Roast Chicken Bar

Turfmarkt 26 2011 CB Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Roast Chicken Bar

Kip met een geheime marinade; dat zijn betoverende woorden. Bij de Roast Chicken Bar in hebben ze dat goed begrepen. Hun kippetjes van de houtskoolgrill zijn onversmadelijk en gepaard met friet, sla en bier of zelfgemaakte limo, vormen ze een onverslaanbaar team. Het interieur is helemaal hip en nodigt uit tot lekker tafelen.

Meer informatie over restaurant Roast Chicken Bar

Dagelijks 9.30 - 23.00 uur
Voordelig
Silvia .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Fijne no nonsense plek met heerlijke kip. Hoe kan het ook anders? Ook de bijgerechtjes zijn prima. Leuke tent om met je kinderen heen te gaan.
Reinout T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijke lokatie! Niet stijf, maar gewoon relaxed. Of je nu met een groep vrienden bent of met familie met kinderen....komt helemaal goed. Eten is gewoon goed. Goede bediening! En ja, het concept is gewoon een must om eens zelf te zien en mee te maken.
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Lekker gegeten, leuk sfeer en een leuk concept. De kip is verrukkelijk en de bijgerechten ook. Mis alleen echte voorgerechten. Wel bites maar geen echte voorgerechten. Dus stond een klein uur later weer buiten.
Fever .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Super lekker gegeten in het zonnetje. Je kan hier lekker aanschuiven met kinderen en genieten van een kippetje, lekkere dikke frieten en een glaasje wijn. Helemaal top!
Rik80 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk gegeten in deze omgebouwde garage, eenvoudig en ontspannen met leuke prijzen. De dames in de bediening zijn weliswaar vriendelijk maar niet echt doortastend en hebben volgens mij nog niet zoveel horeca ervaring maar ga zeker nog eens terug.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Leuke tent! Ik was al in een goede bui bij binnenkomst door de nodige witbiertjes op het terras. En mijn stemming werd nog beter bij het proeven van de chicken wings, die overigens niet hot waren maar eerder zoet (maar wel érg lekker). Andere voorgerecht (soort miniburgertje) was best oké, maar qua smaak niet heel uitdagend.
Na het voorgerecht hebben we met z'n tweeën een halve kip gedeeld met een portie friet en coleslaw, wat bij elkaar een prima maaltijd maakte.
De kip was mals met een lekker velletje, de frieten top. Alleen de coleslaw vond ik niet voor herhaling vatbaar; doe mij maar de traditionele Amerikaanse variant.
Aardige jonge meiden in de bediening, prima sfeer. We komen zeker een keer terug.
Marjolein F.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wat kan het leven simpel zijn. Heerlijke kip, huisgemaakte friet en mayo, goede side dishes. Bediening is vriendelijk. En een no nonsense smaakvol interieur. Een fijne aanwinst in de stad.
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten met 2 vrienden. Het was lekker weer waardoor het buiten heerlijk vertoeven was. Zon, uitzicht op de Bavokerk en de geur van de houtskool grill. Wat wil je nog meer. We besloten het rustig aan te doen. Dus eerst wat biertjes uit de pul om ons vervolgens te storten op de friet met pulled chicken. De frieten waren heerlijk knapperig. De pulled chicken was mals, maar had voor mij iets meer pit en smaak mogen hebben. Na nog een aantal pullen bier werd het tijd voor het hoofdgerecht; de halve kip met friet, coleslaw en maiskolf als side dishes. Als saus een pittige tomaten mosterd saus en een bbq saus. Alles was prima. De kip hooguit een tikkeltje droog op het stukje filet. De vleugeltjes en pootjes waren wel erg mals. Coleslaw was mooi vers en weer eens anders dan gebruikelijk gemaakt. Tel bij dit alles een zeer vlotte bediening en je avond is geslaagd. Ik sluit af met een eervolle vermelding voor de tomaten mosterd saus. Die moet ik echt zien te bemachtigen. Wat heerlijk!
TasteofGavin .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Op een plek buiten de restaurant area van Haarlem zit deze "kippentent". Het is een restaurant met ruimte, hoog plafond en industriele uitstraling. Ik had een halve kip besteld met de volgende bijgerechten: frites, salade en maiskolf. Goede kip, knapperige frites, voor mij te ver doorgegaarde mais en een fris aangemaakte salade. Prima plek om een keer simpel kip met frites te eten, nu is het absoluut niet altijd nodig maar iets van 'wow factor' heeft het eten niet. Het zat voor mij ook tussen 7 en 8.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
