Ristorante Toscanini

Zondag Gesloten

7,1
Vivian V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Voorgerecht van de dag Pesca crudo (zalm en geelstaart) was heerlijk mals en goed gemarineerd. Daarna de risotto met burrata en courgettebloemen, die was verrukkelijk! Een echte aanrader. Eén van de open wijnen genomen (Grillo €33,-) was prima. Tent is enigzins lawaaierig, maar dat vind ik dan wel Italiaans.
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Samen met een vriendin 3 maanden tevoren gereserveerd en ons enorm verheugd op de ervaring om bij de alom bekende Toscanini te gaan eten. Vrijdag 21 juli was het zover en stonden we op het terras waar minstens 3 obers straal langs ons heen liepen zonder ook maar 'goedenavond' tegen ons te zeggen. Na enige tijd kwam er iemand die ons uiteindelijk naar onze tafel begeleide. De dame die ons bediende was aardig, maar het eten is ons ronduit tegengevallen. We hadden een proeverij van voorgerechten voor 2 personen. Ronduit saai en op de venkel moest zelfs extra gekauwd worden. Mijn hoofdgerecht was een met ricotta gevulde pasta met daarop kipragout. Spijtig genoeg had ik alleen een korrelige substantie in mijn mond. Het hoofdgerecht van mijn vriendin was een dagspecial, kabeljauw op een bedje van romanescopuree en op de vis ansjovisboter. Vis was goed, maar zeker niet speciaal. Bijgerechten als aardappeltjes moest apart besteld worden, deze zijn op 1 slap vet aardappeltje na, zo weer teruggegaan naar de keuken. De tafeldame vroeg niet of er iets mee was en nam het zonder woorden weer van tafel mee. Ook de salade was niks speciaals. Aan een toetje hebben we ons niet meer gebrand, de teleurstelling was te groot.
Een fooi hebben we niet gegeven wat ons op een zuur hoofd kwam te staan. Met onze subtiele opmerking dat we mogelijk toch te hoge verwachtingen hadden gehad, vroeg de man alleen wat we dan gegeten hadden (alsof dat uitmaakt?). Toen het de kabeljauw bleek te zijn kregen we alleen het antwoord 'tja, dat maken we zoals thuis hè'. Geen excuses of begrip, helemaal niets en dat kwam op ons behoorlijk arrogant over.
Enig pluspunt was de interessante wijnkaart, verder hoeven we er nooit meer heen en raden we het restaurant ook niet aan bij anderen.
Guido S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Woensdagavond 19 juli 2017 met het gezin gegeten in Toscanini. Het was heerlijk. Mooie combinaties van verse vis en zeer goed bereid vlees. Soms in verrassende combinaties met verse groenten en op een mooie manier gepresenteerd. Uitstekende wijnkeuzes voorgesteld en afgerond met een fantastisch grand dessert. Top! Uitstekende bediening.
Olivier K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Het restaurant van the Rich and Beautiful, naar Nederlandse maatstaven dan. Allereerst: kwaliteit van de gerechte is boven elke twijfel verheven. Magnifique antipasti! En ik had een pasta met zeevruchten die in elk opzicht voortreffelijk was. Topklasse! Publiek is nose-up, of tracht dat te zijn. Beetje sneu. Aan een belendende tafel zat een gezelschap hysterische dames in volstrekt ongepaste zomerkledij. Jammer. Gelukkig hadden we een voortreffelijke, humoristische ober. Personeel moet wel de Hollandse Ziekte nog afleren (Hollandse Ziekte van horecapersoneel is strak voor je uitkijken uit vrees dat je oogcontact maakt met een gast die iets van je wil). Prima tent, prima eten.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Eten prima maar niet bijzonder. Hadden ruim van tevoren gereserveerd en aangegeven dat één van ons gluten allergie had. Halverwege de avond bleek het glutenvrije brood op te zijn. Bediening is ongeïnteresseerd en vooral gericht op de vaste gasten. Dit is zo'n typisch restaurant wat als gevolg van populairieit inlevert op de gastronomie. Dame die er in netkousen rondloopt hoort niet thuis in de bediening.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Matig
De mensen die hier een top avond hebben gehad, moeten toch echt eens verder gaan kijken in Amsterdam
Wij gingen met z'n tweeën eten en dan is er qua plek in het restaurant niet veel keus. De tweepersoonstafeltjes staan bij Toscanini in het midden van de zaak, zodat aan beide kanten de bediening langs je tafeltje loopt. Dat maakt het er niet ontspannender op.
Wij kregen het eerste tafeltje aan de kant van de keuken toegewezen, en aangezien we liever met ons gezicht naar het restaurant wilden zitten in plaats van met onze neus eerste rang naar de keuken, hadden we plaats genomen aan de andere kant van de tweepersoonstafel. Dat was niet de bedoeling. De bediening, een vrouw in netkousen, gaf aan dat in dat geval namelijk de andere tafeltjes ons in ons gezicht zouden aankijken. Wat valt kleding op als het niet bij de zaak past.
