Ritchi's Steakhouse

Grotestraat Centrum 16 6301 CX Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ritchi's Steakhouse

Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Zaterdag jl. hier gedineerd. We hadden een prachtige plek op het terras, niet direct aan de drukke straat en ver genoeg verwijderd van de terrasverwarming die – als je er direct onder zit – haast als een gril fungeert.
Natuurlijk namen we eerst een drankje. IJsthee voor mijn lief en een Westmalle Tripel voor mezelf, die lekker koud werd gebracht.
Bij onze bestelling van de gerechten werd keurig door de serveerster uitgelegd dat binnen onbeperkt salade kon worden genomen van de saladebar. Wij hebben hier overigens geen gebruik van gemaakt.
Mijn partner en ik hadden snel onze keuze van de menukaart gemaakt. Mijn gezellin besloot als voorgerecht de mosselen in kruidenboter te nemen en ik de Ardennerham met meloen. Mijn lief smulde zichtbaar van haar mosselen. Datzelfde kan van mij worden gezegd. Een ruime hoeveelheid ham en meloen, met bovendien stukjes ananas. Een zeer fris en smakelijk geheel.
Het hoofdgerecht voor mijn tafelgenote was in knoflook gebakken gamba’s. Ook daar was ze zeer over te spreken. Mijn hoofdgerecht werd gevormd door gegrilde rib-eye. Deze was uitstekend klaar gemaakt. Een mooi sappig stuk vlees dat zich zeer makkelijk liet snijden. Mooi van binnen (rosé) en van buiten. Daarbij kon vrij een saus worden gekozen. In mijn geval was dat pepersaus die zeer royaal in een bakje werd opgediend. Verder werden lekker krokante goudgele frites mee geserveerd. Uiteraard hadden we ons nog een eender drankje laten brengen.
Als dessert nam mijn disgenote de vruchtensorbet. Volgens haar heerlijk ijs met een gulle hoeveelheid vruchtjes. Maar als op een dessertkaart speciale koffiesoorten staan, dan is mijn keuze snel bepaald. Dat werd voor mij dus een Irish Coffee. Overigens staat op de website van dit restaurant dat dat koffie met Tia Maria is. Een duidelijk slippertje, want er zat toch echt whiskey in deze koffie. Mogelijk staat het ook zo op de fysieke kaart.
In combinatie met het vriendelijke personeel hebben wij van onze gangen genoten.
Renevandeneertwegh .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Uitermate teleurstellend was het onbeperkt barbecuen bij Richi's! Een grote, stinkende walm binnen, vlees zag er zeer onsmakelijk uit en was bovendien lachwekkend 'gemarineerd' (lees 1 klopje op het kruidenpotje). Salades waren er niet, enkel wat losse (pot)groenten. Geen echte barbecuesaus of coleslaw aanwezig, dit is toch een barbecuerestarant? Dan heb ik het ook nog niet gehad over de diepvrieshamburgers die bij het vlees lagen en de slijmerge laag over de varkenslapjes en de voorgegaarde spareribs die ik na het bakken toch maar heb overgeslagen.
Het personeel was overigens vriendelijk maar niet erg competent in de service. Ook het decor kwam uitvoeren jaren tachtig met achterin de zaak rotzooi opgestapeld op de verwarming. Ook het uitzicht naar buiten (als je door de walm heen kon kijken) was dramatisch, een dikke Mercedes (van de eigenaar?) tussen een berg rommel die ernaast lag opgestapeld naast de vuilcontainer.
Nee, binnen de eerste 5 minuten in dit restaurant voelde ik al aan alles dat ik bier niet lekker ging eten! We konden 2 uur eten maar we waren gelukkig binnen een uur al weg, nooit meer!
Uiltje2116 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Een teleurstelling... Verwachtte n.a.v. de recensies een eenvoudig maar goede maaltijd. Het voorgerecht was werkelijk niet lekker...sausjes worden in een flesje erbij gezet (??) En het hoofdgerecht heeft het niet overtroffen. Vlees is van minderwaardige kwaliteit, niet vers en slecht bereid. Groente met "flesjessaus" en warme saus uit een pakje.... Nee, helaas kunnen wij de goede recensies niet begrijpen.
Wel vriendelijke bediening.
Jrd .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Op internet gezocht naar een restaurantje en hier terecht gekomen, aan de bediening gevraagd of er voor mijn vriendin wat zalm was, hierop kregen we een heel bord vol met zalm en panga, hier is verder niks extra voor gerekend, het eten is prima, en ook zit je hier gezellig. De service is uitstekend. Ik vind het een aanrader voor iedereen.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Na een lange dag toeven in Limburg, was het tijd om een plekje te gaan zoeken om iets te eten.
We liepen een klein straatje in, waar we door de raampjes mensen zagen grillen. Dit viel ons direct op, we hadden vanuit ons hotel enkele suggesties laten vertellen maar na enkele straten vol met restaurants te zijn gepasseerd en veel barretjes toch ons oog laten vallen op dit steakhouse. Klein prijs voor gewone gerechten en een AYCE (All You Can Eat) grillbuffet voor 15 Euro p/p. Verwacht geen hoogstaande gerechten, maar voldoende keuze uit kip, varkenshaas, spare-ribs, ossehaas, hamburgers (jammer voorgegaarde) en varkensfilet, een goed gevuld saladebuffet. En een supervriendelijke bediening, dat zie je vaak anders in hele drukke toerismegebieden.
Heeft ons in ieder geval prima gesmaakt, en zullen zeker bij een volgende keer weer een glimp voor de ramen laten schijnen. Er zijn veel restaurants beschikbaar, maar voor 15 Euro onbeperkt eten), dat zie je nergens.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten de biefstuk was voortreffelijk en wil zeker de bediening een pluim geven wat een toppertje zeg gastvrij vriendelijk niks is ze teveel mag de ondernemer trots op zijn komen zeker terug
Burgerman .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Bij een bbq gaat het mij om de kwantiteit. Ik wil graag zoveel mogelijk bunkeren totdat ik ontplof. Dan ben je hier aan het goede adres! Er is zeer ruim aanbod van onbeperkt vlees met onbeperkte saus.
Aan de tafel heb je een eigen bakplaat met olie en een afzuigkap die alles zeer goed afzuigt. Onze kleren stonken in het hotel niet eens naar de geur van het restaurant!
De drankjes zijn goed. Het personeel was vriendelijk, we hebben genoten. Ik ben zeer voldaan en reis graag nog eens van het verre uiteinde van noord holland terug om hier te eten!

