Rooster

De Wittenkade 190 1051 AP Amsterdam Nederland Kaart
31-204003341

Over restaurant Rooster

Sfeervol eten en drinken in de Staatsliedenbuurt

Je moet het even weten, dit heerlijk rustige maar toch Amsterdamse plekje aan de Kattensloot en de Kosterverlorenvaart. Op een steenworp afstand van de Jordaan, Frederik Hendrikbuurt en het Westerpark. Een ontspannen sfeertje, oprechte gastvrijheid en gewoon lekker eten en drinken. Rooster biedt een kleine maar gevarieerde kaart met voor ieder wat wils en enkel verse producten. De naam heeft dan ook niets te maken met het soort gerechten dat hier geserveerd wordt, maar des te meer dat het in elk (druk) schema is in te passen. Een snelle burger of uitgebreid avondje uit, zomers op het ruime terras en bij slecht weer gezellig binnen. De moeite waard om even voor om te fietsen!

Meer informatie over restaurant Rooster

Bereikbaar met tramlijn 3 en 10, buslijn 18 en 21

Dinsdag t/m Donderdag 11:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 01:00

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Op een zonnige dag heerlijk geluncht bij dit eetcafé. Vriendelijke mensen en goed ontvangst. Een huiselijk gevoel als je binnen zit en vanaf het terras een blik naar de gracht. Genoten van het broodje Burrata met verse vijgen en een kop thee. Een leuke plek om aan te raden, maar als ik vaak voorbij loop zegt het genoeg met de gezellige drukte die vaak op het terras zit. Tot snel maar weer..
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten: de burger zoals gewoonlijk :-) en de struisvogelbiefstuk. Verrukkelijk! Een pannenkoek voor onze 2-jarige en als dessert de chocoladetaart en ijs. Altijd goed en gezellig, zo om de hoek! Blij met Rooster!
Mare F.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
De aanleiding om kennis te gaan maken met Rooster waren twee jarigen in de familie (13 en 73). Ik had dat aangegeven bij de reservering en toen we binnenkwamen kregen ze allebei - heel attent! - een hand van de gastheer. Met ons verzoek om een relatief rustig plekje was ook goed rekening gehouden. Het eten was prima - vooral de burrata met vijgen en het weekgerecht (struisvogel) sprongen eruit - en de wijn was lekker. Het was zaterdagavond en druk in de zaak, waardoor we op de voorgerechten vrij lang moesten wachten, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de knusse sfeer en de oplettende bediening. Toen mijn zoon zijn mes liet vallen, stond er al iemand met een schoon exemplaar bij de tafel voordat hij erom had kunnen vragen. Wat een fijne plek is dit, een aanrader voor de buurt en omstreken!
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Leuk restaurant, blijft op het lijstje staan!
Cathelijnerev .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Net terug van een avondje uiteten voor de verjaardag van mn vriend bij Rooster. Zijn bijnaam is Roost, dus dit leek ons een toepasselijk tentje om wat te eten. De steak was uitsteakend en de lasgane smaakte ook erg goed. De biertjes, die van een kleine brouwerij uit de buurt kwamen, waren erg lekker. Het toetje die we kregen was een feestelijke verrassing. De bediening was erg relax en vriendelijk. Al met al een plek waar we zeker nog een zullen terugkomen!
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Leuk restaurant 'voor de buurt', de gerechten zijn niet bijzonder maar wel smakelijk. De inrichting is leuk.
