Ron Gastrobar

Sophialaan 55hs 1075 Amsterdam Nederland Kaart
31-204961943
"Ron Blaauw wilde een laagdrempelige plek creëren waar gasten van sterrengerechten kunnen eten en dat is Ron Gastrobar aan de Amstelveenseweg geworden. De bediening is losjes en casual en de gerechten om te delen zijn 15 euro per bord, dus je kunt het zo gek maken als je wilt. Wil je flink uitpakken, dan kun je ook gaan voor een zes gangen menu (62,50 euro). Ron is uiteraard betrokken bij de totstandkoming van de gerechten, maar chef Bas Brouns en sous-chefs Arne Dijkstra en Jeroen Oosterveen zijn degenen die de keuken bemannen."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Jezelf installeren op het ruime terras en wat lekkers eten en drinken in het zonnetje. Dat is toch alles wat je wilt op een mooie zonnige dag?

Over het restaurant Ron Gastrobar

Bij Michelin-ster restaurant Ron Gastrobar in Amsterdam-Zuid kan iedereen op zijn eigen manier culinair los gaan.

Ervaar de gezellige en fijne sfeer bij Ron Gastrobar en laat je verwennen door de heerlijke en bijzondere gerechten. Jong of oud, Bourgondisch of avontuurlijk, voor ieder wat wils! De gerechten zijn niet alleen heerlijk, maar ook nog eens een lust voor het oog. Ware kunstwerken worden bij Ron Gastrobar uitgeserveerd.

Maak een keuze uit verschillende kleinere gerechtjes, zodat je verschillende smaken kunt proeven en eventueel kunt delen met je tafelgenoten. Vul het diner aan met heerlijke bijpassende wijnen!

Geniet van een culinaire avond en laat je verrassen door de prachtige gerechten bij Ron Gastrobar in Amsterdam-Zuid!

Meer informatie over restaurant Ron Gastrobar

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Ron Gastrobar

Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Samen met een vriendin genoten van het lunch menu wat je via de site van te voren kan kopen. Dit is een 3 gangen lunch waarbij je zelf van de kaart 2 gerechtjes van 15e en 1 dessert mag kiezen. Ontvangst was prima, restaurant ziet er leuk / mooi uit. Service is goed. De gerechtjes waren stuk voor stuk heerlijk; ik had kalfshersenen en steak tartare, vriendin had kalfshersenen en spare ribs. Alle gerechtjes waren super lekker en van goed formaat. Als dessert hadden we de choco ganache en het surprise ei gedeeld. Ook erg lekker! genoten van een middagje tafelen met lekker eten en lekkere wijnen.
Matthijs J.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Gisteren heb ik bij Gastrobar gegeten samen met vriendin. Op zich hebben we goed gegeten op het terras (heerlijk in de zon) echter het was niet de ervaring die we hadden verwacht.

Een korte samenvatting:

De ontvangst was prettig en professioneel.

De bediening tijdens het eten was hooghartig, afwezig en nam weinig tijd om de gerechten goed toe te lichten bij opdiening. Echte missers waren dat een gevraagd glas water niet werd bezorgd, we lang hebben gewacht op een glas rode wijn en een van de dames stoicijns stond te appen op haar mobiel. Bij de koffie na afloop zat geen zelf gebakken koekje en het poffertje als toegift was koud.

De gerechten van het zes gangen diner waren van hoge kwaliteit, goed van smaak. De smaken waren echter niet direct verrassend en aan de zoute kant.

