Over het restaurant Ristorante Pizzeria Messina

Italiaanse parel aan de Maas

Sinds 1996 gevestigd aan de Boompjes in Rotterdam. Met andere woorden; Messina beschikt over een absolute a-locatie met zicht op de indrukwekkende Wilhelminapier, aan de oevers van de Maas en op loopafstand van alle culturele highlights die deze stoere havenstad rijk is. Eenmaal binnen voel je direct de authentieke sfeer van het restaurant en dit gevoel wordt versterkt wanneer je een blik werpt op de voortreffelijke mediterrane kaart!

Meer informatie over restaurant Ristorante Pizzeria Messina

Hiervoor stapt u uit bij metrostation Leuvehaven. Vanaf hier is het 5 minuten lopen naar ons restaurant.
  • : Recht achter ons restaurant bevind zich de parkeergarage "de boompjes", welke 7x24 uur geopend is. U kunt uiteraard ook voor de deur betaald parkeren.

www.restaurantmessina.nl

• Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijk eten, oplettende bediening
Frederik G.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Een gepassioneerde eigenaar, die met veel liefde zijn zaak runt. Vooral de fettuccinne met truffel bereidt op de parmazaanse kaas was meesterlijk.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Op dit moment de beste italiaan waarmee ik bekend ben. Super service en super eten.
Adrian F.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Goode pizza, leuke ambient. Goedkope en Goode qualitait.
Leuke personeel , vriendelijk en professioneel.
Pasta alle vongole was fenomenaal, een geweldig smaak erlevnis.
Hanna229 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Gianni en genoten van de goede service. Antipasti, lamsracks en lasagne waren heel smaakvol. Bijpassende geadviseerde wijnen voortreffelijk. En complimenten voor het hele team qua vriendelijkheid. Echt aan te bevelen als je van eerlijk eten houdt en niet van onnodige opsmuk.
Hanna229 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Ontvangst was weer allerhartelijkst. Genoeg keus op de menukaart en dan ook
nog eens een aantal gerechten buiten de kaart. Vandaag geen voorgerecht gekozen omdat we oa fettuccine met truffelsaus als hoofdgerecht hadden. Dat is een fantastisch hoofdgerecht dat op bijzonder ( spectaculaire) wijze wordt bereid. Een erg machtig hoofdgerecht en in een ruime portie geserveerd. De pizza Etna was wat minder bijzonder. Een "calzone" , pittig, maar met weinig groenten gevuld, een beetje ui en veel salami, wat ansjovis etc. De ambiance is er altijd goed. Toe: prima tiramisu en panna cotta. Uitstekend (Italiaans)personeel en de eigenaar (hoe kan het ook anders: een Italiaan) is bijzonder charmant en loopt zich het vuur uit de sloffen voor z'n gasten.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Héél lekker gegeten
Héél vriendelijke bediening
De tafel van Kenneth W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Mijn ervaring stemt niet overeen met de hoge rating van dit restaurant op Facebook/Iens. Rucola op carpaccio was niet vers (verschrompeld). Mijn insalata caprese van bijna 10 euro (!) bestond uit blokjes mozzarella en partjes van hooguit 2 tomaten; geen basilicum gevonden. Pizza was wel (erg) goed. Risotto en lamsvlees redelijk - goed. Spigola al Limona (zeebaarsfilet) smaakte meer naar limona dan naar zeebaars. De vriendelijke en voorkomende bediening kon de teleurstellende kwaliteit van deze gerechten niet compenseren.
Debby W.
Op 6 augustus hier gegeten en afgegaan op de recensies. De ontvangst was zeer hartelijk en prettig. Het eten vond ik teleurstellend. ik vond de stukken tomaat, mozzarella en kaas te grof en niet verzorgd op de borden en qua smaak heel matig. Erg jammer dus!
Neville W.
