Ristorante Romantica

Meer informatie over restaurant Ristorante Romantica

6,1
Silvia C.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
afgelopen donderdag hier gegeten. Personeel erg vriendelijk. Maar kwaliteit eten zwaar beneden te maat!!!! Als voorgerecht hadden we een carpaccio die( lauw ) was, tomatensoep was zuur vond het verder dan een tomatensoep!! Als hoofdgerecht hadden we 3 lasagne die zuur waren en die ze waarschijnlijk in de oven zijn vergeten want ze waren zwart aangebrand !!!! Ossehaas met pepersaus ook beneden de maat!!! Portie was veel te klein en de pepersaus was geen pepersaus!!!
We hadden zeer hoge verwachtingen van deze restaurant maar helaas!!!!!! Deze restaurant mag zich geen Italiaans restaurant noemen. Is niet Italiaans waardig!!!!!!!!
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Om met het goede nieuws te beginnen: Romantica is een leuk restaurant met een plezierig team van jongemannen die lol hebben in hun vak. Grappig en toch leuk...

Het eten vonden we echter erg onder de maat: een pasta met een zure saus, lasagne vrijwel zonder saus waardoor deze erg droog werd, een pizza die dreef in vet. Mijn varkenshaas met gorgonzola was oké, hoewel ook daar de saus korrelig en te dik was (was de roux mislukt?).

Kortom Romantica: neem een betere kok dan die op vrijdagavond en je hebt een prima restaurant.
JennyvanOosten .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Rondkijkend op Iens, wil ik ook even zien wat anderen van mijn (ons) favoriete pizza-restaurant van Groningen vinden. En ik schrik van die negatieve recensies. We (een vriendin en ik) hebben hier de afgelopen 2 jaar 5 keer gegeten en alle keren hebben we héérlijk gegeten. We hebben ons totnutoe beperkt tot de pizza's en die zijn steeds goed geweest. In combinatie met de fijne bediening en de gezellige ambiance is dat voor ons de reden om de volgende keer wéér naar Romantica te gaan!
Wander L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Gisteravond met veel verwachting voor het eerst gegeten bij Romantica. Het was echter het eerste en het laatste bezoek. Het brood met kruidenboter, met veel nadruk geserveerd 'van het huis', zag er heerlijk uit. De smaak van het brood was goed, maar extreem zout. En dat terwijl in Italië het brood juist meestal niet of nauwelijks wordt gezouten. De kruidenboter had weinig smaak. Als voorgerecht deelden we op aanraden van de ober een voorgerecht van mosselen. Niet slecht, maar heel voorspelbaar en we tijfelden aan de versheid van de mosselen. De pizza's waren de slechtste pizza's die we tot nu toe in Groningen hebben gegeten. De Pizza Romantica bevatte zoveel zout dat ik een dag later nog dorst heb. Het zout drukt bovendien alle eventuele smaak weg. De pizzabodem was te dik en was taai. Het was een grote uitdaging om een puntje uit de pizza te snijden. De prijs-kwaliteitverhouding was volkomen zoek. Voor een echte pizza gaan we naar Carlo, Rigoletto of naar de Uurwerker. En voor echt italiaans eten naar Da Vinci. Daar krijg je waar voor je geld.
Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Ik zou dit restaurant eerder omschrijven als een Italiaans geïnspireerd Eetcafe dan als typisch Italiaans. De bijgerechten zijn " gewoon" friet en een standaard salade, niets Italiaans aan. Beide een vleesgerecht gehad. De compositie op het bord was een beetje grauw, maar de chef weet wel hoe hij een goede saus moet maken! Persoonlijk zou ik graag een kleindere kaart zien met wat meer (Italiaanse!) gerechten die eruit springen. Complimenten voor de mooie aankleding zowel binnen als buiten.
Namine .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
We hebben hier net een heerlijke pizza gegeten. We zijn bediend door een aardig en attente jongeman die ons op een bijzondere manier adviseerde. Hij zorgde ervoor dat we het steeds leuker vonden. Knap!!!! Een keurige zaak en gelukkig stonden de tafels niet zo dicht op elkaar als in de meeste pizzeria,s het geval is.
Wij komen zeker terug.
Thijshv .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Gisteren heerlijk gegeten, lekkere antipasto en heerlijke pizza! Vers en goed! Echt het nagerecht, alles is vers en dan een nagerecht dat gewoon vies was. Gelukkig hebben ze wel teramisou wat zelf gemaakt was die wel lekker is. Jammer van de (kant en klare?) nagerechten maar verder prima!
Lucas H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Bah!
Wat een gezellige avond leek te worden monde zich uit in een avond van smaaksensatie gruwel. Het eten duurde erg lang en de kwaliteit van een aangebakken krant is gemiddeld beter dan de pasta die uit de magnetron afkomstig leek, die wij hier voorgeschoteld hebben gekregen. een derde van de gerechten is aangelengd met roomsaus waardoor het laatste beetje smaak compleet weggevaagd wordt.