Dus, helaas niet de ervaring die we verwacht hadden.
Anne G.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
De bediening was erg jong en had niet veel intresse in hun gasten. De gastvrouw vroeg of het eten gesmaakt had maar had niet de tijd om te luisteren naar het antwoord. Onze glazen waren constant leeg en wij moesten zelf meerdere malen vragen of wij ajb een nieuw drankje mochten. Erg jammer want bij zo'n mooie tent hoort toch meer proffesionaliteit zou je zeggen. Het eten was heerlijk, redelijk zout maar wel goed bereid. Het restaurant is erg rumoerig dus voor een romantisch dinner voor 2 zou ik niet naar deze plek gaan, tenzij je schreeuwend aan tafel wilt zitten.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Niet bijzonder gegeten voor een sterrentent. Tot tweemaal botje in het eten. Gemeld, maar niets mee gedaan. Dronken, luidruchtige mensen aan de bar. Gemeld, niets mee gedaan. Oud brood bij kaas. Gemeld, niets mee gedaan. Kortom, afknapper.
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Op vrijdagavond heerlijk uit eten geweest bij Ron. Toch maar niet voor de zes gangen, maar voor wat minder hapjes. De garnalen dimsum was perfect in balans met shi-itake en bouillon. Ook de foie gras aan de overkant van de tafel kon op instemming rekenen. De sliptong was heerlijk krokant. De coquille gleed bij het gezelschap naar binnen en kreeg de hoogste waardering van de avond. Het draadjesvlees was heerlijk mals en de frietjes maakten het helemaal af. Bediening liet aanvankelijk wat op zich wachten maar verder prima. De poffertjes van het huis aan het einde waren een beetje een afknapper. Vast goed bedoelt. De akoestiek achterin is een drama, daar moet echt iets aan gebeuren, wil je ook nog relaxt een gesprek kunnen voeren. Al met al krijgt Oriental meer punten.
D V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
We komen vaak bij Ron Gastrobar. Vandaag voor de lunch geweest met 8 personen. Wat een smaakloze hap. De wachttijd tussen de gerechten was zeker een uur, misschien wel meer. Kan gewoon niet. Champagne zonder bubbels, fles stond al even open... echt ondermaats. Jammer, was de laatste keer
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Met z'n viertjes op zondagavond hier gegeten. Vooraf de menukaart alvast bestudeerd en besloten voor het zes gangen menu te gaan. Dat bleek een uitstekende keuze. De gerechtjes waren stuk voor stuk goed op smaak en afwisselend ten opzichte van elkaar. Alleen de aardappelpuree op de ossenstaart vond ik te overheersend. Kortom met zijn vieren een zeer plezierige avond gehad.
Henriëtte R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
De vegetarische rijsttafel was lekker, de bediening professioneel aardig. Het meubilair niet echt comfortabel. Het was er ontzettend rumoerig zodat we elkaar niet goed konden verstaan.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
We wisten vantevoren niet goed wat we moesten verwachten bij dit restaurant. Zoals ze zelf al zeggen: wij doen het anders. We begonnen met enkele “amazers” uit de verschillende gastrobars. Deze waren top. Daarna kozen we voor een 6 gangen menu. Hierbij sprong de zalm eruit, wat een smaak. De bbq kool was wat minder, veel te grote portie en niet bijzonder. Wij zouden er voor kiezen dit gerecht weg te laten uit het menu. Met 5 gangen heb je echt genoeg en de kool voegt niet veel toe. Een eventuele volgende keer zou ik zelf gewoon 2-3 gerechten kiezen en wat amazers, dat is echt genoeg. Al met al hebben we lekker gegeten, gezellig gezeten en was het echt een andere belevenis dan bij menig ander michelinrestaurant.
Brigitte P.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Ongeinteresseerde bediening en veel te lange wachttijs tussen de gerechten. Eten te zout en afgedekt met sauzen. Geen pure keuken en niet lekker
Puck S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Het eten was zoals altijd weer voortreffelijk. Makreel taartje was bijzonder. En het bijgerecht de bloemkool was verrukkelijk. We misten één van onze favorieten: de mini-hamburger op de kaart. En de frietjes werden te laat geserveerd bij het hoofdgerecht. Maar dat kon ons culinaire kerstfeest niet vergallen. Volgend jaar weer!
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Sfeervolle inrichting en prima setting, vriendelijke en deskundige bediening met een ontspannen tempo van uitserveren, uitstekend wijnadvies, mooi gepresenteerde gerechten met veel diversiteit in de smaken
hendrik jan O.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Bijzonder heerlijk gegeten met heerlijke wijnen en een top bediening de sfeer was erg goed en informeel.De kaart mag wel wat vaker veranderd worden. Maar de kwaliteit is 100 procent.
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Gisteren hier gegeten, prachtige locatie, goed eten en een prima bediening, hebben een heerlijke avond gehad. Complimenten
P.R. G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Van de zomer op het terras geluncht. Heerlijk gegeten, geweldige sfeer. Nu, half december en regenachtig, binnen. Leuk tafeltje, uitzicht op keuken. Je beseft je dan dat koken op niveau (met name door de kleine gerechtjes) echt topsport is.
Wij hadden ieder twee kleine gerechtjes en een hoofdgerecht samen, bord met kaasjes toe. Alle gerechten tot in de perfectie bereid en opgemaakt. Bediening informeel en heek voorkomend, TOP! En de bescheiden maar zeer smaakvolle kerstversiering verdient ook minstens een ster. Niet verbazend dat de tent helemaal vol zat met alleen maar blije gezichten om mij heen.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Ik zie met het schrijven van een aantal recensies van de afgelopen 2 weken het allemaal hoge cijfers zijn. Maar ik heb genoten in de horeca en Ron Gastrobar is ook absoluut een feestje. Een heerlijke lange lunch met een super spontane bediening. Niks stijf maar gewoon zoals je het wilt ook bij een zakelijke lunch. Wij hebben ons laten verassen en dat is gelukt.
E. Z.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Bediening was niet oplettend en veel te jong en erg met zichzelf bezig. Weinig verstand van gastheerschap. Eten was niet verassend, prijs/kwaliteit onvoldoende. Dit in tegenstelling tot het restaurant Oudekerk a/d Amstel...
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Wederom fantastisch gegeten (4e keer). Sfeer is top en bediening hartelijk en humoristisch. Ik kijk weer uit naar mijn volgende bezoek.
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Dit is de twaalfde keer dat wij bij Ron Gastrobar geluncht hebben en zoals gewoonlijk weer verrassende gerechten van hoge kwaliteit, uitstekende service en een prima prijs.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Weer heerlijk gegeten: de kalfshersens waren echt verrukkelijk, de spareribs met sambal uitstekend, lekker toetje met chocola en pinda ijs bijzonder en smakelijk. Kortom een heerlijke en gezellige lunch voorafgegaan door een mooie Cava. Super, zal zeker niet de laatste keer zijn!