In een voormalige garage gevestigd restaurant, met kip in de hoofdrol, aan de rand van het centrum van Haarlem. Wat een leuke tent is dit zeg! Veel details verwijzend naar de oude functie zijn nog aanwezig, waardoor je om je heen blijft kijken. Voornamelijk leuke jonge dames in de bediening, doch later op de avond verslapt de aandacht wat, waardoor je soms lang(er) moet wachten op je bestelling (latte in dit geval) of door onduidelijkheden niet het juiste krijgt. Kan gebeuren, maar los het dan met een glimlach op...
Hoofdmoot is kip, kip, kip. Heel of half, perfect gegaard boven een vuurtje; vlees valt er bijna af, maar is niet overgaar. Zelfs de 'jas' is erg smaakvol! Begeleiden waren mais, erg lekker en goed bereid, goede knapperige friet en een goddelijke appelmoes/compote, die eigenlijk gewoon 'te' goedkoop is.. Top, top, top. Hier blijf je terugkomen.
DubRave .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Roast Chicken Bar is verfrissend restaurant. Weinig poespas doordat het menu bestaat uit waar het om gaat...kip. De hele of halve kip wordt geroosterd op echt houtskool en is heerlijk mals. De bijgerechten zijn heerlijk vers. Het decor is zeer eenvoudig maar dat past ook wel bij de eenvoud het concept van dit restaurant.
GertHuizen .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Leuk en gezellige plek om even snel wat te eten, concept, simpel! Halve of hele kip! Met keuzen uit wat bijgerechten, kip goed mals en mooi van smaak! Heerlijke avond gehad!
Merel S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Ontzettend gehypt dit restaurant. 1 grote ongezellige ruimte waar een hele groep kinderen de hele avond gillend over de grond rolde. De kip is mals, maar heeft totaal geen smaak. Het enige dat lekker is is de patat, maar voor ons wel erg kleine porties. Al met al totaal geen aanrader, lijkt beter dan het is.
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Leuke plek, net wat uit de loop. Bij binnenkomst wat leeg aan de voorkant van het pand, maar achterin sfeervol, warm en druk. Lekker industrieel (oude garage), hoge plafonds en hoog no nonsens gehalte.
De kaart is heel erg beperkt, maar wat wil je anders in een kippenrestaurant? Prima concept (overdag met name eiergerechten, in de avond is het kip dat de klok slaat). Bediening is erg prettig, vlot, gepast grappig. Rekening uiteindelijk toch aan de hoge kant, dat wel, maar het is zeker voor herhaling vatbaar. Alleen het urinoir is veel te hoog gemonteerd. Met mijn 1.80 meter gaat het net, maar iets kleinere mannen moeten echt op de tenen gaan staan.
MLI0123 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Leuk om een keer hier gegeten te hebben. Interessante locatie, met kinderen ook prima te doen. De keuze op de menukaart is voor 's avonds erg beperkt (hele of halve kip met bijgerechten), we hadden verwacht dat er wat meer kip-variaties op zouden staan. Al met al lekker gegeten, de desserts (wel zwaar) zijn ook aan te raden. Toch denk ik dat we hier, gezien de zeer beperkte keuze, niet nog een keer heen zullen gaan. Het verrassende element ontbreekt, je weet al wat er geserveerd gaat worden.
Gertverlek .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten na een dagje Haarlem! Ambiance is goed! Het was gezellig druk. Simpel eten maar van goed kwaliteit. Ik ben gek op kippetjes en heb er zeker weer een adres bij. Tot de volgende keer.
Primabikken .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
met z'n 5ven gegeten bij Roast chicken.
Prima tent met als motto 'kip'!
Leuke ontspannen sfeer en prima kip van de BBQ
Friet, koolsalade en een halve kip was het diner.
Friet was lekker, koolsalade beetje saai maar prima.
misschien nog iets met ei in het avond menu?
goed gegeten voor een aardige prijs ;-)
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
2x bij Roast Chicken Bar geweest sinds de opening.
Het interieur ziet er goed uit. Stoer & ruimtelijk.
De muziekkeuze kon ik wel waarderen, maar qua volume en akoestiek wel erg aanwezig.
Niet voor iedereen prettig, kan ik mij voorstellen.
Het aanbod op de dinerkaart is origineel in z'n eenvoud.
Hele of halve kip en wat sides dishes...
Zelf hou ik er niet zo van als mij iets wordt aangeboden wat dan later opduikt op de rekening.
Bij binnenkomst wordt er gevraagd of we trek hebben in wat olijven.
Er verschijnt een bakje reusachtige olijven op tafel die ons, zo blijkt later, 3,50 kosten.
Ik begrijp dat je daar zelf bij bent, maar de "van 't huis" suggestie staat me tegen.
De kip was prima, maar niet bijzonder.
Kluiven is toegestaan; vochtige doekjes zijn beschikbaar.
Frietjes en coleslaw zijn lekker, hooguit wat prijzig gezien de hoeveelheid.
Wel een beetje onhandig dat de tafeltjes eigenlijk te klein zijn als alles geserveerd wordt.

