Roma

Hoofdstraat 166 7311 BC Apeldoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Roma

Lindamulder25 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Bediening is zeer vriendelijk en het is er heerlijk knus. Carpaccio is daar echt vers en de lekkerste die ik ooit heb geproefd.
pasta en pizza's zijn ook heerlijk en de tiramisu ook. Ik kom hier bijna elke maand en het verveelt niet.
Blanchebleu .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Ter gelegenheid van de verjaardag van een vriendin een grote antipasti schotel vooraf besteld voor het gezelschap. Meloen met prosciutto, salade Caprese, gebakken mosselen, vitello tonato, carpaccio, gerookte zalm en gebakken champignons. Vers gebakken brood, olijven en kruidenboter. Lekker vertrouwd en heerlijk. Hoofdgerecht o.a. ossenhaas met gorgonzola saus, pasta en pizza. Hierbij een lekkere salade, 2 groentes en frites. Vriendelijk bediening die zijn vaste gasten kent.
DondeEsta .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Naar mijn mening 'Dé plek voor een goede Italiaanse maaltijd'!
De pizza's eet je nergens lekkerder, de pasta's zijn heerlijk en ook de schotel voor twee personen is een absolute aanrader.
De bediening is altijd fijn en niet te formeel, altijd in voor een praatje en behulpzaam als je ergens over twijfelt.
Als ik een minpuntje zou moeten noemen, is het dat het decor al jaren hetzelfde is en wel eens een facelift kan gebruiken.
MarkHakvoort .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Heerlijke gerechten. Pizza's lekker. Spaghetti heerlijk en de ossenhaas gorgonzola fantastisch. Geen poespas maar gewoon lekker en gezellig eten in een leuke ambiance.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het is een aparte belevenis om bij Roma te gaan eten. Alles is eigenlijk gedateerd (interieur, kaart) en eigenaren op leeftijd en dat is nu precies hetgeen wat wij zo waarderen aan dit restaurant. Zeker in deze tijd waarin alles snel en strak moet zijn...
Na het gratis mandje brood, kruidenboter en olijven aten wij een Penne Ariabiata zoals je ook in Italië eet: heerlijk. Daarna Ossenhaas met Gorgonzolasaus, groente, salade en knoflookspaghetti: heel erg lekker! Tel daarbij op de hartelijkheid van de gastvrouw en de vriendelijke rekening en je gaat tevreden naar huis!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Vanavond met 4 personen hier onverwacht binnen gegaan. Direct netjes geholpen. Echt een Italiaans familie restaurant, gerund door een Italiaanse familie. Pizza's waren heerlijk.
Vivian O.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Net serieus de lekkerste Ossenhaas (Filetto Roma) ever gegeten.. hij is altijd lekker maar nu fenomenaal...wow...........
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Afgelopen maandag voor de verjaardag van mijn vriend samen bij Roma wezen eten. Vooraf kregen we stokbrood met kruidenboter van de zaak. Als hoofdgerecht had ik lasagne en mijn vriend had de lamsrack.
Beiden echt super lekker. Bij de lam werden ook frietjes, sla en groente geserveerd. Personeel vriendelijk!
Bites-_- .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Hier gegeten met vrienden en familie vanwege de woensdag deal. Iets na vijf uur gearriveerd en we werden naar onze tafel begeleid. We kregen direct wat brood met kruidenboter. Prima. Het duurde even voordat de bestelling was opgenomen en tussentijds maar eens aangedrongen waar de drankjes voor de kleintjes bleven want die begonnen wat rumoerig te worden. Vervolgens om half acht pas de gerechten gekregen die waren besteld. variërend tussen pasta en pizza gerechten. Ik praat namens iedereen als ik het heb over de beschamende kwaliteit. Enkele voorbeelden zijn: Pasta al aglio dat was glimmende spaghetti dat smaakte naar een flesje kant en klare knoflook-olie, niet lekker dus. Een pizza met zeefruit die te zacht was geworden om nog normaal te kunnen eten met mes en vork. Pizza's nog net niet te donker om te terug te sturen, pizza saus ook te versmaden. Lasagne met blokjes ham en kleine erwtjes. Gedroogde tijm op het laatst ergens overheen strooien geurt wel, maar is niet te verteren natuurlijk. Verontwaardigd ergens halverwege maar gestopt met eten. Om de rekening gevraagd en met temperament gekregen. De Italiaanse keuken ken ik als een gepassioneerde keuken met liefde voor kwaliteit en prachtige producten en dit dus niet.
Wilveld .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Ons vaste adres voor pizza en pasta in Apeldoorn. Altijd heerlijk. (Pizza contadina met extra rode pepers, aanrader!!!) lekkere dunne bodem die knapperig is. De pizza's zijn royaal belegd. De ossenhaas met gorgonzola is van een goede kwaliteit. leuk om het ondernemerspaar op leeftijd altijd samen aan het werk te zien. Het ziet er binnen liefelijk en kneuterig uit. Bediening is Prima.
