Ron Gastrobar Indonesia

31-203052760

Meer informatie over restaurant Ron Gastrobar Indonesia

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ulrich P.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Lekker genoten van de gerechten van de bekende indonesische kok Agus Hermawan bij Ron Blauw Gastrobar Indonesia. Dit sfeervolle en gastvrije restaurant was op de woensdagmiddag vol gasten waarvan een aantal van indonesische afkomst, een goed teken., De service was prima evenals de bij passende witte wijnen. Zowel het voor- als nagerecht waren top, zagen er mooi uit en de smaken waren heerlijk. In het algemeen waren de gerechten van het hoofdgerecht (rijsttafel) prima van smaak, goed gekruid. Alleen jammer dat de presentatie van het hoofdgerecht (gerechten werden als rijsttafel geserveerd) niet onderscheidend was. Had een meer culinaire presentatie verwacht.
Margie H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Met een Groupon voucher bij Ron Gastrobar Indonesia geluncht. Alles smaakte heerlijk! De Tempé en Martabak vooraf. Daarna 10 kleine gerechtjes geserveerd met nasi goreng en witte rijst. Als dessert Cendol en Es durian. De Sate Kambing en Cendol is echt een aanrader. Wij komen terug!!
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Een verjaardagskado op Valentijnsdag: een lunch bij Ron Gastrobar Indonesia, waar het om 12.30 uur al flink druk is. Een glas champagne om te beginnen, en het advies om 2 verschillende voorgerechtjes Streetfood te nemen; beiden erg lekker. 10 gerechten als een rijsttafel, met 3 soorten nasi, alles goed op smaak, beslist niet te pedis. Mooie uitleg erbij door Chef Agus; bediening attent. Dessert in de vorm van sorbetijs (geweldige smaak) en een Bombe van Doerian. Straffe koffie om het af te maken. Het is zeker geen straf om hier te lunchen.
P.s. complimenten voor de kennis van zaken omtrent de gemelde allergie.
Wieger V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Lekker gegeten met z'n vieren, van te voren geboekt om 17.30 waardoor het nog rustig was in het restaurant. Eerst de Black box besteld, welke een aantal heerlijke hapjes bevatte en daarna de rijsttafel en een prima wijn. Erg genoten en leuk dat de kok langs kwam met een paar leuke tips over de combinatie wijn en maaltijd.
Dessert ook erg lekker en kleurrijk. Tot de bediening om 19.15 langskwam met de mededeling dat de tafel gereserveerd was tot deze tijd en we nog wel aan de bar wat mochten nuttigen?? Degene die gereserveerd had was stomverbaasd net zoals wij. Rekening maar gevraagd en afgerekend en daarna was de bediening bezig met andere dingen maar niet meer met ons dus zelf de jassen maar gepakt uit de garderobe en de kok bedankt. Resumé, prima gegeten met een slechte finale.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Eten is erg goed. Leuk om te zien dat er traditiomeel indonesisch gekookt wordt, volle smaken en soms goed pittig. Dit hoort bij de indonesische keuken en goed dat hier geen afbreuk aan gedaan is. Hele avond prettig bediend door attente, vrolijke blonde dame, die nog even afscheid kwam nemen toen haar dienst er op zat. Daarna kwam de klad er bij de bediening helaas een beetje in. Focus werd van gasten verlegd op schoonmaken, wat resulteert in koffe bestellen bij de bar. Dit is jammer want hierdoor houdt je een nare nasmaak over van een voor de rest geslaagde avond.