Ristorante Romantica

5,2
6,6
6,4
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Hallo allemaal wij hebben vandaag bij restorant romantica gegeten
Zelden zulke smerige pizza gegeten het leek wel alsof er een hond over zijn nek was gegaan de pizza had een duim dikte aan kaas liggen geen aanrader voor fijnproevers voor mensen die van ranzige vette derrie houden een aanrader????
Joshua V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Zelden zulke vette en vieze pizza's gegeten als hier vanavond. De pizza's die we hadden besteld waren verzopen in een dik pak strooikaas en de ingrediënten niet vers, matig van kwaliteit en amper terug te vinden in de laag kaas. De bodem was zacht en taai. De jonge bediening was vriendelijk maar bood niet aan iets te regelen toen we zeiden dat er wel erg veel kaas op de pizza's zat. Al met al een onvergetelijke ervaring, maar niet in positieve zin helaas. De volgende keer gaan we ergens anders eten.
Silvia C.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
afgelopen donderdag hier gegeten. Personeel erg vriendelijk. Maar kwaliteit eten zwaar beneden te maat!!!! Als voorgerecht hadden we een carpaccio die( lauw ) was, tomatensoep was zuur vond het verder dan een tomatensoep!! Als hoofdgerecht hadden we 3 lasagne die zuur waren en die ze waarschijnlijk in de oven zijn vergeten want ze waren zwart aangebrand !!!! Ossehaas met pepersaus ook beneden de maat!!! Portie was veel te klein en de pepersaus was geen pepersaus!!!
We hadden zeer hoge verwachtingen van deze restaurant maar helaas!!!!!! Deze restaurant mag zich geen Italiaans restaurant noemen. Is niet Italiaans waardig!!!!!!!!
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Om met het goede nieuws te beginnen: Romantica is een leuk restaurant met een plezierig team van jongemannen die lol hebben in hun vak. Grappig en toch leuk...

Het eten vonden we echter erg onder de maat: een pasta met een zure saus, lasagne vrijwel zonder saus waardoor deze erg droog werd, een pizza die dreef in vet. Mijn varkenshaas met gorgonzola was oké, hoewel ook daar de saus korrelig en te dik was (was de roux mislukt?).

Kortom Romantica: neem een betere kok dan die op vrijdagavond en je hebt een prima restaurant.
JennyvanOosten .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Rondkijkend op Iens, wil ik ook even zien wat anderen van mijn (ons) favoriete pizza-restaurant van Groningen vinden. En ik schrik van die negatieve recensies. We (een vriendin en ik) hebben hier de afgelopen 2 jaar 5 keer gegeten en alle keren hebben we héérlijk gegeten. We hebben ons totnutoe beperkt tot de pizza's en die zijn steeds goed geweest. In combinatie met de fijne bediening en de gezellige ambiance is dat voor ons de reden om de volgende keer wéér naar Romantica te gaan!
Wander L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Gisteravond met veel verwachting voor het eerst gegeten bij Romantica. Het was echter het eerste en het laatste bezoek. Het brood met kruidenboter, met veel nadruk geserveerd 'van het huis', zag er heerlijk uit. De smaak van het brood was goed, maar extreem zout. En dat terwijl in Italië het brood juist meestal niet of nauwelijks wordt gezouten. De kruidenboter had weinig smaak. Als voorgerecht deelden we op aanraden van de ober een voorgerecht van mosselen. Niet slecht, maar heel voorspelbaar en we tijfelden aan de versheid van de mosselen. De pizza's waren de slechtste pizza's die we tot nu toe in Groningen hebben gegeten. De Pizza Romantica bevatte zoveel zout dat ik een dag later nog dorst heb. Het zout drukt bovendien alle eventuele smaak weg. De pizzabodem was te dik en was taai. Het was een grote uitdaging om een puntje uit de pizza te snijden. De prijs-kwaliteitverhouding was volkomen zoek. Voor een echte pizza gaan we naar Carlo, Rigoletto of naar de Uurwerker. En voor echt italiaans eten naar Da Vinci. Daar krijg je waar voor je geld.
Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Ik zou dit restaurant eerder omschrijven als een Italiaans geïnspireerd Eetcafe dan als typisch Italiaans. De bijgerechten zijn " gewoon" friet en een standaard salade, niets Italiaans aan. Beide een vleesgerecht gehad. De compositie op het bord was een beetje grauw, maar de chef weet wel hoe hij een goede saus moet maken! Persoonlijk zou ik graag een kleindere kaart zien met wat meer (Italiaanse!) gerechten die eruit springen. Complimenten voor de mooie aankleding zowel binnen als buiten.
Namine .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
We hebben hier net een heerlijke pizza gegeten. We zijn bediend door een aardig en attente jongeman die ons op een bijzondere manier adviseerde. Hij zorgde ervoor dat we het steeds leuker vonden. Knap!!!! Een keurige zaak en gelukkig stonden de tafels niet zo dicht op elkaar als in de meeste pizzeria,s het geval is.
Wij komen zeker terug.
Thijshv .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Gisteren heerlijk gegeten, lekkere antipasto en heerlijke pizza! Vers en goed! Echt het nagerecht, alles is vers en dan een nagerecht dat gewoon vies was. Gelukkig hebben ze wel teramisou wat zelf gemaakt was die wel lekker is. Jammer van de (kant en klare?) nagerechten maar verder prima!
Lucas H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Bah!
Wat een gezellige avond leek te worden monde zich uit in een avond van smaaksensatie gruwel. Het eten duurde erg lang en de kwaliteit van een aangebakken krant is gemiddeld beter dan de pasta die uit de magnetron afkomstig leek, die wij hier voorgeschoteld hebben gekregen. een derde van de gerechten is aangelengd met roomsaus waardoor het laatste beetje smaak compleet weggevaagd wordt.
Het bier was gelukkig op kamertemperatuur waardoor ik met veel plezier voor geen enkel genot heb mogen betalen bij deze ontzettend overpriced wanprestatie.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
het wordt bijna een herhaling van zetten, maar ik ga weer een leuke italiaan in Groningen aanbevelen. wordt gerund door een Italiaans team, met een vlotte service. aangenaam geprijsd. de pizza met gegrillde groenten, en de pasta verdure, was zeer aangenaam, en origineel. het voorgerecht wat bereid met echte mozzarella. we komen terug!
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten met 2 personen en dat is goed bevallen. 1x een Pizza Michele en 1x een Pizza Silvestre Stallone. Rijkelijk belegde pizza's die goed smaakten, niets meer niets minder. Vooraf nog warm brood met kruidenboter gehad wat ook erg lekker was!
HdL .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
In het restaurantgedeelte van Romantica gegeten. Op woensdag was het er erg rustig. Alle tafels mooi gedekt wat op ons een zeer verzorgde indruk maakte en het restaurant een zekere allure verleende. We hebben beiden een pastagerecht gegeten. De ene met zalm de andere (verrassing van het huis) met een roomsausje. Beide gerechten waren voortreffelijk op smaak. De gerechten kwamen met de goede sfeer van het restaurant, en de heerlijk wijn (van de Trabiano) goed tot hun recht. Zeer attente bediening. Als we Groningen nog een keer aandoen komen we hier zeker terug