Over het restaurant Roots

Restaurant Roots

Regionale en seizoengebonden keuken!

Bij Roots, zijn wij van mening dat dineren een ervaring moet zijn voor alle zintuigen. Een beleving niet alleen in de smaak, maar ook voor de ogen, het gehoor en natuurlijk het reukvermogen. Wij zijn trots op de hoge kwaliteit van de ingrediënten die wij gebruiken en die bijna van alleen lokale en regionale producenten uit Nederland komen. Deze ingrediënten zijn op hun best als ze worden gebruikt in het juiste seizoen, en daarom presenteren wij een seizoensgebonden menu.
Het menu verandert elke drie maanden, daarom passen we ook de ambiance in het restaurant aan, specifiek afgestemd op ieder seizoen, een ware beleving! Elk seizoen wordt gesymboliseerd door een andere kleur en daarmee verandert het interieur, de kunst en ook de muziek. Op deze manier kunt u elk seizoen het restaurant op een andere manier ervaren.
Roots Rotterdam ligt in het bruisende centrum van Rotterdam, met een open keuken, Chef's Table, restaurant, private dining en bar. Roots is gunstig gelegen tegenover het Luxor theater aan de Kruiskade en langs de Coolsingel.

Roots zit in Hilton Rotterdam. De keuken is dagelijks tot 22.00 uur geopend.

Meer informatie over restaurant Roots

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag 07:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant Roots

