Ristorante Pizzeria Karalis

Doezastraat 5 2311 GZ Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Ristorante Pizzeria Karalis

Viva l'Italia!

Meer dan 40 jaar geleden heeft de familie Carta de Italiaanse keuken naar Leiden gebracht. Er is bij Karalis puur en alleen plek voor de Italiaanse keuken, waar lunch en diner geen aparte gerechten kennen, en er is altijd glutenvrije pasta in huis. Een cocktailsshaker maakt daar een perfecte drankje bij.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Ristorante Pizzeria Karalis

Maandag dinsdag en zondag 17:00 22:00
Woensdag en donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en zaterdag 12:00 - 22:30

Jac V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
prima gegeten in een goede sfeer
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Karalis blijft een fijne tent om betaalbaar en lekker te eten. De italiaanse taart mag van mij wel wat luchtiger, valt erg zwaar. Maar verder heerlijke sfeer, lekker eten (vooral de lasagna's). Aardig personeel.
Marja K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Verrassend goed gegeten in Karalis, wat voor ons bekend was als een pizzeria!
Ze hebben echter meer te bieden dan alleen pizza's en we hebben heerlijk gegeten.
Italiaanse bediening zou iets vriendelijker kunnen zijn (sommige v d oudere garde) voor meer sfeer.
Bert M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Dit restaurant is een echte aanrader! Prettige ontvangst. Zeer vriendelijk personeel en uitstekende service.
We hebben hier 's-middags (6 januari 2017) heerlijk gegeten. We hebben niet lang hoeven te wachten. Een leuke bijkomstigheid was dat we door de open keuken konden zien hoe de kok bezig was met het maken van onze pizza (in de lucht gooien en weer opvangen!
Prima restaurant.
Fam. Mommers, Oosterhout (NB).
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Kom al sinds 1981 bij Karalis. Altijd goede kwaliteit. Mooi geprijst. Vriendelijke bediening en alles kan. Zo bestel ik gewoon de pizza Sa Marina die al jaren niet meer op de kaart staat. Maakt niet uit. Alle varianten worden gewoon gemaakt.
Evelien R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik kom er van kleins af aan. Altijd gezellig. Ik was er nu met mijn dochter. Weer goed geholpen.
CuliCas S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Een van m'n favoriete, zoniet hét favoriete restaurant in Leiden. Wij blijven er graag komen, mede doordat het personeel ons altijd geweldig onthaalt. Misschien ben ik bevooroordeeld omdat we hier bijna wekelijks komen en altijd in de watten worden gelegd. Italiaans eten zonder opsmuk, in een restaurant gerund door echte Sardijnen. Je kan er zowel uitgebreid als simpel dineren. Vraag sowieso naar de wisselende gerechten. Pizza's zijn altijd erg goed. Andere favorieten zijn de melanzane, calamari fritti en de beide linguines. De antipasti misto is ook een aanrader, in een keer je tafel vol met lekkere hapjes. Ook een stukje vlees wordt goed gegrild, altijd lekker met vers gegrilde groenten zoals aubergine, courgette en ontvelde paprika. Goede wijnkaart, maar wat zeker het vermelden waard is, is de het cocktailmenu. De barmannen hebben een aardig ingerichte Americain Bar en weten daar zeker goed gebruik van te maken!
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
perfect eten, perfecte sfeer, betaalbaar en aandacht voor de klant! een aanrader!! zeker een restaurant om naar terug te gaan!
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
met z'n vieren een verjaardag vieren bij Karalis, altijd leuk. Allereerst onze complimenten voor de bediening, zeer correct en vriendelijk ondanks volle bak. Vooraf antipasti mista 3p en een vitello tonnato. Alles van voortreffelijke kwaliteit. Gelukkig de kleine versie genomen, anders hadden we het hoofd gerecht kunnen afbestellen. Dan de hoofdgerechten: een gegrild lamsrack was by far onder de maat. Droog, very well done, zonde. De paddenstoelenrisotto van de dag was net gaar, maar miste de verfijnde smaken. Aan de spaghetti bolognese kon niet veel misgaan. Kortom, het veel enigszins tegen dit keer. Misschien moeten wij ons meer richten op de antipasti en pasta en pizza's volgende keer.
Sabina D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Recent bij karalis gegeten. Erg vriendelijk personeel. Hele zaak zat vol op een doordeweekse dag, personeel had het erg druk. Het eten was van goede kwaliteit, zowel de pasta als de pizza. Gezellige Italiaan met erg attent personeel.
