Riva

Amstelboulevard 1 1096 Amsterdam Nederland Kaart
31-207602030

Over restaurant Riva

Culinair genieten in een prachtige setting

Onder de indruk, dat ben je zeker weten als je de eerste keer Riva binnenloopt. Een prachtige zaak! De menukaart bevat een mooie mix van klassiekers en internationale gerechten. Bij mooi weer is het schitterende terras pal aan de Amstel de perfecte plek om de zonnestralen op te vangen.

Meer informatie over restaurant Riva

Maandag t/m Vrijdag vanaf 11:00
Zaterdag vanaf 12:00

Edmund G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijk restaurant! 2 jaar geleden hier geweest tijdens een verjaardag, 8 man sterk, maar prijs/kwaliteit lichtjes uit verhouding. Zeker niet onaardig. Vanavond hier geweest, 24 man sterk, fantastische ervaring. Ja, service uitstekend. Daar kunnen andere zaken nog een duimpje aan zuigen. De host heeft alles in de gaten, vliegensvlug, en presenteert goede gerechten met bijpassende wijnen. Ongeacht het vaste menu maken ze onderscheid met de smaak. Burrata vooraf met broccolini, heerlijk! Bovendien super mals. Runderlende was voortreffelijk. Aardbeien met vanille mascarpone, als afsluiter, zeer bijpassend. Nee, niets anders dan lof. De kleine zuster van Dauphine heeft een stap gemaakt in de juiste richting. Dank hiervoor!
Gail W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Locatie geweldig. Bediening redelijk, correct, maar niet echt bijzonder. Eten - beef salade en ceasar salade (met kip) waren prima in orde. Leuk om de varende boten te bewonderen vanuit het terras. Prijs kwaliteit verhouding is redelijk. Kantekening - heftige prijs voor de extra portie patat - 4,50 euro - dit is gewoon teveel.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
In gestolen en gewonnen tijd nog gauw naar Riva.... Wat had ik me erop verheugd! En ja hoor, vanaf het begin.. hartverwarmende, ongekunstelde bijzonder sympathieke ontvangst, begeleiding, aandacht en begrip voor onze noden . Aan de Amstel.... soms een zo zwaar bevochten stoel dat menig gast er zelfs een dekentje voor om wou doen. Wij niet ... na teveel zon de laatste keer mag nu inslapend Amsterdam zich aan ons tonen . Wat een fantastische locatie, met een uitzonderlijk goed product en geweldige bediening... In onze eigen haast en beperkingen volgden de gewenste gerechten en heerlijke wijn in spontaan en punctueel tempo. Als je van zeuren en klagen houdt... is Riva een slecht adres... we kregen wat we wilden , wanneer we het wilden, en wat we dan kregen was wederom van geweldige kwaliteit, en met een plezier en enthousiasme gepresenteerd, waar je menig restaurantervaring op een 'hoger 'niveau nog mee zou willen confronteren. En terecht : eten en drinken , bediening, de plek.. het is hier zo uitzonderlijk goed. Ik begrijp wel dat gasten hier vechten om een stoel en de kille avondbries voor lief nemen met een turquoise dekentje om de schouders.... Lamsfilet vooraf, de bitterbal was nog koud van binnen. Runderlende als hoofdgerecht.. WOW, wat een schakering aan smaken , bereidingen en ingredienten... en prima portionering.
Over de wijn doe ik geen uitspraken meer, dan verklap ik wat iedereen hier minstens zou moeten proeven of drinken , heel egoistisch, maar ik hoop dat ze deze wijnkaart nog heel lang kunnen voeren...... maar ik heb bijzonder genoten , van het aanbod, onze keuze en jullie prijs/kwaliteit verhouding. Nogmaals : heel veel complimenten, ook weer voor het charme offensief met kennis en liefde voor het werk/product en gasten vanuit de bediening.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk restaurant aan de Amstel! Gegeten op het buitenterras met uitzicht op voorbijvarende boten. Mooie kaart: softshell krab, tempeh kreeft, runderlende, etc. Prettige bediening en dito sfeer. Hier kom ik graag terug!
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Bij het gratis parkeren werden we al meteen hartelijk verwelkomt en een smakelijk eten toegewenst. Dit laatste lukte zeker. Zowel het voorgerecht (lamsfilet) als hoofdgerecht Parelhoen en Scholfilet) was met erg veel zorg bereid en uitstekend van smaak. Ook de witte huiswijn is van prima kwaliteit en zoals het volgens ons ook hoort, stond het water niet op de rekening. Personeel erg vriendelijk en hartelijk. Kortom uitstekende keuze weer.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We hebben uitgebreid gegeten bij Riva, en dat is goed bevallen. We hadden een aantal smakelijke gerechten, en het eten ziet er allemaal erg mooi uit. Het is een luxe kaart met bijzondere ingrediënten soms, maar de gekozen combinaties werkten goed. De porties zijn niet groot, maar dat is gepast bij een dergelijk restaurant.

