Rosso

Van Vollenhovenstraat 15 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Rosso

ROSSO Rotterdam = Dutch Fusion

Onder leiding van chef-kok Lars Litz worden de meest creatieve Dutch Fusion gerechten gemaakt. Met de komst van onze nieuwe chef Lars breekt een nieuw Rosso tijdperk in en gaan wij door naar ‘the next level’. Geniet bij Rosso van heerlijk eten en de lekkerste drankjes in een tikje ondeugende ambiance. De kaart biedt een keur aan verfijnde gerechtjes met een internationale touch. Ervaar een echte culinaire middag of avond uit!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    WIJ ZIJN ONDANKS DE WEGOPBREKING IN DE VAN VOLLENHOVENSTRAAT GOED BEREIKBAAR! ROUTEADVIES: VANAF DE MAASBOULEVARD NAAR DE EUROMAST (MAAS AAN JE RECHTERZIJDE HOUDEN, LANGS DE CHINESE BOOT). BIJ DE VOPAK LINKS AF, DEZE WEG HELEMAAL UITRIJDEN EN AAN HET EI
  • : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
Martijn & Wilna V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Boyo .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Bediening is vriendelijk alleen wordt je door iedereen bediend, zes verschillende en dan wordt er wel eens wat vergeten. De sfeer en eten waren prima, wel erg veel geluid en het was te koud om lekker te blijven zitten.
Charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Het was gezellig druk op deze doordeweekse dag. Op een redelijk rustig westelijk handelsterrein voelde je de sfeer al van Rosso, overal kaarsen aan en gezellige muziek, je ziet dat deze zaak ademt en leeft!
Dat Rosso duidelijk een 'ziel' heeft merkten wij aan alles. Deze vriendinnen gaven zich compleet over aan de eigenaar en zijn team en met succes. Na de amuse volgden 4 superlekkere gerechtjes. Tonijn met kerrie, bouillabaisse, kwartel met linzen en Nederlands rund. Met de wijnen erbij wat het een puur culinair orgasme.
Wij komen terug!
Demi V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We kunnen er een heel verhaal van maken maar dat hebben al veel Iens bezoekers voor ons gedaan. En terecht want het was een topavond bij Rosso.
Mooie entourage, vriendelijke bediening, hele eigen sfeer, gerechten op sterrenniveau, de inspecteurs van Michelin mogen een keer wakker worden geschud want Rosso is volgens ons hét sterrenrestaurant van deze tijd.
Sophie L.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Ons jaarlijkse uitje met vriendinnen hebben we dit jaar bij Rosso georganiseerd. Dat doen we volgend jaar weer! Vaak gaan we ergens borrelen, dan ergens anders eten en dan weer ergens heen om na te borrelen. Bij Rosso kun je gewoon beginnen en eindigen. Uniek concept vonden wij want wij hebben fantastisch gegeten, supermooie wijnen gedronken en de lekkerste gintonic’s gedronken. Vooral de steak tartaar, de kreeftensoep en de eendenborst vonden wij heel erg lekker. Dit lekkers allemaal in een hele ongedwongen, eigentijdse sfeer met lekkere muziek die stevig aan stond maar gek genoeg niet storend zodat je normaal met elkaar kan praten. Ze hebben hier een sfeertje gemaakt wat sexy is (daar voelen wij ons prima in thuis) luxe uitstraalt maar toch ook gewoon erg gezellig is.
Suzanna L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Mijn vriend en ik zijn bij Rosso geweest om mijn verjaardag te vieren. Het was een drukke zaterdag avond maar zelfs dan was de service uitstekend en de bediening hebben het fantastische gedaan, ze denken mee en geef de ervaring een persoonlijk element. De eten was uitstekend... Super en ik snap volledig waarom Rosso IENS best restaurant award hebben verdiend.
ik ben inmiddels 3 keer bij Rosso geweest en het blijft een belevenis. Ik kijk er naar uit naar de volgende keer. Bedankt Rosso
Robyn S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Mijn partner en ik hadden gereserveerd en werden vriendelijk ontvangen. We kregen een plaatsje aan de bar en lieten ons verrassen met een heerlijk drankje. Het eten was voortreffelijk: kleine gerechtjes, maar voedzaam. Echter is prijs-kwaliteit verhouding niet helemaal in balans. Ik had een buitengewoon culinair hoogstandje verwacht, zo'n diner-ervaring waar je jaren later nog over spreekt, maar dat viel een klein beetje tegen. Nogmaals: het eten was heerlijk, maar ik had voor die prijzen iets meer verwacht dan 'heerlijk'. Groot minpunt wel van Rosso, is de harde muziek. Ik kan begrijpen dat het restaurant graag een hippe, 'urban'-uitstraling en vibe wil hebben, maar de muziek stond zo hard dat op normaal volume met elkaar praten niet echt makkelijk ging. Jammer. Al met al toch een heerlijke avond uit gehad.
