Ristorante Pizzeria Girasole

Sophiastraat 14 4811 EK Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Ristorante Pizzeria Girasole

De wapperende vlag van Italië

Al meer dan tien jaar is Girasole, wat zonnebloem betekent, een begrip in Breda. De Italiaanse vlag wappert je tegemoet in de wind en zodra je binnenstapt zie je overal bloemen en elegant gedekte tafels. Zoals ze het in Italië doen, vouwen ze hier ook zelf de ravioli, komt de pizza met knapperige dunne bodem uit het vuur en serveren ze goede espresso. Bediening is top!

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Erg lekker gegeten!!
Chantal K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijk gegeten en een hele fijne bediening!
Yvette M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Heerlijk gegeten en aardige bediening
Cris G.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Met een groepje collega's hier gaan eten. Het eten is echt superlekker. De wijn is ook uiteraard goed. Ik ben hier vaker geweest en het is altijd supergoed. De service is ook goed, zoals altijd. Voldoende aandacht, hoeft nooit lang droog te staan.
Het restaurant zat vol (zoals altijd). Ze hebben ze nu ook een ruimte tussen de bar de keuken. Hier zaten wij, was op zich prima maar gewoon iets minder gezellig/sfeer. Met een groep is dat prima. En nogmaals, complimenten voor het eten en de service.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heerlijk gegeten en wat een super vriendelijke ontvangst en bediening! Ik ga hier zeker vaker eten!
Nikki K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Voor ons 2-jarig trouwjubileum een avondje uit gepland. Hebben hier geweldig genoten. Zeer vriendelijke gastvrouw en heerlijk gegeten.

Absoluut een aanrader. Voor ons geen andere Italiaan meer!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Fantastisch en heerlijk eten en gezellig!!!
S. S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Heel tevreden, zeer vriendelijk personeel! Leuke ontvangst, gastvrij. Een aanrader.
Carlijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk eten, goede wijnkaart en hele vriendelijke bediening. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
leuke zaak net buiten het centrum. vriendelijke ontvangst. er werken veel leerlingen in de bediening waardoor de wachttijd tussen de gangen nogal oploopt. voorgerecht van verschillende antipasti, goede smaken carpaccio te koud maar verder prima. hoofdgerechten teleurstellend. kalfsentrecote flinterdun gesneden en vervolgens gegaard. Ik zie het graag andersom. zonde van het mooie vlees. pasta carbonara zo zout dat het tintelt op de tong. tevens een kleine portie. van het zoute hoofdgerecht hebben we een opmerking gemaakt en we waren niet de enige tafel die dit meldde. helaas werd dit veroorzaakt door de pancetta in het gerecht.. gebruik dan minder pancetta is mijn advies. overigens was dit geen pancetta maar dat terzijde. gevolg is echter dat ik de dessertkaart niet meer bekeken heb en we direct zijn vertrokken. gemiste kans.
Leonie B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten!! Gelukkig waren we nog net op tijd met reserveren, want zonder reservering hadden we er niet meer terecht gekund. De zaak zat helemaal vol, en terecht! Naast het heerlijke eten ook nog super vriendelijke bediening. Een echte aanrader!
N A.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Het eten was erg goed, bediening was oké .
Elizabeth V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Een gezellig en ongedwongen sfeer. Het eten was erg lekker, een goede prijs-kwaliteit verhouding. Heel vriendelijke en attent service. Wij gaan zeker terug.
Silvia H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
We werden zeer hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Het eten was erg lekker. Inktvis in witte wijnsaus, en als hoofgerecht kabeljauw die precies gaar was en niet droog. Een kunst op zich. De toiletten waren erg schoon; ik vind dat zelf ook iets over de netheid van de keuken zeggen. We konden door de klapdeuren in de keuken kijken waar iedereen aan zijn eigen taak bezig was. Een aanrader dus! Zowel voor Italianen als niet-Italianen.
Kirsha K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Niet eerder zo lekker gegeten in een Italiaans restaurant!
Vriendelijk personeel, goede service en heerlijk eten! Alle gerechten waren van goede kwaliteit.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, complimenten voor de kok! Zeer fijne bediening. Volgende keer weer.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
In één woord: voortreffelijk! Zowel de gerechten als de service. Echt niet te vergelijken met een doorsnee pizzeria.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
We werden hier vriendelijk ontvangen in een eenvoudige maar zeker prettige ambiance.
De gastvrouw is op een plezierige en professionele manier aanwezig en de gerechten werden in een goed tempo uitgeserveerd,
Ons voorgerecht, gemarineerde ansjovis, was heerlijk van smaak geserveerd met krokante bladerdeeg stengels.
Het hoofdgerecht was een prima gebraden tarbot geserveerd met lekkere gebakken aardappeltjes en gemengde sla.
Een heerlijk flesje vermentino maakte ons culinaire feestje hier compleet. De rekening viel ons daarna erg mee.
Kortom deze eenvoudig ogende maar zeker gezellige zaak, op loopafstand van station Breda, is een (volgend) bezoek meer dan waard.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Bij binnenkomst een prettig ontvangst door de eigenaresse. Heerlijk gegeten met versbereide ravioli en een ruime keuze uit deserts. Zeker een aanrader en kom hier graag nog eens terug.
Egbert P.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Na twee heerlijke en mooi opgemaakte voorgerechten komen dan twee beetje saaie en fantasieloos gepresenteerde hoofdgerechten voor toch 23,50 en 26,50 per stuk. Dat vind ik dan toch te duur. Voorgerechten na een uur serveren is, zeker als niet alle tafels bezet zijn, te lang. Lekkere wijn en vriendelijke bediening maakten de hernieuwde kennismaking toch niet tot de topper die we verwacht hadden.