Rose's Alkmaar

7,1
Erg kort
Han M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Op de één of andere manier is dit een restaurant waar je weer naar terug wilt gaan. Dit is de vijfde keer in 5 jaar. Deze keer genoten van verschillende kleine gerechten. Gewoon samen delen met mijn tafelgast. De gerechten zijn niet al te gecompliceerd maar gewoon en smakelijk. Het is een gezellig restaurant, ziet er leuk uit en met vriendelijke bediening. De kennis van de wijn is beperkt bij de bediening. Sowieso een beperkte wijnkeuze. Alles bij elkaar een prima restaurant waar je lekker kan eten maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. Alhoewel, de kaasfondue was verrassend lekker! Ik ga er zeker terug.
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Het eten was zeker niet vergelijkbaar met een gemiddelde Mexicaan. Daarbij word je door bepaalde bendiende (niet allemaal) accosiaal benaderd, gerechten worden inkompleet geleverd met wat er op de kaart staat, en dan vraag je er om en word er vertelt dat je extra mag betalen. Daarbij werd er door een medewerker eten onder mijn neus weggehaald terwijl ik nog aan het eten was. Ik zij :"ik wil het nog houden" toen zij de medewerker: "nee het is op" waarop dit tot 3 maal aantoe plaatsvond.

Kortom een 3 voor de service en een 4 voor het eten.
Nicolien G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Lekker eten voor een goede prijs. Zowel de combo (enchilada met geitenkaas en quesadilla met kip) en spareribs waren smaakvol. Vlotte bediening en vriendelijk behandeld. We komen zeker weer :-)
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Rose's is een van de vele eettentjes in Alkmaar. Het is een prima plek om snel iets te eten. Verwacht geen hoogstaande culinaire verrassingen. De menukaart is breed. Er is voor ieder wat wils ook als Mexicaans niet helemaal je favoriete eten is. De bediening is prima en attent. voor kinderen is er ook genoeg lekkers. Toen wij er waren zaten er ook veel gezinnen met jonge kinderen te eten. Het eten komt vlot, dus als je een avondvullend programma wilt moet je af en toe zelf even zeggen dat het niet een wedstrijd is.
Mèlanie K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Door de slechte bediening komen we hier niet meer. Het schoot niet op, wachten op de kaart, op onze drankjes en voor het opnemen van de bestellen, de serveerster wist niet welk gerecht geschikt was voor een lactosevrijdieet en daarom duurde het nog langer allemaal. Uiteindelijk smaakte het eten wel en kregen we als compensatie een gratis drankje, maar dat is nog erg matig. Nee, geen aanrader.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Van een mexicaans restaurant mag je toch in iedergeval verwachten dat ze goed quacamola maken..Heel vies. De nachos todos gingen wel maar de rest was echt een aanfluiting en een minachting van de smaakpapillen van de gemiddelde klant. De kok van vroeger mag wel weer terug komen en als het nog dezelfde is dan is het wellicht raadzaam een ontwenningskuur te gaan volgen.
R S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Rauwe spareribs en flauwe enchilada vulling. Geklaagd over de spareribs. Wordt weggelachen door het personeel. Buitengewoon onvriendelijk. Spareribs worden gekookt en gerookt volgens de bediening. Was niks mis mee. Nog nooit zo'n onzin gehoord! Volgende keer naar een echt Mexicaans restaurant.
Xero .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Tijd geleden dat we hadden gegeten bij Roses, de ‘Mexicaan’ aan het Fnidsen in de oude binnenstad van Alkmaar. Het interieur is in al die jaren niet veel veranderd: een knusse mix van oud-Hollands en Mexicaans.

Corona en een Desperado (beiden 4,25) besteld, alsmede een half litertje redelijk smakende rode huiswijn (12 euro). We kregen geen water. Als voorafje hadden we de traditionele guacamole met chips en nog twee extra dipsausjes van tomaat en komijn (6,35). De guacamole zelf was aan de te zoute kant. Extra chips was geen probleem.

Mijn vrouw en zoon hadden als hoofdgerecht Burrito Grande (17,00). Ik koos voor het lambsrack, medium (24,75). De burrito’s waren in orde. Het lambsrack oogde goed, maar bij sommige stukken was de kok met het zoutvat uitgeschoten en één dik stuk was niet gaar.

Als toetje koos ik voor verse arbeien met vanille-ijs (niet op kaart). Voor 7,50 een beetje aan de prijzige kant, dit seizoensfruit dat was opgeleukt met wat praktisch oneetbaar sierfruit. De Torta Rosa (6,95), appeltaart met tequila, kahlúa, chocolade en amandel die mijn vrouw bestelde, was te koud. Kwam waarschijnlijk rechtstreeks uit de koeler. De cheesecake (6,95) van mijn zoon kon ermee door.

