Rode peper & Basilicum

Grotestraat 104 6711 AP Ede Nederland Kaart

Over het restaurant Rode peper & Basilicum

Een bruisende keuken met een vleugje kunst

Pure gerechten, ambachtelijk bereid. Iets anders vind je hier niet op de kaart. Wees gerust, je kunt hier ook terecht voor toegankelijke gerechten als hamburgers en friet. Er worden alleen geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen geserveerd.

Meer informatie over restaurant Rode peper & Basilicum

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag 11.00 uur tot 22.00 uur
Vrijdag en Zaterdag 11.00 tot 00.00 uur
Zondag 11.00 uur tot 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Rode peper & Basilicum

Jennifer P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Goed eten voor een goede prijs met een goede service!!
Jodien V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Pure smaken, prettige bediening. Fijn dar er verrassende vegetarische gerechten zijn!
T V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
We hebben heerlijk gegeten en komen graag nog eens terug.
De muziek mocht wel wat minder hard. Zeker voor slecht een horende!
Tip: een vliegen gordijn voor de deur?
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Het eerste woord dat te binnen schiet is: leuk. Creatieve chef, niet over the top, maar net even anders. Ook gewoon een klassieke, goede, rundercarpaccio, maar in plaats van de normale vegaburger een broccoliburger, creme brulee met mango en een pepertje (een echte vondst). Ik hoop dat ze het kunnen volhouden met het beperkte aantal tafels, want dit is een goede toevoeging aan het Edese aanbod, zeker ook voor vegetariërs.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Leuk concept, persoonlijke service en bovendien heerlijk eten! Ook een goed adres voor een zakelijke lunchafspraak! De moeite waard om eens op te zoeken.
Ruben N.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Super leuke tent. Leuke bediening en goed eten. Moesten wachten op toetje. Naar ons idee niet lang maar kregen gratis drankje ter compensatie. Niet nodig maar wel gaaf!
Jelle M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
prima sfeer, vriendelijke bediening. eten kon niet echt verrassen, smaakt goed. Friet zout. Burger niet echt warm
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Afgelopen zaterdag voor de eerste keer samen met mijn vrouw en ouders hier gegeten. Ik spreek namens ons allemaal als ik zeg dat het eten/drinken/bediening zeer goed was. We komen hier zeker nog eens terug.
Milan H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Erg leuk en gezellig restaurant. De bediening is vriendelijk en het eten was er erg snel. Helemaal top!
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Lekken en eerlijk eten. Vegetariërs ook prima keuze. Iets veganistisch misschien als uitdaging aanbieden? Nog meer onderscheiden van de massa! Kleine kaart is makkelijk maar mag wel af en toe een keuze extra. Standaard is de kaart prima overigens????een aantal gerechten alsjeblieft niet verwijderen???? Leuke sfeer ongedwongen lekkere wijn. We komen regelmatig en graag bij R&B.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Fijn dat er niet zoveel op de menukaart staat! Lekker gegeten, bediening erg goed en leuk ingericht!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Ik schrijf niet zo vaak recensies voor een restaurant, maar bij deze een uitzondering. Ede heeft in mijn ogen maar weinig leuke restaurants in het middensegment. Rode Peper & Basilicum is een leuke uitzondering.

Het restaurant is modern industrieel ingericht. Het is een leuke mix met houten elementen, maar vooral ook hier en daar wat gekke elementen zoals een enorm schilderij met artwork van Limp Bizkit (jeugd sentiment).

De kaart is relatief eenvoudig, maar het eten smaakt heerlijk. Voldoende variatie op de bier- en wijnkaart helpt ook. Bediening is vriendelijk en attent.

Kortom leuke tent met goed eten voor een nette prijs. Hier gaan we zeker vaker komen.
Patrick E.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Leuk en ongecompliceerd restaurant. Niet te veel keus op de kaart maar dat beperkt meteen de keuzestress. Goede prijs/ kwaliteit verhouding, eten was goed. Toetje, lemon/ lime cheescake was voortreffelijk. Eerlijke en vriendelijke bediening. Nadeel vind ik wel dat het een grote ruimte is en daardoor de akoestiek minder is.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Super lekker eten, wordt goed bereidt en hele chille service! Ontspannen sfeer, goede muziek. Chilste spot in Ede voor een biertje en een hapje. Veel speciaal biertjes, bio-ijstheetjes, whisky’s en een super chille borrelplank.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Ben al meedere keren bij Rode Peper & Basilicum uiteten geweest. Voor mij heeft Rode Peper alles wat ik in een restaurant zoek. Je kan er heerlijk en betaalbaar eten, je wordt er altijd super vriendelijk bediend en de sfeer en inrichting maken het helemaal af. Ook petje af voor de muziek keuze trouwens.
Daarnaast is er aan dranken een breed assortiment. Dus voor een gezellige borrel is Rode Peper & Basilicum ook zeker aan te raden.
Naar mijn mening is Rode Peper de meest 'stadse' en 'hippe' horecagelegeheid die je in Ede zult vinden. Zeker een aanrader!
Margot A.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Er worden eerlijke producten gebruikt bij het bereiden van de gerechten. De tikka massala smaakte net als in India, Malsvlees, prima portiegrootte, ik heb alles opgesmikkeld????. Ook de tiramisu was heerlijk, hmmm.
Ik ben altijd weer heel erg te spreken als ik bij R&B hen gegeten. Beslist een keertje gaan eten is mijn advies. Complimenten aan de keuken en aan de vriendelijke bediening!!!
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Rode Peper en Basilicum is erg toegankelijk, zowel qua sfeer als menu. Kaart wisselt met enige regelmaat. De gerechten zijn keurig verzorgd, goede porties en met zorg bereid. Heerlijke frietjes ook bij het hoofdgerecht. Wij waren met vrienden. Bediening ging lekker vlot. Voor ieder wat wils op de kaart en goede sfeer.

Het restaurant is industrieel en trendy ingericht. Stoelen zijn comfortabel. Als het vol is, kan het er wel wat rumoerig zijn. Klein puntje van aandacht is de ventilatie; geuren van de keuken gaan wel wat in de kleding zitten. Deze zaak is naast een restaurant ook erg leuk om even een lekker biertje of wijntje te drinken aan de bar. Doen wij regelmatig!
Gregor W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heel erg lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
Hendry K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Gezellig, modern en leuke plek om informeel wat te eten.de inrichting is industrieel en gemoedelijk. Personeel is erg aardig. Ingredienten zijn allemaal puur en lekker. Ze hebben ook leuke aparte frisdrankjes, bieren, goede wijnen. Je kan gratis een flesje kraanwater krijgen!
Ons hoofdgerecht was heerlijk, de creme catalana is een aanrader als toetje, wat een smaakexplosie. De tiramisu was mij teveel alleen room, geen koekjes erin en te flauw van smaak. De cappuccino was ook te flauw met teveel melk.
Jaleesa V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Helaas waren wij al een kwartier binnen voordat er iemand naar ons toe kwam. Salade terug gestuurd door miscommunicatie over allergie. Personeel heeft het goed proberen te maken. Eten was lekker! Maar vind het best kil ogen allemaal. Valt meer van te maken.