Roezemoes

Duur
Lang
Martin W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Was enige weken geleden nog de Roesemoes met goed eten.Nu heette het Zoey's met een aangepst menu.Prijzen 25% hoger kwaliteit 50% minder. Groot bord met heel weinig.Smaken klopten niet met elkander.Kleine stukjes vlees maar dan nog taai en met zeen.Zat zelfs stukje hartige cake tussen het zoete nagerecht.Bediening zeer langzaam.Dit aan Zoey's aangegeven doch hier was totaal geen gehoor voor.Jammer maar wij komen hier niet meer .Ik schat in dat eind 2016 voor hen ook het eindpunt wordt als men niet snel ingrijpt.Totale afrader.
Johanna H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gisteravond wilden we weer eens vanouds bij de Roezemoes gaan eten en wat blijkt, niet alleen de kaart maar ook de naam is verandert.
Het keuzemenu van €19,95 is nu € 25,- de borden groter en de porties kleiner.
Men wil dat het eten meer een ervaring wordt en dat mensen langer blijven zitten.
Wel dat langer blijven zitten gaat vanzelf want de bediening, hetzelfde personeel, gaat trager.
Het eten was voor 'n deel prima! Ik had 'n carpaccio en die was heerlijk, mijn gezelschap had mozzarella die was wel o.k. en er werd lekker brood bij geserveerd. Als hoofdgerecht kreeg ik gamba(tjes) met saus en rijst , ik vond de rijst vies en ik kreeg gelukkig frites en wat groenten, mijn gezelschap had vis genomen die was redelijk.
Het grand dessert (naam iets overdreven) was lekker.
Voor mijn gevoel willen ze iets te pretentieus zijn en maken ze dat nog niet echt waar! Ik vond de oude Roezemoes 'n stuk leuker!!!
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Hier gisteravond gegeten omdat we het keuze menu eens wilde uit proberen. Het heeft de verwachting meer dan overtroffen, ruime keuze en goede portie's en erg leuke opgemaakte borden.Ik had carpaccio vooraf, daarna varkenshaas met stroganoffsaus en dame blance . Prima prijs kwaliteitsverhouding en ik kom zeker nog eens terug.
Wieke V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Even een makkelijke lunch tgv een verjaardag. Dat dachten we..... De bediening greep in toen we blijkbaar tegen de regels een menu namen, waarvan een ander (bovenop ieder gewoon een hoofdgerecht hoor!) de soep zou eten. Wat kan daar nou mis mee zijn? Nou, gewoon, dat is tegen de regels, het menu is niet alleen voor 1 persoon, maar dient ook door een en dezelfde persoon te worden opgegeten.
Prima regel als je met z'n twee een menuutje wil delen, maar dat was bij ons vieren niet het geval. Er was gewoon 1 persoon die het voorgerecht van de ander erbij wilde. Op de vraag waarom dat dan niet kon, was het antwoord dat dat nu eenmaal de regel is/was. Ja hoor. Daar houden wij niet zo van, dus niet tot een volgende keer! Wij gaan liever ergens eten waar we welkom zijn en de klant koning is!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Ik wilde eigenlijk ergens anders in de buurt gaan lunchen maar daar zat niemand en dat is toch niet heel gezellig. Bij Roezemoes was het wel lekker druk. Ik nam de Franse uiensoep en de boerenomelet met groenten. Beide gerechten waren oké. Bij de soep werd een warm stokbroodje met kruidenboter geserveerd. De smaak van de soep zelf had iets krachtiger mogen zijn. De omelet werd geserveerd op twee witte boterhammen. Wat mij betreft hadden die even in de toaster gemogen voor wat meer bite en smaak. De bediening was vriendelijk.
Yayan .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Sluit mij volledig aan bij de recensie van Rob en Liz van 8 maanden geleden. Nog steeds voor € 19,95 een prima 3 gangen diner gegeten op afgelopen zaterdag rond 18.00 uur na gezellig winkelen in de Oostpoort. Er was een rustige sfeer, die ons erg aansprak. De carpaccio, sliptongs en tarte tatin smaakten prima en werden op mooi servies opgediend met heel attente bediening. In plaats van de wijn vooraf hebben we genoten van la chouffe van de tap. Voor herhaling vatbaar!
Lenciase .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Leuk restaurant alleen erg jammer dat ze geen veganistische gerechten op de kaart hebben staan en ook na het gevraagd te hebben aan de bediening konden ze niets anders veganistisch serveren dan sla en wat geroerbakte groenten. Een gemiste kans.

