Roberto's (Hilton Hotel)

Apollolaan 138 1077 BG Amsterdam Nederland Kaart
31-207106025

Over restaurant Roberto's (Hilton Hotel)

Italiaans eten zoals het hoort

Tijdloos Italiaans met een harmonieus samenspel tussen de authentieke Italiaanse keuken en een stijlvolle ambiance. Chef Franz Conde laat zich inspiren door al het moois wat de seizoenen bieden en drukt zijn eigen signatuur op de prachtige, pure en authentieke gerechten. De attente bediening geeft je een welkom gevoel, hier word je nog echt in de watten gelegd.

Meer informatie over restaurant Roberto's (Hilton Hotel)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag
- Ontbijt 07:00 - 10:30
Zaterdag en Zondag
- Ontbijt 07:00 - 11:00

Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Met mooi weer naar het Hilton Amsterdam in open wagentje. Daar aangekomen dreigende wolken. Dus voor was het te koud om te zitten, honden mochten niet binnen in restaurant, toen naar achteren waar ook een terras aan het water met service is. We bestelden Haring en een heuse Burger met extra patat. De wijn kwam snel, maar het eten was traag. Ondanks dat het toch een makkelijke bestelling was. We kregen een glas wijn aangeboden. Uiteindelijk was het eten er. De Haring was heerlijk echter.. bijna warm. Warm geworden door de keuken? De burger was oké, de sausjes mooi maar geen lepeltje(s), er stonden geen servetjes op de tafel als je dan toch een klodder saus laat vallen, dan is je linnen servet niet hetgeen waarmee je de tafel even zelf "schoonmaakt"..
Sigaretten besteld en die werden gehaald en gewoon, zonder schoteltje en of lucifers, in de hand afgeleverd(zoals dat in een kroeg gebeurd…). De bediening was aardig maar was dit d luxe en service het "Hilton" waar mn geweldige burger 24 euro kost? Tot slot naar het toilet daar voor we vertrokken… en daar leek het alsof er net een bus met dames langs was geweest, een grote puinhoop! Kortom het eten was heerlijk, maar als je aan het woord luxe denkt dan valt daar op af te dingen in het Hilton (Apollolaan) Amsterdam!
Mare A.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Afgelopen zondag hier lunch gegeten. Grote verwachtingen en werd ook deels waargemaakt. Het voorgerecht was fantastisch. Tonijn carpaccio, lekker. Het hoofdgerecht was meer een tussengerecht, kip ravioli, was zacht van smaak, tikkeltje te weinig. Het toetje was mooi opgediend fruit met een gel en mousse en fris qua smaak. De bediening was opmerkzaam en vlot (alleen Engels sprekend). Na een klacht over de ravioli werd alles top opgepakt en afgehandeld.
De sfeer is wat oubollig en mag echt een metamorfose krijgen. Heeft een jaren '90 look en de hoek waar de bediening het bestek pakt is langs de wand vies.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Niet heel erg lekker, duur eten in een stijve, correcte on-Italiaanse omgeving. Restaurant is om 11 uur helemaal leeg (zaterdag!) - vreemd. Geen aanrader
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Afgelopen vrijdag hier gegeten met de restaurant week. Grote verwachtingen maar deze werden helaas niet waargemaakt. Het wijn arrangement en voorgerecht waten lekker, het hoofdgerecht en toetje fantasieloos en ouderwets. De bediening was goed maar 20 minuten na binnenkomst kregen wij de tweede gang al voorgeschoten, wij hadden toch gehoopt op een iets meer avond vullend diner. Hierover een opmerking gemaakt, en vervolgens werd er rekening mee gehouden. Voorgerechten waren Italiaans (ravioli en carpacio), echter was in de hoofdgerechten en het toetje Italië ver te zoeken.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Lunch gedaan met heerlijk eten en dat is zeker een aanrader en maakt een hoop goed. want:
-Bij binnenkomst een raar, ieder krijgt een bonnetje, jassen systeem en dan loopt het nog niet goed als je je jas weer komt ophalen.
-Iedereen spreekt Engels, voor ons geen probleem maar we zijn per slot van rekening in Nederland.
-De bediening liep voor geen meter. Als je in zin hebt in een toneelstuk met grote chaos, dit is de juiste omgeving. Lang wachten met het aannemen en uitserveren van de wijnbestelling. ( en er waren maar 3 tafels bezet) Daarna totale paniek omdat de bestelling niet goed was opgeschreven, maar keurig opgelost met excuses en een gratis dessert voor ons allemaal.
Jokeoeisteur .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
De tonijn was heerlijk mals. De spaghetti fongela was naar het schijnt ook erg lekker. Het toetje, een peer in een heerlijke wijnsaus: prima. De carpaccio, het voorgerecht, daarentegen vond ik niet echt lekker, maar in zijn totaliteit: Lekker en voor herhaling vatbaar!!
Oblinco .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Uitstekend driegangen menu. Zij: Il Carpaccio Cipriani, Hij: Le Mozarella?Prosciutto. Heerlijke perfect gegrilde tonijn met een bijzondere compote van pompoen en gele zoete rozijnen.
Overheerlijke tiramisu als dessert. Over het eten alleen maar lof!
Bediening (te) over ijverig: nog geen slok genomen of er staat alweer een ober aan je tafel om het glas bij te vullen. Een wat koud (hotel-)interieur; al het verkeer op die drukke Apollolaan was goed te volgen vanuit onze zitplaatsen; gezeten onder die loudspeakers waar bepaald geen Italiaanse muziek uit kwam!
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Echt heerlijk gegeten met de AH actie. Een 3 gangen menu, vooraf, wel een beetje karig, maar super lekkere carpaccio, ik als hoofd de tonijn, heerlijk en toetje tiramisu, matig. Alleen de rose vd hoofdprijs van 10,50 euro.
