Ron Gastrobar

Zondag

Duur
CharJor .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wat een fantastisch restaurant is dit met extreem goede bediening van Joni. Uitgebreide lunchkaart, mooie wijnkaart. Sla het toetje vooral niet over en neem een verrassingsei van Ron! Het was in alle opzichten een feestje. Dank!
RS_68 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het Diner viel helaas tegen, veel van verwacht. De ontvangst was prima door de host, daarna ging de service bergafwaarts. We moesten meerdere keren vragen om te kunnen bestellen, het serveren van de gerechten duurde erg lang, en de wijn die werd aanbevolen vonden we letterlijk in de schappen van AH. Ik had veel meer verwacht van een restaurant en eigenaar van dergelijk statuur. Helaas!
Diamonda .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Woensdag 26/10 een "Groupon" lunch in dit moderne, gezellig drukke restaurant. Beiden kozen om te beginnen het taartje gerookte paling, Een lekker gerecht(je) dat werd begeleid door een Chardonnay voor de een en een Sauvignon voor de ander. Beide lekkere wijnen, waarmee gedurende de rest van de lunch niet scheutig werd omgesprongen. Hierna voor de een de harder in zoutkorst en de Duitse "Wagyu" biefstuk voor de ander. Ook deze gerechten waren smaakvol. Als "derde ronde" het kaasplankje (met lekker krokant vijgenbrood) en een Surprise egg. Het was eigenlijk zonde dit kunstwerk op te eten! Een tamelijk groot chocolade ei, gevuld met bavarois als eiwit en mango als eigeel. Het geheel lag op een nestje van dun gesponnen suiker met daarnaast nòg een ei van mint ijs. Dit alles werd geserveerd door uiterst vriendelijk en attent personeel. Als enig minpuntje vind ik, dat de gerechten ietwat aan de kleine kant zijn voor de prijs van € 15,= (behalve de surprise egg natuurlijk). Al met al een heerlijke lunch, die tot herhaling noodt.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Mijn eerste kennismaking met het immer uitbreidende imperium van Ron Blaauw, was in september bij Ron Gastrobar Indonesia. Het was een prettige kennismaking, daar aan de Amstel.
Ik verwachtte veel van de lunch bij 'de gewone' Ron Gastrobar aan de Sophialaan. Was het goed? Zeker. Zonder twijfel. Voldeed de met een Michelinster beloonde grote broer aan mijn verwachtingen? Nee, niet helemaal.
Het Ron Gastrobar-concept is bekend: je kiest één of twee gerechtjes van 15 euro – drie als je écht honger hebt – en eventueel een dessert (9 euro). De gevarieerde kaart biedt koude, lauwe en warme gerechten en hoewel er aan vegetariërs is gedacht, vind ik toch dat die er enigszins bekaaid vanaf komen; gerechten met vlees, vis en gevogelte spelen de hoofdrol. Voor mij niet erg, maar het is iets om rekening mee te houden.
Op de zaterdagmiddag dat ik er was, was het restaurant goed gevuld, maar niet helemaal vol. 's Avonds zat het echter helemaal vol, ving ik op bij de garderobe. Reserveren raad ik dus zeker aan.
De terrine van ganzenlever was rijk van smaak, had een stevige structuur en was misschien nét iets te droog. De frisse, zoetzure compote bood voldoende weerstand en bracht zowel balans als smeuïgheid. De twee getoaste sneetjes brioche hadden iets zoeter gemogen. Alles bij elkaar wat het een smakelijk gerecht, maar spannend of heel bijzonder was het niet. De presentatie was opvallend sober.
Het tweede gerecht – gebakken longhaas met tarte tartin van chorizo, rundermerg en uien – vond ik goed. Het vlees was goed mals en door de uitstekende bereiding vroeg ik me af waarom dit deel van het rund vroeger niet populair was. De tarte tartin was ook erg smakelijk, maar het rundermerg was minder aanwezig dan ik hoopte. De pepersaus was romig en voldoende pittig. Lekker!
De friet van de Frietboutique was heerlijk, maar van de dragonmayonaise moet je houden. De mayonaise heeft een verrassende smaak, maar ik had die verrassende smaak liever teruggezien in minstens één van de twee gerechten en niet bij een weinig zeggend bijgerecht zoals friet.
