Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Rosso

De menukaart van Rosso evolueerde zich langzaam maar zeker naar een vorm van specialisatie op het gebied van pure Hollandse ingrediënten in een creatieve internationale stijl. Maak kennis met de smaken van chefkok Lars Litz. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF DE PARKLAAN OP EN DOORRIJDEN TOT AAN DE WE
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
judith A.
anne W.
sanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Was een super leuke avond bij Rosso. De sfeer en inrichting zijn ‘On-Nederlands’. Wat een vibe hebben ze hier weten te creëren! Mooie mensen, luxe inrichting maar toch ‘huiselijk’, heerlijke muziek en tot in de detail afgewerkt.
We lieten de koks hun gang gaan en aten de lekkerste gerechtjes vergezeld door hele lekkere wijnen die regelmatig bijgeschonken werden.
Niet echt goedkoop maar het geld dubbel en dwars waard. Dit is een beleving die je niet wilt missen.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Het eten alleen zou ik een 9 geven. We hebben ons door de kok laten verrassen met een 5 gangenmenu icm een wijnarrangement. Het was voortreffelijk maar niet erg verrassend. Groot compliment voor het dessert, de cheesecake was fantastisch. Iets meer info over de wijn had ik ook gewaardeerd. Bediening was erg vriendelijk. Sfeer in het restaurant was thematisch ondeugend met bijbehorende foto's op een groot scherm & latex aandoende jurkjes van de serveersters. Niet helemaal mijn smaak maar niet onaardig. Minpuntje was de eentonige muziek, soort van upto trance (ben geen kenner). Verder werden wij aan de lange bar geposteerd. De bijbehorende stoelen zaten niet lekker. Na 2 1/2 uur zitten was ik stijf. Al met al een mooie avond, mede door het gezelschap.
Erikgen G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Vrijdag 14 april jl voor de eerste maal in Rosso gegeten en we kozen voor het verrassingsmenu, 4 gangen van de keukenbrigade, pas later begrepen wat de verrassing was want dat waren namelijk niet de 4 gerechtjes maar de enorme wachttijden.
Na een uur wachten tussen 1e en 2e gerechtje kregen we te horen dat er iets was misgegaan in de keuken echter geen excuses of compensatie.
De gerechtjes waren inderdaad klein en niet heel bijzonder, steak tartaar - 2 gamba's - eendenborst en Hollands rundervlees.
De geserveerde wijnen waren wel van goede kwaliteit maar ook zeer prijzig.
Al met al vinden we dit restaurant geen aanrader, jammer.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Altijd een succes, zowel voor een zakelijk diner als privé. Ik zou niet weten wat er beter kan. Super leuk !..........................................................................................
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Heerlijk genoten van het lente verrassingsmenu!! Begonnen met glaasje bubbels. De gangen met makreel met venkel ijs/gerookte biet, zeewolf met schuim, eend en steak variant van hutspot, toetje met chocola, zeer smaakvol. Zeer toegankelijke en vriendelijke bediening. Leuke locatie op het westelijk handelsterrein.
fred B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Zaterdagavond een superleuke avond gehad bij Rosso. Het was alweer even geleden dat wij hier waren maar het nog steeds heel gaaf.
Leuke en mooie meisjes in de bediening die er samen met de patron een feestje van maken. De gerechten waren van buitengewoon hoge kwaliteit en de wijnen lekker en verrassend. Dit in combinatie met de sexy omgeving, relaxte muziek en mooie mensen maakt Rosso voor ons het leukste restaurant van Rotterdam.
edwin V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Afgelopen vrijdag hier gegeten, zeer lekkere amuse met kaviaar, daarna fantastische gerechten met natuurlijke smaken en lekker licht zijn. Geen grote gerechten maar heerlijke tussengerechtjes die je kunt combineren naar hartenlust. Lekkere ambiance en goede muziek, een echt avondje uit. Bediening prima en de gastheer toont zijn passie.
Djurmy M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Restaurant Rosso: Ambiance ,Service en gerechten zijn buiten gewoon lekker en verrassend.
petra B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Op vrijdag hebben we een superavond gehad bij Rosso. Ondanks dat Rosso wat moeilijker bereikbaar is door weg opbreking zat het goed vol. Wij maakten gebruik van de valetparking, goeie service! Na een heerlijke gin tonic en een amuse met truffel begon het feest pas echt. We werden verrast met vier mooie gerechtjes van topkwaliteit. We kozen zelf een fles wijn uit van wijnkaart, leuke gevarieerde wijnen met een prima prijs kwaliteit verhouding. Al met al een top ervaring.
Kirs C.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Niet waard voor je geld. Hele kleine porties. Voor de service zou je niet moeten komen. De lerenoufit-ladies zijn stuk voor stuk niet vriendelijk en nogal chagrijnig. Er wordt nooit gevraagd of het eten smaakt en fijne avond wensen, is ook niet te verwachten, maar hey! Fooi verwachten ze wel..
paula B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Gelukkig dat Rosso open is op maandag. Het was lekker druk en de sfeer relaxed. Buiten het aperitief gedaan met een overheerlijke amuse van truffel en een salsa van gepofte paprika, top! We kozen een paar gerechten van de kaart en die waren top. Mooi opgemaakt en goed op smaak.
Spannende wijnkaart met een prima prijs-kwaliteit verhouding. De dames in de bediening zijn vakkundig en scherp en goed opgeleid.
marcel V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Leuke indeling van het restaurant. Goed eten en leuk concept met drie verrassingsgerechten, Qua smaak goed, maar geen smaakexplosies. Prijs wat aan de hoge kant voor hetgeen geboden.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
3 April gegeten met drie personen. Voor ons drieën de eerste keer en zeer aangenaam verrast. Echt heer-lijk gegeten, complimenten voor de zwezerik... die was voortreffelijk. De bediening mocht wel meer initiatief tonen in een gezellig praatje. Een mooi restaurant met aantrekkelijke stijl. Kom zeker nog een keer terug!
Leonie D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
het eten was heerlijk. ik vond de muziek te hard. Wij zaten vlak onder de speakers en ik heb wel gevraagd of de muziek iets zachter kon, maar het geluidsniveau bleef gelijk. Het was erg druk, waardoor het lang duurde voor we ons eten kregen. Er zat een fout in de rekening ( er was te veel berekend), deze werd zorder excuus hersteld.
Ton N.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
De gerechten en wijn zijn van hoge kwaliteit. Voortreffelijk zelfs. De harde, dreunende muziek daarentegen kunnen mijn partner en ik niet waarderen. Die kritiek had de serveerster vaker gehoord en dat heeft dus niet tot verandering geleid. Het harde geluid is voor ons zelfs een reden niet meer te gaan ondanks het geweldig goede eten en drinken. Verder zijn een gedeelte van de zitplaatsen hoge stoelen aan hoge tafels; als je erop bent gaan zitten kun je ze slechts met heel veel moeite dichter bij de tafel krijgen. Dus over het comfort zijn we minder te spreken.