Over het restaurant Ross Lovell aan de Waal

Ross Lovell in Zuid-Hollandse Rijsoord waar mooie, zinnenprikkelende gerechten centraal staan. Er wordt gewerkt met pure en verse ingrediënten, die biologisch en duurzaam verkregen zijn.

Mooie, zinnenprikkelende gerechten creëren de passie van het team van restaurant Ross Lovell. Stijl, aandacht voor detail en balans vormen de rode draad binnen de culinaire aspiraties, waarbij het bereiken van geraffineerde wijn- en spijscombinaties centraal staan. Het restaurant heeft een stijlvol interieur in een prachtig pand.

Daarnaast leveren ze luxe gastronomie voor een betaalbare prijs en dat maakt de totaal ervaring buitengewoon aangenaam. Klinkt dit je goed in de oren? Reserveer dan snel bij Ross Lovell in Rijsoord!

Glas champagne

Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Ross Lovell aan de Waal

Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
We geven heerlijk buiten op het terras gezeten. Een geweldig menu gegeten met mooie bijpassende wijnen erbij. Fijne bediening, kortom, een geweldige avond gehad!
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Omdat het bij vergelijkbare restaurants niet mogelijk was, hier op bestelling en verzoek samen met mijn echtgenote Fruit du Mer gegeten met als voorgerecht een tartaar van verse tonijn. In een woord geweldig. Heerlijk flesje witte huiswijn er bij. Tartaar van tonijn was fantastisch opgemaakt en zeer vol van smaak. De Fruit du Mer was simpel maar vers en zeer doeltreffend opgemaakt. Personeel en ambiance geweldig. Prijs kwaliteit uitstekend. Wij kunnen niet anders zeggen dan dit moet u echt een keertje proberen !!!!!
David B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Allereerst een compliment voor de uitstekende bediening. Het is fijn om je ergens écht welkom te voelen en dat lukt de dame(s) en heren heel goed. Nu de heren nog net zo stijlvol kleden als de dames. Dan het eten. Lastig, want de gerechten zijn absoluut prima van smaak, maar ik heb toch een kleine kanttekening. Wij kozen voor het zes-gangenmenu maar spiekten natuurlijk ook even bij de á la carte gerechten. Daarop staan leuke, verrassende combinaties. Dat schept toch een bepaalde verwachting. Die verwachting werd in het menu niet helemaal waargemaakt. Nogmaals: de kwaliteit was prima, maar na zalm met asperge, kabeljauw met asperge en vervolgens tarbot was ik wel uitgevist. Iets meer afwisseling (ook van bereidingswijze) zou bij mij meer in de smaak vallen. De bavette was lekker, maar het bordje een beetje rommelig opgemaakt. Zonde. Na een smakelijk kaasplankje en een attente verjaardagsverrassing het nagerecht. Niet helemaal in balans. En zo'n zelfde stukje cheesecake laten terugkomen als friandise bij de koffie.. doe dat nou niet. Details matter. Gebaseerd op mijn ervaringen tot nu toe vermoed ik dat er toch nét iets anders gekookt wordt als de chef er niet is (of was hij er wel?). De wijnen bij de gerechten waren trouwens prima gekozen en er werd ruim geschonken. Compliment dus. En zeker geen redenen om dit restaurant voortaan over te slaan.
Ferdinand V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Het duurt te lang tussen de wijn(arrangement) en de bijpassende gang
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Recent hebben wij het heel goed gehad bij de vestiging in Krimpen met de enthousiaste en zeer attente bedrijfsleidster Kim , klasse! Wij wilden nu eens hier ervaren hoe het is , je moet alles zelf ondervinden. Na de opgedane ervaring ga je er met te hooggespannen verwachtingen naartoe blijkt achteraf , wat kan het dan tegenvallen , teleurstellend en een heel aparte negatieve ervaring rijker.
Fijn parkeren en een vriendelijke ontvangst. Wij begonnen met een glaasje Martini en een klein jong borreltje vooraf , begeleid door een warm broodje en wat boter. Wij kregen een leuk verzorgde amuse.
Het weekmenu werd ons niet verteld en was ook nergens te lezen , in een van de verrassingsmenu's konden wij ons niet vinden , dus werd het kiezen uit de zeer beperkte kaart.
Vooraf voor beiden werd het de ambachtelijke ossenworst met oa. kwartel-ei en in deeg gefrituurde groene asperges , was lekker. Wij bestelden een fles witte (!)wijn , daarbij kon alleen maar een fles water besteld worden. Voor het hoofdgerecht bestelden wij rundersukade met gebakken lever geserveerd op hete bliksem en radijs. Toen de twee borden werden uitgeserveerd bleek het hier te gaan om een rode wijnsaus , hetgeen men niet(!) vermeldt op het menu , mijn keus was dan anders geweest , want ik heb een zware allergie voor rode wijnen. Mijn vlees kon vervangen worden door twee lams-koteletjes. Het gesprek met de bediening kwam op asperges , het officiele seizoen is net geopend. " Wij kunnen u iets laten proeven , is dat goed ?" Even later kwam een klein langwerpig schaaltje met een in stukjes gesneden asperge van heel middelmatig kwaliteit met wat ei en een flinterdun plakje ham. Zeer eenvoudig en minimaal , maar als je thuis de bon uit je zak haalt en even doorkijkt schrik je wat erop staat , wanneer er een bedrag voor " div. keuken" staat van let wel EU17,50 voor uitsluitend een proefje asperge , werkelijk de hoofdprijs !
