Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
carlo M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Op de eerste plaats mijn complimenten voor de smaak van de eigenaar; niet alleen voor de inrichting maar zeker voor het team! Stuk voor stuk hele leuke meiden, niet alleen heel mooi en goed gekleed maar ook zeer kundig, top!!! We hebben super lekker gegeten en de wijnen waren met zorg uitgekozen
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
echt heel lekker gegeten!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Een van de leukste en lekkerste restaurants van Rotterdam. Aparte setting met binnen/buiten terras, leuke baropstelling; bijzonder aardige eigenaar en leuk personeel. Eten is uitstekend; wijnen (bv in de bijpassende wijnarrangementen erg goed). Prijspeil ligt iets hoger dan elders, maar Rosso doet aan veel actie mee, dus als je een beetje oplet wordt het heel betaalbaar. De definitie voor een heerlijke avond uit.
ans K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Compleet in de watten gelegd door de charmante eigenaar en zijn (denken we) vriendin of vrouw. Ze deden er alles aan om te zorgen dat wij een topavond hadden. Super lekker gegeten en mooie wijnen
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen en vanwege het mooie weer konden we kiezen om buiten te dineren. We begonnen met een heerlijke amuse en daarna hebben we voor het verassingsmenu gekozen. Dit is een echte aanrader!! Vooraf werd er iets over het gerecht verteld. De gerechten smaakte TOP!! De borden werden mooi opgemaakt. De gangen werden niet te snel achter elkaar opgediend. Door dit alles hebben we echt genoten en een gezellige avond gehad.
felice N.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Super mooie ambiance, lekker eten, voortreffelijke wijnen en heel leuk spontaan personeel die er samen met de eigenaar echt een feestje van maken
ikhoudvanlekkereten3 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten! We hebben gekozen voor het verrassingsmenu en was top! Goede bijpassende wijnen met heldere uitleg en echt een top bediening! Lekker lang getafeld, echt genoten!
tessasofie .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Wij waren met 2 personen en hadden het 5-gangen Lente menu. Mooie gerechten van goede kwaliteit. Goed op smaak gebracht en mooie combinaties. Het personeel is heel gastvrij en vriendelijk en de service was voor ons perfect. Ondanks het hoge niveau is het lekker Rotterdams en daarmee toegankelijk. Zeker een aanrader en wij komen terug.
Marek N.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
We hebben ons alle gangen laten verrassen, zowel het vier gangen menu als daarna het dessert. Alles was werkelijk fantastisch! Vijf heerlijke gangen gehad met een schitterende amuse vooraf. Bediening was vriendelijk en wist ons goed in de watten te leggen. Zeker een aanrader voor iedereen die zich heerlijk wil laten verwennen in een fijne ambiance.
Ton G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Restaurant Rosso is een geweldig restaurant. We hebben gekozen voor het verrassingsmenu. Een leuke amuse bestaande uit een mousse van knolselderij met truffel. De vijf gangen bestonden uit het beste van de kaart. Mooie, creative combinaties, zoals dorado met linzen en lamsrack met knoflook jus. Het geheel werd geserveerd met een wijnarrangement dat bestond uit briljante keuzen die de smaak van de gerechten versterkten.

Het was een avondvullende maaltijd in een sfeervolle, levendige ambiance. Een absolute aanrader!
angela F.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Op maandag in een superdruk Rosso een heerlijke avond gehad. Het is goed vertoeven op het terras wat mooi overdekt is. Wij waanden ons in het buitenland. We aten super gerechten waarbij rekening werd gehouden met onze wensen. Uitmuntend gastheerschap, leuke wijnen die superieur aansloten bij de gerechten (die overigens op Michelin ster niveau zijn). Terecht een hoge notering op Iens
Solange D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Vriendelijke bediening en betrokken. Je wordt gezien en dat is belangrijk! Uiteraard naast het eten en de wijn welke goed gekozen is bij de gerechten. Complimenten.
Kirsten C.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Een vriendin en ik hadden een verrassingsmenu genomen op advies van de serveerder. Het was in eerste instantie al onduidelijk hoeveel gangen het menu was en wat het ging kosten (we kregen niet eens een menukaart). We dachten, we laten ons gewoon verrassen. Maar wat een teleurstelling!!! Nadat wij de kleine voor-, tussen- en hoofdgerecht hadden gekregen, bleek dat er in het menu geen dessert bij zat, wat je eigenlijk normaal gesproken wel zou verwachten bij een gangen diner. Ik heb nog nooit een gangen diner gehad zonder dessert. Uiteindelijk hadden we 46 euro pp voor dat karige menu moeten betalen (zonder dessert). Het was het geld echt niet waard!! Je kan beter naar de Wereld museum of Zeezout gaan!!!
onno K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Jammer dat we geen hoger cijfer mogen geven als een 10! Wat een verademing bij dit mooie restaurant! Gastvrijheid ten top en gerechten cq wijnen op Michelin ster niveau!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
We hebben echt héérlijk gegeten!! We hadden verrassingmenu genomen met wijnarrangement, was echt top, heerlijk wijnen bij heerlijke gerechten!! Goed in de watten gelegd door de gastheer!! Van ons krijgen ze een dikke 10!!
gerrie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
We waren in 'the mood' om ons een flink te laten verwennen bij Rosso. We laten alles over aan de charmante gastheer en zijn team. Als aperitief een groot glas met een mousserende witte wijn, verse munt en limoen, lekker en verfrissend, daarbij namen we wat oestertjes en tonijn sashimi. Daarna ging het in overtreffende trap verder, een gerechtje met dorade vergezeld door een glas Italiaanse wijn, mul met een vette chardonnay, tamme eendenborst met een iets gekoelde pinot noir en we sloten af met Nederlands rund met een glas rode wijn uit Puglia, whow! het was nog redelijk druk voor een vakantie week en we hadden de volle aandacht van de attente meiden in de bediening die het overigens heel goed deden. Wij hebben er een goed adres bij!
aninka R.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Rosso stond al een tijdje op ons verlanglijstje en zaterdag zijn wij er geweest. Wat ons als eerste opviel was de gastvrijheid, iedereen had het naar zijn zin en deed zijn best om ons lekker te verwennen. De gerechtjes waren mooi gepresenteerd en smaakten voortreffelijk. Leuk is dat ze bij Rosso erg onderscheidend zijn, niet alleen met de inrichting, de muziek en de foto’s maar ook met de gerechten, de wijnen en andere dranken. Zo sloten wij af met een whisky proeverij van Nederlandse, Japanse en Zweedse whisky.
Mikespanjaard S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Ouderwets gezellig gegeten op zaterdagavond bij Rosso en ondanks de erorme drukte toch lekker gegeten met supermalse steak tartare, heerlijke truffelsoep en sappige lendestuk. Mooie originnele wijnen en lekkere muziek. ik eet altijd graag aan de bar en bediening is gezellig
Carrie R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten verrassings menu met heerlijke wijn een top avond
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Er werd een lente-menu aangeboden, doch niet het op de website aangemelde IENS-menu.