River Kwai

Oudegracht 184 3511 NP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant River Kwai

De authentieke Thaise keuken in hartje Utrecht

In deze oude werfkelder aan de Utrechtse Oude Gracht verwacht je misschien niet direct een Thais restaurant. Toch komen authentiek Thaise geuren je hier al snel tegemoet. Proef de kruidige gerechten, alles is perfect op smaak gebracht. Hou je van extreem pittig of juist van mild? De chef zet voor elke gast wat lekkers op tafel. Een heerlijke ontdekking, niet in de minste plaats vanwege de uiterst aangename bediening.

Meer informatie over restaurant River Kwai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
V. T.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Zaterdagavond bij river kwai gegeten met mijn oude collega, omdat de andere Thaise restaurant aan de Oudegracht vol was gereseveerd,gingen we dus hier maar eten. Wij hebben lang op ons eten moeten wachten terwijl het niet super druk was. De rundvlees met Thaise rode curry en kokos smaakt niet echt lekker, vlees was erg taai en de hoeveelheid is weinig. Voor 20,00 euro een hoofdgerecht met een paar stukjes vlees en de rijst moet nog apart bij betalen! Ongezellig en ouderwetse restaurant, waar we niet meer zullen terugkomen.
Willeke N.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Goed eten en goede en vriendelijke bediening. Er wordt rekening gehouden met hoe pittig je het eten wilt hebben.
Erg jammer dan dat de locatie en de inrichting zo armoedig en smoezelig en niet fris.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
We hebben heerlijk gegeten bij River Kwai. Alle vegetarische gerechten op de kaart bevatten Tahoe. Op verzoek kan het er gelukkig ook uitgelaten worden. De kokossoep met champignons smaakte wat waterig maar de rode curry met groenten was erg lekker. Het was erg rustig in het restaurant zo tussen kerst en oud en nieuw. De bediening was vriendelijk, kundig en gaf ons goed advies. Zeker voor herhaling vatbaar!
Im H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Zaterdag 27 december gegeten bij dit restaurant. Gekozen voor rijsttafelmenu 1. Het voorgerecht mini loempia's was erg flauw, er zat weinig smaak aan. De soep en de hoofdgerechten daarentegen waren erg smakelijk en men had goed rekening gehouden met onze wens om de gerechten niet al te scherp te bereiden. Al met al al dus lekker gegeten bij deze Thai. Minpunt vonden wij wel de prijs van € 6,00 die men durft te vragen voor een fles water. Ik voelde me daarmee wel opgelicht. Het zou me echter niet weerhouden om als ik weer eens in Utrecht ben te gaan eten bij River Kwai. Ik vraag dan gewoon een karaf kraanwater.
Mitchell S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Lekker gegeten bij River Kwai. Het eten is weliswaar flink aangepast aan de NL smaak, maar heet kan wel. Jammer dat ze typerende Thaise gerechten niet maken: groene papaya salade, bijvoorbeeld, of rode curry van eend met lichee of jackfruit. Er is kennelijk te weinig vraag ernaar. Maar wat ze wél serveren, doen ze met liefde.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Gisteren op zich wel lekker gegeten bij River Kwai maar wij bij het afrekenen zijn we als een groep van 6 zijnde nog al slecht behandeld.

We wilde graag even apart afrekenen want dat kwam ons toevallig goed uit. De mevrouw uit de bediening vertelde ons dat "She was not going to waste her time on this" en gooide een menukaart en een reken machine op tafel en zij dat we het zelf maar moesten uitzoeken en dat "normal people" niet zo "moeilijk" deden. Dus wij mochten zelf de kassabon met daar op alles onherkenbaar in het Thais met de menukaart er naast ontcijferen want madam stond er op dat het uiteraard wel goed uitgerekend werd.

Wij snappen dat ondanks drukte dit soort dingen er uit kunnen flappen maar van uit het perspectief van professionele gastronomie is dit onacceptabel en wij voelen ons als klanten ook beledigd.

Wij zullen nooit meer bij dit restaurant gaan eten.

