River Kwai

Oudegracht 184 3511 NP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant River Kwai

De authentieke Thaise keuken in hartje Utrecht

In deze oude werfkelder aan de Utrechtse Oude Gracht verwacht je misschien niet direct een Thais restaurant. Toch komen authentiek Thaise geuren je hier al snel tegemoet. Proef de kruidige gerechten, alles is perfect op smaak gebracht. Hou je van extreem pittig of juist van mild? De chef zet voor elke gast wat lekkers op tafel. Een heerlijke ontdekking, niet in de minste plaats vanwege de uiterst aangename bediening.

Meer informatie over restaurant River Kwai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Eten was goed, en authentiek, service was ontzettend traag en niet behulpzaam. Wij hadden een aantal dingen besteld, schijnbaar was onze bediening het daar niet mee eens en heeft er toen een hele andere bestelling van gemaakt. Jammer.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gewoon de beste Thai in Utrecht.
mgjansen .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij waren met z'n tweeen en hadden als voorgerecht voor een specialiteit van het huis gekozen.
Dit was een schotel met allerlei verschillende gerechtjes. erg lekker.
Verder had ik zelf gekozen als hoofdgerecht gekozen voor gevulde ananas. Deze was gevuld met allerlei verschillende soorten vlees. Mijn zus had voor een visgerecht gekozen met garnalen. Beide gerechten waren erg lekker. Omdat het zulk mooi weer was hebben wij buiten aan de gracht gezeten, wat erg gezellig was. De bediening was uiterst vriendelijk.
Ik zou dit restaurant daarom aan iedereen kunnen aanbevelen.
Mariette B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Lekker eten, alleen gemengde voorgerechten wat eenzijdig: vrijwel alleen gefrituurde filodeegproducten.
Vriendelijke medewerkers.
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heel lekker gegeten. Eerste keer bij een Thais restaurant en dit is ons allen ( zes personen) zeer goed bevallen. Zowel voor- als hoofdgerecht waren heerlijk. Bediening is uiterst vriendelijk. wij gaan beslist nog een keer terug !
Peek2 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Het eten is prima, de bediening is vlot en attent en geeft voldoende uitleg. De inrichting is wat gedateerd. Kraanwater wordt op verzoek geserveerd en niet in rekening gebracht.
Wiedewiet72 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het eten was heerlijk, maar de bediening erg onvriendelijk. Er was een grote groep en wij waren met zijn tweeën. Omdat er maar 2 mensen rondliepen in de bediening, ging alle aandacht uit naar de grote groep en voelden wij ons echt te veel. We moesten iedere keer roepen, achter ze aan lopen (!) of zwaaien als we wat wilde vragen, want we werden compleet genegeerd. Op het laatst werd de rekening bijna op tafel gesmeten. Jammer, want het eten is echt prima.
Annemarieke R.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
We hadden gevraagd om een tafeltje buiten omdat het de dag dat we reserveerden erg warm was. De dag dat we kwamen was het iets minder warm. De mevrouw die ons ontving stelde voor om buiten het voorgerecht te nuttigen en het hoofdgerecht binnen. Wij vonden het heel aardig dat dat zo kon.
Het eten was allemaal heel erg lekker. We hadden heerlijke soep vooraf en alle drie een ander hoofdgerecht zodat we van elkaar konden proeven. Alles was heel erg lekker en werd mooi/smaakvol opgediend.
Het restaurant is eenvoudig maar sfeervol ingericht.
De bediening was zeer vriendelijk.
bmwjeep010 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Lekker gegeten, smaakt echt als in Thailand. Bediening was erg aardig en goed. We hadden met 6 personen alle 3 de rijsttafels 2x besteld en dan heb je een ruime keuze met gerechten.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Alle gerechten waren lekker, zowel de vis als vlees en vegetarisch. De bediening was vlot en de mensen waren vriendelijk. De gerechten zijn niet heel goedkoop maar het is zeker de moeite waard bij River Kwai te gaan eten.
EVroom V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
