Ristorante Pizzeria La Maremma

Sint Jorisstraat 9 2981 GA Ridderkerk Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Ristorante Pizzeria La Maremma

Sinds 1986 een begrip

In deze gezellige zaak geniet je van traditionele Italiaanse heerlijkheden en grote gastvrijheid. Het restaurant is niet voor niets al jaren een begrip in Ridderkerk en omstreken. Je voelt de Italiaanse zon gewoon op je gezicht.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Ristorante Pizzeria La Maremma

• : Parkeergelegenheid bij restaurant

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 16:30 - 22:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Ristorante Pizzeria La Maremma

Arthur M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Fantastische avond gehad! Een goed bereide maaltijd met smaakvolle ingrediënten. De passie tijdens de bereidingen aan tafel straalt van hun gezicht af. Goede adviezen en uitleg over de componenten. Dit is echt genieten met een 10!
Johan E.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Fantastiche avond gehad, standaard menu gekozen maar de bediening kwam met aanpassing die goed uitpakte. Goed eten en deskundig bereid. Top avond met een fantastische wijn.
De tafel van Eveliene D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Gezellig restaurant met goede kwaliteit gerechten. Heel lekker gegeten.
Norbert T.
Het eten is heerlijk, maar niet alles gaat vanzelf. Nogmaals moeten vragen om het water en ik had ossehaas met gorgonzolasaus besteld, maar kreeg pepersaus. Was echter ook erg lekker.
Charley N.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Op 1e Kerstdam ging ik hier met mijn partner een Kerstdiner (6 gangen) eten. Wij kwamen hier voor het eerst. Bij binnenkomst werden wij door een ober naar onze tafel begeleid. Hij bood ons een welkomstdrankje aan, maar dat bleek later voor € 4,75 op de rekening te staan. Het was niets bijzonders. Het voorgerecht zag er veelbelovend uit en smaakte heerlijk. De tussengerechten vielen wat tegen (een kopje kale bouillon, een klein stukje brood met bolognese saus en een glaasje spoon). Het hoofdgerecht (zowel vis als vlees) voldeed ook niet aan onze verwachting. Zowel de hoeveelheid als de kwaliteit viel ons tegen. De garnituur was zo weinig, dat iedereen om extra aardappels en groente vroeg. De finale afknapper werd het dessert. Een groot bord met een klein bolletje pudding, 1 halve aardbei en 3 alebesjes. Voor het bedrag € 67,50 is er veel te weinig gebracht. De livemuziek maakte onze avond nog een beetje goed. Wij zijn na het dessert direct vetrokken en wij hebben besloten hier niet meer te gaan eten. Jammer.
Diana G.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Jammer, wat een ballentent! Om half 6 binnen komen en om 8 uur je hoofdgerecht krijgen , wel zeggen dat het fout is gegaan maar geen excuses in wat voor vorm ook! De lauwe koffie maakte het er ook niet beter op ,En een eigenaar die gewoon niks zegt als je langs hem loopt om weg te gaan .
John T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Wij komen al vele jaren bij La Maremma. De symphatieke eigenaar is altijd opgewekt en vriendelijk.
Vaak kiezen we voor pizza, omdat we die bij La Maremma gewoon goed vinden. Wij houden van een smaakvolle pizza met een knapperige bodem.
We vinden de meeste Pizzeria's in de regio vaak tegenvallen. Behalve Angelo Betty, daar komen we ook graag.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Eigenlijk weinig op aan te merken alleen jammer dat de 20% kortingsactie via iens niet op de factuur is verwerkt
Dit zagen we pas bij thuiskomst
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben redelijk gegeten. Alleen niet voldoende om er nog een keer terug te gaan.
De smaak, kwaliteit staat niet relatie met de prijs.
Ik miste de tradionele smaak van Italië.
Lambrusco was lekker. De bediening was wel vriendelijk. En de bruscetta was goed.
Gelukkig hadden we korting want anders was de prijs overvraagd geweest.
De cappuccino kost € 3,10. Beetje duur voor een restaurant in een dorp.
G.C V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het menu Toscana gegeten.
Heel erg goed.
Gaby G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten met vrienden. Restaurant is sfeervol, de bediening is zeer netjes. We komen graag nog een keer terug. Een aanrader!
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Eten was niets op aan te merken, de bediening (Hollandse jongen) was ook oke, alleen wat mij enorm verbaasd is het volgende: maar 1 soort rode wijn per glas/karaf, dat kan. Maar om die uit te serveren in een glas wat je kan verwachten in een lokale lunchroom, dat is m.i. not done.
Het betreft hier dus een huiswijn. Ook de temperatuur van de wijn was niet zoals het hoort.Een huiswijn hoort een uithangbord te zijn, een wijn die elke gang kan begeleiden. Op mijn vraag waarom de tafel achter me, wel fatsoenlijke glazen kreeg, was het antwoord, zij hebben een fles besteld. Dus mijn wijn behoeft geen mooi glas, mijn wijn hoeft niet gewalst te worden?
Daarnaast was de eigenaar alleen te zien bij de tafels waar hij de mensen klaarblijkelijk van kon. De nieuwe klant hoeft hij dus niet te leren kennen. Jammer, gemiste kans.
Mischa S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
3 gangen menu voor EUR 19.95 is een erg uitgekleed menu. Pizza erg klein en lasagne kleine portie. Het smaakte verder prima. Huiswijn is 12.50 per karaf halve liter. Een karaf van een liter kost 23 euro. Stevige prijs voor een middelmatige wijn. Mijn vrouw en ik bestelden 2 x een karaf in totaal een liter en moesten 25 euro betalen. Jammer voor het personeel, maar geen fooi deze keer voor de slechte service. We komen hier nooit meer terug.

