Romagna

In de Betouwstraat 6 6511 GC Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant Romagna

Het Italië van Nijmegen

Een dagje Nijmegen maakt hongerig! Maar als je niet bekend bent in de stad is het moeilijk kiezen uit de vele gezellige restaurants die deze stad te bieden heeft. Ben jij een liefhebber van de Italiaanse kookkunst? Dan hebben we een absolute aanrader voor je: Pizzeria Romagna aan de bruisende Betouwstraat. Hier krijg je de lekkerste mediterrane klassiekers voorgeschoteld en laat ook de wijnkaart niets te wensen over!

Meer informatie over restaurant Romagna

7,2
6,6
1990joyce .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Via de Albert Heijn actie kwamen we bij dit restaurant terecht. De bediening is zeer vriendelijk! De tafels zaten dicht bij elkaar, maar hier hebben wij niet veel last van gehad, enkel een keer op moeten staan voor andere gasten. Het eten was heerlijk, de keuze was nog best groot ondanks de Albert Heijn actie. De volgende keer zou ik hier nog eens willen eten met de 'gewone' menukaart, omdat dit al lekker was! Wel mocht er bij de pasta die ik had wat meer saus, deze was dan nog lekkerder geweest.
Niek024 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
De minestrone was goed gevuld met kapperige groente. Over het geheel had de soep iets meer smaak mogen hebben.
De pizza Francescana (een gok, want ik hou niet zo van gorgonzola) was uitstekend. Stevige, maar dunne bodem, kapperige rand. Goed belegd, en de gorgonzola was qua smaak aanwezig maar niet overheersend.
Qua bediening vind ik het steeds een belevenis dat het personeel allemaal Italiaans is, en hoofdzakelijk Italiaans spreekt, en ik in slecht Italiaans en wat Engels en Nederlands gesprekken moet voeren. Gelukkig zijn ze allemaal vriendelijk en behulpzaam, en is dat dus geen probleem. Je bent in een Italiaans restaurant, en dat zul je dus merken ook :-)
De inrichting is gedateerd (jaren 80-rode pui, jaren 70-vloertegels), te rustiek naar mijn smaak (boogjes van metselwerk etc.) en hier en daar versleten. Maar ik kom er voor het eten (en dat is zondermeer goed) en niet voor de inrichting.
Aanrader, zeker in vergelijking tot de 2 andere pizzeria's om de hoek.
Karin551 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We waren er wat eerder dan dat we gereserveerd hadden, maar konden toch terecht. We werden vriendelijk te woord gestaan. Het was erg druk voor in het restaurant, de tafeltjes stonden dicht op elkaar, je kon eigenlijk maar aan een zijde zitten. Je kon de gesprekken van twee tafels verderop woordelijk verstaan! Het duurde even voor we het voorgerecht kregen en ook daarna moesten we lang wachten op het hoofdgerecht. De lasagne was heerlijk. De gevraagde lepel voor het eten van de spaghetti kwam niet: vergeten in de drukte. Je werd regelmatig in het Italiaans toegesproken, wel grappig, de ober probeerde er Italiaans uit te zien met een zwarte krullenpruik die niet bij zijn baardje paste.... De wijn was heerlijk en geadviseerd werd een karafje te nemen, dat was aardig. Ook het dessert was prima! Eigenlijk prima om nog eens te gaan, maar voor de volle prijs willen we zo krap niet meer zitten.
veergio .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Hele vriendelijke bediening, leuke vakantietips. Met AH menu lekkere bruscetta vooraf, daarna 3 keuze menu van de kaart, prima pizza en zelgemaakte tiramisu. Jammer dat het restaurant zelf( en de verouderde toiletwn) zo"n vergane glorie is, een lik verf en nieuwe tegels zouden wonderen doen
Tl1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Jammer dat er niet uit de echte kaart gekozen kon worden en we een kleine kaartmet beperkte keuze voor ons kregen; voor de rest was het wat rommelig maar deed de bediening hun best om het je naar de zin te maken
JtF .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Prima pizza! Hoewel de AH restaurantactie een beetje tegenviel. Als we zonder de actie daar hadden gegeten dan waren we goedkoper uit geweest: geen bord met platte sla als vooraf. En toetjes doen we al helemaal niet aan...
Francien67 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het menu was aangepast vanwege de actie. Ik had sla. Deze was geserveerd zonder dressings en karig qua ingrediënten. Ik heb zelf om dressing moeten vragen. De pizza was prima. Gasten na ons kregen eerder de pizza dan wij. Toetje was prima . De bediening had het na onze mening te druk (rondrennende serveerster o.a.)
De entourage was erg armoedig (iets stond in tape tegen een pilaar ook ) achterstallig onderhoud. Geen aanrader als je sfeervol wilt eten maar ook als je snel wilt eten helaas. Positief: bediening was vriendelijk.
Heleen.amptmeijer .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het eten was met zorg gemaakt en smaakte prima. Het ontvangst was heel hartelijk en kwam ook persoonlijk en echt over. Echt een Italiaanse stijl qua inrichting en het zag er allemaal gezellig uit.
Leonie106 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