Even leek het moment gered toen een collega kwam aansnellen, echter helaas niet om ons alsnog welkom te laten voelen, maar om aan te geven dat ze in rang boven de vrouw met netkousen stond, en wilde bevestigen dat het inderdaad een aanpassing was waar ze niet mee konden leven. Dat was een warm begin.
Het eten was 'okay', maar niet uitzonderlijk goed. Echt een min scoorden de antipasto misto (fantasieloos) en de carpaccio van dikke plakken. Het zal wel Italiaans boers zijn, het zal wel Italiaans boers horen, maar lekker was het niet. Verder hadden we een Ravioli met buffelmozarella en rode biet (heeft de boter-saliesaus wel erg hard nodig) en een filetta di vitello (voldoende).
Als wijn bestelde ik een fles Barolo Parusso 2013 (91,-). De dame met de onappetijtelijke netkousen (je blijft er naar kijken) rook twee keer aan de kurk, en voor het inschenken nog een keer aan de flesopening. De wijn was niet bedorven, maar smaakte wel wrang en zuur. Met in het hoofd de weinig klantvriendelijke reactie op onze wens aan de andere kant van het tafeltje te mogen zitten, besloten we het er maar bij te laten.
Een derde medewerker voelde enigszins ons ongemak aan, en vroeg ons oprecht of alles naar onze zin was, dit was natuurlijk correct om te vragen. De carpaccio is van de rekening gehaald, maar kon de smaak van de avond niet wegpoetsen. Geen dessert en geen koffie genomen, die hebben we ergens in de buurt gehaald. Onderweg zagen we een hoop nieuwe leuke restaurants met vrolijke mensen in de bediening.
Ik wens iedereen die Toscanini een 9 of een 10 heeft gegeven het beste, en als je al zo enthousiast bent over deze zaak, dan zit er gelukkig nog heel wat moois aan te komen!
Sofie U.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Voor het eerst gegeten bij Toscanini. Wat een topavond! Vriendelijke en spontane bediening, geheel passend bij de sfeer en uitstraling van de zaak. De primi (pappardelle met ossentaart en saffraanboter was goed op smaak. Het enige minpuntje was dat er bij mij veel stukken vet in zaten en weinig vlees. Bij mijn tafelgenote was dit overigens niet het geval. Alle gangen waren goed op smaak maar het hoofdgerecht (rib-eye) was echt genieten. Dit werd geserveerd met merg en flinterdun geroosterd brood, heerlijk! Een speciale vermelding voor de aardappels met rozemarijn en knoflook, de beste die ik tot dusver heb gegeten! Een restaurant om zeker nog eens terug te komen!
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
gewoon heerlijk echt italiaans, zonder gezeur! Kom er al jaren. Echter reserveren valt niet altijd mee, maar ja dat nemen we op de koop toe.
Heb twee geweldige kookboeken van hen, ben een italiekenner dus kan er over oordelen!
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Gisteravond voor het eerst bij Toscanini gegeten.
Verrassend grote ruime zaak. Ontvangst door vriendelijk attent personeel. Tot zo ver prima. En dan het eten. Dat was fantastisch! Met 4 personen 14 gerechten gegeten. De een nog beter dan de andere. Prachtige antipasti, zalige vis, mooie pasta, uitstekend vlees, bijzondere kazen en zalig dessert. Veel wijn per glas te bestellen.
En dan ook nog de koffie van het huis.
Met recht de beste Italiaan in de verre omtrek!
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Voor het eerst bij Toscanini. Wat een verrassend mooie grote zaak met keurige attente en vriendelijke vlotte bediening. En het eten? Fantastisch! Wat een smaken. Met vier personen 14 verschillende gerechten gegeten en allemaal even bijzonder en smaakvol. Vele verschillende wijnen per glas te bestellen. Verrassing bij het afrekenen: de koffie was van de zaak...gewoon omdat we leuke gasten waren. Met recht een van de beste Italianen van Amsterdam.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Voor het eerst in vele jaren weer in Toscanini gegeten. De verwachtingen waren hoog gespannen, maar het viel ronduit tegen. Ik lees net andere recensies over de nonchalante bediening en nonchalant is het juiste woord wat van toepassing is op Toscanini.
Nonchalant.
Wij waren met zijn drieën 90,- p.p kwijt. Dat is prima, maar dan verwacht je tenminste dat er even wordt uitgelegd wat er op je bord ligt. Antipasti was prima, pasta niet bijzonder en het hoofdgerecht ronduit matig. Uitgedroogde, wel done Tagliata. Daarop een mergpijp waarvan wij met zijn 3-en het idee hadden dat deze niet oke was. Wij vermoeden dat wij hier zelfs ziek van zijn geworden.

