Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
frank E.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Helaas hebben wij het openingsweekeinde van het nieuwe concept van Rosso moeten missen. Gisteren hebben wij gelukkig toch tijd vrij kunnen maken om de nieuwe gerechten te proeven. Wat blijft Rosso toch een fijn restaurant, de sfeer die hier heerst blijft toch wel fenominaal.
Wij hadden de kaart al online bestudeerd en waren dus goed voorbereid. We besloten helemaal te gaan voor de comfortfood. Als eerste gerechtje een briljante’tosti’ met kreeft, daarna een paella geserveerd in een leuk pannetje, een ‘suicide broodje rund’ proefden wij en besloten met runderrib. Hier proef je de hand van de meester. Wat een geconcentreerde smaken en leuke originele presentatie. Dat doen ze hier toch wel heel goed, spelen met allemaal verschillend servies, geeft een leuk effect.
De wijnen waren als vanouds weer helemaal dik in orde, de gastheer adviseerde om geen wijnarrangement te nemen maar ‘gewoon’ een hele lekkere witte (een viognier uit Californie) en een Italiaanse krachtpatser met de Sangiovese druif. Complimenten voor de bediening; gehuld in stoere, sexy maar zeer stijvolle jurkjes deden de meiden er alles aan om het ons naar onze zin te maken. Leuk ook dat de gastheer ook écht gastheer is!
birgit S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Tijdens de introductiedagen hebben wij het nieuwe concept van Rosso mogen ervaren. Hiermee zet Rosso wel weer even een nieuwe trend neer in Rotterdam.
Wij komen regelmatig eten en nemen dan altijd de line-up met wijnarrangement. Dit concept blijft behouden zo vertelde de eigenaar. Zijn verhaal bij de nieuwe kaart was duidelijk: als je er niet een avondvullend programma van wil maken is de nieuwe kaart met comfortfoodgerechtjes bedacht. Kleine mooie en lekkere gerechtjes, betaalbaar en van topkwaliteit”.
De smaken zijn er 100%, allemachtig wat hebben we lekker gegeten! Dit gaan we onthouden voor doordeweeks. Na het werk even lekker bij Rosso eten, flesje wijn erbij en klaar. Top!!!
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Wat een heerlijke zaak blijft dit toch voor rotterdamse begrippen.
mooi publiek, lekker hip en uitermate lekker eten. We waren dit weekend bij Rosso en hebben gewoonweg zalig gegeten, met de lekkerste bediening.
Heerlijk hip in Rotterdam
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Smakelijke gerechten, mooie porties en een lekkere (huis)wijn. Dit alles in een smaakvol ingerichte ambiance. Absolute aanrader!
Emil V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Na een eerdere goede ervaring op nieuw gereserveerd met de melding dat iemand vegetarisch eet. Maar vanwege de 3 daagse kaart in aanloop naar een nieuwe kaart was dat al lastig. Het resultaat was matig. Daar kwam bij dat er een dj was met zo'n harde muziek dat een normaal gesprek met zijn vieren lastig was en in de loop van de avond onmogelijk. Maar daar konden zij niets aan doen. Kortom de klant was geen koning.
Igor V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Top gastheer en top kok(s)
Bediening (dame) netjes.
Het eten smolt weg in mijn mond wat een feest!!..
Alles klopt gewoon.
En wat een top gastheer is die Hans Veerman.!!
Echt voor iedereen een aanrader

Gr igor en chantal
R. S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Prima keuken, correcte bediening, moderne atmosfeer, maar relatief erg luide muziek waardoor conversatie aan tafel alleen met enige stemverheffing mogelijk is.
sannie B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Leuk dat we werden herkend van de vorige keer! Het was weer overweldigend goed deze avond; gerechten als dorade, zeeduivel en eend smaakten voortreffelijk! De wijnen lieten wij over aan de gastheer, man man man wat een waanzinnig lekkere wijnen en matchen ze goed bij de gerechten. Omdat wij zelf ook wijnliefhebbers zijn hadden we heel leuk contact met de gastheer/eigenaar en konden we onze passie delen.
brend O.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Erg lekker gegeten met een zakenrelatie. Er hangt hier een goeie vibe, er wordt top gekookt en de wijnkaart zit goed in elkaar. we zaten op een hoge tafel, comfortabele setting.
jasmine K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Leuk al die kleine gerechtjes! Op sterrenniveau maar dan zonder gedoe, we love it! Heerlijke deephouse, schitterende foto's, beetje zwoel en sexy, mooie meisjes in de bediening en een eigenaar die trots is op zijn zaak! Hier krijg je energie van. Tot de volgende keer Rosso
pascal V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Op visite bij Hans, zo voelde het! Mijn partner en ik hebben een super avond gehad bij dit hippe, moderne maar toch heel gezellige restaurant! Er wordt op hoog niveau gekookt en de bediening is zichzelf en gastvrij. Complimenten over de wijnen bij de gerechten, echt bizar goeie combi's.
frans W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Wij hebben een superavond gehad bij Rosso! Na het lezen van andere recensies waren wij erg benieuwd. Met name de muziek vonden wij juist heel erg lekker en de sfeer is warm, sexy, relaxed en stijlvol.
De gerechtjes van de line up waren pareltjes en de wijnkeuze was subliem. Wij voelde ons erg welkom bij de eigenaar en zijn brigade.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Prijs kwaliteit klopt niet / personeel is niet professioneel
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Voor een zakelijke afspraak was het geluidsniveau (muziek) te hoog en was moeilijk op goed niveau te brengen. Ons tafeltje was dichtbij de installatie.
Aanvang was 18u. Te vroeg, aangezien de bediening bezig was met het indekken. Duurde daardoor ook lang voordat we de wijn kregen die we besteld hadden. Moesten het met de fles water doen.
Het eten was heerlijk! 4 gangen menu met wijnarrangement. Dat laatste bleek wel 99,- voor 3 personen. Bijna 8,- per glas....
Margot H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij ontvangen. Ik stoorde me een klein beetje aan de überhippe aankleding en loungemuziek, maar misschien word ik gewoon oud :-)
michelle V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Al heel lang wilde ik hier gaan eten, en afgelopen zaterdag zijn we hier met vrienden gaan eten en ben erg blij, alles was erg lekker, eten, wijn en de service was ook erg goed, alle mooi smaken pasten bij elkaar, vers en mooi presentatie. menu van de chef is echt een aanrader, minpunt :ik vond een beetje prijzig maar de moitewaard voor een leuke gelegenheid.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Restaurant Rosso is een geweldige ervaring.
We hebben genoten van alle heerlijke gerechten en verfijne smaken.
Heerlijke sfeer en gastvrije bediening.
We vonden het in een woord GEWELDIG.
lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Onze eerste kennismaking met Rosso was er een voor in de boeken! Waanzinnig lekkere sfeer en dito eten! Fabuleuze wijnen bij de overheerlijke gerechten. Wij voelden ons echt welkom in 'de huiskamer' van de eigenaar. Leuk dat ze hun eigen stijltje hebben, nononse, beetje brutaal, dat kan alleen als het allemaal klopt en dat doet het, meer dan dat zelfs!
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Opnieuw weer heerlijk gegeten!
Jitze K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijke ontspannen sfeer, leuke bediening en prachtige gerechten