Rossetti

15-A-B Plein 4001 LG Tiel Nederland Kaart

Over restaurant Rossetti

Genieten van het echte Italia

Al meer dan 10 jaar is het Italiaanse restaurant Rossetti (vernoemd naar schilder Dante Gabriel Rossetti 1828-1882) in Tiel en omstreken een begrip, door de gezellige sfeer, de voortreffelijke en unieke verzameling wijnen en natuurlijk de ruime keuze aan overheerlijke Italiaanse gerechten. Ristorante Rossetti onderscheidt zich van andere restaurants, door alleen gebruik te maken van de beste, verse producten. Olijfolie, basilicum, rozemarijn, Parmezaanse kaas, grof zeezout en zwarte peper vormen de basis voor onze traditioneel bereide gerechten. Wij werken met seizoengebonden gerechten waardoor de menukaart kan variëren. In de Italiaanse keuken blijft de smaak van vlees, vis en groenten behouden, waardoor de bijzondere combinatie van ingrediënten u altijd zal verrassen. Probeert u eens één van onze vis- of vleesgerechten óf een ambachtelijke Italiaanse pizza of pasta, maar begin met onze antipasti. Als dessert bieden wij diverse soorten ambachtelijk Italiaans ijs, maar ook bijzondere soorten Italiaans dessert, zoals panna cotta en natuurlijk tiramisu. Als u het nog niet was, zult u bij Ristorante Rossetti verliefd worden op de puurheid van de Italiaanse keuken. Onze zuidelijke gastvrijheid staat borg voor een gezellig en warm welkom en een maaltijd die u nooit zal vergeten.

Meer informatie over restaurant Rossetti

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Duur
Erg lang
Nicky V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij hebben gister bij dit restaurant gegeten. Een onvergetelijke belevenis, en niet in positieve zin.
Allereerst hebben wij 2 uur op ons eten én drinken moeten wachten (de ober bleek onze bestelling vergeten te zijn vergeten en had niks ingevoerd) vervolgens kregen wij onze pizza's en beschuldigde de ober ons ervan het bestek te hebben verstopt? Hij wist namelijk zeker dat hij dit al op onze tafel had gelegd. Erg bijzonder.
Om het feest compleet te maken bleken de drankjes bij het afrekenen ook nog eens duurder te zijn dan op de menukaart stond. Volgens de mevrouw aan de bar was dit een fout op de menukaart (?) en moesten wij dit betalen.
Omdat wij het hier niet bij lieten zitten kregen wij uiteindelijk dit geld terug, maar absoluut niet zonder slag of stoot. Er werd ons nog nageroepen dat we lekker gegeten hadden dus waar deden we moeilijk over?
Het personeel was bijzonder onbeleefd en, in tegenstelling tot wat zij zelf beweerden, hebben we helemaal niet lekker gegeten. De pizza was slap en ongaar en hebben wij alleen opgegeten omdat we na 2 uur (!!) wachten inmiddels bereid waren om alles te eten wat voor ons neus werd gezet.
Al met al een bijzonder onprettige ervaring waar wij allen een naar gevoel aan over hebben gehouden.
Charles D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Uitstekend en gezellig restaurant. Wij hadden de malse en smakelijke filetto, pasta met zalm en pasta bolognese. Salade, bruchetta en limon van het huis. De huisgemaakte tiramisu is een aanrader! Vlotte en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar ????
Daniëlle G.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
We hadden gereserveerd en konden uit 2 tafeltjes kiezen. 1 piepklein tafeltje in de verdrukking in het midden van het restaurant of 1 tafeltje onder een groot scherm waar voetbal op vertoond werd (geen NL voetbal!?), met de mededeling, "ja, het is druk". We kozen voor deze laatste tafel, naar bleek precies voor de trap die de ingang naar de keuken vormt. Helaas schreeuwt de bediening vanaf die trap de bestellingen naar de kok, in feite dus net achter je oor!
Het eten was prima, de saus van de vitello tonato had wat minder waterig mogen zijn. Een 2e glaasje wijn moesten we wel 3x om vragen en kwam uiteindelijk toen de pizza bijna op was.
Er is weinig aandacht voor de klanten en voor de details rondom de tafels (er stond een leeg bierflesje op een schouw), maar de pizza's zijn erg lekker!! Denk niet dat wij teruggaan om hier te eten, dan zou ik liever hier de pizza's ophalen.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Ons bezoek aan Rossetti op deze dag was eerlijk gezegd onze tweede keus, we werden op een ander adres zo onbeschoft behandeld dat we per direct omkeerden. Dus we kwamen hier met een wat katterig gevoel hier binnen. Gelukkig werd ons humeur direct verbeterd door de gastvrije ontvangst en het warm overkomende interieur. Alles is wat 'klassiek' Italiaans maar netjes en er is geen gemaakt 'italiaans' accent te horen.