Je zit leuk bij Roses, al was de bediening wel erg zakelijk, op het koele af. En voor 107 euro in totaal mag je meer kwaliteit verwachten.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Mexicaans eten is al ongecompliceerd en dat is bij Roses dan ook het geval. Begonnen met nacho's en (goeie!) guacamole vooraf. Lekker andere sausjes erbij. Drie verschillende hoofdgerechten. De combo met bonen en rijst (enchilada en quesedilla carne), Fajita Lamshaas en de encilada pimenton. Lekker en goeie porties. Als nagerechten worteltjestaart en topisch ijs. Ook allemaal prima. Naar mijn smaak ober het algemeen wat teveel koriander gebruikt. Bediening wat rommelig en ongeorganiseerd. Wel heel vriendelijk. Rekening kwam overeen met kwaliteit
MenA379 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Ik ben met 3 vrienden bij Rose's Alkmaar geweest. Was mijn eerste keer Mexicaans. Het eten was lekker, alleen jammer dat alles heel dicht tegen elkaar lag om een klein bordje. Verder liet het voorgerecht ook wat lang op zich wachten.
De sfeer was fijn, dit kwam waarschijnlijk ook doordat het vrij rustig was. De decoratie van het restaurant ziet er goed uit, alleen 1 van de planten hing in onze nek.
Al met al een zeer gezellige en geslaagde avond gehad.
Zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Het was heerlijk weer deze zondag, dus druk in de stad. Toen wij binnen kwamen bij Rose's waren er nog niet zoveel tafels bezet. We mochten zelf een tafel kiezen. Er werd gelijk gevraagd of we iets wilden drinken en we kregen een menukaart. De drankjes waren er binnen een paar minuten. Het voorgerecht, guacamole met nacho's, waren er binnen 10 minuten. Een heerlijke smeuïge guacamole die zeer goed op smaak is. de andere twee sausjes die erbij werden geserveerd waren ook erg lekker, maar niet geschikt om met nacho's te eten, ze waren te vloeibaar. Als we ze probeerden te scheppen en te happen, liep het steevast langs onze kin of over tafel heen.
Het personeel was rustig en vriendelijk toen we binnen kwamen. Echter, toen we besteld hadden, kwamen er twee groepen van 10 man binnen. De drie serveersters liepen vanaf dat moment als een kip zonder kop door het restaurant. ook bij andere tafels duurde het lang voor bestelde drankjes kwamen, bij ons waren ze de bij het brengen van het hoofdgerecht bestelde drankjes vergeten, die kregen we pas nadat we hadden nagevraagd en toen het eten al op was. Als hoofdgerecht koos ik voor de zalmforel met als extra wens GEEN paprika op mijn bord te krijgen. Helaas schijnt dat in restaurants toch nog steeds een groot probleem te zijn, in de groentesalade die als garnituur op het bord lag zat een enorme, niet te vermijden hoeveelheid gerechtverpestende paprika. Erg jammer, zeker omdat ik het van tevoren nadrukkelijk had gevraagd. De serveerster heeft hier later nog uitgebreid haar excuses voor gemaakt, ze was door de drukte vergeten om dit door te geven aan de keuken.
De vis zat gelukkig in aluminiumfolie waardoor de paprika daar was weggebleven. erg lekker, mooi mals en een lekkere pittige vulling. De gepofte aardappel was ook zalig. Mijn vriend koos voor de hamburger. Die was wel lekker, maar bestond uit een opengeklapt geroosterd kadetje met daarop een hamburger met een dikke laag cheddarkaas. geen ketchup of garnering, behalve het voornoemde groentegarnituur dat bestaat uit courgette, sla, mais en paprika. De friet was lekker. Je kunt hier lekker eten voor een zeer goede prijs, voor 25 euro p.p. hebben we best goed gegeten. de gerechten komen ook bijzonder snel op tafel.
Joan N.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Zoonlief werd 18 en dat zijn we gaan vieren met een etentje. Na goede ervaringen de afgelopen jaren voor dit restaurant gekozen. Wat een tegenvaller !!. Verjaardag onwaardig.

Het restaurant zit in een van de mooiste straatjes van Alkmaar. Ook op de aankleding en de bediening is weinig aan te merken. Aardige en attente dame en heer. Alleen zo jammer dat het eten niet goed is.

