Over het restaurant Ron Gastrobar Oriental

In juni 2015 opende Ron Gastrobar Oriental haar deuren aan de Kerkstraat in Amsterdam. Ruim 2 jaar geleden maakte Amsterdam al kennis met het fenomeen Ron Gastrobar aan de Sophialaan.

Sterrenchef Ron Blaauw creëerde dit toegankelijke, gezellige en culinaire concept waarbij de Frans-internationale keuken centraal staat (en met Michelin ster beloond). Nu is het tijd om dit concept te laten floreren in de oriëntaalse keuken met culinaire invloeden vanuit de hele wereld.

Traditionele Peking eend met Dim Sum, of een klassieke steak tartaar in een pittig nieuw jasje. Natuurlijk kan het befaamde Surprise Ei niet ontbreken! Voor 15 euro per gerecht maak je het zo culinair en feestelijk als je zelf wilt.

Als je trek hebt gekregen om deze culinaire gerechten te gaan proeven, reserveer dan snel bij Ron GastroBar Oriental in Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Ron Gastrobar Oriental

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 03:00

Jouw recensie over het restaurant Ron Gastrobar Oriental

Jessica F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Echt heerlijke gerechten alleen was ons gezelschap wat verdeeld over de keuzes waardoor we het advies kregen om ons te laten verassen...
Daar hadden we spijt van...
Of ik..
Ik vond het heel erg weinig voor 8 personen...
Ik had ook het idee dat het niet helemaal goed ging...
met 8 personen hebben we voor 6 personen gekregen.
Ik vond het heel erg lekker en heb nog nooit zulke heerlijke pekingeend gegeten...
Er werd niet gevraagd of het naar wens was en moesten erg lang wachten op alles daardoor werd de groep onrustig en wilde weg...
Jammer ..
Birgitte V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Mooie entourage, helaas stond de airco te koud afgesteld. Heer-lijke gerechten met hele bijzondere smaken...ik werd er zo blij van! Eigenlijk was alles top, alleen het afrekenen liet op zich wachten...zou je denken: Dat is toch niet erg? Jawel, drie keer een hand op steken zou niet nodig hoeven zijn in een mooi restaurant als dit...verder geen enkel commentaar, ik kom zeker weer!
Manouk B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Wij hebben genoten van het 6 gangen diner. Alles wat wij uit hadden gekozen op de a’ la carte kaart zat in het menu. Prachtige gerechten en een groot compliment voor de 2de gang. Een heerlijke salade met kip en aziatische garnituen. Een bijzonder en goed restaurant. Complimenten voor de bediening en keuken. Prachtige producten en smaken die de medewerkers in de bediening correct en passievol toelichten. Prachtige wijnkaart! Tip: Rioga Muga rood een prachtige wijn vol body. Heerlijk voor bij de peking eend! Echt een aanrader. Grote klasse wij komen zeker terug!
Chocolate I.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Al enige tijd geleden hebben we hier heerlijk gegeten. Echt mijn type keuken en deze stelde niet teleur! Mooie setting, helaas stond de 'trendy' muziek wel echt veel te hard. We hadden moeite om elkaar te verstaan.
Puur voor het eten en de mooie aankleding kom ik terug. Voor de rumoerigheid en service helaas niet. Alhoewel het personeel echt vriendelijk was werden vragen (over een bepaalde ingrediënt of saus) niet teruggekoppeld naar onze tafel en de serveerster leek ook niet heel veel kennis te hebben van de kaart. Jammer! Maar volgende keer wellicht beter?
Ylena .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
De receptioniste ontving ons al kauwend met haar mond open en deed verwarrend alsof ze onze reservering niet kon vinden . Daarna bracht ze ons naar een tafel. Er waren verschillende keuze opties maar ze bood die keuzes niet aan.
Later deed iemand anders dat wel bij een stel dat na ons binnenkwam.
De ober deedzijn best maar die heeft enorm zitten goochelen met de menu kaarten. Eerst hadden we twee drank kaarten toen weer geen en na drie keer hadden eindelijk de juiste.
We namen het menu en het eten was echt heerlijk. Wel vonden we het gerecht met de vis een beetje kaal . In principe zat daar geen garnituur bij.
Het gestoomde broodje bij de eend was heerlijk. Maar omdat we al veel vlees in de soep hadden , vond ik het wat zwaar..
