Ristorante Da Luca

Hoofdstraat 2 7901 JP Hoogeveen Nederland Kaart

Over restaurant Ristorante Da Luca

Sprookachtige ristorante

Het is net een Italiaans sprookje, maar dan in het oud-Nederlandse Hoogeveen. Chef-kok en eigenaar Stefano legt liefde en passie in zijn authenthieke Sardijnse gerechten. Veel visgerechten, maar ook lekkere worst en zoetigheden. Voor de afwisseling en vleesliefhebbers organiseert Ristorante Da Luca ook Toscaanse of Umbrische thema-avonden.

Meer informatie over restaurant Ristorante Da Luca

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten.
Wederom een smaakexplosie. Verrukkelijk 3 gangen genomen. Meer is voor ons te veel.
Fantastisch, en en een heerlijk begin met al die kleine voorafjes op 15 schaaltjes.
Hoofdgerecht een perfect gebakken en zeer smaakvol en aangeklede filetto di manzo
Nagerecht eveneens verrukkelijk, 3 verschillende soorten kleine nagerechtjes.
Echt heerlijk. De prijs is pittig, maar is het zeker waard. Zorgvuldige bereiding kost tijd en geld!
Bediening is zeer beleefd en vlot en informeert regelmatig of alles naar wens is.
We komen graag nog eens terug.
mille grazie
Hanneke D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Afgelopen weekend voor het eerst bij da Luca gegeten. Wij kwamen helaas in de aanbouw terecht die een stuk minder gezellig oogt dan de rest van het restaurant. Ook hadden wij het gevoel dat de bediening zich hier minder vaak liet zien dan in de rest van het restaurant (kan overigens ook met de drukte te maken gehad hebben want het was bomvol) Desalniettemin was het telkens lang wachten op zowel je drinken als het eten. Het duurde erg lang voordat we onze gerechten kregen (er zat telkens ruim een 1 uur tussen elke gang) en dan moest je maar hopen dat je ook je bijpassende wijn op tijd geschonken kreeg voordat je je gerecht op had.
De bediening (als je ze zag) was overigens erg vriendelijk, de smaak van het eten was heerlijk en de bijpassende Sardijnse wijnen waren goed gekozen.
Evelien L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gisteren bij Da Luca gegeten. Twee jaar geleden was het fantastisch dus we verheugden ons op een gezellige avond. Maar al snel volgenden de teleurstelligen. We kregen eeen tafeltje in de nieuwe uiterst ongezellige uitbouw, met uitzicht op een stalen pizzaoven. De wijn die we bestelden was te oud (2008) voor dat type en had een flink depot. Dat was normaal zei de knorrige chef. Na drie kwartier (!) kwamen de antipasti. Geserveerd op een grote plank met wel 10 schaaltjes. Spectaculair, maar......gebakken lucht. Een schaaltje met 1 champignon, een schaaltje met twee gebakken broodjes, rubber mozzarella en smakeloze tomaat etc. Slechte kwaliteit en gewoon niet lekker. Op ons verzoek kwam de pasta vrij snel en die was goed. De rest van het menu hebben we niet genomen. Na een espresso die goed was kwam de rekening: 98 euro mochten we betalen voor deze teleurstelling. Dus dit nooit meer.
Miny V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een heerlijke avond gehad, zeer vriendelijk personeel, geweldig gegeten.
Gribru .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk 4 gangen menu gehad. Zowel het vegetarische als het menu met vlees/vis was heel lekker en verrassend. Geweldige Sardijnse wijnen erbij. Prettige bediening.
A.b.kant .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
uit eten gaan bij Da Luca is een feestje. de gerechten zijn perfect. een smaak beleving van uiterste kwaliteit. bediening super. wijn mooi afgestemd op de gerechten.
H.stevenson .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk gegeten, met name de antipasti vielen erg in de smaak. En dat op een ruim terras in het zonnetje met een uitstekende bediening: kan ik iedereen aanraden!
Wim-ommen .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gezellig gegeten met
Het concept van een vast meer gangen verrassings-menu met keuze uit vlees of vis pakt prima uit. Met name het voorgerecht met veel heerlijke en verrassende gerechtjes is erg leuk. Wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Melanie W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Deze avond voor de tweede keer in een maand gegeten bij Da Luca. Wat een gigantisch goed restaurant is dit! Wij kozen voor het vier gangen verassingsmenu; zowel het vegetarische variant als de vlees/vis variant was grandioos. Aan elk gerecht is veel aandacht besteed! De ambiance van het restaurant is erg goed. De tafels staan met voldoende ruimte van elkaar af, wat zorgt voor een rustige sfeer. Maar het beste van dit restaurant? Dat is de service! De chef en zijn medewerkers zijn werkelijk waar heel behulpzaam en vriendelijk. Al met al een perfecte avond met heerlijk eten en super bediening!