Wat ik wel slecht vond is dat het parkeren kennelijk wordt betaald en dat dit nergens wordt verteld. Dus als je een bonnetje hebt krijg je het, maar als je via een app parkeert niet. Echt jammer!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Menukaart was een lust voor het oog. Diverse soorten mozzarella's met ham was heerlijk, vooral de gerookte was heel apart.Spaghetti met venusschelpen was lekker, jammer dat er in de 1e schelp zand zat. Tiramisu verrukkelijk evenals de wijn. Het decor was minder, achterin de zaal was een feestje wat veel lawaai gaf. Het enige was gezellig was het haardvuur. Voor de rest niet heel gezellig. Personeel zeer vriendelijk.
Vichwjacobs .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij zijn nu voor de tweede keer bij Roberto's geweest en gaan zeker weer! De ambiance is van een prettige chic, het personeel is super en het eten fantastisch. Wij aten carpaccio, heerlijk met veel olijfolie, mijn partner de mascarpone met ham en als hoofdgerecht at ik tagliolini met buffelmelk en grano pardano, mijn partner de tonijn, die ik de vorige keer had. Allemaal zo lekker dat je snel teveel eet. Als dessert namen peer (met bladgoud!) en tiramisu. Ook de wijn, een Pinot Grigio, was heel lekker. Zij hebben ook een kookboek uitgebracht dat er schitterend uitziet en dat nu te koop is bij de Bijenkorf.
Paulloeffen .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij waren er in het kader van de AH-actie.
De ontvangst was vriendelijk en correct.
Het voorgerecht (ham met mozzarella: of carpaccio) was smakelijk, maar w.b. de carpaccio wat weinig.
Het eten was wat karig, bv. (overigens smakelijke) spaghetti zonder enig bijgerecht.
De tiramisu was lekker maar wel ijskoud.
Al met al viel het ons wat tegen.
Fabienne E.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Heerlijk gegeten via de AH restaurant actie. Vooraf 3 verschillende buffelo mozzarella's met een zeer zachte droge ham, een mooie verse pasta met buffeloboter en als dessert een peer in wijn met bladgoud. Naast het voorgerecht en hoofdgerecht een heerlijke wijn en een dessertwijn bij het dessert. Daarna nog een koffie om het geheel af te maken. De gastvrouw erg vriendelijk!! Echt de moeite waard. Nog geen €50 per persoon betaald.
Keukenklassiekers .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
We hebben fantastisch gegeten bij Roberto's in het Hilton Hotel in Amsterdam. Vooraf een Carpaccio mer prachtig zacht vlees en een goddelijke saus. Vervolgens een spaghetti all'vongole. Deze was mooi all dente met een goed gebonden saus. Heerlijk van smaak. Mooi basic met weinig maar wel top ingrefienten. Precies zoals Italiaans eten hoort te smaken. Dessert was een tiramisu. Heel zacht en smaakvol. Duidelijk dat er een Itaaan aan t roer staat. Wijnkaart tip top op orde. Een zeer vriendelijke en plezietige bediening. Een aanrader
Zon_020 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Gegeten met Albert Heijn restaurant actie. Bijzonder attent en vriendelijk personeel, goede sfeer, eten was goed maar helaas heel weinig. Te kleine porties, aan het einde van de avond nog honger.
Dejongendejong .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
In het verleden hier vaker gegeten nu met de AH bon een hernieuwde kennismaking. Eten is gewoon goed maar kan wel iets beter wat je zou mogen verwachten bij het Hilton, weinig keuze met de AH bon maar dat is nu eenmaal zo. Bediening is zoals het hoort, attent en efficiënt wat het prettig maakt om hier dineren. Al met al zeer aangenaam en voor herhaling vatbaar zeker voor wat betreft de service.
Madeleine02 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
We hebben er gegeten met 8 personen, best een grote groep. Door de tafelsetting was het toch een intiem diner. We kwamen hier door de AH restaurant zegel actie, dus we konden kiezen uit 2 gerechten per gang. Heerlijke gerechten allemaal. Bediening was goed, entourage was stijlvol. Het is er niet goedkoop, maar wel goed.
Rob522 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Wij hadden drie boekjes met zegels en waren met zeven personen.
Dan meer als driehonderd euro afrekenen is echt te gek voor woorden.
De ambiance is absoluut onder elke maat, je bevind je in een soort stations restauratie.
sommige gerechten ok sommige totaal niet.
huis wijn van 50,00 per fles.
absoluut geen aanrader.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Ontvangst was zeer vriendelijk. Bediening was heel netjes, behalve 1 dame die een nogal snauwerige stem had. Zijndprak ook alleen maar Engels. men probeerde alles wel zoveel mogelijk volgens de etiquette uit te voeren. De menukeuze was karig. 2 voorgerechten. De 2 soorten mozzarella waren lekker, de carpaccio was overgoten met heel veel saus (!). De hoofdgerechten keuze bestond uit 3 gerechten. 2x pasta (waarvan 1 alleen met kaas en de ander met vongole) en 1x alleen vis. Als je niet van vis houdt is er dus geen alternatief voor een vleesgerecht. Dessert bestond uit Tiramisu of een peer gekookt in wijn.
Ik eet vaak Italiaans, maar vond dit menu niet heel goed. Niet wat je van een goed aangeschreven restaurant zou verwachten. Als je dan als restaurant meedoet aan zo'n actie, zorg er dan voor dat je iets moois serveert zodat mensen ook nog een keer bij je terugkomen. Ik was vast van plan geweest om nog een keer te gaan dineren als het eten goed was bevallen.
Partya .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Het peren-dessert was geweldig om te zien: met bladgoud versierd en ongelofelijk lekker.
Goede advisering van passende wijnen.
Petradehaas .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Een teleurstellend kerstmenu. Te weinig, te snel en niet in verhouding. Exorbitante prijzen in verhouding tot wat werd geserveerd.

