Over het restaurant Rosso

COMFORTFOOD & STREETFOOD
ROSSO brengt het naar NEDERLAND! In Rotterdam, met als doel weer heerlijk ongedwongen en BETAALBAAR! Genieten van wereldgerechten waar we allemaal dol op zijn.
Weg met de Goji bessen en tarwegras maar weer heerlijk genieten van "quilty-pleasures" die niet alleen heerlijk zijn maar bomvol smaakexplosies. Met onze Topkok Lars laten we zien dat streetfood niet alleen gezond kan zijn maar ook heerlijk nostalgisch en toegankelijk.
Wat te denken van origineel Franse uiensoep, suicide vietnamees broodje, kip massala, tostada kreeft, fish&chips, paella met gamba. Allemaal high end
comfortfood gerechtjes, ook lekker als ‘sharing dinner’.

FINE DINING:
Uiteraard staan er nog meer creatieve gerechtjes op de kaart en
is een op maat gesneden line-up van 3 of 4 gerechtjes nog steeds
mogelijk, ook met de bijpassende wijnen zoals je van ons gewend
bent.. We will serve the best!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rosso

• Kom je met de auto?
    Valetparking of gratis parkeren aan de parklaan (loopafstand 10 min)
  • : Gratis parkeren in de buurt (Parklaan) & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Rosso