Je moet geen culinair hoogstaand vlees verwachten, maar gewoon heerlijk onbeperkt barbecueën zoals je dat thuis als man zijnde ook het liefst zou willen doen!
5 sterren is nog te weinig. Eigenaar stond ons vriendelijk te woord. Je weet dat je hier niet naar toe moet voor een intiem romantisch etentje, maar met mijn vriendin die net als ik verliefd is op barbecueën kom ik hier zeker nog eens terug.
Sprinter15 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Komen diverse jaren in Valkenburg en gaan altijd wel een keer bij Ritchi's eten
Eten is prima, en ook nog voor een lage prijs.
Eigenaar en medewerker(sters) altijd vriendelijk en belangstellend.
Ga niet af op de negatieve reacties van mensen, loop er een keer naar binnen en ervaar het zelf.
Verwacht voor de te betalen prijs geen culinaire hoogstandjes, waar u toch minimaal 35 euro pp voor mag afrekenen in een ander restaurant.
Onze ervaring, een goede maaltijd voor een heel nette prijs

Alff .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Snitchel was slecht, erg droog het lijkt wel of het uit de magnetron komt.... Jammer, want volgens anderen kan je hier best redelijk eten. Plek is verder wel goed in gezellige straat.
Eaalbers .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Alles top eten vlees lekker mals en eigen gemaakte frietjes ,bediening vriendelijk en oplettend leuke ontvangst wij gaan hier zeker terug .
Inderdaad de glazen frisdrank mogen wat groter zijn las ik in de vorige review maar dit is echt een aanrader.
K-Koedijk .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Valt niets op aan te merken, 5x dagschotel gegeten was ruim voldoende. Vriendelijk personeel tegen een vriendelijke prijs.
Wereldkeuken .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Vandaag een dagje Kerstmarkten gedaan in Valkenburg. Aansluitend gegeten bij Ritchi's Steakhouse. We waren met een gezelschap van 4 personen. De ontvangst was prima. Vriendelijke bediening en we mochten zelf een keuze maken waar we wilden zitten. De aankleding was geheel in kerstsfeer en zag er verzorgd uit.
Drie van ons kozen voor het bbq-arangement van 15,00 euro en 1 koos het dagmenu schnitzel van 10,50 euro.
De keuze van het vlees voor de Bbq was ruim en van goede kwaliteit. 2 soorten soep, stokbrood met kruidenboter, saladebar en onbeperkt frietjes.
Ook het schnitzel menu was prima van smaak en ruim voldoende. Ook hier vooraf een kopje soep met stokbrood, gebruik van de saladebar, frietjes.
Inclusief 2 consumpties per persoon betaalden wij 72,50 euro. Heerlijk gegeten voor een zeer aantrekkelijke prijs. Komen zeker nog eens terug.
SLS08 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Na een dagje kerstmarkt liepen wij langs dit restaurant.
Een aanbieding voor onbeperkt grillen voor 15 euro p.p.
Het leek ons wel leuk om dit een keertje te doen. Aan tafel zelf barbecueën.
Het assortiment vlees/groente viel erg tegen. Al het vlees was te dik gesneden, echt blokken. Daardoor moesten wij aan tafel het zelf in plakken snijden, voor het op de plaat kon. Qua groentes hadden ze champignons, paprika en uien.
Saladebar was wel OK.

