Roots

Kruiskade 9 3012 EE Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Roots

Genieten van het goede leven

In het hart van de Maasstad vind je alle ingrediënten voor het goede leven. De basis is de Europese keuken die veel klassiekers kent. De chef weet overal een verrassende en heerlijke twist aan te geven. Puur genieten tijdens je lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Roots

Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
grace M.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Vriendelijk personeel. Maar totaal niet kundig. Bijvoorbeeld de kurk kreeg ze niet uit de fles omdat ze tegengesteld werkte.
Er was geen theater menu. Wel konden gewoon wat kiezen. (?) 2maal om water moeten vragen etc etc. Nog bijna te laat in het theater ook.
Niet Hilton waardig.
John V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Voor het eerst hier gegeten. Het voorgrecht, salade, was erg lekker. Het hoofdgerecht was ook erg geslaagd. Ik had gekozen voor hert en mijn vrouw had gekozen voor sukade. Het was erg rustig in het restaurant, dat was wel jammer. De bediening was vriendelijk en correct. Al met al was het verassend goed. We komen zeker nog een keer terug met de kids.
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
In tijden niet zo lekker gegeten als bij ROOTS! Of je een makkelijke, moeilijke of vegetarische eter bent, is voor ROOTS geen probleem. Van culinaire hoogstandjes tot heerlijke frieten, alles kan! En ik wil de bediening en voornamelijk Frank bedanken voor de super goede service! Alleen daarom al zou ik zo terugkomen! :)
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Genoten van driegangenmenu! Heerlijke gerechtjes, licht en zeer smaakvol. Ceviche perfect. Wijn-spijs combi ook. Wild zwijn, het wordt saai, prima. Lekker met puree van zoete aardappel en naast diverse groenten (biet, pastinaak?) ook een ouderwets gestooft uitje. Zalig!
Kaas plateau royaal. Bediening zeer attent, professioneel, maar ook heel aardig. Inrichting en belichting geweldig. Kortom super avond!
Vrijdag is de rustige avond, aanrader!
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
We hadden een 3-gangenmenu. We begonnen met een heerlijke warm broodje met citroenboter en olijfolie. Als voorgerecht rauwe tonijn met coquille. Heerlijke combi! Goede huiswijn en een karafje kraanwater geen probleem!
Als hoofdgerecht wilde eend met allerlei lekkere bijgerechtjes op 1 bord. Het paddenstoelengerechtje en de pompoen vormden een heerlijke combinatie met de eend. Niet te veel, gewoon goed! Als dessert koos mijn partner het kastanjetoetje en ik een kaasplankje: allebei heerlijk. Het was heel rustig in de zaak, maar we zaten gezellig op een halfronde bank en werden heel gezellig en goed bediend! We komen terug!
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Lekker gegeten maar rond de bar was een kerstborrel gaande van een groep mensen . De (kerst) muziek stond hard en veel rumoer van de groep.....Ik heb wel eens rustiger gegeten......
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Zeer slechte ervaring. De jassen worden niet aangenomen ("daar is de garderobe") , het water werd niet ingeschonken, er kwam geen uitleg bij de gerechten, de ingrediënten van de gerechten kloppen niet met wat we uiteindelijk op ons bord kregen (geen portobello gezien bij het vegetarische hoofdgerecht) en het nagerecht met als hoofdingrediënt gemarineerde bramen, leverde vier piepkleine zure bramen op waar geen marinade op te bekennen was. Met wat wijn, brood en extra garnituur (zeker nodig, want het hoofdgerecht leek eerder een voorgerecht) waren we bijna 60 pp kwijt. Veel te duur en ik kom er dus nooit meer.
Henny W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten voordat we naar het theater gingen
Roelf B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Met het Oude Luxor aan de overkant een ideale gelegenheid om voorafgaand aan een voorstelling iets te eten. Het brood vooraf had nog wat extra begeleiding van wat kruidenboter en tapenade kunnen gebruiken. Het voorafje, een opperdoezerrondje met mushrooms en de lendebiefstuk als hoofdgerecht daarentegen waren erg goed en lekker.
