River Kwai

Oudegracht 184 3511 NP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant River Kwai

De authentieke Thaise keuken in hartje Utrecht

In deze oude werfkelder aan de Utrechtse Oude Gracht verwacht je misschien niet direct een Thais restaurant. Toch komen authentiek Thaise geuren je hier al snel tegemoet. Proef de kruidige gerechten, alles is perfect op smaak gebracht. Hou je van extreem pittig of juist van mild? De chef zet voor elke gast wat lekkers op tafel. Een heerlijke ontdekking, niet in de minste plaats vanwege de uiterst aangename bediening.

Meer informatie over restaurant River Kwai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Ahp .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
het eten was wel lekker, maar niet wow. De desert lijst was magertjes, alleen bolletjes ijs. En ik heb geen drank kaart gezien. Een gedeelte van het personeel was moeilijk te verstaan. Wel knap dat ze met hun tweeën de hele zaal verzorgden.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Mix van voorgerechten was erg goed. Als hoofdgerecht een rode curry met garnalen en groene curry met kip. Spicy en goed van smaak. Porties waten wel aan de kleine kant. Voor rijst moest he extra bijbetalen. Bediening was vriendelijk.
mchvangenderen .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben op 23 januari heerlijk gegeten. Reserveren is aan te raden, er werden nogal wat mensen teleurgesteld.
Goeie Thaise gerechten, leuke, vriendelijke bediening.
Genoten!!!
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De vegetarische groene curry met tofu was echt heerlijk, heel smaakvol en pittig. Niet té "anijs-achtig" ook. Vriendelijke bediening en een leuke plek zo in zo'n oude werfkelder. We komen hier zeker terug, ik vind dit een van de betere Thaise restaurants in Utrecht.
Ralph B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Al vaak hier met vrienden gegeten. Afgelopen vrijdag weer eens een keer. De inrichting is redelijk kaal. Maar het is een werfkelder en we komen voor het eten. En dat is gewoon goed. En vooral lekker. Bediening vlot en attent. Een prettig restaurant waar je goed kan eten.
Marit B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het was even zoeken naar dit Restaurant, maar heb mij laten informeren dat dit restaurant "aan de gracht" ligt.
Na enig speurwerk kwamen wij erachter dat er een trap was die ons veilig naar beneden zou leiden. Dat is niet waar, wat ik daar schrijf. Het was een enge stijle trap, zo eentje als uit een spannende film waarbij iemand achter je aan zit ,en jij wilt wegkomen.
Maar we waren er nog niet: een oneffen stenen weggetje leidde ons naar een soort kelder.
Aangezien ik diegene was die ons in dit avontuur had gestort besloot ik de kelder/deur te benaderen.

Ja er was leven, ik zag mensen binnen zittend aan tafels en bevallige jongedames in wat ik meen traditioneel Aziatische klederdracht.
Het eerste wat mij helaas opvalt is de bedompte "muffe tapijt lucht ". Het duurt even voor ik aan deze geur gewend raakte.

Eenmaal aangekomen kregen wij onze plaatsen toegewezen. Al gauw werd het hoodgerecht geserveerd. Wij begrepen toen (we waren met z'n drieën ) dat we teveel hadden besteld. Het is niet 1 portie per persoon, het is heel veel eten per persoon.

Jammer dat dit niet uitgelegd werd vantevoren.
Het eten echter was heerlijk. Per gerecht werd aangegeven hoe peper deze was. Dit bleek echter ook aangepast te kunnen worden per gerecht. De drankjes smaakten niet echt vers.