Service is hier wel top.
Helaas viel het eten tegen.
Ank D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014

Op zowel vrijdag 28-11 als zaterdag 29-11 hier gegeten ivb met kerstmarkt erg druk reden hier om 17 hr te wezen, ondanks de drukte zochten ze wel gelijk een tafel voior ons, ik bestelde Vis en partner schnitzel, schnitzel en vis niet op aan te merken, juist goed gebakken saus en friet ook goed, kruiden boter was iets minder saus weer goed, de glaasjes drinken wel er klein de andere dag -zaterdag zat het vol zowel buiten als binnen als we in de bar wachten zouden we als eerste geroepen worden na ca. 10 minuten krijgen we een tafel biefstuk op de juiste wijze midium een werkelijke verassing zacht en precies goed gebakken, beiden dagne betaalden we 27.20 voor 3 gangen menu voor 2 personen incl. drinken, ik weet geen zaak in nederland waar je daarvoor terecht kan, voor herhaling vatbaar.
Mirja V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Jammer dat kruidenboter van margarine gemaakt is . Ik zou roomboter nemen lekker op smaak maken met zeezout en verse fijn gehakte peterselie chef . Biefstuk was droog en zeker niet medium .varkenshaas saté was op sommige stukken nog rauw .spareribs gemarineerd in ketjap. Chef ga een keer op zoek naar kruiden om je spareribs te kruiden het kan zoveel lekker gemaakt worden dan met ketjap . En dan tot slot frisdrank daar hoort prik aan te zitten . Dat was ook jammer . We hadden er meer van verwacht. Voor ons niet voor herhaling vatbaar
Annick B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Zijn gisteren naar Ritchi's gaan eten. 't Was een volonté formule voor 15 euro.Het vlees mag je zelf bakken wat wel leuk is en zo is het ook gebakken zoals je wilt!! De frietjes en de mayo waren ook zeer lekker maar de saladebar vonden wij iets minder omdat er enkel verse salade, tomaten en komkommer lagen de andere dingen waren: wortelen op azijn, ingekochte rode biet en augurken en ajuintjes. We hadden meer verse groenten verwacht maar voor 15 euro kan je niet meer verwachten. We hebben vonden de prijs/kwaliteit prima.
Mevrouw L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Je betaalt niets en dan krijg je ook niets. Nou ja, niets je hebt wel een volle maag maar smaakvol is het niet. Voor 10,50 heb je een driegangenmenu. De tomatensoep komt uit blik, zo lijkt het, de slagroom bij het ijs als toetje komt uit spuitbus, hadden we het idee. Tussenin kon je biefstuk, lekkerbek met frites en sla krijgen. De vis is niet erg smaakvol, dat goldt ook voor het vlees en de pepersaus leek weer uit een pakje te komen Maar wat wil je voor dit bedrag. Je kon ook zelf bbqen voor 15 euro, maar ik vond zowel het vlees als de saladebar er niet erg goed uitzien..maar ook hiervoor geldt, voor dat geld kun je ook niets verwachten wat super is. Het is in ieder geval een goedkope plek om je buik te vullen
Sikkie .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
naam restaurant niet waard! In tijden niet zo slecht gegeten. Spareribs echt smakeloos en vet.
Biefstuk is een dun bieflapje met saus die denk ik uit een pakje kwam, Sate van varkenshaas helemaal doorbakken ipv mals/sappig...bAH! Mixed grill, taai koud en het 1 droog ander half gaar...bAH. Saladebar, standaard met komkommer,wortels,augurk en verlepte sla. WC ziet er ook niet uit. Was echt een smet op een leuk dagje Valkenburg, volgende keer maar naar de snackbar onderweg is ook niet super maar dat weet je vtv tenminste!
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Voor €15 pp is de tafel-bbq wat je ervan mag verwachten. Het vlees is prima, de biefstuk minder goed. De saladebar had uitgebreider gemogen, maar voor vleesliefhebbers zal dat niet zo'n probleem zijn. De drankjes zijn wat aan de kleine kant, maar er moet ergens geld aan verdiend worden. Wij vonden het prima omdat het voldoet aan de verwachtingen wat ons betreft. Vriendelijke en snelle bediening.
Channeman .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Gisteren samen met mijn vriend hier gegeten. We hadden gekozen voor de bbq buffet. We werden vriendelijk ontvangen. De soep smaakte lekker, en het vlees viel ook in goede smaak! Patatjes die erbij geserveerd waren precies zoals het moest. Alleen jammer dat je hele kleine glaasjes drinken krijgt (dit kan eigenlijk niet). Kortom, wij hebben heerlijk gegeten, leuke ervaring rijker en raden je dit restaurant aan om eens heerlijk te eten.