River Kwai

Oudegracht 184 3511 NP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant River Kwai

De authentieke Thaise keuken in hartje Utrecht

In deze oude werfkelder aan de Utrechtse Oude Gracht verwacht je misschien niet direct een Thais restaurant. Toch komen authentiek Thaise geuren je hier al snel tegemoet. Proef de kruidige gerechten, alles is perfect op smaak gebracht. Hou je van extreem pittig of juist van mild? De chef zet voor elke gast wat lekkers op tafel. Een heerlijke ontdekking, niet in de minste plaats vanwege de uiterst aangename bediening.

Meer informatie over restaurant River Kwai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
figee .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Zondagavond met mijn vrouw gegeten in het restaurant RiverKwai.We komen vaak in Thailand, dus we weten waaraan de Thaise keuken moet voldoen.We hebben gegeten Koeng Prieuw Waan( gebakken garnalen in zoetzure saus) en Koeng Krathiam (garnalen met knoflook en peper)De produkten waren vers en de smaak was pittig, dus echt Thais.....Een origineel Singhabiertje erbij.Een vriendelijke bediening.Kortom, we komen , als we in Utrecht zijn, terug.Anthon en Marijke uit Hengelo
Michael H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Gisteravond met mijn vrouw hier gegeten. Het eten was uitstekend, een aanrader zijn de specialiteiten van het restaurant. Ook lekker om te proeven zijn de Thaise bieren die ze hebben.
Spencer S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Goede curry, kipsaté viel wat tegen. Tom ka kai vond ik aan de vlakke kant, tafelgenoten waren wel tevreden. Al met al okay gegeten, maar geen exceptionele ervaring.
Stef V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Tijdens de voorbereiding op weer een reisje naar Zuidooast Azië kreeg ik enorme zin in authentieke Thaise Phad Thai. Helaas stond deze niet op de kaart, maar er waren genoeg andere gerechten om uit te kiezen. Vooraf hele lekkere garnalenkoekjes gehad, en daarna de kip bereid in knoflook en peper. Beiden erg smakelijke gerechten. Met de gebakken rijst en side dish van gebakken groente heb je meer dan genoeg te eten. Op de bediening was ook niets aan te merken; niets dan Thaise vriendelijkheid.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Er heerste een ontspannen en gemoedelijk sfeer. Vriendelijke bediening.
Decor mag wat frisser/lichter, maar is zeker niet storend.
joekevanaelst .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het eten was echt heel erg goed. Authentieke smaken. Boterzachte rode viscurry en heerlijke garnalensalade. Sfeer is het Thais. Geen strakke design maar gewoon Thais. Restaurant was helemaal vol en prettige sfeer. Zeker een aanrader!
sandrabies .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Lekker gegeten, deed ons denken aan onze vakantie naar Thailand. De inrichting is vrij simpel, maar het voelt wel passend.
suzufish .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Eten was lekker maar wel erg weinig voor een volwassen man. Zelfs na een voorgerecht. De thaise biertjes waren weer lekker.
brendan W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Alles komt authentiek en eerlijk over bij River Kwai. Geen pretentieuze poespas, geen vierkante borden met stapeltjes eten e.d . Hier komt alles over als gewoon echt Thais en dat straalt een bepaalde rust uit. Heel fijn. En het belangrijkste: het eten is gewoon heel erg goed. Heerlijk gegeten! Wij blijven gaan.
Romer V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Goed gegeten, hoewel ik het gevoel heb dat het niet helemaal authentiek Thais is. Toch wat aangepast aan de Nederlandse smaken. Komen nog wel een keer terug om andere gerechten te proberen.
Germain R.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Leuk restaurant, waar we heerlijk gegeten hebben.
Bediening is prima.
We houden van Thais eten en komen op veel plaatsen. Dit is een van de betere!
Volgende keer neem ik mijn hoofdgerecht pittiger( medium vond ik net te flauw)
