Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Rosso

Erik V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten en mooie bijpassende wijnen. Ons laten verrassen en was top!
Stoelen zaten lekker maar eraf komen was een beetje gênant.
Fijn en behulpzaam personeel!
cheryl P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
We lazen een mooie recensie van Rosso in de GaultMillau en hebben gelijk gereserveerd. Keurig ontvingen wij een bevestiging per mail en sms.
We waren er tijdens de Rosso clubavond. Zoals er al in de gids werd gesuggereerd, het zou wel eens een feestje kunnen worden, nou dat was het!
Alleen maar leuke, mooie mensen die allemaal ‘in the mood’ waren voor een leuke avond. Wat een ambiance! Alles was perfect, de gerechten van chefkok Lars waren tongstrelend en de service onder leiding van Hans was zeer attent. Gekleed in mooie stoere, sexy jurkjes deden de meiden er alles aan om ons in de watten te leggen. DJ draaide onwaarschijnlijk goed.
aschelina01 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Prima restaurant, goed eten en prettige bediening, wel in het hoger segment qua prijs. Je moet wel van levendig houden, wij waren er op zaterdag en dan staat de muziek goed aan. Zeker als je dicht bij de boxen zit moet je met behoorlijk volume praten om elkaar te verstaan. Kwestie van smaak, de muziek is overigens goed, maar had van ons ietsje zachter gekund. En in verhouding vind ik de wijn behoorlijk aan de prijs. En voor een wijnbar zijn er erg weinig wijnen per glas beschikbaar.
Bedankt voor je beoordeling van Rosso. De muziek is inderdaad een onderdeel van de sfeer, zeker op een Rosso Clubnight. Op een doordeweekse dag is de muziek meestal iets minder luid. Groet Hans
Merel S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Eten was heerlijk, wijn was goed maar de porties waren echt klein. Verder was het 't niet voor mij; concept niet fris genoeg, Snoeiharde deephouse, pretentieus en dan ook nog met 20 man op een rij aan de bar eten onder ongezellig licht, niet mijn idee van een avondje uiteten in elk geval.
Bedankt dat je toch de moeite hebt genomen om deze recensie te schrijven Merel. Jammer dat Rosso geen zaak voor jou is. Dineren aan de bar heeft voor veel gasten juist de voorkeur in plaats van aan tafel en de muziek is inderdaad 'part of the game'. Ons motto "Rosso is voor iedereen" gaat dus niet altijd op.
Gelukkig zijn er genoeg alternatieven in Rotterdam
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Het eten was echt super maar bediening helaas niet. Ze kwamen te weinig langs om te zien dat de glazen leeg waren. Dit ook aangegeven en kregen super heerlijke fles wijn aangeboden maar daarna zagen we helemaal geen bediening meer. Toetje daardoor helaas gemist, zijn eerder naar huis gegaan. Maar keren ervoor was het altijd super. Dus gaan nog wel keer terug, eten was top en je bent echt een gezellig avondje uit. Hoop dat vlgd x beter gaat qua bediening.
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Personeel wat chaotisch, ze liepen te veel en te hard. Lijkt wel wat gebrek aan organisatie. Eén gerechtje viel tegen, de rest was heeeerlijk. We waren er op een clubavond, goeie muziek, dansende mensen. Lekkere sfeer, erg gezellig. Rond twaalven werd het wel erg luid.
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Wat een heerlijk concept " Comfort and Streetfood" bij Rosso, neem daarnaast de relaxte "loungy" sfeer 2 ingredienten voor een heerlijk avondje uit.
Beste Nathalie, dank je wel voor je mooie recensie, wij zien je komst graag weer tegemoet, groet Hans
Ivanka O.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Lekker gegeten in een prima ontspannen sfeer! Leuke vlotte bediening en lekkere gerechtjes.
Bedankt voor je reactie Ivanca. Graag tot de volgende keer, groet Hans
Hannie C.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Slechte en veel te harde muziek
Beste Hannie, jammer dat je onze muziek niet kunt waarderen, toch bedankt voor je eerlijke beoordeling en de mooie cijfers voor het eten en de service. Groet Hans
karsten F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Na het lezen van de recensies hebben wij Rosso zelf ervaren. We hebben erg lekker gegeten in een goeie setting met lekkere wijnen en goeie muziek.
Wij raden je aan om je te laten verrassen door de keuken, alles was namelijk uitmuntend van smaak.
Beste Karsten, leuk dat je Rosso zo positief hebt ervaren, graag tot de volgende keer! groet Hans
Cindy S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Afgelopen vrijdag hebben we met 13 personen bij Rosso gegeten. Wat een fantastische avond.
Genoten van verschillende, heerlijke gerechten. Daarbij werd heel netjes rekening gehouden met de wensen van de gasten. Ook qua drank was het een feestje. Op het gebied van wijn als bier, ruimte keuze.
