Rokkaa

Van vollenhovenstraat 15 (Unit 10) 3016 BE Rotterdam Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Rokkaa

Genieten in mediterrane sferen Het interieur is best strak en modern, maar de mediterrane sferen en invloeden maken het zeer warm en gezellig van binnen. Sinds de opening van het restaurant enkele jaren geleden verovert Rokkaa steeds meer harten met hun Mediterrane keuken. Een hip en tegelijkertijd knus restaurant op het sfeervolle Westelijk Handelsterrein.

Meer informatie over restaurant Rokkaa

Tram 7 halte Westplein. Tram 8 halte Vasteland. Metro halte Leuvehaven
  • : Gratis parkeren vanaf 18:00

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Vanavond met 4 man gegeten. Personele bezetting was absoluut te laag, de amuze voor 4 personen werd op 1 schaal geserveerd, niet handig met allemaal kleine stukjes tomaat. De servetten ontbraken hier ook bij. Ook bij het 3 gangen menu lagen er geen servetten. Desalniettemin, het eten was top, het personeel werkte, niemand uitgezonderd, keihard en dat alles in een ongedwongen sfeer en een voor ons goed tijdsbestek. Onze complimenten en zeker tot ziens.
F.W. G.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
We zijn buiten gaan zitten op het (overdekte) terras omdat de muziek binnen wat ons betreft te luid was. Overigens zaten alle gasten buiten. Op den duur werd het daar wat kil, maar een van ons is een erkende koukleum . Het eten was lekker, de bediening was attent en vrolijk,, kortom een feestelijk avondje
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Vorig jaar ook met AH restaurantactie gegeten. Was erg goed, nu een speciaal menu voor AH bonnen. Voorafje wel aardig. Hoofdgerecht was klein stukje vlees of vis, wat gebakken aardappeltje en heel weinig groente. Kaasplanken stelde niet veel voor, 3stukjes geroosterd stokbrood met een klein stukje kaas erop. Grand dessert bestond uit 3, nog half bevroren, bij de groothandel gekochte, kant en klare kleine stukjes taart met slagroom uit een spuitbus. Weinig fantasie. Honger na afloop. kortom was teleurstellend. Bediening was hoog gehalte ADHD. Was geen €35 per menu waard.
Lex D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Porties wat aan de kleine kant! De mogelijkheid om de aandacht te trekken om af te rekenen kostte aanzienlijk meer tijd dan het doorgeven van de bestellingen.
arthurvanderkamp .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
lekker gegeten, gelukkig niet te grote porties, zodat men niet overvol naar huis moet.
De twee mannen die het eten serveerde wären aardig en niet te opdringend door met vragen zoals "smaakt het".
Kortom een prettige maaltijd.
Met een uur zitten waren wij helemaal klaar wat ik prettig vind.
Emma D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
We hebben er buiten gegeten met de AH restaurantactie. We hadden per gang een keuze uit drie gerechten. Het eten smaakte goed, maar de prijs-kwaliteitverhouding zou beter kunnen. Het voorgerecht bevatte naast de plakjes vlees en saus slechts een paar blaadjes rucola. De verhouding groenten-vlees kan beter. Het grand dessert bestond uit een heel klein stukje chocoladetaart, een reepje tiramisu en een vijg met honing. De vijg vond ik minder en ik had meer variatie in het dessert verwacht bij de naam. De ober was zeer vriendelijk. Toen we vroegen om een halve liter water met bubbels, kregen we 750 ml zonder prik. Ik heb zelf aangegeven hoe ik de biefstuk wilde hebben. Ik verwacht van een restaurant in deze prijsklasse dat hier naar gevraagd wordt bij het opnemen van de bestelling. Je zit er buiten erg leuk en rustig!
Smuller D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Met de familie hebben we gegeten incl. een oom van 85 en tante 83 jaar oud. Twee opmerkingen. Als eerste werd de bestelde 'Penne' verward met 'Risotto'. Kan gebeuren, maar er werd geen excuus aangeboden.

Ten tweede, werd bij de koffie van mijn oude tante een kuipje room gegeven die meer dan een jaar over datum was (bewijs hebben we meegenomen). Het was zo dit als boter geworden. Als mijn tafelgenoten niet in hadden ingegrepen, was mijn tante misschien heel erg ziek geworden van het eten bij Rokkaa 'Mediterrans Restaurant' in Rotterdam.

