Risto Enoteca PepeNero

Eerste Oosterparkstraat 3 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-206633276

Over het restaurant Risto Enoteca PepeNero

Italiaanse tradities

In Nederland zijn we dol op de zonnige smaken uit de Mediterranee. De gastvrije cultuur en de sensationele smaken uit de keukens van Italië zijn een van de grootste favorieten. Ondanks pittige concurrentie is Risto Enoteca Pepenero in Amsterdam niet snel van zijn stuk gebracht. Onder leiding van gastheer Marco Spina en Chef Daniele Laurintano weten zij precies hoe zij de culinaire rijkdommen van Italië moeten presenteren. Hun geheim? Authentieke familierecepten en keihard werken.

Glas champagne

9,5
9,3
C R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Mooie Italiaanse gerechten op een kaart met genoeg keuze.. Bediening was erg vriendelijk en hebben ondanks de drukte genoeg tijd voor je. Prettig, ongedwongen sfeer. Vooraf een taartje besteld ter ere van verjaardag, deze was mooi opgemaakt met een feestelijke tekst, super!
Wij komen terug.
De tafel van Bert J.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Perfecte gerechten, maar rampzalige logistiek. 7 uur begonnen, 11 uur kwam pas het hoofdgerecht. Wel duizend excuses en gratis dessert, maar de organisatiegraad is vreselijk. Vriendelijke bediening die het echt niet aankonden
Johan J.
Je wordt hier met Italiaanse gastvrijheid ontvangen, ook door gastheer Marco. Het was die avond volgeboekt en de bediening was daar niet goed op berekend. Te lange wachttijden tussen de verschillenden gangen. Het werd weliswaar door een gratis nagerecht en koffie 'goedgemaakt', maar bijna een uur wachten voordat het hoofdgerecht kwam, was niet echt leuk. Tip: wat minder boekingen, of wat meer bedienend personeel. Of misschien was het probleem wel de keuken. Wel top eten en ik ga zeker nog eens terug!
Jilles V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Het was de tweede keer. Ook nu was ik zeer tevreden. We hadden het menu van de chef. Het voorgerecht bestaande uit allerlei hapjes is heerlijk. De porties van de overige gerechten mogen voor een matige eter zoals ik iets kleiner. Met een volle maag liepen we zeer tevreden huiswaarts.
Miguel S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Op Valentijnsdag samen met mijn vriendin bij dit voortreffelijke restaurant gegeten en alle verwachtingen, op basis van de lovende recensies, werden volledig waargemaakt. De eigenaar is een zeer vriendelijke man die heel goed weet hoe hij zijn gasten moet ontvangen. Bij binnenkomst werden onze jassen netjes aangenomen en werden wij naar onze tafel achter in het restaurant begeleid. Op dat moment zat het restaurant al bijna helemaal vol. Toevallig was er nog een laatste tafel vrij bij het raam dus vroeg de eigenaar of wij liever die tafel wilden en dat wilden wij heel graag. Vervolgens werden wij gevraagd wat wij wilden drinken en kregen wij het menu en alvast een mandje met brood gepresenteerd. Er staan een heleboel lekkere dingen op het menu dus was het erg moeilijk kiezen, ook al had ik van tevoren het menu al uitgebreid bestudeerd. Om de keuze nog moeilijker te maken gaf de ober aan dat er ook een speciaal Valentijnsmenu was met een aantal gerechten die niet op de kaart stonden. Wij besloten toch om aparte gerechten van de kaart te bestellen en dat was totaal geen probleem. Als voorgerecht namen wij de antipasti misto voor 2 personen. Deze voorgerechtjes waren stuk voor stuk heerlijk met allemaal verschillende smaken dus ik zou iedereen aanraden om dit te bestellen. Als tussengerecht wilden wij twee pasta's bestellen maar de ober raadde ons aan om een pasta te delen omdat wij anders geen ruimte meer zouden hebben voor het hoofdgerecht. Ook de pasta was heerlijk en prachtig gepresenteerd. Wij hoopten dat de hoofdgerechten van hetzelfde hoge niveau zouden zijn en dat waren ze ook. Helaas was er geen ruimte meer voor een dessert dus dat moeten wij de volgende keer maar proberen. De ober noemde wel allemaal lekkere dingen op dus we waren echt benieuwd. Bij vertrek werden wij persoonlijk in onze jas geholpen door de eigenaar en mijn vriendin kreeg een ballon in de vorm van een hartje mee en een flesje limoncello. De eigenaar vroeg of alles naar wens was geweest en hij zei dat hij de volgende keer een speciaal dessert voor ons zou maken omdat wij dit keer het dessert hadden gemist. De inrichting van het restaurant is prachtig, er hangt een leuke sfeer en het personeel is heel aardig. Hoewel dit restaurant (bijna) altijd vol zit, kan je hier met een gerust hart op date gaan. De achtergrondmuziek overstemt het gesprek niet en ook staan de tafels voldoende uit elkaar zodat je niet wordt gestoord door het gesprek van de tafel naast je. Dit is geen restaurant om even snel iets te eten. Je moet echt de tijd nemen om te genieten van het eten en de sfeer. Gelukkig begrijpt de eigenaar dit ook heel goed dus word je niet vriendelijk gevraagd om te vertrekken om zo plek te maken voor andere gasten. Wij hebben in tijden niet zo lekker gegeten in een restaurant dus Enoteca PepeNero is echt een aanrader. Qua prijs viel het hartstikke mee voor zo een hoge kwaliteit. Binnenkort brengen wij weer een bezoek aan Enoteca PepeNero om andere gerechten te proeven en natuurlijk het dessert.
