Roos taste & smile

Zaterdag 08:00 - 18:00

• Af te huren , Wi-Fi
Jolien E.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Fantastisch. De bananenbrood, broodje zalm, de lieve bediening, eigenlijk alles is fijn. Als je in Leiden bent moet je even langstaart.
Bassocontinuo .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Na lange tijd weer terug bij Roos! Heerlijk weerzien en Roos is er gewoon altijd! Persoonlijk, gezellig, ongedwongen, alles vers, heerlijke cappucino, super broodjes. Kwamen we maar wat vaker in Leiden! Verbeterpuntje: de toiletten. Er moet toch iets te klagen zijn:)
Voor de rest: topplek!!
Ginger B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Roos was erg druk toen wij binnen kwamen, maar we konden gelukkig wel meteen een tafeltje vinden. Voor de mensen die na ons binnen kwamen was helaas geen plek meer, dit om maar aan te geven hoe vol het zat.
In de lunchroom hebben ze zoveel mogelijk tafels en stoelen proberen te zetten, waarbij vooral is rekening gehouden dat er 1 of 2 en hoogstens 3 mensen aan een tafeltje zitten. Toen er dan ook een groepje van 4 mensen binnenkwam, moesten er bij twee andere tafels de mensen anders gaan zitten om ruimte te bieden aan dit groepje. Maar de meesten komen natuurlijk ook alleen of met z'n tweeën naar dit gezellige tentje met studentikoze bediening.
De sapjes zijn erg lekker en worden leuk geserveerd, helaas was de jus d'orange niet vers (wij zagen ze de sinaasappelsap vanuit het pak in een kan gieten). De broodjes waren lekker, vooral die met de gerookte zalm, alleen jammer dat het brood zachte korsten heeft. Het ziet eruit als van dat verse boerenbrood, maar dan met sappige, slappe korsten, beetje jammer.
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Lekker geluncht en super latte macchiato genuttigd. Ze werken hier met verse ingrediënten en dat proef je. Lokale producten maken dit zaakje bijzonder. Salade en sandwiches waren prima en lekker. Om vers te lunchen een tip.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Roos serveert een prima lunchmenu en heerlijke koffie en 'sapjes'. Deze laatste kosten wel enige tijd om te bereiden is ons gebleken. Vriendelijke bediening die op het terras nog wat attenter zou mogen zijn
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Lekker op het terras geluncht. Broodjes zijn rijkelijk belegd en ook de taarten zijn van goede kwaliteit. Bediening was ietwat traag ondanks dat ze met genoeg stonden, iets te veel met elkaar bezig naar mijn idee. Desondanks een leuk zaakje waar ik zeker nog een keer kom voor de taart en een sapje!
Boek .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Voor 17.50 pp hebben we bij Roos genoten van een heerlijke high tea. Je kunt van tevoren bijzonderheden opgeven. Ook vegetariërs kunnen hier prima terecht. Heerlijke mini-sandwiches met oude kaas en pesto, geitenkaas en chutney of gegrilde groenten met humus. Onbeperkt thee van de theekaart. De zoete gang was zo mogelijk nog lekkerder. De witte chocolade frambozen cheesecake is waarschijnlijk het lekkerste taartje dat ik ooit in mijn leven gegeten heb! De carrotcake was ook om je vingers bij op te likken. Moeders appeltaart met een beetje spijs was ook heel lekker en de donkere chocolade brownie machtig maar heerlijk. Alles had precies de juiste verhouding tussen zoet/zout/zacht en knapperig. Het was veel te veel om in 1 keer op te snoepen trouwens.

De bediening was vriendelijk maar druk bezig. Het was er om drie uur 's middags ook stampvol. Ik herken de kritiek van eerdere recensenten wel. Er kunnen nog wel wat puntjes op de i op het gebied van service. Het zijn allemaal jonge mensen die het samen heel gezellig hebben. Daar is niets mis mee maar tijdens openingstijden moet klantgerichtheid prioriteit krijgen. Het was zelfs aan het tafeltje tegenover de bar soms lastig om iemands aandacht te vangen. Vaker vragen of alles naar wens is, geen servetjes of bestek vergeten, dat soort dingetjes.
In plaats van op stoelen zaten we met een kussentje op een muurtje. Dat ben je na een half uurtje wel zat.

De toiletten zijn naast de keuken en zien er niet al te fris uit. Het wasbakje zat onder het stof en dat was niet van 1 middag. Dat geeft weinig vertrouwen voor de rest van de zaak. Op schoonmaakgebied valt dus ook nog wel wat winst te behalen.

Bovengenoemde verbeterpunten waren niet storend. We hebben een heerlijke middag gehad bij Roos. We kunnen het iedereen aanbevelen en komen er zelf ook graag nog een keer terug.
Joel_1307 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Roos is een zeer goede lunchroom. Het personeel bestaat uit gezellige meiden en jongens. De sfeer in Roos doet denken aan thuis en is daardoor als zeer prettig aan te merken. De lunch bij Roos is top! Ze hebben veel lekkere broodjes (dungesneden biefstuk met truffelmayonaise is een echte aanrader). Ook de zelfgemaakte soepen zijn heerlijk (vooral de Thaise pompoensoep is een ware lekkernij ). Kortom, Roos is een echte aanrader!
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Leuke, gemoedelijke en sfeervolle koffiezaak met lekkere lunchgerechten. Afgelopen maanden regelmatig een broodje gegeten, vooral de biefstuk is een aanrader! Ook de huisgemaakte taartjes en de wentelteefjes zijn overheerlijk!