Met deze informatie kunt u uw eigen risico wellicht beter inschatten.
ellen B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Jaren langs geweest en altijd perfect geweest. Helaas de kok ontslagen?? wijn van de Sligro ipv Turkije, mezze = geen mezze maar tapas uit bakjes van de sligro? De dorade was net door de mazen van het net gekomen, pech voor de vis, had eigenlijk teruggegooid moeten worden. Het kaasplankje bestaat uit 3 cm2 kaas.
Kortom, teleurstellend.
NaamisNel .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Gezellig gegeten in Rokkaa. Hartelijk ontvangen. Het 3-gangen-menu was net ietsje te karig. Bij de biefstuk werd niet gevraagd hoe deze gebakken moest worden (rood, medium of doorbakken). Bij 1 persoon was de biefstuk medium gebakken en bij 2 personen was de biefstuk doorbakken, waardoor deze minder goed smaakte. Gezellig buiten op het overkapte terras gezeten. 2 aardige obers die ontzettend hun best deden om het ons naar de zin te maken. Leuk!
MariekeMaesen .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Voorgerecht: de carpaccio van zwaardvis was prima, de kwaliteit van de zalm matig (volgensmij gewoon uit een middelmatig pak uit de supermarkt) Hoofdgerecht: kwaliteit biefstuk was op zich goed maar erg jammer dat die van een van ons doorbakken was (realiseerden ons toen dat ons ook niet gevraagd was hoe we hem gebakken wilden hebben maar dan mag je toch iig van medium uitgaan), werd wel mooi met gemengde groenten geserveerd (helaas wel weinig, zo ook de 3 aardappelpartjes). Dessert: erg teleurstellend: het 'kaasplankje' bestond uit 3 sneetjes stokbrood met daarop schijfje mozarella (met wat pestosaus), klein stukje ricotta en dun plakje roquefort. Helaas echt het minste dessert dat we ooit ergens gehad hebben. Het is dat we er met de AH-actie waren waardoor we 1 menu gratis hadden maar dit menu zou normaal eu 35,- pp moeten kosten en dat is het absoluut niet waard. Als we dat hadden moeten betalen, waren we toch wel echt met een kater huiswaarts gegaan. De bediening was overigens wel supervriendelijk en de wachttijd tussen de gangen was ook prima.
Sven D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Dit was in zijn totaliteit onvoldoende. Maar dan vooral de service. We zaten al ruim 40 min voordat we überhaupt een drankje konden bestellen, laat staan krijgen. En deze gebrek aan aandacht en trage service ging de hele avond door. De kwaliteit van het eten was niet bijzonder(zowel kwlaiteit van het vlees/inkoop als de vriezer wordt gebruikt, dit proef je), wat hopelijk lag aan de ah actie, want voor 35 euro zou je je bekocht voelen. Ik kom hier niet terug, zonde van je avond.
Ruben B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Leuke locatie, aardig personeel. Enigszins luidruchtig. Maar wel goede service, Rotterdam biedt zo een groot aanbod aan eetgelegenheden.
Vincent D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We hebben ons heerlijk vermaakt in dit restaurant. Na binnenkomst heb je gelijk het idee ergens in de hoofdstraat van Chersonissos te zijn beland (alhoewel de gastheer er af en toe een paar Italiaanse termen tussendoor gooit...). Er echt even tussenuit. Witte plavuizen vloeren, spiegel-pilaren en Happy Birthday muziek op de achtergrond (voor een aanwezige jarige gast) maakt het feest compleet.
We hebben hier een 3 gangen menu van de AH restaurant actie genuttigd. Vooraf een heerlijke amuse van het huis. Een stukje zwart aangebrand stokbrood met een lekkere dikke laag tapenade. Een echte delicatesse. Als soep van de dag stond er groentesoep op het menu (hoe origineel). Bij het hoofdgerecht (biefstuk) kwam hetzelfde ratjetoe aan groenten weer tevoorschijn, welke met uiterste precisie onder de lap vlees is geschoven. Afgemaakt met een truffelsaus op water-basis. Als afsluiter een Grand desert, waaronder een stukje Tiramisu. Mijn zwangere vrouw vroeg (cynisch bedoeld) of er geen alcohol in het desert verwerkt zat. Dit was volgens de dame niet het geval (ahum). Na een uur en tien minuten, kostelijk gelachen te hebben, stonden we weer buiten.
Conclusie: een MUST-GO voor mensen die er even tussenuit willen en zich in Mediterraanse sferen willen begeven. Als je op zoek bent naar culinaire verrassingen dan kan je deze deur beter voorbij lopen.
fvanwieringen .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Veel Italiaans theater van de innemende gastheer, dat erg leuk is, maar het verhult wel de logistieke foutjes (simpel voorgerecht duurde te lang) en de matige kwaliteit van de gerechten (de truffel was ver te zoeken).
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Lekker eten, mooie inrichting (vooral als je buiten kan zitten) en een hele enthousiaste, behulpzame serveerder. Zeker een aanrader!
GekeW .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Het werd een keer tijd om buiten mijn gewone straat te gaan eten, ik heb gekozen om bij Rokkaa te gaan dineren. Een restaurant dat bekend staat als één erg goed mediterraans restaurant. De inrichting vond ik wat koud aanvoelen, ik kreeg niet echt het gevoel dat ik gezellig ging dineren meer het snel even iets naar binnen gooien en weer gaan, jammer. Het personeel was erg vriendelijke maar ook die gaven het gevoel af dat er afstand tussen ons was, niet echt een warm onthaal. Het eten was daar in tegen erg goed, ik heb genoten van mijn ossenhaas met pepersaus. Het eten is niet verkeerd in dit restaurant maar er moet nog wel gewerkt worden aan het ontvangen van de klanten en een nieuw interieur zou ook helpen.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Gegeten met zes personen,en in 1 woord fantastisch,leuke sfeer ,goed en vriendelijk personeel en zeer zeker voor herhaling vatbaar
judith R.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Echt lekker mediterraans eten. Gevarieerde smaken. Je voelt je echt gast door de hartelijke en attente bediening. Het was druk en de keuken had wat moeite om het tempo bij te houden. Maar een foutje bij de bestelling werd snel en goed hersteld.
Melanie I.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Super lekker gegeten bij Rokkaa. Gezellige sfeer en erg vriendelijk, enthousiast personeel.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Fantastisch eten! Vlees was zo mals! Alle andere gerechten ook heel smaakvol. Bediening goed en gezellig. Een aanrader!!