Ron Gastrobar Indonesia

31-203052760

Meer informatie over restaurant Ron Gastrobar Indonesia

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Afgelopen zondag hebben wij wederom bij Ron Indonesia gegeten. Het restaurant heeft een uitbreiding ondergaan met een serre en dat maakt de ambiance nog beter. Chef Agus en zijn team hebben ons verrast met achtereenvolgens: the Black Box met lemper kepiting( rivierkreeft en krab met de overheerlijke topper de kentjoercremesaus), pangsit goreng(wonton met gehakt en gembersaus), loempia bebek(eend) en taco ayam besisit bali (taco met balinese kip)nadat we eerst als opwarmer een heerlijke pompoensoep kregen om warm te worden op deze winderige, natte, koude zondag. Daarna hebben we ons tegoed gedaan aan de udang gala gurih (kreeft), gado gado(groenten), indische saucijs met heerlijke zeekraal. Als afsluiter-we konden echt niet meer, terwijl er nog zoveel heerlijks op de kaart staat- het dessert in de vorm van alle desserthapjes, waarbij de cicipan es bua (sorbet van mango, perzik en bloedsinaasappel) spekkoek bakar (creme brulee op mandarijnsorbet), en de pandan panna cotta(pandanpudding met zwarterijstijs) de kroon spanden.
Het gehele team is vriendelijk, belangstellend, zonder opdringerig te zijn en zij hebben er met zijn allen weer een onvergetelijke ervaring van gemaakt. Je merkt aan het team dat ze een goede chef hebben die hen tot uitstekende prestaties brengt. Complimenten Agus.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Wij hebben wederom geweldig gegeten bij Agus, de chef kok van Ron Gastro Indonesia. De Indonesische specialiteiten zijn een lust voor het oog en de smaakpapillen. Als opwarmertje de lemper (rivierkreeft) en de taco, die nooit meer van de kaart mogen.
Daarna een dorade bereid met oa groente (bleekselderij) gegarneerd met een superbe saus op ketjap basis. Daarna de kreeft met appel en groente eveens gegarneerd met een heerlijke saus met de citroengras als tegensmaak (heerlijk gevonden)
Als klap op de vuurpijl de foie gras met shii take ook weer gegarneerd met een op Indische wijze gemaakte saus. zelfs als je geen liefhebber bent van foie gras, dan is dit de manier om van foie gras te gaan houden.
Het diner werd afgerond met het dessert van bloedsinaasappelijs met creme brulee op spekkoekbasis met kaneel.
Een prachtig Sint Nicolaas dessert en iets wat past bij de winter.
Als je eens niet een "rijsttafel" wilt eten, maar het beste uit de Indische keuken wilt met een Nederlands tintje, dan moet je vooral hier gaan eten. Agus is een tovenaar in de keuken met een ongelofelijke creativiteit qua smaken. Wij gaan snel weer, want hier kun je geen genoeg van krijgen. Een waardig Ron Gastro restaurant, maar wel met Agus in de Indonesche keuken.
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben hier heerlijk geluncht. Bij de mini-rijsttafel zat de beste kipsate ooit! Het lunchmenu was ook ruim voldoende voor ons beiden.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Gegeten met een Groupon deal, 2x een 3 gangen lunch. Wat een feest!! Het restaurant heeft van binnen de juiste sfeer en de bediening is uitermate vriendelijk. In de zomer kan je heerlijk op het terras aan het water zitten. De satésaus vooraf is de lekkerste ooit (en dat zegt wat want ik ben een enorme liefhebber) Wij kregen 2 snacks, de Oosterse loempia's zijn een absolute aanrader. Als hoofdgerecht een uitgebreide rijsttafel met een divers scala aan gerechten en met prima porties. Wij zaten dermate vol dat we het nagerecht hebben ingewisseld voor koffie met huisgemaakte spekkoek.. Ook deze smaakte fantastisch.
Brittculinair .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Met een vriendin gaan lunchen en wij kozen voor de rijsttafel.
En ondanks dat het heel druk was, werden wij vriendelijk en snel geholpen.
De snack vooraf was heerlijk. De lemper klopte precies zoals ik het in Indonesie heb gegeten. En toen de rijsttafel.... Wat heerlijk en wat veel. Genoten van elke hap. Niets op aan te merken. Alleen jammer dat wij later werden geattendeerd op de sambal bar, waar overigens 3 heerlijke sambals stonden. De desserts zijn zoet maar lekker.

