Ron Gastrobar Indonesia

31-203052760

Meer informatie over restaurant Ron Gastrobar Indonesia

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
dddd .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Op 27 april heerlijk gegeten. Vooral de Streetfood is een aanrader. Was ons eerder ook al bevallen en de taco met Balinese kip die we dit keer hadden was ook weer super. Indonesisch eten met een moderne twist. Daarna Ron´s kleine rijsttafel die perfect was en meer dan genoeg in combinatie met het voorgerecht. Als toetje de spekkoek crème brûlée die heerlijk was. Service uitstekend , dus al met al vinden wij dit restaurant een toppertje.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Zaterdagavond 01 april fantastisch goed gegeten. Alle gerechten van Rijsttafel Chef Agus waren heerlijk op smaak. Uiteraard moest er gereserveerd worden, hadden allen nog plaats om 18.00 uur. Maar er werd niet gejaagd om de tafel nog een keer te bezetten. Leuk dat de chef aan tafel kwam om e.e.a. over de Indonesische keuken te vertellen. Ron Gastrobar Indonesia is een aanrader.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Wij kozen voor de rijsttafel van 15 small dishes zoals dat stond aangegeven. Vooraf kroepoek en emping met een scherpe pindasaus, heerlijk. Inderdaad vijftien niet al te grote schaaltjes, prachtig opgediend. Met bijvoorbeeld voor ieder één stokje satehl ajam en één stokje geiten sateh. Twee soorten rijst, waarvan de nasi heerlijk een beetje scherp gespiijsd was. Stuk voor stuk waren alle gerechtjes buitengewoon goed van smaak. De garnalen en vis overheerlijk, waarvan de vis behoorlijk scherp was. Misscchien wel de beste rijsttafel van Amsterdam en omstreken. Het restaurant was, uiteraard, propvol, wel heel lawaaiig wat het dineren vermoeiend maakt. Bediening redelijk vlot en zeer vriendelijk. Goed glas witte Chardonnay en prima tapbier natuurlijk. Het geheel zeer redelijk geprijsd, value for money. Een klein ijsje als dessert was leuk met wat vruchten en crumble extra opgemaakt. Wij komen zeker terug om hun aangekondigde Street Food te proberen.
HansDeProever .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Bij chef Agus is het altijd thuiskomen! Heerlijke, verfijnde smaken. Agus heeft het vermogen ons iedere keer weer te verrassen en te laten proeven hoe diep de Indonesische keuken is. De sfeer in het restaurant is goed, de bediening prima! Een absolute aanrader voor de liefhebber van Aziatische keuken en de Indonesische in het bijzonder!
Marieke G.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Gisteravond hier gegeten met 4 kinderen en 11 volwassenen. Geweldige bediening, heerlijke gerechten en ontspannen ambiance. Het was erg druk, maar daar hebben we niet veel van gemerkt, want de bediening was uitstekend met veel aandacht ook voor de kinderen. De chef kwam ook regelmatig vragen of alles naar wens was. Geweldige avond gehad!
hoomar .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Vandaag met groupon voor 4 geluncht, heerlijk gegeten zowel voor-, hoofdgerecht (10 verschillende gerechtjes o.a. lams- en kippesate etc.) als nagerechten waren top, authentieke smaken. De presentatie van de voor- en nagerechten waren ook heel mooi. Goede service. De kok kwam persoonlijk informeren of alles naar wens was en toen bleek dat 1 van ons geen pittigheid gewend was kwam hij 2 milde gerechten brengen zonder dat wij iets moesten bijbetalen. Gaan gauw weer een keer terug.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Diner voor 4 en vanzelfsprekend geserveerd anders kom je hier niet terecht. Verrast met de 3 verschillende soorten sambal, proeven met de vooraf geserveerde kroepoek en emping. Leuk & smakelijk. We moesten wel om de kaart vragen, want zonder die te zien werd al gevraagd of we interesse hadden in de Blackbox (als vooraf). Bij de uitgebreide rijsttafel leek ons dat iets té veel van het goede. Iets minder vonden we het dat de rijsttafel ná bestellen binnen een paar minuten al op tafel werd gezet. Die zagen we niet aankomen. Viel achteraf allemaal mee, je bent met deze rijsttafel wel even zoet. Zonder details, de bepaald niet standaard rijsttafel is uitgebreid en met voor een Indonesische keuken verrassende smaken. Meer dan uitstekend! Extra hoogtepunt was het dessert SPEKKOEK BAKAR Crème brûlée van spekkoek op een biscuit met mandarijnsorbet. Een niet overdadig heerlijk dessert, een ware smaaksensatie. Heel goed. Al met al, fantastisch gegeten met prima bediening in een gezellige ongedwongen sfeer. Voor een volgende keer maar eens de Indo Street Food en Gerechtjes proberen!
