Meer informatie over restaurant Ron Gastrobar Oriental

Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 03:00

Duur
M S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met vrienden hier gegeten voor een mooie avond om iets te vieren!

Wij hebben wel heerlijk gegeten maar missen wel de verfijning van de kruiden in de keuken! Aantal gerechten toch wel naar de Nederlandse smaak..

Mooi opmaak van de borden en zeker wel leuke combinaties! Voldoende keuze aan passende wijn..

Zeker wel leuk om nogmaals te gaan om iets te vieren!
Patricia H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wij hebben afgelopen vrijdag weer eens hier gegeten en we moeten zeggen dat de ontvangst bijzonder vriendelijk was. Roderick onze gastheer deze avond was bijzonder voorkomend en maakte dat onze groep van 13 personen zich absoluut zeer welkom voelde. Het eten dat wij volledig aan het reaturant hebben overgelaten, kon iedereen aan tafel bekoren. Als appertizer kleine rolletjes van vlees met groenten, gefrituurde garnaaltjes. De dim sum daarna was heerlijk en goed. De pekingeend van een goede kwaliteit, het dessert heel smakelijk. Al met al een uitstekende ervaring. Absoluut voor herhaling vatbaar.
Yob D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Ron was er niet. Gelukkig maar, want hij zou er verdrietig van worden. Zowel kwaliteit als hoeveelheid bedroevend. We kozen het KungFu menu: 3 gangetjes en een toetje. Ze geloven hier wellicht in het sharing principle, maar volgens mij werkt dat alleen als je meerdere gerechtjes per ronde serveert. Nu kreeg je bijv. iets van een ondeelbaar beschuit met mayonaise. Geen eenvoudig opdracht, zeker niet met chopsticks. Het is dat je vooraf weet dat er 3 rondes zijn, anders denk je nog steeds van de amuses te 'genieten'. Meer een soort economy principle. Iedereen 1x naar het bord en al dat rest is nog wat Chinese kool in Oestersaus. Geen korrel rijst ook door het hele menu. Zelfs niet toen we er om tot 2x om vroegen ('komt eraan, meneer'). We hebben het maar gelaten. Zelfs bij het toetje niet de moeite om iets per persoon op te maken. Met 4 lepels in een bekertje vla. Wij kenden elkaar goed, maar je zou dit zakelijk voorgeschoteld krijgen. Personeel ook mega mismatch. Alsof we ergens in de Korte Leidse waren beland. Overall mijn slechtste restaurant ervaring in Amsterdam sinds ik weet niet eens hoe ver terug. Als je dan 78 pp aftikt en hongerig buiten staat, heeft de avond niet de kleur gekregen waar je zo naar uitkeek. Balen dus.
Beste Heer / Mevrouw Dippel,

Hartelijk dank voor uw feedback na uw bezoek bij Ron Gastrobar Oriental. Wij vinden het erg spijtig dat de avond in uw verwachtingen tekort is geschoten.

Graag willen wij met u in contact komen om uw ervaring te bespreken. Wilt u zo vriendelijk zijn ons een
e-mail te sturen naar info@rongastobaroriental.nl

Wij kijken uit naar uw reactie.

