Rosita's

Koopmanstraat 5 1315 HD Almere Nederland Kaart

Over het restaurant Rosita's

Rosita’s, het Mexicaanse restaurant van Almere, is sinds Juli 2015 open en daarmee maken de gastvrouw Sonja en chef-kok Ton hun droom waar.
Na jaren ervaring te hebben opgedaan bij topkoks tijdens hun vele reizen door Mexico brengen zij de meest smaakvolle recepten naar het restaurant.

Ervaar de Mexicaanse warmte en gastvrijheid bij Rosita’s. Zij zorgen voor een beleving die uniek is in Almere. Na het eten kun je gezellig blijven voor een heerlijke cocktail of fris biertje.

Open op dinsdag t/m zondag van 17:00 tot 00:00.

Meer informatie over restaurant Rosita's

2 minuten lopen vanaf statiion Almere Centrum.
  • : Muntgarage op 20m afstand. Betaald parkeren in de buurt.

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Rosita's

zeeuwolde2013 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Voorafgaand aan bioscoopbezoek om 17u30 naar binnengelopen voor een vlotte maaltijd. Service vriendelijk, aangename atmosfeer. Het restaurant liep snel goed vol, maar de bediening bleef attent. Het volume van de Cubaanse achtergrondmuziek stond zeldzaam goed afgesteld. De kwaliteit van de gerechten was bovengemiddeld goed, zeker in verhouding tot de prijs. Ik kon me niet heugen in Nederland voor dit geld zo goed te hebben gegeten. Frisse gerechten, smaakvolle ingrediënten: paprika's die naar paprika smaken, uien die naar uien smaken. Leuk extraatje is dat je een blik in de keuken kan werken. Daar lijkt in een ontspannen sfeer goed te worden samengewerkt. Dit zie je terug op je bord en proef je.
David B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Een doordeweekse dag, toch zijn we blj dat we vrij vroeg (voor 18:00) terechtkomen in dit kennelijk heel populaire restaurant in hartje Almere.
De ontvangst is meteen warm en uitnodigend en we kiezen een comfortabele, ruime plek om het menu (de 'placemat') te bestuderen.
Drankjes (groene thee €2,35, Spaanse 'Chardonnay' €3,75) worden 'meteen' gebracht.
De wachttijd op de hoofdgerechten lijkt iets aan de lange kant, maar intussen is het gezellige restaurant bijna vol en het personeel is druk in de weer.
De gerechten zijn indrukwekkend van portie en creativiteit in opmaak: een vegetarische burrito met toebehoren (o.a. guacamole, rijst) (€15,50) en de vissalade (€14,50) met, als extra, een karige portie friet (€2,25).
Alles heel smakelijk.
Valt op dat het menu een ruime keus aan aardige gerechten voor kinderen (voor €9,50) bevat.
Doortje85 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Na een aantal goede verhalen, gingen wij hier een hapje eten. Om 19.15u kwamen we binnen, na een bakje tortillachips met guacamole (die met de drankjes binnen 10 min op tafel stond) kreeg mijn tafelgenoot haar hoofdgerecht om 20.15u en ik na heel veel gedoe om 20.45u. Het personeel is vooral met andere dingen bezig en probeerden het uiteindelijk allemaal op te lossen door na elkaar aan onze tafel te komen vragen wat er was, waardoor we ons verhaal 3 keer hebben meiten vertellen, terwijl ik eigenlijk gewoon eindelijk wilde gaan eten. We hoefden voor mijn hoofdgerecht niet te betalen, maar hier komen we niet meer. Onze "buren" haalden hun bestek bij ons aan tafel, want bij hun stond er niet genoeg en de andere buren probeerden zo'n 20 minuten iets drinken te bestellen. Het personeel heeft dus nog flink wat verbetering nodig, want hoewel er heel veel personeel liep, was het heel lastig om hun aandacht te trekken. Daarnaast vonden wij de muziek enorm hard staan, we konden elkaar bijna niet verstaan. En merkten dat vooral toen we bij het restaurant ernaast nog een dessert en kopje thee gingen drinken, daar was het heerlijk rustig en wij zaten nog steeds te schreeuwen tegen elkaar, hana!
Jasmin G.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Voor de eerste keer geweest en we hebben genoten! Erg leuke inrichting, sfeer en goed eten. Service is ook erg goed! We hebben in ieder geval een leuke avond gehad
Elmer P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
verbazingwekkend gezellig en erg lekker eten vooral het vlees van de houtskool BBQ. lekker muziekje ook. alleen jammer dan men niet kan reserveren want het is erg populier.
ana R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk Mexicaans gegeten bij Rosita's in Almere! Zowel de vleesgerechten van de Houtskoolgrill, als de traditionele gerechten zijn heerlijk en vers. We zijn meerdere keren geweest inmiddels en zijn iedere keer opnieuw verbaast over de goede service, het eten en de mojito's. Rosita's is een aanwinst voor Almere!