Het dessertgedeelte van de kaart kan voor de nodige twijfels zorgen; er staan diverse nagerechten op die ontzettend de moeite waard lijken te zijn. Het amandeltaartje met frambozenijs is, anders dan de naam (Míserable) doet vermoeden, verre van ellendig: het is overheerlijk.
De bediening was, net zoals tijdens het eerste bezoek aan Indonesia, uitstekend. Vriendelijk en kundig. Niets op aan te merken. Waar ik wel iets op aan te merken heb, is de open keuken. Ik ben een voorstander van open keukens en kijk graag naar binnen. Bovendien zorgen open keukens vaak voor reuring en een wat minder formele sfeer in de zaak. Helemaal prima. Echter, als één van de koks met z'n mond onder de kraan hangt om water te drinken en een andere kok op het werkblad leunt en met zijn telefoon bezig is, vind ik een open keuken een iets minder goed idee. Het is een detail, maar ik vind dergelijk gedrag ontoelaatbaar; het is onprofessioneel en bovendien niet hygiënisch.
Voldeed Ron Gastrobar aan mijn verwachtingen? Nee, niet helemaal. De gerechten waren smakelijk en zonder meer goed bereid, maar enigszins voorspelbaar en nauwelijks verrassend. Ik zou graag zien dat er iets minder 'veilige keuzes' worden gemaakt in de keuken en dat de combinaties wat spannender en uitdagender worden.
Misschien waren mijn verwachtingen – geschept door de Michelinster én mijn eerdere ervaring bij Ron Gastrobar Indonesia – te hoog. Dat kan meespelen. Toch ga ik hier nog eens terugkomen, want ik heb – ondanks mijn kritiek – gewoon lekker geluncht.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Met drie ex-collega’s gezellig bijpraten en (heerlijk) dineren. Plezierige ontvangst, aperitief droge witte wijn, verse jus d’orange en een heerlijk Swinckels’ pilsje. Vanaf de menukaart had ieder drie gerechten uitgezocht, gezien de vele mogelijkheden moeilijk kiezen. De vrouwelijke bediende nam de bestelling op (ieder had andere gerechten) en bij iedere gang wist ze precies wie wat besteld had, klasse. Bovendien werd bij iedere gang op plezierige wijze uitgelegd waaruit de gang bestond. Bovendien wordt de volgorde van de gerechten op uitstekende wijze door de keuken bepaald. Voor mij als eerste gang gebakken ganzenlever, smaakte voortreffelijk. De tweede gang bestond uit crab met noodles, de noodles smaakten heerlijk, de crab was zeer beperkt aanwezig. De derde gang bestond uit Duitse biefstuk met een gebakken eitje. Goed van smaak, niet heel bijzonder. De meegeleverde frites met speciale saus smaakten echter weer voortreffelijk. De nagerechten ‘surpise ei’ en zoete bitterballen smaakten heerlijk. Afgesloten met een heerlijk kopje (beker) koffie. Bij het diner werd een heerlijke Chardonnay wijn gedronken. Niet echt goedkoop, wel zeer smaakvol en plezierige en attente bediening.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Zoals altijd was het weer een feest om bij Ron Gastrobar te eten. Zowel het eten als de bediening is van een hoog niveau. De Steak Tartaar was in één woord geweldig. Gewoon de beste die in Amsterdam te krijgen is! Daarna een stukje mooi gebakken ganzenlever met bietjes en een heerlijk sausje. Het is allemaal niet goedkoop maar de prijs-kwaliteit verhouding is prima!
PRotteveel .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gisteren, 13/9 hier met 7 collega's hier gegeten. Erg genoten en prima bediend. Het weer deed ook wel zijn best om het ons naar onze zin te maken. Lekker buiten gegeten en dan smaakt alles toch wel lekkerker. Eerst twee kleine bordjes om daarna aan het vlees te beginnen. De gerechtjes war redelijk tot goed, niets bijzonders. maar ht vlees was fantastisch, samen met de Wijn helemaal goed. Wij werden prima bediend maar als je ook begint met champagne, kan dat schelen. Zeer vakkundige en aardige bediening. Niet na veel wijn naar de toiletten gaan, ophouden ....te stijl de trap.
al met al een dikke voldoende maar de dishes zijn wel verschillend van kwaliteit.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Dagje Amsterdam begonnen met een lunch in de Gastrobar. Een goed begin dus. Het was goed druk, maar daar was niet al te veel van te merken. Helaas was het weer te wisselvallig voor terras, maar we zaten aan het raam dus voor ons gevoel een soort buiten.
