River Kwai

Oudegracht 184 3511 NP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant River Kwai

De authentieke Thaise keuken in hartje Utrecht

In deze oude werfkelder aan de Utrechtse Oude Gracht verwacht je misschien niet direct een Thais restaurant. Toch komen authentiek Thaise geuren je hier al snel tegemoet. Proef de kruidige gerechten, alles is perfect op smaak gebracht. Hou je van extreem pittig of juist van mild? De chef zet voor elke gast wat lekkers op tafel. Een heerlijke ontdekking, niet in de minste plaats vanwege de uiterst aangename bediening.

Meer informatie over restaurant River Kwai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Bettine V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Heerlijk thais eten!
Absoluut een topper qua eten, het decor zou iets sfeervoller kunnen.
Service was prima, hoewel ze soms iets moeite hebben met het 'uitleggen' van gerechten wanneer daar om gevraagd wordt.
Brecht V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013

Heb hier vorige week met collega's gegeten. Je zit letterlijk onder de stoep in een oude werfkelder. Het is te merken dat de eigenaren Thais zijn, want het eten smaakt echt authetiek. Vooral de rode curry was heerlijk en de grote garnalen met knoflook en peper. Echt een aanrader voor wie van Thais eten houdt en een uitstekende prijs kwaliteitverhouding.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Restaurant zit in een werfkelder die zo te zien in de jaren 70 is ingericht. Erg basic. Bediening is heel vriendelijk, kwaliteit van het eten is OK, maar niks bijzonders. Bij binnenkomst twee mini snackjes van het huis, wel attent. Soep was lauw, salade met gamba's was prima. Spareribs waren niet erg pittig zoals beschreven, wel erg vet. Kip met groene curry maken we thuis beter. Voor twee personen voor- hoofd- en nagerecht plus een paar drankjes en koffie betaalden we met fooi 100 euro. Niks mis mee, maar ook niet erg bijzonder.
Tom T.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Na zelf bijna een jaar in Thailand gewoond te hebben hier naar toe met een stel Nederlandse collega's. Het was onverwacht druk, volle bak op een woensdagavond. Dat had helaas ook wel z'n effect op de snelheid, het duurde steeds lang voordat er wat op tafel verscheen. Prima als je geen haast hebt zoals in ons geval. Het eten is qua smaak authenthiek Thais met verse producten maar wel wat westers aangepast dus zeer matig met de pepers. De porties zijn vrij bescheiden en de prijs is relatief hoog voor het gebodene. De bediening is Thais vriendelijk en zeer beleefd. Al met al geen verkeerde avond maar ook niet bijzonder.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012

Afgelopen zaterdag waren we in dit restaurant op aanraden van een vriend.
Gelukkig hadden we gereserveerd want toen we binnenkwamen was alleen onze tafel nog vrij met keurig een bordje gereserveerd erop.

Als voorgerecht nam ik Thaise kippensoep met kokos en champignons en mijn man een heldere pittige soep met garnalen.
Beide gerechten smaakten voortreffelijk en mijn man mocht zelf aangeven hoe pittig hij de soep wilde hebben.
Als hoofdgerecht had ik een Thaise curry. Deze curry werd geserveerd in een potje met een kaarsje eronder om het warm te houden. Erg leuk!
Mijn man nam een gerecht met kip en knoflook. Het was heerlijk en zo enorm smaakvol! We hadden erbij ook nog groenten uit de wok en een salade van garnalen die best pittig was!
Je kon kiezen uit gebakken rijst, gekookte rijst of mie maar wij namen witte rijst.

Al met al hebben we geweldig genoten van het eten. De bediening was erg druk omdat het zo vol was maar nam toch de tijd om de gerechten even uit te leggen.

We zaten te vol voor een nagerecht dus hebben we koffie genomen.

Omdat wij zelf in Brabant wonen komen we niet zo heel vaak in Utrecht maar we weten nu al wel waar we de volgende keer weer gaan eten!
We snappen heel goed dat dit restaurant nummer 1 Thai van Utrecht is!
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Hoewel mijn Thaise vrouw en ik al jaren en jaren in River Kwai komen verheugen wij ons elke keer weer opnieuw als wij hebben gereserveerd. Reserveren is trouwens zeer aan te raden als je op vrijdag of zaterdag wilt gaan eten. De menukaart is zeer uitgebreid en overzichtelijk gerangschikt op kip-, rund-, vis gerechten zodat je snel je keuze kunt bepalen. De producten zijn altijd vers maar nog belangrijker is dat de keuken wordt bemand door echte Thaise koks. De Thaise keuken is immers ongekend gevarieerd en echt authentiek Thais eten kan wat ons betreft alleen gemaakt worden door (ervaren)Thaise koks. En dat is exact wat je mag verwachten bij River Kwai. Het bedienend personeel is vriendelijk, gewapend met een glimlach en neemt altijd ruimschoots de tijd om desgevraagd uitleg/advies te geven bij de gerechten. Bovendien is parkeren in de Springweg garage nog geen 200 meter verderop!

Wie kennis wil maken met de echte en authentieke Thaise keuken heeft in Utrecht eigenlijk maar een optie...River Kwai.

Vic & Anong
Raimond M.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Heerlijk Thais gegeten in dit restaurant. Aangezien we (we gingen met z'n vieren eten) niet bekend zijn met de thaise keuken hebben we daarom gekozen voor een thaise rijsttafel voor 2 personen en het thaise vismenu voor 2 personen. Door te kiezen voor twee menu's hebben we veel verschillende gerechtjes kunnen proeven (o.a. vis, vlees, groenten). De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.
Ik wil absoluut nog een keer bij River Kwai eten.
gerhard en peter M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
lekker gegeten. niet verrassend maar goed, vriendelijke bediening. prijs/kwaliteit-verhouding is oké maar het mag wat spectaculairder

ps ook ingevld met naam peter83
ElineA A.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
We houden heel erg van Thais eten en hebben dus al verschillende Thaise restaurants geprobeerd maar River Kwai behoort zeker tot onze favorieten. Heerlijke curry en fijn ook dat je de pittigheid van de gerechten zelf kunt aangeven. Goede service ook. De locatie is ook bijzonder al zou de inrichting van het restaurant wel wat aantrekkelijker gemaakt kunnen worden. Ziet er nu een beetje goedkoop uit.
Teeveezed .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Een stukje prijziger dan de andere Thaise restaurants in deze buurt, maar ook stukken beter! Heerlijke soepen en curry's en als je geluk hebt krijg je ook nog eens een verrassing hapje van de kok. Authentieke Thaise keuken in een "ouwe lullen decor". Aanrader!