Gemiste kans.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Wij hadden een Thaise gast bij ons. Dus hebben we gevraagd om allerlei gerechten op tafel te zetten en niet te pittig. Zij hebben een voorstel gedaan en het was in één woord geweldig, we hebben genoten en komen zeker nog een paar keer terug. Het restaurant was op de donderdagavond zelfs vol!
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Met een aantal vrienden afgesproken in River Kwai. Zoals gebruikelijk was de ontvangst hartelijk en gastvrij. Omdat ik zelf wel vaker bij River Kwai eet wist ik natuurlijk precies wat ons op culinair gebied te wachten stond. Voor mij dus niet echt een verrassing maar wel een feest om te zien hoe de anderen aan onze tafel genoten van de (verse) gerechten die ons werden voorgeschoteld. De menukaart is zeer helder en overzichtelijk ingedeeld en geeft een ruime keuze aan vis-, kip-, varkens- en rundgerechten. Uiteraard heeft elke gast de keuzen zijn/haar gerecht meer dan wel minder pittig te maken. Ik ben mij er van bewust dat dit niet mijn eerste positieve waardering is over River Kwai maar dat het de beste Thai van Utrecht is behoeft geen enkel betoog. Vriendelijk en lachend de gerechten serveren kan iedereen maar fijne geraffineerde Thaise gerechten bereiden moet je echt alleen aan Thaise koks overlaten. En daar staat de keuken van River Kwai vol mee . Toegegeven, de entourage is wat verouderd maar met een gezellige groep mensen en heerlijk eten is dat van secundair belang. Een dikke aanrader dit restaurant! Dus tot de volgende keer!
Marijn123b B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Gisteren perfect gegeten, erg lekker! De prijs kwaliteit verhouding is erg goed, zeker een aanrader. Inderdaad is de accommodatie en de entourage op het eerste gezicht iets verouderd, maar je merkt dat het hier om de kwaliteit van het eten gaat. Daardoor heeft het ook wel z'n charme. Je proeft dat alles echt vers is. Bedankt voor een leuke avond. Ik kom zeker terug.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Na jaren hier weer gegeten om te kijken of het nog net zo goed was als vroeger. Helaas was het blijkbaar te druk en was het eten in orde, maar niet geweldig. Dit hebben we weleens anders gehad. De thaise loempia en kokossoep waren prima, maar beef was weer wat droog. De bediening werkte hard, maar kon niet verkomen dat het allemaal wat langer duurde.
Misschien de volgende keer beter...
Femke L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
we zijn al meerdere keren bij de river kwai
geweest en het was altijd goed en we weten
het niet waarom dit keer heel anders is of
hebben ze andere kok of iets.
we hadden 1x tom ka en 1x tom yum besteld en
beide soepen waren wel lekker alleen veelste zoet en
niet pittig vervolgens 2x curry besteld 1groen en
1rood beide met biefstukjes en de curry was
volgens ons een beetje flauw en waterig.
biefstukjes was erg lekker en we komen
binnenkort nog eens proberen, een herkanssing en
hopelijk is het dan wel lekker.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Tsja, deze recensie laat zich wat lastig formuleren: we hebben lekker gegeten, maar ... we kregen gewoon niet wat we bestelden, de service was te gehaast - het leek te druk voor het beschikbare personeel, en het decor is niet heel insprirerend.

