Rossio

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Catering
Ddevries .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We hadden een tafel aan het raam met uitzicht op de brug over De Oude Delft bij de Binnenwatersloot. Dat alleen al was de moeite waard vanwege het drukke verkeer van voetgangers, fietsers en keihard rijdende pizzacoureurs. Maar het restaurant was gewoon zoals het hoort te zijn: voldoende ruimte tussen de tafels, goede bediening en natuurlijk heerlijk eten. We hadden een procureur carbonade en een biefstuk die beiden goed gekruid en mals waren. De groente erbij was heerlijk: geen konijnenvoer maar gewoon goed bereide warme groenten en lekker aangemaakt. En het bordje rijst, waar we er zelfs twee van bestelden omdat de eerste zo lekker was, smaakte prima. Hier komen we zeker terug!
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Erg leuk ingericht mediterraans restaurant midden in Delft. Lekkere gerechten, goede service. Belangrijk minpunt is dat je de "supplementen" apart moet bijbestellen. Dat spreekt me absoluut niet aan en vind ik niet van deze tijd. Je weet toch als gast niet welke bijgerechten qua smaak het beste bij het gerecht past dat je besteld hebt? En bovendien kun je niet goed inschatten of een supplement nodig is. Verder een echte aanrader. Lekkere wijnen op de kaart - waarvan een aantal ook per glas te bestellen.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Hebben voor de eerste keer geluncht bij Rossio - was zeer verrassend. Onze verwachtingen waren getemperd: toeristisch centrum, zal wel standaard menukaart zijn en hoge prijzen. Het tegendeel bleek waar: voor een mooie prijs uitstekende (en royale) lunchgerechten gekregen, met daarbij aangename wijn en onbekende (italiaanse) frisdranken. Leuke, vriendelijke bediening in; keuken die zich niet gek ;liet maken door drukte, plezierige ambiance. wij komen zeker terug!
Kloostermop2 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
We dachten bij een italiaans restaurant te eten maar dat bleek niet het geval, meer wat iberische invloeden.
Een aangename verrassing.
Mooi vlees, heerlijk klaargemaakt, de enige vega optie ook goed.
Bij hoofdgerechten worden supplementen apart besteld en betaald.
Dat is een minpuntje vinden wij.
De witlof was heerlijk evenals de huisgemaakte friet, de spaanse rijstballetjes stelden teleur.
Er kan een menu worden gekozen waarbij de supplementen inclusief zijn, dat hebben wij niet gedaan.
Vol restaurant, goede sfeer, open keuken, goede afzuiging, altijd fijn.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Met 4 man voor de lunch naar Rossio. Een erg gezellige sfeer en het eten was erg smaakvol. De bediening was redelijk vlot. Een 2e wijntje werd bijgeschonken in het glas. Op zich geen probleem, maar als een glas voor een kwart nog gevuld is en je vult hem bij, dan is het snel verdiend voor Rossio. Niet zo netjes.
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Naar aanleiding van alle recensies hier gegeten. Leuke tent met een fijne sfeer. We zaten helaas iets krap naast de open keuken. Kaart ziet er prima uit met op het oog voor elk wat wils. Bediening vlot en aardig, soms wat vergeetachtig. Alleen vond ik het eten wat tegenvallen, het vlees wat we kregen was droog en niet mals. De frietjes zien er fantastisch uit, maar waren erg melig en zacht van binnen. Misschien omdat het erg druk was, maar ik kreeg de indruk dat er niet genoeg aandacht voor de bereiding van de maaltijden was. Leuk voor een avondje eten, maar (nog) geen "haute cuisine".
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Het was gezellig druk! En dat op een zondagavond. Maar goed, wij komen er ook graag en met een zekere regelmaat. Leuk pandje op de hoek met licht van beide zijden, vriendelijke en accurate bediening. En altijd keuze tussen lekkere dingen op de kaart die geregeld veranderd. Vandaag had mijn moeder de steak en ik de huevos. Prima! En natuurlijk de klassiekers erbij! De heerlijke witloo met gorgonzola en walnoten uit de over.....hmmmm. En de verse friet is en blijft onovertroffen. Een lekker wijntje erbij en een koffie met een likeurtje na. Prima! En voor een redelijke prijs! Tot binnenkort!
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Lekker geluncht, leuke zaak. Wij kozen voor een combinatie van een broodje en een salade leuke optie is dat. Vaak moet je een van de twee kiezen. Ik koos van een salade met zalm en groene asperge en een broodje met gesmolten Taleggio erg smaakvol. Prima glas huiswijn erbij aanrader!
JvB .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
We zijn hier op goed geluk naar binnen gelopen en dat bleek een gouden greep! We waren met 7 personen en hebben dus veel kunnen proeven; vis, vlees en vegetarische gerechten. Alles was even heerlijk klaargemaakt maar het allerlekkerste vonden we de witlof met gorgonzola en de geroosterde aubergine. Dit restaurant is een echte aanrader voor iedereen die van mediterraan eten houdt.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Het eten was fantastisch bij rossio..
We hebben gekozen voor rundvlees a la marroc...heerlijk mals vlees met toebehoren ..de kok kwam vragen of wij het goed vonden om de amandelen door walnoten te vervangen en dat deed niets af aan de smaak,heerlijk !De witlof als side-dish was ook echt heel goed,lekker romig .
Prijs kwaliteit dik in orde ,bediening attent en vriendelijk en gezellige ambiance .
Morliena .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Ik heb meerdere keren bij Rossio gegeten: het eten is lekker, de sfeer is gezellig en de open keuken is prachtig. Maar elke keer als ik er ben vind ik dat de bediening beter zou kunnen. Ze zien niet dat de glazen leeg zijn, als gast moet je echt je best doen om hun aandacht te trekken om iets te bestellen. Ze staan meestal achter de bar en letten niet goed op de mensen om hen heen.
Een jaar geleden heb ik met een grote groep gegeten in de zaal boven. Het duurde enorm lang voordat het eten werd geserveerd. Bij andere restaurants is dat vaak niet beter, maar toch...
Jepedejong .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Wij komen erg graag bij Rossio. Je zit er gezellig (alleen in de winter kan het dicht bij de voordeur fris zijn) en het eten is ook meestal erg goed. Tot verbazing van de bediening bestellen wij altijd grote salades bij het eten. Afgelopen woensdag (20 mei) hebben wij er ook weer gegeten, maar de rundersucade viel ons erg tegen. Weinig vlees, veel zenen en vet. Geen aanrader dus, de dorade was wel heerlijk.
Ric Lust Alles !.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Hé kok, wat is er goed? -Hij is even stil. "Alles", lacht-ie vanuit de open keuken. En hij heeft gelijk- we kiezen de cataplana. En die is verrukkelijk. Rijk van smaak en mooi gevuld, alles is gaar, niets is rubber- en dat lukt de koks in Portugal meestal nooit: en die hebben het uitgevonden!
Ik zou willen dat er meer keuze bij de toetjes was :)
Rianne B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Vanavond met 16 man gegeten bij Rossio op de 1ste etage. Vriendelijke bediening, heerlijk 3-gangen-keuze-menu. Met smaak en passie bereid en geserveerd. De hele groep kreeg het eten tegelijkertijd, dus super timing! Echt een aanrader.
Janus123 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Eveneens voor verjaardag bij Rossio gegeten. Om 7 uur aangeschoven, met het doel tussen half 10 en 10 weg te kunnen (normaal gesproken voldoende tijd om 3 gangen te kunnen eten). Nadat we ons voorgerecht hadden ontvangen heeft het dusdanig lang geduurd tot ons hoofdgerecht werd geserveerd dat we uiteindelijk nipt om 10 uur klaar waren met ons hoofdgerecht. Gezellig natafelen met koffie/ dessert was hierdoor niet meer mogelijk.