W. S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
De bediening is erg vriendelijk en doet niet moeilijk over speciale wensen van de gast. Het eten was lekker, maar Thais blijkt niet helemaal mijn ding te zijn. Maar de gerechten waren vers bereid en vol met verschillende smaken.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We waren al enige tijd niet meer bij River Kwai geweest maar vanavond werden wij voor de zoveelste keer bevestigd......dit is kwalitatief het beste Thaise restaurant in Utrecht. Service is prima, bediening accuraat en vriendelijk. River Kwai heeft alle ingrediënten voor een gezellige en culinaire Thaise avond, Aanrader!
Bea B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Men was erg klantvriendelijk. Wij waren voor openingstijd en werden gewoon binnen gelaten en van een drankje voorzien. Eten was goed. Wij hadden een menu besteld. Ook was het geen probleem om tussen de verschillende menu's te wisselen. Dus leuke avond gehad en erg lekker gegeten.
iriseekhout .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Het eten was echt heerlijk! We hadden de chef wat specialiteiten laten maken en er kwam een combinatie van heerlijke curries met kip, vlees, vis en groente. Heel erg genoten van het eten. De lokatie is ook leuk aan de oude gracht. Een knus restaurantje.
fredje77 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Heerlijk authentiek thais eten. De curry's zijn zijdezacht en vol van smaak!
Qua pittigheid: mild is echt heeel mild, dat mag iets pittiger, maar dat kan je aangeven. verder hele dikke pluim!
Zoë D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Op vrijdagavond zijn wij uiteten gegaan bij de River Kwai. Gelukkig hadden we gereserveerd, want het was erg druk. Die drukte was goed te begrijpen, want we hebben een uitstekende avond gehad. Ons eten, variërend van curry's, spareribs, viskoekjes en kip, was absoluut heerlijk. Vooral de curry's met rundvlees waren een aanrader. De service had iets te lijden onder de drukte, maar de bediening bleef beleefd en enthousiast en als je hun aandacht vroeg kwamen ze zo snel mogelijk. Het is een wat ouder restaurant, dus het decor is ietwat ouderwets, maar alles is goed verzorgd en de ambiance in de werfkelder is gezellig en warm. Al met al een absolute aanrader voor wie Thais wil eten in Utrecht.
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
We hebben zojuist bij River Kwai gegeten. En het viel niet mee. Zelf net terug uit Thailand vonden we helaas erg weinig terug uit de Thaise keuken. De loempia's smaakten pre-fab, maar de viskoekjes waren heerlijk. Alleen erg klein. Als hoofdgerecht namen we knapperig gebakken vis met peper/knoflooksaus. Erg lekker in Thailand, maar hier ronduit teleurstellend. Niks knapperigs, maar laffe pangasiusfilet. En dat voor 19 euro. Rijst moet je los bijbestellen en ook die portie is erg klein. We zijn overigens geen grote eters. Mijn verkering had een pittige Curry die gewoon flauw en zoet was. De rekening bedroeg uiteindelijk ruim 60 euro, met ieder slechts 1 drankje. Hier komen we niet meer terug.
V. T.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Zaterdagavond bij river kwai gegeten met mijn oude collega, omdat de andere Thaise restaurant aan de Oudegracht vol was gereseveerd,gingen we dus hier maar eten. Wij hebben lang op ons eten moeten wachten terwijl het niet super druk was. De rundvlees met Thaise rode curry en kokos smaakt niet echt lekker, vlees was erg taai en de hoeveelheid is weinig. Voor 20,00 euro een hoofdgerecht met een paar stukjes vlees en de rijst moet nog apart bij betalen! Ongezellig en ouderwetse restaurant, waar we niet meer zullen terugkomen.
Willeke N.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Goed eten en goede en vriendelijke bediening. Er wordt rekening gehouden met hoe pittig je het eten wilt hebben.
Erg jammer dan dat de locatie en de inrichting zo armoedig en smoezelig en niet fris.