Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Rosso

Hannie C.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
karsten F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Na het lezen van de recensies hebben wij Rosso zelf ervaren. We hebben erg lekker gegeten in een goeie setting met lekkere wijnen en goeie muziek.
Wij raden je aan om je te laten verrassen door de keuken, alles was namelijk uitmuntend van smaak.
Therese V.
sophie L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Halverwege de week bij Rosso terechtgekomen en dat gaan we vaker doen! Ik liet me verrassen en mijn date koos alacarte. Allebei een goeie keuze, combi van fine dining en Comfortfood is geniaal! Veel wijnen per glas, heel betaalbaar en erg lekker. Goed wijnadvies van de sommelier. Na afkoop kregen we nog een heerlijk drankje met salmiak aangeboden. Wij hebben Rosso als een warm bad ervaren!
Leuk dat jullie Rosso hebben bezocht Sophie en bedankt voor je mooie beoordeling. Groet Hans
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Zeer kwalitatief eten en een mooie setting. Rauwe kabeljauw, rog, eendeborst, weiderund en creme brulee waren stuk voor stuk geweldig. Wel stevig aan de prijs in verhouding tot het formaat vd gerechten.
sharon P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
We komen al jaren in Rosso en hebben nu het nieuwe concept uitgeprobeerd. Wat een feest! Wij lieten ons altijd verrassen met lekkere gerechtjes en bijpassende wijnen, dit blijven ze gewoon doen maar wij kozen deze keer van de kaart; allemaal comfortfood gerechtjes die wij gingen delen. We kozen allebei 3 gerechtjes en deze kwamen per 2 op tafel, zo proefden wij 6 gerechtjes. Origineel, lekker, verrassend en heel betaalbaar. Leuk dat Rosso nu ook toegankelijk is voor een breder publiek of als je een keer niet 5 gangen wil eten met wijnarrangement. De wijnkaart was ook aangepast. Mooie wijnen, veel kleine wijnhuizen maar ook de grote namen als Bernardus en Tignanello zijn op de kaart vertegenwoordigd. Dus ook met de wijnen kun je nu helemaal los gaan of kiezen voor ‘gewoon lekker’.
Leuk dat Rosso toch weer een nieuwe trend neerzet in Rotterdam, knap hoor!
Beste Sharon, gaaf dat je als trouwe gast van Rosso onze nieuwe kaart zo kunt waarderen! Het is altijd een feestje als jullie er zijn! Bedankt voor je mooie beoordeling en tot de volgende keer, groet Hans
sharon P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Leuk dat Rosso toch weer een nieuwe trend neerzet in Rotterdam, knap hoor!
Michellelieve V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Ik kom hier heel vaak, maar ze hebben nu de kaart veranderd met gerechtjes uit de hele wereld en dan op "rosso" wijze bereid. Zeer geslaagd en zeer toegankelijk . Ik zou zeggen probeer het zelf, want het is echt heel erg lekker.
en Rosso blijft trouwens ook gezellig in het weekend!
Beste Michellelieve, bedankt voor je mooie beoordeling! Graag tot de volgende keer, groet Hans
angelina F.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
In één woord geweldig! Schitterende ambiance, super lekkere gerechtjes van wereldklasse en betaalbaar. Enthousiast team en een ontspannen sfeer
Beste Angelina, het was leuk om jouw recensie te lezen, Dank je wel! Groet Hans
frits S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Op maandag de week voortreffelijk begonnen met een bezoek aan het mooie Rosso! Wij lieten ons verrassen met heerlijke kleine gerechtjes en proefden ook wat van de ‘Comfortfoodkaart’. Attente bediening met verstand van zaken, ook een eigenaar die zijn gasten in de watten legt en de mooiste combinaties maakt met de gerechten en de wijnen. Veel wijnen ook per glas; alles kan bij Rosso en dat is een verademing. Alles klopt hier tot In detail
Beste Frits, bedankt dat je de moeite hebt genomen om je ervaring met andere Iens bezoekers te delen! Graag tot de volgende keer, groet Hans
PPCM V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Met bij BFE bij Rosso gegeten op maandag avond en het was lekker vol.
De kalfswang op pitabrood was tongstrelend.
leuke wijnen, lekkere muziek, mooie ambiance
Bedankt voor je mooie recensie en leuk te lezen dat het pita broodje in de smaak viel! Groet Hans
Girlie2000 2.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
We zijn dit weekend weer naar Rosso gegaan vanwege het nieuwe concept. De zaak was overvol en gezellig. We moesten soms wat lang wachten maar de gerechten zijn WAANZINNIG!.
We vielen bijna flauw van het broodje suicide, maar wat was dat lekker. Ook paella was helemaal te gek. Volgende week weer?
Beste Girlie, het broodje suciede is inderdaad wel een topper op de nieuwe kaart. Leuk dat jullie Rosso zo positief ervaren hebben/. Groet Hans
Gerardros .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Uiterst mooie wijnen voor een goede prijs en de gerechtjes die ze hier maken zijn van zeer hoog niveau en sterwaardig. Maar dan tegen zeer schappelijke prijzen. Hier ga ik vaak eten en borrelen!
Beste Gerard, leuk voor ons team om te lezen dat je de keuken van Rosso Michelinster waardig vindt! Graag tot snel, groet Hans
maddyberg B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Even snel een paar hapjes gegeten bij Rosso met wat relaties uit frankrijk. Ze waren helemaal enthousiast ( waarvoor bedankt hans!) over de heerlijke gerechtjes die je nergens zo lan eten als in rosso. Ik droon nu nog vn de brioche met kreeft!