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Ook in 2017 is Ron Gastrobar Indonesia een unieke beleving. De kaart is weer vernieuwd met heerlijke gerechtjes die de vertrouwde Indonesische flavour allen hebben. De makreel (nederlandse vis) is ook voor diegenen die geen fan zijn van makreel en op deze wijze klaargemaakt een smaak sensatie. De eendenlever smelt op de tong, zo goed. Het nieuwe dessert is een topper die nooit meer van de kaart af mag. We hadden er wel een doos vol van mee willen nemen, zo lekker! Het loopt qua bediening en afstemming met de keuken gesmeerd. De gerechtjes zijn stuk voor stuk een hoofdprijs waard. En ondanks het feit dat het restaurant gewoon vol zit, heb je niet het verlies aan sfeer, noch merk je aan het personeel dat het superdruk is. Ze hebben tijd voor persoonlijke aandacht en niemand zit onnodig lang te wachten op het volgende gerecht. Het is een leuk team met een hoofdklasse Chef.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wat een heerlijk restaurant is dit! Top bediening en het eten is echt geweldig. Met stip op nr. 1 van mijn favoriete restaurant
Sacha D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vanavond wezen eten bij Ron,s gastrobar en de verwachtingen waren hoog gespannen. Zeker nadat we al heerlijk gegeten hadden bij Restaurant Blaauw in Utrecht ( niet van Ron) wat al heerlijk was en daarna bij Rumah Makan Lezat in Bussum wat ook zalig was en daarbij een vriendelijke bediening voor alle twee de restaurants. Gezien de reputatie van Ron dachten wij dat we toch een iets uitgediend zoudenkrijgen waardoor dit restaurant zich zou onderscheiden maar helaas.... dat wil niet zeggen dat we niet lekker gegeten hebben maar we hadden net zo goed bij de voorgaande restaurants kunnen gaan eten. Minstens zo lekker en een tuk voordeliger. Komt bij dat we wel leuk ontvangen werden maar nadat we betaald hadden konden we zelf onze jas halen en werd er geen uitgeleide gedaan wat wij niet zo klantvriendelijk vonden. Zo onder de noemer we hebben de poen binnen....
Qua inrichting erg gezellig maar ook rumoerig.
We hebben lekker gegeten dus verder niets ten nadele maar we
Hadden gewoon wat meer verwacht van een restaurant van Ron Blaauw
merula1234 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten en goede bediening. We werden echt gezien wat in Adam en omstreken altijd fijn is. Eerst 3 gerechtjes gedeeld op aanraden Vd bediening en was heerlijk. Daarna kleine rijsttafel die erg goed was. Wij komen zeker terug!
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Na een bezoek aan Rons Gastrobar vorig jaar, stond dit weekend Rons Gastrobar Indonesia op de planning! We waren erg benieuwd of het niveau van Rons Gastrobar evenaard zou worden. En dat werd het zeker! Het was echt fantastisch!

