Foto's van gerechten

Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Rosso

claudia B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Door mijn vriend heel erg aangenaam verrast met een avondje Rosso. De ideale plek voor een romantische avond. De hele sfeer is chique, zwoel en heel warm. De koks toveren de lekkerste gerechtjes uit de open keuken. Een pastrami van tonijn, wilde met de hengel gevangen (zo vertelde de eigenaar) zeebaars, tamme eend en het lekkerste stukje rundvlees dat ik ooit gegeten heb. De wijnen waren erg lekker en verrassend en ook niet onbelangrijk op perfecte temperatuur. Met heel veel passie werden de gerechten en de wijnen uitgelegd. De muziek stond best stevig aan maar dat voorkomt dat je de mensen naast je hoort praten en het past bij de sfeer.
Wij waren er om zeven uur en omstreeks elf uur gingen wij met een heel voldaan gevoel weer naar huis. Wij willen graag de complimenten overbrengen aan de bediening en zeker ook aan de keukenbrigade voor deze perfecte avond. Rosso heeft een speciaal plekje in ons hart.
pieter V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
We gingen voor een glas wijn naar Rosso en hebben heerlijk aan de bar gezeten en genoten van de allerlekkerste bites van Rotterdam. Leuk concept, tot in perfecte uitgedacht en uitgevoerd. Wanneer komt Rosso naar Amsterdam want we zijn stiekem een beetje jaloers op Rotterdam geworden
linsy B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
We hebben een super Valentijn avond gehad. Ze hadden een mooie proeverij gemaakt van de lekkerste gerechtjes. De wijnen pasten en meer dan uitstekend bij!
De bediening was enthousiast en accuraat. Het was een avondvullend programma maar dat kun je verwachten bij een zaak als Rosso. Ze maken er echt een feestje van en dat werd door ons erg gewaardeerd. Zeker tot snel
Lynn V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Verrukkelijk gegeten! Jammer dat de service zo langzaam was. Het duurde een uur per gerecht! De serveersters deden het ook allemaal lekker op hun gemakje. Hierdoor hadden we geen zin meer om nog een uur op ons dessert te wachten. Leuke inrichting geeft een mooie sfeer. Alleen de stoelen waren erg hoog, had moeite om de tafel te kunnen verlaten. Eten was echt heerlijk maar ik zou niet nog eens terug komen.
kelly B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Wij voelden ons zeer welkom bij Hans en zijn brigade. We kozen de lekkerste Comfortfood gerechtjes, topkwaliteit en zeer betaalbaar. Voor 6 gerechtjes en een lekkere fles wijn waren wij iets meer dan 100 euro kwijt, dat noem ik de perfecte prijs-kwaliteit verhouding. Charmante bediening en een mooie open keuken waar super gekookt wordt.
valerie B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Genoten van de service, het eten en de ambiance. Niet goedkoop maar absoluut waar voor je geld. Wij vonden het een unieke ervaring
Sonja P.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Verrassende en smaakvolle gerechten, mooie beleving!
Pieter M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Tegenvallende ervaring. We hebben gekozen voor een vier gangen verrassingsmenu incl. wijnarrangement (een volledig en een bob). Het bob-arrangement was uiteindelijk 5 euro voor ieder half(!) glas, dat vonden wij behoorlijk aan de prijs. Bij binnenkomst zijn we prettig ontvangen. Nadat we aan tafel zaten, hebben we een lange tijd moeten wachten voordat we de kaart in handen hadden. Deze trage service zette zich de rest van de avond door. De wachttijden tussen gerechten was lang en er werd niet tussentijds gevraagd of alles naar wens was. Twee van de vier gerechten (eerste, tonijn en laatste, rund) waren goed. De andere twee (rog en kwartel) vielen tegen. Een van de gerechten (kwartel) vond een van ons te zout en toen we het dit terug gaven, werd de opmerking gemaakt dat de keuken 'op smaak kookt'. Niet erg service gericht. Uiteindelijk hebben we een truffelsoepje ter vervanging gekregen. Dit voelde voor ons als minimale compensatie. Voor de prijs die je betaalt vinden wij dat je meer van mag verwachten.
Beste Pieter, jammer dat jullie Rosso zo ervaren hebben, uiteraard gaan wij jouw bevindingen evalueren. Groet Hans
simone V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Gezeliige sfeer, leuk publiek.
gerechtjes op de kaart super leuk en lekker
Je kan je ook laten verrassen, maar dat vinden wij minder daar.
