Rootz Café-restaurant

Grote Marktstraat 14 2511 BJ Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Rootz Café-restaurant

In een oud koetshuis in het levendige centrum van Den Haag kunt u een keuze maken uit de meer dan 300 bieren uit België en Nederland en genieten van de heerlijke maaltijden uit onze ‘Lage Landen’ keuken. We gebruiken alleen verse producten uit Nederland en België.

Neem ook eens een kijkje bij onze vestiging Rootz at the Harbour gevestigd in de Tweede binnenhaven van Scheveningen.

Meer informatie over restaurant Rootz Café-restaurant

Tram- en Bushalte: Grote markt. Tramlijn 2, 3, 4 en 6. Bus 25, 50, 51.
  • Kom je met de auto?
  • : Parkeergarage: Q-Park Grote Markt (24 uur) .

Van ma t/m zo geopend voor zowel lunch (11.00-16.30 uur) als diner (17.00-23.00 uur).
Van woe t/m zo verzorgen wij een actieve muziekprogrammering. Kijk verder op onze website voor het programma en de precieze openingstijden.

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Dansvloer , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
Kan beter
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat een heerlijk sfeertje leeft er toch in Rootz met z'n oude herbergdecor. Niet te harde muziek (blues, bluesrock, soul etc) draagt daar aan bij. Niets mis met de kwaliteit van het eten en zeker niet met de geadviseerde begeleidende bieren. Helaas duurde het wat lang voor we geholpen werden en kreeg ik aanvankelijk het verkeerde hoofdgerecht uitgeserveerd. Het was druk, zullen we maar zeggen. Bovendien werd het keurig opgelost dot het schrappen van een luxe bier op de rekening. Al met al een aanrader voor wie van sfeer en ambachtelik bier houdt icm goed eten.
Paola C.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Rootz is al jaren sfeervol. Heerlijk eten en gezellig bruin. Goede wijn en de Rootz koffie is een aanrader. Zowel in de winter als kn de zomer top locatie.
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Hier afgelopen maanden een aantal keer met vrienden gegeten. We gaan eigenijk vooral voor de zeer ruime keuze biertjes maar omdat het eten prima is blijven we vaak ook een hapje eten. De keuze is redelijk maar de prijzen zijn relatief stevig voor het eetcafe niveau. Wel een gezellige tent (als je tenminste beneden kan zitten). Wachttijd varieert erg maar als je gaat om een avondje bij te praten is wat langer wachten wat mij betreft geen probleem.
luca M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Gereserveerd voor 4 personen. Bij aankomst rommelige ontvangst, personeel bleef naar elkaar verwijzen. De biertjes waren lekker, maar bij de menukaart werd weinig uitleg gegeven, naar het dagmenu moesten we zelf vragen. De charcuterie was een verzameling vleeswaren van de supermarkt, weinig bijzonders. Hoofdgerechten lieten ruim 1,5 uur op zich wachten. Na navragen bij het personeel kwam er na enige tijd wel een verontschuldiging en een drankje van het huis, daarvoor een compliment. De kwaliteit van de hoofdgerechten was prima en zorgde voor een prettige afsluiting van ons etentje bij Rootz. Advies: ga lekker een biertje drinken hij Rootz en behaal je culinaire ervaring elders...
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
R. V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Na een lange tijd weer eens komen eten. Eigenlijk altijd goede ervaringen mee gehad. Dit keer viel het wel tegen. Parade van voorgerechtjes was lekker maar magertjes voor de prijs. De etageres waren op dus was het op een bord gesmeten en zag het er vor de keuken wellicht gauw vol uit.
De cote de boeuf was verre van mals. Jammer het is een leuk concept zoals het wordt gepresenteerd en je betaalt er ook wel wat voor en. Mag ook wel in geadviseerd worden hoeveel te nemen voor het aantal personen. Netto blijft er niet zoveel vlees over.

