Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
De bediening kijkt niet naar je, lijkt het te druk te hebben met vaste klanten, we hebben er 3.5uur gezeten voor een simple maar lekker dinner
Beste Ellen, na het lezen van je recensie schrok ik van jouw ervaring bij Rosso. Ons streven is om het al onze gasten naar hun zin te maken. Ik heb je een mail gestuurd. Groet Hans
Annette K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Hana is een uiterst persoonlijke gastheer die zijn vak zeer goed verstaat en erg hartelijk is!
Dank je wel Annette en ontzettend leuk dat je er was. Wij zijn ook trots op onze enthousiaste team, zowel in de keuken als de bediening proberen wij er alles aan te doen om onze gasten een superavond te laten beleven. Groet Hans
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Geweldige ambiance en inrichting. Prettige bediening, allemaal strak geregeld. Eten was prima. We hebben wel wat lang moeten wachten tussen de gerechten. Begin van de avond ging het goed maar later konden ze het niet goed meer bijhouden en zat er teveel tijd tussen de gangen.
Beste Hans, bedankt voor je mooie recensie, wij zien jullie komst graag weer tegemoet, dan zullen wij het tempo goed in de gaten houden. Groet Hans
Bruno C.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
zeer lekker eten, wine paring in het arrangement mag iets hogere kwaliteit zijn.
Heerlijke muziek, maar net iets te luid, waardoor het rumoerig wordt.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om Rosso te beoordelen op Iens Bruno. De muziek is inderdaad een onderdeel van onze sfeer. Doordeweeks is het over het algemeen wel iets 'relaxter' wat betreft het volume. Groet Hans
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Super gegeten en een prima gastheer .
Dank je wel Ed, was leuk dat jullie er weer waren. Fijne dagen en graag tot snel, groet Hans
Taeke T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk eten en goede, vriendelijke bediening maar de muziek was zo hard dat een gesprek gewoon niet mogelijk was. Iedereen is er schor van, jammer. Club en restaurant is een moeizame combinatie.
Beste Taeke, bedant voor je recensie, Het was inderdaad afgelopen zaterdag clubnight en dan staat het volume wat harder dan op een 'normale' avond. Bedankt voor je bezoek en graag tot ziens. Groet Hans
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten en mooie bijpassende wijnen. Ons laten verrassen en was top!
Stoelen zaten lekker maar eraf komen was een beetje gênant.
Fijn en behulpzaam personeel!

Bedankt voor je beoordeling op Iens Erik. Als je de volgende keer als voorkeur een lage tafel aangeeft dan regelen we dat hoor. groet Hans
cheryl P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
We lazen een mooie recensie van Rosso in de GaultMillau en hebben gelijk gereserveerd. Keurig ontvingen wij een bevestiging per mail en sms.
We waren er tijdens de Rosso clubavond. Zoals er al in de gids werd gesuggereerd, het zou wel eens een feestje kunnen worden, nou dat was het!
Alleen maar leuke, mooie mensen die allemaal ‘in the mood’ waren voor een leuke avond. Wat een ambiance! Alles was perfect, de gerechten van chefkok Lars waren tongstrelend en de service onder leiding van Hans was zeer attent. Gekleed in mooie stoere, sexy jurkjes deden de meiden er alles aan om ons in de watten te leggen. DJ draaide onwaarschijnlijk goed.
Heel erg bedankt voor je geweldige beoordeling Cheryl. Top dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad. Hier doen wij het als team voor! groet Hans
aschelina01 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Prima restaurant, goed eten en prettige bediening, wel in het hoger segment qua prijs. Je moet wel van levendig houden, wij waren er op zaterdag en dan staat de muziek goed aan. Zeker als je dicht bij de boxen zit moet je met behoorlijk volume praten om elkaar te verstaan. Kwestie van smaak, de muziek is overigens goed, maar had van ons ietsje zachter gekund. En in verhouding vind ik de wijn behoorlijk aan de prijs. En voor een wijnbar zijn er erg weinig wijnen per glas beschikbaar.
Bedankt voor je beoordeling van Rosso. De muziek is inderdaad een onderdeel van de sfeer, zeker op een Rosso Clubnight. Op een doordeweekse dag is de muziek meestal iets minder luid. Groet Hans
Merel S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Eten was heerlijk, wijn was goed maar de porties waren echt klein. Verder was het 't niet voor mij; concept niet fris genoeg, Snoeiharde deephouse, pretentieus en dan ook nog met 20 man op een rij aan de bar eten onder ongezellig licht, niet mijn idee van een avondje uiteten in elk geval.
