Rosa & Rita

7,1
Kan beter
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het is een heel kindvriendelijk restaurant, en het is makkelijk en goed parkeren met de auto. Maar het eten was matig tot redelijk qua smaak (zelfs de kinderen vonden de pizza's niet zo smakelijk, te kort in de oven volgens ons) en de bediening was niet heel ervaren. Prima entourage, maar ik zou hier niet meer teruggaan, tenzij je buiten op het ruime terras van het mooie weer kan genieten.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Dit blijft een fijn restaurant aan de oostkant van de stad. Doen al jaren hetzelfde. Maar wat ze doen doen ze goed. Een entrecote goed bakken met prima bearnaise. Frieten en sla erbij. Klaar ben je. Bij mooi weer is het terras perfect.
Dien8387 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Specialiteit pizza! Gelukkig hadden ze chili-olie om het zompige van de pizza te verbergen.
Aardige bediening, maar nee, voor het eten hoef je het niet te doen.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Leuke locatie. Maar het eten is er niet best. Ik schrok gewoonLeuke locatie. Maar het eten is er niet best. Ik schrok gewoon van de pizza die me werd voorgeschoteld. Het leek een soort kinderpizza qua formaat en dan is de prijs van rond de €10,- veel te hoog. Bovendien was de pizza niet te hagelen niet hoog op smaak en de bodem zompig. Jammer. van de pizza die me werd voorgeschoteld. Het leek een soort kinderpizza qua formaat en dan is de prijs van rond de €10,- veel te of verfijnd van smaak en de bodem dik en zompig. Jammer.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Biefstuk of pizza. Heerlijk beperkte keus. Biefstuk van de gril. Lekker mals geserveerd met groente naar keuze. Wij kozen rucolasalade en haricots verts. De pizza's, weet ik van eerdere bezoeken, zijn ook geweldig. Vooraf vooral de pizzapuntjes bestellen! Als je proeft weet je waarom. Bediening vlot en vriendelijk. Rond half tien gingen een aantal personeelsleden naar huis waardoor we wat beter ons best moesten doen voor nog een drankje.
Ik verheug me alweer op terrasweer!
Voor bezoek van buiten de stad een ideale plek omdat je uit de Piet Heintunnel niet de hele stad door hoeft en voldoende parkeerplek hebt. Met de tram is het ook goed bereikbaar.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Tja... Normaal ben ik niet zo'n recensieschrijver (maar nu vond ik het echt nodig). We wilden het restaurant graag uitproberen, en het was vanaf begin af duidelijk dat de prijs van de biefstuk exc. Patat of groenten was. Dat kan, konden we ons overheen zetten... Een restaurant wat zich specialiseert in alleen biefstuk en pizza, zal de bereiding hiervan immers tot kunst verheven hebben. Echter... De voorgerechten hebben ons doen besluiten om hier vanaf te zien. Een simpele risicoanalyse. We kozen: paté met brood (€6,25) camembert met brood (€4,25), ham (€3,25). Alles rijkelijk gegarneerd met augurkjes (die ook los hadden kunnen worden besteld voor €3,25). De drie stukjes brood per hapje was echter te mager. Overigens het kleine puntje camembert ook. De Pathé was vrij grof, niet bijzonder smaakvol, en vrij onfeestelijk gepresenteerd in het blikje. We hadden na het voorgerecht simpelweg geen zin meer in het hoofdgerecht. Jammer. Wel aardig personeel overigens! Maar sorry jongens, ga even nog eens goed naar die kaart kijken... Komen we (misschien) terug.
IreneWZ .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Voor ons al jaren een vertrouwd adres, voor met vrienden (klein of grote groep) en onze kindjes. Pand met rijke historie, gezellige kantine achtige sfeer.
Heerlijke pizza, wij eten echt nergens anders meer pizza, de tartufo is favoriet. Maken veel zelf, het deeg, friet met schil en goed vlees. Je kunt zelf je gerechtjes samen stellen, puur en simpel. Bewaar ook een plekje voor een dessert. Chocolade en citroen merinquee taart, om je vingers bij af te likken.
In de zomer fantastisch ruim zonnig terras. Winter een warme grote kachel. Groot parkeer terrein voor de deur. Johannes van Dam gaf een 9+, dat zegt voldoende lijkt mij.