Het bier was gelukkig op kamertemperatuur waardoor ik met veel plezier voor geen enkel genot heb mogen betalen bij deze ontzettend overpriced wanprestatie.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
het wordt bijna een herhaling van zetten, maar ik ga weer een leuke italiaan in Groningen aanbevelen. wordt gerund door een Italiaans team, met een vlotte service. aangenaam geprijsd. de pizza met gegrillde groenten, en de pasta verdure, was zeer aangenaam, en origineel. het voorgerecht wat bereid met echte mozzarella. we komen terug!
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten met 2 personen en dat is goed bevallen. 1x een Pizza Michele en 1x een Pizza Silvestre Stallone. Rijkelijk belegde pizza's die goed smaakten, niets meer niets minder. Vooraf nog warm brood met kruidenboter gehad wat ook erg lekker was!
HdL .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
In het restaurantgedeelte van Romantica gegeten. Op woensdag was het er erg rustig. Alle tafels mooi gedekt wat op ons een zeer verzorgde indruk maakte en het restaurant een zekere allure verleende. We hebben beiden een pastagerecht gegeten. De ene met zalm de andere (verrassing van het huis) met een roomsausje. Beide gerechten waren voortreffelijk op smaak. De gerechten kwamen met de goede sfeer van het restaurant, en de heerlijk wijn (van de Trabiano) goed tot hun recht. Zeer attente bediening. Als we Groningen nog een keer aandoen komen we hier zeker terug
Feike V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
afgelopen weekend in het restaurantgedeelte van "Romantica" gegeten. Alles goed tot perfect, de pizza was voortreffelijke evenals de scaloppa van mijn vrouw. Dit gecombineerd met de vriendelijke en ter zake kundige bediening maakt dat wij hier nog wel eens terug zullen komen.
Albert E.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Ik had mij verheugd op een lekkere vissoep met een verfijnde smaak, echter de vissoep smaakte naar opgewarmde tomatenpuree uit een pakje. Als smaakversterker was volgens mij alleen zout gebruikt. Er zaten wat mosselen en andere kleine schelpdieren in. Er zat zelfs een klein krabbetje in, hetgeen behoorlijk wat buikklachten kan veroorzaken als je dat opeet. Het had voor mij niets met vissoep te maken en zelfs niet met soep en dat voor 7,50 euro. Daarna zou de fritto misto voor 23 euro mijn humeur wat kunnen opvrolijken, echter helaas. Er lagen wat smakeloze op vis lijkende figuren en een kwalijk uitziende gamba op mijn bord. De gamba zag er troosteloos uit en was niet meer op normale wijze uit zijn jasje te krijgen en taai. Ik heb die pogingen dan ook moeten staken. De vis, die wel erg op diepvries leek, zat vol met graat en was door het frituren niet meer normaal te fileren op het bord. Het kleine stukje wat ik aan de graten heb weten te ontfutselen was smakeloos. Dat wil zeggen het smaakte totaal niet naar vis, maar naar frituurvet en de structuur was zo droog als gort. Ik heb besloten om na deze worsteling niets meer hiervan te eten. Ben direct opgestaan en naar de kassa gelopen om te betalen omdat ik weg wilde uit deze tent. En ja hoor zelfs de bediening bij de kassa vroeg niet eens of het me gesmaakt had. Kortom weggegooid geld. Eens maar nooit weer!
Hofmana .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Prima italiaans restaurant. Vooraf tonijn carpaccio gegeten, die was lekker maar niet bijzonder italiaans (was nieuwsgierig "op echt italiaanse wijze gemaakt"). Helaas kwam het wat saai en te koud op je bord (diepvries?). Jammer, voor 14 euro verwachtte ik wat meer.
Het hoofdgerecht was lekker. Varkenshaas met hele lekkere marsala saus. Een keer wat anders en echt bijzonder. Vlees was goed klaargemaakt.
De nagerechten zagen er lekker, maar niet huisgemaakt uit. De enige huisgemaakte was de tiramisu. Die was ok, maar niet heel bijzonder. Vriendelijke en attente bediening.
Goede chianti.
Lindsey V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Heerlijk gegeten tijdens ons weekendje Groningen. We hadden weinig trek omdat we al geborreld hadden. We hebben samen 1 pizza gedeeld. Het was een rijkelijk belegde pizza en heerlijk van smaak! De bediening was attent en heel vriendelijk! Als we weer in de buurt zijn komen we zeker terug!
PKM71 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Voor het eerst, en na deze ervaring zeker niet voor het laatst, gegeten in Ristorante Romantica. Vriendelijke bediening, leuke inrichting en bovenal heerlijk gegeten.
We waren met een groep waardoor we een uitgebreid deel van kaart hebben kunnen testen. Zowel de vlees-, vis- als pizzagerechten waren prima.
