Ristorante Ilmulino

Heereweg 194 2161 BP Lisse Nederland Kaart

Over het restaurant Ristorante Ilmulino

La cucina Napolitana

Il Mulino onderscheidt van de andere Italianen in de buurt door een echt Italiaanse kaart te voeren. Linguini, pappardelle, scaloppina, bistecca: alle gerechten worden hier op Napolitaanse wijze klaargemaakt, met veel aandacht voor versheid en zorgvuldigheid. Tel daar de gastvrijheid van de bediening bij op en je hebt een heerlijke avond uit.

Meer informatie over restaurant Ristorante Ilmulino

Maandag t/m Zondag vanaf 12h tot 21h30

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Daniel H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Slechte service.
Gehaast en chaotisch.
Bediening weet het voor elkaar te krijgen om twee gasten met dezelfde wijn verschillende glazen te geven.
Lang wachten tot je een bestelling op kan nemen en als er iemand bij je tafel komt dan worden de menukaarten op tafel gegooit.
Als je aangeeft het onprettig te vinden dan verwijzen ze je naar de naastgelegen restaurant
Marjo K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Heerlijke pasta gegeten in een gezellig restaurant.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Echt weer superlekker gegeten hier. Mooie smaken, aardige behulpzame mensen. Echt één van de betere restaurants in Lisse. Let op, Italiaans is hier geen pizza, maar eerlijke mooie gerechten. oh ja, had ik al gezegd dat de smaken zo uitmuntend zijn?
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag hier met een Groupon Deal gegeten. Het etablissement ziet er van binnen gezellig en netjes uit. Betrekkelijk smal, maar met een relatief grote diepte. Om ruimte te besparen, bevindt zich aan een wand een bank i.p.v. stoelen. De muren zijn voorzien van (reproducties van?) klassieke schilderijen en portretten. Deze stralen wat mij betreft prettige rust uit. De bar bevindt zich ongeveer in het midden tegen een wand en de keuken aan de overzijde, helemaal achterin. We hadden een mooie plek - bijna aan het raam - met mooi zicht op de belangrijkste straat van Lisse.
De ontvangst was heel vriendelijk en de begroeting (uiteraard) in het Italiaans.
Op de vraag wat we als aperitief wilden hebben, keek mijn partner aanvankelijk wat vragend. Kennelijk kende ze dit woord nog niet. Toen ik vertelde dat het een drankje vooraf betekende, antwoordde ze met zoete witte wijn. Ik vroeg of men ook speciaal bier schonk, maar dat werd door de ober niet helemaal goed opgevat, want het antwoord was “natuurlijk, Italiaans bier”. Aldus kreeg ik een Peroni Nastro Azzurro, een gewoon maar wel zacht en fris pilsje met een nogal hoppig aroma.
Toen onze wensen voor het diner werden opgenomen, werd dit gedaan zonder een menukaart uit te reiken. Dit vonden wij bepaald niet handig. In razendsnelle vaart werd opgedreund waaruit we konden kiezen voor het voor- en hoofdgerecht. Tegen de tijd dat het laatste voorgerecht werd opgenoemd, waren we de andere al bijkans vergeten. Hetzelfde gold voor het hoofdgerecht. Vreemd, want er staat wel een menukaart op de website. Bovendien stond er bij de deal vermeld dat de keuze à la carte was, maar dat bij sommige gerechten een supplement gold. Natuurlijk had ik een kopie van het menu op de site kunnen maken, maar wie rekent er nu op zoiets?
Enfin, mijn lief koos beide keren voor het laatste gerecht dat bij haar was blijven hangen en ik koos een hoofdgerecht nadat ik verzocht had alle gerechten nogmaals op te lepelen.
Daarna kregen we van het huis lekkere bruschetta (zo heten ze, geloof ik) met tomaat, olijfolie, kruiden en knoflook, vermoed ik. Tevens witbrood met olijfolie.
