Over restaurant Rodin

Een stukje Parijs in Rotterdam

Zet een voet over de drempel en je bevindt je direct in een stijlvolle brasserie in hartje Parijs. De kaart staan vol met Franse klassiekers, maar ook mediterrane smaken ontbreken hier niet. De eigenaresse is vriendelijk en beschikt over een flinke dosis vak- en wijnkennis. Erg fijn.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Rodin

Metro en tram

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Marinus D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Rodin dreigt een van onze stamrestaurants te worden. Voor de derde keer binnen 1 jaar hier gegeten. De huidige winterkaart (Dec 2016) is bijzonder smakelijk. Erg lastig om een keuze te maken want vrijwel elk gerecht lijkt me heerlijk. Gisteren genoten van geroosterde coquilles, sukade van speenbig en wentelteefje met gluhweinj-ijs. (Bij een eerder bezoek gekozen voor van gebakken eendenlever en gekonfijte eendenbout. Ook super!)
Yves G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Erik H. V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Intieme sfeer, bijzonder attente bediening en geweldig eten, voor herhaling vatbaar!
Ingrid O.
Ingrid O.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Rodin weer eens opgezocht.
Wederom een zeer aangename ervaring.

De bediening is altijd joviaal, correct en zeer prettig.
Ambiance en inrichting is gezellig en ruimtelijk tegelijk.

De maaltijd:

Vooraf: Salade makreel. Geweldig. Alle producten spreken in kwaliteit voor zich en zijn duidelijk herkenbaar. Dan prima verder op smaak gebracht en zeer goed in combinatie gebracht.

Hoofdgerecht: Eendenbout met zuurkool en aardappelpuree met lekkere jus.
Eigenlijk als gerecht heel simpel, maar wel zeer goed bereid. Lekker mals. De zuurkool komt best tot zijn recht voor mij als ik er even een stamppotje van maak met de puree.

Nagerecht: Crème brûlée
Dit is 1 van de niet zoveel restaurants waar ze echt een uitstekende crème brûlée maken zoals ie hoort te zijn.