Toen we binnenkwamen was er niemand om ons te verwelkomen. Bij het bestellen was de service klungelig. Het voorgericht was klein en weinig vullend. Ik had een carpaccio bestelt welke met grote plakken kaas was bedekt en een zielig hoopje rucola. Het hoofdgerecht was rampzalig. Op de menukaart staat dat er aardappelen en groenten bij worden geserveerd... het leek op een zielig hoopje shit uit de vuilnisbak gehaald. Het gerecht zeebaars was volledig bedekt met saus. Het leek alsof ik citroen met vis at ipv vis met citroensaus.... Daarnaast werden we continue in het midden van ons gesprek gestoord. Ik zag daarnaast dat de pizza in de keuken zonder handschoenen werd bereid (ZELFS BIJ DOMINOS GEBRUIKEN ZE HANDSCHOENEN)!! Klantenservice was ver te zoeken. Tijdens het afruimen wordt je omver geduwd om maar bij de borden te komen.... Ik zou hier nimmer nooit terugkomen. Ik ben met een lege maag weggegaan, een slecht gevoel en ik durfde niets meer te bestellen uit angst voor voedselvergiftiging...
John D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Mijn grootste bezwaar tegen het eten hier is dat alles een illusie van Italiaans eten moet geven, maar - wat mij betreft - juist het tegenover gestelde is. De fettuccine met truffelsaus wordt met een hoop hocus pocus vervaardigd/geserveerd maar het snippertje truffel wat er over gaat zorgt natuurlijk nooit voor de smaak van truffel. Die wordt geheel veroorzaakt door kunstmatig gefabriceerde truffelolie. Zo namaak als maar zijn kan. De champignons bij het hoofdgerecht zijn vast ooit vers geweest, maar kwamen nu gewoon uit blik. Daarnaast beide keren dat ik hier gegeten heb bestelde ik een duurdere fles wijn (EUR 50+), maar beide keren heb ik me laten overhalen om een andere wijn te nemen "die beter bij het eten zou passen". Beide keren kreeg ik een wijn die ca. EUR 5 a 6 in de winkel kost, maar voor EUR 35 hier op de rekening komt. Mijn conclusie is dan ook dat alles hier behoorlijk "fake" is. Kom er nooit meer. Er zijn voldoende veel betere, jaar vooral "versere" Italianen in Rotterdam.
Dimitri T.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Het eten en de service waren hoogste klasse. Wij komen hier zeker terug!
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Gisteren 18/6 heerlijk gegeten bij Messina, het eten was goed en vriendelijk personeel.
Het jammere was wel dat we als enige klanten in de zaak zaten, daardoor mis je wat sfeer en levindigheid wat bij een restaurant hoort. Maar het eten was er zeker niet minder om.
Emile C.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Echte italiaanse gastvrijheid en smaken. Meer dan de moeite waard! Laat je adviseren dan komt het helemaal goed!
Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Vandaag weer lekker uit eten geweest bij Messina! Ik ga regelmatig uit eten maar dit blijft toch mijn favoriete restaurant. Ik voel me op mijn gemak, we worden altijd prettig ontvangen en het eten is heerlijk. We zijn inmiddels vaste klant en dat blijft zo!
H.G.M. C.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Aanrader! Zoals altijd weer lekker gegeten. Veel persoonlijke aandacht van het bedienend personeel. Buiten de kaart om ook nog dagspecialiteiten te bestellen. Zaak Messina is niet zo groot, maar juist daardoor knus en gezellig. Wij komen zeker weer terug.
Ben O.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Na een hartelijke ontvangst kwam met de door ons bestelde wijn ook een mandje stokbrood met kruidenboter en olijven en twee stukjes bruschette op tafel. Zowel de voor- als hoofdgerechten werden aantrekkelijk opgediend en smaakten voortreffelijk. Plaats voor een nagerecht bleef er helaas niet over. Wat ons betreft een restaurant om vaker naar toe te gaan.
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Eten is hier fantastisch. Heerlijke ossenhaas met paddestoelen. Lekkere wijn hierbij geserveerd. Ook prima nagerechten. Een van de betere italiaanse restaurants in Rotterdam
Astrid L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Vriendelijke ontvangst Heerlijk gegeten echt een aanrader als je van lekker eten houd
Annet D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wil je heerlijk eten in een restaurant waar vriendelijke mensen werken.en ook betaalbaar is...dan zit je hier goed.
In een woord ....fantastisch
Wiel van L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Zeer vriendelijk en heerlijk gegeten.