Heel veel dank voor uw recensie. Inmiddels hebben wij onze kaart uitgebreid en hopen we dat de nieuwe gerechten u meer aanspreken. Heel graag tot ziens.
Georgiaoost .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Super aardige mensen, heerlijk eten, gezellige sfeer, mooie locatie. Alles was perfect! Niks was te duur en alles kwam snel en op tijd aan.
Wat een prachtige cijfers, we worden er verlegen van :-) Dank je wel!!
Gongli .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk rustig terras bij Roots, zonder voortrazend verkeer en met groot deel van de dag zon. Een paar comfortabele stoelen en een parasol erbij zouden welkom zijn, dan blijven we volgende keer veel langer zitten, met hapjes een kan sangria o.i.d. Nu houten kont op bank van picknicktafel, zoals jammer genoeg vaker bij Amsterdamse eetgelegenheden.
Na de prima koffie bestelden we de dagsoep (gazpacho) en een gesar-salade. De soep was okay, tikje waterig maar goed van smaak. De salade stelde teleur: een grof stuk kip, plak ontbijtspek en een onappetijtelijk dril-ei leken zo op de basis van sla gekwakt. De smaak was wel goed, maar het zag er niet erg aantrekkelijk uit. Het (warme) brood bij beide gerechten was daarentegen uitstekend. We hebben heerlijk gezeten bij Roots, maar het eten moeten we nog maar eens bij een andere gelegenheid komen herbeoordelen.
Heel veel dank voor uw uitgebreide review. We vinden het jammer niet volledig aan uw verwachting te hebben voldaan en vinden het daarom fijn dat u uw ervaring met ons deelt. Voor het comfort op de picknickbanken hebben we schapenvachtjes liggen. Op warme dagen leggen we deze niet altijd buiten, een leerpunt voor ons om ze toch duidelijker aanwezig te laten zijn. Hetzelfde geldt voor de zonwering/luifels. We bieden juist graag plekken in zowel zon als schaduw.
De opmaak van de salade zullen we ook zeker kritisch bekijken. Het is zonde als door de opmaak de kwaliteit van de ingredienten (a la minute vers gebakken kippendij met vel, knapperige bacon, warm zachtgekookt ei etc) teniet wordt gedaan.
We hopen u graag in de toekomst nogmaals te verwelkomen.
Kvnie .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Lekker gegeten - leuke en goede service. We wonen om de hoek en Rooster is absoluut een goede aanvulling voor de buurt. We komen vast nog eens terug!
Enorm bedankt voor deze recensie. Heel graag tot ziens!
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk gegeten met z'n zessen. De asperges die ik had waren geweldig lekker. De sauvignon wijn en andere wijnen waren heerlijk. De bediening was super aardig en erg attent. Wij komen zeker graag terug!!
Heel veel dank voor jullie bezoek en het schrijven van deze recensie. Erg leuk om te lezen! Daar doen we het voor :-)
Leslie.borgers .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Heerlijk gegeten, en leuk terras! Met speeltuin, dus ook nog eens handig mocht je kinderen bij je hebben. Vriendelijke bediening, we komen snel terug!
Beste Leslie, dank je wel voor de mooie aanbeveling en cijfers. Voor ons erg belangrijk. Heel graag tot ziens.
Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gister, met collega's gezellig gegeten in Rooster.
Wat een gezellig buurtrestaurant, past helemaal in de wijk, prima plek voor gezellig een borrel of een prima maaltijd.
Niks hoogdravends maar lekker 'middle off the road'.

