Risto Enoteca PepeNero

Eerste Oosterparkstraat 3 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-206633276

Over het restaurant Risto Enoteca PepeNero

Italiaanse tradities

In Nederland zijn we dol op de zonnige smaken uit de Mediterranee. De gastvrije cultuur en de sensationele smaken uit de keukens van Italië zijn een van de grootste favorieten. Ondanks pittige concurrentie is Risto Enoteca Pepenero in Amsterdam niet snel van zijn stuk gebracht. Onder leiding van gastheer Marco Spina en Chef Daniele Laurintano weten zij precies hoe zij de culinaire rijkdommen van Italië moeten presenteren. Hun geheim? Authentieke familierecepten en keihard werken.

Glas champagne

9,4

Jouw recensie over het restaurant Risto Enoteca PepeNero

yvon D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Wat een fantastisch restaurant is dit toch en Marco is zo'n goede gastheer, echt een gentleman. We hebben genoten van het eten en natuurlijk van de meloncello.
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Heerlijk authentiek, vers, Italiaans eten met heerlijke wijnen ; ronde tafel gevraagd en ook gekregen! Service lekker los en komt ook met suggesties. Klein verbeterpuntje; akoestiek; geluid kan misschien met wat simpele technische maatregelen gedempt. We hadden fantastische avond met Piemonte skivrienden!
Nancy B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
kennis van zaken bediening super eten heerlijk,kom zeker terug
Francesca H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Wat een ongelofelijk restaurant ! Perfecte service, fantastische gastheer Marco en heerlijk authentiek eten. Ik kan geen minpunten opnoemen. Alles klopt hier . En als je boft krijg je als afsluiter van de avond een eigengemaakt "meloncello" ;) van Marco .
Eus P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
GASTvriendelijkheid staat centraal in dit geweldige restaurant. Chefs menu startte met antipasti/pinot Grigio. Zelden een lekkerdere selectie gegeten (zelfs in Italië niet) vongole, carpaccio/truffelmayo, gerookte mozzarella, burrata: wow. Daarna bordje pasta parmezaan/valpolicello, geflambeerd bereid aan tafel in een paramazaan wiel (show) door de gastvriendelijkste Italiaanse mannen met leuke verhalen. Secundo was biefstuk truffelsaus/tavola Nero. Truffelsaus was verrassend mild. En als dessert werd n lekkere sgroppino wederom aan tafel bereid (show). Verdraai m'n arm voor een minpuntje? Antwoord: akoestiek. Door open structuur van de ruimte (geen stoffen of gordijnen of tafellakens) werd geluid van andere gasten versterkt. Lastig als iemand gehoorversterking heeft. Maar voor de rest: meest hemelse Italiaanse restaurant in Amsterdam - op afstand! Heren limoncello en dames een melonello. Lekkuhr!
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Prima en meer dan voldeoende gegeten van 4 gangen van de chef. We troffen helaas een avond waarop ook 2 gezelschappen van 10+ gasten een vrejaardag te vieren hadden, waardoor het bijzonder lastig was met z'n tweeën een rustig gesprek te voeren, vandaar het oordeel 'rumoerig'. We komen zeker terug vanwege smaak en kwaliteit van het eten.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Heerlijk gegeten bij dit top restaurant. De antipasto misto alle Pepenero is fantastisch en het personeel heeft verstand van zaken! Het was de eerste keer bij dit restaurant maar zeker niet de laatste!
Harold T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Gegeten met mijn partner. Van tevoren wat kado's gebracht zodat het bedienend personeel dit kon geven tijdens de diverse gerechten. Hebben ze ook top gedaan. Echt Italiaans, door Italiaans personeel, zeer correct!
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Wederom weer fantastisch gegeten.Alles was weer heerlijk en ruim voldoende.en mensen als je hier eet laat je ovegeven aan het menu van de chef. voor Marco en zijn team bedankt en tot de volgende keer. Groet Edwin en Sandra.
René M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prettige sfeer, lekker eten, goede wijnen en redelijke prijzen. Wat kan een mens meer verlangen van een restaurant?
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijke avond gehad! Goed gegeten en een fantastische gastheer.
Arie W.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Zeer vriendelijke bediening en een erg interessant verrassingsmenu. Een aanrader.
Klaus V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening.
Zeer rumoerig door groep gasten.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Geweldige avond met groep van 12 vrienden. Heerlijk gegeten, lekkere wijnen. Marco had er goed over nagedacht hoe zo een grote groep een goede avond kan hebben: we kregen bijv van alle voorgerechten kleine hoeveelheden om te proeven, telken op schalen per 2 personen geserveerd - super! Daarna gewoon a la carte verder. Het eten is top, typisch Italiaans. Iedereen heeft erg genoten. Bedankt Marco!
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Een van de beste Italiaanse restaurants. Goede servering en presentatie.
michagoudsmit G.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Op 31 augustus hier gegeten met vrienden. Zij kenden dit restaurant al en vertelden dat dit een uitstekend restaurant zou zijn wat geheel klopt.
Wij namen het 3 gangen verrassingsmenu en dit was inderdaad verrassend in positieve zin.
Het voorgerecht was een antipasto misto met allerlei heerlijke gerechten alles perfect in balans en heel smakelijk,
Dan kregen de mannen ossenhaas met een truffelsaus perfect in elk opzicht. De dames ook ossenhaas maar dan met parmezaanse kaas met aubergines, goede krieltjes. Nagerecht een absolute top tiramusu .
Wij hebben genoten van elke hap in dit bijzondere restaurant en zullen hier zeker snel weer komen.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
We hebben n heerlijke avond gehad bij Pepe Nero, aardige nette bediening, gezellige entourage en heerlijk eten! En een verrassing bij de heerlijke "dolce"....een aanrader voor wie van puur Italiaans eten houdt!!
maie E.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Het eten was heerlijk en overvloedig. Een voorgerecht bestaande uit vis, vlees en groenten dat gedeeld kan worden is al een feest op zich qua variatie en smaken. Een gastvrijheid die je zelden in Nederland tegenkomt. Geen gezeur over karaffen water en geen bodempjes wijn als glas serveren. En tot slot een melonchello van het huis aanbieden ( zelf gemaakt en overheerlijk) is echt klasse.
We hebben voor buiten kunnen reserveren waardoor het geluidsniveau niet goed te beoordelen is. Als gast wordt je in de watten gelegd.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Een èchte Italiaan. We namen de antipasta misto, verrukkelijk en zeer gevarieerd. Voor dames eigelijk al voldoende. Daarbij een zalige Montepulciano. En als klap op de vuurpijl: scroppino. Aan tafel bereid. Heerlijke kleine broodjes. En wat een toegewijde bediening.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Fantastich italiaans eten met bediening die hun vak verstaat. De gerechten zijn niet heel verrassend maar in hun soort van superieure smaak. Daarbij een heerlijke wijntje en de avorn was geslaagd.