Roezemoes

Donderdag t/m Zaterdag 11:00 - 02:00

6,9
Francis E.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Afgelopen vrijdagavond (23 september '16) heb ik hier met 4 vriendinnen gegeten. Een lekker gemoedelijke sfeer en heerlijk eten!
Een goed eetcafé waar je zeker geen dief van je portemonnee bent.
Ik at het dagmenu: gekruide kipfilet met rijst, sugar snaps en een heerlijke pinda/kokossaus. Heb er van genoten! De kip was heerlijk mals. De portie was flink, dus een toetje paste niet meer. Mijn tafelgenoten aten o.a. een stamppot, welke ook zeer goed in de smaak viel.
Ook pluspunten voor de bediening: lekker relaxt en flexibel.

Al met al: hier kom ik zeker vaker!
Grietje H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Een eetcafe zoals het hoort, eenvoudige maar goede kaart met nette prijzen en gezelligheid aan de bar.
Erg lekker is de carpaccio, de burger en de dagelijks wisselende daghap die vaak erg verrassend is. Wat ik kan waarderen zijn de echte gebakken aardappeltjes die bij de gerechten geserveerd worden. Tevens heerlijke stamppotten en andere 'winterse' schotels. Super om naar toe te gaan wanneer je geen zin hebt om te koken, niet al teveel geld wilt uitgeven en als het nodig is snel bediend kan worden. Boven zit het wat rumoerig, tafeltjes staan er dicht op elkaar.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Met een groep hier gegeten. We werden vriendelijk onthaald en er werd zeer attent gereageerd op (bijna) lege glazen. De spek gewikkelde varkenshaas was prima, maar niet heel bijzonder. De hoeveelheden zijn prima. De kalfsentrecôte was erg goed. De verse opgebakken aardappelen kon ik zeer waarderen.
Marlies D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Kortgeleden hier gegeten voor de verjaardag van een vriendin. Ze hebben een goede kaart met een beperkte keuze (vind ik en goed punt) met een aantal originele opties. Goed dat je kan kiezen uit verschillende opties voor bijgerechten zoals groente, maar deze worden wel per persoon geserveerd dus je zou niet met zijn allen wat verschillende dingen kunnen uitproberen. We hadden allemaal ons bord op en ik zou nog wel iets meer op kunnen dus de porties zijn wat mij betreft wel wat klein (we hadden ook al een voorgerecht gehad).

De service is goed maar niet echt efficiënt, de bediening stond heel vaak bij ons aan tafel omdat bijvoorbeeld bij nieuwe drankjes de oude weer vergeten waren mee te nemen of de mayo nog een keer na moest komen.

Alice T.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag 18 maart heb ik met een groepje hier gegeten. We werden netjes begroet bij binnenkomst. Mochten boven eten. Daar zat het zo vol. Niet leuk meer. We konden mekaar niet verstaan. Hebben saté en lamsnek gehad. Op de saté zat zoveel five- spices dat het niet lekker was. De lam was goed. De sla was redelijk wel weinig. Gebakken aardappel een rommeltje groot klein niet gaar soms. De bediening deed leuk. Snel wegwezen hier. Geen aanrader voor mij.
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
We eten zo'n twee keer paar jaar bij Roezemoes. Wat de laatste tijd opvalt zijn de immer ongewijzigde gerechten op de kaart en weinig uitnodigende daghappen. Ook mag er wel iets gedaan worden aan de grootte van de bijgerechten. Kom hier altijd met honger weg en ik ben geen grote eter.

