Over restaurant Rivers

Open keuken met verse producten

Babylon, wat een toptent! Een prachtige open keuken is natuurlijk altijd een pre, maar helemaal als je uitzicht hebt op allerlei mooie verse producten. Het restaurant ligt pal aan het water en bij mooi weer gaat het terras open. Dus op zonnige dagen is dit echt de place to be.

Meer informatie over restaurant Rivers

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Victor ?.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Vanavond met mijn dochter gegeten.
Als voorgerecht hebben wij genomen Oesters en een Steak Tartare.
deze waren echt van hoge kwaliteit en de juiste portie. Als hoofdgerecht een Tomahawk (800 gram, v.a. 2 pers.) met bijbehorende patatjes en groente, zelden heb ik zo'n goed stuk vlees gegeten echt top was het. Als dessert een Traditionele Dame Blanche en een Chocoladesoufflé ook deze waren zeer goed.
De locatie aan het water en de kerstsfeer was top. Ontvangst was hartelijk en de bediening was zeer goed, alleen jammer dat we meer dan een uur moesten wachten op het hoofdgerecht wat weer heel erg goed gemaakt werd doordat wij de kosten van het dessert niet hoefden te betalen en elk een drankje gratis kregen. Goed opgelost! Zeker om terug te komen.
Stijn V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Kom met enige regelmaat bij Rivers en elke keer weet de keuken mij weer positief te verrassen. Smaken en gangen fantastisch op elkaar afgestemd en ook was er veel aandacht besteedt aan de opmaak. Mooi plekje bij het raam met uitzicht over het water. Sfeervolle locatie met op de achtergrond de oude binnenstad van Alkmaar. Prima, voor een speciaal avondje uit met vrienden of familie.
Sylviavinas .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten in de zeer goed verwarmde serre. Alle gangen waren verzorgd en zalig. Lieve attente bediening. Niet lang hieven wachten en altijd leuk als je gelijk een amuse en broodje krijgt. We komen zeker terug.
Frank En Sandy K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Dit was onze tweede keer bij Rivers en net als de eerste keer was het eten fantastisch! De bediening laat echter wel te wensen over, drankjes worden vergeten, je moet echt je best doen om de aandacht te trekken en dat is jammer. Het restaurant ziet er prachtig uit! Als ze iets meer aan de bediening zouden doen, zou het een echte toptent zijn!
Annagrapes .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Eerste keer bij Rivers geweest. Drankje en bittergarnituur in de middag. Nadat de serveerster op hoorafstand tegen haar collega klaagde over andere klanten, kregen wij een gereserveerd bordje op onze tafel. Ik vroeg hoe laat de gasten kwamen zodat we daar rekening mee konden houden. Die waren er niet, maar zo ging men niet overal zitten en dat hield het overzichtelijk (?). Bij het afrekenen (we zijn zelf maar naar binnen gelopen omdat er niemand op het terras was) besloot ik een review te zetten. Groot deel van het personeel was druk aan de borrel.. Echt een bijzondere ervaring. Het bittergarnituur en drankje waren uitstekend.
Bärbel S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Wij hadden de platter van Rivers en het was heerlijk! super gezellig met lieve bediening. Weer een aanrader, we komen hier vaker!! En het uitzicht blijft altijd een topper!
Koos G.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Na een mindere start vorige keer hebben we vanmiddag een topmiddag gehad,de bediening was prima ,het eten was heerlijk,we komen zeker terug!!bedankt Feliks!
Bedankt Koos!
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij de Rivers,ze hadden veel verstand van wijnen we hebben er erg lekker gegeten De soep was garnalen en kreeften soep de soep werd opgediend uit een kannetje We hadden zeetong overheerlijk De bediening is erg vriendelijk We zaten erg gezellig en keken op het water
Remon D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Rivers, een restaurant dat echt een restaurant is en kookt met passie waar bij je proeft dat alles vers is. Eind mei gegeten en het was echt heerlijk. Goede vakbekwaam gastvrouw aan tafel die tijd vrij maakte doormiddel van een praatje voor ons als gasten. Dit zie je weinig tegenwoordig. Ik werk zelf ook als gastheer maar dit viel mij erg goed op!

