Ristorante Toscanini

7,2
Duur
Marije A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Na meerdere malen nieuwsgierig naar binnen gekeken te hebben in het voorbij gaan, ben ik gisteravond eindelijk samen met mijn vriend wezen eten bij Toscanini aan de Lindengracht. Ik keek ernaar uit! Ik had best hoge verwachtingen.
Maar om eerlijk te zijn ben ik teleurgesteld weer naar huis terug gekeerd... Ik zal uitleggen waarom.

De ontvangst was leuk! Beetje deftig, volgens de etiquette: er werd een gastenlijst gecontroleerd waarop onze reservering stond genoteerd, onze jassen werden aangenomen en we werden begeleid naar een tafel die keurig was opgedekt met strak, wit tafellinnen.
Dit voldeed helemaal aan de verwachting, omdat ik de menukaart op de website had gelezen en deze gaf de indruk van een fine dining keuken.

Bij binnenkomst werd ik in eerste instantie helemaal blij toen ik om me heen keek. De locatie en het interieur is echt te gek! Gave combi van robuust en chic, toch een typische traditionele Italiaanse sfeer, fijne verlichting, professionele open keuken waar, door de opstelling van de tafels, de focus mooi op wordt gelegd. Alles erop en eraan! Maar dan kijk ik naar rechts en zie ik dat een meubelstuk dat middenin het restaurant staat gewoon wordt gebruikt als opslagplek voor tientallen kartonnen wijndozen. Ze staan zo ongeveer opgestapeld tot aan het plafond. Uhm.....Why?! Het ziet er echt heel lelijk uit.

De ober houdt zich vervolgens keurig aan de etiquette (uitleg over de gerechten, wijnen laten proeven etc.), totdat zijn oog op mijn vriend valt. Blijkbaar vindt hij hem charmant want hij kan het niet laten om met hem te flirten. Huh?! Lichtelijk onprofessioneel dit. Afknapper..

Ik vond de prijs-kwaliteit niet in balans. Het eten en de wijnen waren lekker, maar in verhouding had dit echt niet zó veel hoeven kosten. Het was naar mijn smaak ook niet op het beoogde niveau zoals het geschetst werd op de menukaart (althans, in mijn beleving).

Een laatste teleurstelling komt aan het einde van onze avond bij Toscanini als we onze jassen willen halen. In plaats van het verlaten van een restaurant, voelt het alsof we in de garderobe van een discotheek zijn beland. We moeten wachten in de rij met een bonnetje in onze hand om onze jas terug te kunnen krijgen. Nogmaals huh?!? Echt raar dit.

Ik ben helemaal in de war geraakt. De combinatie van enerzijds klassiek, traditioneel en fine dining, en anderzijds een nonchalant, rommelig sfeertje past toch helemaal niet bij elkaar? Niet in deze setting in ieder geval naar mijn idee. Ik vond het veel te duur nu. Het eten kon en mocht beter en de bediening professioneler.

De entree was veelbelovend maar toen ik weer buiten stond voelde ik me toch een beetje in de maling genomen... Balen :-(
JanJansen .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten met de familie, leuke sfeer mooie zaak. Eten is goed ook weer niet super de super. Wij hadden Ravioli vooraf, gevolgd door een stukje vlees voor twee wat erg goed smaakte. Een diner zonder een Dolci kan niet dus die hebben wij ook genomen. Al met was het geslaagd. Prijs vind ik wel behoorlijk.
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wat een leuke avond hebben wij gehad!! Al vaker geprobeerd te reserveren maar altijd druk. Nu op maandag avond toch een plekje en het was weer vol. Leuk ontvangen en we kregen wijnen te proeven als aperitief. Na een kwartier aan tafel en gekozen voor voor- tussen en een hoofdgerecht. Voor en tussen lekker gedeeld op aanraden van de bediening. Proeverij vooraf beetje klein maar wel lekker. Tussendoor pasta inktvis was super! Hoofdgerecht rib-eye, genieten met een heerlijk Amarone. Rond uit genieten! Super avond gehad, bedankt!
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Woensdagavond hier gegeten, zaak was vol(zoals altijd). Tafels staan op elkaar, dus weinig privacy. We dronken een eenvoudige Toscaanse rode wijn: Toscane rosso, deze smaakte goed. Achteraf gezien hadden we beter een iets krachtiger wijn moeten nemen. Vooraf hebben wij pasta van de dag met octopus en Terrine met octopus gegeten. Beiden smaakten goed. De hoofdgerechten waren: ribeye van de grill met rucolasla en zeeduivel met vongole. Deze smaakten ook goed. De begeleidende aardappelen met knoflook en rozemarijn met groenten erbij, die we overigens apart moesten bestellen, waren lekker. De cappucino de we toe namen, was de beste van de dag! Ondanks dat het prijsniveau in deze bijzondere zaak hoog is, gingen we toch met een tevreden gevoel huiswaarts. Als je in deze zaak wilt eten, moet je lang van te voren reserveren. Wij vinden eten bij Toscanini een bijzondere ervaring en doen dat jaarlijks.
EvDam .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben afgelopen vrijdag bij Toscanini gegeten. Het eten was zoals we gewend zijn erg goed. De bediening was echter bijzonder slecht. Nu is de bediening bij Toscanini altijd losjes / amicaal maar niet op een vervelende manier. De bediening en de kok waren alleen maar druk met zichzelf en met het omhelzen van, aanschuiven bij en in de watten leggen van diverse vrienden die gedurende de avond in en uit liepen en aan de grote tafel direct voor de keuken werden gepositioneerd.

