River Kwai

Oudegracht 184 3511 NP Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant River Kwai

De authentieke Thaise keuken in hartje Utrecht

In deze oude werfkelder aan de Utrechtse Oude Gracht verwacht je misschien niet direct een Thais restaurant. Toch komen authentiek Thaise geuren je hier al snel tegemoet. Proef de kruidige gerechten, alles is perfect op smaak gebracht. Hou je van extreem pittig of juist van mild? De chef zet voor elke gast wat lekkers op tafel. Een heerlijke ontdekking, niet in de minste plaats vanwege de uiterst aangename bediening.

Meer informatie over restaurant River Kwai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
7,2
A.roubos R.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
We hadden gevraagd om een tafeltje buiten omdat het de dag dat we reserveerden erg warm was. De dag dat we kwamen was het iets minder warm. De mevrouw die ons ontving stelde voor om buiten het voorgerecht te nuttigen en het hoofdgerecht binnen. Wij vonden het heel aardig dat dat zo kon.
Het eten was allemaal heel erg lekker. We hadden heerlijke soep vooraf en alle drie een ander hoofdgerecht zodat we van elkaar konden proeven. Alles was heel erg lekker en werd mooi/smaakvol opgediend.
Het restaurant is eenvoudig maar sfeervol ingericht.
De bediening was zeer vriendelijk.
bmwjeep010 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Lekker gegeten, smaakt echt als in Thailand. Bediening was erg aardig en goed. We hadden met 6 personen alle 3 de rijsttafels 2x besteld en dan heb je een ruime keuze met gerechten.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Alle gerechten waren lekker, zowel de vis als vlees en vegetarisch. De bediening was vlot en de mensen waren vriendelijk. De gerechten zijn niet heel goedkoop maar het is zeker de moeite waard bij River Kwai te gaan eten.
EVroom V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
eten is heerlijk, goedkoop en lekker pittig. Locatie is leuk, bediening vriendelijk. Toen mijn vriendin en ik buiten bij de gracht onder een mooie boom nog wat wilde roken om te wachten tot het eten gered was, was dat geen enkel probleem en werden onze drankjes buiten geserveerd. Na het lekkere, pittige eten kregen we ook buiten onze koffie. En dat voor nog geen 50 euro voor twee personen.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Uitstekend gegeten!Vooral de Thom Kha Kai en Paneng Neua erg lekker.Bediening vlot en
vriendelijk.Prijs/kwaliteit goed.Decor zou iets meer warmte kunnen uitstralen!Aanrader.
Raymond M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Authentiek Thais eten, succes verzekerd. Erg vriendelijk en hardwerkend personeel (staan altijd met z'n tweetjes, ook al is het helemaal restaurant vol) Inrichting is zoals je het kan verwachten van een traditioneel Thais restaurant, locatie is erg leuk!
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij vonden alles lekker, biefstuk met rode curry en maïs, en nog een gerecht met garnalen met knoflook en peper geserveerd met heerlijke nasi! We hebben enorm gesmuld. We vonden het wel jammer dat het een beetje kaal was, aan de muren hing niet veel? Decor vonden wij een nogal somber, maar verder het eten en bediening super goed. Wij komen er zeker weer gauw langs voor het heerlijke Thaise eten.
jgeenen .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het was een geweldige ervaring. Hele vriendelijke bediening en het eten was superlekker. We hadden een menu genomen, alles smaakte geweldig en het was voldoende.
Wat ik ook fijn vind is dat je een kan water krijgt zonder dat je veel voor een flesje water moet betalen. We komen zeker nog een keer terug!
Christian J.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Gingen hier eten met familie en Amerikaanse vrienden. Je loopt het trappetje bij de brug aan de Oudegracht aan de Werf naar benee en dan loop je alshetware onder de straat een gewelf in. Het restaurant is langwerpig en aan beide kanten staan tafels en stoelen. Wij hadden gereserveerd via SEATME. En dat prima en snel.