eten is heerlijk, goedkoop en lekker pittig. Locatie is leuk, bediening vriendelijk. Toen mijn vriendin en ik buiten bij de gracht onder een mooie boom nog wat wilde roken om te wachten tot het eten gered was, was dat geen enkel probleem en werden onze drankjes buiten geserveerd. Na het lekkere, pittige eten kregen we ook buiten onze koffie. En dat voor nog geen 50 euro voor twee personen.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Uitstekend gegeten!Vooral de Thom Kha Kai en Paneng Neua erg lekker.Bediening vlot en
vriendelijk.Prijs/kwaliteit goed.Decor zou iets meer warmte kunnen uitstralen!Aanrader.
Raymond M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Authentiek Thais eten, succes verzekerd. Erg vriendelijk en hardwerkend personeel (staan altijd met z'n tweetjes, ook al is het helemaal restaurant vol) Inrichting is zoals je het kan verwachten van een traditioneel Thais restaurant, locatie is erg leuk!
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij vonden alles lekker, biefstuk met rode curry en maïs, en nog een gerecht met garnalen met knoflook en peper geserveerd met heerlijke nasi! We hebben enorm gesmuld. We vonden het wel jammer dat het een beetje kaal was, aan de muren hing niet veel? Decor vonden wij een nogal somber, maar verder het eten en bediening super goed. Wij komen er zeker weer gauw langs voor het heerlijke Thaise eten.
jgeenen .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het was een geweldige ervaring. Hele vriendelijke bediening en het eten was superlekker. We hadden een menu genomen, alles smaakte geweldig en het was voldoende.
Wat ik ook fijn vind is dat je een kan water krijgt zonder dat je veel voor een flesje water moet betalen. We komen zeker nog een keer terug!
Christian J.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Gingen hier eten met familie en Amerikaanse vrienden. Je loopt het trappetje bij de brug aan de Oudegracht aan de Werf naar benee en dan loop je alshetware onder de straat een gewelf in. Het restaurant is langwerpig en aan beide kanten staan tafels en stoelen. Wij hadden gereserveerd via SEATME. En dat prima en snel.
De jonge dame die ons bediende was snel en vriendelijk. Onze Amerikaanse vrienden (70 en 72 jaar) kregen een Engelse kaart. Een samenstelling van voorgerechtjes was snel besteld en geserveerd en erg lekker. Bij de bestelling van de hoofdgerechten ging het blijkbaar mis bij onze Amerikaanse vriend, want hij zei tegen een oudere serveerster dat ie "KAI MA MUANG" wilde, terwijl hij daarbij ook op de kaart wees. Uiteindelijk bij het uitserveren, kreeg ie "KOENG MA MUANG" waarbij we aangaven dat het de verkeerde gerecht was. De oudere serveerster met beweerde met verhefde stem dat hij toch het garnalen gerecht besteld had. Om verdere toestanden te voorkomen en de gezelligheid te bewaren hebben we het gerecht toch genomen mede doordat een ander hetzelfde kipgerecht had gekozen. Het eten smaakte voor de rest voortreffelijk, maar de reactie van deze oudere serveerster was echt niet waardig. Al zou een klant zich eventueel vergissen en de uitspraak van het gerecht niet juist zijn (wat in dit geval niet zo was, omdat ik het zelf ook hoorde en hij tegelijkertijd met z'n vinger op de kaart wees), dan nog had die serveerster zich moeten gedragen en haar stem niet moeten verheffen. Wie is hier nu de klant ?
Jammer dat de bediening het geweldige eten negatief heeft beinvloed.
Marijn123b B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Bijzonder lekker gegeten! Ik zou niet weten wat er nog beter zou kunnen aan het eten. De garnalen zijn echt een aanrader.
Ineke I.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Vriendelijke bediening, subtiele gerechten. Niet prijzig. Alleen jammer dat we vooraan zaten en de wc-verfrissen geregeld roken.
contact6 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening. Mobiel netwerk niet bereikbaar, dus lekker stil. We waren later maar dit was geen probleem.
seatme8 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Authentiek Thais restaurant, en daarmee ook authentiek Thais pittig! Heerlijk eten onder het genot van een Singha biertje. Wij waren met 4 personen op een zaterdagavond. De tent zat vol en het schaarse personeel kon het maar met moeite bijbenen.