zeer aanbevolen voor een leuke avond uit
Beste Maddy, leuk dat je voor Rosso hebt gekozen om met je Franse vrienden te komen eten! Graag tot snel, groet Hans
OKIEDOKIE .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Nieuwe gerechtjes zijn geweldig, we hadden een broodje kreeft (!) en daarna overheerlijke marsala met kip, was echt geweldig, leuke comfort food gerechten voor een super scherpe prijs.

Leuk publiek

Lekkere muziek

en top gegeten, Rosso/ Hans ga zo door!
Leuk dat jullie het comfortfood gerechtjes lekker vonden en bedankt voor de mooie beoordeling. Groet Hans
Miquela1982 D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
WOW! wat een supergerechtjes zoals je die nergens kunt eten. EEn tosti met kreeft! en heerlijke supezacht gegaarde chiliconcarne zoals ik deze nog nooit gegeven heb. Allemaal smul gerechtjes voor onder een toemntje maar wel absoluut de hgoogste kwaliteit.
Lekker muziek in de zaak ( hou daar rekening mee) maar een heerlijke hippe zaak.
Beste Miquela, bedankt voor je beoordeling. De muziek is inderdaad onderdeel van onze sfeer. Graag tot de volgende keer, groet Hans
starseeker .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Lekker druk op maandagavond, leuke nieuwe gerechtjes gebaseerd op streetfood en confortfood. lekkere broache steak tartaar op en mosselen. Lekere wijnen erbij en avond was geslaagd.
Beste starseeker, bedankt dat jullie Rosso op maandag hebben bezocht en dat je je ervaring hebt gedeeld op Iens. Graag tot ziens, groet Hans
Sonja D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
De muziek stond erg hard, waardoor je elkaar slecht kon verstaan aan tafel en ook de uitleg van de wijnen en het eten niet kon horen.
Beste Sonja, jammer dat de muziek te hard stond voor jullie gezelschap. De muziek is wel een onderdeel van ons concept maar het is jammer dat jullie het als negatief ervaren hebben. Groet Hans
Suzanne T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Echt een aanrader! Heerlijk smaakvol eten, lekkere wijnen en goede service!
Beste Suzanne, bedankt voor je mooie woorden over de gerechten en de wijnen. Hier worden we blij van! Groet Hans
dinerpad .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij zijn hier afgelopen zaterdag geweest en hebben zer genoten van de levendige avond en van de heerlijke gerechten. verwacht geen standaard restaurant, want ze draaien stevige muziek en er hangt een lekkere vibe. Eten is exceptioneel lekker.

Wij proberen inderdaad onderscheidend te zijn en geen standaard restaurant. Fijn dat jullie een mooie avond hebben gehad. Groet Hans