Onne V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Heerlijk gegeten bij Roots. Gerechten zagen er mooi en smaakvol uit en waren heerlijk. Jammer dat er zo weinig bezoekers zijn want Roots is echt een aanrader.
Service was 10/10. Superaardige bediening die alles eraan deed het ons naar de zin te maken. Wij hebben een erg leuke avond gehad bij Roots. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Vorig jaar beter eten en leukere service.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Heerlijk eten! Aanrader
gemma V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Prima restaurant. Duurde te lang. Eten was koud, waardoor mijn man zijn eten alleen moest eten. je moet iets teveel vragen.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Prima eten , personeel deed super hun best , om de klant te geven wat ze wilde
Jadis S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Namens mijn bedrijf The lemon kitchen ging ik met mijn vriend dineren in het Hilton bij Roots. We werden heel vriendelijk ontvangen door Jacqueline. Een perfecte (als je het mij vraagt) serveerster. Oprecht geintersseerd, zeer vriendeliijk en gepassioneerd over wijnen en mooi eten. Ze verteld dat haar vriend Sean als souschef werkt in de keuken van Roots. Vrij kort na het voorgerecht kwam Sean ook even om feedback vragen en vertelde over zijn keuzes voor de gerechten. De gerechten waren subliem, hoog op smaak en vooral heel erg lekker. Hier en daar mist een frisje/zuurtje maar ik ben een gelukkig mens als ik hier heb gegeten. Mooie chardonnays gedronken uit de Bourgogne, waar met passie over verteld werd door Jacqueline. Als oud hotelschool student, besef ik mij dat deze mensen echt gemaakt zijn voor dit vak. Mijn complimenten voor deze twee talenten! Dankjewel we komen snel weer terug!!
Groetjes Jadis Schreuder
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Lekker theatermenu gegeten, gastvrije bediening en mogelijkheden om af te wijken van menu.
Francky D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Zeer lekker gegeten
Hein B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
We werden niet ontvangen of welkom geheten. Nadat we een plaats kregen duurde het 15 min voordat er iemand langs kwam, het eerste gerecht van het standaard oudejaarsmenu kwam na 45 min. Tempo bleef extreem laag, bediening zag niks. Verkeerd water geleverd. Het 6 gangen menu hebben we zelf teruggebracht naar 4 omdat we anders te laat zouden zijn voor het oudejaarsvuurwerk, waar we exact om 24:00 uur aankwamen.
Amifra V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Teveel om op te noemen wat er mis ging. Toch maar een poging.
1. Bij binnenkomst ruim 5 minuten wachten voor je naar je plaats werd begeleid.
2. Daarna gebeurde er een kwartier niets. Niemand vroeg of je wat wilde drinken.
3. Toen kwam er een ober met champagne in wijnglazen en vroeg of we het hele 6-gangen menu wilden of minder. Hij liet ons niet uitspreken en ging anderen helpen. Na 10 minuten kwam hij weer.
4. Dan kwam het voorgerecht. Volgens de kaart oesters maar dat was er slechts één per persoon.
5. Toen kwam de kreeft met een lauw glas witte wijn.
6. Toen kwam het kaasplankje maar we hadden het vleesgerecht nog niet gehad. Dus teruggestuurd.
7. Vervolgens het vleesgerecht met rode wijn die in onze vuile witte wijnglazen werd geschonken. Ober hierop aangesproken. Beloofde te komen maar kwam pas toen we ons vlees ophadden met rode wijn in witte wijnglazen.
8. We hadden het wel gehad, gaven aan het toetje niet te willen en betaalden de rekening zonder fooi.
Advies: laat Roots links liggen.
See Wai T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk 3 gangen menu gegeten met een stel vrienden. Ik was aanvankelijk sceptisch over de sukade, maar deze bleek heerlijk te zijn.
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Heerlijk gegeten in zeer prettige ambiance. Mooi vlees en super verse vis. Zalm gemarineerd in gin en het staartstuk zijn aanraders! Bediening aardig en bovenal professioneel en attent!!! Ennnn, heel belangrijk voor ons, in ieder geval, zalige stoelen! Geen pijnlijke bungelende benen op trendy barkrukken aan hoge tafels van koud marmer of steen, maar prachtig comfortabel vintage meubilair uit de eerste dagen van Hilton! Prijs kwaliteit ook nog eens goed! Eigenlijk houden we deze plek liever geheim!
Sanne Milou T.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Voldeet niet aan onze verwachting. Kaart te traditioneel, wat kleinere porties zou beter passen, evenals meer keuze.
Service was goed, inrichting ook prima.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Ze hadden niet gekeken dat ik afgelopen zondag al via Iens had geboekt.
Dus had ik met mijn scootmobiel geen tafel en moest wachten ja tot ik een ons weeg mooi niet.
Aan 1 van de 3 tafels waar ik kan zitten zat een man in zijn uppie ja een tafel voor 6 personen
Wordt niets van gezegd ja dat ik pech hebt. Vaste klant n.b. Ja de hele wereld is gek aan het worden de boef wordt geaaid en het slactoffer geschopt.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Weer en heerlijk wekeljks ontbijt deze keet met Eggs Benedict, ZALIG !
Als het deze week droog weer is ga ik weer.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Zoals elke week ga ik naar Roots voor ontbijt al dan niet met een van mijn vriendinnen, deze week alleen.
Je wordt altijd heel aardig ontvangen en naar je tafel begeleid. Deze keer weer een ander ontbijt genomen t.w. een omelet met diverse toppings + 2 toast en 1 kannetje koffie Heerlijk.!
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Elke week ga ik ontbijten bij Roots vanwege het lekkere ontbijtje met 2 eitjes in welke vorm dan ook je kan kiezen wat je wil ook andere ontbijten zijn aanwezig en de prijs is zelfs voor een AOWster zonder pensioen te betalen.
Maar ook de ontvangst is zo leuk de door de zwarte brigade.
Dus volgende week als het niet regent ga ik weer en neem ik weer andere eieren als we ze dan nog mogen eten.In Engeland hebben ze al JAREN salmonella vrije eieren zijn wij een derde wereld land aan het worden of zijn we het al.?
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Ik probeer elke week te ontbijten bij Roots dat is totaal € 15,00 t.w. 1 kan koffie 2 geroosterde boterhammetjes (bruin of wit) 2 gebakken eieren van het boerenland uitgebakken ontbijtspek en 5 kleine kalfsworstjes, ik eet het niet allemaal op. Maar ik neem de rest ingepakt mee naar huis, geen enkel probleem.
Service is uitstekend.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Ik ga bijna elke week ontbijten bij Roots lekker en gezellig vooral de eggs Benedict.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Elke week een ontbijt de ene week een Eggs Benedict en de andere week een keuze ontbijt.