Rodin staat voor mij nog steeds voor zeer goed en eerlijk eten met hoge kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.
MsIdun .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Mooie zaak en goede bediening. Vlot, vriendelijk, beleefd en ter zake kundig. Wij aten een AH-menu en kregen een aangepast menu. Bij de reservering had ik 1,5 maand geleden al aangegeven echt glutenvrij te moeten eten, dit was onthouden en er werd zeer goed en prettig op ingesproken. Hulde! Onze voorgerechten (eend en krab) waren beiden aardig, maar kwamen allebei direct uit de koeling waardoor de smaak achterbleef. Het hoofdgerecht van zalm was verrassend goed klaargemaakt, zacht en op smaak. Het gerecht met de diamanthaas was niet slecht (begeleidende ratatouille te kort gestoofd, gefrituurde aardappelblokjes), maar ook niet goed genoeg. Desserts (brownie en créme brulee) waren in orde. Al met al een prettige verjaardagsavond door de ambiance en goede bediening, eten was wegens de actie goed genoeg qua prijsniveau. Hadden wij de volle prijs betaald, dan hadden we teleurgesteld geweest.
Louise W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Onlangs heerlijk gegeten bij Rodin met 5 collega's. Voorgerechten varieerden van coquilles, gefrituurde geitenkaas tot ganzenlever en alles kwam snel op tafel en smaakte voortreffelijk. De ober die het eten uitserveerde hoefde niet te vragen welk gerecht voor wie was! Echt bijzonder, nooit eerder meegemaakt in een restaurant en dat maakte het heel persoonlijk. De bediening was bijzonder vriendelijk en servicegericht. Het restaurant zat om 19.00 uur helemaal vol, maar de bediening was steeds in de buurt als het nodig was. Als hoofdgerechten hadden we geconfijte eendenbout met zuurkool, ravioli gevuld met bospaddenstoelen, diamanthaas met roseval aardappels en gegrilde tonijn met wasabi-risotto. Iedereen was zeer enthousiast over de smaak en de porties waren van prima formaat. Als nagerecht namen we pistache-boterkoek met een bolletje ijs. Dit dessert stond niet op de kaart, maar hoorde bij het dagmenu en kon makkelijk los besteld worden. Na het eten nog anderhalf zitten natafelen met koffie&likeur! Aanrader!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Voor het eerst hier gegeten, omdat collega-restaurant Soit niet meer op woensdag geopend is. Gunstig gelegen tov De Doelen dus een goed adres voor een etentje vòòr een concert. De ontvangst was prettig, de service was snel en vriendelijk. De gerechten (falafel-burger en vis-van-de-dag schotel) waren goed bereid en smakelijk. Met 4 glazen wijn erbij was de rekening zeer schappelijk. Enige minpuntje was de akoestiek: als aan een andere tafel de stemming er goed in zat, werd het soms moeilijk om elkaar nog te verstaan. Toch komen we zeker terug!
Pui May T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Lekker eten in een goede zaak. Waar kwaliteit voorop staat. Met de Ah actie voor het eerst kennis gemaakt met Rodin. Wat zo goed is bevallen dat ik vandaag terug ben gekomen met mijn familie. Zeker een aanrader!
Connyvanvliet .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijke plek om te eten in Rotterdam. Vlakbij alle winkels en bezienswaardigheden van Rotterdam aanrader voor mensen met kinderen, jonge stellen, zakenlui en mensen zoals wij, die van lekker eten houden
Hilda S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een heerlijk 3-gangenmenu gegeten! Alles was perfect! Het limonelladessert was verrukkelijk! Met een persoonlijke bediening in een ruimtelijke ambiance zeker een 10. Ik ga hier vaker heen!
Fatima E.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Ik heb nog nooit zo slecht gegeten. Omdat wij via de AH spaaractie een reservering hadden bij Rodin was alles al vastgesteld wat menu betreft. Niet veel keus en daarnaast stond het nirt eens bij ze op de kaart. Het voorgerecht hoofdgerecht smaakte naar boter boter boter. Een hele aanslag op mijn smaakpapillen! En wat gastvriendelijkheid dat is ver onder de maat. Een manager die even vergeten was dat hij de manager was die de rust moest bewaken. Nee deze ging in disscussie terwijl zijn medewerkers zelf oplossingen kwamen aandragen. Een slechte tent vandaar dat ze met dr AH nieuwe mensen willen aantrekken. Spijt van m'n leven. Stinkhok waar je totaal geen gesprek met elkaar kon voeren!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Verrassend goed. Goede locatie, redelijk geprijsd, prima kwaliteit en gezellige atmosfeer. Ziet er allemaal goed verzorgd uit en uitstekende service. Geen top cuisine of wijnen maar gewoon prima!
Ellie V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een verrassende keuken. Vertrouwd met een bijzondere twist. Heerlijke smaakcombinaties.
David A.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Het eten was heel lekker. Ik heb de makreel / de diamanthaas / taartje van chocolade gegeten. Zelfs de rode huiswijn was best lekker. Bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. Aanrader !
Boudewijn R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
verrassend lekker gegeten; van mooi opgemaakte borden is het extra genieten als wat erop ligt ook smaakt. We waren met z'n 3en, ieder had een ander gerecht gekozen en we waren het volledig eens over de kwaliteit. Ook de wijn was goed! Rodin mag blijven!!!
Cathelijne S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Super aardig personeel: vrolijk! Helaas viel het eten zeer tegen! Ik had de kalfsburger met maar 4 dikke patatten bij de burger van 16,50, geen salade/groenten, zeer kaal belegde burger (met kaas, ongesmolten) en goedkope kaas) zacht zompig broodje en de kalfsburger brokkelde uit elkaar.. Al met al verre van hebt bedrag waard! Porties van andere gerechten waren ook klein, de risotto was wel erg lekker!!

Later vroegen we bij het toetje of het mandarijnenijs kon worden vervangen, zouden gaan kijken voor ons (er was ander ijs, ik had chocolade) en Zonder ons mee te delen dat het helaas niet is gelukt, zetten ze gewoon het bord op tafel, helaas heel erg jammer!
Nina.langenberg .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten met Albert Heijn kaart. Menu was erg goed. Je kon kiezen uit steeds 3 voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten.
Wat ons opviel was dat je gewoon een karaf water kreeg. Meestal betaal je hier tegenwoordig voor.
Personeel was super vriendelijk. Een heerlijk avondje weg dus.
Ecofabulous .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Met wat vrienden bij Rodin gegeten met de AH actie en dat was zeker een aanrader! Enthousiaste bediening en alle drie de voorgerechten waaruit je kunt kiezen waren goed op smaak en zagen er prachtig uit. Als hoofdgerecht kozen we de falafelburger en de diamanthaas. De burger was enorm en goed op smaak maar miste de stevigheid van kleine falafelballetjes, alsof de kikkerwerten gekookt gepureerd waren in plaats van rauw. De diamanthaas was erg mooi zacht vlees, geserveerd met ratatouille en aardappelvierkantjes. Van mij had de portie groente en aardappels iets royaler gemogen maar mijn tafelgenoten vonden het allemaal meer dan genoeg. Ook het dessert was zeer geslaagd, zowel het limocello taartje als het sorbetijs met vers fruit was een groot succes.
Enige minpuntje is de akoestiek. De zaak was goed gevuld en de inrichting heeft een overdaad aan hout en andere harde materialen waardoor het geluid nogal terugkaatst en dat is jammer omdat een hoog bezoekeraantal bijdraagt aan de bruisendheid en levendigheid van het restaurant. Ik zou dus zeggen: het eten vooral zo laten maar een investering in wat geluidsabsorberende wandpanelen lijkt me de moeite waard.