C--C .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij Roma. Vooraf brood geserveerd gekregen, deze keer was het een beetje droog maar de vorige keer was het lekker vers. De pizza's zijn heerlijk met een dunne bodem en rijk belegd. Bediening is goed. Prijs-kwaliteit verhouding prima, niet duur! Aan de muur hangen een aantal foto's, ik gok van de eigenaar in zijn jonge jaren, een beetje apart.
Grasveld .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Bediening stond al met de menukaarten in de hand terwijl wij nog bezig waren onze jassen op te hangen. Pizza's waren goed. Vele malen (veel te veel) getracht de bediening te vragen om een tweede kannetje wijn. Er is ons niet gevraagd of wij nog een nagerecht dan wel een kopje koffie op prijs zouden stellen. Bij het verlaten van het restaurant bleef de bediening achter in de zaak staan zonder ons nog een prettige avond te wensen. Er was geen hulp bij het vinden van onze jassen. Bij ons kwam het een beetje als desinteresse over. Heel jammer......
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Geweldig! Wat een fijn restaurant! Als je hier voor het eerst binnenkomt, word je wat misleid dior het decor, maar eigenlijk precies hoe een Italiaans restaurant er uit hoort te zien. Alsof je aanschuift in zo'n typisch familierestaurant uit de film. Leuk dat je herkend wordt na twee keer en men weet wat je lekker vindt. Nog nooit een pizza gegeten,want daar hou ik niet van. Onze favoriet is een aanrader: biefstuk met gorgonzolasaus en spaghetti olio e oglio (schrijf ik dat goed??). Altijd een feestje! Gaan!!!
Rupert A.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
GEGETEN; Pizza Saporita. en Tagliatelle Arragosta. Gedronken Rode Lambrusco. Zowel de Pizza als ook de Pasta waren de duurste van de kaart, maar zeker redelijk geprijsd. De ingrediënten van de pizza zijn ham salami uien gorgonzola en knoflook. Alle ruim vertegenwoordigd, maar wel de indruk dat er bij de inkoop wordt gekozen voor de goedkoopste en niet de beste beschikbaar. De pizza bodem was naar mijn smaak iets te dik en met een niet extreem knapperige broodsmaak. De Tagliatelle was een combinatie van kleine garnalen met een lekkere (enigszins pittige) kreeftensaus. De rode Lambrusco was zoet, licht en soepel. Alles was ok van smaak, maar met wat betere kwaliteit van ingrediënten valt hier winst te behalen voor de uitbaters.
SERVICE; Netjes en voorkomend. Mijn indruk is dat deze zaak wordt gerund door een ouder (echt)paar die mogelijk ook eigenaar van de zaak zijn. De indruk bestaat dat ze dit al jaren doen en ondertussen meer op de automatische piloot dan met passie. We werden netjes ontvangen en naar een tafeltje begeleid, kregen vlot de menukaart en de bestelling werd op het juiste moment opgenomen. Kregen een mandje stokbrood met kruidenboter en olijven welke niet apart zijn berekend op de rekening. Wel moesten we een behoorlijk tijdje wachten op het eten, maar het was dan ook best wel gezellig druk.
DECOR; Het interieur ziet er enigszins verouderd uit, maar dat is in Italië ook wel eens het geval, dus voor mij niet storend. Wel vindt ik het een pluspunt dat de tafels keurig met tafellinnen zijn gedekt met een mooie slanke kaars op tafel. Een verademing t.o.v. de doorsnee pizzeria met papieren onderleggertjes en servetten. De zaak is van binnen groter dan je van buiten zou verwachten. De open keuken zit strategisch midden in het restaurant en wordt door twee koks gerund.
OPMERKINGEN; In de menukaart werd geen huis- of dagmenu aangeboden. Ook heb ik op de plaats waar ik zat hier om mij heen niets van aangekondigd gezien. Ook werd er niets over vermeld door de bediening. Ik neem aan dat het hier dus geen optie is. Op de kaart worden wel naar de zaak genoemde gerechten aangeboden zoals de Pizza Roma en dergelijke. Maar als omschrijving staat erbij "specialiteit van het huis" zonder opgave van de gebruikte ingrediënten. Dat weerhoud mij ervan zoiets te kiezen. Ik had er natuurlijk naar kunnen vragen, maar toch.
CONCLUSIE; De prijs kwaliteitsverhouding is ok, maar door iets betere ingrëdienten te gaan gebruiken en net iets meer passie te tonen voor het vak zou het allemaal net een stapje hoger in mijn beoordeling uitkomen en zou ik dan ooit overwogen hebben terug te komen, wat nu niet zo zal zijn.
Ik hoop dat u wat aan mijn ervaringen heeft. Mocht dit zo zijn klik dan op het knopje nuttig. Alvast bedankt.