Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In de mooiste en hipste zaak van Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van Crazy HOTDOG met een handgemaakte puur biologische knakworst met een scala aan verse ingrediënten, of voor de echte diehards een creatieve BAHN MI (vietnamees), op een ongelofelijke spicy manier. Stroganoff, chicken Massala, Spaghetti met room en Kaviaar, creatieve paella, en fish&chips of chickenwings zoals U nooit eerder heeft gegeten. We will serve the best!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Rosso

R. S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Prima keuken, correcte bediening, moderne atmosfeer, maar relatief erg luide muziek waardoor conversatie aan tafel alleen met enige stemverheffing mogelijk is.
sannie B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Leuk dat we werden herkend van de vorige keer! Het was weer overweldigend goed deze avond; gerechten als dorade, zeeduivel en eend smaakten voortreffelijk! De wijnen lieten wij over aan de gastheer, man man man wat een waanzinnig lekkere wijnen en matchen ze goed bij de gerechten. Omdat wij zelf ook wijnliefhebbers zijn hadden we heel leuk contact met de gastheer/eigenaar en konden we onze passie delen.
brend O.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Erg lekker gegeten met een zakenrelatie. Er hangt hier een goeie vibe, er wordt top gekookt en de wijnkaart zit goed in elkaar. we zaten op een hoge tafel, comfortabele setting.
jasmine K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Leuk al die kleine gerechtjes! Op sterrenniveau maar dan zonder gedoe, we love it! Heerlijke deephouse, schitterende foto's, beetje zwoel en sexy, mooie meisjes in de bediening en een eigenaar die trots is op zijn zaak! Hier krijg je energie van. Tot de volgende keer Rosso
pascal V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Op visite bij Hans, zo voelde het! Mijn partner en ik hebben een super avond gehad bij dit hippe, moderne maar toch heel gezellige restaurant! Er wordt op hoog niveau gekookt en de bediening is zichzelf en gastvrij. Complimenten over de wijnen bij de gerechten, echt bizar goeie combi's.
frans W.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Wij hebben een superavond gehad bij Rosso! Na het lezen van andere recensies waren wij erg benieuwd. Met name de muziek vonden wij juist heel erg lekker en de sfeer is warm, sexy, relaxed en stijlvol.
De gerechtjes van de line up waren pareltjes en de wijnkeuze was subliem. Wij voelde ons erg welkom bij de eigenaar en zijn brigade.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Prijs kwaliteit klopt niet / personeel is niet professioneel
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Voor een zakelijke afspraak was het geluidsniveau (muziek) te hoog en was moeilijk op goed niveau te brengen. Ons tafeltje was dichtbij de installatie.
Aanvang was 18u. Te vroeg, aangezien de bediening bezig was met het indekken. Duurde daardoor ook lang voordat we de wijn kregen die we besteld hadden. Moesten het met de fles water doen.
Het eten was heerlijk! 4 gangen menu met wijnarrangement. Dat laatste bleek wel 99,- voor 3 personen. Bijna 8,- per glas....
Margot H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij ontvangen. Ik stoorde me een klein beetje aan de überhippe aankleding en loungemuziek, maar misschien word ik gewoon oud :-)
michelle V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Al heel lang wilde ik hier gaan eten, en afgelopen zaterdag zijn we hier met vrienden gaan eten en ben erg blij, alles was erg lekker, eten, wijn en de service was ook erg goed, alle mooi smaken pasten bij elkaar, vers en mooi presentatie. menu van de chef is echt een aanrader, minpunt :ik vond een beetje prijzig maar de moitewaard voor een leuke gelegenheid.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Restaurant Rosso is een geweldige ervaring.
We hebben genoten van alle heerlijke gerechten en verfijne smaken.
Heerlijke sfeer en gastvrije bediening.
We vonden het in een woord GEWELDIG.
lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Onze eerste kennismaking met Rosso was er een voor in de boeken! Waanzinnig lekkere sfeer en dito eten! Fabuleuze wijnen bij de overheerlijke gerechten. Wij voelden ons echt welkom in 'de huiskamer' van de eigenaar. Leuk dat ze hun eigen stijltje hebben, nononse, beetje brutaal, dat kan alleen als het allemaal klopt en dat doet het, meer dan dat zelfs!
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Opnieuw weer heerlijk gegeten!
Jitze K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijke ontspannen sfeer, leuke bediening en prachtige gerechten
Ann S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Lekker gegeten, aangenaam kader, zeer vriendelijke bediening!
Kwok T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Voor de prijs die je betaalt mag er wel heel wat meer worden verwacht; zowel kwalitatief als kwantitatief.
Jaldert E.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Erg goed eten met veel nuances. Wat wel tegenviel is de ambiance. Het meubilaire inrichting is verouderd en doet erg rommelig aan
fenna S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
We zagen Rosso staan in een mooie glossy magazine en onze aandacht was getrokken. We hebben online gereserveerd en kregen keurig een bevestiging.
Op de site, die er overigens gelikt uitziet, hadden we al wat gerechten uitgekozen die ons lekker leken. Op de avond dat wij er waren kregen we veel aandacht van de uiterst charmante eigenaar wat ons een bijzonder gevoel gaf. Hij stelde voor om ons te laten verrassen en dat deden wij maar al te graag. We hadden wel aangegeven dat wij heel graag de kreeft, zwezerik en schelpen wilde eten en dat werd keurig in onze verrassing verwerkt. We kregen bij iedere gang allebei een ander gerecht zodat wij gedurende de avond 10 gerechten konden proeven. Wat een feest! En nu komt het….. wij kozen het wijnarrangement en de patron schonk dus bij ieder gerecht een andere wijn, dus ook 10 wijnen, die niet alleen heel erg lekker waren maar ook tot in perfectie aansloten op de gerechten en ook de opbouw klopte helemaal. Als je dit voor elkaar krijgt krijg je een dikke tien en een zoen (welke met veel enthousiasme ontvangen werd).
Wij aten buiten en dat was heel prettig, eind van de avond ging de terrasverwarming aan en tot laat was het heel comfortabel. Volgende keer gaan we in het najaar en dan eten we binnen, wat ziet het interieur er schitterend uit! Wij zijn mega enthousiast en komen zeker terug, beloofd!!
Ruud R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Werkelijk een streling voor de tong
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Een heerlijke avond gehad in dit fantastische restaurant. We hebben ons laten verrassen en iedere gang was een feestje voor het oog en tongstrelend! Vriendelijke en adequate bediening! En dan de wijnen paste er uitstekend bij.