Ristorante Pizzeria L'Italiano

Siciliëboulevard 706 3059 XT Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Ristorante Pizzeria L'Italiano

Mediterrane gastvrijheid

Klaar voor een fantastische Italiaanse avond? Bij l’Italiano ervaar je de wonderen van de traditionele keuken. Inderdaad, zoals die van ‘la mamma’. Laat je meeslepen in mediterrane sferen en werp af en toe een blik in de open keuken, waar de chef druk bezig is om jouw maaltijd tot een daverend succes te maken. Hier spatten liefde en passie van je bord!

Meer informatie over restaurant Ristorante Pizzeria L'Italiano

7,1
6,9
Duur
Dickvuik V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten vooor een prima prijs!!
Leo G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Met echtgenote, zwager en schoonmoeder (90 jaar en dovig) wezen eten. Het geluidniveau was voor mijn schoonmoeder niet goed, Het galmde maar dat had te maken met de inrichting en hoogte van het restaurant. Zij kon het gesprek aan tafel niet volgen. 3 personen kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu 1* vlees en 2* vis de 4e persoon koos voor losse gerechten. Kwaliteit was prima. Leuk voorgerecht wat op een etagère met kleine hapjes uitgeserveerd werd. Bij het hoofdgerecht was het lang wachten, krappe bediening met een vol buitenterras was waarschijnlijk de oorzaak, maar we hadden geen haast. Toen het hoofdgerecht kwam bleek er slecht 1 vis hoofdmenu te zijn ipv 2. Dat was even een foutje van de keuken. De bediening was prima en excuseerde zich. Het werd redelijk snel opgelost. Alleen bleken de gebakken aardappels op te zijn, dus kregen we spaghetti erbij. Aan het eind bij de rekening stond de (Irish) koffie en cappuccino als geste niet op de rekening. Om de kwaliteit gaan we zeker een nieuwe poging wagen en kijken of het dan wel compleet is.
Ed W.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
7-9 hier gegeten met 3 personen, nog nooit zo een vreselijk chagrijnige serveerster mee gemaakt, mevrouw had nagels van 6 centimeter maar normaal praten of de gasten aankijken of zelfs een lachje kon er niet vanaf, vreselijk gewoon dat ook het andere personeel zo is.
Over het eten kunnen we kort zijn 3 pizza's allemaal te koud en smakeloos, je ziet hier ook echt bijna hele pizza's retour gaan, en dan de prijs staat in geen enkele verhouding tot de kwaliteit.
Echt nooit mee, vreselijke bediening en smakeloos eten.
Salomé G.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We hadden ene lasagne en bolognese. Beide erg smaakloos in vergelijking met wat wij gewend zijn. Het was eenvoudig gemaakt met tometensaus de peperkorrels lagen tussen de lasagne daarnaast was het ook niet warm.