Het voorgerecht van mijn disgenote was Tomina kaas uit de oven met geroosterd brood en truffel honing (met een blik op de menukaart van Il Mulino (de molen) op de site). Hierbij een salade en appelschijfjes. Dit vond mijn gezellin een aparte en frisse combinatie. Mijn keuze viel op de carpaccio op klassieke wijze, d.w.z. met Parmezaanse kaas, rucola en pijnboompitjes. Deze was prima, maar zeer eenvoudig.
Voor het hoofdgerecht opteerde mijn prinses dus voor het laatstgenoemde en dat was pasta met porcini paddenstoelen en waarschijnlijk champignons. Dit vond zij lekker en goed vullend. Zelf koos ik het kalfsvlees met parmaham en aardappel wedges. Traditioneel wordt dit gerecht geserveerd met salie, begrijp ik, maar hiervoor was een andere keuze gemaakt. Ik moet eerlijk toegeven, dat in al zijn eenvoud dit gerecht prima tot zijn recht kwam.
Voor het dessert werden opnieuw alle mogelijkheden snel mondeling vermeld. Bij mij bleef scroppino hangen en daar koos ik voor. Mijn tafelgenote gaf de voorkeur aan Panna cotta met karamelsaus. Volgens haar proefde het goed in al z’n eenvoud. De scroppino die ik kreeg was voortreffelijk. Bij de meeste restaurants krijg je daarbij een rietje, maar hier werd een lepeltje bijgevoegd. Kan natuurlijk ook en je geniet nog wat langer van je nagerecht. Wel zat er vrij veel tijd tussen het nuttigen van het hoofdgerecht en het opdienen van het dessert.
Tot besluit namen we nog een verse muntthee.
Concluderend: de eenvoudige gerechten zijn prima op smaak en tonen aan dat simpel ook heel lekker kan zijn. Het bedienend personeel is zeer vriendelijk, maar niet altijd even scherp. En ja, als leermomentje: maak a.u.b. gebruik van een fysieke menukaart die ter plekke bekeken kan worden.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Geen amuses, geen brood. Eten niet bijzonder van kwaliteit. Ga er niet meer naar toe.
Amel F.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
het eten was heerlijk simpel , geen te veel kruiden . je kan de echte Italiaanse smaak voelen. mooi muziek. de restaurant was lekker vol, ik hield van de sfeer. we hebben wel genoten.
Remon W.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gegeten tijdens de 1+1 actie. Eten was zeker goed maar de sfeer en bediening matig. Er werd gehaast met eten en drinken en de steeds met mobiel spelende arrogante eigenaar irriteerde. We waren hier voor een tweede keer maar komen denk ik niet meer terug.
Arlisel G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Vierde keer dat ik hier kwam , alleen maar positief . Vriendelijke bediening en echt Italiaans eten. HEERLIJK!
I 'll be back!
DrB .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Met z'n vieren gebruik gemaakt van de AH/Iens aanbieding in dit restaurant waar we vaker gegeten hebben.
Eerlijk gezegd viel het deze keer niet mee.
Het eten was zeker niet slecht, en de prijs kwaliteitsverhouding acceptabel tot goed bij deze actie, maar zonder de actie zou het menu te duur zijn geweest. Van de voorgerechten (pomodorisoep, vitello tonnato, salade caprese en carpaccio) was de carpaccio te koud; de andere waren redelijk maar niet echt goed. Op de hoofdgerechten (saltimbocca, vegetarische pasta en twee maal ribeye) was niet veel aan te merken. Ook het nagerecht (tiramisu) was goed. Positief was de amuse (bruchetta) en het lekkere brood met olie/zout/peper.
De ontvangst en de service lieten duidelijk te wensen over: onduidelijkheid over het AH-menu, vergeten om de wijn op te nemen, het volgende gerecht serveren zonder dat de vorige borden waren weggehaald...
Inrichting en sfeer: OK
Remko W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Er werd erg gevarieerd met de keuzes voor de gerechten (AH-restaurantactie) van voor- en hoofdgerecht. Wij konden bijvoorbeeld niet kiezen voor soep, zeebaars of pasta, maar andere AH-tafels wel.
Bediening leek chaotisch, gespannen. Hoewel het niet druk was toen wij er zaten.
