Rootz Café-restaurant

Grote Marktstraat 14 2511 BJ Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Rootz Café-restaurant

Tram- en Bushalte: Grote markt. Tramlijn 2, 3, 4 en 6. Bus 25, 50, 51.
  • Kom je met de auto?
  • : Parkeergarage: Q-Park Grote Markt (24 uur) .

Van ma t/m zo geopend voor zowel lunch (11.00-16.30 uur) als diner (17.00-23.00 uur).
Van woe t/m zo verzorgen wij een actieve muziekprogrammering. Kijk verder op onze website voor het programma en de precieze openingstijden.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Dansvloer , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Wi-Fi
7,2

Jouw recensie over het restaurant Rootz Café-restaurant

M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
We hadden in ons gezelschap iemand met redelijk wat allergieën en intoleranties. De ober van dienst noteerde alle gegeven en ging meteen met de kok overleggen. Daar uit kwam een prima advies over wat er gegeten kon worden. Een maar de gerechten aan tafel nog even gevraagd naar de dressing op de salade en weer ging de ober overleggen en kwam terug met twee nieuw schaaltjes salade. Met de opmerking, de dressing is niet op yoghurt-basis, maar de nootjes er overheen weten we niet precies wat er inzit. Dus de verkeerde schaaltjes werden zonder pardon van tafel gehaald en de nieuwe zonder nootjes achter gelaten. Bij het dessert kwam meteen de suggestie van lactose-vrij zijn met smaak van groene appel. Echt een geweldige ervaring! Gezond en wel konden we dus naar het Paard om te genieten van Ilse deLange. Echt Super!!
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Helaas duurde het erg lang waardoor we het eten moesten afbreken om een film te halen. Daarnaast was het vlees aan de koude kant.
Jane V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Was lekker maar VEEL Kleine stukjes frites!
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Gezellig met onze kleindochter een hamburger gegeten . Heel lekker en heel gezellig
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten ,op het terras. Het was gezellig ,zijn goed bediend en het eten was heerlijk
Alex Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Bij binnenkomst was het rustig maar personeel stond met armen over elkaar niets te doen. Toen we in beeld waren en een tafel kregen duurde het zeker een kwartier tot er iemand kwam.... naar de tafel naast ons die al zaten te eten. Personeel liep weer weg. Ik denk dat we onzichtbaar waren. We zijn uiteindelijk weggegaan.
Charlie W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het is een hele leuke bar maar vooral de service bij de garderobe is echt slecht. Ze hebben mijn tas omgewisseld met de tas van iemand anders en hebben gezegd 'ja ga die persoon maar zoeken want je zou toch ook niet willen dat we jouw tas aan iemand anders geven?!', terwijl ze zelf het nummertje van mij en mijn buurvrouw hadden omgewisseld.
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Wij hadden (groepje van 7) gereserveerd tussen 17:30-18u. Toen we eerder aankwamen om vooraf wat te drinken, werd er gereageerd met een 'oh Jezus' gevolgd door een 'jullie willen nu al gaan borrelen ofzo?'. Voor deze dame (brunette van in de 20) teveel moeite om ons een tafel buiten te geven, haar collega wilde hier echter wel moeite voor doen en kon ons wel vriendelijk ontvangen. Tijdens bestellingen opnemen werden wensen ontvangen met een hoop irritatie en duidelijke moeite. Zo werd de carpaccio (gevraagd om mayonaise erbij ipv de eigenlijke saus) neergezet met een cynische en neerbuigende 'carpaccio met mayonaise'. Kwaliteit van eten was prima, maar niet geweldig.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
superlekker gegeten voor een
leuke prijs. heel gezellig. bediening goed. heel gevarieerde kaart. locatie midden in het centrum van Den Haag.
Alec H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Het was een mooi restaurant om te zitten. Het eten was heerlijk goede smaakcombinaties en opbouw. Alleen jammer dat de bediening niet opmerkte dat we al 30 minuten aan het wachten waren om ons drinken op te nemen. We zaten op tafel 19 dat is boven tegen de bar aan. Helaas. 7.5 voor de keuken 0 voor de bediening.
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Rootz blijft voor mij iets speciaals hebben, een sfeertje dat je alleen in de Haag voelt. Een lunch smaakte uitstekend, ik had een hamburger , mijn vrouw een club sandwich , een witte wijn (sauvignon) erbij, prima kwaliteit. Dan het bedienend personeel, niets dan lof: oplettend, geduldig en snel.
Tot de volgende keer!
Berna V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Gezellige tent
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Samen met mijn vouw hier gegeten.
Tijdens het eten ging het brandalarm diverse keren af, erg storend. Op een of andere manier kreeg het personeel dat niet onder controle.

Niet erg geinteresseerd personeel in het eetcafe gedeelte.