Wij hebben in het begin van de avond geprobeerd wat wijnadvies te krijgen aangezien we voor het meest uitgebreide menu kozen en niet wisten waaruit de gangen zouden bestaan. De wijn die wij gekozen hadden 'gaat prima bij het menu'. Ook na doorvragen kregen we geen andere reactie dan een haastig 'nee hoor, de wijn die u gekozen geeft gaat prima bij het menu, bij het vleesgerecht kom ik bij u terug om een passend glas rode wijn uit te zoeken.' Daarop maakte ze zich snel uit de voeten.

We gingen aan tafel om 19.50 uur, kregen binnen tien minuten een – overigens smakelijke – amuse. Vervolgens werden we volledig aan ons lot overgelaten. Terwijl om ons heen vele tafels voor-, hoofd- en nagerechten kregen, kwam er bij ons niets. Nu hadden we veel te bepraten dus vonden het niet heel erg om te wachten. Toen we om 21.15 uur (we zaten al zo'n anderhalf uur aan tafel) toch wel graag een voorgerecht wilden hebben en de aandacht van de bediening probeerden te trekken, zagen we dat ze schrokken en zich realiseerden dat ze ons – en de tafel achter ons die ook het menu had – helemaal waren vergeten.

Vervolgens kregen we in sneltreinvaart de gangen van het menu voorgeschoteld, waarbij de uitleg van de gerechten vlug en plichtmatig werden toegelicht. Het bijschenken van onze lege glazen werd vergeten dus moesten we zelf doen.

Toen het vleesgerecht kwam bleef advies over rode wijn uit. De dame die ons hielp hadden we toen al een uur niet gezien en het lukte niet om de aandacht van het overige personeel te trekken. Die waren te druk met vrienden huggen, wijn proeven bij de keuken (tot de kok er iets van zei waarop de glazen snel werden weggezet) en grappen maken met elkaar. Toen de volgende gang werd geserveerd verscheen de dame die ons had bediend ineens weer op het toneel. We maakten haar erop attent dat we haar al een tijdje niet hadden gezien en dat we hadden verwacht dat ze ons zou hebben geadviseerd over rode wijn bij de voorgaande gang. Toen kwam ze met het ongeloofwaardige excuus dat het echt haar bedoeling was geweest om ons bij de voorgaande gang (zwaar vleesgerecht) witte wijn te laten drinken, terwijl we zelf hadden aangegeven bij de vleesgerechten rode wijn te willen drinken.

Vervolgens schonk ze ons een, overigens heerlijke, rode wijn in en zette de fles bij ons op tafel. Daarop verdween ze weer. Toen we weer aan ons lot werden overgelaten en het na een tijd met lege glazen niet lukte om de aandacht van de bediening te trekken, hebben we onszelf nog een bodempje wijn bijgeschonken. Toen ze de fles bij het dessert weghaalde, tilde ze 'm op en keer ernaar (waarover later meer).

Naarmate de avond verder vorderde, ging de aandacht van zowel bediening als personeel steeds meer uit naar vrienden, elkaar en wijn proeven/drinken dan naar de gasten. Erg teleurstellend en anders dan we van Toscanini gewend waren.