Goed gevarieerde menukaart (op Italiaanse wijze opgemaakt dus met primi en secondi piatti) , lekkere gerechten met goede garnituur en uitstekende huiswijn. Een plezierige avond dus.

Reserveer wel, want wij kwamen vroeg 'binnenvallen' maar in de loop van de avond ontstond er wel een wachtrij aan de bar.
Mftf .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij zijn hier gaan eten na een bezoek aan Ouwehands dierenpark in Rhenen. We hadden vantevoren geen idee wat we konden verwachten omdat we normaal gesproken nooit in deze regio uit eten gaan, maar we waren enorm verrast door het heerlijke eten, de fijne ontvangst en de vriendelijke bediening. De pizza's waren echt voortreffelijk. Onze zoon wilde graag een (kinder)pastagerecht welke niet op de kaart stond , maar dit was geen enkel probleem. De porties zijn groot en ook deze pasta was heerlijk van smaak. Ook de bruchetta van het huis was een zeer aangename verrassing. Wij gaan zeker nog een keer terug ondanks de afstand!
David U.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Smakelijke Italiaanse gerechten in dit restaurant met vriendelijke service. Wij aten de antipasti Rossetti voor 2 personen en de gegrilde courgettes met kaas en tomatensaus als voorgerecht. Als hoofdgerecht aten wij de met spinazie gevulde ravioli en pizza mafioso en pizza spinazie.
Eetteveel .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Prima restaurant. Kwalitatief goed, pizza's zijn erg lekker. Vriendelijk personeel. Klein minpuntje is de ruimte aan de tafel. Met vier volwassenen zit je soms erg krap.
LauravanEssen .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Afgelopen Zondag zijn we met de familie wezen eten .Wij werden zeer vriendelijk ontvangen en mochten zelf een tafeltje uitzoeken. Eenmaal plaatsgenomen aan een mooie tafel bij het raam werden wij snel geholpen. Op advies van de bediening een lekkere fles negroamaro uitgekozen,en wat was die lekker! Nadat onze bestelling was opgenomen kregen we van het huis bruschetta. Toen onze voorgerechten kwamen werden we blij verrast, volle borden, mandje brood erbij en de smaak was heerlijk. Mijn man en ik hadden allebei een carpaccio en de tomatensoep van de kinderen viel ook in de smaak. Als hoofdgerecht een vismix en de filetto tartufo van het weekmenu, met pizza voor de kinderen. De smaak was weer voortreffelijk. Het team was erg attent en vriendelijk. We hebben de avond afgesloten met een heerlijk glaasje limoncello van het huis kortom een hele fijne avond en zeker een aanrader!
Lea N.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Vanavond gaan eten met mijn man voor ons 5 jarig jubileum. Wat een topavond! We kregen bruschetta van het huis en achteraf heerlijke huisgemaakte limoncello. Mijn pizza was heerlijk ik kon echt proeven dat hij echt goed gemaakt was! De zalm van mijn man heb ik ook geproefd, en ondanks dat ik geen vis persoon ben was dit de lekkerste vis die ik ooit gegeten heb! De eigenaar kwam zelf informeren of alles naar wens was en of het smaakte. Hij feliciteerde ons zelfs uit zichzelf met ons jubileum! Waarschijnlijk door onze reservering, maar wat een service! Echt top! We kregen zelfs een vuurwerksterretje bij ons dessert! Ons jubileum kon niet meer stuk! We komen snel weer wat eten! Tot snel Rossetti!
JJJM .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Voor de theatervoorstelling in Tiel wilden wij samen nog even een hapje eten en kwamen terecht op het gezellige plein in Tiel. Italiaans moest het worden en wij naar binnen.

Vriendelijke, wat gehaaste ontvangst en een tafel werd toegewezen.