Wij komen zeker terug!
de Vries
Arietveld .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Ivm de Social Deal van Rivers (Heerlijk diner met keuze uit een Lounge Platter OF Fruits de Mer) volgens Rivers is Fruits de Mer een heerlijke selectie van schelp- en schaaldieren + boerenbrood en sauzen?!, gingen we met z'n vieren om 18 u eten en we namen met z'n drieën, één van ons nam een saté, de Fruits de Mer wat volgens Rivers dus een diner is maar wij een voorafje vonden. De Fruits de Mer bestond uit een grote schaal ijs met daarop schelpen een beetje gevuld; één schelp met Hollandse garnalen, één schelp met twee plakjes zalm, één schelp met kleine stukjes tonijn, één schelp met drie ik denk coquilles en drie poten krab en wat sla blaadjes en een beetje zeekraal. Daarbij kregen we ter grote van een twee euro munt drie sausjes en een schaaltje rode wijn azijn. Croutons en een bakje friet met mayo. Voor drie man echt veel te weinig! We hadden een fles Sauvignon besteld en tijdens het "Diner" gevraagd om nog een fles (Vis moet zwemmen hè! ;-)) maar die kregen we toen we het "Diner" al op hadden. Op de rekening stonden wel drie flessen Sauvignon! De bediening vonden wij ook bedroevend slecht. Om de krabpoot te lijf te gaan moesten we nog om een kraker en lepeltje/vorkje vragen die we met z'n drieën moesten delen. Leuke jongen de ober maar chagrijnige dame die ons bediende, er kon geen lachje af! We hebben geen nagerecht genomen want dat zat er ook niet bij. Onze honger hebben we gestild bij Samen in het centrum waar we een kaasplankje hadden besteld en kaasstengels, dit vulde meer dan het hele "Diner" bij Rivers. Dit was de laatste keer dat ik bij Rivers heb gegeten. Met de afgelopen Alkmaarse gay parade (28 mei) haddenen we nog een biertje met bitterballen genuttigd op het terras en toen waren we ook niet te spreken over de bediening, het duurde allemaal veel te lang terwijl het echt niet druk was en daarbij kwam nog dat de bitterballen veel te lang in de pan hadden gezeten en daardoor geen inhoud hadden, we kregen overigens wel nieuwe bitterballen die goed waren.
Maurice L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Dit is wat uit eten moet zijn. We voelden ons als een koning behandeld.
Zelf loop ik met een gipsbeen. Hiervoor is door het personeel snel en adequaat een oplossing gevonden om hem omhoog te kunnen leggen dmv kratjes en een kussentje.
Perfect geregeld en perfect personeel!
De amuse vooraf was heerlijk en zoals het (naar ons idee hoort) een heerlijk brood met smeersels van het huis.
De voorgerechten waren om de vingers bij af te likken.
Als hoofdgerecht hadden we de chateaubriand. Ook deze was heerlijk mals.
De proeverij van desserts maakte het helemaal af.
PatjeSmatje .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Gisteravond heb ik met een vriendin gegeten bij Rivers. We waren er om 19.00 uur, en om 21.30 uur zou onze film beginnen (op ongeveer tien minuten fietsen van het restaurant). Twee en een half uur is tijd zat om even rustig te eten en ontspannen richting bioscoop te gaan. Dachten we... Want eenmaal aan tafel (die licht wankelde, maar goed we zaten buiten dus dat zagen we door de vingers) kregen we een drankje, maar duurde het vervolgens een eeuwigheid voor we de menukaart kregen aangeboden (terwijl bij het bestellen van het drankje gevraagd werd of we ook wat wilden eten). De bediening keek ons niet aan of liep ons straal voorbij! Uiteindelijk lukte het om een (op het oog meer ervaren) serveerster aan te spreken en kregen we alsnog de kaart. We bestelden vooraf de salade niçoise en de paling, en als hoofdgerecht een Caesar salade en het geroosterde kippetje. Toen we ons voorgerecht kregen, was het inmiddels kwart over acht. Op ons hoofdgerecht moesten we wachten tot tien over negen! Aangezien we onze film niet misten en we geen garantie hadden dat het personeel ons nog een keer zou opmerken, hebben we maar direct om de rekening gevraagd toen ons hoofdgerecht werd gebracht. Toen kon het personeel ons ineens wél rap vinden; of het klopte dat we meteen wilden afrekenen. Ja, want we moeten weg! Snel het, overigens prima smakende, eten weggewerkt (maar noodgedwongen de helft laten staan) en geheel tegen onze principes geen fooi gegeven. Wat een teleurstelling!
Benkooij .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Gisteravond gegeten bij Rivers. We besloten in de serre te gaan zitten. Zeer aangenaam en met een mooi uitzicht. Als je binnen komt kun je de koks in de keuken aan het werk zien.

