Ristorante Pizzeria Girasole

Sophiastraat 14 4811 EK Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Ristorante Pizzeria Girasole

De wapperende vlag van Italië

Al meer dan tien jaar is Girasole, wat zonnebloem betekent, een begrip in Breda. De Italiaanse vlag wappert je tegemoet in de wind en zodra je binnenstapt zie je overal bloemen en elegant gedekte tafels. Zoals ze het in Italië doen, vouwen ze hier ook zelf de ravioli, komt de pizza met knapperige dunne bodem uit het vuur en serveren ze goede espresso. Bediening is top!

Glas champagne

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
Kirsha K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Niet eerder zo lekker gegeten in een Italiaans restaurant!
Vriendelijk personeel, goede service en heerlijk eten! Alle gerechten waren van goede kwaliteit.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, complimenten voor de kok! Zeer fijne bediening. Volgende keer weer.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
In één woord: voortreffelijk! Zowel de gerechten als de service. Echt niet te vergelijken met een doorsnee pizzeria.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
We werden hier vriendelijk ontvangen in een eenvoudige maar zeker prettige ambiance.
De gastvrouw is op een plezierige en professionele manier aanwezig en de gerechten werden in een goed tempo uitgeserveerd,
Ons voorgerecht, gemarineerde ansjovis, was heerlijk van smaak geserveerd met krokante bladerdeeg stengels.
Het hoofdgerecht was een prima gebraden tarbot geserveerd met lekkere gebakken aardappeltjes en gemengde sla.
Een heerlijk flesje vermentino maakte ons culinaire feestje hier compleet. De rekening viel ons daarna erg mee.
Kortom deze eenvoudig ogende maar zeker gezellige zaak, op loopafstand van station Breda, is een (volgend) bezoek meer dan waard.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Bij binnenkomst een prettig ontvangst door de eigenaresse. Heerlijk gegeten met versbereide ravioli en een ruime keuze uit deserts. Zeker een aanrader en kom hier graag nog eens terug.
Egbert P.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Na twee heerlijke en mooi opgemaakte voorgerechten komen dan twee beetje saaie en fantasieloos gepresenteerde hoofdgerechten voor toch 23,50 en 26,50 per stuk. Dat vind ik dan toch te duur. Voorgerechten na een uur serveren is, zeker als niet alle tafels bezet zijn, te lang. Lekkere wijn en vriendelijke bediening maakten de hernieuwde kennismaking toch niet tot de topper die we verwacht hadden.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Verrassend, goede ontvangst, misschien iets te familiair, menu werd goed toegelicht. Bediening deed goed hun best, we kregen bij het hoofdgerechtnde verkeerde borden op tafel maar dit werd snel hersteld. Heerlijk gegeten en de prijs was goed te doen.
Jeannette B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een vriendelijke ambiance. Leuke kaart en attent personeel. Wij komen zeker terug!!
Marieke2015 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Het eten is echt super goed.
Bediening is vriendelijk en luistert naar de wensen van de klant.
Decor is oubollig en mag wel wat opgefrist worden.
Henri B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De door de bediening geadviseerde ravioli della casa met ossobuco saus genomen. Een van de beste gerechten die ik uit de italiaanse keuken gehad heb. Ronduit een 10!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
GEWELDIG!!!!!!Alles was TOP de bediening het eten de sercice,ik weet alleen niet wat de rekening was,maar het was in 1 woord GEWELDIG,ga zeker nog terug.
eetklant-woerden .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Mooi restaurant, waar je goed kunt eten voor een goede prijs. De pizza's en de groentelasagne zijn erg lekker. Er heerst een vriendelijke gastvrije sfeer.
kimila .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het was al weer een tijdje geleden dat we hier zijn gaan eten. De laatste keer was een klein feestje.