M. v.d. Schagt .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Gisteravond hebben wij voor het eerst bij Rosita's gegeten. We waren met 5 personen: Mijn vrouw en ik, onze 2 kinderen en opa. Van binnen ziet er erg leuk uit. Bij het opnemen van het aperitief ging er gelijk iets fout. De kinderen kregen heel snel hun drinken maar de volwassenen moesten vervolgens erg lang wachten, wat vreemd is omdat de bestelling gelijk werd opgenomen. Omdat we al gehoord en gelezen hadden dat je veel te eten krijgt, besloten we 2 voorgerechten te bestellen die we met ons vijven konden delen. Deze werd redelijk snel geserveerd en smaakte heerlijk. Alleen vrijwel meteen nadat het voorgerecht werd opgediend, kwamen de hoofdgerechten ook al. We gaven aan dat dit toch niet de bedoeling was. Omdat men bij Rosita's uiteraard niet aan voedselverspilling wil doen, werd ons aangeboden het dessert gratis aan te bieden als ze het hoofdgerect gelijk mochten uitserveren. Hier zijn we mee akkoord gegaan. Ik had de lamsrack met huisgemaakte frietjes. De lamsrack was zeer zacht en uitstekend van smaak. Er zaten 2 sausjes bij maar die deden eerder afbreuk aan het vlees dan dat het iets toevoegde. De kinderen hadden een kindermenu en gezien het tempo smaakte dat ook zeker goed. Mijn vrouw had de gamba's en opa had een mixed grill en ook zij vonden het erg lekker. Wat erg jammer was, er werd geen één keer gevraagd of we iets wilde drinken en we merkten dat we na het aperitief wel dorst begonnen te krijgen. Het wilde ook niet lukken om de aandacht van de bediening te trekken en ik wilde graag een lekkere rode wijn bij mijn vlees. Uiteindelijk, toen ik nog 2 hapjes over had, kreeg ik mijn wijn, lekkere wijn maar veel te laat. Opvallend omdat in onderstaande recensies hetzelfde probleem wordt aangekaart. Wat weer een meevaller was, was de rekening maar dat was ook niet zo gek omdat we erg weinig gedronken hadden en het dessert van het huis kregen. We kregen genoeg excuses voor de foutjes en het werd ook netjes opgelost maar daar ga je niet voor uit eten. Kortom, het eten was super, de service (en dan met name de drankjes) kan een stuk beter.
Quincy J.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Prijs / kwaliteit verhouding was er niet. Het was te duur voor wat je kreeg.. behalve voor de quesidillas die waren overheerlijk. Sercive duurde te lang
Finn U.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Goed gegeten. Je krijgt erg veel en ik kreeg helaas niet mijn bord leeg. De smaak was erg goed. De bediening is attent en vriendelijk. Ik kom terug.
Polleke17 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Leuk restaurant, erg druk, gezellig. Personeel loopt heel veel tafels, dat proberen ze toch heel persoonlijk te maken, maar het is toch lopende band werk. Er loopt een extroverte homosexueel rond, echte Amsterdammer, hartstikke leuke vent en een aanvulling op het amusements gehalte. Hartstikke leuk! Ik had een combinatie hoofdgerecht met garnalen, kip, en geroosterde rib-eye (?). Heel goed!
Met plezier gegeten, enig entertainment, heel erg druk, maar lekker!
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lekker eten en ook nog eens echt goeie cocktails. Bediening supervriendelijk. We gaan hierheen als we wat te vieren hebben en ik vind dit restaurant echt een aanwinst voot Almere.
Jammie2015 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Rosita’s is een leuke zaak waar we inmiddels al (met goede redenen) meerder malen geweest zijn. Laagdrempelig, gezellig inrichting en vooral lekker Mexicaans eten. Betaalbaar in combinatie met een goede kwaliteit.
Personeel kan nog wat scherper en wat meer focus hebben op bijv. de lege glazen en of eventuele vragen van de gasten. In algemene zin, ga zo door maar hou focus op je gasten!
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Op de verjaardag van mijn zoontje eens naar Rosita's in Almere geweest. Gezellig restaurant. Vriendelijk ontvangst. Goede bediening/erg vriendelijk. Vooraf : Pikante tomatensalsa met ui, koriander, jalapeños en limoensap. Geserveerd met tortillachips, Mexicaanse rundergehakt balletjes geserveerd met salsa roja en een tortilla en quesadilla rundergehakt met guacamole en salsa roja. Salsa ben ik gewent in Mexico, daar toch wel meer smaak, pittiger. guacamole mag van mij wat hoger op smaak, wat meer tomaat/ui en verse jalapeño peper. Was ietwat vlakjes, vooral avocado. Hoofdgerecht : Huisgemaakte gegrilde hamburger van Angus beef met guacamole, ijsbergsla, cheddarkaas, tomaat, jalapeño pepers en chipotlemayonaise, Fajita de carne (reepjes biefstuk) en langzaam gegaard varkensvlees afgemaakt op houtskoolgrill. Reepjes biefstuk iets te droog. Verder alles lekker, veel waardoor we geen plek meer hadden voor een toet.
