Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

ROSSO Rotterdam = Dutch Fusion

Onder leiding van chef-kok Lars Litz worden de meest creatieve Dutch Fusion gerechten gemaakt. Met de komst van de nieuwe chef Lars breekt een nieuw Rosso tijdperk aan en gaan ze door naar ‘the next level’. Geniet bij Rosso van heerlijk eten en de lekkerste drankjes in een tikje ondeugende ambiance. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire middag of avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF, DEZE WEG HELEMAAL UITRIJDEN EN AAN HET EI
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Fantastisch personeel hulpvaardig en vriendelijk met kennis van zaken
Prachtige wijnen die goed passen bij de gerechten
Eigenaar cq bedrijfsleider was ook een hele vriendelijke belangstellende man
Het eten was uit de kunst
Rene en Jolanda Scholte
Willem-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Een gezellig eigentijds restaurant. We hadden met 6 personen een 5 gangen verrassingsmenu dat afwisselend vlees en vis echt heerlijk was. Vriendelijke en behulpzame bediening waar veel restaurants nog iets van kunnen leren.
Caner H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
ben R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Kom ik op een donderdagavond in een superdruk Rosso veel bekenden tegen. Leuk allemaal relaties die er met hun business club aan het eten waren. Je zou verwachten dat de januarimaand een rustige maand is voor restaurants maar bij Rosso is dat zeker niet het geval. Op een hoge tafel genoten wij van steak tartaar, rog, tarbot en zwezerik, helemaal super bereid, wat een 'dikke' smaken. Een topwijn uit Italie maakte de avond compleet, dat in combinatie met een service niveau wat extreem hoog ligt maakt Rosso tot ons nieuwe 'clubhuis'
diana V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Rosso is een icoon in Rotterdam, wij vernamen van de eigenaar dat dit té gekke restaurant al ruim 17 jaar is gevestigd in dit mooi pakhuis.
Wat ons betreft komen daar nog minimaal 17 jaar bij. Wat een mooie zaak en wat ziet het er allemaal top uit. Natuurlijk kwamen wij niet alleen om het interieur te bewonderen maar op de eerste plaats om te eten. Wij smulden van steak tartaar, rog, heerlijke tarbot en een lekkere stukje rundvlees van de Nederlandse groenzoom. Top! Goede uitleg van de gerechten en de bijpassende wijnen. Leuk team van spontane meiden met verstand van zaken en een eigenaar die er ook alles eraan doet om zijn gasten te verwennen. De muziek is een belangrijk onderdeel van de sfeer, leuk zo’n geheel eigen stijl!
Ritch S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Top, top en top!
Samen met een vriend na lange tijd afgesproken en deze tent voor het eerst bezocht. Super lekker verrasings 4-gangen menu op met perfecte balans tussen vis en vlees en hoeveelheid. Bijpassende wijnen heerlijk en kaasplankje toe een genot en dat allemaal opgediend door een dame die haar vak verstaat. Een aanrader en ga hier zeker terug.
guusje S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Wij hadden wat te vieren op maandag en onze keuze was op Rosso gevallen. Een goede keuze! Het was druk en de sfeer was relaxed, bruisend en dynamisch. Mijn partner liet zich verrassen en ik koos zelf van de kaart. Fenomenale smaken! De verrassing bestond uit 4 gerechten en ik koos er 3. Attent dat er als extraatje een ' amuse' tussendoor werd geserveerd zodat wij toch allebei 4 gerechtjes hadden. Een mooie fles wijn erbij die ook nog per glas te bestellen was. Uitstekend service niveau. Leuk dat het nog ergens 'leeft' op maandag in Rotterdam. Klassetent
Ella M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Goede, attente ontvangst met uitleg aan tafel over de menumogelijkheden; ruim de tijd tussen de verschillende gangen zonder dit vervelend was; bij elke gang ook weer uitleg over wat er op je bord lag.
martine K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Dit was de beste avond van het jaar! Super gegeten, vooral de makreel, softshell en zwezerik waren top, minimaal 1 Michelin ster waardig! Dat geld ook voor de wijnen en de service, ook een dikke 10 voor de aankleding en keuze van het servies; ze hebben hier smaak!!
corne M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Verrassend goed gegeten. Het was aangenaam vertoeven op deze doordeweekse avond. Het restaurant was lekker gevuld, met name met zakelijk publiek. Na een perfecte gin tonic hadden wij overleg met de gastheer. Het voorstel om ons te laten verrassen sprak ons wel aan, maar wij wilden eigenlijk de wijn zelf uitzoeken. Daar had de patron een prima oplossing voor; wij kozen eerst de wijn uit en de keuken paste de gerechten op de wijnen aan. Dat is nou flexibel, ze denken hier 'out of the box' en dat is een instelling wij blij van worden. Volgende keer neem ik mijn echtgenote mee. Naast de complimenten aan de keuken ook complimenten over de bediening, ze zijn niet alleen mooi en zien er geweldig uit in mooie jurkjes (ook met een groot onderscheidend karakter) maar hebben ook verstand van zaken met een eigen 'touch'
bert R.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Deze keer zakelijk gegeten bij Rosso. Wij hebben al een keer prive een topavond gehad bij dit hippe restaurant en nu bewijzen ze ook dat ze voor de zakelijke gast een prima lokatie zijn.
