Risto Enoteca PepeNero

Eerste Oosterparkstraat 3 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-206633276

Over het restaurant Risto Enoteca PepeNero

Italiaanse tradities

In Nederland zijn we dol op de zonnige smaken uit de Mediterranee. De gastvrije cultuur en de sensationele smaken uit de keukens van Italië zijn een van de grootste favorieten. Ondanks pittige concurrentie is Risto Enoteca Pepenero in Amsterdam niet snel van zijn stuk gebracht. Onder leiding van gastheer Marco Spina en Chef Daniele Laurintano weten zij precies hoe zij de culinaire rijkdommen van Italië moeten presenteren. Hun geheim? Authentieke familierecepten en keihard werken.

Glas champagne

9,4

Jouw recensie over het restaurant Risto Enoteca PepeNero

Fauzia D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Heerlijk gegeten, leuk personeel toppp!!!!
Marisa V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Afgekomen op de hoge waardering maar teleurstellende ervaring. Service is vriendelijk maar erg traag, zelfs een kopje thee laat op zich wachten. De kaart is op zich best leuk, maar het eten viel me behoorlijk tegen, gezien de prijs. Voorgerecht was een vrij smakeloze salade; hoofdgerecht (spaghetti) was niet warm, pasta leek niet helemaal goed gekookt te zijn en smaak was heel gewoontjes. Nagerecht (nogal fantasierijk omschreven taart) smaakte meer naar half-bereid beslag. We kregen een aardig gebaar van de eigenaar aan het eind van de avond, gratis limoncello, maar ik kom niet meer terug.
Zulaika Z.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Goede service en lekker gegeten.
John L.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Leuk entourage, zeer goede bediening, uitstekend eten. Zeker nog een bezoek waard.
Bas P.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Ontvangst was professioneel en vriendelijk. Iets wat ik vaker zie bij een Italiaans restaurant. Zowel een voor, hoofd en nagerecht besteld. Waren allemaal van hoge kwaliteit, ingrediënten proefde alsof ze direct uit Italië waren gehaald.