De bediening was vlot met het serveren van de wijn. Ik koos voor de sashimi van tonijn als voorgerecht en mijn tafelgenoot voor de pomedorisoep. Het bord was mooi opgemaakt en de sojasaus kon ik zelf over de tonijn verdelen. Gecombineerd met de gember, een beetje wasabi en de zoete bisque een echte aanrader!
Als hoofdgerecht kozen wij voor de zwaardvis en zeetong. Deze werden geserveerd met frites, huisgemaakte mayonaise, een frisse salade en vruchtencompote. Bij de zeetong zat zelfgemaakte remoladesaus. De porties waren groot. Normaliter bestel ik niet zo gauw vis, maar hier was iedere hap een feestje.
Als dessert beveelde de gastvrouw de panna cotta met oreo crumble aan. Volgens mijn tafelgenoot die zelf werkt in de horeca, is een aanbeveling doen een handige manier om producten die op moeten vanwege versheid ook op tijd op te krijgen. Ik besloot de Oreo Beach dan ook te proberen.. en het was heerlijk. De naam Oreo Beach paste bij de opmaak van het bord. Met name het sorbetijs van (als ik het goed heb) mango was erg lekker. Ook zat er een goed portie fruit bij.
Omdat het begon te regenen besloten we na het dessert binnen te gaan zitten en nog wat te drinken te bestellen. De gastvrouw die ons bediende was zeer vriendelijk en spraakzaam.

Wij komen zeker nog eens terug!

Vriendelijke groeten,

Dhr. Kooij
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Afgelopen vrijdag met 23 collega's gegeten bij Rivers. Het contact vooraf was goed, telefonisch is vooraf een leuk keuze menu vast gesteld. Alles perfect geregeld. De avond zelf was dik voor elkaar, het eten zag er goed uit en smaakte heerlijk. Ook de service was goed. Ik kan het iedereen aanraden om met een groep bij Rivers te gaan eten. Prima sfeer op een prachtige locatie, zeker voor herhaling vatbaar!
Ceesvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Toen het nog Babylon was en pas open toen was het eten goed en de service geweldig. Nu zijn we 2 keer geweest en we hebben het idee dat het echt steeds minder wordt. De proeverij vooraf blijft goed maar de hoofdgerechten zijn echt een stuk minder. Dan komt er ook nog eens bij dat de bediening zeker te wens over laat. Wij vinden dit echt zonde van het pand en de schitterende locatie.
E B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Voor het eerst kennisgemaakt met dit restaurant. Sfeervol ingericht, fijne muziek en adequate bediening. Voorgerecht bestaande voor mij uit de gerookte paling en voor mijn man een carpaccio. Mooi opgemaakte borden, smaakvolle gerechten, alleen de carpaccio behoeft wat minder olie. Hoofdgerecht bestaande uit de Amerikaanse steak en de lady steak. Amerikaanse steak was op zich goed, maar niet heel mals. Goed gekruid, lekkere bijgerechten. De Lady steak was voortreffelijk. Goed gegaard en boterzacht. Heerlijk met de truffeljus. De appel/rabarber was ook erg lekker en verfrissend. Maar het hoogtepunt was toch wel het dessert. Twee prachtige borden met op de 1 de cheesecake, opgebouwd in een weckpotje....verrukkelijk! Dit geldt ook voor de witte chocolademousse op het bord en ook voor elk klein detail, chocolaatje, amandelschaafsel, schuim..... Ook het bord met de chocoladesoufles was fenominaal lekker, precies goed gegaard waardoor met aansnijden de chocolade eruit begon te lopen... TOP!

