Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

ROSSO Rotterdam = Dutch Fusion

Onder leiding van chef-kok Lars Litz worden de meest creatieve Dutch Fusion gerechten gemaakt. Met de komst van de nieuwe chef Lars breekt een nieuw Rosso tijdperk aan en gaan ze door naar ‘the next level’. Geniet bij Rosso van heerlijk eten en de lekkerste drankjes in een tikje ondeugende ambiance. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire middag of avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
bettine B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
bas H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Geweldige keuken, leuke bediening, mooie lokatie, sexy sfeertje. Wij komen terug en dan gaan we lekker buiten eten. Wij hebben Rosso als zeer onderscheidend ervaren
dorien S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Het was even puzzelen hoe we bij Rosso moesten komen maar op de website staat gelukkig een duidelijke routebeschrijving. We zijn al een paar keer wezen eten bij Rosso en hebben ons eigenlijk altijd laten verrassen. Deze keer kozen we zelf omdat er zoveel lekkere gerechten op de kaart staan. Allebei kozen we andere gerechtjes en die werden als een soort sharing dining geserveerd. Top! Zeer creatief waren ook de wijnen, bij iedere gang halve glaasjes dus totaal 16 verschillende wijnen die stuk voor stuk perfect bij de gerechten pasten en ook nog goed qua opbouw waren. Het voelde een beetje als thuiskomen, Hans was er zoals altijd ook en legde ons samen met de charmante meisjes in de bediening volledig in de watten. Leuk dat ze nu hele mooie jurkjes dragen, de dames zijn al mooi en nu met deze jurkjes om door een ringetje te halen. Met als de hele aankleding chique, sexy en stoer.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
De verzorging bij Rosso blijft een bijzondere en zeer gewaardeerde beleving, wij hebben genoten van zowel de aandacht als de geweldige gerechten, wij hebben ons laten verassen en zullen dit een volgende keer weer doen! Dank je wel Hans en team!!!!
EetclubRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Voor onze leden blijft dit een vaste stek vooral omdat het niet echt een restaurant is maar veel meer een beleving en een avondje uit. lekkere muziek, top wijnen en bovenal voel je je thuis in deze sfeervolle zaak.
en het eten is echt origineel en uitmuntend. een absolute aanrader.
felicia B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Het was een leuke kennismaking met Rosso. We hebben heerlijk gegeten. Het lentemenu was met zorg samengesteld met alleen maar hele lekkere gerechtjes. We kozen voor het wijnarrangement en dat pakte goed uit, supermooie wijnen die feilloos pasten bij de gerechtjes, ook de temperatuur was zeer goed, dat gaat vaak mis bij restaurants.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Maandag een heerlijke avond gehad bij Rosso. De keukenbrigade de vrije hand gegeven en dus gekozen voor een verrassingsmenu. Na een mooie Cava, een lekkere amuse en wat brood het eerste gerecht. Prachtige tonijn met o.a. venkel, biet en venkelijs....heerlijk. Daarna lekkere zeeduivel o.a. met schuim en pompoen. De echte topper was voor ons de Rilette van wild zwijn met zuurkool, een kroket met paddestoelen en gemalen amandelen...subliem. Ook het lam wat daarna kwam was super bereid. Tot slot een mooie kaasplank met een aantal bijzondere kazen. Het bijpassende wijnarrangement mocht er ook zijn. Mooie wijnen uit verschillende landen pasten perfect bij de verschillende gerechten. De service was meer dan uitstekend en je voelt je echt te gast. Chapeau! Wij komen terug!!!
Dianta P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk eten! Uitgebreide 6 gangen menu met kleine gerechten is zeker aan te raden. Goede sfeer! Leuke, moderne stijl.
bart W.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Genoten! Eigenlijk is dit het sleutelwoord voor de ervaring die wij bij Rosso hadden. Naast de gastvrijheid en de persoonlijke aandacht wordt er subliem gekookt. Mooie wijnkaart met veel variatie en goede prijzen. Een feestje!
OKIEDOKIE .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Zalig gegeten in dit zeer hippe restaurant, de avond bestond uit kleine hapjes waar be begonnen met oesters en kaviaar daarna een heerlijk stukje rogvleugel en overheerlijke schelpjes gewokt. lekkere huiswijnen waardoor je goede prijs kwaliteit verhouding hebt.