De gerechten waren prima, niet heel bijzonder maar wel gewoon goed en je hebt zeker niet te weinig. de bediening was super! heel vriendelijk en vrolijk en behulpzaam.
Kmartens .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen. De tafels en stoelen stonden te dicht op elkaar. Ik kon bijna niet gaan zitten, omdat de buurvrouw tegen mijn stoel aan zat. We werden redelijk snel bediend. Personeel was vriendelijk. Toiletten en de ruimtes beneden waren niet schoon. Iets voor Rob Geus?
Het eten was goed. Het interieur kan wel een opfrisbeurt krijgen. Is nog hetzelfde als in de jaren zeventig/tachtig/negentig.
Dseverens .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
het eten viel erg tegen. we waren met zijn vieren en maakten gebruik van de ah restaurantactie. we mochten daarom niet van de normale kaart eten maar van een speciaal daarvoor opgestelde kaart. het driegangenmenu kostte standaard €26,00. als we de gerechten los besteld hadden, hadden we bij lange na geen €26,00 betaald. dat op zich is niet zo erg, maar de kwaliteit liet veel te wensen over. in het hoofdgerecht (de spaghetti aglio e olio) was de knoflook aangebrand, waardoor de pasta een bittere smaak kreeg. de slagroom op het ijs kwam uit een spuitbus en liep als water over het ijs. in hetvoorgerecht ( tomaat mozzarella en basilicum) ontbrak de basilicum.
we zaren tegen een piano aan geplakt en konden niet van de tafel weg zonder dat de personen aan de tafel naast ons, opstonden. het duurde erg lang voor we geholpen werden.
overigens was de serveerster geknipt voor haar vak. zij maakte veel goed. maar romagna zal door ons niet aan anderen aanbevolen worden, in ieder geval niet in combinatie met een actie.
Femke D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Goede bediening en goed eten! Pizza en pasta zoals je in Italië eet. Alles super vers en voor zeer schappelijke prijzen. Zeer gastvrije bediening. De ambiance is wat oudbollig, maar dat past wat ons betreft wel bij de Italiaanse sfeer. Wij komen zeker terug!
Connie K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Gastvrij onthaald en heerlijke salade caprese vooraf, pizza smaakte prima en de huisgemaakte tiramisu smaakt TOP! Genoeg keus via AH aktie en niets geen moeilijk gedoe over het menu. Er wordt een goed glas wijn geschonken.
VGessel .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Een driegangenmenu kost € 26,-. Als voorgerecht hadden we stokbrood en ik een gemengde salade. Als hoofdgerecht beiden een pizza. Als nagerecht een tiramisu en dame blanche. Pizza smaakte goed. Nagerecht ging. Maar voorgerecht was heel simpel.
Omdat we het 2e menu gratis hadden, willen we eigenlijk niet klagen. Maar € 26,- voor één menu was het niet waard.
Liebe .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Het was gezellig...sfeervol en het eten was heerlijk.
Wat we vooral fijn gevonden hebben was de enthousiasme van iedereen die daar werkzaam was in de bediening!
A3s .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Lekker eten, verse ingredienten, en we kregen meer dan verwacht/besteld. De bediening is uiterst attent en vriendelijk, maar het restaurant kan wel een opknapbeurt gebruiken. Het mag best wat ouderwets, sfeervol, Italiaans zijn, maar kapot is kapot en veel beschadigingen maken het niet mooier.
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heerlijk gegeten en gedronken via de AH-restaurantactie. Stokbrood, kruidenboter en olijven en een kop romige tomatensoep. Daarna een pizza en spaghetti en toe ijs. Attente bediening die veel Italiaans tegen je praat maakt dit een warme Italiaanse omgeving in hartje Nijmegen. Het interieur is een beetje oud, maar je kunt er lekker ruim en gezellig zitten.
Angelien1963 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Heerlijk gegeten. Lekker vers en als toetje zelf gemaakte tiramisu. Top. Aardige bediening ondanks dat het helemaal vol zat.
Wilmaverhagen .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
We hadden gereserveerd via AH kortingsactie. Om 18.30 uur zaten we aan tafel.
We hadden gevraagd wat we konden kiezen uit het AH menu en alles was mogelijk. Om 19.45 uur kregen we te horen dat het niet mogelijk was en moesten we opnieuw een keuze moesten maken uit de kaart. Uiteindelijk kregen we om 20.30 uur ons eten (voorgerecht).
De bediening liep te zuchten en liet ons (gasten) merken hoe druk en zwaar ze het hadden. Dienbladen bleven op onze tafel liggen, geen messen bij het hoofdgerect, drank werd pas veel later gebracht. Wij vinden de AH actie niet een echt succes, aangezien we het gevoel krijgen niet echt welkom te zijn omdat we niet van de gewone kaart eten, maar korting krijgen. Prijs - kwaliteit verhouding was ver te zoeken met deze actie.
Willy.verhoeven .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Voorgerecht was divers. Met zijn vieren hadden we brood, tomaat/basilicum en 2 keer kaasplank met allerlei vleeswaren.
Hoofdgerecht was pasta of pizza. Vonden we iets minder. Redelijk basic. Nagerecht was ok.