Ristorante Pizzeria Girasole

Sophiastraat 14 4811 EK Breda Nederland Kaart

Over restaurant Ristorante Pizzeria Girasole

De wapperende vlag van Italië

Al meer dan tien jaar is Girasole, wat zonnebloem betekent, een begrip in Breda. De Italiaanse vlag wappert je tegemoet in de wind en zodra je binnenstapt zie je overal bloemen en elegant gedekte tafels. Zoals ze het in Italië doen, vouwen ze hier ook zelf de ravioli, komt de pizza met knapperige dunne bodem uit het vuur en serveren ze goede espresso. Bediening is top!

Glas champagne

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Verrassend, goede ontvangst, misschien iets te familiair, menu werd goed toegelicht. Bediening deed goed hun best, we kregen bij het hoofdgerechtnde verkeerde borden op tafel maar dit werd snel hersteld. Heerlijk gegeten en de prijs was goed te doen.
Jeannette B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een vriendelijke ambiance. Leuke kaart en attent personeel. Wij komen zeker terug!!
Marieke2015 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Het eten is echt super goed.
Bediening is vriendelijk en luistert naar de wensen van de klant.
Decor is oubollig en mag wel wat opgefrist worden.
Henri B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De door de bediening geadviseerde ravioli della casa met ossobuco saus genomen. Een van de beste gerechten die ik uit de italiaanse keuken gehad heb. Ronduit een 10!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
GEWELDIG!!!!!!Alles was TOP de bediening het eten de sercice,ik weet alleen niet wat de rekening was,maar het was in 1 woord GEWELDIG,ga zeker nog terug.
Eetklant-woerden .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Mooi restaurant, waar je goed kunt eten voor een goede prijs. De pizza's en de groentelasagne zijn erg lekker. Er heerst een vriendelijke gastvrije sfeer.
Kimila .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het was al weer een tijdje geleden dat we hier zijn gaan eten. De laatste keer was een klein feestje.
We waren benieuwd en gelukkig hadden niet voor niets 50 km gereden. We hebben ons weer laten verassen door de chef. Een voorgerecht van coquilles uit de oven, super. Een tussengerecht pasta met bottarga saus, heerlijk. We waren weer heel even terug aan de Costa Rei. Het hoofdgerecht lamsrack uit de oven die precies goed was gegaard.Ik krijg weer trek als ik er aan denk. Een dessert hebben we overgeslagen maar de Mirto hebben we ons goed laten smaken. Het was weer een geweldige avond, bedankt daarvoor!
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Weinig sfeer, onsamenhangend decor.
Matig eten. Weinig aandacht van de bediening. Bij aanmerkingen op het matige eten defensief en niet tegemoetkomend. Eerste en laatste keer.
DesmulKoning .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Op een vrijdag avond mijn ouders mee uit eten genomen en heerlijk gegeten en gedronken.
Lekker gezellig sfeertje en mooi plekje bij het raam met uitzicht op het leven in de Sophiastraat.
Rustig kunnen eten zonder het idee dat het er doorheen gejaagd werd.
Starten met een prosecco en wat olijven en lekkere kleine verse broodjes meg wat smeersels.
De dagspecials logen er niet om.
Leuke zaak niet teveel onzin en decor.
Menue niet heel uitgebreid maar wel goed en daar gaat het om.
Gerechten bestellen die je nog niet eerder hebt geproeft is toch een feestje..
Vlees van de gril met een heerlijk sausje en wat lekkere zoetigheid en een dubbele espresso na.
Iedereen heeft genoten en de avond werd mede hierdoor een avondje om te herinneren.
Zeker nog eens heen al is het alleen al om wat Italiaans te leren want dat kunnen ze daar wel.
Ciao!
Job V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Onderweg naar restaurant 3 pizza's besteld die netjes voor ons klaar stonden om mee te nemen. Jammer dat ze in de kartonnen dozen zo snel af koelen. Je komt via een speciale ingang binnen als je iets af haalt en daar lijkt het dan wel net of je in het berghok terecht komt. De medewerkers zijn echter zeer vriendelijk. Wij hadden een Hawaï, frutti di mare en een Napolitano. Lekker dun, krokant en goed van smaak. Volgende keer eten we ze ter plekke op. Dan zijn ze tenminste warm.
Marc G.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Kort geleden twee keer gegeten bij Girasole. Het eten was geweldig. Top voorgerecht en een fantastische dorade in zoutkorst. Die was zo lekker dat ik het gerecht twee keer in 1 week heb besteld, met bijpassende wijnen. De bediening is ook top. Kortom, top zaak met top eten!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
In dit restaurant blijf je terugkomen! Vandaag weer heerlijk genoten van een diner met dit keer als hoogtepunt een Bistecca al caprino e melanzane...., echt voortreffelijk!
De bediening was zoals altijd perfect. Prijs/kwaliteit verhouding helemaal OK.
Xavier V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Als je een authentiek Italiaans restaurant zoekt, dan ben je hier aan het goede adres! Of je nu voor een eenvoudige pizza, een pasta, een mooie vis of een lekker stuk vlees komt, de kwaliteit is altijd top en de keuze aan wijnen is ook erg goed! De keuken is verfijnd, puur en no nonsense, zoals je verwacht met de Sardijnse chef-eigenaar. Samen met zijn Nederlandse vrouw in het restaurant, is het ook een persoonlijke en fijn plekje om te komen. Ik heb al vele malen mogen genieten van de kookkunsten van Antonello en de gastvrijheid van Bianca. De ene keer een snelle pizza, de andere keer uitgebreide antipasti, een mooie risotto en een lekker stuk vis of vlees . Elke keer weer leuk, lekker en gezellig! En niet te vergeten de heerlijke amaro of grappa bij de koffie.
Kortom: een absolute aanrader van een snelle pizza tot een avondje uitgebreid Italiaans tafelen!
MJ A.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Onze favoriete Italiaan in Breda! Dus daar komen we regelmatig terug. Nu met vrienden.
De bediening is los en erg vriendelijk.
We hebben genoten van de gerechten, maar de flessen wijnen worden wel erg duur! Al gauw zit je boven de 30 euro voor een flesje rode wijn, wat de rekening flink beïnvloed.
Het decor is typisch traditioneel Italiaans.
Beetje sparen voor de volgende keer.....
FlorisWe .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Met een groep van bijna 40 man konden wij op het laatste moment nog voor een pizza en drankje terecht bij Ristorante Girasole. Je betaalt misschien ietsje meer dan normaal voor een pizza, maar ze zijn wel heel erg lekker (zelf had ik de Pizza Girasole met gegrild paprika en aubergine)! Doordat er vlak na ons bezoek weer mensen zouden komen was het vertrek wat onrustig. Hierdoor kon het gebeuren dat er fout op de bon kwam. Een week later is deze zonder problemen besproken en gecorrigeerd.

