Ristorante Sicilia

Dommelstraat 15 5611 CJ Eindhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Ristorante Sicilia

Mr_Pizza .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het eten een 10: De pasta's en pizza's zijn hier altijd erg lekker. Zeker weten een 10 waard voor ons en zou dan ook niet weten hoe je het nog lekkerder kunt laten smaken. Dit is gewoon topkwaliteit eten.

De service een 9: De bediening is erg attent en ook de gastheer is een vriendelijke, leuke en charmante man. Voor ons is het verder geen probleem dat de bediening niet altijd goed Nederlands kan. Wij vinden het juist wel leuk als er Italianen in de bediening zijn.

Het decor een 7: De inrichting is typisch Italiaans en best wel gezellig. Alleen is het op de begaande grond best klein en staan de tafels dicht op elkaar waardoor het al snel redelijk rumoerig wordt. Dat haalt toch het cijfer van decor iets naar beneden. Verder gewoon een toplocatie in de Dommelstraat en zeker in de zomer kun je hier leuk op het terras zitten buiten en heb je genoeg te zien.

Kortom: Zeker een aanrader en wij zullen hier dan ook nog zeker terugkomen.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Sicilia is gevestigd in een van de 'restaurant' straten van Eindhoven. Gelijk bij binnenkomst valt al op dat het interieur sterk gedateerd is, donker, wijnkaraffen aan het plafond, flink wat tekenen van slijtage.

Uitgebreide menukaart met allemaal standaard gerechten.

Het personeel is vlot en attent maar ook niet meer dan dat.

Wat we op hebben kan ik nou niet echt bijzonder van smaak noemen. ik zou bijna willen zeggen dat een redelijke 'thuiskok' dit niveau gemakkelijk overtreft. Kleffe prutjes, veel te zout hier en daar en e.e.a. ziet er niet echt smakelijk uit.

Ik zou adviseren; wanneer u in deze straat beland kijk nog even naar de andere zaken. Want naast de kwaliteit is ook de prijs voor het gebodene veel te hoog.
Filize S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Hier een pizza gegeten. De bediening sprak niet goed Nederlands.. Maar op.zich was dit geen probleem. Het decor is wat goedkoop, gedateerd. Wel een.lekkere drukke Italiaanse sfeer. Pizza van ons beide was matig. Wel een goede bodem, perfect, maar de rest was vrij flauw..er zat weinig smaak aan.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Min of meer bij toeval in dit restaurant uitgekomen en positief verrast; de vleesgerechten (Filetto Pizzaiola en Filetto Siciliana) bleken ruim voldoende, van prima kwaliteit (mals, goed vlees) en erg lekker. Bediening was hartelijk, vriendelijk en "lekker Italiaans". Ietsje minder Italiaans voelde de dessertkaart, daarop waren vele ijsvarianten te vinden, maar helaas geen door ons zo geliefde Tiramisu of Pana Cotta. Desondanks; prima eetgelegenheid, we komen er graag nog 'ns terug!
Paulcharles .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Dit was vroeger La Grotta Azzurra waar ik met mijn vrouw (toen vriendin) 25 jaar geleden voor het eerst heb gegeten (feestje!). Het restaurant was toen ook hooguit redelijk dus wij verwachtten niet al te veel.
ik had gereserveerd, maar de (duidelijk Italiaanse) persoon die de telefoon beantwoorde had problemen met mijn hollandse naam. We moesten daarom 5 minuten wachten (staand naast de tafeltjes) voordat duidelijk was dat de resevering met een kringeltje voor ons was.
We gingen zitten naast het haardvuur (op een beeldscherm...)
Het eten?
Voorgerecht was een specialiteit van de zaak. Niet slecht, maar wel erg uit potjes (zwart gekleurde groene olijven, dat kan een Italiaan toch niet over zijn hard halen?) maar het smaakte wel.
Hoofdgerecht Ossebuco en pizza Calzone, pizza was perfect. Ossebuco was met aardappel gratin, witlof met ham en kaas. Italiaans? Maar wel lekker. Alleen de salade erbij... Zelfs van de Valk zou zich schamen.
Koffie met Sambuca (wederom 25 jaar geleden) koffiebonen in de Sambuca, maar gelukkig niet aangestoken.
De rekening had een verrassing, het flesje Chianti (aanbevolen) was maar liefst 37,50. (groothandel 6 piek).

