Rosita's

Koopmanstraat 5 1315 HD Almere Nederland Kaart

Over het restaurant Rosita's

Rosita’s, het Mexicaanse restaurant van Almere, is sinds Juli 2015 open en daarmee maken de gastvrouw Sonja en chef-kok Ton hun droom waar.
Na jaren ervaring te hebben opgedaan bij topkoks tijdens hun vele reizen door Mexico brengen zij de meest smaakvolle recepten naar het restaurant.

Ervaar de Mexicaanse warmte en gastvrijheid bij Rosita’s. Zij zorgen voor een beleving die uniek is in Almere. Na het eten kun je gezellig blijven voor een heerlijke cocktail of fris biertje.

Open op dinsdag t/m zondag van 17:00 tot 00:00.

Meer informatie over restaurant Rosita's

2 minuten lopen vanaf statiion Almere Centrum.
  • : Muntgarage op 20m afstand. Betaald parkeren in de buurt.

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

• MasterCard , Pin
  • Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
ana R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk Mexicaans gegeten bij Rosita's in Almere! Zowel de vleesgerechten van de Houtskoolgrill, als de traditionele gerechten zijn heerlijk en vers. We zijn meerdere keren geweest inmiddels en zijn iedere keer opnieuw verbaast over de goede service, het eten en de mojito's. Rosita's is een aanwinst voor Almere!
M. v.d. Schagt .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Gisteravond hebben wij voor het eerst bij Rosita's gegeten. We waren met 5 personen: Mijn vrouw en ik, onze 2 kinderen en opa. Van binnen ziet er erg leuk uit. Bij het opnemen van het aperitief ging er gelijk iets fout. De kinderen kregen heel snel hun drinken maar de volwassenen moesten vervolgens erg lang wachten, wat vreemd is omdat de bestelling gelijk werd opgenomen. Omdat we al gehoord en gelezen hadden dat je veel te eten krijgt, besloten we 2 voorgerechten te bestellen die we met ons vijven konden delen. Deze werd redelijk snel geserveerd en smaakte heerlijk. Alleen vrijwel meteen nadat het voorgerecht werd opgediend, kwamen de hoofdgerechten ook al. We gaven aan dat dit toch niet de bedoeling was. Omdat men bij Rosita's uiteraard niet aan voedselverspilling wil doen, werd ons aangeboden het dessert gratis aan te bieden als ze het hoofdgerect gelijk mochten uitserveren. Hier zijn we mee akkoord gegaan. Ik had de lamsrack met huisgemaakte frietjes. De lamsrack was zeer zacht en uitstekend van smaak. Er zaten 2 sausjes bij maar die deden eerder afbreuk aan het vlees dan dat het iets toevoegde. De kinderen hadden een kindermenu en gezien het tempo smaakte dat ook zeker goed. Mijn vrouw had de gamba's en opa had een mixed grill en ook zij vonden het erg lekker. Wat erg jammer was, er werd geen één keer gevraagd of we iets wilde drinken en we merkten dat we na het aperitief wel dorst begonnen te krijgen. Het wilde ook niet lukken om de aandacht van de bediening te trekken en ik wilde graag een lekkere rode wijn bij mijn vlees. Uiteindelijk, toen ik nog 2 hapjes over had, kreeg ik mijn wijn, lekkere wijn maar veel te laat. Opvallend omdat in onderstaande recensies hetzelfde probleem wordt aangekaart. Wat weer een meevaller was, was de rekening maar dat was ook niet zo gek omdat we erg weinig gedronken hadden en het dessert van het huis kregen. We kregen genoeg excuses voor de foutjes en het werd ook netjes opgelost maar daar ga je niet voor uit eten. Kortom, het eten was super, de service (en dan met name de drankjes) kan een stuk beter.
Quincy J.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Prijs / kwaliteit verhouding was er niet. Het was te duur voor wat je kreeg.. behalve voor de quesidillas die waren overheerlijk. Sercive duurde te lang
Annegien R.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Goed gegeten. Je krijgt erg veel en ik kreeg helaas niet mijn bord leeg. De smaak was erg goed. De bediening is attent en vriendelijk. Ik kom terug.
Polleke17 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Leuk restaurant, erg druk, gezellig. Personeel loopt heel veel tafels, dat proberen ze toch heel persoonlijk te maken, maar het is toch lopende band werk. Er loopt een extroverte homosexueel rond, echte Amsterdammer, hartstikke leuke vent en een aanvulling op het amusements gehalte. Hartstikke leuk! Ik had een combinatie hoofdgerecht met garnalen, kip, en geroosterde rib-eye (?). Heel goed!
Met plezier gegeten, enig entertainment, heel erg druk, maar lekker!
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lekker eten en ook nog eens echt goeie cocktails. Bediening supervriendelijk. We gaan hierheen als we wat te vieren hebben en ik vind dit restaurant echt een aanwinst voot Almere.
Jammie2015 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Rosita’s is een leuke zaak waar we inmiddels al (met goede redenen) meerder malen geweest zijn. Laagdrempelig, gezellig inrichting en vooral lekker Mexicaans eten. Betaalbaar in combinatie met een goede kwaliteit.
Personeel kan nog wat scherper en wat meer focus hebben op bijv. de lege glazen en of eventuele vragen van de gasten. In algemene zin, ga zo door maar hou focus op je gasten!
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Op de verjaardag van mijn zoontje eens naar Rosita's in Almere geweest. Gezellig restaurant. Vriendelijk ontvangst. Goede bediening/erg vriendelijk. Vooraf : Pikante tomatensalsa met ui, koriander, jalapeños en limoensap. Geserveerd met tortillachips, Mexicaanse rundergehakt balletjes geserveerd met salsa roja en een tortilla en quesadilla rundergehakt met guacamole en salsa roja. Salsa ben ik gewent in Mexico, daar toch wel meer smaak, pittiger. guacamole mag van mij wat hoger op smaak, wat meer tomaat/ui en verse jalapeño peper. Was ietwat vlakjes, vooral avocado. Hoofdgerecht : Huisgemaakte gegrilde hamburger van Angus beef met guacamole, ijsbergsla, cheddarkaas, tomaat, jalapeño pepers en chipotlemayonaise, Fajita de carne (reepjes biefstuk) en langzaam gegaard varkensvlees afgemaakt op houtskoolgrill. Reepjes biefstuk iets te droog. Verder alles lekker, veel waardoor we geen plek meer hadden voor een toet.