We merkten dat er veel aandacht uitging naar de grotere ( meer bestedende) tafels dan alleen een hoofdgerecht. De sfeer is redelijk, geen topdecor maar wel veel schreeuwende in het Italiaanse pratende kelner. Te overdreven vonden wij,

We kozen voor een makkelijk en lichte maaltijd, de pasta Bolognese. We besloten daarna een heerlijk dessert te nemen als de tijd het toeliet.

Andere tafel ontvingen een hapje vooraf, onze tafel werd ' overgeslagen' , de hoofdmaaltijd werd geserveerd door de baas tezamen met het hapje met excuses want het was druk. Druk??
4 tafels van 2, 1 tafel van 8 en 2 tafels van 4 , en circa 20 lege tafels nog.

Het hapje was smakelijk. Een hapje dat je inderdaad vooraf eet en niet net voor een maaltijd.

De pasta viel tegen, waar was de bolognese , we zijn niet van die zeurpieten en dachten we zeggen er zo wel wat van als ze komen vragen of we nog wat willen drinken of met de vraag of het smaakt. Contact krijgen was een onbegonnen zaak.

We hebben onze maaltijd maar opgegeten omdat we naar het theater moesten. De tafel werd door de eigenaar zelf afgeruimd. Hoe? Hij had net de tafel achter ons opgeruimd en kwam met zijn handen propvol , vol met graat aan onze tafel , pakte de borden 1 voor 1 en stapelde die op tafel in elkaar en zonder vragen of het naar wens was verdween hij achter de schermen.

Een dame kwam langs en wij dachten die gaat vragen of het gesmaakt heeft en vraagt naar het dessert. Het eerste vergat ook zij, het dessert werd wel gevraagd. We bedankten.

Vol ongeloof liepen we naar de bar om te betalen waarop zij daar vroeg of het had gesmaakt. Ons antwoord was nee, waarop zij zei: Oke!
Echt waar? Hoor ik dat nou echt goed?

Ik heb haar gezegd dat ik haar antwoord heel erg vreemd vond en of dat gebruikelijk was, midden in het gesprek kwam de eigenaar als een dolle tussendoor en zei: ik zit hier al 10 jaar dus.

Ik zeg tegen deze arrogante restauranthouder, dus u maakt nooit fouten meneer , dus het uithalen van mijn hoofdgerecht , aan tafel te stapelen, uw handen vol , zonder te vragen is normaal.

Hij wist eigenlijk niet zoveel te zeggen.

Aangezien ik twee hotels en 3 restaurants beheer moet je je als eigenaar echt werkelijk kapot schamen als je deze reactie geeft op een opmerking van een gast.

We zullen zien over deze meneer over 10 jaar er nog is? Wat denkt u ! Geen aanrader dus
Beste heer,

Naar aanleiding van uw recensie schrijf ik het volgende.
Helaas moet ik u aangeven dat uw recensie niet klopt. Ik heb geprobeerd om contact met u op te nemen en u uit te leggen waarom dit niet klopt, maar Iens geeft aan dat ik u niet persoonlijk mag benaderen. Graag had ik meer uitleg hierover gedaan, maar de ruimte om te reageren is helaas heel beperkt bij IENS. Ik heb een gevoel dat IENS een commerciële onderneming is die alleen uit is op geld. Graag zou ik met u contacteren.

OCH .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Voor het Interieur moet je er niet heen of je moet er van houden. Romeinse kolommen etc.
De bestelde pizza Portofino pizza was smakelijk maar de op de menukaart genoemde gekruide tomaatjes ontbraken. Wel een hoop vers gesneden tomatenblokjes. De mozzarella was helaas niet van de buffel maar goed dat was dan ook niet zo vermeld. De kinderen bestelde een cola en het viel op dat die achter de bar en uit het zicht werd ingeschonken. Bij andere gasten stond er een flesje cola op tafel. Volgens de kinderen, cola kenners, was het de smaak van huismerk cola. Treurig als een restaurant op deze wijze de omzet moet verhogen.
Geen aanrader door dit soort service.
Hier wil ik heel kort en duidelijk over zijn. Deze gehele recensie is uit op onzin.
Nooit in mijn zaak hebben wij een ander cola merk gehad als COCA-COLA. Wat betreft de interieur krijg ik dagelijks positieve reacties over. Dat is hoe u er over denkt. Dat mag.