Pui Shan W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
wij waren geweest voor een lunch, niet veel keuzes en beetje aan de dure kant, fish and chips maar 2 stuks kibbeling die erg flauw smaakt, als er geen saus was geweest was het niet echt lekker, ik word vol van omdat er veel patat erbij waren, clubsandwich was ook te hard geroosterd, bediening was heel goed, erg lieve en attent dame die ons serveert, het was leuk voor 1 keer, maar helaas niet voor herhaling vatbaar.....
Ewoud B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Gaat Roots het redden met hun nieuwe ambitie, om buiten hotelgasten ook Rotterdammers te trekken; NEE.
Ondanks het super hoofdgerecht (de rib-eye signature dish) laten ze toch wel veel steken vallen...Brood oogt niet vers, geloof wel van Vlaams broodhuis, maar niet even opgewarmd. En het kaasplankje is ook weinig inspirerend, erg simpel. En erg veel keus is er ook nog niet (4 voor- en 4 hoogerechten).
En dan het personeel, heel aardig, ze doen zeker hun best. Maar waarom krijgen we geen wijnkaart te zien, moeten we er zelf achter komen dat er een wijnarrangement is, blijken ze te vergeten te melden dat een glas van het wijnarrangement 18 euro per glas kost (!).
En dan het verkeerd aandacht geven aan gasten. Er waren slecht 5 van de 30 a 35 tafels bezet, maar toch ging alle (irritante) aandacht naar een tafel waar blijkbaar 3 recencenten (vloggers?) zaten, die de gehele avond in het zonnetje werden gezet!
Decor? Het blijft toch een beetje een ontbijtzaal van een (beter) hotel. En zeker door de plaatsing van onze tafel tegenover de 'hoofdgasten' van de avond....nee, wij komen niet meer terug. Rotterdam heeft zeker als je dit soort (veel te hoge) bedragen uit wil geven vele betere restaurants.
jelkabootsma .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Roots; gezellige sfeer, zeer attente en professionele bediening, gerechten mooi opgemaakt, veel verschillende smaken op een bord. Wij hadden een topavond en voelden ons echt in de watten gelegd!
ST82 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Lekker gegeten in een groep van 6. Hoofdgerecht Ribeye in klei gebakken had een voortreffelijke smaak. Wel rare gebakken dus als je dat niet wilt zou ik bij vermelden want bediening was beetje klungelig en onervaren. Wel supervriendelijk wat voor ons de avond toch geslaagd maakte. Ik zou er nog een keer naar toe gaan !
Martha A.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
gisteren weer fantastisch en hartelijk ontvangen, zeer vriendelijke bediening en lekker gegeten,
we keren er telkens terug als wij naar het theater gaan!
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij de Stadshal. Vooraf gegrilde asperges, entrecote als hoofdgerecht en chocolade en ijs als nagerecht. Zeer vriendelijke en attente bediening. De entourage van de Stadshal is sjiek en toch voel je je niet opgeprikt maar relaxed.En het is een ideale locatie voor een theaterbezoek aan het tegenoverliggende Oude Luxor
Marianka K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Prima keuken, aan te bevelen. Bediening en locatie was top.
Dit restaurant gekozen omdat wij een voorstelling in het oude luxor (overkant) gingen bijwonen. Geen spijt van voor herhaling vatbaar.
Riccardo C.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
hotel restaurant, prettig ontvangst, mooie interieur en heeeel lekker eten.
Betaalbaar maar niet echt heel goedkoop.
best een leuk restaurant om eens terug te komen...
Dennie B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Geen enkel negatief punt.
Uiterst vriendelijke bediening en zeer gastvrij.
Eten heerlijk! Vlees precies zoals het hoort.
En dessert van brownie met mouse van Tia Maria was ongelofelijk lekker.
Absoluut een aanrader !
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wat een geweldig Valentijnsmenu met bijpassende wijnen. De openingscocktail was meteen raak, zo ook de ontvangst en bediening. Heerlijk gegeten, originele gerechten, mooie opmaak, een aanrader en een restaurant om nog eens terug te komen!