River Kwai

Oudegracht 184 3511 NP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant River Kwai

De authentieke Thaise keuken in hartje Utrecht

In deze oude werfkelder aan de Utrechtse Oude Gracht verwacht je misschien niet direct een Thais restaurant. Toch komen authentiek Thaise geuren je hier al snel tegemoet. Proef de kruidige gerechten, alles is perfect op smaak gebracht. Hou je van extreem pittig of juist van mild? De chef zet voor elke gast wat lekkers op tafel. Een heerlijke ontdekking, niet in de minste plaats vanwege de uiterst aangename bediening.

Meer informatie over restaurant River Kwai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
7,2
Jorrit B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Bij binnenkomst zijn we vriendelijk te geholpen. Het zag er wel allemaal ouderwets uit, maar wel netjes. De vrouwen wc stonk heel erg. Dat vonden wij erg jammer. Het eten was top! Super vers en de smaak was overheerlijk!
Mitchell S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Lekker gegeten bij River Kwai. Het eten is weliswaar flink aangepast aan de NL smaak, maar heet kan wel. Jammer dat ze typerende Thaise gerechten niet maken: groene papaya salade, bijvoorbeeld, of rode curry van eend met lichee of jackfruit. Er is kennelijk te weinig vraag ernaar. Maar wat ze wél serveren, doen ze met liefde.
KarinB76 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Heerlijk gegeten met groep van 10 personen!
Vriendelijke bediening, meedenkend en de smaken van alle gerechten zalig!
Ga er zeker weer naar toe en zal het mensen ook zeker aanraden!
S .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Afgelopen zaterdag ben ik samen met een vriendin voor de eerste keer naar het thaise restaurant River Kwai gegaan. Wij hadden hoge verwachtingen en die werden waar gemaakt! We begonnen met de mix river kwai een heerlijke mix van voorgerechten. Met als hoofdgerechten de rode curry met kip en de varkensvlees met knoflook en peper met voor ons allebei gebakken rijst. Ondanks de drukte werden wij goed geholpen en werd ons advies gegeven over de gerechten en konden wij ook de scherpte van de gerechten aanpassen. Als dessert namen wij het thaise dessert van de dag wat bestaat uit een bolletje roomijs met een lekkere thaise kokos cakeje. Wij vonden het eten heerlijk ,tot nu toe de beste thai waar we ooit zijn geweest! Heerlijk eten en een goeie service. Bij dit restaurant worden wij vaste klant.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Gisteren op zich wel lekker gegeten bij River Kwai maar wij bij het afrekenen zijn we als een groep van 6 zijnde nog al slecht behandeld.

We wilde graag even apart afrekenen want dat kwam ons toevallig goed uit. De mevrouw uit de bediening vertelde ons dat "She was not going to waste her time on this" en gooide een menukaart en een reken machine op tafel en zij dat we het zelf maar moesten uitzoeken en dat "normal people" niet zo "moeilijk" deden. Dus wij mochten zelf de kassabon met daar op alles onherkenbaar in het Thais met de menukaart er naast ontcijferen want madam stond er op dat het uiteraard wel goed uitgerekend werd.

Wij snappen dat ondanks drukte dit soort dingen er uit kunnen flappen maar van uit het perspectief van professionele gastronomie is dit onacceptabel en wij voelen ons als klanten ook beledigd.

Wij zullen nooit meer bij dit restaurant gaan eten.