Brigitte L.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wijn, te duur. Eten, waardeloos. Flutpizza en onaantrekkelijke biefstuk. Zag er niet uit. Om dit op tafel te durven zetten in een restaurant..... Ik ga hier nooit meer eten echt waardeloos.
Thomas J.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Prijs kwaliteit is ver onder de maat. 13 euro voor een heel beperkt stukje vlees.. en dan heb je nog een groente of friet (5e en 4e). Erg ontevreden en voel me een beetje bedrogen..
VellingaM .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Ik heb hier met mijn twee zoons een pizza en steak gegeten. Mijn kinderen kregen een pizza voorgeschoteld en ik black angus steak. Ik vond alles overheerlijk en mijn kinderen hadden ook genoten. Ik vond het personeel erg vriendelijk en er hing een hele leuke en gezellige sfeer. Ik was er erg enthousiast over en mijn kinderen waren dat ook. Wij komen hier dus zeker een keertje terug.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Het eten was lekker maar ook zo geprijsd. De steak was naar onze mening iets te doorbakken, maar pizza en de bijgerechten (de venkelsalade, boontjes en zelfgemaakte frites en mayo) waren goed van smaak. Service was niet slecht maar wat steeds wisselend. Het decor was industrieel, maar het was op meerdere punten gewoon niet goed doorgezet.
menne V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Je moet erg van kinderen houden als je hier op een donderdagavond op goed geluk wil aanschuiven. De kids, ongeduldig, rennen door de zaak. Het personeel - beperkt aanwezig - laveert er tussendoor. De ruimte is een industriële hal. Licht en ruim. Gasten zitten in lange rijen. Amsterdams water plat uit de kraan is hier geen probleem. De huiswijn wit of rood 3,75 per glas. Je stelt je 'plate' samen door losse componenten te kiezen.
Het verschil tussen de steak 12,50 en entrecote 13,50 is dat de entrecote platter is met randje vet dan de hoekige steak. De haricots verts 3,75 mochten iets knapperiger zijn. Een salade verte (kropsla) 4,75. Schaaltje frites voor 2 personen 7,50
Jammer dat het personeel je wel een plaats geeft maar vervolgens je laat wachten. Gelijk een kaart en water zou een betere start zijn. Bij goed weer kan met buiten zitten. Met koffie na voor € 57,50 gegeten.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Op de bonnefooi hier op een dinsdagavond neergestreken. Het blijft een prettig restaurant. Mooie grote en hoge ruimte. De formule is ook goed. Pizza of Steak/Entrecote met keuze in sauzen en bijgerechten. De entrecote met bearnaise waren weer heel lekker. Enig minpuntje is wat mij betreft de prijs van de bijgerechten. Een kommetje slabladeren met dressing voor bijna 5 euro is echt te veel.
Bonafide .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Rosa & Rita heeft een hele mooie ligging bij Amsterdam Roest. Het is een open kantine-achtig gebouw. De keuken is ook open dus je kunt ook daar een kijkje nemen. De pizza was erg lekker en speciaal. Ook de steak met de optionele saus en haricots verts zijn goed. Gezellige sfeer.
janwillem1969 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Op een doordeweekse donderdag naar Rosa en Rita. Buiten is het koud. Binnen ook. De kachel redt het niet de ruimte warm te krijgen. De aanwezige gasten, bij elkaar nog geen 5 tafeltjes vol, maken het ook niet warm. Veel tafels zijn lelijk wit en ongedekt. Dat staat niet gastvrij. Een aantal andere tafeltjes is wel gedekt met rood wit papier. Dek alsjeblieft alle tafels. Het staat zo veel vriendelijker en gastvrijer.
We eten vooraf wat pizzabrood en een klein worstje. Aan de prijs voor de hoeveelheden die je krijgt. Wel lekker. We eten met 4 personen 3 pizza's en één steak met boter. Frites en boontjes al bijgerecht. De pizza's zijn voor onze puberzoon te klein. De steak wat mij betreft ook. De bijgerechten te duur. De serveersters reageren goed op de opmerking over kleine porties. Je kunt daardoor meerdere gerechten kiezen, gerechten combineren. Eens. Maar doe dan ook iets aan de prijzen. Wij zijn niet overtuigd en eten elders een dessert. Tenslotte dit. Er liep ook een meneer in de bediening. Deze zag eruit alsof hij op een camping werkt.... Tja.