Bediening uitstekend door de gastheer
daffie P.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
We zagen op facebook het lentemenu van Rosso voorbijkomen en hebben dit gelijk gereserveerd. Nou ze halen alles uit de kast om het je naar je zin te maken hoor. Een leuk team van enthousiaste meiden, koks die gerechten maken waar menig sterrenrestaurant een puntje aan kan zuigen en een eigenaar die er ook alles aan doet om het zijn gasten naar hun zin te maken. We aten een voortreffelijk gerecht van makreel met een glas witte wijn uit Italie gemaakt van 2 onbekende druivensoorten maar erg lekker. Vervolgens tarbot met bloemige viognier uit de Pays dOc, whow wat een mooie combinatie. Ook de eendenborst met een sangiovese uit Italie en een waanzinnig stukje rundvlees met een carmenere uit Chili maakte onze avond tot een feest. Wij vroegen of wij in plaats van een dessert kaas mochten (we hadden de kaastrolley al gespot bij binnenkomst) en dat was geen probleem, we konden zelfs aangeven welke kazen onze voorkeur hadden. Bij de koffie vroegen wij om een cognac en de patron adviseerde een ‘brandy’ uit Nederland. Erg verrassend en zeker niet minder als menige XO cognac. Het was een feest, bedankt Hans en team Rosso
daphne V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Onlangs hebben we werkelijk waar genoten bij Rosso. We hadden eigenlijk al direct na ons bezoek een recensie willen schrijven maar door drukte was het er nog niet van gekomen. Maar belofte maakt schuld dus hierbij onze positieve bevindingen. Wij voelden ons gelijk welkom bij Rosso na ontvangst door de gastheer.
Toen wij door de open keuken het restaurant binnenkwamen voelden wij al dat het een leuke avond zou gaan worden. Zelf kom ik uit Rotterdam en ik wilde mijn vriendin uit de Hoofdstad laten zien dat Rotterdam te gek is en dat het zo leuk is bij Rosso.
Hans stelde voor om ons te gaan verrassen en dat wilden wij maar al te graag. De lekkerste gerechtjes werden geserveerd met super wijnen erbij. Dat allemaal in combinatie met de gastvrijheid en het schitterende interieur en niet te vergeten de lekkere muziek maakte onze avond onvergetelijk.
maxima H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Bruisend en dynamisch, zo hebben we Rosso ervaren gisteren. Naast de gastvrijheid van Hans en zijn team en schitterende ambiance genoten wij van superlekkere gerechtjes van Lars en zijn jongens. We begonnen met makreel met rode biet, gebakken rog met kerrieschuim, Nederlandse eendenborst met pastinaak en Hollands rund. We waren ook verrukt over de wijnen; een frisse, sappige Italiaanse witte wijn om mee te beginne, gemaakt van twee inheemse druivensoorten, daarna een viognier uit de pays doc, bij de eend een soepele Italiaan uit Puglia en we sloten af met een (zoals Hans zei, eentje met ballen) Carmenere uit Chili. De muziek van Rosso luisteren wij nu thuis ook op spotify, lekker nagenieten.
femke V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Ondanks dat veel mensen op vakantie op zijn was het lekker druk bij Rosso. We zijn er al een paar keer geweest en iedere keer overtreffen ze zichzelf weer.
De gastheer en eigenaar is er altijd en heeft leuke meiden om zich heen verzamelt die niet alleen mooi maar ook erg goed zijn. Chapeau voor de jurkjes!
Wij verbazen ons erover hoe de koks het voor elkaar krijgen om in een relatief kleine keuken zulke mooie gerechten te maken, echt top.
Wij kijken terug op een avond met heerlijke gerechtjes, vooral de steak tartaar, tarbot en Nederlands rund smaakten voortreffelijk. Laat je vooral verrassen met de wijnen, dat komt dan zeker goed.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met verschillende smaakexplosies. Vooral het ijs verwerkt in het voorgerecht was verrassend. Ook de asperges waren erg lekker. We komen zeker terug!
kimberley H.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Deze vakantiedag goed doorgekomen bij Rosso. Na een glas Cava begonnen we met een heerlijke schaal oesters, op drie manieren bereid en daarbij een topglas sauvignon blanc uit Marlborough, daarna kwam en tarbot en zeeduivel ook begeleid met heerlijke wijn, een viognier uit Frankrijk en een dikke vette chardonnay uit Spanje. Bij de koffie een glaasje Rotterdamse limoncello. Complimenten ook over de inrichting, de muziek, het servies en niet te vergeten de heerlijk geur.
Smaak en stijl kun je niet kopen maar moet je hebben en smaak en stijl hebben ze hier bij Rosso!
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Top keuken en inrichting. Super gegeten, zeker en vast een aanrader! Ook correcte wijn erbij. Ze stelden zelf de viergangenmenu voor van de chef wat de zekerheid geeft van vers en dat was het ook van begin tot einde. Het enige wat ik kan aanraden is als ze een voorstel doen ze ook de prijs moeten zeggen maar dat gebeurde niet, ook van de wijnen niet. Maar op het eind zeker correct naar prijs- kwaliteit. We hopen nog een betere te vinden maar zullen erg ons best moeten doen en we zijn toch iets gewoon. Doe zo verder dus, Toppie
Kai W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Superleuke avond gehad. Verrassende gerechten en fijne sfeer. Trek hier wel ten minste een uur of drie voor uit, anders kom je in tijdnood! :)
Stephanie G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten! De gerechten waren verfijnd en gemaakt met unieke combinaties en garnering. Daarnaast was er een goede selectie aan wijnen. Zeker aan te raden.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Moderne industriële uitstraling, de bediening in leren jurkjes, op het projectiescherm foto's van skylines van grote steden en gephotoshopte vrouwen, drie grote koelkasten voor wijnen en champagnes, muziek waarvan voornamelijk de beat (120 bpm) hoorbaar is en gerechtjes geserveerd volgens de huidige haute cuisine regels.
De entourage maakte meer indruk dan het eten. Het was over het algemeen best lekker, maar waarschijnlijk ben ik gewoon te oud voor deze deels gebakken luchtfanfare.
Of kwam het doordat twee van ons op stoelen met skai-achtige bekleding zaten die na een uur onprettig begonnen aan te voelen.