De Taco als snack bij het aperitief een aanrader. Heerlijk Duitse biefstuk van wagyu gegeten, jammer dat het gerechtje op een gegeven moment op was ????.
Een fles Sauvignon Nieuw Zeeland en goede bediening maakte de lunch af. Moet zeggen dat de eerste keer toen wij hier kwamen een iets betere indruk is achter gelaten. Maar dat betekent zeker niet dat er geen volgende keer komt!
Rieki C.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Als je naar een restaurant gaat in Amsterdam met veel 30 ers en trendy dan weet je al dat het eten niet al te best zal zijn en dat was het geval. Ik zou hier niet meer gaan eten. Kleine overgeprijsde gerechten, geen smaak en te vet. Zeer trage bediening. De wijn was goed en het bier. Niet voor herhaling vatbaar.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met groupon hier geluncht. Geraffineerde gerechtjes of te wel gedurfd, hier is zeker over nagedacht. Het kaasplankje als dessert subliem, heerlijke kaasjes goed op kamer temperatuur. Ron gastrobar is zeker een aanrader.
Johnblo123 B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Goed tot zeer goed eten..mooi op het bord ,, heerlijk van smaak
Helaas iets minder goed is de bediening , aardig maar automatisch... tafeltjes nooit tussen gerechten schoongeveegd onnodig slordig !
Slecht te noemen is de bereikbaarheid of liever de ON bereikbaarheid van de toiletten..Steile wenteltrap voor oudere klanten en slecht ter been zijnde klanten onmogelijk..

J B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Hier voor de tweede maal gegeten. De eerste keer was ons zo goed bevallen dat we weer terug wilde voor een lunch.
We kregen een tafeltje buiten, dat was voor iedereen zo. Ik ben nogal een koukleum dus ik vroeg mij af of ik dit zelf gekozen zou hebben gezien de temperatuur. Ik heb er ook niets over gezegd maar als klant is een keus wel prettig.
De bediening uiterst vriendelijk en alert. We hadden een wijnarrangement en de snelle opeenvolging van het serveren gerecht en daaropvolgend de wijn was perfect.
De harder in zoutkorst met geconfijte aardappel en velouté van zuurkool vond ik geweldig. Nu ook de geroemde BBQ spare ribs met huisgemaakte sambal gegeten. Volgens mijn partner iets aan de zoute kant, ik vond het heerlijk.
NuofNooit W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op zaterdagavond hier met twee personen gegeten. We werden buiten aan een tafeltje gezet ondanks dat het erg fris was, maar binnen zitten mocht niet. Later op de avond alsnog naar binnen gegaan. Eerste meisje van de bediening was attent maar kon geen advies geven over de wijnen, daar werd verder ook niets mee gedaan (zoek het zelf maar uit). Vanaf het moment dat we binnen zaten ging het bergafwaarts met de bediening. Borden werden voor je neus weggegrist nog voordat je klaar was met eten. Dit tot twee maal toe, bediening kwam erg gehaast over. Voor een restaurant van dit niveau verwacht ik meer gastheerschap, het is tenslotte een avondje uit, wij hadden om 20.00 uur gereserveerd. Gerechten waren smakelijk, soms erg klein, steak tartaar was wel heel ver afgedwaald van het oorspronkelijke gerecht. Voor deze prijzen heb ik elders net zo goed of beter gegeten en voelde ik mij meer welkom. Ik zie mijzelf hier niet snel terugkeren.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We hadden niet gereserveerd maar gelukkig was er op deze dinsdag nog een plaatsje voor ons aan de bar. De bediening was, zoals we gewend zijn, zeer vriendelijk en informeel maar gelukkig ook niet té informeel.
