Ron Gastrobar Indonesia

Amstelzijde 51 1184 TZ Amstelveen Nederland Kaart
31-203052760

Over het restaurant Ron Gastrobar Indonesia

Bij Ron Gastrobar Indonesia aan de Amstelzijde in Amstelveen ontdek je de fijne smaken en heerlijke geuren uit de Indonesische en Indische keuken op z'n Blaauws!

Een grote liefde en passie voor deze keuken in combinatie met de typische ambiance van Ron zijn Gastrobar zijn de inspiratie geweest voor Ron Gastrobar Indonesia. Hier kun je dagelijks genieten van een uitgebreide lunch of een smaakvol diner.

Waan je voor een avond in Indonesische sferen en maak kennis met het smaakvolle en verrassende menu dat deze prachtige keuken symboliseert. Diverse smakelijke gerechten gemaakt met dagverse producten en met de grootse zorg bereid. Van Indo streetfood en BBQ Saté tot verschillende inspirerende gerechtjes en culinaire rijsttafels!

Schuif aan bij Ron Gastrobar Indonesia in Amstelveen en ontdek Indonesische sferen langs de Amstel. Proef verschillende, heerlijke gerechten die kenmerkend zijn voor deze smaakvolle keuken!

Meer informatie over restaurant Ron Gastrobar Indonesia

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

9,4

Jouw recensie over het restaurant Ron Gastrobar Indonesia

RITA N.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
We hebben het 5 gangen menu genomen, ook voor een vegetariër.

We kregen o.a . krokante taco met kip, een dunne krokante loempia gevuld met bebek (eend), een tartaar van tonijn, gestoofd rundvlees (daging rawon), kipgehakt met garnalen (sate lilit), langzaam gegaard buikspek. En nasi kuning, witte rijst en gebakken rijst erbij.

Het vegetarische menu was ook bijzonder en creatief, o.a tartaar van tomaat met kokoslimoensaus, gepofte rijst en spinazie, vegetarische taco, gado-gado en krokante sambal goreng tempé.

Het waren niet alleen overheerlijke smaken, het zag er ook allemaal heel mooi uit.

Special voor de kinderen, klassieke gebakken kip (ayam goreng) met rijst en atjar, de kinderen vonden het ook heel lekker.

Tot slot een feestelijk grand dessert met tiramisu, cheese cake met Jeroek limo, zelf verschillende smaken ijs. En niet vergeten, de rosé bij het eten was een goede combinatie met alle gerechten.