De bediening was erg vriendelijk. En ik zou hier zeker terugkomen niet vanwege de aankleding, (je zit toch echt in een soort kelder) maar vanwege het heerlijke niet dure eten. Een aanrader.
plg .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Het eten was prima en goed klaargemaakt. De prijsstelling is misleidend, want bij afrekening blijkt er plotseling 'extra groente' te zijn meegerekend en er ook voor 2 soorten rijst te zijn bijbetaald.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wij zijn grote fans van de River Kwai, komen er regelmatig en het eten is altijd fantastisch. Onze favoriete gerechten zijn de rode curry met beef, en de biefstukreepjes met ananas in oystersaus. Ook het voorgerecht de mix voor twee, is een aanrader. Het is niet heel goedkoop, maar ook niet duur.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
goede service, er is herkenning als je er vaker komt en dat is fijn. Het is altijd druk dat zegt iets over het niveau. De kaart biedt van alles echter wel of niet spicy, neutraal of meer 3 / 4 sterren qua gekruidheid. Een leuke wijnkaart voldoende variatie die de kruiden ook aan kan. Het is voor een werfkelder sfeervol maar het gaat om het eten, de autenthiciteit en de fijne service. Een vast en vertrouwd adres!
Rienco K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heerlijk authentiek Thais midden in Utrecht . Menutje genomen met heerlijke kokussoep, en de fried vegetables en rundvlees waren van hoog niveau. Duo delink dat het zoals het hoort om het eten gaat. Uitstraling niet bijzonder.
Ga zeker nog een keer terug.
f.ramjankhan .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Dubieus ontvangst!!
Ondanks reservering via internet was er geen plek. Provisorisch het eea geregeld op een niet aangename plek.
Stond bijna op he punt van "we gaan hier weg!".....
Enfin toch iets eetbaars gekregen en was de snackbar opzoeken niet nodig...
Al met al slecht en we gaan er niet meer heen...
Jammer dat deze gast achteraf zo negatief reageert en niet tijdens het bezoek. In overleg regelen we altijd een oplossing naar tevredenheid van de gast.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Het was al een tijd geleden dat ik hier gegeten had, was wsl door jaren heen al mij 10de keer. Kwam eigenlijk doordat andere Thai's gesloten waren of vol zaten (met IENS deals ...). Anyway, was eigenlijk dom, want ik was vergeten dat het eten en service hier absoluut prima zijn. Hebben met z'n tweeën een menu genomen, en dat was uitstekend, gevarieerd en op ons verzoek wat milder dan de Thai's het zelf eten. Het decor is wat sober, en omdat het in een werfkelder zit is er ook niet zo veel mogelijk om het anders in te richten of te verbouwen. Bediening is erg vriendelijk en persoonlijk.
Michael H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Gisteravond met mijn vrouw hier gegeten. Het eten was uitstekend, een aanrader zijn de specialiteiten van het restaurant. Ook lekker om te proeven zijn de Thaise bieren die ze hebben.
Spencer S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Goede curry, kipsaté viel wat tegen. Tom ka kai vond ik aan de vlakke kant, tafelgenoten waren wel tevreden. Al met al okay gegeten, maar geen exceptionele ervaring.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Er heerste een ontspannen en gemoedelijk sfeer. Vriendelijke bediening.
Decor mag wat frisser/lichter, maar is zeker niet storend.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Lekker gegeten, deed ons denken aan onze vakantie naar Thailand. De inrichting is vrij simpel, maar het voelt wel passend.
brendan W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Alles komt authentiek en eerlijk over bij River Kwai. Geen pretentieuze poespas, geen vierkante borden met stapeltjes eten e.d . Hier komt alles over als gewoon echt Thais en dat straalt een bepaalde rust uit. Heel fijn. En het belangrijkste: het eten is gewoon heel erg goed. Heerlijk gegeten! Wij blijven gaan.
Romer V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Goed gegeten, hoewel ik het gevoel heb dat het niet helemaal authentiek Thais is. Toch wat aangepast aan de Nederlandse smaken. Komen nog wel een keer terug om andere gerechten te proberen.
Germain R.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Leuk restaurant, waar we heerlijk gegeten hebben.
Bediening is prima.
We houden van Thais eten en komen op veel plaatsen. Dit is een van de betere!
Volgende keer neem ik mijn hoofdgerecht pittiger( medium vond ik net te flauw)
W. S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
De bediening is erg vriendelijk en doet niet moeilijk over speciale wensen van de gast. Het eten was lekker, maar Thais blijkt niet helemaal mijn ding te zijn. Maar de gerechten waren vers bereid en vol met verschillende smaken.