Ristorante Pizzeria Messina

Boompjes 388 3011 XZ Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Ristorante Pizzeria Messina

Italiaanse parel aan de Maas

Sinds 1996 gevestigd aan de Boompjes in Rotterdam. Met andere woorden; Messina beschikt over een absolute a-locatie met zicht op de indrukwekkende Wilhelminapier, aan de oevers van de Maas en op loopafstand van alle culturele highlights die deze stoere havenstad rijk is. Eenmaal binnen voel je direct de authentieke sfeer van het restaurant en dit gevoel wordt versterkt wanneer je een blik werpt op de voortreffelijke mediterrane kaart!

Meer informatie over restaurant Ristorante Pizzeria Messina

Hiervoor stapt u uit bij metrostation Leuvehaven. Vanaf hier is het 5 minuten lopen naar ons restaurant.
  • : Recht achter ons restaurant bevind zich de parkeergarage "de boompjes", welke 7x24 uur geopend is. U kunt uiteraard ook voor de deur betaald parkeren.

www.restaurantmessina.nl
Maandag

Dinsdag Gesloten

Woensdag t/m Vrijdag

Zaterdag en Zondag
- 14:00 - 22:30

Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Echt Italiaans eten in huiselijke sfeer. Zoals ik me voorstel dat Italiaanse oma's koken. Vooraf antipasti misto, daarna fettucine truffata. Dat is echt een feestje, satijnen smaken. Heerlijk dus maar wel heel vullend en toen kwamen de hoofdgerechten nog. Dat was een lastige zaak, maar gelukkig werd ons aangeboden dat wat niet opging mee naar huis te nemen. Vandaag daardoor nog genoten van de saltimbocca.
Grard V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Voortreffelijk gegeten en warme ontvangst en bediening
Rolf D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wij komen hier toch wel vaker, zeker nu een keer of vijf a zes geweest. Van de buiten kant lijkt het niks. Van binnen best leuk. Het personeel en de eigenaar zijn vriendelijk. Het eten is altijd gewoon erg goed en lekker.
Onze favoriete italiaan.
John S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten!! Voorafje met lekkere Italiaanse hapjes en hoofdgerecht met overheerlijke truffelpasta met erg orginele manier van toevoegen van de parmasan. We komen hier nog een keer terug!!
Loekburgers .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Nog nergens zulke lekkere ossobuco gegeten. Fantastisch!!!! Heerlijke wijn. Geweldige bediening. Gezellige sfeer. Schone toiletten.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prettig, sfeervol en gastvrij restaurant. We aten de ossobucco; prima! Lekkere rode huiswijn met een vriendelijke prijs. We komen graag nog eens langs.
Harry F.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
gezellig en rustig om met vrienden te komen en te eten !
Gwen S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Ik had al eens van Messina gehoord maar was er nog niet gaan eten, enige tijd geleden deed de kans zich voor en het was absoluut een goede keuze.
We zijn enorm gastvrij ontvangen en voelden ons in het zonnetje gezet door de eigenaar. Als voorgerecht hadden we antipasti voor 4 personen, allemaal heerlijke kleine gerechten. Het was zo lekker en zo veel dat we onszelf een beetje moesten afremmen om nog een plekje over te laten voor het hoofdgerecht. Iedereen had verschillende hoofdgerechten gekozen en allemaal waren ze erg goed bereid en gekruid. Ook de wijn die erbij werd geserveerd is erg lekker.
We hebben een hele leuke avond gehad met authentieke Italiaanse gerechten en gastvrijheid.
Cynthia D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten en wat een fantastische gastheer! Je voelt ze echt als gast in Italië. Goede vleesgerechten op de kaart en een lekkere limoncello als afsluiter. Een van de betere Italiaanse restaurants in Rotterdam!
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gister hier gegeten. De kinderen hadden pizza die waren goed. Ik had een dagspecial, pasta met roomsaus en spek. Dat viel echt tegen, de pasta was lekker maar de saus was erg matig met nauwelijks paddestoelen en spek en een flauwe smaak. Mijn vrouw had vis en die was erg zout maar verder wel lekker. Al met al een matige ervaring prima voor een snelle pizza maar geen plek om voor om te lopen.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Een zeer hartelijke en persoonlijke bediening. Klassieke Italiaanse gerechten met bijpassende wijnen, op advies van de gastheer. We aten met z'n tweeën, namen drie -gangen en vooraf een aperitief. Als afsluiting koffie met een limbocello van het huis. Totale rekening naar boven afgerond 125 euro.
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Vorige jaar hier ook gegeten en het is er niet op achteruit gegaan. Wat was de anti-pasta lekker en gevarieerd. Ik had Pennette met kip en pesto. Heerlijk! Het dessert, de chocoladetaart, maakte het plaatje compleet. Wil je echt Italiaans uiteten dan is dit het adres!
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Ik bestel hier wel vaker vanuit huis maar dit keer zijn we naar het resturant Messina toe gegaan. Een hartelijk ontvangst van een heel erg zwangere medewerkster. De charmante eigenaar (denk ik) weet alles met elan te brengen. We kijken nieuwsgierig mee hoe hij een gerecht klaar maakt aan de tafel van onze buren. Parmesaanse kaas en truffel, een prachtig schauwspel met vuur en een kaasschaaf in de hoofdrol. Ik vind het een leuk restaurant, juist om dit soort authentieke dingen. Italie bij mij om de hoek onder de rook van de Erasmus brug. Mooi toch.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Een geweldig authentiek Italiaans restaurant met een gastheerschap dat in Italie gebruikelijk maar daarbuiten vaak ver te zoeken is. Na jaren in Italie gewoond te hebben zijn wij altijd op zoek naar het echte Italie en Giovanni biedt dat met uitzicht op het scheepvaartverkeer over de Maas.
Zijn melanzane alla parmigiana is de heerlijkste en lichtste versie die ik ooit heb geproefd.
Mijn zoon at pasta al salmone, un primo zoals ook een pastagerecht bedoeld is, voor een hoofdgerecht. Daarna aten we gegrilde zwaardvis zoals je deze alleen in Zuid-Italie proeft.