Gemiste kans.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Wij hadden een Thaise gast bij ons. Dus hebben we gevraagd om allerlei gerechten op tafel te zetten en niet te pittig. Zij hebben een voorstel gedaan en het was in één woord geweldig, we hebben genoten en komen zeker nog een paar keer terug. Het restaurant was op de donderdagavond zelfs vol!
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Met een aantal vrienden afgesproken in River Kwai. Zoals gebruikelijk was de ontvangst hartelijk en gastvrij. Omdat ik zelf wel vaker bij River Kwai eet wist ik natuurlijk precies wat ons op culinair gebied te wachten stond. Voor mij dus niet echt een verrassing maar wel een feest om te zien hoe de anderen aan onze tafel genoten van de (verse) gerechten die ons werden voorgeschoteld. De menukaart is zeer helder en overzichtelijk ingedeeld en geeft een ruime keuze aan vis-, kip-, varkens- en rundgerechten. Uiteraard heeft elke gast de keuzen zijn/haar gerecht meer dan wel minder pittig te maken. Ik ben mij er van bewust dat dit niet mijn eerste positieve waardering is over River Kwai maar dat het de beste Thai van Utrecht is behoeft geen enkel betoog. Vriendelijk en lachend de gerechten serveren kan iedereen maar fijne geraffineerde Thaise gerechten bereiden moet je echt alleen aan Thaise koks overlaten. En daar staat de keuken van River Kwai vol mee . Toegegeven, de entourage is wat verouderd maar met een gezellige groep mensen en heerlijk eten is dat van secundair belang. Een dikke aanrader dit restaurant! Dus tot de volgende keer!
Marijn123b B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Gisteren perfect gegeten, erg lekker! De prijs kwaliteit verhouding is erg goed, zeker een aanrader. Inderdaad is de accommodatie en de entourage op het eerste gezicht iets verouderd, maar je merkt dat het hier om de kwaliteit van het eten gaat. Daardoor heeft het ook wel z'n charme. Je proeft dat alles echt vers is. Bedankt voor een leuke avond. Ik kom zeker terug.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Na jaren hier weer gegeten om te kijken of het nog net zo goed was als vroeger. Helaas was het blijkbaar te druk en was het eten in orde, maar niet geweldig. Dit hebben we weleens anders gehad. De thaise loempia en kokossoep waren prima, maar beef was weer wat droog. De bediening werkte hard, maar kon niet verkomen dat het allemaal wat langer duurde.
Misschien de volgende keer beter...
Femke L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
we zijn al meerdere keren bij de river kwai
geweest en het was altijd goed en we weten
het niet waarom dit keer heel anders is of
hebben ze andere kok of iets.
we hadden 1x tom ka en 1x tom yum besteld en
beide soepen waren wel lekker alleen veelste zoet en
niet pittig vervolgens 2x curry besteld 1groen en
1rood beide met biefstukjes en de curry was
volgens ons een beetje flauw en waterig.
biefstukjes was erg lekker en we komen
binnenkort nog eens proberen, een herkanssing en
hopelijk is het dan wel lekker.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Tsja, deze recensie laat zich wat lastig formuleren: we hebben lekker gegeten, maar ... we kregen gewoon niet wat we bestelden, de service was te gehaast - het leek te druk voor het beschikbare personeel, en het decor is niet heel insprirerend.

Het belangrijkste is en blijft het eten. Wij zijn frekwente Thailand gangers, en vinden daar de typisch Thaise specialiteit van krokant gebakken vis altijd heel smakelijk. Je vindt dit in Nederland vrijwel nooit op de kaart bij Thaise restaurants.
Dus wij blij met het menu: daar staan diverse krokante visgerechten in, voor mij een pittige, en voor M een milde.
Als voorgerechten hadden we de Tod Man Kung (garnalenkoejes) en een Yam kung (garnalen salade). De tod Man Kung was lekker, zij het een beetje sponzig. Maar zo hebben we ze wel vaker geserveerd gekregen, smaken verschillen. De yam was goed - pittig, met royaal limoen etc. tot nu toe geen probleem.
Dat kwam bij het serveren van de hoofdgerechten. We kregen geen krokante vis, maar gestoofde vis. De uitleg was dat op dit moment de goeie vis er niet was. Dat hadden we graag bij het bestellen gehoord, dan hadden we toch echt iets anders besteld dan wat we nu kregen. Het was weliswaar goed klaar gemaakt, en goed van smaak, maar de teleurstelling blijft toch hangen.
Een en ander komt tot uitdrukking in de cijfers - met een klein beetje moeite kan River Kwai van ons echt een stuk hogere cijfers krijgen. Maar dan moet er wel iets aan het menu en aan de service gedaan worden. Als de kaart aangepast wordt, komen we terug.
Richard N.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Na jaren weer eens bij River Kwai beland. We hadden weer eens zin in Thais en dit is toch wel de beste Thai van Utrecht. Heerlijk gegeten! We hadden aangegeven dat we nog naar de film moesten en kregen daardoor een extra snelle behandeling. We hadden de rijsttafel met Tom Kha Kai soep, heerlijk! Interieur is misschien wat oubollig maar dat wordt goed gemaakt door het eten en de vriendelijke bediening.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Begin januari hier met een groep van zes gegeten, in de werfkelder van River Kwai. Het decor is wat spaarzaam ingericht met Thaise spullen en de tafels staan kort op elkaar. Als je aan een lange tafel zit met je rug tegen de muur moeten alle tafelgenoten opstaan om je er langs te laten als je even van tafel wilt, niet ideaal. De bediening is vriendelijk, maar we moesten steeds erg veel aandacht doen om hun aandacht te krijgen. Dat terwijl het restaurant nog niet vol zat. Toen we zaten duurde het te lang voordat er gevraagd werd of we iets wilde drinken. Hier zouden ze nog wel wat op kunnen winnen, want de bediening is verder goed.
Onze verwachtingen over het eten werden helemaal waargemaakt. De soep vooraf was erg smakelijk, zoals het in Thailand zelf smaakt. Omdat we met een groep waren, hadden we verschillende hoofdgerechten besteld die allemaal even smakelijk waren - van de garnalen tot het rundvlees. Heel netjes dat de rijst en nasi bijgevuld worden als deze op zijn, en er worden al zeer ruime porties van het eten geserveerd. De pittigheid van de gerechten is goed, echter waren er een paar gerechten die als pittig waren aangekondigd minder pittig dan een paar van de milde gerechten.
Al met al is River Kwai zeker een aanrader als je echt Thais wilt eten! Het wachten en de beperkte ruimte nemen wij daarbij graag voor lief.
Arco H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Goed restaurant, hier kom ik graag eens terug. Handige service is om de pepers los te serveren zodat je ook de heetste gerechten iets afgezwakt kunt proberen.
Heerlijke specialiteit (rode curry) en kip met cashew noten gegeten. Lekker!
KippieB .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Na goede recensies gelezen te hebben, waren onze verwachtingen hoog gespannen. Deze zijn waargemaakt en overtroffen!
We begonnen met de Mix River Kwai voorgerechten: kleine voorgerechtjes die meteen binnen kwamen. Op het oog misschien standaard (verschillende loempiaatjes, viskoekjes) maar ongelooflijk verfijnd en subtiel van smaak, vergezeld van twee geweldige sausjes, overduidelijk vers bereid.

