Ristorante Toscanini

7,1
Kan beter
Sofie U.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Voor het eerst gegeten bij Toscanini. Wat een topavond! Vriendelijke en spontane bediening, geheel passend bij de sfeer en uitstraling van de zaak. De primi (pappardelle met ossentaart en saffraanboter was goed op smaak. Het enige minpuntje was dat er bij mij veel stukken vet in zaten en weinig vlees. Bij mijn tafelgenote was dit overigens niet het geval. Alle gangen waren goed op smaak maar het hoofdgerecht (rib-eye) was echt genieten. Dit werd geserveerd met merg en flinterdun geroosterd brood, heerlijk! Een speciale vermelding voor de aardappels met rozemarijn en knoflook, de beste die ik tot dusver heb gegeten! Een restaurant om zeker nog eens terug te komen!
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Gisteravond voor het eerst bij Toscanini gegeten.
Verrassend grote ruime zaak. Ontvangst door vriendelijk attent personeel. Tot zo ver prima. En dan het eten. Dat was fantastisch! Met 4 personen 14 gerechten gegeten. De een nog beter dan de andere. Prachtige antipasti, zalige vis, mooie pasta, uitstekend vlees, bijzondere kazen en zalig dessert. Veel wijn per glas te bestellen.
En dan ook nog de koffie van het huis.
Met recht de beste Italiaan in de verre omtrek!
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Voor het eerst bij Toscanini. Wat een verrassend mooie grote zaak met keurige attente en vriendelijke vlotte bediening. En het eten? Fantastisch! Wat een smaken. Met vier personen 14 verschillende gerechten gegeten en allemaal even bijzonder en smaakvol. Vele verschillende wijnen per glas te bestellen. Verrassing bij het afrekenen: de koffie was van de zaak...gewoon omdat we leuke gasten waren. Met recht een van de beste Italianen van Amsterdam.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Voor het eerst in vele jaren weer in Toscanini gegeten. De verwachtingen waren hoog gespannen, maar het viel ronduit tegen. Ik lees net andere recensies over de nonchalante bediening en nonchalant is het juiste woord wat van toepassing is op Toscanini.
Nonchalant.
Wij waren met zijn drieën 90,- p.p kwijt. Dat is prima, maar dan verwacht je tenminste dat er even wordt uitgelegd wat er op je bord ligt. Antipasti was prima, pasta niet bijzonder en het hoofdgerecht ronduit matig. Uitgedroogde, wel done Tagliata. Daarop een mergpijp waarvan wij met zijn 3-en het idee hadden dat deze niet oke was. Wij vermoeden dat wij hier zelfs ziek van zijn geworden.

Nonchalant.

Dat is het woord. Voor het eten, voor de bediening. Geen amore, niets. En dat is toch wat je zoekt als je een respectabel bedrag afrekent in een tent met een zekere reputatie.
toonenpatricia .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
gisterenavond hier wezen eten. het is een mooi restaurant en wij hadden gekozen voor het menu van de chef wat uit 6 gangen bestaat. wij hadden hier toch echt wel wat van verwacht maar het viel erg tegen erg vlakken smaken en 2 gerechten veel te zuur. ik moet wel zeggen dat we heerlijke wijnen hebben gedronken en dat de ober ook erg enthousiast was over de wijnen.