Conclusie, leuk voor de nostalgie, eten niet slecht, maar zeker niet om terug te komen. Er zijn (veel) betere tenten in Eindhoven.
MrTea .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
ik heb gekozen voor een standaard spaghetti bolognese, simpel maar gewoon goed
bediening lekker vlot , niets op aan te merken
Julia D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Ik heb hier ooit met een grote groep gegeten. Het is zeker niet duur en het eten is prima. Ik heb hier ook een keer pizza's afgehaald. De pizza's zijn wel lekker alleen een beetje slapjes.
Madelief87 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Donderdag heb ik hier met 4 vrienden gegeten. We gingen as na 20:00 aan tafel en nog was er alleen plek op het terras, het was dus erg druk. Er kwam vlot iemand met de menukaart en om te vragen of we wat wilden drinken. We hebben allemaal alleen een hoofdgerecht besteld en ondanks de drukt kwamen de gerechten vrij snel. Alle gerechten waren goed, de pasta carbonara was erg lekker, de pizza's waren goed belegd alleen de pasta tonijn was misschien een beetje simpel. Het is een gezellige zaak, ingericht zoals de meeste Italiaanse restaurants zijn ingericht. De service is goed, het eten is lekker en de prijzen zijn laag, €7 tot €15 voor een pizza of pasta.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Deze Italiaan zit er al zolang ik me kan herinneren en het eten is prima (voor dit type Italianen dan). Redelijk lekkere pizza's, de pasta's zijn oké en zelfs de tomatensoep is bovengemiddeld goed in deze prijsklasse. Er was afgelopen zaterdag maar één groot nadeel en dat is dat de eigenaar nooit zei dat het vol zat terwijl het wel vol zat. Gevolg: naast ons tafeltje stonden permanent 5-8 mensen met hun jassen aan te wachten tot ze eindelijk een tafel kregen. Niet leuk voor die mensen en niet goed voor een gezellig etentje met een beetje privacy. De doorstroming is groot in dit restaurant, maar dat is vooral voor de uitbater een voordeel. Goed voor een snelle hap, maar op zaterdag niet geschikt voor een echt diner.
Rafael2013 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Sicilia wordt gerund door een echte Italianen, flirten met de dames en een inrichting die weliswaar verouderd overkomt maar dat juist erg leuk voor de sfeer is. Voor het rustig tafelen kan men beter boven zitten. Beneden is het er krap en bij drukte wellicht te krap. Boven hebben wij gezeten met prima bediening. Salada vooraf (Pomodore tomatensalade) en een ovenschotel (Tortelino) als hoofdgerecht. Het smaakte erg goed. Eten komt wel erg snel maar dat is meestal bij de italiaan. De pizza Laterna is ook aan te bevelen, Met Limoncello als afsluiter (gemaakt in Italie) die vooral stevig en sterk van smaak was. Bij Siciliane komt het op de beleving aan maar wie een moderne, ruime Italiaanse pizzaria verwacht, is hier inderdaad niet op het juiste adres. Maar voor de juiste Italiaanse keuken kan ik ze van harte aanbevelen.
Brchj .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
Ik zal er wel van te voren bijzeggen dat ik met koniginnedag ben geweest, dus dat het heel druk was en dat daardoor misschien de kwaliteit ook minder was.
In ieder geval, pasta vegetaria, mega flauw, thuis kan ik hem beter maken. Lasagne 2x teruggestuurd omdat hij nog koud was. Minestronesoep terug gestuurd omdat hij 1) super zout was, 2) de groenten super slap waren, 3) er was geen tomaat in te bespeuren, in de supermarkt koop je betere soep dan dat ze hier serveren.
Verder menige discussie met eigenaar moeten aangaan voordat hij zijn excuses aanbood 'de oven kan de drukte niet aan', 'we kunnen je bestelling niet meer vinden' 'nee al onze groente is vers' blablabla. Het was gewoon écht slecht, blijkbaar was de enige veilige keuze een pizza want daar werd niet over geklaagd. Ik ga er in ieder geval niet meer heen, niet door de service maar vooral niet omdat je je geld beter anders kan verprutsen.
Danielle .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Op een drukke avond ziet het er authentiek en gezellig uit, op een doordeweekse dag straalt de goedkopigheid er helaas vanaf.

Eten was ver beneden peil qua kwaliteit, excuses werden niet gemaakt en compensatie kon er ook niet vanaf. Heb er nog van mogen nagenieten. Ik kom hier dus nooit meer terug