Over restaurant Roots

Genieten van het goede leven

In het hart van de Maasstad vind je alle ingrediënten voor het goede leven. De basis is de Europese keuken die veel klassiekers kent. De chef weet overal een verrassende en heerlijke twist aan te geven. Puur genieten tijdens je lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Roots

- Ontbijt 07:00 - 11:00
- High Tea 13:00 -

Henny W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten voordat we naar het theater gingen
Roelf B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Met het Oude Luxor aan de overkant een ideale gelegenheid om voorafgaand aan een voorstelling iets te eten. Het brood vooraf had nog wat extra begeleiding van wat kruidenboter en tapenade kunnen gebruiken. Het voorafje, een opperdoezerrondje met mushrooms en de lendebiefstuk als hoofdgerecht daarentegen waren erg goed en lekker.
Pui Shan W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
wij waren geweest voor een lunch, niet veel keuzes en beetje aan de dure kant, fish and chips maar 2 stuks kibbeling die erg flauw smaakt, als er geen saus was geweest was het niet echt lekker, ik word vol van omdat er veel patat erbij waren, clubsandwich was ook te hard geroosterd, bediening was heel goed, erg lieve en attent dame die ons serveert, het was leuk voor 1 keer, maar helaas niet voor herhaling vatbaar.....
Ewoud B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Gaat Roots het redden met hun nieuwe ambitie, om buiten hotelgasten ook Rotterdammers te trekken; NEE.
Ondanks het super hoofdgerecht (de rib-eye signature dish) laten ze toch wel veel steken vallen...Brood oogt niet vers, geloof wel van Vlaams broodhuis, maar niet even opgewarmd. En het kaasplankje is ook weinig inspirerend, erg simpel. En erg veel keus is er ook nog niet (4 voor- en 4 hoogerechten).
En dan het personeel, heel aardig, ze doen zeker hun best. Maar waarom krijgen we geen wijnkaart te zien, moeten we er zelf achter komen dat er een wijnarrangement is, blijken ze te vergeten te melden dat een glas van het wijnarrangement 18 euro per glas kost (!).
En dan het verkeerd aandacht geven aan gasten. Er waren slecht 5 van de 30 a 35 tafels bezet, maar toch ging alle (irritante) aandacht naar een tafel waar blijkbaar 3 recencenten (vloggers?) zaten, die de gehele avond in het zonnetje werden gezet!
Decor? Het blijft toch een beetje een ontbijtzaal van een (beter) hotel. En zeker door de plaatsing van onze tafel tegenover de 'hoofdgasten' van de avond....nee, wij komen niet meer terug. Rotterdam heeft zeker als je dit soort (veel te hoge) bedragen uit wil geven vele betere restaurants.
Jelkabootsma .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Roots; gezellige sfeer, zeer attente en professionele bediening, gerechten mooi opgemaakt, veel verschillende smaken op een bord. Wij hadden een topavond en voelden ons echt in de watten gelegd!
ST82 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Lekker gegeten in een groep van 6. Hoofdgerecht Ribeye in klei gebakken had een voortreffelijke smaak. Wel rare gebakken dus als je dat niet wilt zou ik bij vermelden want bediening was beetje klungelig en onervaren. Wel supervriendelijk wat voor ons de avond toch geslaagd maakte. Ik zou er nog een keer naar toe gaan !
Martha A.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
gisteren weer fantastisch en hartelijk ontvangen, zeer vriendelijke bediening en lekker gegeten,
we keren er telkens terug als wij naar het theater gaan!
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij de Stadshal. Vooraf gegrilde asperges, entrecote als hoofdgerecht en chocolade en ijs als nagerecht. Zeer vriendelijke en attente bediening. De entourage van de Stadshal is sjiek en toch voel je je niet opgeprikt maar relaxed.En het is een ideale locatie voor een theaterbezoek aan het tegenoverliggende Oude Luxor
Marianka K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Prima keuken, aan te bevelen. Bediening en locatie was top.