Ik raad Rivers zeker aan! En wij komen op kort termijn een volgend bezoek brengen :-)
Daniël D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Na een geslaagde valentijnsdag er opnieuw voor gekozen om bij Rivers te eten voor ons jubileum. Helaas was er haast geen groter contrast mogelijk tussen beiden bezoeken. Bij aanvang werden we niet voorzien van een drankkaart, en werd er van ons verwacht om zonder de drankkaart in te kunnen zien een keuze te maken. Gedurende de avond hebben wij tot tweemaal aan toe een drankje besteld die werd vergeten door de bediening. Klap op de vuurpijl was het hoofdgerecht, waarbij de bediening geen garnituur kwam brengen en ons na een half uur kwam vragen of het allemaal gesmaakt had. Dat de sliptong te doorbakken en droog was, was op dit moment slechts bijzaak. Vervolgens werd er doodleuk gevraagd of ze het goed konden maken door de garnituur alsnog te brengen, meer dan 30 minuten na het hoofdgerecht, of doormiddel van een koffie of bier op het huis. De avond was op dat moment helaas al verpest. Uiteindelijk zijn er slechts twee drankjes in mindering gebracht op de rekening en is er de volle pond gerekend voor het hoofdgerecht. We zijn uiteindelijk hongerig en zeer teleurgesteld naar huis gegaan.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Hier al eerder gegeten, toen met 4 personen. Dat was super, toen ook een 9 gegeven.
Nu met een grote groep (9 personen). Dit is niet zo'n succes.
Een aantal namen Chateaubriand. Nu kon dit alleen per 2 besteld worden (alhoewel op de kaart vanaf staat). Maar vervolgens kwam er een groot stuk vlees, wat aan tafel werd aangesneden.
Alleen: dit duurde nogal lang, waardoor ook andere porties lauw werden. Daarnaast was het helemaal niet zo veel per persoon. Ook zagen we eigenlijk geen verschil qua portie grootte (zou toch 10% moeten zijn) met de Gents steak.
Daarnaast moeten we redelijk vaak vragen of we nog wat drinken konden bestellen en werd er ook een aantal keer een drankje van iemand vergeten. Allemaal erg apart, want drankjes verkopen maakt juist de omzet.
De doorlooptijd is sowieso aan de ruime kant. We konden, door de open keuken, de kok horen klagen over het feit dat we nog een toetje besteld hadden om 22:00. Maar dat was niet onze schuld, we waren er keurig om 19:00. Dus dat het toetje pas om 22:00 besteld werd kwam simpelweg door de lange doorlooptijd. Waar we zelf overigens geen problemen mee hadden.

Al met al: beter niet met een te grote groep tegelijk gaan eten.
In G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vandaag hier met de wijn en spijs wandeling gegeten. Een van de beste gerechten van de dag gegeten, zeebaars met vongoles, saffraan risotto en een gepofte tomaat. Echt heel lekker. Alleen jammer dat de ober het op tafel zette en niet verder kwam dan 'zeebaars'. Ook werd er erg zuinig met de wijn geschonken. Live muziek was daarentegen wel weer heel leuk!
Shower00 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met de geliefde een heerlijk Valentijns menu gegeten bij Rivers in Alkmaar. Mooie locatie aan het water en het is mogelijk om in de zomer met de boot aan te meren. Hartelijk ontvangst en onze jassen werden keurig opgehangen. Het valentijnsmenu was een gevarieerd menu met verschillende vis en vlees gerechtjes. Allen prima van smaak!

Het was jammer dat de aangeboden Cava wel op de bon stond terwijl deze eigenlijk in het menu hoorde. Ook tijdens het serveren ervan zei de uiterst vriendelijke dame dat deze van het huis was. Helaas had ik de bon niet goed gecontroleerd omdat wij graag de bus terug wilde halen, eigen schuld!

Al met al, leuke tent en lekker gegeten! Wij komen zeker terug.