Toen we de rekening kregen bleek dat daar 3x een half glas wijn à €5,50 op was gezet, in totaal dus €16,50. Toen we daarnaar vroegen, we hadden wel een idee natuurlijk, zei de dame dat een collega haar had verteld dat hij dat gezien dat wij onszelf hadden bijgeschonken. Maar 'ik haal ze er zo vanaf hoor als jullie dat willen'. Uiteraard geen probleem om te betalen voor (een bodempje) wijn maar wel tekenend, en ongeloofwaardig, dat bediening die ons de hele avond niet heeft gezien en ons aan ons lot heeft overgelaten, kennelijk wel goed heeft opgezet of wij zelf wijn bijschonken (wat extra vreemd is omdat we daarvoor ook onze eigen fles witte wijn op tafel hadden staan die we zelf steeds bijschonken.

We hadden geen zin in een vervelende discussie na een gezelige avond en hebben hoofdschuddend de volledige rekening betaald.

Al met al hebben we een fijne avond gehad, genoten van het lekkere eten en de altijd gezellige reuring bij Toscanini. Het totale gebrek aan bediening, het anderhalf uur moeten wachten op een voorgerecht, het overmatig amicale gedrag naar bevriende gasten toe en de ongeloofwaardige opmerkingen bij het informeren over wijn aan het begin van de avond en bij het in rekening brengen daarvan, was uiterst onprofessioneel en bijna lachwekkend.

Erg jammer na onze eerdere zeer goede ervaringen bij Toscanini, zeker gelet op het feit dat je zo lang van tevoren moet reserveren. Ik neig ernaar om Toscanini nog een kans te geven gelet op onze ervaringen uit het verleden maar dan zullen ze wel echt een betere indruk moeten maken.
Kaj M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Een restaurant waarvoor lang van tevoren gereserveerd moet worden, dat wekt verwachtingen. Die verwachtingen werden helaas niet waargemaakt en dat lag met name aan de bediening. Ongeïnteresseerd, niet alert (glas leeg betekent toch vragen of de gast nog een drankje wil) en vergeetachtig: de bestelde rode wijn bij het hoofdgerecht is nooit geserveerd. Dat hoofdgerecht - lamskoteletten - smaakte overigens prima, maar was niet warm genoeg. En dan de stoelen, niet geschikt voor een avondje langer tafelen, jammer.
Van een restaurant met lange wachttijden en hoge scores had ik meer verwacht.
CheffieMcChef .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Fabeltastisch gegeten! Geen poespas op het bord, gewoon eten van topkwaliteit. Opmaak simpel en strak, de smaken spreken boekdelen. Inrichting eveneens straks en bijna industrieel met hier en daar een speelse eye catcher. Bediening was hartelijk en kwam niet te veel aan tafel. Het enige minpuntje vonden wij de jongeman die de jassen aannam. Misschien had hij zijn dag niet, maar we vonden hem best arrogant en ongeïnteresseerd overkomen.
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag hier met een groep vrienden gegeten. Wij zijn voor het zesgangen menu gegaan. Enkele lekkere, goede gerechten (de kabeljauw en de pasta waren goed van smaak). Enkele redelijke gerechten (de hanekam met zwezerik). En twee missers (de amuse en het nagerecht waren smaak- en textuurloos). De wijnen waren zonder uitzondering heerlijk!

Het betreft een restaurant met een gezellige en informele sfeer. Opvallend was echter dat het informele bij sommige medewerkers doorschoot naar onbeschoft. Informeel vind ik leuk en prettig, maar er moet nog wel enige afstand zijn tussen gast en gastheer/gastvrouw. Verder is mijn vrouw zwanger waardoor ze een aangepast menu wenste. Bij de eerste gang bleek dat zij hetzelfde kreeg als ons, maar dan zonder de proteïne erbij. Weinig vindingrijk, maar dit werd bij volgende gangen aangepast nadat we hier iets over hadden opgemerkt.

Ik vind het vooral een leuke tent waar je lekker binnen moet kunnen wandelen wanneer je zin en tijd hebt om even een hapje te eten. Helaas moet een reservering voor een tafel gemiddeld twee maanden van tevoren binnen zijn, anders zitten ze volgeboekt. Dat is het dan weer niet waard geweest waardoor ik me niet zo snel weer terug zie keren.
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik begrijp niet waarom ik niet eerder bij Toscanini heb gegeten.