Pizza was wel lekker
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De pizza's zijn over het algemeen goed hier. Het restaurant is redelijk prijzig, maar komt overeen met de kwaliteit. Binnen is het snel warm in de avondzon, maar op het terras zit je (als er tenminste plaats is) goed met uitzicht op de Zevenhuizerplas. Jammer dat er in dit restaurant geen glaasje water geschonken kan worden bij het diner (ook al drinkt de rest van het gezelschap een wijntje). € 2,50 voor een miniflesje Acqua Panna is flessentrekkerij!
Danielle K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Mijn man heeft zonet eten voor mij gehaald en ik ben me helemaal rot geschrokken van het eten ik ben dol op gamba's deze zijn best heel duur .Toen ik de doos open deed zat er amper saus bij en wat er bij zat was over het bordje gelopen alle gamba's hadden hun darmen nog wat de smaak niet echt ten goede komt ipv de mooi aardappel blokjes zat er slappe vieze patat bij zonder saus lees wel dit menu koste me 22 euro de sla was helemaal om te lachen niet gesneden stronk soort van peterselie met een paar uienringen en een stukje tomaat een partje .Als nagerecht had ik armense kersen met ijs en slagroom nou de room kwam uit de spuitbus en er zaten twee kersen bij niet gelogen echt waar twee kersen de slagroom was inmiddels geschift en uitgelopen nou u begrijpt ik had gegeten en gedronken en zal er ook niet meer komen, het rare is dat ik eerder deze week ook dit heb gegeten en toen was het een stuk beter niet perfect maar goed te eten stokbrood was toen erg hard en de calemaris wat taai.Het eten is zo duur dat ik afhalen echt afraad bij dit restaurant volgende keer wer naar de buurman altijd goed met vriendelijke groet
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Ga hier heen voor de pizza's en de huiswijnen(zowel rood als wit), die zijn heerlijk! Vanavond voor het eerst bij L'Italiano gegeten na de goede recenties op Iens en de Buik te hebben gelezen. Het terras was open en alles zat vol zowel binnen als buiten. De bediening was attent maar kwam handen te kort waardoor we best lang moesten wachten voordat we weer iemand konden aanschieten voor een drankje. Eten werd uitgeserveerd zonder bestek, dat soort geneuzel. Toiletten (van elk -dames en heren maar 1 aanwezig en geen invalidetoilet of verschoningsplaats voor je kindje, terwijl het gehalte jonge gezinnen hoog was ) waren vies met plassen water (althans dat hoop je dan dat dat het is) op de grond, daar mag wel meer aandacht aan gegeven worden. Wel een open keuken! Maar we kwamen voor het eten. Ik had duidelijk de verkeerde hand van kiezen, want zowel mijn voor- (Melanzane alla Parmigiana) als hoofdgerecht (spagetti Carbonara) vielen tegen qua smaak. Beiden waren eigenlijk saai te noemen en met bijkruiden met peper en zout voegde niks toe. Een kleine portie van de Carbonara (scheelt maar €1,50 met de grote portie) was ook echt miniscule maar uiteindelijk was ik daar niet rouwig om. Heb vervolgens wel meegesmuld van de pizza salami en pizza zeevruchten van mijn tafelgenoten! Ik kom zeker terug, maar dan echt alleen voor een pizza met een goed glas wijn!
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Traditionele buurt-Italiaan met meer dan bovengemiddelde keuken.

Heerlijke Italiaanse keuken. Zoon heeft vader opgevolgd als chefkok. Gerechten nog altijd even smakelijk.

Service is jammergenoeg de achilleshiel van dit restaurant, veel ongeïnspireerde, jonge dames. Dat deden ze vroeger beter.

Decor prima, als zijn de hoge plafonds niet echt bevorderlijk voor de sfeer.