Gelukkig weegt voor vele gasten -zoals ook voor ons- dat smaak en uitstekende kwaliteit boven kwantiteit gaan.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Op zich lekker gegeten maar het hoofdgerecht (Pasta Fresca, raviolini) was veel te weinig om een maag mee te vullen. Nadat ik dit had aangegeven kreeg ik de vraag of ik nog een keer wilde bestellen. Men zei dat meerdere mensen twee borden hadden besteld... Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De gastheer deelde mee dat hij ons eens goed ging verwennen. En dat is gelukt!
Een Italiaans restaurant zoals hij hoort te zijn, knus en voorzien worden van heerlijk eten.
Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het was een tijd geleden dat ik bij Messina had gegeten, maar wat hebben we ons weer vermaakt. Het eten is heerlijk, de sfeer is rustig en je wordt uitstekend bediend. De gastheer zorgt ervoor dat je je thuis voelt, waardoor je graag weer terug wil komen. Wat een topavond.
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Wat een heerlijk begin van mijn weekend. Zoals altijd hartelijk ontvangen door Gianni en Laura. Daarna een heerlijke glas rode wijn met als starter de bekende bruschetta. Als hoofdgerecht huisgemaakte ravioli met aardappel en gekarameliseerde uien geproefd als één van de nieuwe specialiteiten, een zaligheid en zeker het proberen waard welke niet zal teleurstellen. Als afsluiter heerlijke pannacotta (huisgemaakt).

Een gezellige plek waar je ontspannen een hapje kan eten. Gastheer Gianni doet telkens zijn uiterste best om de avond te laten slagen. Laat u daarom ook vooral adviseren qua gerechten en bijpassende wijnen, nog geen teleurstelling meegemaakt. Het is iedere keer weer een feestje om hier te mogen zijn.
NBlommaert .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Hele vriendelijke mensen op een prachtige locatie. De kalfsoester met wilde paddestoelen en romige saus was heerlijk alsook de gegrilde kwartels special. Goede prijs/kwaliteit verhouding ook. Vooraf brood, olijven en bruschetta gehad en een limonchello achteraf. Lekker even tot rust komen na een drukke werkdag. Fantastische service en we komen zeker terug!
Gwenvanschijndel .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Leuk en vooral heel lekker restaurant met een fantastische, authentieke Italiaanse gastheer. Reserveren aan de telefoon was al een feestje, de ontvangst en verdere verzorging tijdens het eten helemaal top. Heel goed eten en een uitstekend daarbij passend wijnadvies. Aanrader!