Ristorante Italiano Donna Lucia

7,2
6,7
K.vdwiel .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten is een lachertje. De rosé was op en de goedkoopste rode wijn € 25,50 die uit een grote fles achter de bar werd overgegoten in een karaf. Gevraagd om wat brood (de aangeboden knoflookboter bleek op te zijn en kregen daarom maar een soort margarine: 6 kleine stukjes brood met paar olijven voor € 4,50.........). Voorgerecht van groente smakeloze opgewarmde prak uit de oven. Smakeloze carpaccio rechtstreeks uit de fabriek. 1 potje zout beschikbaar voor de hele zaak die we zelf maar gevraagd hebben aan een andere tafel aangezien de bediening (1 dame) niet beschikbaar was. Hoofgerecht 1 lasagna smakeloos stuk en alweer opgewarmd uit de oven (of magnetron? we hoorden constant een ping in de keuken). Hoofgerecht 2 risotto bevatte veel te vocht en alweer smakeloos. Desserts redelijk en van ellende daarna maar 1 glaasje amaretto besteld: hoeveelheid kon in holle kies en dat voor € 5,- . Met fles San Pellegrino voor € 5,50 kwam het totaal voor 2 personen uit op
€ 78,25. Voor 1 gratis maaltijd een belachelijke prijs. Restaurant niet echt aan te raden helaas.
NobbyLeegwater .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Een een eenvoudig keurig restaurant met vriendelijke bediening, opvallen uitstekende lasagne en de lekkerste en zelfgemaakte tiramisoe die we ooit gegeten hebben. Prima prijs. Wordt zeker vervolgd. Reclame voor al mijn vrienden.
Eelkje N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Zaterdagavond en een leeg restaurant. Eten was echt helemaal prima, jammer dat je geen kraanwater kan krijgen.