Met twee personen en een goede trek kozen wij voor drie hoofdgerechten: de garnalen als specialiteit van de chef (redelijk pittig en zeer smaakvol), gebakken biefstuk in oestersaus (als je dit geproefd hebt, koop je nooit meer kant en klare oestersaus) en vis in rode curry met kokos, op verzoek minder scherp gemaakt (ongelofelijk romig en weer erg smaakvol).
Als dessert kozen we het dessert van de dag wat een romige kokos cake was, met een bolletje roomijs. Dat laatste had niet gehoeven, want overduidelijk niet van de hand van de chef zelf.
Al met al een geweldig diner, en wat ze op de website schrijven klopt zeker: de smaken herken je allemaal en je proeft dat het vers bereid is. Wij komen hier zeker terug!

Verder kun je inderdaad zien dat het interieur niet up to date is. Misschien mede daardoor ook een zeer gemêleerd publiek wat er komt eten. De bediening was erg vriendelijk en had ook goede adviezen, waren snel en attent.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Zaterdag 23 november hebben we in het kader van onze 'culinaire verkenning', gegeten bij Thais restaurant River Kwai. Het restaurant is gesitueerd aan de Oudegracht in een werdkelder en temidden van tal van kroegjes. Het interieur is ietwat gedateerd en de tafels staan in de smalle kelder relatief dicht op elkaar.

We begonnen met Tom Kha Kai, een soep op basis van kokos met kip en sereh. Lekker maar niet heel erg verfijnd. Voorts was het wachten op het hoofdgerecht - Paneng Neua (rundvlees/curry/cocos) - aangevuld met groenten en gebakken rijst.
De wachttijd liep op tot meer dan een half uur maar het was dan ook erg druk. Bijkomend nadeel hiervan is dat het in de werfkelder dan al snel te lawaaierig wordt.

De gebakken rijst was wat ons betreft net iets te klef maar de groenten daarentegen uitstekend. We hebben bijbesteld en 3x opgeschept, dat zegt genoeg. Omdat in de menukaart vier sterretjes - de maximale scherpte -achter de curry stonden, hadden we maar milde versie gekozen.Van enige scherpte was echter niets te merken. Ga dus gerust voor de vier sterren.

De bediening is vriendelijk , zonder poespas en traditioneel Thais gekleed.

Al met al heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar. Wel als het wat rustiger is, dat dan weer wel. Per persoon waren we 45 euro kwijt, geen cent teveel.
Kwint H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Heerlijke Thaise rijsttafel gegeten (feitelijk 4 gangen menu met loempia's vooraf, soep en mix van hoofdgerechten , dessert incl koffie en thee) voor 34,75. Op aangeven pitig gekruid. Je waant je in Thailand. Voortreffelijke bediening. Decor wel gedateerd (harde stoelen) Als jullie daar wat aan zouden kunnen doen dan zou het helemaal perfect zijn.
Heidy V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
We hebben met 12 mensen hier gegeten.
We bestelden voor 8 vegetarisch, 2 vlees en 2 vis.
Dit werd verdeeld over de tafel.
Iedereen had van alles wat.
Er was een gerecht met tofu dat was lekker pittig.
Het rundvlees zat met groente in een soort pannetje en was heerlijk.
Er werd rijst en bakrijst erbij geserveerd.
Dit is echt een aanrader voor zowel vleeseters als vegetariërs

Krista O.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Heerlijk gegeten in dit Thaise restaurant!
Voor wie verder kijkt dan het interieur en gaat voor de smaak een echte aanrader!
Ook de bediening was heel erg vriendelijk en heeft ons heerlijke menusuggesties gedaan.
Dirk-J87 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Een klein smal thais restaurantje aan de gracht. Van binnen ziet het er niet zo mooi uit. Maar wij eten daar graag vanwege de echt thaise keuken die er is. Bediening is netjes en correct. Prijs is goed!