Daisy C.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Pepe nero is wat mij betreft veruit het beste Italiaanse restaurant in Amsterdam. Als half Italiaan weet ik hoe deze gerechten horen te smaken en alles klopt hier. Het is altijd weer een feest om hier te eten. Dan ben ik weer even in Italië... Marco sei un grande!
Sari K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
De gerechten zijn ronduit verrukkelijk, één groot feest! De Parmigiana als voorgerecht is een echte aanrader, evenals de Tiramisu. Ook de pasta gerechten zijn uitstekend. De sfeer is heel gezellig en de bediening vriendelijk. Best kept secret van Amsterdam! Je doet jezelf tekort als je hier niet een keer gegeten hebt :)
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Mooie gerechten! We k
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Leuk echt Italiaans restaurant. Warme ontvangst op deze Valentijnsdag - rode hartjes ballonnen, en alleen maar tafeltjes voor 2. Er werd goed geluisterd naar de dieet-wensen (Lactose-vrij). Heerlijke Antipasti, echt een aanrader. Ook heerlijke gegrilde ossenhaas. Grote garnalen uit de oven waren wat sponzig helaas. De scropino die aan tafel klaargemaakt werd was weer heerlijk, net als de Nutella-tiramisu. En als uitsmijter nog een flesje Limoncello mee naar huis, en tot de deur gebracht met de vraag een review te schrijven. Een bezoek waard.
Elvike W.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Italiaans eten zoals je hoopt dat het zal zijn. Vers, mooie antipasti, de pasta echt al dente en de scroppino aan tafel gemaakt. Aardige bediening en Marco is een top gastheer. Wij komen zeker terug!
Stefan M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Verzorgd, veel keus, vriendelijk en betaalbaar.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Goede traditionele Italiaan met goede service en fijne gerechten.
RubenW .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Goed écht Italiaans restaurant. Het voorgerecht voor 2 personen is zeker een aanrader. Goede kleine warme en koude hapjes om in de sfeer te komen. Ossenhaas was lekker mals en goed bereidt en het dessert was ook lekker. Bediening is vriendelijk, maar mist toch enig oog voor detail. Het vragen of alles naar wens is ontbrak en ook werd zonder te vragen of ik klaar was het bord weggehaald. Verder erg goede tent.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten. Wederom heerlijk. Vooral de antipasto voor 2 personen is een feestje. De eigenaar is een bijzonder prettige attente gastheer en ook de rest van de bediening is pretti en attent. Komen snel weer terug.
Elodie D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Smaakvol en vers eten...!!!
Helga A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Het was verrukkelijk ! Vriendelijke bedieng ,gewoon top ! Een aanrader !
Stephanie G.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wat een heerlijke avond hebben we hier gehad! Een restaurant met dit soort cijfers creeert toch een bepaalde verwachting, en deze is ruimschoots overtroffen. We kregen een super tafel bij het raam en begonnen met aperitiefjes. Daarna kozen we voor de antipasto en vongole. Mooi gepresenteerd en vooral waanzinnig lekker. Ik zal niet verklappen wat je allemaal krijgt, dat is leuker om ter plekke te horen. Daarna hebben we 3 pasta's en de saffraan risotto gedeeld. Grootste favoriet: pappardelle al ragu. Wat een feest! Alles zo vers en smaakvol, echt homemade. Als dessert: de niet te missen tiramisu op eigen wijze, de sgroppino's, de souffle en de HEMELSE chocoladetaart. Dit restaurant was van a tot z een top ervaring en voor ons alle 4 een nieuwe favoriet. Prijs kwaliteit is overigens uitstekend. Tot snel Marco!
Guus T.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Ik ben met familie in het afgelopen kwartaal 3 keer gweest. Authentieke Italiaanse keuken van goede kwaliteit. Menu redelijk uitgebreid en gevarieerd. Eigenaar Marco en bediening zijn amicaal en gastvrij.
Aandachtspunt voor de toekomst: vanwege de populariteit was het de laatste 2 keren druk en was de tijd tussen bepaalde gangen soms te lang. Bediening was zich hier goed van bewust en deed zijn best om dit te compenseren.
Al met al een restaurant waar wij nog vaak zullen komen!
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Omdat 'Oost' zo in opkomst is met veel fijne restaurants (waarvan de kwaliteit dan vaak na een paar keer enorm tegenvalt omdat daar op ingeleverd wordt na succesvolle start) waren we al te lang niet bij het oude Sa Seada, nu Risto Enoteca PepeNero. Vanavond als buurtbewoners terug op het oude nest en wat is dat goed bevallen!! Super eten als vanouds, super lieve bediening als vanouds, super wijn, wij waren dus super blij. Dit wordt weer onze nieuwe plek om echt even heerlijk te genieten van super eten in de buurt. Dank!!
Michèle V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Heerlijk Italiaans eten. Alles wat we hebben geproefd was fantastisch, van voorgerecht tot en met het dessert. Hele fijne service en een fijne plek om te zitten!
Remco B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Drie keer gegeten de afgelopen maand en het is een geweldig restaurant. De sfeer is uitstekend, de kaart niet verrassend maar wel heel erg goed, wijnkaart is overzichtelijk en lekker. Eigenaar Marco is een super vriendelijke Italiaan die trots is op zijn restaurant. Ideaal restaurant om met vrienden te eten maar ook met je partner.