Tony H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Op zoek naar de smaak van het vroegere Roses Cantina uit Amsterdam, kwamen wij dit restaurant tegen. Het is best groot voor een mexicaan en achteraf gezien begrijpelijk daar het om 19.00 al helemaal vol was! De guacemole was echt geweldig lekker en zeer vers. Een ruim portie voor een goede prijs. Nachos was ook erg goed. Wij hadden de variant met gehakt er op. Als hoofdgerecht had ik de kip burrito. Die was gewoonweg hemels lekker. Zelfs de rijst erbij smaakte zoals vroeger. Voor dit restaurant rij ik graag van Zeist naar Almere. Ga zo door.
Esmeralda A.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Heerlijk gegeten bij Mexicaans restaurant Rosita. De guacamole wordt zelf gemaakt en lik je je vingers bij af. We hadden geen voorgerecht genomen omdat we als hoofdgerecht een T-Bonesteak hadden. De steak was voortreffelijk bereid. En de sangria en de cocktails waren ook overheerlijk. De sfeer is gezellig en de bediening is top. Weg gaan zeker nog een keer eten daar.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Tweede keer gegeten bij Rosita's. En 1x dat we er stonden en konden we er echt niet meer bij!
Is meestal stampvol en dat is niet voor niets. Het eten is goed en prima prijs/kwaliteitsverhouding. Bediening niet perfect maar enthousiast en erg aardig. Leuk om een tafeltje bij de keuken te hebben want daar wordt hard gewerkt. Fagitas wordt opgediend met verschillende bakjes. Lekker. Taco's zijn taco's. En een karaf water als je er om vraagt is helemaal ok.
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisterenavond gegeten met vrienden.Wij vonden het een heel gezellig Mexicaans restaurant met een gemoedelijke sfeer. We dronken een heerlijke Sauvignon Blanc. Als voorgerecht hadden we diverse hapjes waaronder gevulde jalapeno pepers met roomkaas, tortillachips uit de oven gegratineerd met kaas en quacamole, Taquitos gefrituurde rolletjes van mais gevuld met rundvlees.
Als hoofdgerecht hadden we een T Bone steak, Gamba's gebakken in de knoflook met gepofte aardappel en verse knapperige groente, gegrilde ossehaasfilet en op de huid gebakken zalm met limoen koriandersaus. Als nagerecht hadden wij de crêpas con caramelo
Heerlijk flensje gevuld met walnotenijs caramelsaus en slagroom. We hebben daarna nog heerlijke speciale koffie's gedronken Café Espanol en Café Mexicano.
Je krijgt echt waar voor je geld. Porties zijn best groot. We hebben een heerlijke avond gehad. Het was zo gezellig dat we na de koffie nog zijn gebleven en later nog een heerlijke cocktail hebben gedronken.
Super restaurant, gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.
IB I.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Voorgerechten (mix en nachos) waren lekker. De fajitas waren goed, alleen de combi was niet lekker; leek wel opgewarmd in de magnetron; taco was taai ipv knapperig en teveel kaas over enchilada en burrito, bonen uitgedroogd.
Muziek vonden wij te hard en werd weinig aan gedaan toen we dit meldden.
Decor is schitterend en service van serveerster goed.
Voor herhaling vatbaar maar ver weg van muziekboxen!
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Helaas was dit bezoek niet zo geslaagd als ons vorige bezoek. Bediening was vriendelijk en behulpzaam. Bij binnen komst vroeg ze meteen of we wat te knabbelen wouden dus namen we de tortilla chips. Als voor gerecht namen we de plate voor 2 pers van diverse voorgerechten, was lekker alleen jammer dat hier weer tortilla chips bij zat dit vooral omdat we net al een bakje ophadden was leuker geweest als daar iets anders voor in de plaats was geweest. Maar het hoofdgerecht was echt bedroevend niks word vers gemaakt alle hoofdgerechten worden op bord gekwakt en in de oven met bord en al opgewarmd. Dit was duidelijk te zien omdat ze een open keuken hebben Ik had zelf taco's kreeg eerst de verkeerde maar toen ik uiteindelijk na 10 minuten de goeie kreeg waren ze inplaats van lekker hard en knapperig zacht en sompig geworden door het opwarmen.
Beste sjoerd
Wij vinden het jammer dat het bezoek aan ons restaurant niet naar wens was, maar een ding kan ik verzekeren en dat is dat alles dagelijks vers bereid wordt. Onze koks beginnen elke dag om twee uur om alles vers te bereiden. Erg jammer dat u deze manier kiest om deze niet terechte recensie op iens te plaatsen en niet de moeite heeft genomen om dit persoonlijk aan ons kenbaar te maken. Vriendelijke groet Rosita's
Hien L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wij komen hier regelmatig het eten waren goed en lekker. Bediening wel vriendelijk maar het kan nog beter we hebben toch geen haast en gezellig sfeer wij komen zeker terug .....
Connie F.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Eten is goed en ruim genoeg. Bediening is vriendelijk maar weten niet echt waar ze mee bezig zijn, ondanks dat er genoeg rondlopen is het lastig in contact met hen te komen.
famverwij .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gister gegeten en moet zeggen wij waren erg verrast. En wat een sfeer!!!! Vriendelijk personeel en top eten! We hadden de tournedos super mals en heerlijke smaak!