Dit restaurant is zeker een aanrader voor zowel lunch als diner. Maar toch een kleine nabrander:
vooraf bij de reservering heb ik een allergie doorgegeven die ook op hun lijst stond. Bij binnenkomst heb ik nogmaals deze allergie benoemd. Toch werd bij de rijsttafel hier geen rekening mee gehouden en moest ter plekke een gerecht worden aangepast. Wees hier dus alert op.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Gezellige lunch gehad met mijn zusje. De gekozen gerechten waren lekker en goed van smaak. Het enige wat ik jammer vond( ondanks dat ik er van houd) dat op drie van de vier bestelde gerechten dezelfde kokos zat. Verder met een goede fles Chablis en een gezellige bediening erbij, heerlijk middagje gezeten. Kom hier vast nog eens terug.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Een heerlijke en smaakvolle keuken. De pittige gerechten hadden iets pittige gemogen. De satay's waren superlekker. De groenten heerlijk van, en op, smaak. Het was goed toeven aan het water en de bediening was jong en snel. Heerlijk eten zo.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Eindelijk een keer bij Ron Blaauw gegeten en dan Indonesia, één van mijn favoriete keukens. Heerlijk geluncht. 3-gangen met Saoto soep, mini rijsttafel en koffie met spekkoek toe. Zóó smaakvol! En meer dan voldoende. Op het terras kan je heerlijk zitten aan het water bij mooi weer. Maar van binnen is het een karakteristiek pand dat zeer mooi is aangekleed.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vandaag met vrienden hier gelunched met ons grouponnetje. Agus is hier de chef en dat proef je. Heerlijke gerechten met verrassende smaakcombinaties. Rendang zoals ik hem nog nooit heb mogen proeven! En een leuk gesprek met Agus als toetje! Niets te merken van het feit dat we met groupon kwamen. Gewoon geweldig en zeker een adres waar we terug komen!
Liesbeth R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijk eten, attente niet opdringerige bediening. Fantastisch terras aan het water. Maar vooral, wat een smaakvolle keuken!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Hiervoor zat er restaurant 't Deurtje in dit pand, leuk dat de vorige eigenaresse nog steeds werkzaam is in het nieuwe concept van Ron's Gastrobar! Zij verstaat haar vak en is meer dan bekwaam, een echte hostess. Overige leden van bediening die er werken toen wij kwamen lunchen missen duidelijk nog ervaring, dat merk je wel. Maar opzich niet storend. We hebben er een 3-gangenlunch gehad, werkelijk fantastisch! Langs de Amstel waan je je in Indonesie, echt een feestje. Heerlijke hapjes, fantastisch die mini-rijsttafeltjes. Ik kom hier absoluut terug!
Marieke L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Gisterenavond heb ik hier heerlijk gegeten met mijn werk. Attente bediening en keukenpersoneel. Ik heb een allergie voor uien: knap lastig als je gaat eten in een Indonesisch restaurant waar praktisch alles met uien wordt bereid ;-)
De keuken is hier echter zeer flexibel mee omgegaan en hebben voor mij allemaal aparte gerechtjes gemaakt, waaronder vis met een groene peperdressing, honingkip en speciale groenten. En de hapjes waren stuk voor stuk overheerlijk! Alles bij elkaar misschien wel een beetje veel voor één persoon, maar mijn collega's hebben er buiten hun 'normale' rijsttafels om ook van kunnen meegenieten. Complimenten voor de chef!
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Dit was nu de 3e keer dat ik er heb gegeten. De eerste keer was ik al diep onder de indruk van Agus, die wij al kenden van zijn eerdere werkervaringen.De tweede keer was Agus met vakantie en wij moeten concluderen dat dit echt niet kan :) Sorry, Agus je supervisie en creativiteit is echt nodig om de smaakervaring bovengemiddeld te houden! Deze 3e keer heeft Agus zichzelf overtroffen en je vraagt je af of dat kan. Ja, het kan. De amuse van kabeljauw met gefrituurde garnalen in een fantastische saus was het entree naar 14 opeenvolgende kleine gerechtjes, die zich allen overtroffen in een smaak-hemel. Pepesan Goeloeng, Satasting, Daging Giling, Iga Babi Bakar, sate babi lapis, taco ayam besisit bali, lemper kepiting een absoluut hoogtepunt. Ook de patissier verdient een pluim met zijn desserts van o.a. pandan panna cotta, kue dadar ijo en es cicipan manis. Ga er heen, borrel op het terras en laat je verrassen door Agus.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat hebben wij heerlijk geluncht met ons Grouponnetje, geen lullig rijsttafeltje maar alles erop en eraan. Voorgerechten heerlijk, rijsttafel super met 2 soorten sateh en veel meer, als desert heerlijke Indische pannacotta met zwarte rijst ijs, kortom top. Wij komen snel terug.
Janklomp .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Hedenmiddag geluncht bij Ron Gastrobar Indonesia in Oudekerk aan de Amstel. De ontvangst van het bedienend personeel was allerhartelijkst. Wij hadden een voucher aangeschaft via Groupon. Het meisje van de bediening gaf ons buiten een prima plek in de schaduw aan een lange moderne stoer houten picknick tafel. Na een lange zit zonder rugleuning hadden mijn vrouw en ik pijn in ons benen en rug. Misschien een aanrader om kussentjes te plaatsen voor het ongemakkelijk zitten.
Welnu het eten wij hadden beiden als voorgerecht gekozen voor een lemper met rivierkreeftjes en een heerlijke pittige saus. Het hoofdgerecht bestond uit een een rijsttafel waaronder een lekkere saté kambing, een prima nasi, 2 soorten smoor vlees waarvan de smaken niet over heersend zijn. De gebakken banaan was prima. Ik zou alleen de mini patatstaafjes in gecarameliseerde saus en de de serundeng gemaalde kokos niet tussen de hoofdgerechtjes plaatsen maar meer als er bij. Ik zag in een vorige recentie dat iemand daar ook al een opmerking over maakte. Maar blijkbaar is hier nog niets aan gedaan. Het dessert was heerlijk. Het doet niet af aan de verdere kwaliteit van het eten. Wat ook plezierig was is dat de bediening zeer attent was om schoonbestek tussen de gerechten neer te leggen. Wij hebben een hele fijne middag gehad en we komen zeker weer terug.

Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Alg Hagenaar ben ik chauvinistisch over Indisch eten, maar dit is de eerste keer dat ik buiten Den Haag echt Indisch heb gegeten, erg smakelijk, lekker pittig, maar niet overdreven. De saté kambing was perfect, snel opgegeten en nog maar een extra portie besteld, de gebakken rijst zoals die hoort te zijn, niet te droog en niet te klef, mooi. Goede wijn, voldoende water en vriendelijke bediening. Je zit wel erg dicht op elkaar en het is erg rumoerig, het lijkt wel of dit in Amsterdam en omgeving erbij hoort, voor mij hoeft dat niet. Wij komen hier zeker terug.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Helaas wat minder dan dan de gemiddelde reactie, naar mijn idee blijft deze gastrobar wat achter bij de eerste twee.

Qua uitstraling is dat sowieso het geval: van binnen wat kitscherig ingericht, wat een leuke uitwerking kan hebben - maar niet het geval is. Bijna alle plaatsen zijn barkrukken en buiten zit je aan picknicktafels (met overigens wel een mooi uitzicht). Echt ontspannen zitten vind ik dat niet.

Uiteindelijk draait het natuurlijk om het eten en hoewel er wat leuke, originele (voor)gerechten op de kaart staan, is de rijsttafel niet veel beter (maar wel significant prijziger) dan bij het gemiddelde Indonesische restaurant in Amsterdam.
Ad M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Bravo Agus, prima lunch en leuk dat we je even gesproken hebben. Het eten was voortreffelijk evenals de service en het decor.
Guppies .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gisteren onze huwelijksdag gevierd bij Ron Gastrobar Indonesia. Naast dat de uitgebreide rijsttafel super van smaak was, werden we ook nog eens op een erg persoonlijke manier bediend. Wijn mocht geproefd worden, gerechtjes werden netjes uitgelegd en we kregen zelfs nog een attent extraatje vanwege onze huwelijksdag. Waar vind je dat tegenwoordig nou nog? Ga vooral zo door! Wij zullen jullie in ieder geval aan iedereen aanbevelen.
Knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Afgelopen zondag genoten van een voortreffelijke lunch op het terras.
Heerlijke Lemper met rivierkreeft, loempia met kabeljauw.
Daarna Soft shell crab met pandansaus en dorade met groene pepersaus.
Prima witte sauvignon blanc erbij gedronken, feestje!