Op basis van dit bezoek een poosje later nog eens langs gegaan voor de lunch/verlaat ontbijt.
Mijn scrambled egg was jammer genoeg een gortdroog roerei, waar vermoedelijk geen melk aan te pas is gekomen bij de bereiding.
Mijn partner bestelt The Full Monty. De hele mikmak, vrij vertaald.
In werkelijkheid blijkt dit een enkel sneetje brood met ei, miniworstjes en een paar tomaatjes. Qua smaak verder wel in orde.
Wanneer er wordt gevraagd of alles gesmaakt heeft, geef ik vriendelijk aan dat mijn ei behoorlijk
droog was.
Jammer genoeg wordt hier verder niets mee gedaan.
Geen terugkoppeling naar de keuken, geen kleine korting op de rekening als blijk van goede wil, geen gratis kopje koffie, om maar eens wat suggesties te doen.
Ik ben niet uit op korting en geef met alle liefde fooi als alles naar wens is.
Service en klantvriendelijkheid zijn daarin wel doorslaggevend, zeker als de keuken niet meer dan gemiddeld is.
Het komt allemaal iets te nonchalant over.
Niet op z'n plaats bij een kakelvers restaurant.
Kortom, Roast Chicken Bar is ongetwijfeld heel geschikt is als je eens uit eten wilt met de kids of als bedrijfsuitje met een groot gezelschap.
Meer vorm dan inhoud is mijn eindconclusie.
DominiqueHeemstra .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Is het nu de Roast Chicken Bar of The Egg Store?
Wat blijkt nu, toen wij in de middag bij hen binnenstapten is het de Egg Store, in de avond veranderen ze in de Roast Chicken Bar. Wat een geweldig concept! De hele entourage is trouwens geweldig: lekker uitgebreide kaart, zeer vriendelijk personeel, super kok's en een uitermate relaxede sfeer. Een goede aanwinst voor Haarlem. We zijn later op de avond (echt waar!) terug gegaan omdat we ook dat wilden meemaken. Geen spijt gehad: heerlijke kip gegeten - je weet wel, zoals die vroeger ook smaakte. Ook de wijnen zijn heerlijk. De mensen achter dit restaurant weten dondersgoed hoe het moet. Vandaar een dikke 10 voor het eten, de service en het decor.
We komen zeker terug (alleen nog even beslissen of we in de middag gaan of in de avond)
Culicalle .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Op aanraden van een collega hier een avond gegeten, wat is dit toch een leuk hip en sfeervol restaurant, mijn handen kriebelden wel bij binnenkomst, er is nog zoveel open ruimte in het begin van de zaak waar je nog zoveel leuks mee kan doen, maar we werden hartelijk ontvangen en konden plaatsnemen aan een tafeltje voor 2, de theedoeken vind ik echt een leuke touch! Daarnaast is het personeel heel vriendelijk en het eten is om te smullen, vergeet vooral de fries the roast en de appelmoes niet bij te bestellen! verse ingredienten en het concept is gewoon erg leuk! zelfs mijn moeder wilt graag een keer eten bij jullie omdat het in haar 'jeugd' in Belgie vaste prik is in het weekend om een kippetje te eten. Top idee dus en wij komen zeker terug! :)