Ristorante Ora

6,4
6,9
Els B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zo lekker gegeten. Wat een vriendelijke bediening en een mooie ambiance. Echt een aanrader. Ook zeer geschikt voor als je met een grotere groep wilt eten.
Flhak .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Wij eten hier elke maand wel een keer op maandag. Pizza s zijn top! Alles is biologisch en van goeie kwaliteit. Ook de wijn.
Ger U.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijke scampies gegeten, prima van smaak! ik kan niet anders zeggen.
Sfeer is aangenaam prettig, eerst buiten gezeten vervolgens binnen verder gegeten (regen) personeel had voldoende aandacht en was vriendelijk.
Onze rose huiswijn was prima, kortom prima gegeten voor rederijke prijs!
Molenaar7 M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ik lees veel slechte recensies maar wij hebben vanavond een heerlijke pizza gegeten bij Ora. de bodem was lekker dun en krokant. de pizza's kosten 10.25 euro dus heel betaalbaar. De bediening was ook vriendelijk en alert. We zaten buiten in de binnentuin, in de zon.
Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Waar moet ik beginnen... Het was zoooo slecht! Meisje in de bediening was ronduit sjacherijnig, tafels vies, eten teleurstellend. Koffie leek wel oploskoffie. Er staat op de kaart dat alles van biologische oorsprong is en zo veel mogelijk vers bereid wordt. Dit is een grote leugen. Wil er verder weinig woorden aan vuil maken. Wij komen hier nooit meer terug!
Cas W.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Hadden al weer tijdje hier niet gegeten. Vanavond met familie toch maar weer eens geprobeerd. Helaas is de kwaliteit er niet op vooruit gegaan. Eten was smakeloos en niet beter dan supermarkt pizza. Gaan hier voorlopig niet meer komen. Jammer want lokatie is top moet toch wat meer mee te doen zijn. Wellicht moet eigenaar maar eens overwegen om tent te verkopen zodat nieuw bloed een kans krijgt om deze plek weer op Juiste niveau te krijgen.
MiFr .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Gewoon lekker gegeten, echt Italiaans! Op een zomeravond buiten op de binnenplaats, het is net of je echt in Italië bent.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Waarom is het personeel zo onaardig? Nou, dat komt doordat ze toch geen fooi krijgen. Dat houdt de baas namelijk allemaal zelf! Aldus een van hen. Tja, dan ga je zeker geen stap harder lopen. En dat het lang duurt, dat hebben we ervaren. Anderhalf uur duurde het voordat het voorgerecht er was. En het hoofdgerecht kwam daarna in etappes....Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken. Eigenaar moet zich dood schamen.
Basspork .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het eten was Smakeloos en van zeer slechte kwaliteit! De bediening spreekt alleen Engels of Italiaans en was chagrijnig. De huis wijn had meer weg van een super goedkoop sloeber wijntje. Ik snap ook wel waarom niemand heeft gevraagd of het gesmaakt had en of alles naar wens was geweest. Super slecht en nooit meer ora.
ElsBas .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ristorante Ora is wat ons betreft het slechtste, ongezelligste en meest ongastvrije Italiaanse restaurant waar wij ooit hebben gegeten! Op de bruschetta zat heel veel rauwe ui, waardoor de oorspronkelijke smaak van zo'n lekkernij helemaal verdwijnt. De wijn wordt in een soort grote kelken geschonken, tot bijna aan de rand, en op de rode huiswijn zat een soort witte schuimlaag alsof het uit de tap kwam. Daarbij was het echt bocht! Het duurde een eeuwigheid voordat het eten kwam (er wordt veel afgehaald of thuisbezorgd, wat voor veel vertraging zorgt). De spaghetti aglio , olio e peperoncino was smakeloos en was versiert met veel tomaat, wat zeker niet hoort in dit gerecht! Het hoofdgerecht met lamshaas was het allerslechtste! Dit was zeker geen lamshaas! Deze smakeloze stukken varkensvlees(?) lagen tussen zompige, tevens smakeloze aardappeltjes. Als bijgerecht kreeg ik een soort lasagne, wat als een tang op een varken slaat! Het geheel zag er triest uit. Evenals de borden met ander eten dat wij langs zagen komen. Toen wij de bediening vroegen of wij misschien het verkeerde gerecht hadden gekregen, kwam de kok op hoge poten met een bord rauw vlees aan dat hij onder mijn neus hield en boos zei dat dit lamshaas was... Dat was het zeker niet; het had een andere kleur, geur en vorm... Diep beledigd en enigszins agressief zei hij dat wij gewoon eerlijk moesten zijn en moesten zeggen dat we het niet lekker vonden, maar niet moesten twijfelen aan het feit of het wel of geen lamshaas was. Wij waren gek, niet hij... Dit was een erg onaangename situatie en wij voelden ons helemaal niet meer op ons gemak. We zijn dan ook weggegaan en hebben het eten laten staan... Nooit meer!!!