De huiswijn (rood) was ook erg smakelijk. Het is duidelijk dat de eigenaar veel passie heeft voor zijn zaak en dat zie je terug over de hele avond.
Butra G.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Hele mooi, leuk en fijn restaurant. Lekkere wijn gedronken. Het enige dat echt achterbleef was het eten zelf. Niet bijzonder maar vooral ook qua temperatuur. Echt jammer want verder heeft het alles.
mariette V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Goede service. Antipasta voor 2 pers als voorgerecht was erg lekker. Ik had wel meer verwacht van het bekende spaghetti hoofdgerecht. Was ook niet echt warm.
Marco S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Wij hadden het 4 gangen verrassingsmenu gekozen (vis) en het was erg lekker!
Yamina E.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Met mijn zusjes een heerlijke avond gehad hier, echt genoten. Je voelt je hier welkom en de gastheer en ober doen hun best om aan al je wensen te voldoen. Heel vriendelijk! En het eten is gewoon verrukkelijk. De Melanzane alla Parmigiana (aubergine, mozzarella en tomatensaus) is om je vingers bij af te likken. De zwarte pasta idem dito en de toetjes.... mmmm. Ik kom zeker terug hier!
Bas F.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Fantastisch, gastvriendelijk restaurant met authentiek Italiaans eten. Gisteren zeer gastvrij ontvangen en genoten van een heerlijke avond. Alle gangen waren voortreffelijk en werden op verzoek geserveerd met bijpassende wijnen. Onze tafel aan het raam was fijn en de gastheer wist ons goed te vermaken. Normaal ben ik niet van de 10'en, maar dit restaurant verdient niets minder dan de hoogste score. Lange tijd niet meer in zo'n goed en compleet restaurant gegeten. Marco en crew, bedankt! Je ziet mij zeker terug!
Sanne J.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Fantastische bediening, lekker eten en goede sfeer.
Marjo K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Prima traditioneel Italiaans eten. Copieuze porties. Wij kwamen hier voor de tweede keer en werden bepaald niet teleurgesteld. Klein minpuntje, de akoestiek. We konden woordelijk meegenieten van de conversatie aan de buurtafel ( die was dan ook wel luidruchtig). Maar verder niets dan lof.
Leontien B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Erg lekker gegeten in een heel fijne sfeer. Je wordt hier blij van
Xeanette D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Op een dinsdagavond gezellig druk. Heerlijk eten en prima service. Kortom, we komen zeker terug!
Farid A.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Prima gegeten, leuk ontvangen en top service! Echt oog voor de klant, zo hoort het! Hier kom ik zeker terug.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
We lieten ons verrassen door de kok met het 3 gangen menu. Het voorgerecht bestond uit vier schalen met alle kleine voorgerechtjes warm en koud. Heerlijk. Een tafel verderop begon het spektakel van het flamberen van de parmezaanse kaas en spagetti. Erg leuk om te zien. Er werd alle tijd genomen, alhoewel het restaurant inmiddels vol zat. Niets werd gehaast gedaan. Ons hoofdgerecht kwam, één keer vis, alle vis van de kaart en één keer vlees, ossehaas met truffelsaus. Beide heerlijk!. Het toetje bestond uit het zelf maken van je eigen tiramisu, maar dan met een twist. Je kreeg drie glaasjes: lekkere zoete mascarpone, espresso met amaretto en de lange vingers. De bedoeling was dopen in de koffie met amaretto en mascarpone. Om je vingers bij af te likken, zo lekker. Een tafel verderop werd er scroppino aan tafel bereid. Ook dit was leuk om te zien. Dit werd opgemerkt en wij kregen ook een glaasje om samen te proeven. Verrukkelijk! Bij vertrek kregen wij nog een glaasje eigengemaakte limoncello. Top!
Sofie J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Fantastisch!!!
RobdeW R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
De gerechten in dit restaurant zijn vrijwel authentiek italiaans en er worden uitstekende ingrediënten gebruikt. Na 2 prosecchi begonnen we met de zeer uitgebreide antipasto misto voor 2 personen (€ 27,50). Alle verschillende voorgerechtjes waren verrukkelijk! Daarna 1 x de spaghetti met cherry tomaatjes aan tafel bereid en geflambeerd in een halve parmigiano (€ 16,50), tafelgenote bestelde paccheri met eigengemaakte worst en met bospaddenstoelen (€ 13,50). Beide pastagerechten waren voortreffelijk. Daarbij 2 glazen prima Valpolicella. Daarna hadden wij geen ruimte meer voor een hoofdgerecht vlees of vis hoewel ook deze veelbelovend leken. Besloten met 2 sgroppini al limone (€ 7,50), ook aan tafel bereid en 2 uitstekende espressi. De bediening was efficiënt en heel vriendelijk. We hadden graag nog meer gerechten willen proberen, vooral een aantal interessante pasta's. Dus een goede reden om nog eens terug te keren.
lars J.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Een van de betere restaurants waar ik dit jaar gegeten heb en voornamelijk vanwege de voortreffelijke Antipasti.
Deze twee keer besteld met in totaal 4 personen waarbij de kwaliteit echt voortreffelijk was. Drie langwerpige borden per antipasti gevuld met o.a. vitello tonnato, carpaccio en zwaardvis. Pannetje mosselen erbij: Heerlijk! Verder gegrilde groenten, mozzarella en heerlijk stukje Burratina. Veel én erg lekker.

Hoofdgerechten gekozen voor spaghetti dat leuk aan je tafel in kaas wordt bereid. Zelf de lamskoteletjes (5stuks!!) aangevuld met prima aardappelen. Toetjes smaakte allemaal ook erg dus wij gaan hier zeker naar terug.

Service is prima en qua decor is het redelijk sober/traditioneel.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017