Bediening was vriendelijk, maar lachte het schaapachtig weg, zoals in onderstaande recentie omschreven. Daarnaast ontvingen wij bij afrekenen een bon waar ook niet bestelde tosti's, koffie's en drankjes opstonden. Na correctie bleek onze rekening 25 euro (!) goedkoper uit te vallen. Voor de rest slordig bediend, drankjes opnemen ging chaotisch en afruimen van de tafel hebben we uiteindelijk zelf bij moeten helpen.

Prijzen zijn hoog, wat te rechtvaardigen is met goede service, want het eten was heerlijk en de sfeer/ het decor was ook zeer prettig. Helaas viel deze service dus echt heel erg tegen.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Vandaag voor mijn verjaardag gedineerd bij Rossio, héérlijk. Erg lekker eten, de borden waren mooi opgemaakt en de smaakcombinatie was erg goed. Het heeft een warme, rustige sfeer waardoor je er heerlijk zit en de uren voorbij vliegen. De bediening was erg aardig en je werd snel geholpen ondanks dat het de hele avond helemaal vol zat. Echt een aanrader!
Gé K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Vrijdag avond gegeten in dit prachtige bedrijf. Wat een prachtige gerechten komen hier uit de keuken, mooie opmaak en goed op smaak.
Hier word met passie gekookt en word je door de bediening verwend.
Een echte aanrader!
Robbert K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Hier weer is top gegeten! Vooraf begonnen met wat coquilles gevolgd door de pata negra met vongole, die perfect op smaak waren. Daarnaast nog de gegratineerde witlof met gorgonzola als bijgerechtje, lekker. Enige minpuntje is dat als het erg druk is je soms wat langer moet wachten, maar door een gezellig gezelschap en een lekker flesje wijn nooit problemen mee! Relaxte bediening met interesse en kennis. Mooie zaak waar je ook nog is de keuken in kan kijken. Een aanrader!
A. V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
De naam klinkt Italiaans, maar dit restaurant is Mediterraans in bredere zin: veel aandacht voor zelfgemaakte en goed bereide gerechten, met veel verse groenten en heerlijk brood vooraf. De kaart is kort, maar alles wat we geprobeerd hebben was meer dan voortreffelijk. De uitleg van de bediening was goed (crepinette van lam) en de wijn mocht geproefd worden en zonder probleem veranderd voor iets anders. De service is prima, een juiste mix van kennis, aandacht en vriendelijkheid! Het leukste tafeltje is boven in het halfronde raam, maar beneden is het wat drukker en kun je goed (letterlijk) in de keuken kijken. En waar staat de chef je nog op te wachten om je te bedanken dat je bij hem kwam eten!
Kiora .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Laatst bij Rossio gegeten toen er geen plek meer was in Pelicaan. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Vooraf hadden we het plankje zoals altijd ook bij Pelicaan. Lekker, maar net niet even spannend als de Pelicanesse plank. Hetzelfde gold voor de hoofdgerechten. Kortom, een prima tweede keuze, maar ik blijf eerst Pelicaan bellen.