De bediening was correct, vriendelijk en behulpzaam, maar heeft verder geen bijzondere indruk gemaakt. Het decor is uitzonderlijk mooi, aan het water van de Amstel. Het ene na het andere bootje komt voorbij, de ondergaande zon belicht alles prachtig, werkelijk een plaatje.
Pascale D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Eten vanaf het water van de Amstel. Roeiers komen bijna op aanraakafstand langsscheren. Bediening is professioneel, prima voor zakelijke lunch. Kaart is overzichtelijk en niet te ingewikkeld. Het eten is gewoon goed.
France89390 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
In de avondzon heerlijk gegeten op het terras. Mooi uitzicht en geweldige ambiance. Zowel de combinatie van voor+hoofdgerecht als twee voorgerechten kwamen prima tot hun recht. De bediening was correct en vriendelijk maar hadden deze avond hun handen vol aan een hele grote groep. Terras is de grootste asset van dit restaurant.
Sylvi .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
op een heerlijke warme dag s'middags lunch op het terras op de Amstel.
Op de Amstel inderdaad want ook het restaurant is floating:-) leuk detail.
Al eens eerder gedineerd, was toen ook heel lekker. Nu de lunch net zo:
vers, smaakvol en het ziet er mooi uit.
goede wijn.
tja.... en dat uitzicht!! kortom een aanrader
Marcoen V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Dit restaurant heeft qua locatie een van de mooiste plekken van Amsterdam uitgezocht. Zowel op het terras als binnen heb je prachtig uitzicht over de bocht aan de Amstel en vooral met zonsondergang is het erg prettig zitten in de grote open en moderne ruimte. Voor een borrel een hele mooie locatie.

Naast het mooie interieur en de service die prima was, helaas minder goede woorden over de kwaliteit van het eten.

We kozen allebei voor een hoofdgerecht (parelhoen en lamsvlees). Bij de parelhoen vroegen we ons af of er überhaupt iets mee gedaan was. Deze was wit uitgeslagen en had vrijwel geen smaak. Het lamsvlees was op zich ok, maar doordrenkt in een saus die veel te overheersend was. Bij navraag was het een chili jam. Nu ben ik als Indonesiër behoorlijk scherp eten gewend, maar ik weet zeker dat dit de meesten veel en veel te scherp is. Het platbrood dat bij het gerecht hoorde was door de saus verworden tot een ondefinieerbaar en taai stukje schoenzool, wat heel jammer was. We zochten onze redding in de frietjes als supplement, maar helaas waren ook deze alles behalve krokant en smaakvol, alsof ze uit de diepvrieszak te kort gefrituurd waren.

We wilden toch nog een toetje, en kozen allebei de chocolade ganache. Helaas was de pistachecake (die eerder leek op een - hoewel nooit zelf gegeten - soort spacecake), het sesamijs en de (waarschijnlijk) pistachelaag op de ganache geen gelukkige combinatie. Het smaakte bitter, rare substantie en helaas dus geen goedmaker voor het hoofdgerecht.

