Roffa Streetfoodbar

Scheepstimmermanslaan 31B 3016 AE Rotterdam Nederland Kaart
"Als je de Roffa Streetfoodbar in het Veerhavenkwartier binnen stapt dan is het net of je bij een luxe foodtruck staat. De zaak die in 2015 al opende heeft inmiddels ook een foodtruck, maar in de zaak zelf kun je rustig zitten aan het raam of aan één van de tafeltjes. Dan moet je kiezen wat je gaat eten en dat is nog niet makkelijk. Alles wordt hier low and slow op eikenhout gerookt op de Oklahoma Smoker waardoor je een rokerige smaak krijgt aan het vlees. Je ziet dat het vlees zo bereid wordt door de rode randen, bijvoorbeeld om de brisket die Hilbert Munnik je hier serveert. Daarbij maken ze zelf de sauzen, is de friet handgemaakt en moet je altijd de piccalilly nemen.

Voor de lunch kiezen veel mensen een hotdog (bijvoorbeeld de CPR: een gerookte varkenssaucijs met pulled pork) of een hamburger en daar is ook een vegetarische optie van met zwarte bonen. De naam van het restaurant geeft het al aan, hier wordt gewerkt met Rotterdamse producten. Het brood is dus van Jordy’s en de bieren van onder andere Noordt en de Kaapse Brouwers. Hoewel het vlees wel uit Texas komt proef je hier in alles het Rotterdamse karakter."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "De brisket is een fantastisch stuk vlees en de piccalilly mag je zeker niet missen".

Over het restaurant Roffa Streetfoodbar

De biertjes bij Roffa Streetfood worden gebrouwen door lokale helden. En dat zijn er nogal wat, je hebt dus volop keuze! De gerechten worden klaargemaakt op de Oklahoma smoker, een sensationele smaakbeleving. Broodjes, burgers, sandwiches, hot dogs en runderribben, alles wordt met liefde voor pure gerechten bereid. Geef je een feestje op locatie en moet het eten van de beste kwaliteit zijn? Roffa Streetfood regelt het voor je!

Meer informatie over restaurant Roffa Streetfoodbar

9,3

Jouw recensie over het restaurant Roffa Streetfoodbar

Tse King N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Zoals altijd erg goed! We komen zeker weer terug.
Gemma R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Zó blij dat we dit via Iens vonden! Als toerist zou je het misschien gewoon voorbij lopen. Ontwapenende en charmante bediening. En alle recensies over het eten kloppen: superkwaliteit. Aanrader!
Marco M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Klein , maar heerlijk BBQ vlees. Vriendelijk personeel
Mona P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
We zijn hier voor de hotdogs gegaan: ontzettend lekker! De sides waren ook dikke prima en leuke lokale biertjes maakten het etentje af. De bediening was erg vriendelijk en snel. Ik zou hier zeker nog eens naartoe gaan.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Lekkere hamburger. Bij de eerste hap krijg je een ware smaakexplosie in je mond. Samen met de heerlijke patat was het een complete maaltijd. Ik kom nog een keer terug.
Tse King N.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Heerlijk....De Brisket is zo ongelooflijk mals. We komen hier zeker terug!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Zoals elke keer elke keer een feest. Nu geweest met mijn 3 kinderen. Lekker de verse patat. Jongste een hotdog en de oudste en ik aan het buikspek. Wederom genoten!
Anne G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Vriendelijke mensen die met veel plezier werken. het eten was heerlijk. een erg gezellig en knus restaurantje/barretje
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Prima restaurant, prima gegeten, en leuke bediening.
Nettie V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Het personeel zeer vriendelijk en het eten fantastisch. Wij hadden het vleesplateau wat echt heel veel was. Restjes werden netjes mee gegeven. Het is een heel klein zaakje met grappige inrichting . De bankjes zitten helaas niet echt lekker.
Patrick H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Leuk klein tentje waar je heerlijk “vlees” kunt eten. Menukaart is niet groot maar heeft voldoende keuze. Prima sfeer en service. Zeker een aanrader als je van gerookt vlees en burgers houdt. Reserveren is wel aan te raden.
Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Uitstekende service, hele vriendelijke dame. Het eten was goed, helaas was het destijds 36 graden buiten en was er geen airco. Desondanks werd er goed voor ons gezorgd, voor herhaling vatbaar.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Toptent! Heerlijk gegeten. Aanrader, we komen absoluut terug!! Er was momenteel geen goeie koffiemachine in the House. Dus dan maar een lekkere droge witte wijn van het huis cadeau!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Ontzettend enthousiaste bediening.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
De spareribs en de verse patat zijn werkelijk fantastisch!
Danny H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
De inrichting en de bankjes zien er erg mooi en robust uit. Maar na een tijdje worden de bankjes wel erg hard en oncomfortabel. Kussentjes zou al helpen, maar misschien kunnen jullie je gasten iets meer zitcomfort gunnen met andere bankjes die goed in het stoere interieur passen.
Het eten was echt voortreffelijk!
Aukje H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Enthousiaste bediening. Zeer mals en goed gemarineerd vlees. Bij gerechten magertjes.
Dion W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Eerlijk? Wij vroegen ons echt af of dat kleine cafeetje een restaurant zou zijn..., maar wat een leuke tent! Super bediening, erg lekkere burgers, wij komen terug!
Jasmijn E.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Vet lekkere burgers, geen gedoe. Patatjes mogen van mij wat knapperiger. Fijne bediening, joviaal, gezellig, behulpzaam. Aanpassing van gerecht is geen probleem. Aanrader!
Michiel H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Perfecte bediening. Jammer dat het wat klein is. Doet zijn naam als SMOKEhouse overigens wel
eer aan.