Rosemary V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Jaren geleden ook al eens geweest, toen was t heerlijk en nu weer :-)
Ruth J.
Valerie N.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met mijn vriend samen zijn we Rotterdam aan het verkennen, binnenkort komen wij hier wonen dus zijn wij ons een beetje aan het orienteren wat er te doen is. We hebben ons favoriete restaurant al gevonden. Lekker aan de bar gegeten, dat is echt helemaal ons ding. We lieten 4 gerechtjes komen met de bijpassende wijnen. Lekker allemaal en vooral de sfeer is echt ongekend goed, lekkere muziek, eigentijdse bediening, open keuken en schitterende foto's die wisselen. top!
Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Perfecte avond uit in gezellige ambiance met fantastisch eten.
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We hadden eigenlijk voor woensdag gereserveerd maar wij hoorden op tijd van het winemakersdinner wat Rosso gisteren organiseerde dus hebben wij onze reservering omgezet naar gisteren. Wat een feest op een donderdagavond! Onze complimenten voor de organisatie, wij hebben al vaker zo'n wijndiner meegemaakt en die waren meestal wel goed maar ook redelijk saai. Allesbehalve saai was het bij Rosso. Een relaxte ontvangst, veel leuk en goed publiek en een hoog ons kent ons gehalte, niet storend maar juist heel intiem.
We kregen 6 gangen, allemaal topgerechtjes uit de koker van de keukenbrigade. Er werd royaal wijn geschonken van wijnmaker Lafage met de uitleg van de wijnmaker zelf en een verdere toelichting van de importeur.
Het was zo'n avond dat je vergeet dat er de volgende dag gewerkt moet worden. Eind van de avond de muziek een tik(kie) harder en ging iedereen helemaal los. Dit maak je echt nergens mee in een restaurant maar hier weten de eigenaren samen met hun team sfeer te maken.
Willemijn N.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Leuke avond gehad bij deze nummer 1 van Zuid Holland. Wij vinden het een terechte score want werkelijk alles klopt hier, vakmanschap in de keuken en bediening en een smaakvolle inrichting. Een omweg waard
Jessy K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
We hadden geen idee waar je lekker kan eten in Rotterdam dus kwamen wij al snel bij Iens terecht. Rosso voert de lijst aan en dus hebben wij hier gereserveerd. Wij kunnen het iedereen aanraden. Werkelijk alle gerechtjes (wij aten er allebei 4) waren tongstrelend. Met name de mosseltjes en kalfszwezerik waren onze favoriet. De wijnen werden er met zorg bij geselecteerd en pasten er perfect bij. Verder gastvrijheid zoals het moet en dan nog beter, ze houden hier niet van standaard en doen het op hun eigen manier wat ons aanspreekt.
Kaate B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
De dame die ons bij binnenkomst ontving, sprak haar mond voorbij! Telefonisch werd bij reservering gevraagd om niet te vertellen dat ook twee vrienden ons later zouden vervoegen. Dat was niet gecommuniceerd naar de collega die ons begroette. De gerechten zagen er prima uit en de smaak was zeker verfijnd. De bediening was niet de meest vlotte maar dat zorgde weer voor een ontspannen sfeer. De muziek kan meer gevarieerd en minder hard. Een geslaagde avond. Jammer dat niet 'iets' werd gedaan met het gegeven dat ik jarig was die dag!! Een kans laten liggen wat mij betreft. De Amerikaanse hospitality kan de horeca in Rotterdam nog aardig wat bijbrengen!!
Michellelieve V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Superlekker gegeten met heerlijke kleine gerechtjes die zeer origineel zijn en absoluut top niveau.
De sfeer isn lekker met goede deep house muziek op achtergrond en de wijnen zijn zalig.
Overigens het beste kaasplankje wat ik ooit heb gegeten.
Zeker weten no 1 in Rotterdam
Mark C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Rosso is niet meer wat het geweest is. De bediening vriendelijk maar mist de scherpte... dat geldt helaas ook voor het eten. De combinaties zijn leuk, maar niet van het niveau dat Rosso voorheen was. Misschien lag het aan de avond...