Roffa Streetfoodbar

Scheepstimmermanslaan 31B 3016 AE Rotterdam Nederland Kaart
31-102066705
"Als je de Roffa Streetfoodbar in het Veerhavenkwartier binnen stapt dan is het net of je bij een luxe foodtruck staat. De zaak die in 2015 al opende heeft inmiddels ook een foodtruck, maar in de zaak zelf kun je rustig zitten aan het raam of aan één van de tafeltjes. Dan moet je kiezen wat je gaat eten en dat is nog niet makkelijk. Alles wordt hier low and slow op eikenhout gerookt op de Oklahoma Smoker waardoor je een rokerige smaak krijgt aan het vlees. Je ziet dat het vlees zo bereid wordt door de rode randen, bijvoorbeeld om de brisket die Hilbert Munnik je hier serveert. Daarbij maken ze zelf de sauzen, is de friet handgemaakt en moet je altijd de piccalilly nemen.

Voor de lunch kiezen veel mensen een hotdog (bijvoorbeeld de CPR: een gerookte varkenssaucijs met pulled pork) of een hamburger en daar is ook een vegetarische optie van met zwarte bonen. De naam van het restaurant geeft het al aan, hier wordt gewerkt met Rotterdamse producten. Het brood is dus van Jordy’s en de bieren van onder andere Noordt en de Kaapse Brouwers. Hoewel het vlees wel uit Texas komt proef je hier in alles het Rotterdamse karakter."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "De brisket is een fantastisch stuk vlees en de piccalilly mag je zeker niet missen".

Over het restaurant Roffa Streetfoodbar

De biertjes bij Roffa Streetfood worden gebrouwen door lokale helden. En dat zijn er nogal wat, je hebt dus volop keuze! De gerechten worden klaargemaakt op de Oklahoma smoker, een sensationele smaakbeleving. Broodjes, burgers, sandwiches, hot dogs en runderribben, alles wordt met liefde voor pure gerechten bereid. Geef je een feestje op locatie en moet het eten van de beste kwaliteit zijn? Roffa Streetfood regelt het voor je!

Meer informatie over restaurant Roffa Streetfoodbar

9,5

Jouw recensie over het restaurant Roffa Streetfoodbar

Jan L.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
De spareribs en de verse patat zijn werkelijk fantastisch!
Danny H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
De inrichting en de bankjes zien er erg mooi en robust uit. Maar na een tijdje worden de bankjes wel erg hard en oncomfortabel. Kussentjes zou al helpen, maar misschien kunnen jullie je gasten iets meer zitcomfort gunnen met andere bankjes die goed in het stoere interieur passen.
Het eten was echt voortreffelijk!
Aukje H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Enthousiaste bediening. Zeer mals en goed gemarineerd vlees. Bij gerechten magertjes.
Dion W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Eerlijk? Wij vroegen ons echt af of dat kleine cafeetje een restaurant zou zijn..., maar wat een leuke tent! Super bediening, erg lekkere burgers, wij komen terug!
Jasmijn E.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Vet lekkere burgers, geen gedoe. Patatjes mogen van mij wat knapperiger. Fijne bediening, joviaal, gezellig, behulpzaam. Aanpassing van gerecht is geen probleem. Aanrader!
Michiel H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Perfecte bediening. Jammer dat het wat klein is. Doet zijn naam als SMOKEhouse overigens wel
eer aan.
Han V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Bestel de pork belly, erg lekker! Vriendelijk personeel :)
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Opnieuw de geweldige Roffa burger gegeten. Dit keer ook de verse patat erbij. Echte aanraders. Wij komen zeker weer terug.
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Kom hier af en toe ff lekker genieten van een (h)eerlijk stuk vlees,lekker gerookt en botermals. De lekkerste pulled pork die ik ooit heb gegeten. Gister met 10 man hier gegeten, ongedwongen sfeer, bediening super, lekkere muziek en Rotterdamse no nonsens!
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Prettige informele maar gemeend vriendelijke bediening. Precies wat past op deze plek!
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Lekkere hamburger, goed wijntje en een fantastische gastvrouw. De geur van de bb
Jerry V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Lekker eten, vriendelijke bediening.
Theo G.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Gezellig ondanks weinig publiek. Extra goede hamburgers! Top. Vriendelijke en vrolijke bediening. Werden wel bijna uitgerookt LOL
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Leuk restaurantje voor de echte vlees- en barbecue-liefhebbers! Je kunt kiezen uit diverse hotdogs, hamburgers en vleesbordjes om te delen. Het was moeilijk om te kiezen, maar we besloten om de vleesbordjes te delen. De kwaliteit van het eten is goed: de pulled pork en biefstuk waren heerlijk! De spareribs waren een tikkeltje aangebrand. De huisgemaakte frietjes en de tomatensalade waren een goede aanvulling. Het is een typisch Rotterdams zaakje en leuk om te weten is dat er enkel Rotterdamse bieren worden geschonken. Daarnaast zijn de huisgemaakte limonades ook een aanrader! De service is super, met een erg enthousiaste serveerster die er alles aan doet om haar gasten een leuke avond te bezorgen. Prima prijs/kwaliteitsverhouding! Wij komen zeker nog eens terug, ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie burgers en hotdogs. Ga zo door!
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Super lekker gegeten, gezellige zaak met heel relaxe sfeer.

Hadden alleen een beetje last van keuzestress bij het bekijken van het aanbod hapjes, burgers, hot dogs, en andere gegrilde/gerookte lekkernijen.

Bediening kon niet beter. Onze koffies mochten we niet betalen omdat we een heeeel klein beetje hadden moeten wachten op onze drank, waar we ons helemaal niet aan stoorden.

Zeker en vast voor herhaling vatbaar, volgende keer uitgebreider, langer, met meer mensen. Aanrader, zeker voor vlees -en bbq liefhebbers.
jeroen-1992 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Roffa is mijn favoriete plek om te lunchen, maar ook om avond te eten. Ik kom er maar al te graag met wat collega’s of vrienden. Soms moet ik mezelf inhouden en het niet doen. Hoe lekker de burgers, ribs en het bier ook zijn, alles kost geld. Maar de prijs/kwaliteit verhouding is wel gewoon goed. Niks meer aan doen. Als je er nog niet bent geweest, daar zou ik wat aan doen!
Dirk O.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Heel relaxed en gezellig. En leuke buren. Echt een aanrader!
Simon H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Erg lekker eten aardige bediening
Stef C.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Leuke tent, super enthousiaste serveerster. Ze hebben lekker vlees en lekker bier en wijn in huis. Aanrader.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Fantastische burgers! Beter dan Ter Marsch in de Witte de Withstraat en daar kan men er ook wat van. Kan met name de Roffa burger aanbevelen. Maar ga zeker ook de Pulle pork eens proberen.