Al met al is Riva een hele mooie gelegenheid om een borrel te drinken op een schitterende locatie, maar ik zal het voor het culinaire gedeelte niet aanbevelen aan anderen.
Lauren T.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Zeer mooie omgeving, parkeren iets moeilijker, echter is het zicht over het water de moeite waard. Moderne strakke inrichting maar geen kil gevoel. Bediening is zeer vriendelijk en geen "typisch Amsterdamse" attitude. Diverse wijnkaart degelijke huiswijnen en daarna van fruitig of vol wit, naar pinot noir tot zwaar rood. Eten wordt mooi opgediend en is een streling voor zowel zicht als smaakpapillen. De zeevruchtenrisotto is niet klef en beetgaar, de gnocci's met buffelricotta en biet is origineel en een byzondere smaakcombinatie alhoewel de gnocci's zelf meer naar Italiaans recept hadden mogen zijn nu te veel gebakken. Tot slot is de angusburger prima voor de lunch zou dit niet aanraden voor het diner. Mooie locatie, gezellige sfeer, goed eten voor een nette prijs, goedkoop is het niet maar je betaald ook een beetje voor de entourage.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Een fanatische ervaring om zo op/aan het water in deze trendy zaak te eten. het was heel druk toen we er waren en het duurde wat lang eer we eea. kregen.
Maar... de kalfszwezerik was subliem en de hertenfilet was een streling voor de tong.
Ik kom hier zeker nog eens terug
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Bij toeval weer eens bij Riva gegeten. We waren aan de vroege kant en zagen het langzaam donker worden aan de boorden van de Amstel. Prachtig schouwspel met eenzame roeiers in de schemering. Fijne gerechten op de kaart. Vooraf aten we voortreffelijke coquilles met bisque dressing in een soort yoghurt mousse en kalfszwezerik met polenta en radicchio in een fijn samenspel van smaak en structuur. Als hoofdgerechten: verassend lekker gemaakte parelhoen met truffel, wilde spinazie en paddenstoelen, een heerlijke moot griet met knolselderijpuree, schorseneren in een saus van rode wijn en dragon, en een tournedos met ossenstaart en bonen. In een woord: lekker! Op advies van de gastvrouw dronken we er Givry bij. Inderdaad de perfecte begeleider bij de variëteit aan smaken. Prijs/kwaliteit is top en de bediening adequaat en aangenaam. Fijn restaurant op een toplocatie!
Volvet .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Het eten is goed maar niet heel bijzonder. Redelijk grote porties en beslist geen haute cuisine, tegen het boerse aan. Wel kun je voor een redelijk bedrag een goede fles wijn krijgen en er is ook een ruime en betaalbare keuze aan digestiven. De bediening is vriendelijk - wat zou je anders verwachten - maar ook wat onpersoonlijk.
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Wat heb ik genoten van de knolselderie soep met brie! Als hoofdgerecht had ik de ravioli met pompoen. Deze vond ik niet zo, maar ik had gewoon het verkeerde gerecht gekozen. Het was zoals het moest zijn. Ik vond het eentonig. Dit heb ik gemeld en ik kreeg hierdoor de prijs van een kleine portie voor mijn gerecht. De curry van mijn vriendin was echt lekker. En de ossenhaas van mijn man was super lekker. De kaasplant na was goed. En wat ziet het restaurant er prachtig uit! De bediening was vriendelijk en goed. Ik wil er zeker nog een keer dineren.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
De oesters waren geweldig en de ree was dat ook, evenals de kaasplank. De bediening was erg vriendelijk maar ietwat gehaast. De locatie en de open keuken boven zijn een visueel genot.
Guinnifer .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Erg lekker en verrassend eten - duidelijk niet de 'standaard' gerechten maar anders dan anders. (Maar niet helemaal out of the box culinair. comfort/relaxed eten).

Zeer vriendelijke bediening, flexibel en duidelijk bezig met het ervoor zorgen dat hun gasten een fijne tijd hebben. Had wel nog net wat losser, met zo nu en dan een grapje gemogen - maar dat is persoonlijke smaak.

Locatie erg mooi, mooi uitzicht over de Amstel. Fijne tafelsetting, ik zat alleen op de bank en daar wel een beetje krapjes.

Al met al een fijne niet-typische plek voor in Amsterdam, ik kom graag weer een keer terug! (En dan liefst wanneer het weer wat meer terrasweer is!)
Dimitri O.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Eerst een drankje terwijl wij genoten van de laatste stralen van de zon en het weidse uitzicht over de Amstel, daarna heerlijk, echt heerlijk gegeten. Riva is een bar / restaurant met een posh uiterlijk waar kwaliteit van service of eten van secundair belang zouden kunnen zijn. Niets is echter minder waar. Het bediening is uiterst vriendelijk en persoonlijk. Men maakt tijd en er is ruimte voor een grapje. Het eten is echt van heel goede kwaliteit en de prijzen lager dan je bij deze combinatie zou verwachten (€35 voor 3-gangen menu).
Ik kom snel weer!
Rkayzel .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Ik heb nu voor de tweede keer gegeten bij Riva. Voor de tweede keer moesten we veel te lang wachten op de bediening. De gangen worden prachtig opgediend, maar het eten valt erg tegen voor de prijs die je ervoor betaald. Het uitzicht en het decor zijn heel bijzonder. Jammer dat de kwaliteit van het eten en de bediening zo tegenvalt
Ede100 D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
De locatie is al superleuk aan de Amstel, maar daarbij is de kaart gevarieerd en betaalbaar. De maiskip smelt op je tong. Altijd leuk als je bonbons als dessert kan krijgen voor de kleine zoete trek. Dat er een gied betaalbare (€21,50) lekkere wijn te bestellen is vinden wij absoluut een pré. Maar het is voor de ontzettend vriendelijke en vrolijke bediening dat we vast vaak terug gaan.