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wij hebben hier met een groep van 12 meiden gegeten. Om het de keuken makkelijk te maken werd ons verzocht "gewoon wat op tafel te laten zetten". In principe een prima idee, lekker alles kunnen proeven. Helaas begon het al teleurstellend. De antipasti was vrijwel smaakloos en één gerecht was juist zo zout dat het eigenlijk niet meer te eten was. Hierna volgde een ronde pizza's om te delen. Een vette hap vrijwel geen beleg, persoonlijk noem ik dit geen pizza. Hierop volgde een pasta gerecht en gehaktrolletjes. Penne en olie kan niet echt mis gaan maar het gehakt was was gortdroog. Het toetje was wel oke, zelf had ik de tarte lemon. De wijnen waren prima maar ook de koffie was geen succes. Bediening was uit de hoogte en alles leek teveel gevraagd, locatie is leuk maar het word wel heel warm binnen. Toilet was vies. Voor dit alles moesten wij ook nog eens 40 euro per persoon betalen. Ik voel mij bedrogen..
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Ben hier 31 december 2015 bij toeval terechtgekomen, omdat het restaurant waar we gereserveerd hadden dicht bleek te zijn.

Alle gerechten zijn gemaakt van biologische ingrediënten, en dat proef je. De eigenaar is service gericht met liefde voor het vak. De inrichting zou ik als authentiek willen beschrijven, en dat past hier prima.
Stiep .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Gewoon een heel goede italiaanse pizza!! Wij kunnen ze eigenlijk alleen in Italië vinden,maar nu dus ook in Haarlem.Erg aardige bediening (Spaanse jongen)
Doré S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
gegeten in de binnentuin. Heerlijke sfeer. Bediening buitengewoon aardig. Authentieke keuken. Heel betaalbaar.
Wij komen zeker terug.
Doré en Pi
JanAkkermans .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Ora heeft de mooiste restaurantbinnentuin van Haarlem. Je zit hier geweldig, je waant je echt in Italie, met mooie beelden en meubilair. De pizza's zijn fantastisch, ik had er een met lamsham en mijn vriendin met Parmaham. mooie dunne bodem en lekker krokant. So far so good, jammer van de bediening! Toen wij nog overbleven met een ander tafeltje werd het tempo opgevoerd. We moesten snel dessert nemen en na het dessert werd niet eens gevraagd of we nog koffie wilden. Erg jammer, en het was pas tien uur. Dat was wel een afknapper.
Karina71 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Donderdag 16 juli hier met een groep van 12 gegeten. We zaten buiten, wat wel leuk was. We bestelden een paar flessen wijn, maar er waren ook een paar mensen die geen wijn dronken. Bij het bestellen van een colaatje was de reactie: 'we don't have' en liep de ober weg. Verder niks. Niet aanbieden van iets anders of het 'concept' uitleggen. Het werd meteen een karige maaltijd met een glaasje water... Het personeel liep de hele avond met zure gezichten rond. Er kon geen lachje vanaf. En ze spraken geen Nederlands en heel slecht Engels. Het eten was wel aardig, maar erg vet en zout. Heel slecht restaurant.
Helemaal_Gaar .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
We hebben met een groep op de binnenplaats gegeten. De bediening liep met zure gezichten rond en als je wilde bestellen, moest dat in het engels, want ze spraken amper een woord nederlands. Bij het bestellen van de drankjes bleek dat je van wijn of bier moest houden, want anders had je keuze uit Haarlems kraanwater of appelsap. Het eten was zeer matig van smaak en aangebrand en van de muziek werd je ook niet veel vrolijker, want die was er niet. Er dreigden buien aan te komen, maar we wisten niet precies wanneer, want op de binnenplaats was geen 3G of 4G bereik dus we lieten ons maar verrassen. Het was echt één grote deceptie en zeker niet voor herhaling vatbaar!
Pasveer .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Het was mooi weer, dus in de binnentuin gegeten. Als je goed om je geen keek zag je dat de tuin zeer slecht onderhouden was. Muren stuk , vies, jammer! Het eten was matig. Prijs kwaliteit verhouding vonden wij niet ok. De wijn was een simpel slobberwijntje, matig voor een flesje van 22,00 euro. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Patrick2902 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Prachtige zaak,ik wilde hier al lang naartoe. Het was een mooie avond en we zaten lekker op het terras (evenals 12 andere gasten) De juffrouw in de bediening vroeg ons engels te praten maar daar was ze blijkbaar niet zo goed in. Nadat we besteld hadden kwam het eten wel snel. Jammer dat de pasta niet vers gemaakt lijkt te worden en zelfs dan vlak van smaak is, de garnalen hadden net zo goed etalagemateriaal kunnen zijn(taai,melig en te lang gebakken) ...bediening dus waardeloos.
Tirza-mooijman .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Wilden snel even eten en liepen hier naar binnen. Werden met een grote glimlach ontvangen en netjes naar de tafel begeleid. Het eerste drankje werd snel geserveerd en toen konden we gaan genieten van deze authentieke Italiaanse keuken. Ik ben een echte Italiaans eten-fan en ik was aangenaam verrast door de fijne bereiding van de gerechten. Een lekker wijntje gaf de avond een extra dimensie. Wij gingen voldaan naar huis!