Rooster

De Wittenkade 190 1051 AP Amsterdam Nederland Kaart
31-204003341

Over het restaurant Rooster

Sfeervol eten en drinken in de Staatsliedenbuurt

Je moet het even weten, dit heerlijk rustige maar toch Amsterdamse plekje aan de Kattensloot en de Kosterverlorenvaart. Op een steenworp afstand van de Jordaan, Frederik Hendrikbuurt en het Westerpark. Een ontspannen sfeertje, oprechte gastvrijheid en gewoon lekker eten en drinken. Rooster biedt een kleine maar gevarieerde kaart met voor ieder wat wils en enkel verse producten. De naam heeft dan ook niets te maken met het soort gerechten dat hier geserveerd wordt, maar des te meer dat het in elk (druk) schema is in te passen. Een snelle burger of uitgebreid avondje uit, zomers op het ruime terras en bij slecht weer gezellig binnen. De moeite waard om even voor om te fietsen!

Meer informatie over restaurant Rooster

Bereikbaar met tramlijn 3 en 10, buslijn 18 en 21

Dinsdag t/m Donderdag 11:00 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 01:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Lijanne D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Voor de tweede keer gegeten bij Rooster.
Mooie inrichting, heerlijk zonnig terras na werk, lekkere wijn en de perfecte steak tartaar. Ook niet onbelangrijk: opvallend vriendelijke bediening
Zeker een aanrader!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Angus steak was heerlijk. Vis van de dag (dorade filet) smaakte ook goed, zat helaas nog wel een rijtje graatjes in. Mooi opgemaakte borden met heerlijke groentes. Friet was veel te zout
Personeel was vriendelijk, maar zou iets alerter mogen zijn
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
14e heerlijk malse steak met frietjes gegeten. .
De kok en de vriendelijke bediening moeten zeker blijven
Prijs en kwaliteit maken dit restaurant een topper. Heb alweer gereserveerd.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Een heerlijk voortreffelijk malse steak met frietjes gegeten .
echt. ..de kok en bediening moeten blijven...een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Gezellige leuke vriendelijke mensen en smaakvol diner.
Zeker waar voor je geld.
Een aanrader
Marion O.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Leuk eetcafé met bijbehorende ambiance. Eten was goed (steak friet en vega burger), service prima. Wat ik jammer vond was dat de wijn niet per karaf te bestellen was, alleen per fles of glas.
JeroenWilmink .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Rooster blijft een heerlijke locatie om te eten. De ontvangst is altijd even vriendelijk, het eten lekker. Naast de vaste kaart, die regelmatig wisseld, hebben ze ook dagspecialiteiten. Keuze genoeg, ook als je vaker komt. En dat voor een uitstekende prijs. Het publiek is een mooie mix van, inmiddels trouwe, buurtgasten, toevallige passanten en verdwaalde toeristen, die aangenaam verrast worden.
Op drukke avonden vrijdag en zaterdag is het aan te bevelen om te reserveren. Zomers een geweldig terras buiten.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Op een zonnige dag heerlijk geluncht bij dit eetcafé. Vriendelijke mensen en goed ontvangst. Een huiselijk gevoel als je binnen zit en vanaf het terras een blik naar de gracht. Genoten van het broodje Burrata met verse vijgen en een kop thee. Een leuke plek om aan te raden, maar als ik vaak voorbij loop zegt het genoeg met de gezellige drukte die vaak op het terras zit. Tot snel maar weer..
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten: de burger zoals gewoonlijk :-) en de struisvogelbiefstuk. Verrukkelijk! Een pannenkoek voor onze 2-jarige en als dessert de chocoladetaart en ijs. Altijd goed en gezellig, zo om de hoek! Blij met Rooster!
Mare F.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
De aanleiding om kennis te gaan maken met Rooster waren twee jarigen in de familie (13 en 73). Ik had dat aangegeven bij de reservering en toen we binnenkwamen kregen ze allebei - heel attent! - een hand van de gastheer. Met ons verzoek om een relatief rustig plekje was ook goed rekening gehouden. Het eten was prima - vooral de burrata met vijgen en het weekgerecht (struisvogel) sprongen eruit - en de wijn was lekker. Het was zaterdagavond en druk in de zaak, waardoor we op de voorgerechten vrij lang moesten wachten, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de knusse sfeer en de oplettende bediening. Toen mijn zoon zijn mes liet vallen, stond er al iemand met een schoon exemplaar bij de tafel voordat hij erom had kunnen vragen. Wat een fijne plek is dit, een aanrader voor de buurt en omstreken!
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Leuk restaurant, blijft op het lijstje staan!