Pkvanrijn .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Bijzonder lekker gegeten en uitstekende bediening. De antipasti, pasta en vis-/vlees-hoofdgerechten waren zonder uitzondering voortreffelijk, net als de wijnen.
De bediening door Deborah was bijzonder vriendelijk en professioneel.
Een absolute aanrader!
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Een tafel geboekt met het hele gezin, eindelijk weer eens lekker en riant uit eten bij mijn . en ons, favoriete restaurant. Het personeel is heel alert en betrokken bij de gasten, dat merkt je aan het plezier en het oogcontact dat gelegd wordt. De gastheer, Stefano, zorgt er voor dat iedere gast zich snel welkom voelt. Het eten is telkens weer een verrassing, een mix van mooie gerechten, prachtig opgemaakt en onderscheidend van smaak. Dit is geen pizzeria!. De streekproducten die geserveerd worden zijn heerlijk, de porties in balans en de wijn die we geserveerd kregen...heerlijk. Het mooie van dit restaurant is dat het niet uitmaakt wat er op de kaart staat...het is altijd heerlijk. Een aanrader.
Cfa.milders .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Heel prettige en deskundige bediening. Geweldig 4 gangenmenu met bijpassende excellente wijnen uit Sardinië. Dit echte Italiaanse restaurant (geen pizzeria) is zeer aan te bevelen. In de terminologie van de Guide Michelin: "vaut le voyage!"
Rutger W.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk gegeten fantastisch gepresenteerd, met goed getimede service! Chef kok houdt goed rekening met kleine kids en maakt er een smaakvol en creatief feestje van!
Annemarijke A.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten! 4 gerechten met bijpassende wijn, door de eigenaar uitgezocht en ingeschonken. Vooral het toetjes vonden wij een groot succes!
Ineenwim .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het verrassing menu van drie gangen voor twee personen was heel smakelijk en voldoende om de honger te stillen.Dit kost te veel tijd
Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gisteravond hier heerlijk Italiaans gegeten. Wat een genot, anders kan ik het niet zeggen. Geen pasta of pizza maar heerlijke Italiaanse streekproducten. De gastheer genoot van zijn werk dat straalde er vanaf. Hij wist goed te vertellen wat hij serveerde. Heerlijk om verrast te worden door een 4 gangen menu, maar een 3 of 5 gangenmenu kan ook. Je kan aangeven of je vlees/vis of vegetarisch wilt eten of een allergie hebt, Wij hebben ons heerlijk laten verwennen en hebben lang in het restaurant gezeten. Nogmaals zeker hier naar toe gaan en waan je voor een avond midden in Italië.
Jaapenjanneke .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Celeste deliziosa, ofwel hemels lekker. echt ze heerlijk hebben we niet eerder gegeten! het idee is een dagelijks wisselend menu, u kunt eventueel vertellen dat u allergiesch bent voor iets of dat u van iets echt niet houdt (al denk ik dat u verrast zult zijn hoe lekker dit toch is), u kunt kiezen hoeveel gangen u wilt en wat u wilt drinken.
wij zijn heerlijk met z'n tweeën voor het 4 gangen diner gegaan, hebben beiden 2 keer drinken besteld en nog een koffie achteraf gedaan, en waaren nog geen € 100,- kwijt.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Erg leuk al die verassende gerechten! En zo lekker klaar gemaakt!! Wij komen zeker terug! Het vlees was super mals en de voorgerecht erg leuk en lekker! De porties precies goed. Gewoon top!
Meta En Theo V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Mooi restaurant,modern en strak maar sfeervol. Geen menukaart,laat je verrassen door de gastheer. keuze tussen vlees of vis. En dan alleen maar genieten van al het lekkers wat je voorgeschoteld krijgt. Het was zalig,tongstrelend en variabel. Het dessert was hemels.
Zeer zeker een aanrader,het is niet goedkoop maar je krijgt waar voor je geld!
Gerardvandeven1 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Het eten en ook de service zijn zonder meer uitstekend.
Het decor verbeteren door bv grote planten te plaatsen maakt alles wat mooier.