MartinVario .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wat een leuk & relaxed restaurant. Wij kwamen er vrij onverwacht met een grote groep, maar konden prima terecht. Er werd wat met tafels geschoven en binnen 5 min. zaten we al. Het was behoorlijk druk, maar alles ging op rolletjes bij de snelle bediening. Wat mij opviel is dat bij zo'n grote drukte, alles snel op tafel kwam. Hier is duidelijk goed geregeld wie/wat doet.
Het menu is eenvoudig ( biefstuk of pizza) niet iedereen in de groep wilde dat, maar de bediening gaf bij ons aan tafel de tip dat eigenlijk alles op de kaart gecombineerd kan worden; dus een makreel met salade en frite is ook een hoofdgerecht. De biefstuk (ik had steak) was heerlijk, een soort bavette met de lekkerste bearnaise saus die ik ooit heb gegeten, zo hoort het!
Kortom, prima aan te bevelen, zeker als je met een groter aantal personen bent., maar ik kom zeker nog eens terug met z'n tweeën
BertFood .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Ben al een aantal keren geweest bij Rosa & Rita en blijf het een geweldige formule vinden. Je stelt zelf je hele menu samen, inclusief bijgerechten en bepaalt daarbij zelf het tempo van de avond. Wat je bestelt, komt gelijk, dus wil je een lange avond, dan bestel je telkens een gerecht, helemaal mijn manier van dineren! De gerechten zijn volgens mij allemaal huis gemaakt en smaken heerlijk. Persoonlijk vind ik de pizza tartufo geweldig met truffel en rucola. Gelukkig krijg je geen mega grote pizza zodat je er nog een ander gerecht bij kunt nemen. De bediening is net als het eten, heerlijk direkt & snel. Ik blijf hier nog vaak komen.
Bonnie E.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Al vaak gezien vanuit de trein, nu toch eindelijk eens wezen eten. Prachtig oud pand met sfeervolle eenvoudige ingerichte ruime ruimte waar duidelijk over is nagedacht. Enorme gietijzeren houtkachel in het midden, werkelijk uniek. De menu kaart is net zo eenvoudig als de inrichting, recht voor zijn raap. Gewoon lekkere Franse/Italiaanse hapjes, de olijven zijn heerlijk en ook de parma ham en het pizzabrood is lekker. Steak is een mooi stuk mals vlees met èchte bearnaise, duidelijk vers gemaakt. De frites zijn alsof je in België bent, met wederom huisgemaakte mayonaise. Weinig keuze in open wijnen, maar wel weer de lekkere IJ biertjes op de kaart.
Kortom, ik ga zeker vaker terug komen!
Ronald P.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
In de namiddag zon op het terras van Rosa & Rita is het goed toeven. Meer dan vriendelijke, tikje brutale bediening maakte dit vandaag tot een klein feestje. Heerlijk voorafje, de pizzabodem, schiatta, is onovertroffen, het blikje Henaff met prima brood doet hier niet voor onder. Voor een buitengewoon vriendelijke prijs een entrecote die deugt. Top!
En ook de wijn en de koffie zijn prima. Aanrader, zeker voor als je voor een prima prijs buiten wilt eten in de ondergaande zon.
rdmeijer .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Ik heb een pizza afgehaald ( werk er tegenover ). Het was ontzettend druk dus er was mij verteld dat het wel even kon duren. Toch viel het wel mee hoelang het duurde. Decor is simpel maar volstaat.

De pizza die ik besteld had was erg lekker, maar als ze er bij hadden verteld dat het een mini-kinder pizza was dan was ik wel verder gelopen. De pizza is niet klein maar gewoon echt MINI. Dit volstaat niet als avond eten.

Als je honger hebt, zou ik hier niet naar toe gaan!

Zonde, want als de pizza een normaler formaat had, was ik zeker terug gekomen.
Eten was lekker, maar ik geef een 4 omdat het gewoon VEEL te weinig was.