De bediening was attent, vriendelijk en correct. De sfeer was gezellig, het eten modern en authentiek, het was een fantastische avond!
Pierre M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Ik heb een Indische achtergrond en ben dus goed bekend met deze keuken. Indonesisch eten is hier heel erg goed van smaak en kwaliteit maar had er stiekem wel meer van verwacht. We hadden de rijsttafels van de chef en de meeste gerechten waren (erg) lekker maar sommige, met name die met groenten, waren wat minder. De sate kambing, normaal gesproken een delicatesse, viel zelfs echt tegen omdat deze echt hard/taai was. Jammer maar kan gebeuren. Bijzonder teleurstellend waren echter de wachttijden en het bedienend personeel. We kwamen binnen toen het rustig was maar moesten echt lang wachten op het eten. Onze drankjes moesten blijkbaar nog bij de groothandel worden ingekocht want dat duurde steeds 10 tot 15 minuten voordat die werden gebracht. Daarnaast vond de serveerster het noodzakelijk om constant van linksaf te serveren, mensen zonder enige waarschuwing uit elkaar te duwen om eten te serveren en over ons heen te hangen en daarbij haar oksel op je schouder of in je nek te leggen. Lekker in dat warme weer.... Water gooide ze ook nog niet het glas in, echt te idioot voor woorden dit gedrag. Echt bizar slechte bediening. Dat maakte de hele lunchervaring echt waardeloos, heb me mateloos geërgerd.
Chocolate I.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Enkele maanden geleden heb ik Ron's Gastrobar Indonesia bezocht, nadat ik al eerder bij haar zusje Oriental had gegeten. Wij namen de rijsttafel en wat een genot voor het oog én smaakpapillen was dat. Puur Indonesisch eten, elk gerecht weer anders van smaak. Een echte reis door culinair Indonesië.
De chef kwam nog navraag doen hoe het eten had gesmaakt en we werden getrakteerd met spekkoek (extra!) toen we te kennen gaven dit ook echt heerlijk te vinden.
Overal een hele goede ervaring en deze gaat als favoriet in de boeken.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Ron's gastrobar brengt Indonesisch eten op een hoger niveau. De standaard gerechten van rendang tot soto ayam krijgen allemaal net een andere touch. Soms werkt dat heel goed, bijvoorbeeld de lumpia bebek (eend) waar we erg van onder de indruk waren. Bij andere gerechten vonden wij dit minder goed uit de verf komen, zo is de sateh marangi (rundersate) dik gesneden met een Franse cuisson wat het naar ons mening te zacht maakt ivm de traditioneel dun gesneden en vooral krokante sateh. Het restaurant positioneert zich tussen de traditionele Indonesiër en restaurants van het duurdere segment en wordt zo ook door ons beoordeeld.
We komen zeker eens terug om de rest van de kaart te proeven.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijk (pittig) Indonesisch eten! Geweldig keuken
zantenme1 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Zeer uitgebalanceerde black box als voorgerecht met een fantastische rijsttafel Ron als hoofdgerecht in een rustige ambiance met een zeer vriendelijke en onmerkbare service van het bedienend personeel.
Bas U.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Op 2e kerstdag gegeten. Een heel mooie kerstmenu alle gangen waren perfect op elkaar afgestemd. Top bediening en een hele goede sfeer
Trees T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Het was een verrukkelijk kerstmenu; je krijgt waar voor je geld. Het kerstmenu overtrof dat van vorig jaar. Ook de service was fantastisch! Wij hebben genoten.
Bram R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Hier voor het eerst gegeten op tweede kerstdag. Wordt wat ons betreft een traditie. heerlijk gegeten voor de kerst, die houden we erin!
Hedwig D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Fantastisch gegeten! Doen we nog eens, maar dan gaan we alleen maar voor à la carte. Dat was nóg lekkerder dan de rijsttafel ????.
Wobkje W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Jammer dat wij voor het parkeren € 8,-- moesten betalen voor 2 uur.
Ook gek dat we geen gewoon kraanwater konden krijgen toen we om water vroegen, € 6,00 voor een fles is gewoon te gek, wij hadden evengoed wel wijn besteld. Ook de prijs voor het dessert was erg hoog, voor drie bolletjes ijs. De rijsttafel was heerlijk, daar hebben we van genoten.
Oscar S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Het eten , de rijst tafel, was heerlijk. Het was ook gezellig maar erg rumoerig. Door het harde geluid is het soms ook lastig om de aandacht van de bediening te krijgen.
dick W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Gereserveerd om 19.00 en om 19.10 kregen wij de rijsttafel op een iets wat te klein tafeltje geserveerd, dat ging dus bijkans sneller dan bij MacDonalds. Maar het eten was zonder meer erg goed. Elk gerechtje de juiste smaak en kruidenmelange. Het was uiteindelijk niet 'eat it en beat it'. We kregen in ieder geval de kans om onze tweede fles wijn nog op ons gemak op te drinken en een dessert te verorberen. Bediening prima, maar het mag van mij een tandje rustiger gaan.
Edkar .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Uitermate vriendelijk personeel en over het eten kunnen wij kort zijn: erg lekker. De black-box vooraf is een aanrader...
Irma O.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Parkeren is lastig bij Rons Gastrobar. Maar als je eenmaal binnen bent, is het eten geweldig. We hadden rijsttafels en sateschotels van een overheerlijke kwaliteit. De voorgerechten waren echt top! In feite al erg vullend. We waren er op vrijdagavond. Veel groepen en dito lawaai. De bediening is efficiënt, maar loopt niet over van vriendelijkheid. Omdat het eten echt superi is, neem je de ongemakken van parkeren, rumoer en de bediening op de koop toe.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Een uitstekend restaurant met lekkere gerechten. Vriendelijke bediening. Hier gaan we zeker nog eens een keer terug komen om indo te eten!
martine R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Net getrouwd en een heerlijke lunch genoten bij Ron Gastrobar. Het was heerlijk! We hadden de rijsttafel, werkelijk alles was lekker. Bediening ook top! Toetje (van het huis) zeer bijzonder!
Christine S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Heerlijk gegeten, echt een aanrader. Gerechten smaken net zoals in de indische keuken.
Mooie locatie en erg vriendelijk personeel. Wij komen zeker nog een keer lekker eten.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Voor de 3x keer weer heerlijk gegeten. Lekkere wijnen. Goede en vriendelijke bediening.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Prima, misschien nog een scherm of gordijn bij de deur om het tafeltje voor 4 bij de deur nog wat extra te beschermen tegen koude als er mensen binnen komen of weggaan. Verder aangename ambiance.