De uitstraling van het restaurant is verder net, maar wel gezellig.
RobbinO .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het menu bood veel keuze, het eten was eenvoudig maar erg goed. De service was prima, we hoefden niet lang te wachten op ons eten. Het restaurant zelf heeft niet erg veel sfeer, een moderner interieur is aan te raden. Als je lekker wilt eten voor een goede prijs is dit restaurant een prima optie!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Na een rondje Dappermarkt en wat winkels in Oostpoort de moede ledematen gestrekt onder een terrastafeltje bij Brasserie Roezemoes aan de Linnaeusstraat. Lekker koel glaasje sauvignon. We waren er al eens eerder neergestreken en toen net als nu verrast door de menukaart. Waar vind je nog een driegangen keuzemenu voor €19,95? Bij Roezemoes dus. Wat heet keuzemenu: zeven voorgerechten, dertien hoofdgerechten en vijf desserts worden aangeboden! Vooraf namen we een carpaccio en de vegetarische Vietnamese loempia's. Beide smakelijk en leuk opgediend. Als hoofdgerecht kozen we beiden voor de sliptongetjes. Twee tongetjes per persoon, met salade en heerlijke knapperige frietjes (gebakken aardappeltjes en warme groenten mag ook) waren een genoegen om te eten. Als dessert werd een echt heerlijke appel tarte tatin geserveerd, met vanille-roomijs en karamelsaus. Alle gerechten worden op mooi servies gepresenteerd, goed opgemaakt en steeds op de vereiste temperatuur. Wij hebben uitsluitend verse ingrediënten aangetroffen, kennelijk op deskundige wijze tot smakelijke gerechten verwerkt. Geen culinaire fratsen, maar eerlijk en betaalbaar eten. Tel daar tenslotte de vrolijke en gastvrije dames in de bediening bij op en je vraagt je af waar je na een middagje winkelen beter zou kunnen eten dan bij Roezemoes, waar je voor de prijs van een hoofdgerecht een drie gangen menu krijgt!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Bij roezemoes geluncht. Van buiten een prachtig oud gebouw, binnen helaas een standaard brasserie. De bediening was prima. De warme roombrie op mijn broodje had niet veel smaak. De snelheid in de keuken was lekker snel.
Stan G.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Deze recensie gaat over Roezemoes aan het Buikslotermeerplein in Amsterdam Noord.
We hebben hier met zijn tweeën gegeten. Vooraf namen we beiden de Coulash soep. Als hoofdgerecht namen we de biefstuk en de biefstuk met champions, uien en spek. Als afsluiter namen we een Irish coffee en een Spanish coffee. Het geheel heeft ons uitstekend gesmaakt en de bediening is vriendelijk en attent. Hier zien ze ons zeker nog wel eens terug.
Davidletterman .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Ik zag een paar negatieve reacties waar zeiken mensen nou niet . Wij hebben Lekker gegeten zalmfile was top, bediening leuke meiden vriendelijk, 3 gangen menu€ 19,95 voor die prijs en kwaliteit, prima Restaurant .
Jan111111 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Even wat recensies gelezen van maand geleden en die waren negatief...
Wij hadden een hele leuke en gezellige avond en een uitstekende !bediening.
Onze maaltijd was zowel vegetarisch(prima zei mijn vriendin!) als met vlees (prima biefstuk, medium zoals besteld!) en lekkere groente!
Toetje voortreffelijk en zeer schappelijk geprijsd!
Wij komen nog eens terug!!!
Nana S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Bediening was goed , de snacks waren heerlijk en het is in de buurt dus altijd leuk om heen te gaan
Wij komen hier wekelijks zeker goeie sfeer
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
De bediening is geweldig.En eten voortreffelijk.Het is vooral de gezellig heide.
En vooral het gebouw.
Leuk om te eten in het oude politie bureau.
Het is vast aan te reclameren aan iedereen.
Theo W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Komen hier regelmatig. Een van de leukste en beste tenten in Amsterdam Oost en omgeving. Leuk personeel en dan vergeet je de tijd volledig.
Doris B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Een prachtige locatie in het oude politiebureau van Amsterdam oost waar wij vandaag een bakkie gingen doen met een heerlijk stukje gebak. En het was echt lekker. Gezellige serveerster die gevoel voor humor had. Eerst bracht ze ons gebakje en de koffie zou komen melde zij. Eenmaal het gebakje achter de kiezen en de koffie was er nog niet. Wij zijn maar weg gegaan op een gegeven moment met een blik op ons gericht van een andere serveerster die ons bijna liet neer storten en dit terwijl wij niet eens boos waren maar gewoon vriendelijk zijn gaan afrekenen. Nogmaals een prachtige locatie maar er zijn nog een hoop verbeter punten als het gaat om service.
Lisaentobias .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Wij zijn net terug van eten bij Roezemoes Amsterdam. 2 keer eerder hebben we goede ervaringen gehad met dit restaurant, goedkoop en redelijk lekker eten. Echter, vanaf deze avond gaan we hier nooit meer terugkomen. Vanaf het moment dat we binnenkwamen voelden we ons totaal niet welkom. We namen zelf alvast plaats aan een tafel, waarna we minstens een kwartier moesten wachten voordat er iemand naar ons toe kwam (terwijl er meerdere malen personeel langs kwam en niet reageerde op onze gebaren en het was ook niet druk). Het eten was oke, niet bijzonder. Tijdens het hoofdgerecht wilden we graag nog wat drinken, omdat het eten redelijk zout was en het drinken op was. Na een kwartier gewacht te hebben (terwijl het eten koud werd) op iemand van de bediening, zijn we uiteindelijk zelf naar de bar gelopen om drank te vragen. Hier troffen we het personeel aan dat uitgebreid aan het dineren was en de rest van de gasten compleet aan het negeren was. Ze deden zelfs nog verbaasd over het feit dat we nog wat te drinken wilden en reageerden erg laconiek. Het leek zelfs alsof wij hun stoorden bij hun etentje. Belachelijk! Zo ga je niet met je gasten om. De sfeer bij ons was inmiddels omgeslagen. Niet gek als je zelf moet vragen om een wijntje bij het eten en vervolgens een koud bord naar binnen aan het werken bent.

