Rootz Café-restaurant

Grote Marktstraat 14 2511 BJ Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Rootz Café-restaurant

In een oud koetshuis in het levendige centrum van Den Haag kunt u een keuze maken uit de meer dan 300 bieren uit België en Nederland en genieten van de heerlijke maaltijden uit onze ‘Lage Landen’ keuken. We gebruiken alleen verse producten uit Nederland en België.

Neem ook eens een kijkje bij onze vestiging Rootz at the Harbour gevestigd in de Tweede binnenhaven van Scheveningen.

Meer informatie over restaurant Rootz Café-restaurant

Tram- en Bushalte: Grote markt. Tramlijn 2, 3, 4 en 6. Bus 25, 50, 51.
  • Kom je met de auto?
  • : Parkeergarage: Q-Park Grote Markt (24 uur) .

Van ma t/m zo geopend voor zowel lunch (11.00-16.30 uur) als diner (17.00-23.00 uur).
Van woe t/m zo verzorgen wij een actieve muziekprogrammering. Kijk verder op onze website voor het programma en de precieze openingstijden.

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Dansvloer , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
6,9
Lang
JJteV .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Met aantal collega's gisteravond hier gegeten. De lange wachttijd kan ik beamen. In ons geval zelfs meer dan een uur! Het eten was echter in mijn geval prima. Als voorgerecht Zeebaars. Portie was erg klein, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd bij het hoofdgerecht: Pepersteak met heerlijke frieten. Het nagerecht, Tompouce, was ook lekker. De ruime keuze aan bieren is natuurlijk ook een pluspunt. King Kong Tripel van de tap vind ik een aanrader.
Silvia W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij komen hier niet terug. Eén uur moeten wachten op ons voorgerecht, dat is echt te lang. Voorgerecht 1 (tarte flambéé) was koud terwijl deze warm moet zijn. Voorgerecht 2 (coquilles met witlof en bacon) was ook koud. Geen witlof en bacon gezien, alleen een melkachtig sapje met een flintertje bloemkool erin en twee smaakloze mini-coquilles erop. Hoofdgerecht (reebout) was ook klein en lauwig. Snel dooreten voordat het koud was. Twee paddenstoeltjes en twee toefjes puree erbij en dat was het. Qua drankjes ook teleurstellend: tot twee keer toe een Heineken gekregen terwijl we Brand besteld hadden. Het enige pluspuntje: de patat was lekker en warm. Dat alles voor € 65 is zonde van het geld.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met een groep van 4 heerlijk gegeten, zowel het menu als de keuze vanaf de kaart waren erg lekker en goed bereid. De bijpassende bieren waren voltreffers en ook de cider viel in goede aarde. Bediening enthousiast en deskundig. Een geslaagde avond!
Nilen .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een diner met twee personen. Genoten van lekkere speciaalbieren, erg groot assortiment. Voorgerecht steak tartare, goed op smaak. En als hoofd stamppot en stoof. Jammer dat het stoof gerecht niet werd geserveerd met sla of groenten erbij.
Van binnen ziet het er erg gezellig uit. De bediening is vriendelijk maar niet snel. Twee man personeel voor de bar en uit serveren en opnemen voor een zaal van 60 man is te weinig. Leuk voor een keer.
Beatrix S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Lunch op het terras. Heerlijk terras in de zon. Kroketten te donker en één zelfs van binnen leeg. Kunderpannekoek een taaie lap. Jammer.
BarbaraSl .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Al verschillende malen op het terras een biertje gedronken tot we een tijdje geleden besloten er ook een hapjes te eten. Toe waren we zo aangenaam verrast dat we direct besloten dit vaker te doen! Met grote vleeseters als gasten namen we de laatste keer de specialiteit, Cote de Boeuf! Super mals vlees, geserveerd met salade en vlaamse friet.
Ook de overige gerechten op de kaart zijn de moeite waard en de aanbevelingen voor bijpassend bier maken het helemaal af.
Voor de bediening is niets te veel en ze weten ook duidelijk waar ze het over hebben.
Een gezellig terras in het centrum van Den Haag!
Mcdenhaag .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij komen heel regelmatig even wat drinken of gezellig eten. Naast de vele bieren en de heerlijke Rootz blond zijn de wijnen ook van uitstekende kwaliteit!
Het eten met zorg bereid en de bedienig weet veel over welke dranken er goed gaan bij de gerechten.
De Carpaccio is een van mijn favoriet voorgerecht! Het is zeker de moeite waard !
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Je waant je bij Rootz altijd in een gewelf, maar wel een bijzonder gezellig gewelf en dat het gezellig is komt niet alleen door het decor, maar door ook het aardige personeel. Mijn vrouw en ik aten een Hamburg "Rootz", die prima smaakte, ook de rode huis Sirah was prima. we deelden nog een tompoes met citroen likeur en citroen ijs en een lekkere koffie sloot het geheel af. Zeker aan te bevelen.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Top en Flop.
Met een zwaar gemoed schrijf ik deze recensie.
Rootz lijkt te zijn overgenomen, al een jaartje of wat geleden.
Althans en in elk geval is het personeel verjongt.
Dat is niet geheel een verbetering.
Ze zijn vaak wat meer met elkaar bezig dan met de gasten.
However, de biertjes en het terras blijven top.
Gisteren gegeten.
Dat was TOP en FLOP
De mosselen waren overheerlijk.
De ribbetjes niet.
De eerste reactie was wat heerlijk mals.
Totdat ik mij realiseerde dat ik eigenlijk alleen maar vet aan het eten was.
Het zag er mooi gelakt uit, maar er zat eigenlijk geen smaak aan.
En, zoals eerder gezegd, het was alleen maar vet
Na afloop, te laat ik weet het, een opmerking over gemaakt.
Als goedmakertje kregen we de koffie van het huis.
Toch jammer
Véronique S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Mooie terras locatie in het centrum van Den Haag. De opgediende lunchgerechten smaakten goed en de bediening was vriendelijk. Deze Belgische keuken biedt echter allesbehalve bourgondische porties. Voor dezelfde bedragen krijg je op veel andere plekken meer waar voor je geld.
Rick M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
We kregen een tip om te gaan eten bij restaurant Rootz in den haag. Nadat naar restaurant Calla's zouden gaan en dit vol gereserveerd bleek te zijn, zijn wij erg aangenaam verrast door het heerlijke eten, goede service en top bieren van restaurant Rootz. De blonde jongedame die ons bediende had erg veel kennis van zaken en was uitermate vriendelijk en proffesioneel! Het eten was heerlijk en de combinatie met de heerlijke bieren was top! Al met al zeker een bezoek waardig als je in Den Haag bent!! De ambiance was erg leuk, vooral dat je even het idee had dat je je even in een oude kroeg in belgie bevond! Ga zo door!
Dkoala .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
een van mijn favoriete plekken in Den Haag om een biertje te drinken. Helaas is het eten erg achteruit gegaan.