Uitgebreide recensie:

Wij waren blij toen we nog een tafeltje konden krijgen bij Restaurant Roberto's in Amsterdam. Het restaurant had al een tijdje op ons verlanglijstje gestaan en dus waren we blij dat we tijdens kerst deze culinaire ervaring konden opdoen. Helaas voldeed het niet geheel aan de verwachting.

We werden vriendelijk ontvangen en men had voor ons een tafeltje vlakbij de jazzband geplaatst. Hier was niets mis mee de muziek was beschaafd en niet te hard en bracht een gezellige sfeer in het restaurant dat voornamelijk de strakke inrichting in combinatie met de witte tafellakens een chique uitstraling heeft.

Ik had wel eens verhalen gehoord van "met honger de deur uit" maar meestal wuif ik die naar het land der fabelen. Uit eten doe je met name voor je smaakpupillen en niet voor het vullen van je maag. Echter in dit geval waren te porties echt veel te klein en ruim onder de maat. We begonnen met carpaccio van tonijn. De kwaliteit van de tonijn was goed en het sausje op smaakt. Er werd geen brood geserveerd slechts een heel dun crackertje gemaakt van gedroogd zeer dun gesneden plakjes turks brood die daarna waren geroosterd en met drie stuks bij elkaar waren gebonden met een satijnen strikje met de naam Roberto's er op. Als tussengerecht kregen we een spaghetti met een saus van room en truffel met daarop veel geschaafde truffel. Pasta uiteraard perfect gegaard en de saus in balans en op smaak maar echt zelfs voor mij (ik ben een kleine eter) veel te weinig. De bediening was op zich vriendelijk en professioneel. Al hadden wij het gevoel dat we met een sneltrein mee moesten. Na het uithalen van het tussengerecht ging mijn tafelgenoot naar het toilet en nog voordat hij terug was werd het hoofdgerecht ingezet. Ik vroeg aan de ober of dit misschien voor een andere tafel bedoeld was? Maar nee dit was echt voor ons. Ik heb gevraagd of hij het weer mee wilde nemen omdat ik net mijn tussengerecht op had. Bovendien was mijn tafelgenoot er niet. De ober nam de borden mee naar de keuken en kwam na zo'n twintig minuten weer aan ons tafel met het hoofdgerecht. Je kon zien dat de gerechten in de oven hadden gestaan. Het kreeftenstaartje was nu uitgedroogd en de lamsrack ook. Het had de smaak geen goed gedaan. Als nagerecht kregen we een kerstbal van chocolade gevuld met ijs. Het zag er leuk uit maar was qua smaak niet bijzonder en bijna saai. In tegenstelling tot de dessertwijn die was subliem. Dit geldt trouwens voor alle overige wijnen uit het bijbehorende wijnarrangement ze waren allen in één woord fantastisch. En de jazzband die hun kerst-repertoire ten gehore bracht maakten onze avond toch nog gezellig. Maar kort gezegd; omdat het eten echt veel te weinig was en de wijn supergoed gingen wij na het afrekenen van een slordige 300 euro enigszins aangeschoten en met een onvoldaan gevoel de deur uit.