Kortom, goede service en lekker eten voor een redelijke prijs!
Sjaak V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Een kleine rectificatie op mijn recensie van gisteren betreffende de zabaglione. Door een miscommunicatie bleek achteraf dat het een semi fredo van zabaglione was. Ik werd net keurig opgebeld met tekst en uitleg over de situatie. Ik vind dit echt TOP! Voor mij een eerste keer dat ik dit meemaak en ben blij dat deze mensen hun zaak en het ondernemingschap zo serieus nemen! De kok is dus zijn garde nooit kwijt geweest, het enige wat hij achteraf tikte waren al de punten voor een geweldige avond! Tot de volgende keer!
Sjaak V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Wederom een avondje girasole en wederom een succes! Vooraf de rosbief met truffeldressing, eenvoud zelve maar o zo lekker. Daarna gamba's in romige saus van cognac welke geen probleem waren om gepeld te krijgen. Perfect gaar, niks niet rubberachtig. Een aanrader! Toe een specialiteit van het bord, semi fredo met aardbeien en zabaglione, het ijs met de aardbeien heerlijk alleen ontbrak de zabaglione. Er lag wel een soort van sliert van sausje maar dit was geen zabaglione. Denk dat de kok zijn garde niet kon vinden om een zabaglione te tikken. Verder echter heerlijk gegeten met een enorm vriendelijke bediening! Volgende keer zijn wij er weer, met of zonder zabaglione ;)
Nog een puntje van opbouwende kritiek, investeer met jullie heerlijke wijnen nou eens in een paar mooie wijnglazen. De huidige glazen horen horen echt niet meer thuis.
Lotte W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Bij aankomst, zoals gewoonlijk, netjes ontvangen en naar onze tafel gebracht. Daar werd ons meteen gevraagd of we wat wilden drinken.

Daarna ontvingen we de kaart en werd ons er vrolijk bij verteld dat er ook nog een speciaal paasmenu was. We hebben uiteindelijk gekozen voor de bruchetta, carpaccio en het biggen ruggetje met truffelsaus als voorgerecht. Alle drie de gerechten waren zoals we gewend zijn voortreffelijk, vooral de bruchetta is een aanrader (zo simpel en toch zo bijzonder lekker).

Als hoofdgerecht namen we beiden een pasta; ik de spaghetti vodka (lekkere romige tomatensaus en stukjes vlees afgeblust met vodka wat het een lekkere bite geeft). Mijn vriend nam de spaghetti carbonara en dat was ook erg smakelijk. Een toetje konden we helaas niet meer op, maar van eerdere bezoekjes weten we dat de dessertwijn een aanrader is! De inrichting is simpel, doch ontzettend gezellig, al vind ik dat persoonlijk niet belangrijk zolang het eten maar goed is.

Girasole vinden we beide de beste Italiaan van Breda en omstreken, naast lekkere gerechten is de prijs ook prima en dat is wel fijn (als student zijnde ;)). Een echte aanrader dus!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Eten: Voortreffelijk gegeten dagspecialiteiten waren erg goed.Service is ronduit een drama lang (1 uur wachten op voorgerecht, men komt met bord aan bij tafel en weet niet wie wat besteld heeft, drinken erbij komt later of helemaal niet). Wij waren het tweede gezelschap (6 pers) die kwamen eten, na een uur kwam men ons vertellen dat een dag specialiteit al niet meer voorradig was?! Dus snel ander gerecht gekozen. Na 2 uur eindelijk het hoofdgerecht.
Sfeer/Decor, oudbollig, de naamkaartjes stonden nog in de bakjes met kruiden die naast ons stonden als aankleding. Deze zaak is NIET rolstoel geschikt. Gewoonweg te weinig ruimte om deze ergens neer te zetten.
Ik kom hier niet meer.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
We zijn wezen eten in restaurant Girasolle te breda. We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Als voorgerecht hadden we antipasti van het huis. Dit was erg lekker. Als hoofdgerecht had mijn man de runderlende dit was zeer lekker en heel mals vlees echt erg lekker klaar gemaakt. Zelf had ik zeebaars in witte wijnsaus ook dit was erg lekker. Het personeel was erg vriendelijk. Wij hebben er erg lekker gegeten en een topavond gehad . Dit restaurant is zeker een aanrader.

Diana