De muziek kan iets zachter op vrijdag, zeker als de zaak leger wordt.
Bedankt voor je mooie beoordeling Simone en graag tot de volgende keer. Groet Hans
sonja K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
De week bijzonder goed begonnen bij Rosso; bijzonder gastvrij en hele lekkere kleine gerechtjes, hoog op smaak en verrassend. Super wijnen ook per glas
Beste Sonja, wij worden blij als we jouw bevindingen teruglezen op Iens! Bedankt voor je komst en graag tot de volgende keer, groet Hans
John S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
We werden herkent van de vorige keer, leuke ontvangst! Het was weer een feestje hoor, alles klopte en we voelden ons welkom. Super gegeten en gedronken. Mooie wijnkaart
Het moet ook een feestje zijn John. Wij proberen met ons team alles in het werk te stellen om er een topavond van te maken. groet Hans
peggy S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Het een bijzonder goede eerste ervaring bij dit hippe restaurant. Gezellig, lekker en heel gastvrij. Allemaal kleine maar hele lekkere gerechtjes, mooie wijnen per glas
Beste Peggy, leuk dat jullie Rosso ontdekt hebben en dat een goede eerste ervaring was! Graag tot de volgende keer, groet Hans
petra K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Wij kennen geen restaurant zoals Rosso; unieke sfeer en een keuken die presteert op Michelin niveau, de eigenaar loopt ook gewoon mee en de meiden in de bediening zijn niet alleen mooi maar ook heel attent
Leuk dat je jullie ervaring hebt gedeeld op Iens, bedankt voor je mooie beoordeling, groet Hans
Amber S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
We hebben weer genoten bij Hans en zijn team. Wat wordt hier lekker gekookt! Enthousiaste bediening met verstand van zaken gehuld in super mooie jurkjes
Leuk dat jullie weer een gezellige en lekkere avond hebben gehad en dat onze stijl wordt gewaardeerd. Graag tot snel, groet Hans
Fransje R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Ze hebben de vorige keer weer overtroffen! Het was erg druk en de sfeer was dynamisch, heerlijk gegeten en attente bediening. Geen standaard restaurant en dat bevalt ons
Beste Fransje, wat leuk om jouw bevindingen terug te lezen op Iens, graag tot de volgende keer, groet Hans
Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Eten aan de bar zonder dat dat gevraagd was. Zeer langzame keuken, na 2,5 uur pas 1 gerecht gehad. Prijs kwaliteit verhouding helemaal zoek. Voor dit geld wordt je elders in de watten gelegd.
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Goede ontvangst bij binnenkomst. Op zich duurde het wat lang voordat we wisten wat er ging gebeuren. Met 8 personen (6+2kids) kun je al niet meer à la carte eten. Dat is dan even schakelen als je al wat op het oog had, maar daar werd goed op ingespeeld. Er werd goed voor ons gezorgd met leuke en smakelijke gerechten en omdat wij daar naar vroegen nog wat van de dubbeldoelkoe. De tijd tussen de gerechten zou wel wat korter mogen duren want na een uur het eerste gerecht is wat lang. Al met al ,...Alles was heerlijk en het vlees zeer mals. Mooie wijntjes en een leuke lange tafel bij de open keuken. Wel met de warmte van de keuken in je rug, maar was niet hinderlijk. Kortom een Eer geslaagde avond voor mijn jarige moeder.
Beste Marcel, bedankt voor jullie bezoek aan Rosso en bedankt voor je mooie beoordeling. Graag tot de volgende keer, groet Hans
A. M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Wij vonden de prijs-kwaliteit verhouding niet in evenwicht. Te duur voor de geboden kwaliteit. Ondanks veel personeel toch behoorlijke wachttijden.
Dank voor je beoordeling, wij gaan je bevindingen intern evalueren. Groet Hans
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
eten was prima,bediening kan beter lang moeten wachten voordat we iets konden bestellen.
Daarna prima
Best wel veel lawaai en harde muziek
Beste Herman, bedankt voor je feedback van een bezoek aan Rosso. De muziek is inderdaad een onderdeel van de sfeer die wij willen creeeren. Uiteraard gaan wij je kritiek evalueren. Groet Hans
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018