Rogh

Vijzelgracht 37 1017 HP Amsterdam Nederland Kaart
31-206234034

Over restaurant Rogh

Heerlijke bistro stijl

Bij Rogh staat dierenwelzijn hoog in het vaandel- kwaliteit en betaalbaarheid. Ze bereiden elke dag een specialiteit zoals spaghetti vogole en zalm op dikke asperges. Er hangt een bistro stijl met houten meubels, een kroonluchter, demin blauw en zachtroze op de muur en je blijft kijken naar het schilderij van een gebakken ei. Fantastisch uitzicht door de grote ramen!

Meer informatie over restaurant Rogh

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
De nieuwe Rogh zit in het pand van een voormalige antiquair en klokkenzaak. Klaarblijkelijk zat het restaurant eerder ergens in de buurt maar dat heb ik niet gekend. De knusse ruimte ziet er leuk uit met een hoog plafond en grote ramen aan de straatkant. En nu de bouwactiviteiten omtrent de noord-zuidlijn haar einde naderen, komt de Vijzelgracht weer een beetje in haar normale doen. Tot mijn verbazing zat de zaak helemaal vol met toeristen en kreeg ik een menukaart in het Engels onder mijn neus. Desalniettemin was de service uitstekend. Ik had een muntthee en de hamburger met de naam van het huis. De hamburger met kaas, bacon en een gebakken eitje was prima maar werd geserveerd met een kleine portie Franse frietjes die veel te zout was. Franse frietjes behoren toe aan de bekende hamburgerketen met de grote M maar zouden elders verboden moeten worden. En voor de veertien en een halve euro waarvoor het gerecht op de kaart stond, was het daardoor toch een teleurstelling. Waar ik echt over val is de prijs van de muntthee. Ik drink vaak muntthee en kijk daardoor niet naar de prijs op de kaart, iets dat ik voortaan wel ga doen. Drie en een halve euro voor een muntthee kan echt niet. Het water komt immers gewoon uit de kraan en de inkoopprijs van de munt (die bij menig boer trouwens welig op de akkers als onkruid tiert) kan nooit meer zijn dan twintig cent. En omdat ik geen honing gebruik gaat de prijs van een muntthee dus gewoon zo'n vijftien tot twintig keer over de kop. Dat kan toch niet!
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Van de buitenkant nodigt het uit om naar binnen te komen. De kaart is gevarieerd en ze werken met veel biologische producten. De hele dag door kan je hier terecht voor goed eten en je zit heerlijk centraal. Binnenkort ook maar eens de avond kaart gaan testen.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Rogh is de nieuwe naam van dit restaurant en is gevestigd aan de overzijde op nummer op nummer 35. Het is nu een plek waar je kunt lunchen en in de avonduren dineren. Eenvoudige kaart met niet teveel gerechten erop en een vegetarisch gerecht van vergeten groenten. Nog steeds staat het dierenwelzijn voorop en wordt zoveel mogelijk met biologische ingrediënten gekookt.
Afgelopen vrijdag viel ik wel met de neus in de boter, omdat een groothandel biologische wijnen kwam degusteren. En die mocht ik als gast proeven. Er is nog geen definitieve huiswijn gekozen. Voorlopig serveren ze een Pinot Grigio en die paste goed bij het visgerecht van de dag. Een mooie grote Dorade met huisgemaakte frieten en spinazie. Met de prima wildpaté, of wilde paddenstoelensoep vooraf een flinke maaltijd.
Het restaurant heeft grote ramen, waardoor je lekker naar buiten kunt kijken. Via een trapje kom je bij de toiletten (minder geschikt voor invaliden) en achter is ook een gezellige zitruimte. Enig minpuntje zijn de tafels die voor gasten met lange benen wat oncomfortabel zijn.
De gerechten zijn betaalbaar. Ik verwacht er vaker naar toe te gaan en kan het restaurant aanbevelen.

Camilo V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Ik haal hier regelmatig een overheerlijk zalmontbijt af en toe aangevuld met sapje. Vooral de combinatie van zalm met avocado is echt niet normaal lekker.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Als ik weer eens in de buurt van de vijzelgracht ben kan ik het niet laten om even langs te gaan bij Rogh's deli. De, altijd vrolijke, eigenaar Marcel tovert de lekkerste broodjes en salades uit zijn kleine keukentje. Mijn favoriete combinatie is de chicken teriyaki met daarbij een verse smoothie. Een echte aanrader dus voor iedereen die opzoek is naar een lekker ontbijt of lunch.
Sannesofia .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Al het eten is biologisch dat is natuurlijk sowieso een pre, maar daarnaast is het ook nog eens super lekker! Broodje vegan, was rijk belegd. Ik kan me voorstellen dat voor de grote eter het broodje ietwat aan de kleine kant was, maar voor mij was het perfect.

Service was heel snel en attent. Leuk authentiek tentje. en dat zo midden in de stad! Echt een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Weer eens bij Rogh’s deli geweest. Een heerlijk broodje avocado bacon ei gegeten met een groot glas vruchtensap. Nog steeds is een groot deel van het assortiment biologisch, of scharrelvlees. Mooi dat ze dat volhouden en toch een in verhouding redelijke prijs berekenen. Ook een topper is de huisgemaakte brownie. Volgens mij de lekkerste van heel Mokum, hard van buiten en zalig zacht van binnen. Enig minpuntje is de te grote ongezellige koelvitrine die nogal wat lawaai maakt. Verder is er aan het uitzicht (metrobouw) weinig veranderd. Wel een terras buiten waar de zon lekker op schijnt. Blijft een aanrader.
Proefje123 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Biologisch een heel goed uitgangspunt, maar dan kost het ook wat ik vind 6,50 voor een klein stokbroodje best veel zeker als bedenkt voor de lunch er zeker 2 nodig te hebben dan nog wat drinken a 3 euro ben je bijna 20 euro voor de lunch kwijt! Vind ik veel te veel en daarom zal ik hier niet wekelijks te vinden zijn al moet ik eerlijk zeggen de broodjes huisgemaakte bal gehakt zijn overheerlijk
Bisque .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Heerlijke broodjes! haal hier sinds kort tijdens de lunch een broodje en vooral de avocado bacon en ei is heerlijk!
en dan nog een vers bereide smoothie en dan kan je de middag weer aan!
Alleen is de service met het nieuwe personeel wel wat achteruit gegaan
maar de broodjes blijven heerlijk
Leonie K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
In dit winterweer is een smaakvolle goed gevulde soep het beste recept. Die van Marcel Rogh zijn super van smaak, getrokken van een (h) eerlijke bouillon en dat proef je. Dus wat mij betreft raad ik je aan naar dit adres voor een heerlijke soep te gaan. Het enthousiasme over biologisch is soms iets te groot.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Rogh’s Deli heft een metamorfose ondergaan. Niet allen de inrichting is veranderd, maar ook het assortiment. Al het vlees groenten melk en kruiden zijn nu biologisch (scharrelvlees) en nog even dan ook de broodjes. De tafeltjes zien er in pastelkleuren leuk uit en je hebt niet meer het idee in een oude groetenzaak te zitten. Het broodje avocado met ei en bacon is echt een topper. Fijn dat je ook stamppotten kunt eten en heerlijke vegetarische lasagne en goed gevulde seizoen soep. Alleen het uitzicht op de metro is nog min, al wen je daar snel aan.