Risto Enoteca PepeNero

Eerste Oosterparkstraat 3 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-206633276

Over het restaurant Risto Enoteca PepeNero

Italiaanse tradities

In Nederland zijn we dol op de zonnige smaken uit de Mediterranee. De gastvrije cultuur en de sensationele smaken uit de keukens van Italië zijn een van de grootste favorieten. Ondanks pittige concurrentie is Risto Enoteca Pepenero in Amsterdam niet snel van zijn stuk gebracht. Onder leiding van gastheer Marco Spina en Chef Daniele Laurintano weten zij precies hoe zij de culinaire rijkdommen van Italië moeten presenteren. Hun geheim? Authentieke familierecepten en keihard werken.

Glas champagne

Moes B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Anita M.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Wij hebben het wel eens over eten waar liefde in zit om duidelijk te maken dat het extra lekker is. Hier spat de liefde er vanaf. Ik had het 3-gangen-menu van de chef. Dat werd een uitbundig assortiment van voorgerechten van vis, vlees en kazen om samen te delen. Met ook groenten in allerlei sprekende kleuren en daarmee een lust voor het oog. Het een al lekkerder dan het ander. Daarna een halve kreeft met spaghetti in een verrukkelijke saus met kleine tomaatjes. En tot slot een chocoladetaart die om begrijpelijke redenen meedingt tot de uitverkiezing van de beste van NL. Puur genieten hapje voor hapje. Met een mooie Siciliaanse wijn die alvast doet verlangen naar de aanstaande vakantie naar Sicilië. Maar of ze daar het eten kunnen toppen, waag ik na dit restaurant te betwijfelen. De bediening is attent en vriendelijk. Met humor en hart en aandacht voor de gasten creëren zij een ongedwongen sfeer. Italiaans eten en gastvrijheid met een hoofdletter dus. We hebben uren en uren van al die liefde genoten.
bruinsma P.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Echt italia, marco en zijn team hebben ons volledig in de watten gelegd.
Het is een aanrader, goede smaken, gezellige sfeer en heerlijke wijnen.
Arjette S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Heerlijk eten. Echt Italiaans! Hele goede bediening.
Henkjan D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Erg genoten. Tot de volgende keer !
Jasmine L.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Mijn lievelingsrestaurant in Amsterdam! Ik probeer een keer per maand hierheen te gaan. Je wordt goed in de watten gelegd door de vriendelijke personeel. Iedereen is Italiaans (wat jou een vakantie gevoel geeft), het eten is iedere cent waard en de inrichting verplaatst je naar Italie. Verder is alles ook zeer schoon en verzorgd. Alles klopt gewoon!
Wij blijven zeker komen, Marco en team!
Thea N.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Het personeel is vriendelijk, zeer betrokken, erg gastvrij en niets was te veel. Heerlijk gegeten en een absolute aanrader. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker voor herhaling vatbaar. Tot gauw
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Ik ben enorm onder de indruk van het eten bij dit restaurant. De antipasti was enorm en de individuele smaken tongstrelend!! Het gewoonlijk saaie vitello tonnato deed mijn adem stokken. De melanzane del parmigiano was vers en onovertroffen. Verder een mooie pasta aan tafel bereid. Daarna een ossenhaas die op de tong smolt. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!! Gewoon onovertroffen numero uno!!
Mano I.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en super service! Wij komen zeker terug!
Machteld S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Heerlijk eten, aardige mensen, prima ingericht, maar helaas moesten we heel erg lang wachten tussen gerechten (45 min is echt teveel).
Desiree K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Geweldige avond gehad met 7 personen.
Marco heeft voor ons het menu samengesteld en dat was zeer goed (het was wel wat veel).
Zeer vriendelijke bediening.
Klein min puntje was dat de tonijn te doorbakken was waardoor hij wat taai werd maar de rest was allemaal voortreffelijk.
Tijdig reserveren is een must !!
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad
Super lekker gegeten
Perfecte pasta aan tafel af gemaakt met parmezaanse kaas en de ossenhaas in truffelroomsaus was heerlijk mals
De bediening was heel vriendelijk en zorgzaam .
We komen zeker terug
Voor wie heerlijk Italiaans wil eten in een romantische omgeving ben je hier op het juiste adres
Leonieke H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Leuke ontvangst, goede bediening. Eten en wijn was heerlijk. Alleen wel gehorig omdat er een grote groep aanwezig was waardoor we elkaar (wij waren met 5) niet altijd goed verstonden.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Lekker gegeten bij Enoteca PepeNero.
Authentiek Italiaans. Oa Heerlijke pasta gegeten die was bereid in een grote Parmazaanse kaas. Het hoofdgerecht kabeljauw was iets aan de droge kant.
Er was een grote groep( denk zo'n 15 personen) in het restaurant die erg veel lawaai maakten. Het was daarom haast niet mogelijk elkaar te verstaan. Dat was jammer. Denk niet dat dit restaurant geschikt is voor grote groepen.
Maurits N.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gezellige sfeer, het eten is heerlijk en de prijs-kwaliteitverhouding is top. De service was persoonlijk en helemaal naar wens.
joostjongepier1 J.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Een restaurant dat pas vier maanden open is en zo voortreffelijk is, verdient een hele vette pluim. Uitstekende keuken en voorbeeldig gastheerschap. Wij komen zeker terug!
Estel F.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Fantastisch eten en zeer goede service. We komen zeker terug! We hadden De selectie van voorgerechten als start, wat ons zeer beviel, met de zwaardvis als topper. Als hoofdgerecht de Zeebaars, Ossenhaas en Pasta. Daarna de desserts, waar we alleen al voor terugkomen! Chocoladetaart, Tiramisu op de manier van Marco en pannacota. Allen top. Daarnaast is Marco een echte gastheer, met goede aanbevelingen en de juiste persoonlijke aandacht.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Gisteren voor het eerst bij PepeNero geweest, heerlijk en verassend menu. Gezellige sfeer en erg persoonlijke bediening. Aanrader en terugkomadres!
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
goed restaurant, ook om zakelijk uit eten te gaan!
Prima gastheer en heerlijk gegeten en gedronken. Een aanrader!!
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Met mijn vrouw samen gegeten op een heuglijke avond. De smaak, de sfeer en de bediening in dit restaurant maakten alles perfect. Nog nooit zo lekker gegeten in de laatste tien jaar, zei ze. Ik ben het het haar eens: voor iedereen een eersteklas aanrader.