Na het hoofdgerecht duurde het zeker weer een kwartier voordat ze het dessert op kwamen nemen. Toen wij ons dessert eindelijk hadden en een paar happen hadden genomen, kwamen ze bij ons aan tafel om te vragen of we per direct af konden rekenen, want ze wilden gaan sluiten. Het was toen kwart over 10 s'avonds op zaterdagavond. Ons dessert en drinken was nog niet op. Dit hebben we snel opgegeten en opgedronken, want we wilden hier echt zo snel mogelijk weg. Het voelde alsof wij de hele avond het personeel tot last waren. Echt ongelooflijk. Wat een verschrikkelijke tent is dit.

We hebben in veel restaurants gegeten, waaronder ook al 2 keer bij Roezemoes alvorens deze avond. Bij deze kunnen we wel stellen dat we nog nooit ergens zo ongelooflijk slecht behandeld zijn als klant. Dit verdient überhaupt geen horeca vergunning. Een totale aanfluiting. Nog nooit zoiets meegemaakt dit. Ze stonden zelfs nog verbaasd te kijken toen we geen fooi gaven.

We schrijven nooit recensies over restaurants, omdat we de moeite er meestal niet voor nemen. Dit was echter zo slecht dat we iedereen die dit leest echt af kunnen raden om er naar toe te gaan, als je de sfeer niet wil laten verpesten door het personeel!
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Roezemoes biedt een driegangen keuzemenu voor € 19,95, dat is niet duur. We kozen vooraf de miniloempia’s en de kippensoep. De loempia’s hadden kraak noch smaak, de kippensoep werd opgediend in een flinke kom die voornamelijk bouillon met een paar verdwaalde sliertjes vermicelli bevatte en op de bodem kleine harde stukjes kipfilet. Als hoofdgerecht de saté van ossenhaas (2 euro extra). Die was niet bijzonder, naar onze smaak ook geen ossenhaas maar gewone biefstuk. De salade was mooi opgemaakt en de aardappeltjes waren precies goed. Verder als hoofdgerecht de saté van varkenshaas en die was mals en smakelijk. Satésaus was prima. Verder frites erbij en lekkere fritessaus. Wat heel bijzonder was, waren de groenten: gebakken ui, champignons, bloemkool, broccoli. Heel erg lekker en ook behoorlijk veel. We zien vaak dat de groente bij dit soort gerechten een ondergeschoven kindje is, maar dat was hier zeker niet het geval. De prijs-kwaliteit van de gerechten was best goed. Maar Roezemoes is geen weerkomer en wel hierom: het duurde allemaal véél te lang. We bedankten voor het nagerecht omdat we geen zin hadden in nog eens een keer daarop te moeten wachten. Een van de serveersters was overigens wel zo vriendelijk om aan te geven dat we het in een doggybag mee konden krijgen. Hoefde niet van ons. De overige bediening was óf onzichtbaar óf wel aanwezig maar dan veel en veel te luid. We zaten in de mooie serre en hadden een leuk uitzicht op de Linnaeusstraat.
0909 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op Valentijnsdag leek het ons leuk met het gezin uit eten te gaan.Dit was de slechtse horecaervaring ooit.Dat het publiek bejaard was,is nog overheen te komen.Ik kan ook nog leven met de koude,niet buffel,mozarrela als voorgerecht.Maar dat tussen gang 1 en gang 2 bijna een uur wachten was,vond ik toch wat minder.Wat een heuse nachtmerry was ,was de ossehaas saté.Onder de saus zie je niet hoe zwart gebakken die was.De smaak was ronduit smerig,en heb deze onder mijn servet verstopt.We hebben alles keurig afgerekend en zelfs nog een fooi gegeven voor het piepjonge personeel die erg hun best deed .heb wel aan een serveerster doorgegev dat hun vlees niet goed/bedorven is als tip.Wij komen hier echt nooit meer !!!!