maar dit restaurant is absoluut het geld niet waard
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Elk jaar komen we hier weer terug en de ervaring is nooit teleurstellend geweest. Gisteravond was dat wel. We hebben antipasto misto en calamari gegeten. Daarna tong, zeebaars en ravioli met salade en aardappelen. We sloten af met koffie, koekjes en ijs. Eenmaal thuis gekomen probeerden we te achterhalen waarom we niet blij waren zoals voorgaande jaren. Allereerst de prijs 3 personen 144 euro met 1 glas wijn. Wat we vooral misten is de smaak van Italië. Onze ervaring is dat deze altijd lekker is. Nu vonden we de groentes ronduit vies en de gepanneerde tong heel Nederlands. Voor dit geld hadden we echt andere verwachtingen. Ik ben bang dat we op zoek gaan naar een andere vaste stek om mooie momenten te vieren. Oja, als laatste (maar dat wisten we natuurlijk al) viel ons de oorverdovende akoestiek zwaar tegen. Een fatsoenlijk gesprek was niet mogelijk. Natuurlijk worden wij een dagje ouder, maar onze jonge dochter had er net zoveel last van. Bediening was prima.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Op aanraden bij dit restaurant geweest. Gelukkig konden we nog een tafel reserveren. En de verwachtingen waren hooggespannen. We hebben een soort proeverij van voorgerechten gegeten, een tafel vol lekkernijen. Als hoofdgerecht hadden we 2 ribstukken met z'n 5en. Begrijp me niet verkeerd we hebben erg lekker gegeten maar het heeft mijn verwachting niet waargemaakt helaas. Komt vooral door de service denk ik de vrij nonchalante houding en er werd niet gevraagd of alles naar wens is geweest of dat het gesmaakt had. Ook jammer dat niet verteld is hoe je het merg het beste kunt eten. Het eten was prima maar dat kan ook ergens anders.
Angelino .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Van de week een tafel kunnen reserveren, wij vinden het eten matig.
Misschien gezellig voor vaste gasten. Om echt lekker te eten zijn er wel andere adresjes.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
AMGvS S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Jaren geleden kwamen we hier met regelmaat en gingen we altijd blij weer weg. Maar toen sloeg de arrogantie en de nonchalance bij het personeel toe. Ingegeven door het succes wellicht ? Feit was dat wij ons er niet meer prettig voelden en de zaak niet meer bezochten. Tot een paar weken geleden en wij hier toch weer eens wilden gaan eten. In de hoop dat in de loop der jaren de sfeer veranderd was en de gastvrijheid weer op niveau zou zijn. Helaas, nog geen vijf minuten na binnenkomst hadden we de eerste domper al weer te pakken. Omdat wij eerst een aperitiefje wilden drinken met onze vrienden - om later bij het eten een daar bijpassende wijn bij te bestellen - vroegen wij aan de ober een fles witte huiswijn. Fout, fout, fout! De ober vertelde ons op zeer belerende en arrogante wijze dat zij geen huiswijn hadden maar wel open wijnen en dat die op de eerste bladzijde van de wijnkaart stonden en - en nu komt het - als wij misschien de goedkoopste wijn bedoelden, dat die ook op de eerste bladzijde stond. Volkomen perplex door deze ongepaste opmerking liet hij ons vervolgens achter om onze keuze te maken. Wij kozen ervoor niet de confrontatie aan te gaan. We hadden ons juist erg ingesteld op een gezellige avond en wij wilden de ober de kans geven zijn ongepaste opmerking te herstellen. Wij bestelden bij zijn terugkeer aan onze tafel een fles witte wijn. Helaas geen excuses van de man. Blijkbaar was hij zich niet eens bewust van zijn nogal denigrerende opmerking. Een slecht begin derhalve. Wij hebben uiteindelijk een gezellige avond gehad maar dat was vooral aan ons zelf te danken en met name aan ons voornemen de avond door niets en niemand te laten bederven. Hadden we dat niet gedaan dan hadden we natuurlijk de ober op zijn gedrag gewezen, hadden wij ons ongenoegen kenbaar gemaakt over de 'rommel' van opgestapelde wijndozen naast en tegenover onze tafel, over het wachten van meer dan een uur tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht, over de onoplettendheid van het personeel zodat je pas na meerdere keren om aandacht vragen contact kreeg, en last but not least over de wel erg kleine porties eten. De eigenaar was niet aanwezig. Misschien daardoor die missers? Wij dineren met regelmaat buiten de deur en gelukkig zijn er is Amsterdam voldoende restaurant waar het personeel wel weet hoe het hoort. Ik ben zo vrij de eigenaar van Toscanini te adviseren zijn medewerkers eens wat werkbezoekjes te te laten afleggen zodat zij kunnen ervaren wat gastvrijheid is en hoe men de gasten een fijne avond kan bezorgen.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Echt goed gegeten hier met vrienden chef''s menu. Uit gemakzucht gekozen voor de huiswijn die ook van goede kwaliteit was.Verzoek voor een rustige tafel was perfect gehonoreerd. Jammer is dat de aandacht van het personeel vooral uit lijkt te gaan naar de vaste gasten. Beetje zure ober in de bediening die afstandelijk bleef. Dat kan gastvrije en prettiger.
Marije A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Na meerdere malen nieuwsgierig naar binnen gekeken te hebben in het voorbij gaan, ben ik gisteravond eindelijk samen met mijn vriend wezen eten bij Toscanini aan de Lindengracht. Ik keek ernaar uit! Ik had best hoge verwachtingen.
Maar om eerlijk te zijn ben ik teleurgesteld weer naar huis terug gekeerd... Ik zal uitleggen waarom.

De ontvangst was leuk! Beetje deftig, volgens de etiquette: er werd een gastenlijst gecontroleerd waarop onze reservering stond genoteerd, onze jassen werden aangenomen en we werden begeleid naar een tafel die keurig was opgedekt met strak, wit tafellinnen.
Dit voldeed helemaal aan de verwachting, omdat ik de menukaart op de website had gelezen en deze gaf de indruk van een fine dining keuken.