Onze gerechten waren lekker klaargemaakt. Complimenten!
A D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Hier gegeten naar aanleiding van de AH actie. Als je nieuwe klanten wil binnenhalen dan hebben ze dat dus nu niet goed gedaan. Wij gaan er nooit meer naar toe. Het eten was niet lekker en werden niet vriendelijk geholpen. Bekend was dat er geen menu kaart was van de AH actie dus we hadden dat via de site uitgeprint. Vervolgens krijg je heel andere keuzes mondeling te horen waarbij je binnen 10 sec. moet beslissen. Precies datgene waar we voor kwamen stond er niet meer tussen. Slechte actie. Zeker als dan het eten dat je dan gekozen hebt ook niet lekker is. Was zijn geld niet waard in ieder geval.
Willemien H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH aktie; echt een aanraden. Hier een keuze menu wat lekker is maar niet specifiek Italiaans. We komen terug om de rest vaan de menu kaart te zien.
Anya T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Goed restaurant, heerlijk italiaans eten vriendelijke en goede bediening een absolute aanrader en nieuw adres waar ze ons vaker terug zullen zien.
AlbertN37 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Het AH actie menu was goed, vooral de gegrilde tonijn was erg lekker. Aanrader. Wijn enzo was betaalbaar. Het was erg rustig toen wij er waren, dus de bediening was vlot.
Astrid A.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten op de AH restaurantactie bon.
Prima service , ontspannen sfeer en genoeg keuze mogelijkheden voor dit 3 gangen menu.
De tonijnfilet was uitstekend!
Mooie wijnkaart, Kortom we komen nog een keer terug!
warmerbarhen .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We hadden keuze uit diverse gerechten voor het 3 gangen keuze menu, lekkere gerechten, jammer dat het niet druk was in het restaurant. Prima gegeten.
Esmée U.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Hele leuke avond gehad. De bediening was meer dan vriendelijk en het eten was heerlijk. Je kan er goed een hele avond zitten.
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gegeten via de AH restaurant actie. De bediening wordt gedaan door de eigenaar zelf en heeft het daardoor erg druk en wordt er snel gewerkt en dat voelt onrustig. Borden worden bijvoorbeeld snel van tafel gegrist. Een ander personeelslid die ons het dessert kwam uitleggen sprak nauwelijks Nederlands waardoor een ongemakkelijke situatie ontstond. De keuzes van het menu werden opgezegd, er was geen menukaartje zodat je even rustig kon bekijken wat er te kiezen viel. Het direct moeten kiezen van een gerecht terwijl er iemand naast je staat te wachten vonden wij niet prettig. Voor het voorgerecht kozen wij soep en carpaccio; soep was lekker de carpaccio was ook lekker, maar erg weinig. Als hoofdgerecht kozen wij de pasta. Dit was zeer matig en had net zo goed uit de supermarkt kunnen komen. Mijn vriend had een gorgonzola saus, ik vind dat niet lekker en kreeg een tomatensaus. Het was gevulde pasta met saus, zonder verdere groenten of wat dan ook. Zeer kaal gerecht en veel te weinig. Het nagerecht was een klein bakje met pudding; véél te zoet. Wij vonden het in vergelijking met de andere restaurants een aanfluiting en zullen er niet nog een keer gaan eten. Duur ook m.b.t. de kwaliteit en de hoeveelheid van het eten.
P.J. W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Keurig en nette gelegenheid,Italiaans gestoeld. Goed eten voor goede prijs.
nette en keurige bediening met uitleg product.
Voor herhaling vatbaar.
Ludovicus S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gezellig restaurant met attente en vriendelijke bediening. Het AH-menu was niet verrassend maar wel goed verzorgd en goed van smaak. We hebben genoten van een prettige avond in dit restaurant. We komen zeker een keer terug.