Conclusie: goede Italiaan!
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Leuke zaak op een zwoele avond Mediterraan aanvoelt. Wij hebben gegeten met 2 volwassen en 2 kinderen. De kinderen namen beide een Pizza Salami. Deze smaakte uitstekend. Mooie dunne bodem die net iets knapperiger had mogen zijn. Personeel had kunnen vragen of de pizza voorgesneden moest worden, het is namelijk altijd tobben aan tafel om een pizza met een mes te snijden. De kalfsrolletjes gevuld met endicchio en gorgonzola in truffelsaus was heerlijk. Wel vonden wij dat de portie iets groter mocht zijn. 4 i.p.v. 3 rolletjes.
De gebakken zeebaars op zijn Sardijns was prima gebakken en smaakte heerlijk.
L'Italiano is aanwinst voor Nesselande e.o. Er wordt hard gewerkt in de mooie open keuken.
Het personeel is zeer vriendelijk, attent en werkt snel.
Voor ons een zaak om zeker terug te komen.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het eten was heerlijk, zowel de pizza als het vlees. De bediening was prima in orde, maar zou iets 'warmer' kunnen, datzelfde geldt voor de entourage. Overal zeker wel aan te raden.
Rijntje1987 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
heerlijke pizzaria, ossenhaas gorgonzola, heerlijke kaasplank en super service!!! hele betaalbare wijnen ( alles proeft als italie) komt snel terug!!!
Fabienne O.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Op een raar tijdstip, om bij te komen van een fietstocht, hier neergestreken in het verder lege restaurant. We werden uiterst vriendelijk, geduldig en behulpzaam bediend door Ivo. In andere restaurants wordt de bediening wel eens humeurig wanneer je alleen maar wat wilt drinken (ik ben zelfs wel eens doorverwezen naar een cafe), dingen vraag die niet op de kaart staan, of besluiteloos bent. Maar Ivo hield zich perfect. En dus namen we alsnog een hapje. Ieder 1 "snack" en 1 drankje kwam wel neer op €29, dus best prijzig. En daar kwam nog een fooi bovenop. Een glas appelsap kost 2,60 en een glas huiswijn 3,85; inderdaad aan de hoge kant. Een grote portie calamari kost €17. De inrichting vind ik prettig; of het galmt (zoals een eerdere gast aangeeft) konden wij niet testen omdat het niet druk was. De jongemannen in de open keuken waren goedgeluimd en gooiden ter vermaak van een kind wat met een pizzabodem, zag ik van een afstandje. Als ik hier in de buurt kom, ga ik hier eens uitgebreid dineren.
Sara85 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Gisteravond een pizza en dessert gegeten bij dit restaurant, aangezien we op bezoek gingen bij iemand in de buurt daar. Hadden aangegeven dat we op tijd weg moesten en daar is uitermate keurig mee om gegaan, we werden lekker vlot bediend!
Pizza's waren erg lekker, een goede krokante dunne bodem en vers en rijkelijk belegd. Het ijs toe was ook van goede kwaliteit.
Minpuntje wat mij betreft is de akoestiek in de zaak, er waren veel gezinnen met kinderen en alles wat er gezegd wordt galmt door de ruimte. Nu kon ik dit voor dit ene uurtje wel hebben, maar als je gezellig wil kletsen en rustig uit eten wilt, is het minder geschikt.
Agnes N.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Heerlijke pizza, maar de bediening kon het duidelijk niet aan. Wij hadden om 17.00 uur met een groep van 11 volwassenen en 6 kinderen gereserveerd. Wij dachten, we gaan lekker vroeg zodat de kinderen niet te lang hoeven te wachten op hun eten. Om 18.30 uur hadden we de eerste pizza op tafel staan en daarvoor hadden we ruim een half uur op de drankjes moeten wachten. Als gevolg, erg drukke kinderen... Erg jammer, want aan de keuken lag het niet, daar werd super hard gewerkt en het eten was heerlijk!
Dorine A.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Na eerdere minder goeie ervaringen toch weer neergestreken met een vriendin, t was mooi weer dus op t terras. Eerste meisje van de bediening kwam met de kaart en vroeg wat we wilden drinken. Ik vroeg naar de eerste witte wijn na de huiswijn. Die was er niet. Ik bestelde de huiswijn, kon niet per fles. Ik vroeg om een karaf kraanwater. Was niet mogelijk. Heel ongastvrij, maar dan maar geen (duur) water. Ze is nog niet weg of tweede meisjes komt vragen of we al een keuze hadden gemaakt. Ik vertelde dat we op de wijn wachtten en we straks naar de kaart zouden kijken. Ook dit meisje is nog niet weg of derde meisje komt vragen of we al een keuze hadden kunnen maken. Leek wel slapstick. Uiteindelijk bestelden we
