Risto Enoteca PepeNero

Eerste Oosterparkstraat 3 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-206633276

Over restaurant Risto Enoteca PepeNero

Italiaanse tradities

In Nederland zijn we dol op de zonnige smaken uit de Mediterranee. De gastvrije cultuur en de sensationele smaken uit de keukens van Italië zijn een van de grootste favorieten. Ondanks pittige concurrentie is Risto Enoteca Pepenero in Amsterdam niet snel van zijn stuk gebracht. Onder leiding van gastheer Marco Spina en Chef Daniele Laurintano weten zij precies hoe zij de culinaire rijkdommen van Italië moeten presenteren. Hun geheim? Authentieke familierecepten en keihard werken.

Glas champagne

Xandro L.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk restaurant. Met name de gecombineerde voorgerechten schotel voor 2 was fantastisch. Zeer gastvrij ontvangen, goede wijnen. Wij komen zeker nog een keer terug!
Leo E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Hoge verwachtingen van dit hoogst gewaardeerde restaurant van Amsterdam. We hadden menu van de chef met de antipasti als voorgerecht. Prima, maar wel veel. Daarna ossenhaas met truffelsaus en zeewolf uit de oven. Uitstekend. Als dessert chocoladetaart en een doe-het-zelf tiramissu: zelf lange vingers dopen in koffie en room erbij. Verrassend en heerlijk. Prima avond, met als minpuntje het binnenklimaat. Tijd voor een afzuigsysteem. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Anniette T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ik heb maar 1 tip: reserveer voor morgen en geniet!!
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Met zijn vieren een gezellige avond gehad. Men serveert authentiek Italiaans eten in goede porties voor een goede prijs. We hadden gekozen voor het 4 gangen menu van de chef en gingen met een voldaan gevoel naar huis. De wijn uit Sardinië was lekker, maar is helaas zoals in vele restaurants veel te duur en gaat 5, 6 keer over de kop.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Anti pasti was lekker en veel, de ravioli was voortreffelijk! Zeer vriendelijke bediening. Aanrader!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Zojuist hier gegeten met mijn vriendin. Beide voor en hoofdgerecht en voor mijn vriendin nog een nagerecht. Eten was heerlijk, met name voorgerechten (duo van carpaccio en vitello tonato). Hoofdgerecht van ossenhaas was echt super op smaak. top service! Tot de volgende keer!
Alberta S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Prima gegeten en zeer gastvrij ontvangen, als ik één kleine opmerking mag maken, doordat er een aantal gerechten aan tafel wordt klaar gemaakt is het vrij warm, iets betere ventilatie is een idee.
Kaoutar B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Fantastische avond gehad! Heerlijk eten en top bediening. Was jarig en ben helemaal in de watten gelegd. Fijn ontvangst de eigenaar & bediening heeft alle aandacht voor hun gasten en zijn super vriendelijk. De wijn en het eten was verukkelijk! Niets dan lof voor deze plek.
Piet V.
Gewoon erg goed!!
Mylene U.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Gastvrijheid zoals het hoort te zijn! Het enige restaurant waar ik een menu van de chef neem en zeker weet dat mijn avond geweldig gaat zijn. Alles wat de chef maakt is heerlijk! Echte Italiaanse gerechten, je waant je gewoon even in Italië. Prijs kwaliteit is geweldig, de wijnen perfect en het team maakt het compleet! Een aanrader voor meer dan 1 keer :-)
Geerthe T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Marco en team, wat hebben wij afgelopen vrijdag enorm mogen genieten van het hemelse voedsel dat we voorgeschoteld kregen. Ik kan alleen maar zeggen....ill Cielo su un piatto. Dank je voor de gastvrijheid en de perfecte bediening. Je tussengerecht was voor mij een droom die waar werd. Een aanrader met stip op 1!
Mariska F.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Als half Italiaanse raad ik iedereen aan om hier te eten. Ik snij mijzelf natuurlijk in de vingers, want als het drukker word kan ik er minder snel eten. Maar ik gun Marco alles, want een geweldige gastvrije eigenaar. We hebben heerlijk iets laten klaarmaken, heerlijke samenstellingen en smaken. De wijn was er heerlijk bij. De speciale tiramisu is de lekkerste die ik ooit heb gegeten.
Udje H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Dinsdag 22 nov. hier gegeten met mijn lief. Het was erg druk, waardoor we lang moesten wachten op de 3 gangen die we besteld hadden. Het eten was lekker, maar niet zoals we verwacht hadden bij die hoge waarderingscijfers: bij de 'Spaghetti al Parmigiano con pomodorini di collina e basilico' was geen verse basilicum te ontdekken en die miste echt in de smaak en de zeebaars met gratin zou geserveerd worden met een salade en aardappeltjes uit de oven - welnu die aardappeltjes werden niet geserveerd en die salade was wel erg karig: wat blaadjes groen en wéér een paar trostomaatjes. Dat met een uur wachten tussen pasta en hoofdgerecht zonder aardappeltjes maakt een veel lager cijfer. Overigens vriendelijk personeel en aankleding OK verder. Maar na deze gangen wilden we niet langer wachten en zijn naar huis gegaan voor ons eigen nagerecht en een huis-grappa...
Caspar C.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Erg lekker gegeten. Een mooie afwisseling op alle hipster-restaurants die in hetzelfde gebied in Oost zitten.
Een echte Italiaan, met (h)eerlijke gerechten.
Ondanks de drukke vrijdagavond een bijzonder hartelijk en vriendelijk ontvangst.
Aanrader !!!
Vincent T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk Italiaans restaurant. Het binnen stappen daar voelt als een warm bad. Heerlijk persoonlijk ontvangst en aandacht tijdens het eten. En dan het eten, werkelijk om je vingers bij af te likken. Elke gang was perfect. Wij komen zeker terug.
M K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gisteravond met de hele familie heerlijk gegeten bij dit authentieke Italiaanse restaurant. Echte Italiaanse maken in goede porties. Vooraf hadden wij de proeverij voor 2 personen. Zoveel verschillende gerechtssecretaris, bijna een maaltijd op zich.
Een aantal kozen voor het verrassingsmenu dat heerlijk was. Anderen namen pasta met pompoen en walnotensaus die verrukkelijk was. Fijne bediening. Toen een gerecht qua smaak te zout was, werd dit heel snel vervangen. Ook de wijn was prima. Kortom een aanrader!
Arnold P.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Top Restaurant met bevlogen, vriendelijk en hartelijke eigenaar en personeel!
aanrader!
Hans Maarten P.
R. H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
In Italiaanse sferen met perfecte schotels.