De keuze voor het voorgerecht viel, zoals bijna altijd, op de steak tartaar. Wat mij betreft is de steak tartaar van Ron normaliter één van de beste zo niet dé beste van Nederland. Maar helaas wordt de steak nu uitgeserveerd in een heel dun laagje met daarop een vrij dikke laag hele dun geraspte en vervolgens gefrituurde aardappel. Op zich was deze gefrituurde aardappel prima van smaak maar de combi met de steak tartaar vond ik niet geweldig. Zonde van de steak-tartaar. Als hoofdgerecht ging de keus dit keer uit naar snoekbaars in een velouté van zuurkool. De zuurkool wordt bereid in een zoutkorst met gekonfijte aardappel. De snoekbaars wordt aan tafel uit de zoutkorst gehaald en toegevoegd aan de velouté. De snoekbaars is fantastisch op smaak en de combinatie met de velouté van zuurkool is een ware smaaksensatie. Wat een mooi gerecht! Een aanrader dus!
Tot slot een opmerking over de wijnkaart. Opvallend is het zeer grote aantal wijnen (wit, rood en rosé) die ook per glas worden geschonken. En daaronder veel kwalitatief zeer goede wijnen. Daar kunnen veel restaurants een voorbeeld aan nemen!
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Was heerlijk weer, dus buiten op het terras gegeten.
Is wel drukke plek, maar dat hoort erbij in Amsterdam.
Eten was lekker en mooi opgemaakt, maar ook weer niet super bijzonder.
Rekening relatief hoog voor wat we gegeten hebben.
Maar aan de andere kant betaal je ook weer voor de plek en de inrichting.
Vraag of ik nog eens terug zou gaan, ja dat dan weer wel.
Fb119 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Samen met vrienden na een heerlijk dagje varen door de Amsterdamse grachten hier gegeten. Fantastische gerechten en smaken leuke bediening en Rogier een zeer attente en goede gastheer.
Komen zeer zeker terug.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vrijdagavond met twee vriendinnen gegeten bij Ron's Gastrobar op het terras. Het eten was uitstekend maar ondanks de joviale manier van doen liet de service te wensen over. De dame die ons bediende ging informeel en leuk met ons om, dat paste goed bij ons gezelschap. Maar er was niet heel veel aandacht voor ons, zeker later op de avond moesten wij ontzettend ons best doen om de aandacht van iemand van het personeel te krijgen.
Daarnaast was ons duifje gevallen, waardoor wij vrij lang moesten wachten tot het eten kwam. Heel keurig dat de keuken zelf een gerechtje stuurde (spare ribs) om het goed te maken en ons tussentijds te vullen. Dat gebaar was super, hoewel we een ronde eerder ook al spare ribs hadden gegeten dus misschien was een ander gerechtje passender geweest. Maar dat is een detail. In totaal waren er veel details die niet in orde waren, ten opzichte van de prijs en ster. Al met al hebben wij een leuke avond gehad en lekker gegeten maar ik vind dat je in deze prijsklasse in Amsterdam veel betere kwaliteit kan krijgen
Nikki S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Hier gisteren voor het eerst gegeten en het voldeed zeker aan alle verwachtingen! Gerechten zijn niet ingewikkeld waardoor de smaak van kwalitatief goede ingrediënten van je tong spat. En dat voor die prijs! Bediening is wel wat onderbezet, zo lijkt het. Men toonde zeker goede wil, maar het duurde allemaal toch wat lang.
Ferdy F.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Niks aan te merken op de wijnen en het eten. Maar de gastvrijheid/service en professionaliteit in de bediening is voor Michelin standaarden werkelijk beneden peil.
JosephineM .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij hebben buiten geluncht, maar er werd ons niet gevraagd of wij dat wilden. Het was behoorlijk winderig en het was toch net iets te koud.
De bediening was keurig, de een wat gemotiveerder en minder gemaakt dan de ander.
De gerechten zijn minuscuul maar wel heel verfijnd en heerlijk.
De ingrediënten die bij het serveren genoemd worden moet je grotendeels met een vergrootglas zoeken. Het brood uit een zak met aangebakken/aangebraden boter was een verrassing. Erg origineel en lekker.
Jammer dat de krab met curry enorm zout was. Dat bederft de smaak.
Een topper om culinair te lunchen maar 3 gerechtjes zijn niet voldoende voor kleine eters.
Mooi restaurant maar toch een iets te zakelijke sfeer binnen.