bruschetta vooraf en twee pasta's als hoofdgerecht. Meisje 1 had ik gevraagd of de kok mijn favoriet, die niet meer op de kaart stond, kon maken, bleek "vandaag" niet mogelijk. Meisje twee kwam zeggen dat de bruschetta er niet meer was. We lieten het erbij, dan maar alleen hoofd. Meisje 3 komt ineens met een mandje brood en kruidenboter en loopt zonder uitleg weg. Ik geef aan dat ik dit niet heb besteld (staat nl als voorgerecht op de kaart), meisje nummer zoveel geeft aan, dat het van het huis is, prima. Daarna verliep nog meer niet helemaal soepel, onze wijn die we besteld hadden voor bij t hoofgerecht kregen we maar niet en ging mijn vriendin maar naar de bar, maar kreeg de wijn niet mee, uiteindelijk kwam deze pas toen we ons eten bijna op hadden. De pasta is lekker, maar de bediening communiceert weinig adequaat en het ongastvrije van geen kraanwater is een Italiaans restaurant onwaardig. Voorlopig niet meer.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Terugkomend van het Italie-evenement in Kasteel De Haar in Haarzuilens waren we nog helemaal in Italiaanse sfeer en besloten onderweg te eten. We waren vroeg, te vroeg en wachten buiten op het terras. Toen ze om 17.00 uur openden kwam er meteen iemand vertellen dat het terras gesloten was, waarop wij zeiden ja we wilden ook naar binnen maar jullie waren dicht, en om nou staande voor de deur te wachten... Letwel we waren dus als allereerste binnen. Na het opnemen van de drankjes en het brengen daarvan meteen 3 pizzaas besteld en toen begon het wachten. Steeds meer mensen kwamen binnen en die kregen allemaal vrij vlot te eten. Eindelijk had ik de aandacht van de serveerster, 17.50 uur Krijgen wij ook nog wat? Ja was heel druk. Maar dame, wij waren hier het eerst en zo'n moeilijke bestelling is het niet. Enfin de pizzaas werden vers gemaakt, duurde dus nog een kwartier. Eigenlijk maakte ze helemaal geen excuses terwijl het toch erg slordig voor een serveerster is om niet op te merken dat een tafel die je hebt opgenomen, helemaal niets meer krijgt. We kregen voor het lange wachten wel een drankje aangeboden. 1 van de disgenoten was nog steeds niet te spreken over het voorval en wilde de eigenaar erbij. Die kwam, ook met hetzelfde verhaal het is zo druk en hij had al extra serveersters laten aanrukken. Enfin allemaal niet terug te draaien en hij vertelde er voortaan beter op te letten en heeft mijn naam genoteerd. Ik zal nog eens gaan kijken of dat aspect verbeterd is. De pizzaas smaakten overigens erg goed.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Al meerdere keren hier gegeten en ook afgehaald. Het eten is super en de prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Bediening is erg aardig. Heel leuk om in de keuken te kunnen kijken, waar er hard gewerkt wordt om heerlijke gerechten te bereiden.
Huize010 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Op zaterdagavond neergestreken in dit populaire italiaanse restaurant.
Het aperitief, de prosecco, was helaas bubbelloos maar na melding bij de bediening werd direct gecorrigeerd met een versie uit een nieuwe fles. Als voorgerecht de huisgemaakte calamari welke knapperig en heet en goed nagezouten op tafel kwam.
Als hoodgerecht een Sardijnse zeebaars van de kaart en een gerecht van de dag, gevulde kalfsrolletjes. Beide gerecthen goed op smaak en met een prima garing.
Bediening prettig, prijsstelling is dat wat je er van mag verwachten (vrij gemiddeld voor een Italiaans restaurant) restaurant. Bezoekers divers aangezien er ook een uitgebreide pizza kaart wordt gevoerd.
ShirleyW .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Wij komen graag bij L'Italiano met ons gezinnetje, om uitgebreid te tafelen of om even alleen een pizza te eten. Hier maken ze pizza zoals pizza's bedoeld zijn, een lekkere dunne bodem en belegd met verse ingrediënten. De quatro formaggio blijft bij mij de favoriet, maar ook de crudo, picante een crudo bruschetta zijn erg lekker. De champignons en bruschetta vooraf zijn lekker en ook de panna cotta en tiramisu als desert. Ook voor de kleinere kinderen is er de nodige aandacht, ze hebben kleurboeken en kleurtje en het personeel gaat leuk om met kinderen. Overgebleven pizza kun je gewoon mee naar huis nemen. Een keer hadden ze de halve overgebleven pizza van ons zoontje per ongeluk weggegooid, toen hebben ze ons een nieuwe versgebakken pizza meegegeven.

Ook afhalen is mogelijk, de pizza's zijn dan net zo lekker. We hebben ook een keer een antipasti misti meegenomen, die viel helaas tegen. Het nieuwe interieur heeft een betere sfeer aan de zaak gegeven. Je kunt vanaf je tafel direct in de keuken kijken, die ziet er netjes en verzorgd uit.
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Super zaak, heerlijk eten, en geweldige eigenaren. In dit restaurant waan je je echt even in Italië met alle gastvrijheid van dien. Wij zijn hier met z'n zevenen wezen eten en wij hadden variërend pizza's , pasta en vleesgerechten. Alles is erg goed bevallen, vooral de vers bereide tiramisu na is een aanrader!