Van mij mocht dat vlees in de soep minimaal gehalveerd worden.
Verder vonden we de tafels erg dicht bij elkaar staan. We konden de gesprekken links en rechts duidelijk volgen.
Toch was het een geslaagde avond!
Leonoor C.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten, maar de service was helaas ondermaats. De ontvangst was chaotisch, we moesten meerdere malen vragen waar de drankjes bleven en de ober moest navraag doen over bijpassende wijn bij 1 van de specialiteiten (peking-eend). Het eten was echt heel goed (vooral de dim sum), maar helaas is dat alleen geen reden om nog eens terug te gaan.
Nathalie S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Echt onwijs lekker gegeten! 6 gangen menu is echt een aanrader. Daarnaast is de service top, je voelt je echt gast. Wij komen zeker nog eens terug!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Na aanbeveling het keuzemenu genomen en dat viel erg tegen. Neem de dimsum en wat vlees gerechten dan heb je een veel betere avond.
Reggie S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
We kregen een prima ontvangst, werden op een professionele manier in de watten gelegd. Er werd regelmatig bij ons geïnformeerd of het goed was en of we nog wensen hadden.
Ariane V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Ik vond het zwaar tegen vallen. Dim sum was redelijk maar de rest was matig en veel te zoute noodles en harde koude kleffe rijst. Weinig fantasievol ook. Een super aardig meisje in de bediening maar het duurde te lang voordat de gerechten door kwamen. Om ons heen hoorden we ook behoorlijk wat gemopper.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Wij hadden het complete menu. Bediening was goed. Kwaliteit en prijs vonden wij teleurstellend. Moet beter kunnen.
Sobere tafels, stukken uit de tafel. Bank zat erg slecht.
Bij het aandoen van de jassen kregen wij nog een ijsje wat al aan het smelten was. Handen zaten onder. Geen goed moment.. Hadden ze moeten melden, waren we nog even blijven zitten. Of laat het dan achterwege.
Kortom heel veel geld uitgegeven.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Al meerdere malen hier gegeten, bediening geweldig , zeer behulpzaam en vriendelijk. Menu gevarieerd en kwaliteit van t eten is super. Enige minpunt : bovenverdieping was erg koud, iets om volgende keer even naar te vragen.
corrie K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We hebben lekker gegeten maar net aan genoeg. We hebben twee voorgerechten gegeten en die waren erg lekker. Maar een hoofdgerecht was 40 euro en dat was net iets te duur voor ons. Heel jammer. Wel hebben we een prima avond gehad. Het personeel was vriendelijk. Het restaurant erg mooi.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Nieuwe chef met een nieuwe kaart, heel erg lekker
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Kwaliteit voor de naam was beneden nivo. ..........
Duinzicht .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Zoals altijd bij Ron Blauw weer heerlijk gegeten. In tegenstelling tot alle andere keren, was de bediening erg matig. Weinig interesse in het welbehagen van de klanten.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heerlijk eten. Mooie gerechten en vlotte bediening. De indeling was niet echt gezellig met onze tafel onder aan de trap en in een frisse tocht.
Maureen M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Heerlijk om weer eens echt verfrissende Aziatische gerechten te eten. Restaurant ziet er ook nog eens erg mooi uit. Vond het in eerste instantie jammer dat we aan de bar zaten, maar dat pakte helemaal goed uit. Mede dankzij Wouter, onze host. Leuke gesprekken, goede tips en fijne uitleg bij het eten. Helemaal top! Deze komt op mijn shortlist van toprestaurants in Amsterdam.
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Fijne, relaxte sfeer. Leuke, zeer vriendelijke bediening. Heerlijke kleine gerechtjes om te delen. Kortom, een aanrader!
Josina M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
We hebben verrukkelijk gegeten en de bediening was heel vriendelijk. Er kwam een groot gezelschap waardoor het wat rumoeriger werd maar dat was voor ons geen enkel probleem. We komen zeker nog eens.