Ristorante Saporetti

Koemarkt 58 1441 DD Purmerend Nederland Kaart

Over het restaurant Ristorante Saporetti

De filosofie van de Familie Uva wordt in dit restaurant doorgezet door zoon Raffaele en zijn vrouw Laura. Gastvrijheid en culinaire kwaliteit komen hier samen voor een Italiaanse beleving.

Bij Saporetti serveren ze klassieke Italiaanse gerechten in een modern jasje. Maar een culinair reisje in de vorm van een 7 gangen diner met wijnarrangement is bij Saporetti zeker ook mogelijk !

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Ristorante Saporetti

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt. Zondags gratis parkeren.

Opgenomen in de Michellin gids 2018

9,2

Jouw recensie over het restaurant Ristorante Saporetti

Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
De kilte van de helverlichte zaal wordt ruimschoots gecompenseerd door de vriendelijke dames in de bediening. De keuken heeft ook ongetwijfeld goede bedoelingen, maar maakt deze niet waar op het bord. Veel slordigheden die niet mogen voorkomen bij het prijsniveau dat deze zaak zich denkt te kunnen permitteren. Tot rubber gekookte schaal- en schelpdieren, eeuwig zonde! Ons hoofdgerecht uit het 'chef's menu', hert met een garnituur van spruiten, zuurkool, stoofpeer etc. had waarschijnlijk zelfs nog nooit van Italië gehoord en hoort niet thuis in een zich als 'authentiek Italiaans' profilerend restaurant. De rekening was schokkend hoog voor een zaak die het niveau van een goede pizzeria niet ontstijgt.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Sinds tijden niet zo lekker gedineerd . We hadden het 5 gangen menu van de chef. Heerlijke truffel in diverse gerechten, maar evengoed heel gevarieerd gegeten. Bediening was top!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Zoals gewoonlijk gingen we weer voor het verrassingsmenu; en het was weer een heerlijke verrassing.
Heerlijke paddenstoelsoep en eiersalade als amuse, 2 heerlijke voorgerechten en als hoofdgerecht heerlijk mooi rood hert, met daaronder everzwijn in een bedje van puree. Perfecte smaak en een engeltje op je tong. Het dessert was een perfecte afsluiter van het menu. Dan tot besluit nog een koffie met een heerlijke grappa. Daarna voldaan huiswaarts.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Bijzonder heerlijk gegeten, goed bediend, alleen bij binnenkomst werd ik niet opgemerkt
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Goed eten voor een goede prijs
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Alle 5 gangen lekker en heerlijke wijn!
Babz L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Wij hadden een verrassingsmenu van 5-gangen genomen. Alles wat we kregen smaakte heerlijk en het personeel was erg vriendelijk. Wij gaan hier zeker nog eens eten.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Goed gegeten; aardig personeel. Komen zeker weer.
Omdat de recensie tenminste 120 tekens moet bevatten klets ik dat dan maar ff vol.
O. K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Genoten van een geweldig en zeer smaakvol 7 gangen diner. Elke keer weer anders, echt verrassend.
Het wijnarrangement sloot hierbij prima aan. Vriendelijke bediening met enthousiaste uitleg over hoe en wat.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
We hebben met 3 personen heerlijk gegeten en van een avondje "uit" genoten zoals een serveerster het noemde.
Ssjakkeloontje A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Genoten van het Verrassingsmenu. Het is duidelijk allemaal met liefde gemaakt. Elk gerechtje was een feestje op je bord.
DalinB V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Lekker eten, vriendelijke en attente bediening.
Adri F.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Het eten en bediening was goed, goed wijnadvies.
De desserts zouden wat ons betreft wel iets kleiner mogen, ook omdat bij de koffie ook weer kleine en heerlijke verrassingen zaten.
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Heerlijk eten. Wij komen hier geregeld. De bediening is erg netjes en vlot. Heerlijke gerechten. Het verassings menu is een aanrader. Heerlijke wijnen en ontzettend goede sfeer!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Heerlijk eten wij komen hier geregeld. Menu van de chef is heerlijk, maar de kaart zelf is ook top. Zeker een aanrader. Goede bediening en mooi ingericht!
Eatlovepray .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
We hebben hier heerlijk gegeten. We kozen voor gerechten van de kaart met daarbij een heerlijke witte fles wijn. Ook voor de kinderen was wat lekkers te bestellen. Het enige jammere was dat er niks werd gedaan met het feit dat ik op die dag jarig was. Terwijl dit door de tafelgenoten wel was aangegeven. Maar dat doet niks af aan de rest van de avond.
Erich J.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Prima restaurant, geweldig en zeer smaakvol 7 gangen diner. Elke keer weer anders, echt verrassend. Goede sfeer en erg vriendelijk. Ondanks de drukte toch weer even tijd voor een praatje. De chef zelfs kwam zijn gerechten toelichten. Chapeau.
Helana A.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
gezeliige avond, lekker eten en leuke sfeer. Voor herhaling !
Maura H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Voortreffelijk gegeten. We hadden gereserveerd voor de pasta Parmigiana. Waarbij je pasta in een soort grote kaas extra smeuïg wordt gemaakt. Wat een ontzettend leuke beleving was dat. Het geeft echt een extra sfeer aan je avond. Verder proef je in alle andere gerechten dat er hemelse smaken in zitten. Echte tomaten. Echte truffel. Echt fantastisch. Een ware aanwinst voor Purmerend.
F J.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Prijs / kwaliteit NIET in verhouding. Te duur!!! Fles water 5 €!!!!
Matige kwaliteit desserts. Overgewaardeerd. Pizza lekker maar geen 15 euro waard.