De jonge dame die ons bediende was snel en vriendelijk. Onze Amerikaanse vrienden (70 en 72 jaar) kregen een Engelse kaart. Een samenstelling van voorgerechtjes was snel besteld en geserveerd en erg lekker. Bij de bestelling van de hoofdgerechten ging het blijkbaar mis bij onze Amerikaanse vriend, want hij zei tegen een oudere serveerster dat ie "KAI MA MUANG" wilde, terwijl hij daarbij ook op de kaart wees. Uiteindelijk bij het uitserveren, kreeg ie "KOENG MA MUANG" waarbij we aangaven dat het de verkeerde gerecht was. De oudere serveerster met beweerde met verhefde stem dat hij toch het garnalen gerecht besteld had. Om verdere toestanden te voorkomen en de gezelligheid te bewaren hebben we het gerecht toch genomen mede doordat een ander hetzelfde kipgerecht had gekozen. Het eten smaakte voor de rest voortreffelijk, maar de reactie van deze oudere serveerster was echt niet waardig. Al zou een klant zich eventueel vergissen en de uitspraak van het gerecht niet juist zijn (wat in dit geval niet zo was, omdat ik het zelf ook hoorde en hij tegelijkertijd met z'n vinger op de kaart wees), dan nog had die serveerster zich moeten gedragen en haar stem niet moeten verheffen. Wie is hier nu de klant ?
Jammer dat de bediening het geweldige eten negatief heeft beinvloed.
Marijn123b B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Bijzonder lekker gegeten! Ik zou niet weten wat er nog beter zou kunnen aan het eten. De garnalen zijn echt een aanrader.
Ineke I.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Vriendelijke bediening, subtiele gerechten. Niet prijzig. Alleen jammer dat we vooraan zaten en de wc-verfrissen geregeld roken.
contact6 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening. Mobiel netwerk niet bereikbaar, dus lekker stil. We waren later maar dit was geen probleem.
seatme8 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Authentiek Thais restaurant, en daarmee ook authentiek Thais pittig! Heerlijk eten onder het genot van een Singha biertje. Wij waren met 4 personen op een zaterdagavond. De tent zat vol en het schaarse personeel kon het maar met moeite bijbenen.
Barry V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Net restaurant met een goede service en ook heerlijk eten. Vriendelijke mensen en ook de prijs van het eten was ook goed.
NicoleKH .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Rustige sfeer. Eten was erg lekker. Prettige bediening. We waren met een grote groep (13 p) en er liepen maar 2 serveersters rond die iedereen bedienden, en ze zaten absoluut niet stil. Regelmatig kwamen ze vragen of we er nog rijst bij wilden hebben. Ik had liever gehad dat ze vroegen of we nog wat wilde drinken. We zaten er 4 uur, excl. koffie/thee had iedereen maar zo'n 2-3 drankjes op.
Ondanks dat we met een grote groep waren had ik niet het gevoel dat we werden weggekeken.
Ik ga hier graag nog een keer naar toe.
Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voor we naar de film gingen hier op een zaterdag gegeten. Eten was okay, maar niet bijzonder. Aankleding verdient een stevige opfrisser; het ziet er ouderwets uit, alsof er al jaren niets aan gedaan is. Service was ronduit bedroevend; drie keer om een glas water naast de wijn gevraagd, niet een keer doorgekomen. De bediening leek sowieso wat overvraagd door het aantal gasten. We kregen erg weinig aandacht. Merkwaardig ook dat er niet standaard witte rijst bij de hoofdgerechten zit. Dat moet los besteld. Dat komt weinig gastvrij over. Kortom: ik kom hier niet snel meer terug.
hholster .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een van de gerechten viel nogal tegen kwa smaak (grondsmaak, echt afwijkend tov andere Thais). Was naar ons idee niet goed (klaargemaakt?). Bediening ging daar niet serieus mee om, hadden we maar andere keuze moeten maken. Jammer.
Lokatie verder wel bijzonder, ambiance daarentegen niet bijzonder.
Bert P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Meestal is het heel druk, deze avond was het rustig. Maar dat maakt niet uit, het blijft een heel gezellig restaurant en opnieuw hebben we er heerlijk gegeten. Pittigheid kan naar de smaak worden aangepast. Altijd een heel vriendelijke bediening. Top.
Marcella K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, alleen toen we wilden afrekenen duurde het eventjes voordat er iemand kwam. Jammer was dat we het plekje net voor de kassa bij de uitgang kregen, dat met een muurtje gescheiden is van de rest van het restaurant.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Ik kwam hier wel vaker, een tijd geleden. Weer eens terug maar beviel niet. Erg onvriendelijk personeel. Kort af, luistert niet een ongeïnteresseerd. Een gerecht werd maar voor de helft gebracht omdat het op was, de rest zou volgen, maar nee. Wel op de rekening en bij het aangeven bij afrekenen onvriendelijk en gewoon erop laten staan. Eten was ok, een curry met kip en tahoe met cashews. Curry was ok, tahoe veel te veel tahoe, te weinig groenten en cashews. Decor is OK, gewelven zijn mooi maar aankleding wat karig.

Niet om over naar huis te schrijven. Ik kom niet meer terug.