Ristorante Creativo

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Lang
Mirandahaha .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wat ik kreeg, en dat was het aangeprezen menu, vond ik niet echt fantastisch. Het bord met verschillende voorgerechten beloofde wat. Maar de pasta die ik als hoofdgerecht kreeg leek te bestaan uit restjes van verschillende pasta's en andere ingrediënten. Volgende keer weer naar een van de andere wel goede Italiaanse restaurants.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Lekker buiten gezeten aan de binnenhaven van Breda. Wel druk, op dat moment, met feestjes, want naastgelegen terras is in gebruik als 'wachtruimte' voor boottochten. Met vier personen hier gegeten. We gingen voor het menu van 30 euro pp. Als vooraf een selectie van voorgerechten, erg lekker, vooral de tonijn met zalm. Het begin was dus veelbelovend. Hoofdgerecht een pastagerecht met vlees, kaas e.d. Tsja, voor mij was het een bord pasta. Niet verrassend, gewoontjes. Beetje wat ik thuis ook eet. Smaak viel tegen. Nagerecht huisgemaakte tiramisu en glaasje met panna cotta. Wel aardig, presentatie was minder, er was een stuk uit de tiramisu gebroken, daardoor wat slordig. Gastheer is vriendelijk en erg enthousiast. Binnen ziet het er erg leuk uit, kleine smalle zaak, achterin wordt het wat breder. Al het al wel aardig gegeten en vooral gezeten, maar niet bijzonder.
BasZoeteman .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Creativo is een relatief klein restaurant maar groots in het serveren van overheerlijk Italiaanse eten. De eigenaar maakt de meest smakelijke gerechten, waarop hij zijn creativiteit heeft losgelaten en dient deze fraai op. Een pastagerechten delen omdat je ook graag nog wilt smullen van andere gerechten is geen enkel probleem. De desserts zijn werkelijk oogstrelend. Doordat de eigenaar continu bezig is met het maken van nieuwe gerechten, is de kaart telkens weer verrassend. Soms mag je zelfs al genieten van een klein voorproefje. Dat maak je toch niet vaak mee! En in de zomer is het ook nog eens heerlijk buitenzetten aan de haven, wat voor extra sfeer zorgt! Voor mij is dit restaurant een toppertje! Jammer dat Breda niet dichter bij Amsterdam ligt, want anders (z)aten we er wel vaker.
Peter19792 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het was alsof we een weekendje Lecce in Italie hadden. Het restaurant is zo aangekleed dat je echt het gevoel hebt alsof je in een tentje in een oud stadje in Italie zit. We werden in gebrekkig nederlands ontvangen. Heerlijk ontwapenend is dat. De kaart en gangen zijn zoals het hoort in Italie. Goed voorgerecht (heerlijke mix van 4 Bruschetta) dan gewoon een goede zware pasta met heerlijke saus en daarna een goed stuk vlees (ik had perfect klaargemaakt lam...en dat gaat nog best vaak mis in restaurants). De wijn (keuze aan de eigenaar) was zeer goed.
De persoonlijke benadering en het verkrijgen van de echte Italiaanse sfeer vonden we fantastisch.
ClaudineK .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Dit restaurant is zeker een aanrader. Het restaurant is gelegen aan de haven,
's zomers kun je heerlijk genieten op het terras van het restaurant. 's Winters is het heerlijk vertoeven binnen bij de "open haard". Een keuze van de menukaart blijft moeilijk, want alle gerechten zijn zeker de moeite waard. Umberto kan prima koken, hij legt je volledig in de watten met zijn maaltijden. Wij zijn nu een paar keer gaan eten bij dit restaurant, en genieten elke keer weer van de gezellige ambiance en de heerlijke maaltijden.
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Lang niet zo lekker gegeten als gisteren op onze trouwdag. Ongelofelijk dat we maar met 7 waren. Alle andere eters in Breda hadden het verkeerde restaurant gekozen.
Mdebruin .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Genoten van een heerlijke romantische valentijnsavond. We zijn wederom verwend door de chef en zijn vrouw. Werkelijk de beste Italiaan in de omgeving.