We hebben heel uitgebreid geluncht, we begonnen met een Blackbox vol verrassende 'kleine' hapjes. Het ene hapje nog lekkerder dan de andere. Vooral de taco viel erg in de smaak.

We vervolgde onze lunch met Ron's Rijsttafel. Omdat we toch al wel een beetje vol zaten stelde de bediening voor om met zijn drien een rijsttafel voor twee te bestellen, we zouden dan eventueel wel de satestokjes moeten delen. Dat leek ons een prima idee. Tot onze verrassing kregen we wel 3 satestokjes, erg attent! Ook al deze kleine gerechtjes waren top.

Wat ook erg leuk was is dat de chefkok door het restaurant liep en met iedereen een praatje maakte. De bediening zelf was ook attent en snel. Het enige wat ik een beetje lang vond duren is de koffie, maar als dat het ergste is...

Kortom; echt een aanrader! We zijn dan ook erg benieuwd geworden naar Rons Gastrobar Paris en Oriental.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Top! Vriendelijke bediening, leuke chef. Creatieve gerechten buiten de rijsttafels om. 'Street-food' vooraf was erg leuk! Enige min puntje was dat alle 4 deze gerechtjes gefrituurd waren waardoor je al snel een vol gevoel hebt.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Met 3 personen geluncht, prima service, de dames in de bediening zijn attent en bijzonder vriendelijk. De kwaliteit van de gerechten was werkelijk uitstekend met een hoog smaakniveau. Een absolute aanrader als je liefhebber bent van de Indonesische keuken. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar. Ron's Gastrobar is een aanwinst voor de Ouderkerkse Horeca-boulevard.
Wieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Héél lekker gegeten hier! Vooraf de taco ('snacks' zijn 7,50) en erna de rijsttafel 'Chef Ron' voor 29,- p.p. Allemaal echt ontzettend lekker. Op aanvraag kregen we er nog 3 verschillende soorten sambal bij (we houden van pittig) dat was ook erg lekker om erbij te proberen. In totaal bestond de rijsttafel uit 12 gerechtjes en wij zaten na afloop goed vol. Een fijne aanwinst voor Ouderkerk! Ook het interieur heeft een goede verandering gekregen, erg sfeervol binnen.
Denise M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Zondag heerlijk genoten van de rijsttafel! Maar ook de snacks en de 15 euro gerechtjes zijn zeker de moeite waard. Aanrader!
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk geluncht bij Ron Gastrobar Indonesia in Ouderkerk aan de Amstel. Gebruik makend van de Groupon kregen we een voorgerecht (vrije keuze uit de categorie Street food), een rijsttafel bestaande uit 10 gerechten (inclusief de nasi goreng en de kokos) en een vrije keuze uit de nagerechten. Ons werd geadviseerd om twee verschillende voorgerechten te nemen, zodat je deze kan delen. Dat was een prima suggestie! We namen de Loempia Bebek en de Pastel Gurih, beide erg lekker maar het 1e gerecht sprong er voor ons uit. Heerlijk! De rijsttafel was echt prima, mij deed het denken aan Indisch eten met tante Miek in het centrum van Den Haag, 50 jaar geleden. En dat is een compliment, want daar was toen Indisch eten nog Indisch eten :-). Als toetje namen we Cicipan es bua ofwel huisgemaakte sorbet mango, perzik en bloedsinasappel. Heerlijk fris na het hete eten. Uitstekend. De Sauvignon blanc was prima, paste naadloos bij de rijsttafel. Dan hoef je geen bier meer bij je eten. De bediening was helemaal goed, professioneel maar met veel vriendelijke en persoonlijke aandacht en ook nog tijd voor een praatje. Ik was hier voor de tweede keer, maar het zal zeker niet de laatste keer zijn
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Afgelopen zondag hebben wij wederom bij Ron Indonesia gegeten. Het restaurant heeft een uitbreiding ondergaan met een serre en dat maakt de ambiance nog beter. Chef Agus en zijn team hebben ons verrast met achtereenvolgens: the Black Box met lemper kepiting( rivierkreeft en krab met de overheerlijke topper de kentjoercremesaus), pangsit goreng(wonton met gehakt en gembersaus), loempia bebek(eend) en taco ayam besisit bali (taco met balinese kip)nadat we eerst als opwarmer een heerlijke pompoensoep kregen om warm te worden op deze winderige, natte, koude zondag. Daarna hebben we ons tegoed gedaan aan de udang gala gurih (kreeft), gado gado(groenten), indische saucijs met heerlijke zeekraal. Als afsluiter-we konden echt niet meer, terwijl er nog zoveel heerlijks op de kaart staat- het dessert in de vorm van alle desserthapjes, waarbij de cicipan es bua (sorbet van mango, perzik en bloedsinaasappel) spekkoek bakar (creme brulee op mandarijnsorbet), en de pandan panna cotta(pandanpudding met zwarterijstijs) de kroon spanden.