We hadden veel te bespreken en dat voelden de perfect aan, gedoseerde aandacht op het juiste moment. klasse!
De keuken presteerde wederom op michelinsterren niveau en de wijnen waren ook weer voortreffelijk, mooie opbouw en op perfecte temperatuur.
Krista R.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij vonden bij Rosso een enthousiaste ontvangst door Hans en het jonge team, een trendy aankleding van de zaak en culinaire gerechtjes in knappe jasjes met fijne bijpassende wijnen. Hoewel Rosso op stijl niet de originaliteitsprijs verdient scoren ze punten op kwaliteit. Rosso is een aanrader om lekker lang te dineren en mensen te kijken.
Dylan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heel leuke avond gehad met heel mooie gerechten en lekkere gerechten. We waren heel goed ontvangen door de gastheer. De bediening was heel vlot. We hebben een perfecte avond gehad.
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Hier met vrienden voor het eerst gegeten. Een absolute topper! Vanaf de amuse (erwtensoep en bonen. Lijkt saai maar dat was het zeker niet) via twee visgerechten (makreel met heerlijke saus en tarbot met linzen) en twee vleesgerechten (eendenborstfilet en daarna rundvlees) en een dessert. Geen dissonant, alles kwalitatief prima! De bediening was vriendelijk zonder amicale neigingen. Voor ons zeker een restaurant om terug te keren.
esmee B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Alles maakt het verschil bij Rosso! Daarom zat het ook vol denk ik. We lieten ons verrassen, dat doen we wel vaker in restaurants en dan wordt er gevraagd wat je niet lekker vind, bij Rosso vroeg de gastheer juist wat we eventueel graag zouden willen eten. Al onze wensen werden vervuld, zeker de kreeft was super en de truffelsoep was overweldigend. We kozen een fles wij uit de wijnkaart en mochten deze zelfs per glas doordrinken. Weg met al die regeltjes die je overal tegenkomt en lekker genieten.
bonnie L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Wat een ontdekking! Rosso ligt verscholen in een geweldig mooi pakhuis. Subtiel staat er een klein bordje ‘Rosso’ op de grote schuifdeur. Toen wij binnenkwamen waren wij overdondert door de sfeer en dynamiek. Naast de schitterende en luxe inrichting hebben wij heerlijk gegeten, allemaal kleine gerechten. Wij lieten ons verrassen met een proeverij van 4 gerechten en dan allebei anders, zo konden wij 8 gerechten proeven. Het motto van de gastheer ‘alles kan bij Rosso’ is waargemaakt. Er werden mooie wijnen bij geschonken; dus ook 8 verschillende, waar maak je dat mee?
Leuke meisjes in de bediening, mooi maar ook met verstand van zaken. Ze hebben het goed voor elkaar hier, het was druk en terecht!
Nicole P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Het eten was bijzonder en goed. Mooie smaakcombinaties, mooie porties. Bediening kan beter, soms niet op de hoogte van dingen die we al besteld/besproken hadden en soms duurde het lang voordat we aandacht kregen. Decor is goed met een paar aandachtspunten: de belangrijkste is de beamer achterin met een geprojecteerd beeld van New York pre-2001, maar ook de toiletten kunnen met wat bijzonderdere aankleding net die upgrade krijgen die past bij het niveau van het eten in dit restaurant.
roos P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Lekker sexy sfeertje, past goed bij ons! Naast het hele lekkere eten en wijnen was de gastvrijheid heel prettig, de muziek relaxed en hele ambiance luxueus maar toch comfortabel. Eigenlijk vinden wij Rosso echt zo'n restaurant waar je weer helemaal verliefd op elkaar wordt!
benny R.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We hebben een superleuke avond gehad in Rosso. Genoten van steak tartaar, rog, kwartel en kreeft. Verrassende wijnkaart, veel wijnen ook per glas en een uitstekend advies van de gastheer. Wij komen zeker terug, een pareltje in Rotterdam
dinerpad .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Geweldige zaak dit, de gastheer heeft t naar zijn zin en dat zie en proef je. Fantastische wijnen en de gerechten zijn zeer puur en diep van smaak. Aanbeveling is de schaal met verschillende heerlijke schelpdieren , gewoonweg zalig en perfect! Ook gezellige zaak met lekkere muziek op de achtergrond. Echt een absolute topper