Mischa
Hisk V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten met een grote groep mensen! Fantastisch eten, goede bediening en leuke sfeer! Ik kom zeker terug en een echte aanrader!
Jolanda1967 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag door mijn man verrast met een diner bij La Maremma. Nog niet eerder geweest, dus lieten we ons verrassen. We zijn zeer vriendelijk ontvangen, onze jassen werden aangenomen en werden door de bediening begeleid naar de tafel. Direct de menukaart ontvangen en werden de drankjes opgenomen en gebracht. Het restaurant was versierd in Valentijnssfeer en was goed gevuld. De sfeer zat er dus goed.

Onder genot van live muziek, verzorgd door Leon Lissitza (winnaar Holland Got Talent), hebben wij gekozen voor het Valentijnsmenu. Dit bestond uit een voor-, hoofd- en een nagerecht. Nadat het brood op tafel werd gezet, volgde een rijk gevulde schaal met diverse Italiaans voorgerechten, zoals carpaccio, vitello tonato, bruschetta en nog veel meer lekkers. Wat hebben we hiervan gesmuld! Daarna kwam ons hoofdgerecht: grote garnalen en kalfsvlees, geserveerd met gebakken aardappeltjes, verse seizoensgroenten en spaghetti aglio peperochino. Een lekkere pasta met een pittig bijt. De gerechten waren goed op smaak en ook hierbij waren onze borden helemaal leeg. Tot slot een grand dessert voor met ze tweeën. Onze maag was al goed gevuld, maar het dessert moest er nog wel bij passen. Tot slot nog een mooi optreden gehad van de eigenaar met zijn accordeon en Leon.

Complimenten aan de keuken, want wat hebben we lekker Italiaans gegeten! Maar ook niet te vergeten de bediening. De jongens in de bediening verstaan het horecavak: netjes verzorgd, gastvrij en zorgen ervoor dat alles naar wens is. Dit zie ik maar in een menig restaurant, ga zo door!

Dus een super gezellig en lekkere avond gehad bij de Italiaan in Ridderkerk. Van begin tot eind in de watten gelegd. Een echte aanrader en wij komen zeker hier dan ook terug!!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Omdat ik graag bij dit restaurant kom, had ik voor 1e kerstdag gereserveerd bij La Maremma.
Het restaurant was in een supergezellige Kerstsfeer (Kerstboom met bijbehorende versiering en een leuke Kerstdecoratie op de tafels) gehuld. Daarnaast was gezorgd voor livemuziek gedurende de gehele avond. Zoals altijd heette Marcello ons van harte welkom. Onder het genot van de sfeervolle zang (van Leon) werden wij voorzien van een overheerlijk Kerstdiner, dat uit 6 gangen bestond en met heel veel zorg samengesteld was. Het smaakte voortreffelijk en iedereen (de koks, de bediening en Leon) heeft heel hard gewerkt om deze avond tot een absoluut succes te maken. Aan het einde van de avond trakteerde Marcello ons ook nog op een rondje accordeonmuziek, wat hij altijd met heel veel passie doet. Wat zeker niet onopgemerkt mag blijven, is dat Marcello en de bediening gesteund werden door dochter Debbie, die zelf in het dagelijks leven een hele drukke baan heeft. Hulde aan het gehele team van La Maremma !
Dick C.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Komen hier enkele jaren als we zin hebben in Italiaans. Het eten is voortreffelijk, helaas de bediening niet (meer). Lang wachten op je gerecht, gerechten worden ook niet gelijk uitgeserveerd. De bediening neemt alle tijd om met de bekende (vaste) klanten te praten. Onnodig wachten om een bestelling te doen dan wel te krijgen. Bij afrekenen totaal geen vriendelijkheid ( fooi was toch 15%) en werd de deur uitgekeken, geen vragen zoals was alles naar wens. Jammer maar hier komen we niet meer.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Als je al 30 jaar een begrip bent in Ridderkerk en daarbuiten past slechts diep respect. Ons favoriete Italiaanse restaurant sinds jaren. Heerlijke klassieke gerechten, mooie wijnen, vraag de eigenaar hierom. Prettige sfeer.
Merel H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Dit restaurant gaf mij de lekkere, Italiaanse maaltijd waarop ik me verheugd had. Een bijgerecht als voorgerecht nemen, kon gewoon zonder problemen en extra Parmezaanse kaas werd royaal gegeven. Het was echt lekker en ik kom zeker nog een keer terug. De service was prima en het decor was knus en gezellig. Het restaurant is zeer geschikt voor kinderen maar ook voor een romantisch diner voor twee.
Moulin1 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Leuk Italiaans restaurant! Jammer dat keuze uitverkocht was. Prima alternatief. Pasta met truffel, mooie verfijnde smaak. Kaart is wel erg uitgebreid. Mooie wijnen. Vriendelijk personeel. Ik kom zeker nog een keer terug!
evelynepim .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Voor het eerst gegeten bij La Maremma. Vriendelijke ontvangst en bediening, leuk decor en goed zittende stoeltjes. Ook met de wensen van kleine kinderen werd goed rekening gehouden (saus apart) zodat ook zij goed op hun gemak zaten. De pizza's zijn heerlijk (veel keuzemogelijkheden!) en ook de pasta smaakte goed. Minpuntje: Tiramisu. Die was vrij smakeloos en met slagroom... dat verwacht ik niet bij een goed Italiaans restaurant. Dat recept moeten ze echt aanpassen, want verder is La Maremma een aanrader!