Marc G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Wat een feestje. We hebben de kok gevraagd om gewoon wat lekkers te maken en na een heerlijk voorgerecht van Italiaanse lekkernijen verraste hij ons met geweldig lekkere lamskotelletjes met dragon. Echt top! Daarnaast heerlijke wijn en zelfs gemaakte limoncello.

Bedankt voor de heerlijke avond.
Hermans83 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Normaal ben ik niet zo van de recensies, maar nu was ons diner-uitje zó goed bevallen dat ik dat toch even wilde delen! Het restaurant doet zijn naam "eer" aan door zeer creatieve gerechten op de kaart te hebben. En ze smaakten nog voortreffelijk ook ! Ook de bediening was zeer gastvrij en behulpzaam. Wij gaan zeker nog eens terug.
Edwinenmariska .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Me laten leiden door de goeie recensies op deze site nadat ik toen ze pas geopend waren me al voorgenomen had nooit meer terug te komen. Nu weet ik het zeker. Passie van de kok was meer een combinatie van alles wat nog over was en door elkaar gegooid. Veel te doorgegaarde groenten. Bij de vraag wat ik liever niet had noemde ik erwten omdat ik die op de kaart had zien staan maar m'n hele bord lag er vol mee. Echt een afbraak voor de Italiaanse keuken waar we zo dol op zijn. Zelf de entrecote van m'n man hebben ze weten te verpesten door hem in plakjes te snijden en met een marinade te bedekken en een puree erbij die kant en klaar smaakte. We konden na het afrekenen zelf zorgen dat we onze jas vonden en de uitgang. er was geen tijd meer voor ons. Zonde van het geld en de tijd. Geen aanrader!!
Tessa1960 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Creativo is een zaak waar ik echt blij van word. Mooie zaak, prima bediening, mooie kaart, goede gerechten die uistekend zijn bereid. Mooie eerlijke producten die duidelijk met passie worden klaar gemaakt door de kok. Wij lieten ons verrassen. Stuk voor stuk mooie gerechten, in combinatie met mooie wijnen.
Poes48 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
gisteren voor mijn dochters verjaardag bij dit restaurant gereserveerd. we werden vriendelijk ontvangen en mijn dochter werd gelijk gefeliciteerd.de kaart is uitgebreid dus moeilijk kiezen maar dit laat ons wel doen terugkomen om ook de andere gerechten te komen proeven want we hebben heerlijk gegeten. we hebben 3 gangen gegeten en dit was ruim voldoende, ook omdat ze de gangen niet te snel maar ook niet te langzaam serveerden. goede service, heerlijke gerechten in een juiste omgeving. ook voor ons een aanrader!
Marbe .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Heb met vrienden genoten van een avondje 'creativo'. Het hele menu zag er niet alleen prima uit, maar smaakte ook fantastisch. De gastheer en gastvrouw weten hoe ze gasten een fijne avond bezorgen! Niets dan lof over de kwaliteit van het eten en de bediening. Dit restaurant is een toppertje!
Berdine D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
We hebben erg lekker gegeten bij dit restaurant. De kaart biedt veel voor vegetariërs en dat was prettig voor ons groepje. Geen gewoon Italiaans restaurant, dus geen pizza's. De voor- , hoofd- en pastagerechten zijn qua hoeveelheid ongeveer gelijkwaardig. Een grote eter heeft er wel twee nodig, maar voor de dames in ons gezelschap was een hoofd- of pastagerecht wel voldoende. De wijn was ook uitstekend.
De bediening was vriendelijk, attent en snel.
Het restaurant oogt luxueus en is smaakvol ingericht, alleen de houten stoelen zijn nogal hard. Voor een van ons hebben we om een kussentje gevraagd, maar eigenlijk hadden we er allemaal wel eentje willen hebben. Dat is jammer, want comfortabel zitten is een must als je een avondje gezellig wilt tafelen. Nu hebben we de koffie maar thuis gedronken.
BramR .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Ik heb met mijn 3 vrienden gister mogen genieten van een heerlijk diner bij Creativo. Het eten was top, smaken zijn gebalanceerd en verfijnt. Plus nog een heerlijke wijn uit de hak van Italie om het tot een culinair hoogtepuntje te maken. Humberto is bovendien een echte gastheer, hij weet zijn gasten altijd te vermaken met zijn leuke verhalen en kleine accentje. Kortom top tent!