Met partner en kind vanaf 18:00 tot 22:00 heerlijk gegeten en gedronken. Italiaanse keuken zoals deze in Italie ook wordt geserveerd. Bijzonder aardig personeel.

Vooraf gemengde voorgerechten.. de zomer op je bord. Zoon had burrata met groenten. Tussengerecht: de risotto van de dag, kinderpasta en een pasta met zuiglam. Alledrie heerlijk, waarbij de kinderpasta in al zijn eenvoud misschien nog wel de lekkerste was. Om het af te maken 2 x vis van de dag. Een stukje zeebaars van de gril en kabeljauw uit de oven, waarbij de zeebaars duidelijk de betere keuze was. Als toetje 2 x de Italiaanse kaas met een desertwijn en voor zoon een bolletje bloedsinaasappelijs, met room (zonder suiker) en een soort koekje. Voor die 2 euro was het kindertoetje bijzonder smakelijk.

De rekening was niet mals, maar we hebben hier wel uren voor getafeld, lekkere wijntjes erbij en ook niet op de prijzen gelet. Alles bij elkaar zeer de moeite waard. Mijn partner gaf aan dat hij in tijden niet zo lekker gegeten heeft. Verder bijzonder kindvriendelijk. Heel leuk om te zien dat hier ook echte Italiaanse families komen eten!

Een minpuntje: de stoelen zijn hard, wanneer je zo lang zit dan is een kussentje wel lekker. Ik ga nu alvast reserveren voor mijn verjaardag!
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Gisteravond hier gegeten en het eten was top! we begonnen met een oester, daar had ik de pasta met wangspek, als hoofdgerecht had ik de bavette met kippenmaagjes en hanenkammen. Wat was dit lekker!! als dezzert had ik het kaasplankje, ook deze was top!! Al mijn tafelgenoten waren het er over eens het eten is top! De bediening was erg vriendelijk maar mag wel wat beter opletten. Af en toe stonden ze lekker met elkaar te kletsen en was hun aandacht moeilijk te krijgen! Ook moesten we erg lang wachten op de koffie! Het decor is ook erg mooi! volgens mij is het vroeger een oude garage geweest!
DaveAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het eten is erg lekker, heerlijke geitenkaas salade, geweldige ravioli, maar de kwaliteit van de bediening komt niet overeen met het prijsniveau (ietwat hautaine uitstraling, gehaast, duurt lang voordat je wordt geholpen).
Roely1971 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
In tegenstelling tot vorige recensies hebben wij een top avond gehad.
Het was een drukke zaterdagavond en alles liep op rolletjes.
De bediening was persoonlijk en erg prettig .
We hebben genoten van de zeebaars en de panna cotta smaakte zoals we het in Italië ook gewend zijn.
Het was onze eerste keer maar wij komen zeker terug.

Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We komen al jaren bij Toscanini en waren altijd enthousiast over het eten en de bediening. Afgelopen zaterdag hebben we er met z'n vijven gegeten. Voorgerecht spaghetti met kokkels was erg lekker. De Andere voorgerechten waaronder linzensalade met porchetta (waar was het krokante korstje?) en andere pastagerechten met o.a. artisjokken en ricotta waren ondermaats. (duidelijk niet op smaak geproefd). Hoofdgerecht kwartel met worst was heel lekker. De kip was taai. Dit gerecht vraagt wat anders dan de doorsnee kok in huis heeft. Wij weten natuurlijk niet wat er mis was in de keuken. Nagerechten niet noemenswaardig. Tartufo een bolletje ijs met wat chocolade strepen op het bord. Wijn: de Cahors was absoluut een goedkope wijn en geen 33,00 waard. Al met al teleurstellend. Heel erg jammer. Ik had het wel willen zeggen aan de bediening, die overigens prima was, maar er werd niet gevraagd hoe we het eten vonden.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Gegeten in een gezellig Italiaans restaurant. De inrichting was erg gezellig en knus. Qua bediening was het opzich prima maar niet top. Er mag wel iets meer enthousiasme vanaf komen. Verder was het wel ontspannen dineren. Ook het eten was van goede kwaliteit en de ribeye die we hebben besteld was super mals.