De bediening is vrolijk en heel spontaan. Waar het lijkt alsof ze continu met hun mobiel bezig zijn, zijn ze eigenlijk enorm behulpzaam en nemen ze (blijkbaar) de bestellingen op via deze mobieltjes!
Ba2442 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Leuke ambiance. Jammer dat de medewerkers vooral druk met zichzelf waren.
Ontbijt is relatief duur. Stelt weinig voor en de kaas was te lang uit de koelkast geweest. Bruin brood was lekker.
Twentse_Eters .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Twee cappuccino en twee stukken taart: carrotcake en cheesecake. Taart is huisgemaakt en was erg lekker. De carrotcake heb ik zelfs nog nooit zo lekker ergens gegeten. Tel daar de zon bij op, en het terras op de boot voor de deur, en de ochtendpauze is perfect.
Hilton H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Geluncht bij Roos, broodjes waren rijkelijk belegd - zo rijkelijk zie je niet vaak in een lunchroom voor deze prijs. Daarnaast waren de broodjes goed van smaak. bediening is niet geweldig, kregen het idee dat t alleen maar parttime studenten zonder ervaring waren, maar niet onaardig of slecht - gewoon OK.
Het rook bij binnenkomst erg muf, niet fris - lunchroom is eigenlijk ook niet echt fris. Kreeg er een 'smoezelig' gevoel van.
Borrelaar2 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Leuk lunch/koffietentje op een fijne locatie. De taartjes, broodjes en salades zijn heerlijk. De bediening is helaas erg ongeïnteresseerd, kijken chagrijnig, komen geen bestelling opnemen, vergeten dingen en staan te smsen terwijl ze bij je aan tafel staan!
NvdAM .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Weer een heerlijk taartje gegeten, jammer dat de white chocolate cheesecake op was, maar nog wel op het bord stond. Ze hebben nu ook een espresso vd week, leuk voor de afwisseling. De cactusthee blijft echter mijn favoriet. Leuk was dat we de redvelvetcake , nieuw in het assortiment, mochten proeven.
Bassocontinuo .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Geen idee waarom andere schrijvers over de bediening klagen! Ontzettend hartelijke en aardige mensen werken hier. Niet opdringerig maar wel vlot en met humor.
De huis-gemaakte taarten zijn een tractatie, de cappucino (met een melkschuim hartje: Valentijn!) was redelijk. De theekaart zeer origineel en uitgebreid.
Sfeer is prima, ik zal nog zeker een paar keer terugkomen!!
Karen .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Vandaag hier geweest met een vriendin. Eerst koffie met appelgebak en carrotcake. Heerlijk en uit eigen keuken! Na het winkelen ook nog terug gegaan voor lunch. Was ook super. Heerlijk en eerlijk gegeten. Vriendelijke bediening ook!
Evi T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Ik heb een heerlijke verse salade gehad bij Roos. Ook de boterkoek smaakte heerlijk vers. Toch zal ik hier niet meer terugkomen, want de bediening liet erg te wensen over. Onvriendelijk en erg ongeïnteresseerd. Alleen bezig met eigen vrienden die ook in het restaurant zaten. Jammer!
Beste Evitara!
Allereerst bedankt voor de complimenten over het eten! Spijtig te lezen over de service, dit is absoluut niet wat wij uit willen stralen!
Ik zou u hier graag persoonlijk over willen spreken, U kunt mij bereiken op het volgende mail adres: info@roosleiden.nl Vriendelijk bedankt! ROOS
Sanne G.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Roos is een ontzettend leuk en gezellig tentje in het centrum van Leiden, kom er met enige regelmaat, alleen het jammere is dat de bediening niet heel erg vriendelijk is. Daarnaast vergeten ze ook veel dingen terwijl het niet eens heel erg druk is. Voor de rest mag er geen twijfel over bestaan dat de broodjes en salades echt heerlijk zijn, alleen de service is voor mij wel duidelijk een min punt, jammer!
Beste Sanne!
ESmit .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Sfeervol tentje in het centrum van Leiden. Met een wisselende kaart, heerlijke salades; pompoensoep en taarten.

Goede koffie en heerlijke muntthee, geserveerd met huisgemaakte boterkoek.

Ik kom hier met regelmaat en veel plezier voor heerlijke lunches en een kop koffie met gebak.

De laatste paar keer was het personeel alleen meer bezig met vrienden/bekende/ed, dan met klanten in het algemeen. Een iemand van de bediening is zelfs meerdere keren naar buiten gerend om mensen gedag te zeggen en het werd gewoon storend dat die deur open en dicht bleef gaan en er niemand was om de bestelling om te nemen.

Gelukkig maken de taarten een hoop goed.
Beste ESmit!
Rosanne F.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Wat is dit toch een leuke tent in het hartje centrum van Leiden. Inmiddels al meerdere keren gegeten en elke keer is het weer van zeer goede kwaliteit. Alle producten zijn vers en biologisch, daarnaast wordt meer dan de helft zelf gemaakt. De keuze is zeer uitgebreid, dat maakt het kiezen lastig. Van verse sapjes, luxe broodjes, overheerlijke verse soepen tot aan zelfgemaakte taarten. Geen wonder dat zij dan ook elke zaterdag wanneer er markt is bomvol zitten.