Met vriendelijke & gastvrije groeten,

Team Ron Gastrobar Oriental
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Na een aantal bezoeken was ik al om voor wat betreft Ron's Gastrobar maar bij de orientaalse tak was ik nog niet eerder. De ontvangst was allervriendelijkst. In afwachting van mijn tafelgenoot bestelde ik al wat kleine gerechtjes (Yuan Hok Hai & Diem Suun Dai Ha) en daarna nam de bediening (Rogier) het gelukkig over. Gedurende de rest van de avond werd het ene na het andere heerlijke gerecht voor ons neergezet met als hoogtepunt de Peking Eend. Wat een grandiose avond.
Duijvel .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Waanzinnig goede dimsum, toppertje wagyu met merg, al helemaal de moeite waard. zeer attente bediening, prima wijn....
Ga vooral op een tijdstip dat het niet al te druk is, dus rond 1800 uur, zouden sowieso meer mensen moeten doen....
En vooral niet klagen dat het niet heel goedkoop is want goed eten kost nu eenmaal wat.....
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteravond, zaterdagavond, gegeten samen met mijn vriend bij Rons Astrobar Oriental. Wat een heerlijke avond was het. Bij aankomst naar onze tafel geleid en vervolgens werd de kaart duidelijk toegelicht, gezien het onze eerste keer was. Vervolgens kwam er ook meteen wat te eten op tafel, heerlijk! Wij hebben gekozen voor het 4 gangen (5 met een dessert) chefs menu, dit was echt een super keuze! we hebben heerlijke hapjes, allemaal gedeeld, de dimsum was heerlijk. Hadden graag die met foie gras geprobeerd/gehad dus dat was het enige jammere ;). De snelheid tussen de gangen was super. Als toppunt hadden we de halve pekingeend, wat was dat genieten. echt heerlijk mals met crispy skin en heerlijke gestoomde broodjes. Echt een topavond, aanrader. We komen zeker nog eens terug om de onderdelen van de kaart die we nu niet gehad hebben ook eens te proberen!
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een heerlijk diner gehad aan de bar van dit restaurant. Alle gekozen gerechten en Dim sum waren erg lekker. Een goede fles rood ( monastrell ) erbij om het geheel af te maken.
De bediening was gezellig en voelde ons precies aan kwa benodigde aandacht en tempo in het eten.
Mooie afsluiter van lekker dagje Amsterdam.
p B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Leuke avond gehad, lekker gegeten, maar niet ‘diep’ onder de indruk van wat er op tafel kwam (Verrassing Menu). Het eten had zeker smaak, maar naar mijn smaak niet super verfijnd. In de omgeving zijn voldoende Aziatische (Thai, Indo, Indian) zaakjes te vinden die het qua verfijning en smaakbeleving een stuk beter doen, en dan nog los van de prijs/kwaliteit verhouding.

Bediening was uitstekend; vriendelijk en attent.

Decor/inrichting was netjes, al staan ook hier de tafels bijna aan elkaar geplakt (mensen kunnen niet fatsoenlijk in/uitstappen). De akoestiek, zeker als de zaak volloopt, is slecht.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Een leuke en gezellige inrichting , die de bediening ,de gastheren en vrouwen mee uitstralen .De gerechten die ik bestelde werden aan tafel duidelijk toegelicht. Dim sum van sukade en foie gras en garnalen kip en Chinese paddenstoel smaakte heerlijk. Maar deze avond vond ik de Aziatische variant op de steak tartaar Super. Kortom een heerlijke avond gehad. Een kleine opmerking ; ik begrijp dat het allemaal lekker is maar koks ,proeven in openbaar doe niet met je blote handen .
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Gisterenavond geweest bij Ron Gastrobar Oriental.
In 1 woord fantastisch. We werden vriendelijk ontvangen door de ontvangst dame en naar onze tafel begeleid. Al snel werd er gevraagd of we wat wilde drinken en of we eventueel een kleine bite vooraf wilden. Daarna kwam de bediening wat uitleggen over de kaart. Dat is ook wel nodig omdat de kaart op het eerste gezicht er een beetje onduidelijk uitziet. Na de uitleg hebben we gekozen voor een aantal mandjes Dimsum, losse gerechtjes en de Peking eend. De dimsum gemaakt van coquilles en die met Wagyu beef en been merge crème zijn onze favorieten. De klapper van de avond was dan toch de Peking eend. Wij zijn sterk van mening dat we nog nooit zo'n lekkere eend op hebben. Een echte aanrader.

De ambiance in het restaurant is ook goed. Wij hebben beneden gezeten en hadden een leuk overzicht over wat er in het restaurant gebeurde. De bediening was attent, vriendelijk en gaf ons het juiste advies over de keuzes die we moesten maken.