Toch wel een aanrader om er te dineren !
Sarah L.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Lieve bediening, gezellige ongedwongen sfeer... maar het eten: I died and went to culinary heaven. HEEERLIJK! Chef's table bood een prachtig uitzicht op de harde werkers in de keuken die op zorgde dat zelfs de kleinste details perfect in orde waren.
NVT N.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
De goede reputatie -vooral bij verwende clientèle en zelfbenoemde gastronomen-van dit restaurant is voor ons onbegrijpelijk.Slechte ,ongeïnteresseerde en arrogante bediening.Gerechten komen wanordelijk op tafel.:bagger Heeft niets met de Italiaanse keuken te maken behalve de naam van de schotel.Er zijn tientallen betere Italiaanse restaurants in Amsterdam.Absoluut niet prijswaardig.Bezoek niet waard.
Merel Jane P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Toen een van de serveersters met het gerecht voorbij liep rook ik het al... Ragu di cinghale, precies zoals in Italië. Wat was die lekker zeg! Als hoofdgerecht de 800gr prime rib gedeeld, om je vingers bij af te lekken. Mooie wijnkaart. Beetje gehorig in de zaak (kwam vooral door het publiek zelf). Service en eten is top!
Hennesy .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Voor mij de beste Italiaan van Amsterdam. Fantastische pasta, heerlijke wijn en een prettige ongedwongen sfeer. wij laten ons altijd verrassen door de keuken. Zit wel vaak vol dus even een paar dagen van te voren reserveren is raadzaam.
RvdD .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Het is altijd volgeboekt maar afgelopen zaterdag wilde ik naar de film en het was mogelijk om een tafel te boeken van 18:00 tot 20:00 uur. De enige restrictie hierbij vermeld was dat ik om 20:00 van tafel moest. Kortom ik had er zin in en was van plan om het 6-gangen menu te bestellen. De 1e tegenvaller was de reactie op mijn vraag waaruit het menu bestond maar meneer het is een verrassingsmenu en mij werd op een nare manier duidelijk gemaakt dat ik dat had moeten weten waarop ik vroeg waar staat dat dan vermeld op de kaart, ja dat weet ik eigenlijk niet. Echter 6 gangen was niet mogelijk omdat ik een tijdelijke tafel had en ik dat ook niet wilde, volgens deze lange ober met bril, dus meneer maakte er een 4-gangen menu van einde discussie. De eerste gang was een heerlijke salade van biet en geitenkaas helemaal niets mis mee, de tweede gang bestond uit linguine met katvis of zoiets volgens de 2e bediende en dit gerecht was redelijk. Het was echter niet mogelijk om dit terug te koppelen aan de ober aangezien de borden en passant werden meegenomen zonder te vragen of het had gesmaakt. Dit vroeg hij ook niet na de derde gang en dat was misschien maar beter ook want dit, wildzwijn met polenta, jus en truffel, was echt onbeschrijfelijk vies en daar wil ik het dan ook maar bij laten. Het toetje daarentegen was een heerlijk chocoladetaartje zonder bloem en een te zout bolletje caramel ijs maar dat te zout lag misschien aan mij want mijn vrouw vond dat heerlijk. Snel een kopje koffie dachten we want het is bijna 20:00 uur maar vervolgens konden we met moeite zelf de rekening vragen om 20:20 en dan hadden 5 of 6 gangen toch gekund maar nu zat ik met een hongerig en naar gevoel en moest 40 euro betalen voor het 4 gangen menu in plaats van 49 voor het 6 gangen menu.
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Dit blijft mijn favoriete Italiaan, super ambiance met werkelijk zalig authentiek Italiaans eten. Heerlijk vers brood/focaccia met olie, een heerlijke antipasto misto met gegrilde groente, subliem gemarineerde venkel, kippelever op crostini, echte buffelmozzarella, boterzachte "melanzane", alles tot in detail smaakvol. Als hoofd nam ik de sogliola (tong), erg lekker maar had voor mij een minuutje langer in de pan gemogen zodat het "glazige" er af is. Mijn tafelgenoot nam de dorade met schelpdieren en langoustine, heerlijk. Perfecte wijn suggestie: Contesa Pecorino. Desert de tartufo en de torta formaggio. Geweldig gegeten! Jammer dat je zo ver van tevoren moet reserveren.