We hebben gebruik gemaakt van de AH actie en de bediening was wel heel erg star. Ik begrijp dat je met de AH actie niet teveel aanpassingen op het menu kan verwachten, maar als je in plaats van een toetje om een kopje koffie vraagt en dit kan niet..........dan vind ik dat echt belachelijk.
RonaldBlaas .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijk gegeten a la carte, porties waren voldoende met heerlijk flesje wijn erbij.
De bediening was ontzettend aardig, echt Italiaanse mensen met hart voor dit restaurant.
Ga er zeker terugkomen.
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Aldaar gegeten met de AH restaurant-actie. Vrijwel leeg restaurant. Matige sfeer. Slechts 1 witte wijn per glas, van matige kwaliteit. De rose was echt niet lekker. Carpaccio: nattig, erg basic. Ravioli: kleine portie, zonder smaak. Als nagerecht scroppino. Dit stond waarschijnlijk al de hele middag klaar in de vriezer. Niet te drinken.
Daarbij op geteld dat er geen kraanwater beschikbaar is, dat de AH-restaurant actie door het restaurant per mail werd geannuleerd (onder de commissie uitkomen?), de bon handgeschreven was en er niet gepind kon worden maakt dat we onze grote twijfels hebben over de betrouwbaarheid van dit restaurant. Hoe goed de bediening ook zijn best doet.
Sanneborst92 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Heerlijk eten! Lekkere wijn en snelle service! Restaurant was leeg maar toch een leuke avond gehad! Vrouw was heel vriendelijk!
Dorien D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Zojuist zalig gegeten bij Donna Lucia. Een gezellig stel dat echt Italiaans eten serveert. Gezelligheid en vriendelijkheid staat voorop. Echt een aanrader.
IsabellaH .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We hebben met de ah restaurantactie hier gegeten en kwamen af op de goede recensies. De witte wijn was zuur, de carpaccio was niet aangekleed, de risotto veelste hard en de tiramisu liet ook te wensen over. De serveerster was alleen in een overvol restaurant en kon het daarom niet bijhouden, erg sneu. Hier komen wij in ieder geval nooit meer terug.
Denise_amsterdam17 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Uit eten geweest adhv restaurant actie van Albert Heijn. Er is slechts één witte huiswijn, die niet te drinken is (glas 4,50). Wij hebben dit aangegeven waarop werd gereageerd "you have to pay for it, everybody loves this wine, so this is a good wine". Slechte eerste indruk van de service. Dan maar een fles water a 5,50 euro besteld. De gerechten zijn minimaal: (natte) carpaccio door teveel dressing met 2 blaadjes rucola. Ik was in staat weg te gaan om ergens anders te gaan eten, maar mijnpartner hield me tegen. Geen van de 3 gangen hebben wij volledig opgegeten en dus de wijn niet gedronken. Sfeer medium. Eten/service: in tijden niet zo slecht meegemaakt. Heel erg Jammer!
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gereserveerd via de AH restaurantactie werden we vriendelijk ontvangen. De kwaliteit en hoeveelheid van het eten is goed. De wijnvoorraad staat bij het raam. Witte wijn per glas serveert men helaas niet koel genoeg (10-12 graden. Poging om tegen bijbetaling andere gerechten in het menu te krijgen stuitten op onbegrip. Pamigiana di Melanzane en Carpaccio smaakten vootreffelijk. De risotto en ravioli bijzonder smaakvol. Ook al lustte een van ons geen zoet toetje, een alternatief (kaas?) bleek niet beschikbaar. Ofschoon vriendelijk blonk de gereserveerde bediening niet uit in Italiaanse hartelijkheid. Bijzonder vond ik dat beide eigenaren samen buiten aan het roken waren. Aan het raam zitten geeft een leuk beeld van de van Woustraat.
Lexi123 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Heerlijk gegeten!
Leuk Italiaans jong stel, die sinds kort dit restaurant hebben geopend.
Echt Italiaans dus, en dat proef je ook.
Angelica F.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Donna Lucia is een klein restaurant wat zeer gemoedelijk aandoet. De bediening heette ons van harte welkom.
Als voorgerecht hadden wij de Antipasto misto voor 2 personen; heerlijk.
Als hoofdgerecht had ik een risottogerecht en mijn man een heerlijke malse bistecca.
Helaas zaten wij vol, en konden wij geen dessert meer nemen. Wij komen terug!
Huubovergaag .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Het restaurant was niet schoon en het rook er naar een rioollucht. Wij waren de enige twee gasten. Later op de avond kwamen er nog twee gasten.
Gewoon kraanwater konden we niet krijgen, we moesten een fles betaald bronwater afnemen! Nadat we erop stonden goed Amsterdams tapwater te willen hebben kregen we bij uiteindelijk een glas water. N.b. We hadden ook een fles wijn besteld. Om brood moesten we vragen en daar werd ook nog eens geld voor in rekening gebracht! Verder liep er constant een hond van het restaurant om ons heen.
Slecht restaurant dat ik niemand zou willen aanraden. Voorlopig niet meer bij een Iens restaurant eten.
Victor D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Vandaag gegeten bij Donna Lucia. Ondanks de Iens dinner deal en het terras buiten in het mooie weer was het stil. Het eten was vrij simpel. Antipasti simpel recht toe recht aan. Saltimbocca redelijk maar de ravioli als hoofdgerecht was een wel heel erg kleine portie. Dessert was simpel, kon zo van de supermarkt komen. Het steeds maar weer vragen of we iets te drinken wilden hebben was net niet storend. Dat leidingwater niet beschikbaar was, vond ik wel storend in combinatie met de rest. Het eten was niet slecht maar het was onvoldoende voor de prijs. De pinautomaat werkte niet. We werden verwezen naar de bank automaat op 50 m lopen. Bon was op een blanco bonnetje zonder naam. Combinatie van de laatstgenoemde punten gaf ook te denken.
T.ruiters .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Goede ontvangst; Bediening uitstekend en over de service geen opmerking.
Keurige toiletten.
Normaal redelijk prijsniveau.
Pamela F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Afgelopen zaterdag zijn we hier gaan eten...
Een Italiaans restaurant dat ik echt aanraad.
De interieur is simpel maar de bediening is heel erg vriendelijk en behulpzaam.
We hebben heerlijk gegeten.
We zijn begonnen met twee pasta carbonara...
en daarna had ik dorade filet en mijn vriend lam...alles was superlekker!
Tenslotte twee panna cotta met twee sambuca erbij...
We hadden een heerlijk diner en de atmosfeer was warm en gezellig...
1958paula .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Zondag 1 mei 2016 zijn wij hier met 6 personen gaan eten na afloop van een gezins-uitje.

Wij hadden, via Iens, dit adres gevonden en wij namen het speciale 3-gangen menu.

Als voorgerecht kreeg men een groot bord Antipasto Misto voor 2 personen; Italiaanse delicatessen, gemarineerde groenten, salami en heerlijke kaas. Erg lekker.
Als hoofdgerecht kon je kiezen uit Ravioli, deegkussens met ricotta en spinazie of kalfsoester met parmaham, salie en witte wijnsaus of Dorado met witte wijnsaus.
De hoofdgerechten werden geserveerd met ovenaardappels en seizoensgebonden groenten. Als nagerecht kon men kiezen uit Tiramisu of Panna Cotta.
Iedereen had genoten, complimenten voor de Chef.
Na afloop werd er nog koffie en of thee gedronken.

Wij vonden het jammer dat de drankjes best duur zijn en je geen drankkaart kreeg. Een fles water was bijvoorbeeld E 5.50.
Tekla1 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Bediening vriiendelijk maar absoluut onbekwaam. Storend was het voortdurend aandringen om nieuwe drank te laten bestellen en het totale gebrek aan kraanwater en brood. Het voorgerecht en het hoofdgerecht waren goed maar wel minieme porties. Het nagerecht was panna cotta, maar niet gemaakt van room maar van gecondenseerde melk overgoten met een mierzoet sausje uit een flesje, kortom afschuwelijk.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Leuke restaurant, betaalbaar menu via de dinnerdeal van Iens. Het was een zaterdag avond maar het was opvallend rustig, ik begrijp eigenlijk niet goed waarom.
Misslou K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Super leuk restaurant, heerlijk eten, goede bediening super mooie omgeving. Zeker een aanrader. Wij komen zeker terug. X