Al met al een top restaurant waar ik zeker nog terug ga komen.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
De sfeer is gezellig en vriendelijk, we hebben heerlijk gegeten.

Alle gangen hebben we met de hele tafel gedeeld, van de mooi opgemaakte gerechten werden 2 of 3 schalen op tafel gezet, de meeste gangen bestonden uit 3 gerechten. Het was niet helemaal duidelijk waarom er van sommige gerechten 2 schalen en van andere gerechten 3 schalen op tafel kwamen.

Hoewel het eten verrukkelijk was, werd dit ietwat teniet gedaan door de beschrijving van de gerechten door onze serveerster. Beschrijvingen als "... waar lente-uitjes overheen zijn gegooid" komen zeer amateuristisch over. Dit deed de kwaliteit van de gerechten en de professionele uitstraling van het restaurant geen goed.

De bediening kwam verder ook onopgeleid en ongemotiveerd over. De onderlinge communicatie was slecht, er werd regelmatig tegen ons aan gestoten, links, rechts en voor ons langs werden we bediend. Het vrouwlijle personeel vonden wij erg uit de hoogte. Een van onze gerechten werd door een mannelijke ober toegelicht, hij kwam als enige professioneel en gemotiveerd over.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het eten viel tegen, de smaken waren alles behalve verfijnd. De bediening was vriendelijk maar chaotisch. De verkeerde gerechten kwam op tafel en het duurde veel te lang voordat het eten kwam. (Steeds bijna 45 min tussen de gerechten). Het is duidelijk dat deze zaak niet strak gemanaged wordt. Jammer, het doet de naam van Ron Blauw geen eer aan. Hier is werk te doen!
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Fijne avond gehad bij Ron Gastrobar Oriental! De gerechtjes waren stuk voor stuk heerlijk. We hadden een Chef's Table waardoor we zo de keuken in konden kijken, erg leuk. We komen hier zeker nog eens terug om de andere gerechten te proeven, want er was te veel keuze voor één avond!
Beste Iris,

Ten eerste hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen een recensie te schrijven over u ervaring met Ron Gastrobar Oriental. Wat fijn om te lezen dat u een plezierige avond heeft mogen genieten in ons restaurant. De chef's table geeft inderdaad het mooiste zicht op onze keuken en wat voor moois en lekkers onze koks allemaal voor u maken.