Verder een leuke aankleding, vriendelijk en bekwaam personeel en altijd gezellig. Maar qua eten gewoonweg te karig.
Lindy F.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Ik eet regelmatig bij Roezemoes omdat je er leuk zit en de prijs/kwaliteit erg goed is. Helaas was het vrijdag een ware deceptie. Ik heb, na mijn positieve verhalen over Roezemoes, mijn collega's enthousiast gekregen hier gezellig te gaan eten. We waren met een groep van acht personen en toen we eenmaal aan tafel zaten gaf de dame uit de bediening aan dat, omdat wij met een griep waren, er bij het hoofdgerecht enkel gekozen kon worden uit aardappels als bijgerecht. Een aantal collega's hadden ook zin in friet en vroegen of dit kon, de bediening gaf aan dat dit geen probleem was. Ook vroeg één collega of ze stoofpeertjes bij haar hoofdgerecht mocht, ook dit zou geen probleem zijn, volgens de dame uit de bediening. Uiteindelijk kwamen de hoofdgerechten en kregen we één bordje friet voor 5 personen. We wilden nog een portie bestellen maar een andere dame uit de bediening zei dat dit extra geld zou kosten. Heel bijzonder. De stoofpeertjes kwamen maar niet, mijn collega vroeg waar ze bleven en kreeg een snauw van de dame uit de bediening (die niet onze bestelling had opgenomen) want dat was niet mogelijk, zoals ook verteld was aan het begin van de avond. Mijn collega gaf aan dat een andere collega had toegezegd dit te regelen, het antwoord hierop was: 'nee hoor, mijn collega geeft aan dit nooit te hebben gezegd'. Daarna kwam de kok persoonlijk aan onze tafel: 'wie heeft hier die stoofpeertjes besteld?'. De toon en manier was zo agressief dat ik dit écht veel te ver vond gaan. We zijn allemaal uitgemaakt voor leugenaars.. Klantvriendelijkheid was ver te zoeken en ik kom hier niet meer!
John T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gezellig eetcafe in en ondertussen een vaste (lunch-)waarde als wij Groningen bezoeken.
Ruime bierkeuze, lunchkaart met redelijk vers gemaakt gerechten. Plezierige muziek met veel onbekender ouder werk (ik hoorde toch echt Renaissance).
Een constante voor ons is dat er altijd wel iets op is, wil je de gehaktbal dan is die er net niet meer en als die er wel is is er weer geen bruin brood.
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Jaren niet gegeten bij Roezemoes maar alles is dik jaar later nog precies hetzelfde: gezellig een biertje drinken aan de bar, menukaart met de typische stamppot en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik zal Roezemoes snel weer bezoeken want het was zonde om zolang niet te gaan
Jeltsje T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Super gezellig tentje, goede prijs kwaliteit verhouding van eten en drinken, ongedwongen sfeertje en zeer goede bediening. Top avond gehad! Bedankt!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Een gezellig eetcafé met prima eten. Deze keer de schnitzel genomen als hoofdgerecht, een flink bord vol, fijn. Het gekozen voorgerecht was gebakken camembert, het bord bestond uit een enorme berg sla, met daarbij de camembert (prima hoeveelheid) en wat dressing. Wat minder sla zou ik wel op prijs stellen, zeker omdat de menukaart geeneens over sla repte.
De bediening vond ik vriendelijk en vlot. Voor een goede, snel geserveerde, maaltijd zeker een aanrader!
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
salade blauwe kaas en salade gerookte kip op een mooie zondagmiddag. geen opdringerige bediening, geen tierelantijntjes, niet de hipste zaak van de buurt maar volledig ok. ik zie lunchroom scores krijgen waar ik ? bij zet maar ik volg een deel van mijn voorgangers ,hier is niets mis mee.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Prima eetcafe met goede bediening.
Hier gegeten met zn tweeën, het weer werkte mee, dus we hadden een tafeltje buiten aan de straat. De bediening was hartelijk als altijd. Gekozen voor wat broodjes vooraf met smeersels, lekker en meer dan genoeg brood! Daarna een zalmfilet met kerriesaus, met salade en friet. Allemaal van goede kwaliteit. Lekker knapperige friet, goede mayo en een mooi stukje zalm. Tevreden afgesloten met koffie.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Roezemoes is met enige regelmaat ons lunchcafe. We zitten er graag op het terras en genieten dan van de ongecompliceerde sfeer, bediening en eten. Voor een uiterst vriendelijke prijs, altijd een lekkere hap. Of het nu Kapucijners of een club sandwich is, het smaakt altijd prima.
De bediening is ook nog eens prettig en dat helpt altijd.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Roezemoes staat als eetcafe natuurlijk vooral bekend om zijn stamppotten die hartstikke prima zijn. andere gerechten op de kaart vallen wat tegen.
alles bij elkaar een leuk eetcafe voor een snelle hap maar verwacht geen culinaire hoogstandjes.
Bmartena .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Aan het Gedempte Zuiderdiep lunchen? Doe dat bij Roezemoes zou ik zeggen! Hier vandaag wat gegeten en alles is prima voor elkaar.
Lekker vers brood, een prima omelet met gerookte zalm en de koffie is ook niet verkeerd.
Vanmiddag was het niet druk, maar ik kan mij voorstellen dat het bij drukte wat warm kan worden zoals de schrijver voor mij aangaf, aangezien het pand niet heel ruim is en bovendien is het meerendeel van de tafels geplaatst op een verhoging.
Joy123 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Roezemoes is een erg gezellig en drukbezocht eetcafe. Gelukkig hadden we gereserveerd, dus plek was gegarandeerd.
We zaten boven waar het op den duur wel erg warm werd. De tafels staan erg dicht op elkaar, doet wat benauwend aan. Maar de sfeer is verder prima.
Ik koos voor de Italiaanse burger met mozzarella. Erg lekker gekruid vlees, en ook het begeleidend schaaltje groentes was precies goed, beetgaar.
De bediening was vriendelijk en attent, niks op aan te merken.
Prima adres dus voor een eenvoudige, maar goed bereide maaltijd.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Vanavond lekker gegeten. Wat me vooral opviel was de ontzettend vriendelijke bediening en de gemoedelijke sfeer. En natuurlijk de zeer vriendelijk geprijsde gerechten.