Tony H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Op zoek naar de smaak van het vroegere Roses Cantina uit Amsterdam, kwamen wij dit restaurant tegen. Het is best groot voor een mexicaan en achteraf gezien begrijpelijk daar het om 19.00 al helemaal vol was! De guacemole was echt geweldig lekker en zeer vers. Een ruim portie voor een goede prijs. Nachos was ook erg goed. Wij hadden de variant met gehakt er op. Als hoofdgerecht had ik de kip burrito. Die was gewoonweg hemels lekker. Zelfs de rijst erbij smaakte zoals vroeger. Voor dit restaurant rij ik graag van Zeist naar Almere. Ga zo door.
Esmeralda A.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij Mexicaans restaurant Rosita. De guacamole wordt zelf gemaakt en lik je je vingers bij af. We hadden geen voorgerecht genomen omdat we als hoofdgerecht een T-Bonesteak hadden. De steak was voortreffelijk bereid. En de sangria en de cocktails waren ook overheerlijk. De sfeer is gezellig en de bediening is top. Weg gaan zeker nog een keer eten daar.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Tweede keer gegeten bij Rosita's. En 1x dat we er stonden en konden we er echt niet meer bij!
Is meestal stampvol en dat is niet voor niets. Het eten is goed en prima prijs/kwaliteitsverhouding. Bediening niet perfect maar enthousiast en erg aardig. Leuk om een tafeltje bij de keuken te hebben want daar wordt hard gewerkt. Fagitas wordt opgediend met verschillende bakjes. Lekker. Taco's zijn taco's. En een karaf water als je er om vraagt is helemaal ok.
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisterenavond gegeten met vrienden.Wij vonden het een heel gezellig Mexicaans restaurant met een gemoedelijke sfeer. We dronken een heerlijke Sauvignon Blanc. Als voorgerecht hadden we diverse hapjes waaronder gevulde jalapeno pepers met roomkaas, tortillachips uit de oven gegratineerd met kaas en quacamole, Taquitos gefrituurde rolletjes van mais gevuld met rundvlees.
Als hoofdgerecht hadden we een T Bone steak, Gamba's gebakken in de knoflook met gepofte aardappel en verse knapperige groente, gegrilde ossehaasfilet en op de huid gebakken zalm met limoen koriandersaus. Als nagerecht hadden wij de crêpas con caramelo
Heerlijk flensje gevuld met walnotenijs caramelsaus en slagroom. We hebben daarna nog heerlijke speciale koffie's gedronken Café Espanol en Café Mexicano.
Je krijgt echt waar voor je geld. Porties zijn best groot. We hebben een heerlijke avond gehad. Het was zo gezellig dat we na de koffie nog zijn gebleven en later nog een heerlijke cocktail hebben gedronken.
Super restaurant, gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.
IB I.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Voorgerechten (mix en nachos) waren lekker. De fajitas waren goed, alleen de combi was niet lekker; leek wel opgewarmd in de magnetron; taco was taai ipv knapperig en teveel kaas over enchilada en burrito, bonen uitgedroogd.
Muziek vonden wij te hard en werd weinig aan gedaan toen we dit meldden.
Decor is schitterend en service van serveerster goed.
Voor herhaling vatbaar maar ver weg van muziekboxen!
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Helaas was dit bezoek niet zo geslaagd als ons vorige bezoek. Bediening was vriendelijk en behulpzaam. Bij binnen komst vroeg ze meteen of we wat te knabbelen wouden dus namen we de tortilla chips. Als voor gerecht namen we de plate voor 2 pers van diverse voorgerechten, was lekker alleen jammer dat hier weer tortilla chips bij zat dit vooral omdat we net al een bakje ophadden was leuker geweest als daar iets anders voor in de plaats was geweest. Maar het hoofdgerecht was echt bedroevend niks word vers gemaakt alle hoofdgerechten worden op bord gekwakt en in de oven met bord en al opgewarmd. Dit was duidelijk te zien omdat ze een open keuken hebben Ik had zelf taco's kreeg eerst de verkeerde maar toen ik uiteindelijk na 10 minuten de goeie kreeg waren ze inplaats van lekker hard en knapperig zacht en sompig geworden door het opwarmen.
Beste sjoerd
Wij vinden het jammer dat het bezoek aan ons restaurant niet naar wens was, maar een ding kan ik verzekeren en dat is dat alles dagelijks vers bereid wordt. Onze koks beginnen elke dag om twee uur om alles vers te bereiden. Erg jammer dat u deze manier kiest om deze niet terechte recensie op iens te plaatsen en niet de moeite heeft genomen om dit persoonlijk aan ons kenbaar te maken. Vriendelijke groet Rosita's
Hien L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wij komen hier regelmatig het eten waren goed en lekker. Bediening wel vriendelijk maar het kan nog beter we hebben toch geen haast en gezellig sfeer wij komen zeker terug .....