Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
We hebben echt héérlijk gegeten!! We hadden verrassingmenu genomen met wijnarrangement, was echt top, heerlijk wijnen bij heerlijke gerechten!! Goed in de watten gelegd door de gastheer!! Van ons krijgen ze een dikke 10!!
onno K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Jammer dat we geen hoger cijfer mogen geven als een 10! Wat een verademing bij dit mooie restaurant! Gastvrijheid ten top en gerechten cq wijnen op Michelin ster niveau!
gerrie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
We waren in 'the mood' om ons een flink te laten verwennen bij Rosso. We laten alles over aan de charmante gastheer en zijn team. Als aperitief een groot glas met een mousserende witte wijn, verse munt en limoen, lekker en verfrissend, daarbij namen we wat oestertjes en tonijn sashimi. Daarna ging het in overtreffende trap verder, een gerechtje met dorade vergezeld door een glas Italiaanse wijn, mul met een vette chardonnay, tamme eendenborst met een iets gekoelde pinot noir en we sloten af met Nederlands rund met een glas rode wijn uit Puglia, whow! het was nog redelijk druk voor een vakantie week en we hadden de volle aandacht van de attente meiden in de bediening die het overigens heel goed deden. Wij hebben er een goed adres bij!
aninka R.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Rosso stond al een tijdje op ons verlanglijstje en zaterdag zijn wij er geweest. Wat ons als eerste opviel was de gastvrijheid, iedereen had het naar zijn zin en deed zijn best om ons lekker te verwennen. De gerechtjes waren mooi gepresenteerd en smaakten voortreffelijk. Leuk is dat ze bij Rosso erg onderscheidend zijn, niet alleen met de inrichting, de muziek en de foto’s maar ook met de gerechten, de wijnen en andere dranken. Zo sloten wij af met een whisky proeverij van Nederlandse, Japanse en Zweedse whisky.
Mikespanjaard S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Ouderwets gezellig gegeten op zaterdagavond bij Rosso en ondanks de erorme drukte toch lekker gegeten met supermalse steak tartare, heerlijke truffelsoep en sappige lendestuk. Mooie originnele wijnen en lekkere muziek. ik eet altijd graag aan de bar en bediening is gezellig
Carrie R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten verrassings menu met heerlijke wijn een top avond
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Er werd een lente-menu aangeboden, doch niet het op de website aangemelde IENS-menu.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
De smaak en beleving van het eten was uitstekend, echter ondanks bij de reservering vermeld dat er 1 persoon een glutenallergie had werd hier vanaf de start geen rekening mee gehouden en door met name de bediening gebagatelliseerd waardoor het vertrouwen in de rest van de maaltijd ver te zoeken was. De prijs - service verhouding was beneden alle peil
rina T.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
het eten was heerlijk buitengewoon echt een feestje om daar te eten
kris A.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Wij waren aan de beurt om een etentje te organiseren en kozen voor Rosso. Ons gezelschap is wel wat gewend dus de verwachtingen waren hoog gespannen. Onze gasten en wij hebben een hele leuke avond gehad bij Rosso. Hele persoonlijke benadering door de eigenaar en meisjes in de bediening (en een leuke knul overigens) die hun vak verstaan. Lekker op hun eigen manier proberen ze het hun gasten echt naar hun zin te maken. Het niveau van de koken is op hoog niveau met een no-nonsens stijl, lekker en verrassend. Ook over de wijnkaart is nagedacht. Veel variëteit en leuke kleine wijnhuizen. Hier is met zorg naar gezocht.
sjantal Z.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Super gegeten in dit hippe restaurant. Naar onze mening klopt alles hier. Het is niet goedkoop maar de kwaliteit van de keuken, de wijnen en de service is excellent
anne W.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Leuk al die kleine gerechtjes. Smaken die prima op elkaar aansluiten en ook qua opbouw allemaal kloppen, De wijnen passen er voortreffelijk bij en er wordt royaal geschonken, de rechtvaardigt de prijs ook. Spontane bediening, mooie inrichting
judith A.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Wij wonen al jaren in Rotterdam en hebben nu pas het westelijk handelsterrein ontdekt. Dat hadden we veel eerder moeten doen want wat is het leuk hier! Wij hebben gekozen voor restaurant Rosso die hier al vanaf de opening van het terrein gevestigd is zo vertelde de enthousiaste uitbater. OP het overdekte terras hebben wij het aperitief gedaan, lekker onder de heater was het prima vol te houden. Hier krijg je echt het ‘vakantiegevoel’. Wij aten heerlijke tonijn, octopus met wilde gamba, eendenborst en een mooi stukje rund van de ‘groenzoom’. De wijnen lieten wij ook over aan de bediening. De bediening verdiend overigens een pluim, gekleed in stoere en ook wel een beetje sexy jurkes (zonder ordinair te worden) doen ze er alles aan om je in de watten te leggen. Je kan merken dat ze echt plezier in hun werk hebben. Ze doen het op hun eigen manier en dat maakt het contact persoonlijk. We love it!
sanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Was een super leuke avond bij Rosso. De sfeer en inrichting zijn ‘On-Nederlands’. Wat een vibe hebben ze hier weten te creëren! Mooie mensen, luxe inrichting maar toch ‘huiselijk’, heerlijke muziek en tot in de detail afgewerkt.
We lieten de koks hun gang gaan en aten de lekkerste gerechtjes vergezeld door hele lekkere wijnen die regelmatig bijgeschonken werden.
Niet echt goedkoop maar het geld dubbel en dwars waard. Dit is een beleving die je niet wilt missen.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Het eten alleen zou ik een 9 geven. We hebben ons door de kok laten verrassen met een 5 gangenmenu icm een wijnarrangement. Het was voortreffelijk maar niet erg verrassend. Groot compliment voor het dessert, de cheesecake was fantastisch. Iets meer info over de wijn had ik ook gewaardeerd. Bediening was erg vriendelijk. Sfeer in het restaurant was thematisch ondeugend met bijbehorende foto's op een groot scherm & latex aandoende jurkjes van de serveersters. Niet helemaal mijn smaak maar niet onaardig. Minpuntje was de eentonige muziek, soort van upto trance (ben geen kenner). Verder werden wij aan de lange bar geposteerd. De bijbehorende stoelen zaten niet lekker. Na 2 1/2 uur zitten was ik stijf. Al met al een mooie avond, mede door het gezelschap.
Erikgen G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Vrijdag 14 april jl voor de eerste maal in Rosso gegeten en we kozen voor het verrassingsmenu, 4 gangen van de keukenbrigade, pas later begrepen wat de verrassing was want dat waren namelijk niet de 4 gerechtjes maar de enorme wachttijden.
Na een uur wachten tussen 1e en 2e gerechtje kregen we te horen dat er iets was misgegaan in de keuken echter geen excuses of compensatie.
De gerechtjes waren inderdaad klein en niet heel bijzonder, steak tartaar - 2 gamba's - eendenborst en Hollands rundervlees.
De geserveerde wijnen waren wel van goede kwaliteit maar ook zeer prijzig.
Al met al vinden we dit restaurant geen aanrader, jammer.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Altijd een succes, zowel voor een zakelijk diner als privé. Ik zou niet weten wat er beter kan. Super leuk !..........................................................................................
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Heerlijk genoten van het lente verrassingsmenu!! Begonnen met glaasje bubbels. De gangen met makreel met venkel ijs/gerookte biet, zeewolf met schuim, eend en steak variant van hutspot, toetje met chocola, zeer smaakvol. Zeer toegankelijke en vriendelijke bediening. Leuke locatie op het westelijk handelsterrein.
edwin V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Afgelopen vrijdag hier gegeten, zeer lekkere amuse met kaviaar, daarna fantastische gerechten met natuurlijke smaken en lekker licht zijn. Geen grote gerechten maar heerlijke tussengerechtjes die je kunt combineren naar hartenlust. Lekkere ambiance en goede muziek, een echt avondje uit. Bediening prima en de gastheer toont zijn passie.
fred B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Zaterdagavond een superleuke avond gehad bij Rosso. Het was alweer even geleden dat wij hier waren maar het nog steeds heel gaaf.
Leuke en mooie meisjes in de bediening die er samen met de patron een feestje van maken. De gerechten waren van buitengewoon hoge kwaliteit en de wijnen lekker en verrassend. Dit in combinatie met de sexy omgeving, relaxte muziek en mooie mensen maakt Rosso voor ons het leukste restaurant van Rotterdam.