Bij binnenkomst werd ik in eerste instantie helemaal blij toen ik om me heen keek. De locatie en het interieur is echt te gek! Gave combi van robuust en chic, toch een typische traditionele Italiaanse sfeer, fijne verlichting, professionele open keuken waar, door de opstelling van de tafels, de focus mooi op wordt gelegd. Alles erop en eraan! Maar dan kijk ik naar rechts en zie ik dat een meubelstuk dat middenin het restaurant staat gewoon wordt gebruikt als opslagplek voor tientallen kartonnen wijndozen. Ze staan zo ongeveer opgestapeld tot aan het plafond. Uhm.....Why?! Het ziet er echt heel lelijk uit.

De ober houdt zich vervolgens keurig aan de etiquette (uitleg over de gerechten, wijnen laten proeven etc.), totdat zijn oog op mijn vriend valt. Blijkbaar vindt hij hem charmant want hij kan het niet laten om met hem te flirten. Huh?! Lichtelijk onprofessioneel dit. Afknapper..

Ik vond de prijs-kwaliteit niet in balans. Het eten en de wijnen waren lekker, maar in verhouding had dit echt niet zó veel hoeven kosten. Het was naar mijn smaak ook niet op het beoogde niveau zoals het geschetst werd op de menukaart (althans, in mijn beleving).

Een laatste teleurstelling komt aan het einde van onze avond bij Toscanini als we onze jassen willen halen. In plaats van het verlaten van een restaurant, voelt het alsof we in de garderobe van een discotheek zijn beland. We moeten wachten in de rij met een bonnetje in onze hand om onze jas terug te kunnen krijgen. Nogmaals huh?!? Echt raar dit.

Ik ben helemaal in de war geraakt. De combinatie van enerzijds klassiek, traditioneel en fine dining, en anderzijds een nonchalant, rommelig sfeertje past toch helemaal niet bij elkaar? Niet in deze setting in ieder geval naar mijn idee. Ik vond het veel te duur nu. Het eten kon en mocht beter en de bediening professioneler.

De entree was veelbelovend maar toen ik weer buiten stond voelde ik me toch een beetje in de maling genomen... Balen :-(
Foris G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten met de familie, leuke sfeer mooie zaak. Eten is goed ook weer niet super de super. Wij hadden Ravioli vooraf, gevolgd door een stukje vlees voor twee wat erg goed smaakte. Een diner zonder een Dolci kan niet dus die hebben wij ook genomen. Al met was het geslaagd. Prijs vind ik wel behoorlijk.
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wat een leuke avond hebben wij gehad!! Al vaker geprobeerd te reserveren maar altijd druk. Nu op maandag avond toch een plekje en het was weer vol. Leuk ontvangen en we kregen wijnen te proeven als aperitief. Na een kwartier aan tafel en gekozen voor voor- tussen en een hoofdgerecht. Voor en tussen lekker gedeeld op aanraden van de bediening. Proeverij vooraf beetje klein maar wel lekker. Tussendoor pasta inktvis was super! Hoofdgerecht rib-eye, genieten met een heerlijk Amarone. Rond uit genieten! Super avond gehad, bedankt!
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Woensdagavond hier gegeten, zaak was vol(zoals altijd). Tafels staan op elkaar, dus weinig privacy. We dronken een eenvoudige Toscaanse rode wijn: Toscane rosso, deze smaakte goed. Achteraf gezien hadden we beter een iets krachtiger wijn moeten nemen. Vooraf hebben wij pasta van de dag met octopus en Terrine met octopus gegeten. Beiden smaakten goed. De hoofdgerechten waren: ribeye van de grill met rucolasla en zeeduivel met vongole. Deze smaakten ook goed. De begeleidende aardappelen met knoflook en rozemarijn met groenten erbij, die we overigens apart moesten bestellen, waren lekker. De cappucino de we toe namen, was de beste van de dag! Ondanks dat het prijsniveau in deze bijzondere zaak hoog is, gingen we toch met een tevreden gevoel huiswaarts. Als je in deze zaak wilt eten, moet je lang van te voren reserveren. Wij vinden eten bij Toscanini een bijzondere ervaring en doen dat jaarlijks.
evDam .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben afgelopen vrijdag bij Toscanini gegeten. Het eten was zoals we gewend zijn erg goed. De bediening was echter bijzonder slecht. Nu is de bediening bij Toscanini altijd losjes / amicaal maar niet op een vervelende manier. De bediening en de kok waren alleen maar druk met zichzelf en met het omhelzen van, aanschuiven bij en in de watten leggen van diverse vrienden die gedurende de avond in en uit liepen en aan de grote tafel direct voor de keuken werden gepositioneerd.

