Over het restaurant River Kwai

De authentieke Thaise keuken in hartje Utrecht

In deze oude werfkelder aan de Utrechtse Oude Gracht verwacht je misschien niet direct een Thais restaurant. Toch komen authentiek Thaise geuren je hier al snel tegemoet. Proef de kruidige gerechten, alles is perfect op smaak gebracht. Hou je van extreem pittig of juist van mild? De chef zet voor elke gast wat lekkers op tafel. Een heerlijke ontdekking, niet in de minste plaats vanwege de uiterst aangename bediening.

Meer informatie over restaurant River Kwai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
7,2

Jouw recensie over het restaurant River Kwai

Ki K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Alles was perfect. Beter dan verwacht. Tom ka khai is mijn lievelings soep en was hier erg goed.Goede service! We komen weer terug.
Raksha N.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Lekker eten voor een redelijke prijs. Lieve gastvrouw.
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Dit restaurant is een absolute afrader. Het personeel leek in eerste instantie vriendelijk en het hoofdgerecht, rundvlees met Thaise curry en kokos was niet bijzonder maar prima. Het dessert, kokosijs met slagroom, was zeer slecht. Dusdanig slecht dat we het na geproefd te hebben niet verder hebben gegeten. Het smaakte geheel niet naar kokos en we vermoedden dat het bedorven was. Toen we dat meldde werd de mevrouw die ons bediende kwaad en ze verwachtte dat we het dessert wel gewoon zouden afrekenen. Wij weigerden dat en vervolgens wilde ze dat we een percentage van het dessert zouden afrekenen omdat we er wel van geproefd hadden. Uiteraard weigerden we dat ook waarna ze zich zeer vreemd ging gedragen. Wij gaan gemiddeld 2 a 3 maal per week uit eten, maar zo een slechte ervaring met 'service' of feitelijk het volledige gebrek eraan hadden we nog nooit eerder meegemaakt. Zeer slecht! Vanzelfsprekend zijn wij vertrokken zonder het bedorven ijs af te rekenen.
Hans Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Prima kwaliteit en goede sfeer...
Stef K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Prijs kwaliteit zeer goed, zeer vriendelijk personeel. Wij waren reeds enkele malen hier en zullen zeker terugkomen.
P.S. wij wonen in Limburg.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Met z'n vieren gegeten en een gezellige avond gehad met zeer goede gerechten. De bediening was vriendelijk en correct.
Ann V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Zeer lekker. Er wordt rekening gehouden met wat je lust : als je niet van pikant houdt wordt het menu aangepast.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Helemaal top!
CGW R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Ben al vaak hier wezen eten, eten was altijd heerlijk. Deze keer vond ik het minder smakelijk dan anders, minder authentiek Thais, er lijkt een andere kok in de keuken te staan.
De jonge serveerster heeft nog veel te leren over gastvrijheid,; wanneer wij haar een vraag wilde stellen kregen wij telkens een blik hoe wij het toch durfde haar te storen bij haar bezigheden.
Niet prettig en ook niet hoe ik gewend was van eerdere gelegenheden, erg jammer.
samantha D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Wij hebben hier gegeten met een groep van 17 man. Nog nooit heb ik zo'n slechte ervaring in een restaurant opgedaan als hier. Een lange tafel stond voor ons gedekt. Twee dames in de bediening. Een Thaise dame en een meid van in de twintig die nog nooit van de glimlach van Thailand heeft gehoord..wat keek die de hele avond chagrijnig! Van te voren was er een afspraak gemaakt over een voorgerecht en hoofdgerecht voor 25 euro p.p. In het restaurant staan op 2 heel duidelijk zichtbare plaatsen borden met de vermelding; heeft u een allergie? meldt het ons. De drie vegetariërs onder ons zaten aan het einde van de tafel, met op de kop iemand met een noten allergie. Het voorgerecht waren 4 mini loempia's p.p. Het hoofdgerecht werden met rechauds en potjes geserveerd. Ieder een eigen bord met een schep rijst geserveerd. De drie vegetariërs moesten 2 potjes delen. De anderen kregen kip, rund, garnalen en groenten. Degene met notenallergie kreeg kip cashew van de (ik denk eigenaresse) voor haar neus. Wij melden dit direct en ze liep naar de keuken. Het duurde een tijd.. dus heeft ze maar wat vegetarisch opgeschept in de tussentijd. Uiteindelijk de dame nog maar eens aangesproken over de notenallergie en een gerecht wat ze wel mag hebben. Ze pakte wat van de andere kant van de tafel weg wat een lepeltje groente met klein stukje vis bevatte. En daar moest ze het mee doen. Er was verder niks na geserveerd. Alle potjes waren leeg en alles werd opgeruimd. Er werd niet gevraagd of het voldoende was, de vegetariërs betaalde dezelfde belachelijke prijs als de anderen die meer keuze hadden. Degene met notenallergie werd vergeten en genegeerd. Ook zij betaalde dezelfde belachelijke prijs voor dat ene schepje rijst en lepeltje groenten met vis. Ik heb de gastvrouw hiernaar gevraagd en was niet voor rede vatbaar. Prijs afspraak is prijs afspraak zei ze. Ik zei dat het veel te weinig was en de noten allergie werd niks mee gedaan ondanks de borden met koeienletters vermelde allergie meld het ons. Schandalig dat er zo met gasten omgegaan wordt. Service een NUL. Wat een slechte zaak, met zulke chagrijnige mensen die het niet konden oplossen. Met trek zijn wij de deur uit gelopen en komen hier niet nog eens.
Bob K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Prettige bediening, heerlijk eten, heerlijk rustig ondanks volle zaak. Wel een beetje flauw van Iens om hier minstens 120 tekens te eisen, dus vandaar deze laatste zin.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Het blijft (een beetje vochtige) werfkelder. Lastig om daar Thaise sfeer in te brengen. Die komt dan ook niet van de omgeving, maar van het eten. Heerlijke, en voor zover ik dat kan beoordelen, authentieke gerechten.
fredje77 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Zoals altijd gewoon goed! Neem vooral eens de groene curry met thaise aubergines, zalig! Mocht je een mildere versie willen van een gerecht dan kan dat gewoon.
Ed G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten
Ed G.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We hadden het voorgerecht "Mix River Kwai" met de hoofdgerechten "Moe phad phed" en Neu sapparod". Met gebakken rijst. Daarbij als groente "Phad phak"
Alles zeer smakelijk en ruim voldoende.
Een goede prijs/kwaliteitverhouding dus.

Dat geldt niet voor het dessert,
Het "Thais dessert van de dag", vonden we zeer teleurstellend. Zeker gezien de prijs van € 6, 45. voor één bolletje ijs met twee blokjes cake.
Jeannet V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Wij zijn hier al vaak wezen eten. Het eten is hier altijd heerlijk en dit keer met vrienden was het ook Top
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Het eten was lekker, maar voor ons had het wel iets pittiger ("more sipcy") mogen zijn.
Gerbrand H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten!
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gelet op de eerdere recencies waren onze verwachtingen hoog. De gerechten waren op smaak maar het kip en rindvleesgerecht waren droog / taai het visgerecht was wel goed. De wachttijd tussen het voor en hoofdgerecht was erg lang. Locatie leuk. Bedieningbgoed.
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Uitstekende snelle en vriendelijke bediening. Heerlijk eten tegen redelijke prijs.