Dit restaurant gekozen omdat wij een voorstelling in het oude luxor (overkant) gingen bijwonen. Geen spijt van voor herhaling vatbaar.
Riccardo C.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
hotel restaurant, prettig ontvangst, mooie interieur en heeeel lekker eten.
Betaalbaar maar niet echt heel goedkoop.
best een leuk restaurant om eens terug te komen...
Dennie B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Geen enkel negatief punt.
Uiterst vriendelijke bediening en zeer gastvrij.
Eten heerlijk! Vlees precies zoals het hoort.
En dessert van brownie met mouse van Tia Maria was ongelofelijk lekker.
Absoluut een aanrader !
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wat een geweldig Valentijnsmenu met bijpassende wijnen. De openingscocktail was meteen raak, zo ook de ontvangst en bediening. Heerlijk gegeten, originele gerechten, mooie opmaak, een aanrader en een restaurant om nog eens terug te komen!
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Uitstekende locatie om lekker te lunchen. Ik had een heerlijke tomatensoep en daarna een erg goede salade met zalm. De zalm was vooral heel erg lekker. Was ook erg tevreden met de bediening die er goed rekening mee hield dat ik niet veel tijd had. Het interieur is mooi strak maar wel uitnodigend.
L. E.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Aardige inrichting, doet een beetje bistro achtig aan. De stoelen zitten ook prima. De bediening is vriendelijk. De prijs kwaliteit verhouding verschilt erg per gerecht. Vooral de duurdere hoofdgerechten zijn echt te duur voor wat je krijgt. Gerechten zijn niet spannend, maar wel smakelijk. Cuisson was niet zoals verzocht (rood gevraagd, maar nagenoeg doorbakken gekregen).
Basrebel .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Omgeving en eten was prima. De bediening was erg slecht. Drankjes werden vergeten, Amuse overgeslagen. Voorgerecht vroegen we na 1,5 uur om en bleek vergeten. Hoofdgerecht moest zonder knoflook maar bevatte dit wel (foutje, vergeten). Alternatief was volledig uitgekleed gerecht zonder alternatieven. Kelners renden voorbij en schreeuwden in het voorbijgaan wat er op ons bord lag. Tekening 110 euro is dan schandalig. Sorry, niet best en we waren niet de enigen.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Voor een zakenafspraak afgesproken in de Stadshal van het Hilton in Rotterdam. De locatie is perfect, goed te bereiken met het openbaar vervoer. De uitstraling van het restaurant is zakelijk, een beetje saai qua aankleding. De bediening is snel en vriendelijk, alleen vreemd dat een van de medewerkers die ons niet bedient komt vragen of alles goed smaakt. Dat doet het, zonder verrassingen, de vegetarische risotto van van mijn tafelgenoot is goed op smaak, ook is er niets mis met mijn pasta met pesto en gebraden kip, mals en niet doorgebroken.
Kylie W.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Grote nieuwe verrassing in Rotterdam ! Eten is fantastisch voor een mooie prijs. Ambiance ook goed ook al hoort dit bij het Hilton hotel.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Geen enkel negatief punt. Uiterst vriendelijke bediening maar niet té. Attent en met wat humor.
Eten heerlijk! Tonijnsteak precies zoals het hoort. Knapperige frietjes en heerlijk gegrilde groente. De trifle met rood fruit was ongelofelijk lekker.
Heerlijke Illy koffie. Absoluut een aanrader !
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
De prijs/kwaliteit verhouding klopt niet, de hoge prijzen rechtvaardigen veel beter eten. Ik moet nu nog wat meer typen van Iens, hierbij is dat geschied.
Patricia M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
De kennis van wijnen van de ober, die de wijnen schonk. Hij vertelde er ook leuke verhaaltjes bij. Jammer genoeg weet ik zijn naam niet maar hij maakte de avond wel bijzonder. In dit restaurant hebben we wel meer gegeten en het blijft altijd een leuke verrassing en genieten van de verfijnde gerechten.