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Hoe geweldig spannend en sfeervol je stoffige traditionele keukens kunt presenteren blijkt maar weer wanneer je Ron's Gastrobar in Ouderkerk aan de Amstel binnenloopt. Wat een feest. Wat een sfeer. Wat een gastvrijheid. En wat heerlijk. Het was stampvol toen wij deze oase van gezelligheid onaangekondigd betraden. Wij werden heel vriendelijk aan de bar ontvangen door de boomlange charmante gastheer Sentwali die binnen de korste keren een tafeltje wist te ritselen terwijl wij van een drankje genoten. Aan tafel werden wij uitstekend bediend door de charmante Mayelin die heel attent en communicatief was. De rijsttafel die wij verorberden was prima van smaak en belooft veel goeds voor de gerechten a la carte die wij de volgende keer gaan bestellen. Het restaurant is heel knap en sfeervol ingericht maximaal gebruikmakend van de betrekkelijk kleine ruimte. Wij zijn zelden zo enthousiast geweest over een culinaire ervaring en genieten nog steeds na.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Heerlijke 3-gangen lunch, je wordt ontvangen met een schaal kroepoek en emping met een dipsaus.
Daarna heerlijke voorafjes tempeh en matabak om daarna een lekkere rijsttafel te eten.
Het dessert was voor mij de klapper Doerian in geen jaren gegeten maar zo geweldig lekker, mijn tafelgenoot had Tiramisu Indonesa wat ook heerlijk was.
Enige wat jammer was dat toen we helemaal uitgegeten waren we te horen kregen dat er 3 eigen gemaakte sambals waren en dat die maandelijks van smaak veranderde, dus te laat om er van te proeven.
Dan nog een heerlijke koffie (met spekkoek), top lunch !!!
Ulrich P.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Lekker genoten van de gerechten van de bekende indonesische kok Agus Hermawan bij Ron Blauw Gastrobar Indonesia. Dit sfeervolle en gastvrije restaurant was op de woensdagmiddag vol gasten waarvan een aantal van indonesische afkomst, een goed teken., De service was prima evenals de bij passende witte wijnen. Zowel het voor- als nagerecht waren top, zagen er mooi uit en de smaken waren heerlijk. In het algemeen waren de gerechten van het hoofdgerecht (rijsttafel) prima van smaak, goed gekruid. Alleen jammer dat de presentatie van het hoofdgerecht (gerechten werden als rijsttafel geserveerd) niet onderscheidend was. Had een meer culinaire presentatie verwacht.
Margie H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Met een Groupon voucher bij Ron Gastrobar Indonesia geluncht. Alles smaakte heerlijk! De Tempé en Martabak vooraf. Daarna 10 kleine gerechtjes geserveerd met nasi goreng en witte rijst. Als dessert Cendol en Es durian. De Sate Kambing en Cendol is echt een aanrader. Wij komen terug!!
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Een verjaardagskado op Valentijnsdag: een lunch bij Ron Gastrobar Indonesia, waar het om 12.30 uur al flink druk is. Een glas champagne om te beginnen, en het advies om 2 verschillende voorgerechtjes Streetfood te nemen; beiden erg lekker. 10 gerechten als een rijsttafel, met 3 soorten nasi, alles goed op smaak, beslist niet te pedis. Mooie uitleg erbij door Chef Agus; bediening attent. Dessert in de vorm van sorbetijs (geweldige smaak) en een Bombe van Doerian. Straffe koffie om het af te maken. Het is zeker geen straf om hier te lunchen.
P.s. complimenten voor de kennis van zaken omtrent de gemelde allergie.
Wieger V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Lekker gegeten met z'n vieren, van te voren geboekt om 17.30 waardoor het nog rustig was in het restaurant. Eerst de Black box besteld, welke een aantal heerlijke hapjes bevatte en daarna de rijsttafel en een prima wijn. Erg genoten en leuk dat de kok langs kwam met een paar leuke tips over de combinatie wijn en maaltijd.
Dessert ook erg lekker en kleurrijk. Tot de bediening om 19.15 langskwam met de mededeling dat de tafel gereserveerd was tot deze tijd en we nog wel aan de bar wat mochten nuttigen?? Degene die gereserveerd had was stomverbaasd net zoals wij. Rekening maar gevraagd en afgerekend en daarna was de bediening bezig met andere dingen maar niet meer met ons dus zelf de jassen maar gepakt uit de garderobe en de kok bedankt. Resumé, prima gegeten met een slechte finale.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Eten is erg goed. Leuk om te zien dat er traditiomeel indonesisch gekookt wordt, volle smaken en soms goed pittig. Dit hoort bij de indonesische keuken en goed dat hier geen afbreuk aan gedaan is. Hele avond prettig bediend door attente, vrolijke blonde dame, die nog even afscheid kwam nemen toen haar dienst er op zat. Daarna kwam de klad er bij de bediening helaas een beetje in. Focus werd van gasten verlegd op schoonmaken, wat resulteert in koffe bestellen bij de bar. Dit is jammer want hierdoor houdt je een nare nasmaak over van een voor de rest geslaagde avond.