De ambiance van het restaurant is gezellig en hip. Hans is een uitstekend gastheer, die het de gasten prima naar de zin te maakt. Wat ons betreft een dikke 10.
Dat is een mooie recensie Hannie, erg bedankt voor jullie bezoek aan Rosso en voor de moeite om je bevindingen te delen met andere Iens bezoekers. Groet Hans
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Dineren bij Rosso is heerlijke belevenis!
Dank je wel Therese, het moet ook een feestje zijn! groet Hans
sophie L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Halverwege de week bij Rosso terechtgekomen en dat gaan we vaker doen! Ik liet me verrassen en mijn date koos alacarte. Allebei een goeie keuze, combi van fine dining en Comfortfood is geniaal! Veel wijnen per glas, heel betaalbaar en erg lekker. Goed wijnadvies van de sommelier. Na afkoop kregen we nog een heerlijk drankje met salmiak aangeboden. Wij hebben Rosso als een warm bad ervaren!
Leuk dat jullie Rosso hebben bezocht Sophie en bedankt voor je mooie beoordeling. Groet Hans
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Zeer kwalitatief eten en een mooie setting. Rauwe kabeljauw, rog, eendeborst, weiderund en creme brulee waren stuk voor stuk geweldig. Wel stevig aan de prijs in verhouding tot het formaat vd gerechten.
sharon P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
We komen al jaren in Rosso en hebben nu het nieuwe concept uitgeprobeerd. Wat een feest! Wij lieten ons altijd verrassen met lekkere gerechtjes en bijpassende wijnen, dit blijven ze gewoon doen maar wij kozen deze keer van de kaart; allemaal comfortfood gerechtjes die wij gingen delen. We kozen allebei 3 gerechtjes en deze kwamen per 2 op tafel, zo proefden wij 6 gerechtjes. Origineel, lekker, verrassend en heel betaalbaar. Leuk dat Rosso nu ook toegankelijk is voor een breder publiek of als je een keer niet 5 gangen wil eten met wijnarrangement. De wijnkaart was ook aangepast. Mooie wijnen, veel kleine wijnhuizen maar ook de grote namen als Bernardus en Tignanello zijn op de kaart vertegenwoordigd. Dus ook met de wijnen kun je nu helemaal los gaan of kiezen voor ‘gewoon lekker’.
Leuk dat Rosso toch weer een nieuwe trend neerzet in Rotterdam, knap hoor!
Beste Sharon, gaaf dat je als trouwe gast van Rosso onze nieuwe kaart zo kunt waarderen! Het is altijd een feestje als jullie er zijn! Bedankt voor je mooie beoordeling en tot de volgende keer, groet Hans
sharon P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Leuk dat Rosso toch weer een nieuwe trend neerzet in Rotterdam, knap hoor!
frits S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Op maandag de week voortreffelijk begonnen met een bezoek aan het mooie Rosso! Wij lieten ons verrassen met heerlijke kleine gerechtjes en proefden ook wat van de ‘Comfortfoodkaart’. Attente bediening met verstand van zaken, ook een eigenaar die zijn gasten in de watten legt en de mooiste combinaties maakt met de gerechten en de wijnen. Veel wijnen ook per glas; alles kan bij Rosso en dat is een verademing. Alles klopt hier tot In detail
Beste Frits, bedankt dat je de moeite hebt genomen om je ervaring met andere Iens bezoekers te delen! Graag tot de volgende keer, groet Hans
Michellelieve V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Ik kom hier heel vaak, maar ze hebben nu de kaart veranderd met gerechtjes uit de hele wereld en dan op "rosso" wijze bereid. Zeer geslaagd en zeer toegankelijk . Ik zou zeggen probeer het zelf, want het is echt heel erg lekker.
en Rosso blijft trouwens ook gezellig in het weekend!
Beste Michellelieve, bedankt voor je mooie beoordeling! Graag tot de volgende keer, groet Hans
angelina F.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
In één woord geweldig! Schitterende ambiance, super lekkere gerechtjes van wereldklasse en betaalbaar. Enthousiast team en een ontspannen sfeer
Beste Angelina, het was leuk om jouw recensie te lezen, Dank je wel! Groet Hans
maddyberg B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Even snel een paar hapjes gegeten bij Rosso met wat relaties uit frankrijk. Ze waren helemaal enthousiast ( waarvoor bedankt hans!) over de heerlijke gerechtjes die je nergens zo lan eten als in rosso. Ik droon nu nog vn de brioche met kreeft!

zeer aanbevolen voor een leuke avond uit
Beste Maddy, leuk dat je voor Rosso hebt gekozen om met je Franse vrienden te komen eten! Graag tot snel, groet Hans