Behalve de twee borden werd er totaal niets uitgeserveerd geen garnituurtje van aardappel e.d.. Op andere tafels werden schaaltjes frites neergezet en naderhand weer aangevuld. Wanneer je het weekmenu neemt kan de instelling zijn , geen frites , maar wanneer je alles van de kaart bestelt en in een heel andere prijsklasse komt mag je toch wel wat meer verwachten.Als dessert namen wij creme yoghurt a la carte en Pastilla Ossenstaart a la carte , de grote kaasplank met wat kaas erop kon ons niet verleiden.Mijn partner neemt altijd nog thee , hetgeen hier net als in Krimpen goed en leuk verzorgd is. Ik vroeg om een koffie en het werd Koffie Servies , de suiker moest ik er maar bij denken. Er moest twee keer gevraagd worden om de rekening.De bediening is slordig , soms er met de gedachte niet bij en slaat over de avond genomen meerdere keren de plank volledig mis ,waarbij het asperge-gebeuren heel erg doorslaggevend is.
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Absoluut een top restaurant. Heerlijke subtiele gerechten. Begon al met de amuses. Hier proefde je kwaliteit van de gebruikte ingredienten al. Wat een lekker zalm. Voor de rest ook leuke zaken gedaan met ingredienten zoals de gefrituurde asperge bij de kabeljauw. De geserveerde wijnen pasten mooi bij de gerechten. Een restaurant om op je lijstje te zetten om langs te gaan.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Aanbevelingswaardig voor zakelijk, met familie, partner, vrienden en alleen.
Zeer attente en vriendelijke bediening. Gerechten van uitstekende kwaliteit en versheid.
Niccc .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
6 gangen menu gekozen. Iedere gang subliem! Ik hou niet zo van lamsvlees, maar hier het het lekkerste, zachtste lamsvlees ooit gegeten. Wat een supergoede chef! Bediening vriendelijk en attent. Niets dan lof!
Corrie D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Ik kan alleen maar zeggen dat het top was. We voelden ons helemaal in de watten gelegd.
Het meisje van de bediening was heel lief en deed het perfect. De meneer deed aan al onze wensen met het toetje.
martin V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Het was weer fantastisch !
de dames waren stijlvol gekleed
Heb wat tegen spijkerbroeken bij de mannen,
ligt misschien aan onze leeftijd
Kurt W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk eten op een mooie sfeervolle locatie.
Wij hebben gekozen voor een 5 - gangen verrassingsmenu, dit
is zeer goed bevallen.
Eerst een heerlijke amuse mooi geserveerd, vervolgens gevarieerde
vis en vleesgerechten, afgesloten met een zalig dessert.
De bediening is vriendelijk en behulpzaam.
hans B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Afgelopen zaterdag het diamanten huwelijk van mijn grootouders gevierd in Ross Lovell. Het had niet beter kunnen verlopen! Wat een prachtige en sfeervolle locatie. We zaten met 30 gasten boven aan 2 lange tafels. Er was een klein podium waar onze grootouders konden tangodansen en er was een knapperend haardvuur. Uiterst professionele en vriendelijke bediening en een fantastisch 5 gangen diner met een grandioos bijpassend wijnarrangement. Onze grootouders en hun gasten hadden zich geen mooiere avond kunnen voorstellen. Chapeau Ross Lovell!
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Over het eten kan ik kort zijn, dat was top! Goed op smaak en prima porties voor een 3-gangen menu. Het toetje was echt een perfecte combi tussen zoet en zuur, zacht en knapperig - heerlijk!
Locatie is ook mooi, sjieke uitstraling. Echter de tafels voor 4 personen zijn erg groot en dat maakte het voeren van een gesprek minder prettig.
Grootste minpunt was echter de bediening, dat kan (veel) beter. Dat je een soort leer-werkplek in het hogere horecasegment wilt zijn, vind ik prima, maar het was af en toe wel erg knullig. Zo kwam ons voorgerecht bv voor de amuse, maar bleek vervolgens niet voor ons te zijn, maar voor de tafel ernaast, wel broodbordjes op tafel, maar de hele maaltijd geen brood gezien. Kortom, puntjes op de "i" ontbraken.
Rebecca L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Het eten, de ambiance en de service tiptop. Ook met de restaurantweek ben je een volwaardige gast en wordt er niet op het menu bezuinigt. Ik zeg proficiat en kom snel weer!
Niccc .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Lekkere gerechten, goed in balans. Prima uitleg, zelfs nog een recept van de dressing bij de zeeduivel gekregen. Erg smakelijk!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
We kregen een locatie aangewezen, waar we naast elkaar moesten zitten; was ons van te voren niet bekend; verder geen groente of frites/aardappels bij hoofdgerecht; heel klein toetje; het was ook wel een 3-ganger diner van 30 euro; blijkbaar kan dat er dan niet vanaf; verder kale koffie; geen koekje of chocolaatje.
Tjeerd N.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Ross Lovell aan de Waal, hebben ons een perfecte avond laten beleven met heerlijk eten en zeer goede bediening. De kwaliteit/prijs verhouding was gewoon goed.
Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Mooi restaurant met zeer alerte bediening! Goed eten tegen een redelijke prijs! Ga zo door!
Adrie R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Bij binnen komst een netjes binnenkomen jas word opgehangen
Vriendelijke bediening
Netjes ingericht
Mooie tafels
Eten is heel smaakvol
Een zaak om naar terug te gaan
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Wederom heerlijk gegeten. Het was alleen erg druk en daarom was de wachttijd tussen de gangen iets te lang. Ook werd de wijn uit het arangement niet bijgeschonken, en bij de kaas was de port vergeten. Verder gezellig restaurant...