judithdepudith .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ik kom regelmatig bij Karalis en eet altijd lekker. Prima eten voor een goede prijs. Deze keer een pizza ortolana (vegetarisch), jummie. Ik vind het knap dat zelfs als het bomvol is, de bediening snel is met drankjes en dat je ook niet lang hoeft te wachten op het eten. En lekker authentiek: de bediening bestaat vaak uit Italianen.
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
30-7-2015
Centrum Leiden gelegen italiaans restaurant waar wij al eerder hebben gegeten. Na een dagje uit even langs gecrosst om ff een pizzaatje te eten, beter dan bestellen voor op de bank voor de televisie ( alhoewel karalis helaas niet in Leiderdorp voorbij de A4 bezorgd).
Mijn pizza bleek niet helemaal een goede keus ( eigen schuld) maar was sowieso enigszins flauw, ook de pizza vd kinderen geproefd maar deze was ook tikje saai qua seasening. Personeel is correct, maar met te weinig om je echt beetje aandacht te geven. Je moet zelf om het 2 e drankje vragen, wat commercieel , en qua gastvriendelijkheid niet echt handig is. Gekwalificeerd personeel,maar doen liever niets teveel, liever eerder wat minder. De licht arrogante houding vind ik bij de Italiaanse metaliteit horen en vind ik nog wel juist positief. Maar dan moet je wel de " best pizza in town" op tafel zetten, die heb ik deze x niet gezien op de borden bij ons op tafel.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
De pizza's van Karalis zijn gewoon goed. De bediening is oke, en de entourage is prima. Gewoon een lekker italiaans restaurant.
lizzy79 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
We kwamen op een vrij drukke avond, maar daar had het personeel geen moeite mee en ze waren erg attent en vriendelijk. De filetto ai porcini was fantastisch, net zoals de fritto misto (van verse vis). Wij zijn italiaans en het is duidelijk dat de keuken vol Italianen staat, de kwaliteit is net zoals thuis.
We komen hier zeker snel weer terug.
Ans68 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten met z'n vieren. Het was erg druk maar de bediening kon alles goed bijhouden. We kregen op het advies van de ober "antipasto misto". Hier hebben we van gesmuld. Verschillende schaaltjes met vis, vlees en overige Italiaanse hapjes. Hoofdgerechten;pizza en lamskoteletjes waren meer dan prima! Wijntje goed en de rekening was ook keurig. Hier ga ik zeker vaker komen.
Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
21/02/2015 hier gegeten. Wederom weer heerlijk gegeten.
Vooraf een uiensoep en inktvisringen gehad. We hadden nog nooit zulke lekkere, verse!, inktvisringen gehad. Ook de uiensoep was lekker en goed gevuld. Hoofdgerecht pizza en lasagne. Ook bijden weer erg lekker en goed gevuld!
We gaan hier zeker weer gauw naar toe!
Oeters .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Super gegeten wederom weer bij Karalis! Heerlijke pizza's en zeer gastvrije bediening. Sinds kort is het ook mogelijk cocktails te bestellen. De Barman maakt deze met veel enthousiasme en geeft goede adviezen op de voorkeuren die je aangeeft. Kortom een top avond!
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Vroeg op vrijdagavond met een groepje wezen eten. Service was erg snel en de pizza stond 15 min na bestellen al op tafel en smaakte ook nog eens prima. Aanrader voor gewoon een goede snelle pizza.
Meredith15 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Ik kom al bijna twintig jaar naar Karalis. Ik reis zelf vanuit Den Haag als ik zin heb in traditioneel Italiaans eten, omdat het eten en de service de reistijd waard is. De service is altijd optimaal. Mijn dochter vindt het eten heerlijk en ik vind het fijn dat het restaurant kindvriendelijk is. Wij zijn dol op de diverse vegetarische voorgerechten, pasta's en pizza's. Ook de nagerechten zijn om te smullen. Voor een liefhebber van Italiaans eten, is Karalis echt een aanrader!
proever0311 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Lekkerste pizza's ever. Zelf in Italië niet zulke lekkere pizza's gegeten. Vooral de pizza ruccola is een aanrader. Verder geen mening over de vlees/vis specialiteiten die ik hier nog nooit besteld. Bediening is oké en decor ook. Tsja voor een avondje romantisch lang tafelen moet je hier niet zijn maar dat lijkt mij logisch.