Vooraf hadden we een royale bak Nacho’s met gesmolten kaas en guacamole etc. en gemengd bittergarnituur

Daarna een heerlijke Burger met bacon en gebakken ei en boerenfriet..
De biefstukken met salade en friet van de collega's zagen er ook prima uit.
Als toet nog een huis gemaakte tiramisu ( in een gezellig wekpotje) genomen, niks mis mee!
De bediening, lekker ongedwongen, zeer attent, helemaal in de sfeer.

Boffen voor de buurt zo’n fijne huiselijk plek erbij te hebben.
Heel erg bedankt voor de uitgebreide recensie, zeer gewaardeerd! Leuk dat jullie er waren en natuurlijk graag tot ziens :-)
Kelllven .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
heerlijk gegeten, 1 hoofdgerecht was wat aan de koude kant maar dit is snel opgelost en kreeg een drankje van het huis. Top service!
Heel veel dank voor de mooie cijfers! Excuus nogmaals voor het afgekoelde hoofdgerecht, absoluut een eenmalig incident, maar we hadden het liever helemaal niet zien gebeuren. Graag tot ziens!
Harrie D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag in Rooster gegeten. We werden erg vriendelijk ontvangen door het personeel en men had een leuk tafeltje aan het raam gereserveerd. De carpaccio was van uitzonderlijk goede kwaliteit, erg mals en heerlijk van smaak. Omdat er geen brood los bij geserveerd werd maar een broodplankje besteld, ook dit brood was overheerlijk met twee lekkere tapenades erbij. Als hoofdgerecht de steak and vis van de dag wat rog bleek te zijn. De steak was van voorbeeldige kwaliteit, botermals, smolt als het ware in de mond. Bij de rog zet ik toch wat vraagtekens, de vis was lekker romig van smaak. Rog is een kraakbeen vis maar in het stukje dat wij kregen zat wel erg veel kraakbeen. Wellicht hoort het zo, maar wij vonden het toch iets teveel van het goede. Maar verder heerlijk gegeten voor een amicale prijs. Heren obers als je een servet op de grond laat vallen, leg je hem vervolgens niet op tafel van de gast :-)
Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie en aanbeveling. We zijn blij om te lezen dat jullie lekker gegeten hebben. Het spijt ons dat de rog in het geheel minder is bevallen. Dat is absoluut iets wat we voor onze toekomstige keuzes in 'vis van de markt' mee zullen nemen.
Voor de misser met het servet schamen we ons natuurlijk diep, we zouden hier normaal gesproken inderdaad altijd direct een nieuw servet geven.
Mochten jullie het cijfer voor 'decor' toe kunnen lichten staan we hier erg open voor. We zijn zelf ook op zoek naar mogelijkheden om nog wat warme elementen in onze inrichting toe te kunnen voegen.
Nogmaals dank voor het delen van uw ervaringen.
H_bo .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Lekker eten en een gezellige sfeer. De bediening was persoonlijk en betrokken. Zeker een plek om in de gaten te houden wanneer het terras open gaat.
Hartelijk dank voor jullie komst en mooie recensie. Heel graag tot ziens.
Evert S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Top restaurant, ultiem lekker gegeten. Overzichtelijke kaart met beperkte maar hoogwaardige gerechten tegen uitstekend betaalbare prijzen. Wij komen zeker terug.
Dank je wel!!! Heel graag tot ziens :-)
Rosanne J.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Rooster! Vooraf hebben we de nacho's, vlammetjes en burrata gedeeld, was echt super lekker! Als hoofdgerecht de angus steak en burger gekozen. Het was erg veel en we kregen het niet op, maar ook de smaken hiervan waren perfect! De service ook was goed. Later op de avond kwamen er mensen een drankje drinken aan de bar, er hing een hele gezellige sfeer!
Dank je wel voor de review en mooie cijfers. Erg leuk om te lezen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een eetcafe met enkele dagschotels (een uit de categorieen vis, vlees en vega), kleine snacks zoals garnalenkroketten en desserts. Het visgerecht was indrukwekkend goed, als in een behoorlijk restaurant. Er zaten voldoende garnituren bij voor een (bijna) complete maaltijd, zeker als er nog een portie heerlijk warm brood bij neemt. Van de wijnen proefde ik een Tempranillo en een Chardonnay; beide waren boven verwachting lekker. Je kan ook je kind(eren) mee nemen, daar hebben ze speciale gerechten voor. Dat dan voor een volgende keer want ik zal hier zeker terug komen.
Hartelijk dank voor de gedetailleerde review en aanbeveling. Erg gewaardeerd!
Graag tot ziens.
Inès H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
'Gefeliciteerd met je verjaardag!' hoort de jarige bij binnenkomst. Het personeel heeft mijn notitie dat mijn gezelschap jarig is duidelijk niet vergeten. Al snel krijgen we een glas prosecco van het huis aangeboden om ook nog eens te kunnen toosten.
Hiermee was de toon meteen gezet en de persoonlijke service heeft de avond echt gekenmerkt. Daarnaast was het eten heerlijk, tezamen met de wijnen. En is het gewoon een lekker, fijn plekje!
Heel veel dank voor het delen van jullie ervaring! Erg leuk om te lezen dat jullie zo'n fijne avond hebben gehad, daar doen we het voor...
Samashti B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
We hebben een hele gezellige avond gehad. We waren met een gezelschap van 6 personen en vierden de verjaardag van onze dochter. Het personeel was attent en aardig. Het eten was heerlijk en zag er mooi uit. Leuk om zo'n plek te leren kennen waar je goed eten krijgt. Mijn dochter woont in de buurt dus we zullen er vast vaker gaan komen.
Dank je wel! Leuk dat jullie bij ons de verjaardag gevierd hebben en erg fijn om te lezen dat het goed bevallen is. Heel graag tot ziens :-)