Wij hebben in het begin van de avond geprobeerd wat wijnadvies te krijgen aangezien we voor het meest uitgebreide menu kozen en niet wisten waaruit de gangen zouden bestaan. De wijn die wij gekozen hadden 'gaat prima bij het menu'. Ook na doorvragen kregen we geen andere reactie dan een haastig 'nee hoor, de wijn die u gekozen geeft gaat prima bij het menu, bij het vleesgerecht kom ik bij u terug om een passend glas rode wijn uit te zoeken.' Daarop maakte ze zich snel uit de voeten.

We gingen aan tafel om 19.50 uur, kregen binnen tien minuten een – overigens smakelijke – amuse. Vervolgens werden we volledig aan ons lot overgelaten. Terwijl om ons heen vele tafels voor-, hoofd- en nagerechten kregen, kwam er bij ons niets. Nu hadden we veel te bepraten dus vonden het niet heel erg om te wachten. Toen we om 21.15 uur (we zaten al zo'n anderhalf uur aan tafel) toch wel graag een voorgerecht wilden hebben en de aandacht van de bediening probeerden te trekken, zagen we dat ze schrokken en zich realiseerden dat ze ons – en de tafel achter ons die ook het menu had – helemaal waren vergeten.

Vervolgens kregen we in sneltreinvaart de gangen van het menu voorgeschoteld, waarbij de uitleg van de gerechten vlug en plichtmatig werden toegelicht. Het bijschenken van onze lege glazen werd vergeten dus moesten we zelf doen.

Toen het vleesgerecht kwam bleef advies over rode wijn uit. De dame die ons hielp hadden we toen al een uur niet gezien en het lukte niet om de aandacht van het overige personeel te trekken. Die waren te druk met vrienden huggen, wijn proeven bij de keuken (tot de kok er iets van zei waarop de glazen snel werden weggezet) en grappen maken met elkaar. Toen de volgende gang werd geserveerd verscheen de dame die ons had bediend ineens weer op het toneel. We maakten haar erop attent dat we haar al een tijdje niet hadden gezien en dat we hadden verwacht dat ze ons zou hebben geadviseerd over rode wijn bij de voorgaande gang. Toen kwam ze met het ongeloofwaardige excuus dat het echt haar bedoeling was geweest om ons bij de voorgaande gang (zwaar vleesgerecht) witte wijn te laten drinken, terwijl we zelf hadden aangegeven bij de vleesgerechten rode wijn te willen drinken.

Vervolgens schonk ze ons een, overigens heerlijke, rode wijn in en zette de fles bij ons op tafel. Daarop verdween ze weer. Toen we weer aan ons lot werden overgelaten en het na een tijd met lege glazen niet lukte om de aandacht van de bediening te trekken, hebben we onszelf nog een bodempje wijn bijgeschonken. Toen ze de fles bij het dessert weghaalde, tilde ze 'm op en keer ernaar (waarover later meer).

Naarmate de avond verder vorderde, ging de aandacht van zowel bediening als personeel steeds meer uit naar vrienden, elkaar en wijn proeven/drinken dan naar de gasten. Erg teleurstellend en anders dan we van Toscanini gewend waren.

Toen we de rekening kregen bleek dat daar 3x een half glas wijn à €5,50 op was gezet, in totaal dus €16,50. Toen we daarnaar vroegen, we hadden wel een idee natuurlijk, zei de dame dat een collega haar had verteld dat hij dat gezien dat wij onszelf hadden bijgeschonken. Maar 'ik haal ze er zo vanaf hoor als jullie dat willen'. Uiteraard geen probleem om te betalen voor (een bodempje) wijn maar wel tekenend, en ongeloofwaardig, dat bediening die ons de hele avond niet heeft gezien en ons aan ons lot heeft overgelaten, kennelijk wel goed heeft opgezet of wij zelf wijn bijschonken (wat extra vreemd is omdat we daarvoor ook onze eigen fles witte wijn op tafel hadden staan die we zelf steeds bijschonken.

We hadden geen zin in een vervelende discussie na een gezelige avond en hebben hoofdschuddend de volledige rekening betaald.

Al met al hebben we een fijne avond gehad, genoten van het lekkere eten en de altijd gezellige reuring bij Toscanini. Het totale gebrek aan bediening, het anderhalf uur moeten wachten op een voorgerecht, het overmatig amicale gedrag naar bevriende gasten toe en de ongeloofwaardige opmerkingen bij het informeren over wijn aan het begin van de avond en bij het in rekening brengen daarvan, was uiterst onprofessioneel en bijna lachwekkend.