Als voorgerecht een Nachos Todos. Slappe tortilla chips, overdekt met kaas en sla zonder enige smaak. Flauw en niet lekker.
Ik had als hoofdgerecht: (gekopieerd van de site) Flautas de Mariscos
Opgerolde tarwetortilla’s, gevuld met garnalen, krab, mosselen en roodbaars, overgoten met een saus van milde chilipepers, koriander en tomaat. Geserveerd met rijst, salsa cruda en sla met guacamole. Deze heb ik terug gestuurd. Het eten was niet warm. Toen ik het weer opgewarmde eten kreeg heb ik het na 2 happen laten staan en aan de dame en heer laten weten dat ik hier geen genoegen mee nam. Het zag er onappetijtelijk uit, de rijst was uitgedroogd en overdekt met gesmolten kaas? Van een overgoten saus was al helemaal gen sprake. Mijn gasten hadden alle twee een burrito die er net zo onsmakelijk uit zag en niet werd opgegeten. We hebben afgezien van een toetje en gerend om de bus nog te halen. Ik kreeg 10 euro korting, maar 71 euro is veels te veel voor wat we (niet) hebben gegeten

Mijn thuis burrito,s zijn een stuk smakelijker en goedkoper. Ik ga hier niet meer eten. Jammer!!
Lufthansa .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Gezellig Mexicaans restaurant. De ontvangst is goed. Vooral de bediening, jonge meiden, is opvallend goed. Vriendelijk en joviaal zonder te amicaal te worden. De guacamole die onderdeel van één van de gerechten zou vormen, is nauwelijks vindbaar op het bord. Reden om wat bij te bestellen. Dit supplement staat later voor 3 Euro op de rekening. Het eten is correct en het geld waard maar zoals gezegd, vooral de goede bediening maakt die een aangenaam restaurant. De rekening bedroeg 19 Euro p.p.
Barbra B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Toen mijn vriend en ik naar binnen kwamen mochten we een plek uitzoeken waar we wilde gaan zitten. De ruimte was groot met een redelijk hoog plafond, de entourage was mooi en simpel maar toch mistte het net iets wat het compleet zou maken. We werden al snel geholpen, de bediening was vriendelijk. We hadden 2 cocktails besteld wat best wel tegen viel want voor de prijs was het weinig. Het eten was lekker, een keer iets anders dan dat je gewend ben. De entrada's waren klein maar vullend. Ook raak je met de voorgerechten al snel vol door de bonen die je bij de meeste gerechten krijg of kiest. De dessert kaart vond ik erg tegenvallen, er was bijna alleen maar ijs terwijl er best lekkere mexicaanse desserts bestaan. Ik zou er nog een keer eten maar niet snel.
Jantonis .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Prima gegeten. Voor ons meer een snelle maaltijd dan echt uit eten. Maar wij zijn dan ook verwend. Prima bediening, prima eten en prima wachttijd. Kortom weinig op aan te merken. Interieur wat saai en de klapdeuren naar de toilet storen ontzettend.
Welikefood1 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Ik zou daar nooit meer terugkomen, al vanwege de bediening. We hadden netjes besteld in het Nederlands, later komt dezelfde bediening terug gaat ze Engels tegen ons praten ineens, vreemd toch? We hebben meer dan een half uur gewacht en ik vroeg nog netjes of het eten al misschien klaar was en toen kreeg ik als opmerking "Hoezo dan!" dat zeg je toch niet. Prijs en kwaliteit verhouding was ook niet goed,ook veelste kleine portie voor een hoofdgerecht. Toen we klaar waren met eten en we liepen de deur uit, zei ik nog vriendelijk doei en de bediening keek me niet echt aardig aan en zei ook niks terug. Voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar.
Ammy .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Prijs/kwaliteit verhouding valt niets over te klagen. Zeer smaakvolle gerechten, Rose's heeft mij kennis doen nemen van Mexicaans eten en dat bevalt goed. Bediening is iets sloom en arrogant maar de rest compenseert dat weer !
Astrid116 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Zaterdagavond 10 augustus hier gegeten,met zn tween
We werden vriendelijk ontvangen,goed personeel
Heel mooi restaurant met mooie Mexicaanse details
Het eten was echt heerlijk,we vonden alleen ons hoofdgerecht Tostade beetje weinig vergelijke met het voorgerecht
Portie,s mochten wel groot zijn
Minpuntje was dat we erg lang moesten wachten tot er iemand kwam van de bediening om iets inteschenken

Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen zeker terug
Ammy .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Mexicaans eten is niet mijn favoriete voedsel maar dit was buitengewoon lekker, vriendelijke bediening en een best leuk decor, het eten was lekker kruidig en het Mexicaanse bier smaakte uitstekend !
René G.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Sympathiek Mexicaans restaurant in Alkmaar met een gevarieerde kaart met schappelijke prijzen. Je eet een hoofdgerecht vanaf 11 euro, variëteiten kosten ongeveer 15 euro. Het interieur is in Mexicaanse stijl, zonder dat het te zwaar wordt. Vriendelijk personeel en smakelijke schotels met grote porties.

Ik vind het zelf aangenaam dat de tafels niet al te dicht bij elkaar staan, zodat je rustig een gesprek kunt voeren en elkaar prima verstaat als het er vol zit. Het restaurant is voor alle leeftijden, je vindt er jonge stellen en senioren - voor ieder wat wils.