Met vriendelijke groet,

Rossetti

Reactie van proever:

Ontbreekt de uitleg waarom er dan geen COCA COLA flesjes werden geserveerd.
Succes.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Vanwege een bezoek later die avond even hier gegeten in Tiel. We hadden dus wat haast en de bediening wist er van. Met wat extra aandachtshulp van ons lukte dat goed. Omdat we voor ons ongebruikelijk vroeg waren, ontdekten we dat ze een vroeg-eters menu hebben. Voor maar € 14,50. Zal wel niet veel zijn dachten we nog. Wat waren we verrast. We kregen een geweldig lekkere verse tomatensoep die heeeeeerlijk naar tomaten smaakte. Daarna een Tonijn pizza en mijn partner een vegetarische versie. En ze waren smaakvol, dat is zeldzaam in Nederland. Meestal moet je er een lading peper opgooien om de smaak op te halen. Tot slot ook nog een dessert, Tiramisu. Verrukkelijk. En dat voor dat geld. Wat extra leuk was, was dat de bediening jongens uit Italië waren, die zeer innemend bedienden. Prego.
Saraxsara .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
Ik kom hier regelmatig eten en elke keer is het weer super. Rossetti is niet zo maar een pizzeria, het is een echt Italiaans restaurant. De sfeer, bediening en eten zijn een perfecte combinatie voor een lekker avond diner!
Romaro .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Hier kom ik zeker terug met mijn collega's!
Op een donderdagavond zomaar naar binnen gelopen met 14 personen. Het restaurant was vol maar dit was geen enkel probleem! Geweldig ontvangen in een heerlijke warm en gezellig restaurant. Het eten was heerlijk, wij hebben genoten van de vis en vlees mix die ons werd aangeraden en een heerlijke bijpassende wijn. Die de eigenaar ons mee gaf als cadeau. Een heerlijke dessert achteraf met een huisgemaakte limoncello die wij van het huis kregen. Kortom top. Hier mag en kan niet over geklaagd worden! Onze complimeten Rossetti!
Desiree B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Onverwacht onderweg zijnde op zaterdagavond aangeschoven. Eerst google en Iens geraadpleegd. Beloofde een goede keus te zijn. Was helaas niet zo. Wij vonden de bediening aardig maar matig. Het is net iets meer dan een pizzeria, maar naar mijn gevoel kwam de zalm uit de magnetron en niet uit de oven. De pizza van onze dochter was droog en heel erg zout. Lasagne was wel goed. Jammer dat we die niet voor ons alle vier hadden besteld.
Pieter-Ingrid .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Wij komen hier regelmatig eten en het valt nooit tegen. Zowel de pizza's, pasta's en de vleesgerechten zijn heerlijk. Echt Italiaans en zeer verse ingredienten. Zeer vriendelijke eigenaren en personeel. Na de recente verbouwing is het restaurant nog sfeervoller en groter geworden. Echt een aanrader als je heerlijk wilt eten. Mijn aanrader is de antipasto Rossetti, een bord vol verschillende Italiaanse specialiteiten, dan de Saltimbocca alla Romana en als toetje de Tiramisu of het heerlijke Italiaanse ijs. Buon Appetito!
Eten2012 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2012
Een erg gezellig restaurant met goed eten! Regelmatig gaan wij hier eten en het is altijd goed. De bediening is onervaren, maar erg vriendelijk wat de rest goed maakt. Aanrader
Frederik01 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
De diverse gerechten zijn constant van kwaliteit. De vleesgerechten zijn prima en dat geldt ook voor de pizza's. vaak een amuse in de vorm van een brochetta. Geen probleem met kraanwater in een karaf. De huiswijn is prima.
Connaisseur83 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Wat mij vooral aanspreekt aan dit restaurant is de authenticiteit: niet alleen van de eigenaar (een heuse Italiaan), maar ook van de gerechten. In sommige restaurants krijg ik wel eens het gevoel dat ze de pasta hebben opgewarmd in de oven en het sausje afkomstig is uit een potje. Daarvan is hier absoluut geen sprake: de gerechten zijn met aandacht en liefde voorbereid. De bruchetta smaakt heerlijk! Naast een restaurant heeft de man ook een ijssalon. Ook het ijs smaakt er prima.