We bestelden mosselen, kaasfondue en ribbetjes. We hadden ribbetjes 'groot' besteld, wat overigens 8 euro duurder was (!), en de porties waren erg klein. De mosselen waren prima, maar de kaasfondue en ribbetjes waren echt niet te vergelijken met wat we gewend waren: het vlees was te vet, de groenten waren minuscuul en weinig variatie. Helaas...
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gezellige omgeving voor een kruising tussen een kroeg en een restaurant. De bitterballen met konijn erin zijn een aanrader. De ribbetjes daarna boterzacht. Lekkere biertjes erbij. een top ontspannen avond.
Freddie070 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
ontzettend genoten afgelopen zondag
Samen met 3 vrienden allemaal voor de steak Tartaar gegaan als voorgerecht die a la minute, voor je neus aan tafel wordt klaargemaakt. Als hoofd gingen we voor de 1000 gram Côte de Boeuf wat perfect gegaard was (medium-rare). Met een bodem in de maag waar je en oorlog op kan winnen zijn we uiteindelijk ons gaan richten op de vele bieren die Rootz in huis heeft. Veel bieren op de tap, personeel dat met oprechte interesse iets kan vertellen over elk biertje en als kers op de taart konden we in de avond/nacht genieten van een briljante live funk jamsessie. Echt een top avond gehad!
Lisa199 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Dat de rootz een geweldige bierkaart heeft was natuurlijk al bekend, maar die menukaart zeg. Heel uitgebreid voor ieder wat wils en allemaal leuke ingrediënten die ik nog niet kende of al heel lang niet meer had gegeten. Het personeel legde ook graag uit wat het allemaal is.
Tarte Flambe en de Cote Boeuf gegeten en dat is echt een aanrader!!
RooiePiet .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gister maar weer eens gaan kijken in de Rootz om de nieuwe kaart te bewonderen, onwijs gaaf!!
Vooraf heb een surf&turf gegeten, super gedurfd maar ontzettend lekker. Hierna nam ik op aanraden van de flamboyante jonge man het gebraad van konijn met armagnac pruimen, jezus Rootz het is jullie weer gelukt. Ik kijk nu alweer uit naar mijn volgende bezoek
Fabienne D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Toen ik belde of ik er kon eten moet een gluten intolerantie reageerde de bediening vriendelijk en enthousiast - ze hadden zelfs een allergenen kaart! Niks was minder waar. Toen ik diezelfde week er kwam eten was er geen allergenen kaart en de bediening kon me met moeite uitleggen wat ik mocht eten, het was veel gissen. Er bleven weinig opties over, uiteindelijk koos ik voor de biefstuk. Waar werd die op geserveerd? 2 sneetjes brood! Voor een restaurant dat zich profileert als allergenen vriendelijk is dit echt onacceptabel. Mocht je een speciaal dieet of allergie hebben zou ik hier niet eten.
Jan Erik N.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We aten heerlijke kaasfondue, gemaakt van pittige oude kazen. De variatie van rauwe groeten (tomaat, bloemkool, bleekselderij, radijs met kleine augurkjes) samen met bruin/wit brood en frietjes in de schil waren heerlijk in samenspraak met de pittige fondue. 2 heerlijke biertjes (het eigen merk Rootz als start, waarmee al enkele prijzen werden gewonnen en een belgische trappist genaamd Isla D'oro, vertaald: Eiland van goud) vormde een goede combo met de kaasfondue. Tot slot een heerlijke muntthee en een echt hete koffielikeur die in samenwerking met bekende haagse Stokerij Van Kleef wordt geproduceerd. Een zeer persoonlijke bediening in één van de oudste voormalige herbergen van Den Haag. Kortom wij komen zeker weer terug, het was genieten!
Mike_Lamboo .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Geweldige tent in hartje centrum. De rootz heeft naast bijzonder en lekker eten ook nog eens de mooiste bierkaart die ik ooit in Nederland heb gezien. Absolute aanrader!!
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
De bestelde cote de boeuf was ietwat droog, helaas! De patat was net niet smeuiig genoeg en bovendien een veel te klein bakje voor 3 personen. De mayo was al halverwege het bakje op. De salade waren drie blaadjes sla, voor 3 personen - nogal karig.

De obers zorgen wel dat je geen moment zonder bier zit (duidelijk waar op verdiend wordt...).

Al met al gezellig met een groep als je niet teveel eisen aan het eten stelt.