We zien u graag nog eens terug,
Groet van Team Ron Gastrobar Oriental
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Lekker gegeten, maar miste verfijning in smaak. Diverse dim sums, gamba papadum, ribs, spicy gambas, kip baby mais allemaal lekker maar ook allemaal niet echt uitgesproken. Denk dat de sambal mij nog altijd het meest blij maakt.
Bediening was netjes. Aardige vlotte vent die er voor zorgde dat we niets tekort kwamen.
Pand is wel gehorig maar dat hoort er bij.
Plezierige avond.
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Als vaste fans van Ron's restaurants komen we er regelmatig, en schrijven we niet altijd een recensie. Toch moet ons van het hart dat het eten ons nu wat tegen viel: vrij veel vette gerechtjes, en het lijkt net of de subtiele, wat verfijndere smaken zijn verdwenen? Mede gezien de prijsstelling waren we dus nu wat teleurgesteld: Ron Oriental onderscheidt zich juist van zoveel andere Aziatische restaurants door hoge niveau van de keuken.... Hoe dan ook, het blijft een zaak die de moeite waard is om te bezoeken: leuke bediening en een hippe, maar ook gezellige sfeer.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Voor de 2e keer weer fantastisch gegeten. De dim sum, kabeljauw en pekingeend allemaal even lekker met bijpassende wijnen. Wij hadden een leuke plek aan de bar waar je de hele zaak kan overzien. De bediening is echt super, allemaal even vriendelijk en met verstand van zaken. Kortom wij hebben een topavond gehad en komen zeker weer terug.
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag een heerlijk avond gehad met goede, spontane en attente bediening en erg lekker eten. De wijnen die we hebben uitgekozen vond ik kwalitatief minder, maar dat mocht de pret niet drukken. Het eten stond centraal. We hebben verschillende dimsum gehad, o.a. van coquilles en garnalen. Hierna gingen we over op de pekingeend, met als side-dish gestoomde groenten in sojasaus. Ze hebben de eend op verschillende wijze geserveerd, met de huid er knapperig gegrild naast. Het lijken allemaal redelijk straightforward-gerechten, zonder al te veel upsmuk. Maar alles staat bol van smaak en past goed bij elkaar. Ook het concept is fijn. We zijn na de pekingeend weer lekker overgegaan op de dimsum. Ik heb hier een stuk fijner gegeten dan bij de ‘gewone’ Oriental-bar. De bediening was ook een stuk fijner. Prijs-kwaliteit verhouding was helemaal in orde. Meer dan voldoende gegeten, alles was goed, enkele wijnen er bij en koffie met likeur heeft ons in totaal (2 man) €180.- gekost. Goede sfeer en ook aan de bar kun je gezellig tafelen, zonder dat het aanvoelt als ‘barhangen.’ Ik kom hier zeker nog eens terug.
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het was een heerlijke avond! Aan de bar gegeten. Begonnen met een lekkere gin tonic. Hele attente barman. Wat 'start up snacks' - goeie appetizers! Daarna dimsums: heerlijk. Twee voorafgerechtjes waarvan er 1 echt tegenviel: de wontonsalade bleek een soort koolsla met mayo achtig iets te zijn. Niets aziatisch aan. En ook echt niet lekker. De 'ribs' die daar bij hoorden, wel erg lekker! Die hebben we 'er af' gegeten. De pittige garnalen waren gelukkig ook heerlijk! Pittig (3 sterretjes) betekent overigens gewoon lekker wat meer pit, maar niet heet ofzo. Daarna pekingeend gedeeld en die was geweldig!! Verder goeie sfeer, hele attente aardige bediening - heerlijk avondje gehad!
Beste Proever,

Bedankt dat u de tijd heeft genomen feedback te geven op uw ervaring. Fijn om te lezen dat u een plezierige avond heeft beleefd. Elke gast heeft zijn beweegreden om bepaalde gerechten juist wel of niet lekker te vinden. De een houdt van pittige gerechten en de andere vindt de culinaire ervaring van de pekingeend heerlijk. Het is goed om uw feedback te lezen over de chilli-dressing die geserveerd wordt bij de wonton salade. Daarentegen uw lovende reactie over onze pekingeend en zoetzure garnalen is erg fijn om te lezen. We nemen als Ron Gastrobar Oriental alle feedback uiterst serieus om de kwaliteit van het eten en de service te kunnen verbeteren (en waarborgen). We hopen u graag nog eens te mogen ontvangen.

Vriendelijke groet,
Team Ron Gastrobar Oriental
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Relaxte sfeer, gegeten aan de bar. Wijnen ( per glas ) beetje saai maar toch nog een leuke Spätburgunder gevonden. Loempia's van eend en pijlstaartinktvis vooraf heel goed. Daarna diverse dim sum. a Ossenstaart met foie | b. garnalen en wasabi | c. merg en wagyu rund met crunch kokos (?) fokking goed. Na surprise ei. Mooie variatie in structuur en fris en zoet. Superrrrrrr! Eten eigenlijk wel een dikke vette 9+
Kom zeker terug voor de Peking eend en de andere gerechten
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Enorm lekker gegeten gisteravond in de prachtige Oriental versie van Ron Gastrobar. Uitschieters waren de Bao dim sum met oxtail en foie gras, een gerechtje met kabeljauw en krokante kippenhuid en de desserts. Echt knallende smaken!! De tartaar vonden we iets tegenvallen, deze was lekker maar geen verrassende of uitgesproken smaak. De bediening was vriendelijk maar kwam soms iets onervaren over en gedurende de avond hebben we wel 4 verschillende personen aan onze tafel gehad, wat ik persoonlijk wat minder prettig vind.