patricia H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Ook in 2017 is Ron Gastrobar Indonesia een unieke beleving. De kaart is weer vernieuwd met heerlijke gerechtjes die de vertrouwde Indonesische flavour allen hebben. De makreel (nederlandse vis) is ook voor diegenen die geen fan zijn van makreel en op deze wijze klaargemaakt een smaak sensatie. De eendenlever smelt op de tong, zo goed. Het nieuwe dessert is een topper die nooit meer van de kaart af mag. We hadden er wel een doos vol van mee willen nemen, zo lekker! Het loopt qua bediening en afstemming met de keuken gesmeerd. De gerechtjes zijn stuk voor stuk een hoofdprijs waard. En ondanks het feit dat het restaurant gewoon vol zit, heb je niet het verlies aan sfeer, noch merk je aan het personeel dat het superdruk is. Ze hebben tijd voor persoonlijke aandacht en niemand zit onnodig lang te wachten op het volgende gerecht. Het is een leuk team met een hoofdklasse Chef.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wat een heerlijk restaurant is dit! Top bediening en het eten is echt geweldig. Met stip op nr. 1 van mijn favoriete restaurant
Sacha D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vanavond wezen eten bij Ron,s gastrobar en de verwachtingen waren hoog gespannen. Zeker nadat we al heerlijk gegeten hadden bij Restaurant Blaauw in Utrecht ( niet van Ron) wat al heerlijk was en daarna bij Rumah Makan Lezat in Bussum wat ook zalig was en daarbij een vriendelijke bediening voor alle twee de restaurants. Gezien de reputatie van Ron dachten wij dat we toch een iets uitgediend zoudenkrijgen waardoor dit restaurant zich zou onderscheiden maar helaas.... dat wil niet zeggen dat we niet lekker gegeten hebben maar we hadden net zo goed bij de voorgaande restaurants kunnen gaan eten. Minstens zo lekker en een tuk voordeliger. Komt bij dat we wel leuk ontvangen werden maar nadat we betaald hadden konden we zelf onze jas halen en werd er geen uitgeleide gedaan wat wij niet zo klantvriendelijk vonden. Zo onder de noemer we hebben de poen binnen....
Qua inrichting erg gezellig maar ook rumoerig.
We hebben lekker gegeten dus verder niets ten nadele maar we
Hadden gewoon wat meer verwacht van een restaurant van Ron Blaauw
merula1234 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten en goede bediening. We werden echt gezien wat in Adam en omstreken altijd fijn is. Eerst 3 gerechtjes gedeeld op aanraden Vd bediening en was heerlijk. Daarna kleine rijsttafel die erg goed was. Wij komen zeker terug!
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Na een bezoek aan Rons Gastrobar vorig jaar, stond dit weekend Rons Gastrobar Indonesia op de planning! We waren erg benieuwd of het niveau van Rons Gastrobar evenaard zou worden. En dat werd het zeker! Het was echt fantastisch!

We hebben heel uitgebreid geluncht, we begonnen met een Blackbox vol verrassende 'kleine' hapjes. Het ene hapje nog lekkerder dan de andere. Vooral de taco viel erg in de smaak.

We vervolgde onze lunch met Ron's Rijsttafel. Omdat we toch al wel een beetje vol zaten stelde de bediening voor om met zijn drien een rijsttafel voor twee te bestellen, we zouden dan eventueel wel de satestokjes moeten delen. Dat leek ons een prima idee. Tot onze verrassing kregen we wel 3 satestokjes, erg attent! Ook al deze kleine gerechtjes waren top.

Wat ook erg leuk was is dat de chefkok door het restaurant liep en met iedereen een praatje maakte. De bediening zelf was ook attent en snel. Het enige wat ik een beetje lang vond duren is de koffie, maar als dat het ergste is...

Kortom; echt een aanrader! We zijn dan ook erg benieuwd geworden naar Rons Gastrobar Paris en Oriental.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Top! Vriendelijke bediening, leuke chef. Creatieve gerechten buiten de rijsttafels om. 'Street-food' vooraf was erg leuk! Enige min puntje was dat alle 4 deze gerechtjes gefrituurd waren waardoor je al snel een vol gevoel hebt.