Het gehele team is vriendelijk, belangstellend, zonder opdringerig te zijn en zij hebben er met zijn allen weer een onvergetelijke ervaring van gemaakt. Je merkt aan het team dat ze een goede chef hebben die hen tot uitstekende prestaties brengt. Complimenten Agus.
Esmeralda B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vol van verwachting hier met zijn tweeën gaan eten. Zaterdagavond, oppas geregeld voor de kinderen, een avondje uit.
Bij binnenkomst was er niemand om ons te verwelkomen. We stonden een beetje ongemakkelijk bij de voordeur. Uiteindelijk kwam na een paar minuten iemand. Dat was overigens een vriendelijke gastheer. Beetje vreemd vonden we het wel dat onze jassen niet werden aangenomen. Uiteindelijk namen we plaats aan een tafel voor 2 in het restaurantgedeelte. De tafels staan vrij dicht op elkaar zodat je de gesprekken van de mensen naast je prima kunt mee luisteren. De tafel plakte. Iets wat niet echt een prettige indruk gaf.
De bediening was erg vriendelijk maar ook heel snel. Te snel. We kregen al heel gauw ons voorgerecht. En daarna heel snel onze rijsttafel. Dit was eigenlijk niet zo prettig. Het is immers zaterdagavond en wij kwamen om uitgebreid en rustig te dineren. Toen ons werd gevraagd of we nog een dessert wilden gaven wij aan dat wel te willen maar dat we wel nog even wilden wachten. We hadden op dat moment slechts 50 minuten gezeten vanaf binnenkomst. Toen werd ons verteld dat dat wel kon maar dat we dan wel moesten verhuizen naar de bar omdat er om 20:30 een groep zou komen waarbij onze tafel nodig was. Nu werd ons ook duidelijk waarom alles zo snel ging. Toen ik zei dat ik het eigenlijk niet zo netjes vond, kregen we wel het dessert gratis aangeboden. Uiteindelijk hebben we het dessert aan de bar opgegeten. Al met al een teleurstellende ervaring. We hadden gerekend op een avondje dineren, ruim van te voren gereserveerd maar om 20:45 stonden we al weer buiten. Het eten was overigens prima, de tjendol heerlijk. Sfeervolle muziek en een mooi plafond in het voorste gedeelte van het restaurant. We hadden echter qua service wel wat meer verwacht. Voor ons geen tweede keer helaas.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Wij hebben wederom geweldig gegeten bij Agus, de chef kok van Ron Gastro Indonesia. De Indonesische specialiteiten zijn een lust voor het oog en de smaakpapillen. Als opwarmertje de lemper (rivierkreeft) en de taco, die nooit meer van de kaart mogen.
Daarna een dorade bereid met oa groente (bleekselderij) gegarneerd met een superbe saus op ketjap basis. Daarna de kreeft met appel en groente eveens gegarneerd met een heerlijke saus met de citroengras als tegensmaak (heerlijk gevonden)
Als klap op de vuurpijl de foie gras met shii take ook weer gegarneerd met een op Indische wijze gemaakte saus. zelfs als je geen liefhebber bent van foie gras, dan is dit de manier om van foie gras te gaan houden.
Het diner werd afgerond met het dessert van bloedsinaasappelijs met creme brulee op spekkoekbasis met kaneel.
Een prachtig Sint Nicolaas dessert en iets wat past bij de winter.
Als je eens niet een "rijsttafel" wilt eten, maar het beste uit de Indische keuken wilt met een Nederlands tintje, dan moet je vooral hier gaan eten. Agus is een tovenaar in de keuken met een ongelofelijke creativiteit qua smaken. Wij gaan snel weer, want hier kun je geen genoeg van krijgen. Een waardig Ron Gastro restaurant, maar wel met Agus in de Indonesche keuken.
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben hier heerlijk geluncht. Bij de mini-rijsttafel zat de beste kipsate ooit! Het lunchmenu was ook ruim voldoende voor ons beiden.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Gegeten met een Groupon deal, 2x een 3 gangen lunch. Wat een feest!! Het restaurant heeft van binnen de juiste sfeer en de bediening is uitermate vriendelijk. In de zomer kan je heerlijk op het terras aan het water zitten. De satésaus vooraf is de lekkerste ooit (en dat zegt wat want ik ben een enorme liefhebber) Wij kregen 2 snacks, de Oosterse loempia's zijn een absolute aanrader. Als hoofdgerecht een uitgebreide rijsttafel met een divers scala aan gerechten en met prima porties. Wij zaten dermate vol dat we het nagerecht hebben ingewisseld voor koffie met huisgemaakte spekkoek.. Ook deze smaakte fantastisch.