Bedankt dat je toch de moeite hebt genomen om deze recensie te schrijven Merel. Jammer dat Rosso geen zaak voor jou is. Dineren aan de bar heeft voor veel gasten juist de voorkeur in plaats van aan tafel en de muziek is inderdaad 'part of the game'. Ons motto "Rosso is voor iedereen" gaat dus niet altijd op.
Gelukkig zijn er genoeg alternatieven in Rotterdam
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Het eten was echt super maar bediening helaas niet. Ze kwamen te weinig langs om te zien dat de glazen leeg waren. Dit ook aangegeven en kregen super heerlijke fles wijn aangeboden maar daarna zagen we helemaal geen bediening meer. Toetje daardoor helaas gemist, zijn eerder naar huis gegaan. Maar keren ervoor was het altijd super. Dus gaan nog wel keer terug, eten was top en je bent echt een gezellig avondje uit. Hoop dat vlgd x beter gaat qua bediening.
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Personeel wat chaotisch, ze liepen te veel en te hard. Lijkt wel wat gebrek aan organisatie. Eén gerechtje viel tegen, de rest was heeeerlijk. We waren er op een clubavond, goeie muziek, dansende mensen. Lekkere sfeer, erg gezellig. Rond twaalven werd het wel erg luid.
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Wat een heerlijk concept " Comfort and Streetfood" bij Rosso, neem daarnaast de relaxte "loungy" sfeer 2 ingredienten voor een heerlijk avondje uit.
Beste Nathalie, dank je wel voor je mooie recensie, wij zien je komst graag weer tegemoet, groet Hans
Ivanka O.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Lekker gegeten in een prima ontspannen sfeer! Leuke vlotte bediening en lekkere gerechtjes.
Bedankt voor je reactie Ivanca. Graag tot de volgende keer, groet Hans
Hannie C.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Slechte en veel te harde muziek
Beste Hannie, jammer dat je onze muziek niet kunt waarderen, toch bedankt voor je eerlijke beoordeling en de mooie cijfers voor het eten en de service. Groet Hans
karsten F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Na het lezen van de recensies hebben wij Rosso zelf ervaren. We hebben erg lekker gegeten in een goeie setting met lekkere wijnen en goeie muziek.
Wij raden je aan om je te laten verrassen door de keuken, alles was namelijk uitmuntend van smaak.
Beste Karsten, leuk dat je Rosso zo positief hebt ervaren, graag tot de volgende keer! groet Hans
Cindy S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Afgelopen vrijdag hebben we met 13 personen bij Rosso gegeten. Wat een fantastische avond.
Genoten van verschillende, heerlijke gerechten. Daarbij werd heel netjes rekening gehouden met de wensen van de gasten. Ook qua drank was het een feestje. Op het gebied van wijn als bier, ruimte keuze.
De ambiance van het restaurant is gezellig en hip. Hans is een uitstekend gastheer, die het de gasten prima naar de zin te maakt. Wat ons betreft een dikke 10.
Dat is een mooie recensie Hannie, erg bedankt voor jullie bezoek aan Rosso en voor de moeite om je bevindingen te delen met andere Iens bezoekers. Groet Hans
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Over het geheel genomen was het een prima diner in een gezellige ambiance. Het zou de manager echter sieren bij het aanprijzen van het setmenu ook standaard de menukaart te laten zien.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Dineren bij Rosso is heerlijke belevenis!
Dank je wel Therese, het moet ook een feestje zijn! groet Hans
sophie L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Halverwege de week bij Rosso terechtgekomen en dat gaan we vaker doen! Ik liet me verrassen en mijn date koos alacarte. Allebei een goeie keuze, combi van fine dining en Comfortfood is geniaal! Veel wijnen per glas, heel betaalbaar en erg lekker. Goed wijnadvies van de sommelier. Na afkoop kregen we nog een heerlijk drankje met salmiak aangeboden. Wij hebben Rosso als een warm bad ervaren!
Leuk dat jullie Rosso hebben bezocht Sophie en bedankt voor je mooie beoordeling. Groet Hans