Overige aandachtspunten:
- De bestelde portie "zomergroenten" (bleek voor 90% worteltjes te zijn) bij het hoofdgerecht ontbrak. Toch maar even navraag gedaan. Oh ja, was de reactie, deze komen er zo aan. Na ca. 15 minuten kwamen deze inderdaad op tafel, zonder excuses. (Mijn hoofdgerecht was ondertussen al bijna op.) Helaas waren deze groenten grotendeels verbrand. De verbrande zomergroenten (controle in en vanuit de keuken ontbrak ?) werden weliswaar van de rekening afgehaald, maar toch erg slordig.
- Een glas Chardonnay besteld, maar een glas Sauvignon Blanc werd gebracht. Laten corrigeren. Je kan aan de kleur van de wijn al zien dat dit geen Chardonnay was.
- de eerder op het terras genuttigde biertjes waren plots uit de administratie verdwenen ? Deze konden aan de bar niet teruggevonden worden in het systeem ?
- Overige onderdelen van het eten waren redelijk, niets bijzonders.
- Kortom er ging veel fout.

We komen hier zeker niet terug om te eten. Drama.
Rick H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Voor ons was dit de slechtste restaurantervaring van Den Haag. Begon met het gekozen vishoofdmenu, dat onverwachts op was. Duurde erg lang voor het eten kwam. Ene gerecht bestond uit meer dan de helft minder dan vooraf werd verteld, nadat we hier op reageerden werd er verontwaardigd gereageerd. Het andere gerecht had twee asperges die beide helemaal zwart waren, de reactie hierop was "Dit is aangebrande prei meneer, dit gaat u nog heel vaak zien, dat is helemaal in nu." Jammer, want het restaurant zag er zo leuk uit van de buitenkant.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat een heerlijk sfeertje leeft er toch in Rootz met z'n oude herbergdecor. Niet te harde muziek (blues, bluesrock, soul etc) draagt daar aan bij. Niets mis met de kwaliteit van het eten en zeker niet met de geadviseerde begeleidende bieren. Helaas duurde het wat lang voor we geholpen werden en kreeg ik aanvankelijk het verkeerde hoofdgerecht uitgeserveerd. Het was druk, zullen we maar zeggen. Bovendien werd het keurig opgelost dot het schrappen van een luxe bier op de rekening. Al met al een aanrader voor wie van sfeer en ambachtelik bier houdt icm goed eten.
Paola C.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Rootz is al jaren sfeervol. Heerlijk eten en gezellig bruin. Goede wijn en de Rootz koffie is een aanrader. Zowel in de winter als kn de zomer top locatie.
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Hier afgelopen maanden een aantal keer met vrienden gegeten. We gaan eigenijk vooral voor de zeer ruime keuze biertjes maar omdat het eten prima is blijven we vaak ook een hapje eten. De keuze is redelijk maar de prijzen zijn relatief stevig voor het eetcafe niveau. Wel een gezellige tent (als je tenminste beneden kan zitten). Wachttijd varieert erg maar als je gaat om een avondje bij te praten is wat langer wachten wat mij betreft geen probleem.
luca M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Gereserveerd voor 4 personen. Bij aankomst rommelige ontvangst, personeel bleef naar elkaar verwijzen. De biertjes waren lekker, maar bij de menukaart werd weinig uitleg gegeven, naar het dagmenu moesten we zelf vragen. De charcuterie was een verzameling vleeswaren van de supermarkt, weinig bijzonders. Hoofdgerechten lieten ruim 1,5 uur op zich wachten. Na navragen bij het personeel kwam er na enige tijd wel een verontschuldiging en een drankje van het huis, daarvoor een compliment. De kwaliteit van de hoofdgerechten was prima en zorgde voor een prettige afsluiting van ons etentje bij Rootz. Advies: ga lekker een biertje drinken hij Rootz en behaal je culinaire ervaring elders...
R. V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Na een lange tijd weer eens komen eten. Eigenlijk altijd goede ervaringen mee gehad. Dit keer viel het wel tegen. Parade van voorgerechtjes was lekker maar magertjes voor de prijs. De etageres waren op dus was het op een bord gesmeten en zag het er vor de keuken wellicht gauw vol uit.
De cote de boeuf was verre van mals. Jammer het is een leuk concept zoals het wordt gepresenteerd en je betaalt er ook wel wat voor en. Mag ook wel in geadviseerd worden hoeveel te nemen voor het aantal personen. Netto blijft er niet zoveel vlees over.

Verder is de sfeer zoals eerdere ervaringen altijd goed!
JJteV J.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Met aantal collega's gisteravond hier gegeten. De lange wachttijd kan ik beamen. In ons geval zelfs meer dan een uur! Het eten was echter in mijn geval prima. Als voorgerecht Zeebaars. Portie was erg klein, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd bij het hoofdgerecht: Pepersteak met heerlijke frieten. Het nagerecht, Tompouce, was ook lekker. De ruime keuze aan bieren is natuurlijk ook een pluspunt. King Kong Tripel van de tap vind ik een aanrader.