Zeker een aanrader voor andere!!!

Tot de volgende keer!

Ga zo door!????
Wilma R.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Na alle geweldige verhalen hier met de familie gaan eten.
Het eten was redelijk, niet wat we verwacht hadden. De ober wist niet wat hij kwam serveren.
Het vlees was droog. De glazen wijn waren wel heel matigjes gevuld.
Ik zal hier niet gauw nog een keer naar toe gaan.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Heerlijk gegeten. Combi van voorgerechten was erg lekker. En we hadden ook combi van hoofdgerechten was ook super goed. Dessert was helaas wat minder bananenboot beetje karig en chocolade dessert was duidelijk kant en klaar(Otelli of zo iets) en niet zelf gemaakt op zig erg jammer maar overal erg goed en komen zeker terug.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Centraal in centrum van Almere op een door de weekse avond gegeten. Zowel mensen buiten als binnen waren aanwezig. Leuke, diverse kaart in de rund, kip en groenten variant was er volop keuze.
Vriendelijke gastvrouw, nette ontvangst. Het eerste drankje ging snel. De porties zijn zeker voor niet zo heel grote eters, groot. We hielden het dan ook bij een hoofdgerecht. In goed tempo ontvangen. Het was heerlijk! Krokant mijn variant en en niet te vet. Niet alles door elkaar heen op het bord geplaatst gelukkig, daardoor was het proeven nog goed mogelijk van de losse salsa, bonnen en bijvoorbeeld quacamole.
Personeel was er voldoende, later verslapte de aandacht wel, dat zien we vaker als er misschien teveel personeel is. Uiteindelijk was het goedkoop.. goed en lekker. Een aanrader.