We waren benieuwd en gelukkig hadden niet voor niets 50 km gereden. We hebben ons weer laten verassen door de chef. Een voorgerecht van coquilles uit de oven, super. Een tussengerecht pasta met bottarga saus, heerlijk. We waren weer heel even terug aan de Costa Rei. Het hoofdgerecht lamsrack uit de oven die precies goed was gegaard.Ik krijg weer trek als ik er aan denk. Een dessert hebben we overgeslagen maar de Mirto hebben we ons goed laten smaken. Het was weer een geweldige avond, bedankt daarvoor!
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Weinig sfeer, onsamenhangend decor.
Matig eten. Weinig aandacht van de bediening. Bij aanmerkingen op het matige eten defensief en niet tegemoetkomend. Eerste en laatste keer.
DesmulKoning .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Op een vrijdag avond mijn ouders mee uit eten genomen en heerlijk gegeten en gedronken.
Lekker gezellig sfeertje en mooi plekje bij het raam met uitzicht op het leven in de Sophiastraat.
Rustig kunnen eten zonder het idee dat het er doorheen gejaagd werd.
Starten met een prosecco en wat olijven en lekkere kleine verse broodjes meg wat smeersels.
De dagspecials logen er niet om.
Leuke zaak niet teveel onzin en decor.
Menue niet heel uitgebreid maar wel goed en daar gaat het om.
Gerechten bestellen die je nog niet eerder hebt geproeft is toch een feestje..
Vlees van de gril met een heerlijk sausje en wat lekkere zoetigheid en een dubbele espresso na.
Iedereen heeft genoten en de avond werd mede hierdoor een avondje om te herinneren.
Zeker nog eens heen al is het alleen al om wat Italiaans te leren want dat kunnen ze daar wel.
Ciao!
Job V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Onderweg naar restaurant 3 pizza's besteld die netjes voor ons klaar stonden om mee te nemen. Jammer dat ze in de kartonnen dozen zo snel af koelen. Je komt via een speciale ingang binnen als je iets af haalt en daar lijkt het dan wel net of je in het berghok terecht komt. De medewerkers zijn echter zeer vriendelijk. Wij hadden een Hawaï, frutti di mare en een Napolitano. Lekker dun, krokant en goed van smaak. Volgende keer eten we ze ter plekke op. Dan zijn ze tenminste warm.
Marc G.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Kort geleden twee keer gegeten bij Girasole. Het eten was geweldig. Top voorgerecht en een fantastische dorade in zoutkorst. Die was zo lekker dat ik het gerecht twee keer in 1 week heb besteld, met bijpassende wijnen. De bediening is ook top. Kortom, top zaak met top eten!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
In dit restaurant blijf je terugkomen! Vandaag weer heerlijk genoten van een diner met dit keer als hoogtepunt een Bistecca al caprino e melanzane...., echt voortreffelijk!
De bediening was zoals altijd perfect. Prijs/kwaliteit verhouding helemaal OK.
Xavier V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Als je een authentiek Italiaans restaurant zoekt, dan ben je hier aan het goede adres! Of je nu voor een eenvoudige pizza, een pasta, een mooie vis of een lekker stuk vlees komt, de kwaliteit is altijd top en de keuze aan wijnen is ook erg goed! De keuken is verfijnd, puur en no nonsense, zoals je verwacht met de Sardijnse chef-eigenaar. Samen met zijn Nederlandse vrouw in het restaurant, is het ook een persoonlijke en fijn plekje om te komen. Ik heb al vele malen mogen genieten van de kookkunsten van Antonello en de gastvrijheid van Bianca. De ene keer een snelle pizza, de andere keer uitgebreide antipasti, een mooie risotto en een lekker stuk vis of vlees . Elke keer weer leuk, lekker en gezellig! En niet te vergeten de heerlijke amaro of grappa bij de koffie.
Kortom: een absolute aanrader van een snelle pizza tot een avondje uitgebreid Italiaans tafelen!
MJ A.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Onze favoriete Italiaan in Breda! Dus daar komen we regelmatig terug. Nu met vrienden.
De bediening is los en erg vriendelijk.
We hebben genoten van de gerechten, maar de flessen wijnen worden wel erg duur! Al gauw zit je boven de 30 euro voor een flesje rode wijn, wat de rekening flink beïnvloed.
Het decor is typisch traditioneel Italiaans.
Beetje sparen voor de volgende keer.....