frank D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Een leuke avond gehad, maar toch een beetje mixed feelings. Rosso moet het duidelijk van zijn concept hebben: een gezellige bar met uptempo muziek en prima eten. Bediening ook prima. De twijfel zit hem in de prijsstelling: uiteindelijk betaal je een hoop geld voor een verrassingsmenu van de chef, waarvan de grootste verrassing eigenlijk was dat er geen enkele amuse werd geserveerd. Voor dit soort bedragen kun je elders nog een niveautje beter eten.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Het was niet mijn eerste Rosso-ervaring, en wederom was het ontzettend lekker en leuk! Hele leuke en attente bediening en waanzinnig lekker eten. Klein minpuntje: halverwege het diner werden we verzocht elders te gaan zitten, voor andere gasten. Dat hoort niet bij een tent als Rosso. Mocht de pret niet drukken, later op de avond (23:00) ging het volume wat omhoog en werd er zelfs gedanst! Voor een rustige avond werd aangeraden doordeweeks te komen, wij vonden het zo ook erg gezellig. Kortom, top avond!
Beste Steven, bedankt dat je de moeite hebt genomen om je bevindingen op Iens te zetten. Sorry dat wij je hebben verzocht om je verplaatsen, omdat er een redelijk groot en druk gezelschap aan de bar kwam leek het mij prettiger voor jullie om iets te gaan verzitten. Graag tot de volgende keer, groet Hans
Saskia O.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Erg lekker gegeten. Leuke sfeer en lekkere muziek.
Dank je wel Saskia, leuk dat je een gezellige avond hebt gehad, graag tot ziens, groet Hans
diana S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Compleet in de watten gelegd tijdens de clubavond, super gegeten, lekkere wijn gedronken (iets teveel) en genoten van de ambiance, muziek en gastvrijheid. Vandaag nog even nagenieten en uitkijken naar de volgende avond Rosso
Beste Diana, bedankt voor je mooie recensie, wij zien je komst graag weer tegemoet. Groet Hans
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Het is erg sfeervol in Rosso en er is een vriendelijke bediening en keuze uit leuke kleinere gerechten voor ieder wat wils ..op de achtergrond een dj .. Rosso is echt een aanrader !! ????
Dank je wel Yvonne, wij hopen je weer een keer te mogen verwelkomen, groet Hans
francis B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Verscholen achter een grote poort ontdekten wij per toeval Rosso. En daar waren we maar al te blij mee. Top gegeten en gedronken, leuk voor een hele avond maar ook voor ‘even een paar gerechtjes’ . Uiterst charmante bediening, een sterrenkok in de keuken en een eigenaar die zijn vak verstaat.
Beste Francis, leuk dat jullie Rosso hebben ontdekt en dat je zo enthousiast bent. Graag tot ziens, groet Hans
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Genoten van het 4-gangen verrassingsmenu in een goede, gezellige sfeer. De muziek is aanwezig, maar niet overheersend. Het personeel is vriendelijk en service-gericht.
Bedankt voor je attente beoordeling, graag tot de volgende keer. Groet Hans
jannie D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Super relaxte avond gehad, wij kozen zelf van de kaart, wat een heerlijke gerechtjes, mooi op smaak en creatief gepresenteerd. Attente bediening. Een restaurant met een geweldige vibe
Bedankt Jannie voor je mooie en attente beoordeling, graag tot de volgende keer, groet Hans
natasja Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Mijn verjaardag gevierd bij Rosso en dat kan ik iedereen aanraden. Wat een feestje was deze avond. We hebben lekker gegeten en gedronken en zijn echt in de watten gelegd
Beste Natasja, leuk dat je je verjaardag bij ons gevierd hebt, nogmaals proficiat en graag tot snel, groet Hans
harrie S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Hippe tent op een bijzonder mooie lokatie. De kwaliteit van de gerechten en de wijnen is ver boven gemiddeld en de bediening is lekker eigentijds. Mooie open keuken, strakke maar toch hele warme inrichting
Bedankt voor je hele mooie beoordeling Harrie, graag tot de volgende keer! groet Hans
tjeerd B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Vanuit 020 speciaal naar. 010 gekomen om Rosso te proberen. Etentje bij Rosso is een omweg waard!! Hier wordt lekker creatief gekookt, de wijnkaart zit goed in elkaar en ze weten wat gastvrijheid is. waarom geen Rosso in Amsterdam? Zou een schot in de roos zijn.
Beste Tjeerd, bedankt dat je de moeite hebt genomen om naar Rotterdam te komen! Als we ooit uit gaan breiden dan zullen we Amsterdam zeker in overweging nemen! Groet Hans
chantal B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Het jaar goed begonnen bij Rosso. Wat een leuk concept hebben ze hier neergezet. Wij begonnen met een lekker glas champagne, vervolgens kwam de eigenaar overleggen hoe we de avond konden gaan invullen. De kaart is heel veelzijdig, heeeerlijke comfortfood gerechtjes (leuk om te delen) en de mogelijkheid om je te laten verrassen. Wij besloten het te combineren en lieten ons verrassen maar gaven wel aan wat we lekker vonden van de comfortfoodkaart. Alles kon en werd keurig geregeld. Ook een groot compliment voor de wijnkeuze, dat je met zoveel verschillende gerechten de wijnen zo kunt laten aansluiten dan ben je voor ons de ‘koning van de wijn!’. Het was heel druk met een leuk publiek, de muziek was duidelijk aanwezig maar en dat maakt de sfeer heel onderscheidend van andere restaurants. Ze durven bij Rosso alles net even anders te doen en dat kunnen wij erg waarderen. Tot snel weer Rosso
Dank je wel Chantal en leuk dat voor Rosso gekozen hebt! groet Hans
Onno O.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
We hadden een verrassingsmenu met zowel vis als vlees. Het zag er mooi opgemaakt uit en het smakate heerlijk zonder dat het te complex was. De bediening was vriendelijk en attent. Toen we de wijn per glas wilde doordrinken waarvan we al een fles hadden gedronken was dat geen probleem. De sfeer was gezellig en ongedwongen. Enig minpuntje is dat we zonder dat het was aangegeven aan de bar moesten zitten. Maar dat zat op zich prima.
Dank je wel Onno voor je mooie beoordeling! Als je de volgende keer bij het reserveren zou willen aangeven dat je de voorkeur voor een tafel hebt ipv de bar dan gaan we uiteraard voor een hele mooie tafel zorgen! Groet Hans
Hide Section - Web InformationWeb Information
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
heerlijk gegeten. prima sfeer, en fijne mensen. een absolute aanrader
Dank je wel Frank, wij zien je komst graag weer tegemoet. Groet Hans
Leen H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Het is een goed restaurant met een sfeervolle inrichting. Ook de bediening is perfect.
Er is een goede verdeling van de smaakvolle gerechten die in kleine porties kunnen worden besteld.
Bedankt Leen, altijd leuk om de ervaring van gasten te lezen! groet Hans
fons M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Knap hoor, eerste week januari en helemaal vol! Lekkere sfeer, DJ, een zeer attente en adequate bediening onder aanvoer van de eigenaar en gerechtjes op topniveau. Ook een groot compliment voor de wijnen!!!
Beste Fons, leuk dat je je ervaring hebt gedeeld met andere Iens bezoekers, graag tot ziens, groet Hans
beertje F.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Volgende week gaan we weer! Dat zegt eigenlijk al genoeg over onze ervaring gisteren. Bedankt Hans en zijn team voor deze onvergetelijke avond! Groet van Beertje
Dat is een mooie compliment Beertje, dan gaan we de vorige keer weer overtreffen! groet Hans
beertje F.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Volgende week komen er terug! Dat zegt al genoeg over onze ervaring! Bedankt Rosso voor een topavond. Eten, bediening, wijnen en ambiance gewoon heel erg goed
De tafel van Wim V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Lekker gegeten, uitstekende service. Ook persoonlijke aandacht van de eigenaar, gewaardeerd.
Bedankt voor je mooie beoordeling Wim, graag tot snel! groet Hans
Ben V.
Prima plek voor goed eten en rust voor goed gesprek. Fijne ontvangst
Beste Ben, bedankt voor je beoordeling op Iens, graag tot de volgende keer.groet Hans
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Heerlijk gegeten, zeer prettige en deskundige bediening. Nadeel vonden wij de te overheersende muziek van de DJ Temeer omdat de accoustiek wat rumoerig is.