Erg jammer na onze eerdere zeer goede ervaringen bij Toscanini, zeker gelet op het feit dat je zo lang van tevoren moet reserveren. Ik neig ernaar om Toscanini nog een kans te geven gelet op onze ervaringen uit het verleden maar dan zullen ze wel echt een betere indruk moeten maken.
Kaj M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Een restaurant waarvoor lang van tevoren gereserveerd moet worden, dat wekt verwachtingen. Die verwachtingen werden helaas niet waargemaakt en dat lag met name aan de bediening. Ongeïnteresseerd, niet alert (glas leeg betekent toch vragen of de gast nog een drankje wil) en vergeetachtig: de bestelde rode wijn bij het hoofdgerecht is nooit geserveerd. Dat hoofdgerecht - lamskoteletten - smaakte overigens prima, maar was niet warm genoeg. En dan de stoelen, niet geschikt voor een avondje langer tafelen, jammer.
Van een restaurant met lange wachttijden en hoge scores had ik meer verwacht.
CheffieMcChef .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Fabeltastisch gegeten! Geen poespas op het bord, gewoon eten van topkwaliteit. Opmaak simpel en strak, de smaken spreken boekdelen. Inrichting eveneens straks en bijna industrieel met hier en daar een speelse eye catcher. Bediening was hartelijk en kwam niet te veel aan tafel. Het enige minpuntje vonden wij de jongeman die de jassen aannam. Misschien had hij zijn dag niet, maar we vonden hem best arrogant en ongeïnteresseerd overkomen.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag hier met een groep vrienden gegeten. Wij zijn voor het zesgangen menu gegaan. Enkele lekkere, goede gerechten (de kabeljauw en de pasta waren goed van smaak). Enkele redelijke gerechten (de hanekam met zwezerik). En twee missers (de amuse en het nagerecht waren smaak- en textuurloos). De wijnen waren zonder uitzondering heerlijk!

Het betreft een restaurant met een gezellige en informele sfeer. Opvallend was echter dat het informele bij sommige medewerkers doorschoot naar onbeschoft. Informeel vind ik leuk en prettig, maar er moet nog wel enige afstand zijn tussen gast en gastheer/gastvrouw. Verder is mijn vrouw zwanger waardoor ze een aangepast menu wenste. Bij de eerste gang bleek dat zij hetzelfde kreeg als ons, maar dan zonder de proteïne erbij. Weinig vindingrijk, maar dit werd bij volgende gangen aangepast nadat we hier iets over hadden opgemerkt.

Ik vind het vooral een leuke tent waar je lekker binnen moet kunnen wandelen wanneer je zin en tijd hebt om even een hapje te eten. Helaas moet een reservering voor een tafel gemiddeld twee maanden van tevoren binnen zijn, anders zitten ze volgeboekt. Dat is het dan weer niet waard geweest waardoor ik me niet zo snel weer terug zie keren.
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik begrijp niet waarom ik niet eerder bij Toscanini heb gegeten.

Met partner en kind vanaf 18:00 tot 22:00 heerlijk gegeten en gedronken. Italiaanse keuken zoals deze in Italie ook wordt geserveerd. Bijzonder aardig personeel.

Vooraf gemengde voorgerechten.. de zomer op je bord. Zoon had burrata met groenten. Tussengerecht: de risotto van de dag, kinderpasta en een pasta met zuiglam. Alledrie heerlijk, waarbij de kinderpasta in al zijn eenvoud misschien nog wel de lekkerste was. Om het af te maken 2 x vis van de dag. Een stukje zeebaars van de gril en kabeljauw uit de oven, waarbij de zeebaars duidelijk de betere keuze was. Als toetje 2 x de Italiaanse kaas met een desertwijn en voor zoon een bolletje bloedsinaasappelijs, met room (zonder suiker) en een soort koekje. Voor die 2 euro was het kindertoetje bijzonder smakelijk.

De rekening was niet mals, maar we hebben hier wel uren voor getafeld, lekkere wijntjes erbij en ook niet op de prijzen gelet. Alles bij elkaar zeer de moeite waard. Mijn partner gaf aan dat hij in tijden niet zo lekker gegeten heeft. Verder bijzonder kindvriendelijk. Heel leuk om te zien dat hier ook echte Italiaanse families komen eten!

Een minpuntje: de stoelen zijn hard, wanneer je zo lang zit dan is een kussentje wel lekker. Ik ga nu alvast reserveren voor mijn verjaardag!