Een aanrader!
Joepmeloen .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Naar aanleiding van de recensie van mijn voorganger, hier een hapje gegeten. Het is een bijzonder restaurant, vol contradicties. Allereerst is het in tweeën opgedeeld, waarbij aan de ene kant vrij goed verlicht is en goede stoelen en nette tafels (en servetten) aanwezig zijn en de andere kant meer de uitstraling heeft van een eetcafé, heel apart. Wel gewoon dezelfde kaart aan beide kanten overigens, laat daar geen twijfel over bestaan. De voorgerechten vonden wij nogal aan de prijzige kant en dan verwacht je er ook wat van. De carpaccio was ogenschijnlijk niet van een zelf behandeld stuk vlees (al probeerde de bediening me er achteraf nog wel van te overtuigen, `we hebben een vleessnijdmachine meneer`, ja dat snap ik, maar dat zegt niet zo veel over de carpaccio beste jongen), maar flinterdun gesneden, net zoals je deze bij de groothandel en in de supermarkt aantreft. Dikke minpunten. Een ander gerecht die niet al te hoog scoort is de Aglio et Olio. Super simpel en in principe bijna niet verkeerd te doen, maar toch veel te al dente (en nee, zó al dente eten ze het ook niet in Italië). Iemand van ons gezelschap had de gegrilde garnalen in tomatensaus. Best aardig, maar de geserveerde gegrilde groenten waren ontzettend goed. Heerlijk van smaak. Ook de aardappeltjes smaakten prima. Tevens zijn er pizza`s besteld. De ene beter dan de andere, niet uitstekend, maar wel goed.
De bediening was nogal matig. Vriendelijk, dat wel, maar vergeetachtig zo niet chaotisch. We zaten dicht bij de oven van de `pizzabakkers` en er was continu discussie met de bediening. Meerdere bestellingen gingen verkeerd en onze vrees was dan ook gegrond, ook bij ons ging het fout, maar dit viel gelukkig nog mee en we hebben het dan ook niet teruggestuurd. Ook werden onze drankjes een keer vergeten. De dessertkaart is apart. Er staat op de kaart vermeld dat er één dessert huisgemaakt is, maar die is dan ook wel erg goed (de tiramisu).
Kortom, beetje adequatere bediening, uniformiteit in aankleding van het restaurant en idem voor kwaliteit van eten (wat gewoon kan, gezien de positieve uitschieters) en dan is dit een redelijk tot goed restaurant. Op dit moment is de ervaring vooral afhankelijk van wat je bestelt.
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2014
Ristorante Romantica is een prima restaurant. We hebben hier op een dinsdag gegeten en het was vrij rustig. De bediening was vriendelijk en attent. Ook houden wij van goed zittende stoelen en een net gedekte tafel. Dit was helemaal in orde. Om te beginnen kregen wij Antipasti Romantica. Voor een zeer bescheiden bedrag een rijk verzorgde schaal met verschillende soorten kaas en italiaanse vleeswaren. Elk stukje kaas werd keurig benoemd, zodat we wisten wat we voorgeschoteld kregen. Als hoofdgerecht hadden we lamscoteletten, scaloppina gorgonzala en grote garnalen met citroen saus besteld. Zonder uitzondering was dit allemaal zeer smakelijk en voorzien van een prima begeleiding, zoals salade, etc. De uitstekende (!!) wijn, een Cannonau di Sardegna, maakte de maaltijd helemaal af. Kortom, komende tijd zullen we hier veel vaker komen.
Frans M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
een aangename verrassing, goed italiaans met zeer betaalbare prijzen
op zondag niet druk, dus eerst getwijfeld maar toch naar binnen gegaan en we werden niet teleurgesteld, integendeel. De pasta is erg goed
Anke V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Na een bioscoopbezoek hadden we trek in een pizza, helaas bleken alle pizzeria's in de buurt op dit tijdstip bomvol te zitten. Vlakbij de parkeergarage stuitten we op een Italiaan waar slechts 1 tafeltje bezet was. Buiten de kaart vast even bekeken, helaas geen pizza's maar wel andere mooie Italiaanse gerechten. Toch maar naar binnen gegaan. En daar hebben we geen spijt van gehad! Nette bediening, heerlijk eten en een prettige sfeer, wat wil je nog meer? Onbegrijpelijk dat het niet drukker was, misschien dat de enigzins sjieke uitstraling langslopend publiek afschrikt of is het de afwezigheid van pizza's? Wij hebben genoten van stokbrood met een goede kruidenboter, spaghetti Carbonara en lasagne Gorgonzola die beide perfect van portie en smaak waren een heerlijk frisse gemengde salade. Daarbij in totaal 4 glazen huiswijn. In totaal waren we 40 euro kwijt, volgens ons een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding! We komen zeker nog eens terug!