cathelijnerev .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Net terug van een avondje uiteten voor de verjaardag van mn vriend bij Rooster. Zijn bijnaam is Roost, dus dit leek ons een toepasselijk tentje om wat te eten. De steak was uitsteakend en de lasgane smaakte ook erg goed. De biertjes, die van een kleine brouwerij uit de buurt kwamen, waren erg lekker. Het toetje die we kregen was een feestelijke verrassing. De bediening was erg relax en vriendelijk. Al met al een plek waar we zeker nog een zullen terugkomen!
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Leuk restaurant 'voor de buurt', de gerechten zijn niet bijzonder maar wel smakelijk. De inrichting is leuk.
Heel veel dank voor uw recensie. Inmiddels hebben wij onze kaart uitgebreid en hopen we dat de nieuwe gerechten u meer aanspreken. Heel graag tot ziens.
Georgia O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Super aardige mensen, heerlijk eten, gezellige sfeer, mooie locatie. Alles was perfect! Niks was te duur en alles kwam snel en op tijd aan.
Wat een prachtige cijfers, we worden er verlegen van :-) Dank je wel!!
Gongli .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk rustig terras bij Roots, zonder voortrazend verkeer en met groot deel van de dag zon. Een paar comfortabele stoelen en een parasol erbij zouden welkom zijn, dan blijven we volgende keer veel langer zitten, met hapjes een kan sangria o.i.d. Nu houten kont op bank van picknicktafel, zoals jammer genoeg vaker bij Amsterdamse eetgelegenheden.
Na de prima koffie bestelden we de dagsoep (gazpacho) en een gesar-salade. De soep was okay, tikje waterig maar goed van smaak. De salade stelde teleur: een grof stuk kip, plak ontbijtspek en een onappetijtelijk dril-ei leken zo op de basis van sla gekwakt. De smaak was wel goed, maar het zag er niet erg aantrekkelijk uit. Het (warme) brood bij beide gerechten was daarentegen uitstekend. We hebben heerlijk gezeten bij Roots, maar het eten moeten we nog maar eens bij een andere gelegenheid komen herbeoordelen.
Heel veel dank voor uw uitgebreide review. We vinden het jammer niet volledig aan uw verwachting te hebben voldaan en vinden het daarom fijn dat u uw ervaring met ons deelt. Voor het comfort op de picknickbanken hebben we schapenvachtjes liggen. Op warme dagen leggen we deze niet altijd buiten, een leerpunt voor ons om ze toch duidelijker aanwezig te laten zijn. Hetzelfde geldt voor de zonwering/luifels. We bieden juist graag plekken in zowel zon als schaduw.
De opmaak van de salade zullen we ook zeker kritisch bekijken. Het is zonde als door de opmaak de kwaliteit van de ingredienten (a la minute vers gebakken kippendij met vel, knapperige bacon, warm zachtgekookt ei etc) teniet wordt gedaan.
We hopen u graag in de toekomst nogmaals te verwelkomen.
kvnie .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Lekker gegeten - leuke en goede service. We wonen om de hoek en Rooster is absoluut een goede aanvulling voor de buurt. We komen vast nog eens terug!
Enorm bedankt voor deze recensie. Heel graag tot ziens!
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk gegeten met z'n zessen. De asperges die ik had waren geweldig lekker. De sauvignon wijn en andere wijnen waren heerlijk. De bediening was super aardig en erg attent. Wij komen zeker graag terug!!
Heel veel dank voor jullie bezoek en het schrijven van deze recensie. Erg leuk om te lezen! Daar doen we het voor :-)
leslie.borgers .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Heerlijk gegeten, en leuk terras! Met speeltuin, dus ook nog eens handig mocht je kinderen bij je hebben. Vriendelijke bediening, we komen snel terug!
Beste Leslie, dank je wel voor de mooie aanbeveling en cijfers. Voor ons erg belangrijk. Heel graag tot ziens.
Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gister, met collega's gezellig gegeten in Rooster.
Wat een gezellig buurtrestaurant, past helemaal in de wijk, prima plek voor gezellig een borrel of een prima maaltijd.
Niks hoogdravends maar lekker 'middle off the road'.

Vooraf hadden we een royale bak Nacho’s met gesmolten kaas en guacamole etc. en gemengd bittergarnituur

Daarna een heerlijke Burger met bacon en gebakken ei en boerenfriet..
De biefstukken met salade en friet van de collega's zagen er ook prima uit.
Als toet nog een huis gemaakte tiramisu ( in een gezellig wekpotje) genomen, niks mis mee!
De bediening, lekker ongedwongen, zeer attent, helemaal in de sfeer.

Boffen voor de buurt zo’n fijne huiselijk plek erbij te hebben.
Heel erg bedankt voor de uitgebreide recensie, zeer gewaardeerd! Leuk dat jullie er waren en natuurlijk graag tot ziens :-)
Kevin W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
heerlijk gegeten, 1 hoofdgerecht was wat aan de koude kant maar dit is snel opgelost en kreeg een drankje van het huis. Top service!
Heel veel dank voor de mooie cijfers! Excuus nogmaals voor het afgekoelde hoofdgerecht, absoluut een eenmalig incident, maar we hadden het liever helemaal niet zien gebeuren. Graag tot ziens!