Nonchalant.

Dat is het woord. Voor het eten, voor de bediening. Geen amore, niets. En dat is toch wat je zoekt als je een respectabel bedrag afrekent in een tent met een zekere reputatie.
toonenpatricia .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
gisterenavond hier wezen eten. het is een mooi restaurant en wij hadden gekozen voor het menu van de chef wat uit 6 gangen bestaat. wij hadden hier toch echt wel wat van verwacht maar het viel erg tegen erg vlakken smaken en 2 gerechten veel te zuur. ik moet wel zeggen dat we heerlijke wijnen hebben gedronken en dat de ober ook erg enthousiast was over de wijnen.

maar dit restaurant is absoluut het geld niet waard
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Elk jaar komen we hier weer terug en de ervaring is nooit teleurstellend geweest. Gisteravond was dat wel. We hebben antipasto misto en calamari gegeten. Daarna tong, zeebaars en ravioli met salade en aardappelen. We sloten af met koffie, koekjes en ijs. Eenmaal thuis gekomen probeerden we te achterhalen waarom we niet blij waren zoals voorgaande jaren. Allereerst de prijs 3 personen 144 euro met 1 glas wijn. Wat we vooral misten is de smaak van Italië. Onze ervaring is dat deze altijd lekker is. Nu vonden we de groentes ronduit vies en de gepanneerde tong heel Nederlands. Voor dit geld hadden we echt andere verwachtingen. Ik ben bang dat we op zoek gaan naar een andere vaste stek om mooie momenten te vieren. Oja, als laatste (maar dat wisten we natuurlijk al) viel ons de oorverdovende akoestiek zwaar tegen. Een fatsoenlijk gesprek was niet mogelijk. Natuurlijk worden wij een dagje ouder, maar onze jonge dochter had er net zoveel last van. Bediening was prima.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Op aanraden bij dit restaurant geweest. Gelukkig konden we nog een tafel reserveren. En de verwachtingen waren hooggespannen. We hebben een soort proeverij van voorgerechten gegeten, een tafel vol lekkernijen. Als hoofdgerecht hadden we 2 ribstukken met z'n 5en. Begrijp me niet verkeerd we hebben erg lekker gegeten maar het heeft mijn verwachting niet waargemaakt helaas. Komt vooral door de service denk ik de vrij nonchalante houding en er werd niet gevraagd of alles naar wens is geweest of dat het gesmaakt had. Ook jammer dat niet verteld is hoe je het merg het beste kunt eten. Het eten was prima maar dat kan ook ergens anders.
Angelino .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Van de week een tafel kunnen reserveren, wij vinden het eten matig.
Misschien gezellig voor vaste gasten. Om echt lekker te eten zijn er wel andere adresjes.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
AMGvS S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Jaren geleden kwamen we hier met regelmaat en gingen we altijd blij weer weg. Maar toen sloeg de arrogantie en de nonchalance bij het personeel toe. Ingegeven door het succes wellicht ? Feit was dat wij ons er niet meer prettig voelden en de zaak niet meer bezochten. Tot een paar weken geleden en wij hier toch weer eens wilden gaan eten. In de hoop dat in de loop der jaren de sfeer veranderd was en de gastvrijheid weer op niveau zou zijn. Helaas, nog geen vijf minuten na binnenkomst hadden we de eerste domper al weer te pakken. Omdat wij eerst een aperitiefje wilden drinken met onze vrienden - om later bij het eten een daar bijpassende wijn bij te bestellen - vroegen wij aan de ober een fles witte huiswijn. Fout, fout, fout! De ober vertelde ons op zeer belerende en arrogante wijze dat zij geen huiswijn hadden maar wel open wijnen en dat die op de eerste bladzijde van de wijnkaart stonden en - en nu komt het - als wij misschien de goedkoopste wijn bedoelden, dat die ook op de eerste bladzijde stond. Volkomen perplex door deze ongepaste opmerking liet hij ons vervolgens achter om onze keuze te maken. Wij kozen ervoor niet de confrontatie aan te gaan. We hadden ons juist erg ingesteld op een gezellige avond en wij wilden de ober de kans geven zijn ongepaste opmerking te herstellen. Wij bestelden bij zijn terugkeer aan onze tafel een fles witte wijn. Helaas geen excuses van de man. Blijkbaar was hij zich niet eens bewust van zijn nogal denigrerende opmerking. Een slecht begin derhalve. Wij hebben uiteindelijk een gezellige avond gehad maar dat was vooral aan ons zelf te danken en met name aan ons voornemen de avond door niets en niemand te laten bederven. Hadden we dat niet gedaan dan hadden we natuurlijk de ober op zijn gedrag gewezen, hadden wij ons ongenoegen kenbaar gemaakt over de 'rommel' van opgestapelde wijndozen naast en tegenover onze tafel, over het wachten van meer dan een uur tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht, over de onoplettendheid van het personeel zodat je pas na meerdere keren om aandacht vragen contact kreeg, en last but not least over de wel erg kleine porties eten. De eigenaar was niet aanwezig. Misschien daardoor die missers? Wij dineren met regelmaat buiten de deur en gelukkig zijn er is Amsterdam voldoende restaurant waar het personeel wel weet hoe het hoort. Ik ben zo vrij de eigenaar van Toscanini te adviseren zijn medewerkers eens wat werkbezoekjes te te laten afleggen zodat zij kunnen ervaren wat gastvrijheid is en hoe men de gasten een fijne avond kan bezorgen.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Echt goed gegeten hier met vrienden chef''s menu. Uit gemakzucht gekozen voor de huiswijn die ook van goede kwaliteit was.Verzoek voor een rustige tafel was perfect gehonoreerd. Jammer is dat de aandacht van het personeel vooral uit lijkt te gaan naar de vaste gasten. Beetje zure ober in de bediening die afstandelijk bleef. Dat kan gastvrije en prettiger.
Marije A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Na meerdere malen nieuwsgierig naar binnen gekeken te hebben in het voorbij gaan, ben ik gisteravond eindelijk samen met mijn vriend wezen eten bij Toscanini aan de Lindengracht. Ik keek ernaar uit! Ik had best hoge verwachtingen.
Maar om eerlijk te zijn ben ik teleurgesteld weer naar huis terug gekeerd... Ik zal uitleggen waarom.