Het belangrijkste is en blijft het eten. Wij zijn frekwente Thailand gangers, en vinden daar de typisch Thaise specialiteit van krokant gebakken vis altijd heel smakelijk. Je vindt dit in Nederland vrijwel nooit op de kaart bij Thaise restaurants.
Dus wij blij met het menu: daar staan diverse krokante visgerechten in, voor mij een pittige, en voor M een milde.
Als voorgerechten hadden we de Tod Man Kung (garnalenkoejes) en een Yam kung (garnalen salade). De tod Man Kung was lekker, zij het een beetje sponzig. Maar zo hebben we ze wel vaker geserveerd gekregen, smaken verschillen. De yam was goed - pittig, met royaal limoen etc. tot nu toe geen probleem.
Dat kwam bij het serveren van de hoofdgerechten. We kregen geen krokante vis, maar gestoofde vis. De uitleg was dat op dit moment de goeie vis er niet was. Dat hadden we graag bij het bestellen gehoord, dan hadden we toch echt iets anders besteld dan wat we nu kregen. Het was weliswaar goed klaar gemaakt, en goed van smaak, maar de teleurstelling blijft toch hangen.
Een en ander komt tot uitdrukking in de cijfers - met een klein beetje moeite kan River Kwai van ons echt een stuk hogere cijfers krijgen. Maar dan moet er wel iets aan het menu en aan de service gedaan worden. Als de kaart aangepast wordt, komen we terug.
Richard N.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Na jaren weer eens bij River Kwai beland. We hadden weer eens zin in Thais en dit is toch wel de beste Thai van Utrecht. Heerlijk gegeten! We hadden aangegeven dat we nog naar de film moesten en kregen daardoor een extra snelle behandeling. We hadden de rijsttafel met Tom Kha Kai soep, heerlijk! Interieur is misschien wat oubollig maar dat wordt goed gemaakt door het eten en de vriendelijke bediening.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Begin januari hier met een groep van zes gegeten, in de werfkelder van River Kwai. Het decor is wat spaarzaam ingericht met Thaise spullen en de tafels staan kort op elkaar. Als je aan een lange tafel zit met je rug tegen de muur moeten alle tafelgenoten opstaan om je er langs te laten als je even van tafel wilt, niet ideaal. De bediening is vriendelijk, maar we moesten steeds erg veel aandacht doen om hun aandacht te krijgen. Dat terwijl het restaurant nog niet vol zat. Toen we zaten duurde het te lang voordat er gevraagd werd of we iets wilde drinken. Hier zouden ze nog wel wat op kunnen winnen, want de bediening is verder goed.
Onze verwachtingen over het eten werden helemaal waargemaakt. De soep vooraf was erg smakelijk, zoals het in Thailand zelf smaakt. Omdat we met een groep waren, hadden we verschillende hoofdgerechten besteld die allemaal even smakelijk waren - van de garnalen tot het rundvlees. Heel netjes dat de rijst en nasi bijgevuld worden als deze op zijn, en er worden al zeer ruime porties van het eten geserveerd. De pittigheid van de gerechten is goed, echter waren er een paar gerechten die als pittig waren aangekondigd minder pittig dan een paar van de milde gerechten.
Al met al is River Kwai zeker een aanrader als je echt Thais wilt eten! Het wachten en de beperkte ruimte nemen wij daarbij graag voor lief.
Arco H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Goed restaurant, hier kom ik graag eens terug. Handige service is om de pepers los te serveren zodat je ook de heetste gerechten iets afgezwakt kunt proberen.
Heerlijke specialiteit (rode curry) en kip met cashew noten gegeten. Lekker!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Zaterdag 23 november hebben we in het kader van onze 'culinaire verkenning', gegeten bij Thais restaurant River Kwai. Het restaurant is gesitueerd aan de Oudegracht in een werdkelder en temidden van tal van kroegjes. Het interieur is ietwat gedateerd en de tafels staan in de smalle kelder relatief dicht op elkaar.

We begonnen met Tom Kha Kai, een soep op basis van kokos met kip en sereh. Lekker maar niet heel erg verfijnd. Voorts was het wachten op het hoofdgerecht - Paneng Neua (rundvlees/curry/cocos) - aangevuld met groenten en gebakken rijst.
De wachttijd liep op tot meer dan een half uur maar het was dan ook erg druk. Bijkomend nadeel hiervan is dat het in de werfkelder dan al snel te lawaaierig wordt.

De gebakken rijst was wat ons betreft net iets te klef maar de groenten daarentegen uitstekend. We hebben bijbesteld en 3x opgeschept, dat zegt genoeg. Omdat in de menukaart vier sterretjes - de maximale scherpte -achter de curry stonden, hadden we maar milde versie gekozen.Van enige scherpte was echter niets te merken. Ga dus gerust voor de vier sterren.

De bediening is vriendelijk , zonder poespas en traditioneel Thais gekleed.

Al met al heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar. Wel als het wat rustiger is, dat dan weer wel. Per persoon waren we 45 euro kwijt, geen cent teveel.
Kwint H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Heerlijke Thaise rijsttafel gegeten (feitelijk 4 gangen menu met loempia's vooraf, soep en mix van hoofdgerechten , dessert incl koffie en thee) voor 34,75. Op aangeven pitig gekruid. Je waant je in Thailand. Voortreffelijke bediening. Decor wel gedateerd (harde stoelen) Als jullie daar wat aan zouden kunnen doen dan zou het helemaal perfect zijn.
Heidy V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
We hebben met 12 mensen hier gegeten.
We bestelden voor 8 vegetarisch, 2 vlees en 2 vis.
Dit werd verdeeld over de tafel.
Iedereen had van alles wat.
Er was een gerecht met tofu dat was lekker pittig.
Het rundvlees zat met groente in een soort pannetje en was heerlijk.
Er werd rijst en bakrijst erbij geserveerd.
Dit is echt een aanrader voor zowel vleeseters als vegetariërs

Krista O.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Heerlijk gegeten in dit Thaise restaurant!
Voor wie verder kijkt dan het interieur en gaat voor de smaak een echte aanrader!
Ook de bediening was heel erg vriendelijk en heeft ons heerlijke menusuggesties gedaan.
Dirk-J87 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Een klein smal thais restaurantje aan de gracht. Van binnen ziet het er niet zo mooi uit. Maar wij eten daar graag vanwege de echt thaise keuken die er is. Bediening is netjes en correct. Prijs is goed!