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Wij hebben hier vanavond gegeten, helaas niet eerst alle recensies gelezen! Want ook bij ons deden ze moeilijk of we niet hadden gereserveerd. Het hele restaurant was leeg en op het terras zat ook bijna niemand. Nou uiteindelijk mochten we dan plaats nemen, als het maar niet te lang duurde. Ze vroeg om 18:10, hoe laat is het nu? Oftewel al te laat om nog te mogen eten. En dat op zaterdagavond, schandalig gewoon. Vervolgens eten gekregen, wat echt onder de maat was. Niks was vers en op de vraag of alles naar wens was zei ik dan ook nee, maar hier werd helaas niks mee gedaan. Voor onze dochter een pasta besteld, dit kwam uit een pak, dit gaven ze ook toe, maar moesten wel even €12,95 hier voor betalen. En dan verkopen ze drank onder de naam fristi, maar later gaven ze toe dat dit goedkope yoghurtdrank was. Ondanks onze uitingen van ontevreden, hebben ze niks met de prijs willen doen. Ja we kregen een cheque aangeboden, alsof we ooit nog terug komen in het slechtste Italiaanse restaurant waar we ooit gegeten hebben. Ik dacht het niet. Nu zit ik thuis lekker aan een broodje, wat gewoonweg verrukkelijk smaakt, na wat ik vanavond heb gegeten. Dit nooit meer voor ons.
Fran R.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Top Italiaans Restaurant , Al vaak Heerlijk gegeten ,alles lekker vers en de eigenaren zijn Super lieve mensen. Uw wens is hun bevel om het zo maar even te noemen, iedere maaltijd maakt Umberto er een Groot feest van . Dus ik vind dit Italiaans restaurant zeer een aanrader en we zullen er nog vaak terug komen. Toppie mensen ......
Roosjes2 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Afgelopen week een paar dagen naar Breda geweest en via de goede recensies bij restaurants Creativo terecht gekomen. Het heeft onze verwachtingen overtroffen, wat een heerlijke gerechten, wat een enthousiaste eigenaren en zowel op het terras als binnen is het goed toeven.
Als je "Italiaans" eten verwacht als Pizza of de gangbare pasta's dan ben je hier aan het verkeerde adres. Nee dit is op en top verrassend Italiaans met een gouden randje tegen een betaalbare prijs.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Ik heb mij laten leiden door de zeer goede recencies op diverse sites.
Nu vraag ik mij af of ik zo kritisch ben of anderen zo loyaal.
Ik heb op 2de Pinksterdag besproken om 19:30 uur. Terwijl wij binnenkwamen was er nog een stel die niet hadden gereserveerd, maar werden geweigerd omdat het het volgeboekt zou zijn.
Later bleek dat er nog meer mensen met hetzelfde argument werden geweigerd, maar het restaurant was bijna leeg.
Het werd snel duidelijk dat men eigenlijk snel naar huis wilde en er werd al opgeruimd. Ik heb aangegeven dat het niet netjes is om de mensen te weigeren met een smoes, zeg gewoon dat de keuken al (bijna) dicht is, maar niet dat het vol is, dat zegt iets over de mentaliteit.
Het eten was zeer matig en overduidelijk niet met liefde bereid, dit kan ook niet wanneer je vroeg naar huis wilt. Voorgerecht was prosciutto met peer en honing, de peer was overrijp en meelderig, jammer.
Hoofdgerecht was gamba's, maar ook die waren niet lekker en smaakten niet vers.
Voor ons geldt dat dit de eerste en laatste keer was. Jammer dat er ook niets met onze opmerkingen is gedaan, ja steek je hoofd maar in het zand, morgen komen er weer andere mensen.
Heb ik geen geluk gehad of laat iedereen zich alles maar welgevallen, that's the question.
Hermans66 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Wij hebben hier zaterdagmiddag heerlijk op het terras geluncht.vooraf een salade met italiaanse kazen en zalm en als hoofdgerecht beide de pasta met verse truffel. We hebben genoten van het eten, bediening en mooie terras aan de haven. Echt even een vakantiegevoel gehad.