Verder is de sfeer zoals eerdere ervaringen altijd goed!
JJteV .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Met aantal collega's gisteravond hier gegeten. De lange wachttijd kan ik beamen. In ons geval zelfs meer dan een uur! Het eten was echter in mijn geval prima. Als voorgerecht Zeebaars. Portie was erg klein, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd bij het hoofdgerecht: Pepersteak met heerlijke frieten. Het nagerecht, Tompouce, was ook lekker. De ruime keuze aan bieren is natuurlijk ook een pluspunt. King Kong Tripel van de tap vind ik een aanrader.
Silvia W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij komen hier niet terug. Eén uur moeten wachten op ons voorgerecht, dat is echt te lang. Voorgerecht 1 (tarte flambéé) was koud terwijl deze warm moet zijn. Voorgerecht 2 (coquilles met witlof en bacon) was ook koud. Geen witlof en bacon gezien, alleen een melkachtig sapje met een flintertje bloemkool erin en twee smaakloze mini-coquilles erop. Hoofdgerecht (reebout) was ook klein en lauwig. Snel dooreten voordat het koud was. Twee paddenstoeltjes en twee toefjes puree erbij en dat was het. Qua drankjes ook teleurstellend: tot twee keer toe een Heineken gekregen terwijl we Brand besteld hadden. Het enige pluspuntje: de patat was lekker en warm. Dat alles voor € 65 is zonde van het geld.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met een groep van 4 heerlijk gegeten, zowel het menu als de keuze vanaf de kaart waren erg lekker en goed bereid. De bijpassende bieren waren voltreffers en ook de cider viel in goede aarde. Bediening enthousiast en deskundig. Een geslaagde avond!
Nilen .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een diner met twee personen. Genoten van lekkere speciaalbieren, erg groot assortiment. Voorgerecht steak tartare, goed op smaak. En als hoofd stamppot en stoof. Jammer dat het stoof gerecht niet werd geserveerd met sla of groenten erbij.
Van binnen ziet het er erg gezellig uit. De bediening is vriendelijk maar niet snel. Twee man personeel voor de bar en uit serveren en opnemen voor een zaal van 60 man is te weinig. Leuk voor een keer.
Beatrix S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Lunch op het terras. Heerlijk terras in de zon. Kroketten te donker en één zelfs van binnen leeg. Kunderpannekoek een taaie lap. Jammer.
BarbaraSl .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Al verschillende malen op het terras een biertje gedronken tot we een tijdje geleden besloten er ook een hapjes te eten. Toe waren we zo aangenaam verrast dat we direct besloten dit vaker te doen! Met grote vleeseters als gasten namen we de laatste keer de specialiteit, Cote de Boeuf! Super mals vlees, geserveerd met salade en vlaamse friet.
Ook de overige gerechten op de kaart zijn de moeite waard en de aanbevelingen voor bijpassend bier maken het helemaal af.
Voor de bediening is niets te veel en ze weten ook duidelijk waar ze het over hebben.
Een gezellig terras in het centrum van Den Haag!
mcdenhaag .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij komen heel regelmatig even wat drinken of gezellig eten. Naast de vele bieren en de heerlijke Rootz blond zijn de wijnen ook van uitstekende kwaliteit!
Het eten met zorg bereid en de bedienig weet veel over welke dranken er goed gaan bij de gerechten.
De Carpaccio is een van mijn favoriet voorgerecht! Het is zeker de moeite waard !
wout K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Je waant je bij Rootz altijd in een gewelf, maar wel een bijzonder gezellig gewelf en dat het gezellig is komt niet alleen door het decor, maar door ook het aardige personeel. Mijn vrouw en ik aten een Hamburg "Rootz", die prima smaakte, ook de rode huis Sirah was prima. we deelden nog een tompoes met citroen likeur en citroen ijs en een lekkere koffie sloot het geheel af. Zeker aan te bevelen.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Top en Flop.
Met een zwaar gemoed schrijf ik deze recensie.
Rootz lijkt te zijn overgenomen, al een jaartje of wat geleden.
Althans en in elk geval is het personeel verjongt.
Dat is niet geheel een verbetering.
Ze zijn vaak wat meer met elkaar bezig dan met de gasten.
However, de biertjes en het terras blijven top.
Gisteren gegeten.
Dat was TOP en FLOP
De mosselen waren overheerlijk.
De ribbetjes niet.
De eerste reactie was wat heerlijk mals.
Totdat ik mij realiseerde dat ik eigenlijk alleen maar vet aan het eten was.
Het zag er mooi gelakt uit, maar er zat eigenlijk geen smaak aan.
En, zoals eerder gezegd, het was alleen maar vet
Na afloop, te laat ik weet het, een opmerking over gemaakt.
Als goedmakertje kregen we de koffie van het huis.
Toch jammer
Rick M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
We kregen een tip om te gaan eten bij restaurant Rootz in den haag. Nadat naar restaurant Calla's zouden gaan en dit vol gereserveerd bleek te zijn, zijn wij erg aangenaam verrast door het heerlijke eten, goede service en top bieren van restaurant Rootz. De blonde jongedame die ons bediende had erg veel kennis van zaken en was uitermate vriendelijk en proffesioneel! Het eten was heerlijk en de combinatie met de heerlijke bieren was top! Al met al zeker een bezoek waardig als je in Den Haag bent!! De ambiance was erg leuk, vooral dat je even het idee had dat je je even in een oude kroeg in belgie bevond! Ga zo door!
Dkoala .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
een van mijn favoriete plekken in Den Haag om een biertje te drinken. Helaas is het eten erg achteruit gegaan.

We bestelden mosselen, kaasfondue en ribbetjes. We hadden ribbetjes 'groot' besteld, wat overigens 8 euro duurder was (!), en de porties waren erg klein. De mosselen waren prima, maar de kaasfondue en ribbetjes waren echt niet te vergelijken met wat we gewend waren: het vlees was te vet, de groenten waren minuscuul en weinig variatie. Helaas...
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gezellige omgeving voor een kruising tussen een kroeg en een restaurant. De bitterballen met konijn erin zijn een aanrader. De ribbetjes daarna boterzacht. Lekkere biertjes erbij. een top ontspannen avond.
Freddie070 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
ontzettend genoten afgelopen zondag
Samen met 3 vrienden allemaal voor de steak Tartaar gegaan als voorgerecht die a la minute, voor je neus aan tafel wordt klaargemaakt. Als hoofd gingen we voor de 1000 gram Côte de Boeuf wat perfect gegaard was (medium-rare). Met een bodem in de maag waar je en oorlog op kan winnen zijn we uiteindelijk ons gaan richten op de vele bieren die Rootz in huis heeft. Veel bieren op de tap, personeel dat met oprechte interesse iets kan vertellen over elk biertje en als kers op de taart konden we in de avond/nacht genieten van een briljante live funk jamsessie. Echt een top avond gehad!
Lisa199 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Dat de rootz een geweldige bierkaart heeft was natuurlijk al bekend, maar die menukaart zeg. Heel uitgebreid voor ieder wat wils en allemaal leuke ingrediënten die ik nog niet kende of al heel lang niet meer had gegeten. Het personeel legde ook graag uit wat het allemaal is.
Tarte Flambe en de Cote Boeuf gegeten en dat is echt een aanrader!!