Ik was vanwege werk alleen. Normaal ga ik nooit alleen uit eten maar ik had nu zin in meer dan een patatje, dus gekozen voor De Roezemoes.

Genoten van een lekker biefstukje dat van goede kwaliteit was. Prima bereid maar vooral goede kwaliteit vlees. Lekker rood en lekker mals. Prima saus erbij, jammer dat de garnituren een beetje droog waren. Ik geef een 8, mede door de geweldige prijs-kwaliteit-verhouding.
Marjoline .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Tot mijn verbazing lees ik een slechte recensie over Roezemoes. Ik wil graag reageren en mijn ervaring delen, want wat mij betreft ben ik het hier niet mee eens. Ik kom al jaren in Roezemoes en vind het een Gronings pareltje. Afgelopen 16 mei nog geweest en koos de zalige salade met ossenhaas puntjes en rode peper. Smullen! M'n vriendin at het pikante Javaanse runderstoofpotje en heeft ook ontzettend lekker gegeten. Beide gerechten onder de € 15,-, dat is nog eens leuk buiten de deur eten! Een gezellig en knus eetcafé, waar je voor een goede prijs/kwaliteit verhouding heerlijk kan eten!! Personeel is altijd aardig, snel en ik ervaar dat er met passie en plezier wordt gewerkt. Dit zie je ook wel eens anders tegenwoordig. Ik kan het dus alleen maar aanbevelen! Roezemoes...ga zo door!
Jasper- .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2013
Doordeweeks zit ik in een hotel in Groningen en eet ik dus dagelijks in een restaurant. Dit is een van mijn favorieten. De andijviestamppot is heerlijk en bovendien een aangename afwisseling op sla en friet, (in andere eetcafés vaak de enige keus naast het vis of vlees). Hier juist geen friet maar aardappelpuree of gebakken aardappels, en gekookte groenten (wisselend per dag) bij vlees of vis.

De bediening is altijd goed en meestal vriendelijk, één van de serveersters is wat kortaf.

Interieur is knus en sfeervol, waar je kan kiezen voor meer rust boven of meer gezelligheid beneden (waar de bar ook is), eventueel aan de grote tafel waar ook kranten te lezen zijn.