De ontvangst was leuk! Beetje deftig, volgens de etiquette: er werd een gastenlijst gecontroleerd waarop onze reservering stond genoteerd, onze jassen werden aangenomen en we werden begeleid naar een tafel die keurig was opgedekt met strak, wit tafellinnen.
Dit voldeed helemaal aan de verwachting, omdat ik de menukaart op de website had gelezen en deze gaf de indruk van een fine dining keuken.

Bij binnenkomst werd ik in eerste instantie helemaal blij toen ik om me heen keek. De locatie en het interieur is echt te gek! Gave combi van robuust en chic, toch een typische traditionele Italiaanse sfeer, fijne verlichting, professionele open keuken waar, door de opstelling van de tafels, de focus mooi op wordt gelegd. Alles erop en eraan! Maar dan kijk ik naar rechts en zie ik dat een meubelstuk dat middenin het restaurant staat gewoon wordt gebruikt als opslagplek voor tientallen kartonnen wijndozen. Ze staan zo ongeveer opgestapeld tot aan het plafond. Uhm.....Why?! Het ziet er echt heel lelijk uit.

De ober houdt zich vervolgens keurig aan de etiquette (uitleg over de gerechten, wijnen laten proeven etc.), totdat zijn oog op mijn vriend valt. Blijkbaar vindt hij hem charmant want hij kan het niet laten om met hem te flirten. Huh?! Lichtelijk onprofessioneel dit. Afknapper..

Ik vond de prijs-kwaliteit niet in balans. Het eten en de wijnen waren lekker, maar in verhouding had dit echt niet zó veel hoeven kosten. Het was naar mijn smaak ook niet op het beoogde niveau zoals het geschetst werd op de menukaart (althans, in mijn beleving).

Een laatste teleurstelling komt aan het einde van onze avond bij Toscanini als we onze jassen willen halen. In plaats van het verlaten van een restaurant, voelt het alsof we in de garderobe van een discotheek zijn beland. We moeten wachten in de rij met een bonnetje in onze hand om onze jas terug te kunnen krijgen. Nogmaals huh?!? Echt raar dit.

Ik ben helemaal in de war geraakt. De combinatie van enerzijds klassiek, traditioneel en fine dining, en anderzijds een nonchalant, rommelig sfeertje past toch helemaal niet bij elkaar? Niet in deze setting in ieder geval naar mijn idee. Ik vond het veel te duur nu. Het eten kon en mocht beter en de bediening professioneler.

De entree was veelbelovend maar toen ik weer buiten stond voelde ik me toch een beetje in de maling genomen... Balen :-(
Foris G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten met de familie, leuke sfeer mooie zaak. Eten is goed ook weer niet super de super. Wij hadden Ravioli vooraf, gevolgd door een stukje vlees voor twee wat erg goed smaakte. Een diner zonder een Dolci kan niet dus die hebben wij ook genomen. Al met was het geslaagd. Prijs vind ik wel behoorlijk.