Risto Enoteca PepeNero

Eerste Oosterparkstraat 3 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-206633276

Over het restaurant Risto Enoteca PepeNero

Italiaanse tradities

In Nederland zijn we dol op de zonnige smaken uit de Mediterranee. De gastvrije cultuur en de sensationele smaken uit de keukens van Italië zijn een van de grootste favorieten. Ondanks pittige concurrentie is Risto Enoteca Pepenero in Amsterdam niet snel van zijn stuk gebracht. Onder leiding van gastheer Marco Spina en Chef Daniele Laurintano weten zij precies hoe zij de culinaire rijkdommen van Italië moeten presenteren. Hun geheim? Authentieke familierecepten en keihard werken.

Glas champagne

Masja V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Bjørn B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
De verwachtingen waren enigzins hooggespannen, afgaande op de voorgaande recencies. De verwachtingen werden echter ruimschoots overtroffen. Heerlijk eten en bediening waar het gros van de Amsterdamse horeca nog iets van kan leren. Er wordt de tijd genomen voor een praatje en de passie straalt van alles af. De gastheer, Marco, is een geweldige man die zijn vak van gastheer uitstekend verstaat. Het eten, dat geweldig was, kenmerkt zich door eenvoud, elegantie en kwalitatief goede producten. Wat tevens opviel is dat alle tafeltjes bezet waren, door een verzameling mensen wisselend van (waarschijnlijke) eerste dates en zakenpartners, het er aangenaam rustig/druk was. Wij komen hier binnenkort terug. Zeker een aanrader!!!
e S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Prima bediening en heerlijk Italiaans eten.Vooral het voorgerecht van het drie gangen menu! Aanrader. Wijnen iets minder.
Bindu D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Een geweldig restaurant en inmiddels een vaste stek. De bediening is hartelijk en attent. Het eten is kwalitatief hoogstaand. Ook de wijnen zijn uitstekend. Kortom, Marco en zijn team staan garant voor een geslaagde avond.
Napharos R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Dit is een fantastisch restaurant dat ik iedereen zou aanraden. Mocht je er dan komen neem het voorgerecht voor twee personen een van de leukste/beste voorgerechten die ik een tijden heb gekregen. Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed en het menu was zo ingericht dat iedereen bijna alles zou lusten. De nagerechten zijn allemaal bestsellers, zoals een warme chocoladesoufflé, cheesecake, tiramisu en panna cotta.
pa S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Perfecte bediening. Uitmuntend eten,hoge kwaliteit. Gezellige en warme sfeer.

Voor een heerlijk avondje dineren en ontspanning is het the place to be
Rutger F.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk en gezellig gegeten met familie. Aardige bediening en topkwaliteit van alle gerechten. Wij komen hier zeker terug en is een echte aanrader. Mooie locatie ook in Amsterdam.
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Eerder zat hier al een Italiaans restaurant. De chef is gelukkig gebleven. De zaak is opgeknapt en de bediening is nu uitstekend; dat was wel eens anders.
Er zijn maar twee dingen niet Italiaans: de toiletten zijn Hollands schoon, netjes en de bril zit gewoon vast. Ik kreeg ook een Frans mes (laguiole) wat niet nodig was omdat de ossenhaas met een lepel te snijden was. Het voorgerecht van schelpdieren was voortreffelijk. Heel goede rode huiswijn per glas (Moltepuciano). Geen duur mineraalwater maar gewoon karafje merkloos. Amsterdam is weer een Italiaans top-restaurant rijker. Succes Marco.
trees V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Het is een prettig restaurant,ziet er verzorgd uit,bediening attent,het eten smakelijk .
Lex S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
3-gangen menu van de chef was zeer smakelijk, uitgebreid en er was niet op bezuinigd. Eigenaar deed zijn best ons thuis te laten voelen en hoopte dat we terug zouden komen. Gaan we zeker doen. Aanrader.
mieke V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hadden ons geen betere avond kunnen wensen! Sfeer eten bediening alles is top. Onze mama werd 60 en dit vooraf te hebben verteld kregen wij een prachtige ronde tafel aan het raam, de antipasto was verukkelijk en veel, heerlijke wijnen en alle hoofdgerechten om je vingers bij af te likken. Ten slot als verassing een versierde chocoladetaart met vuurwerk voor mijn jarige moeder, in een woord: geweldig!
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Echt een top restaurant! Kan me niet heugen dat ik in Nederland eerder zulk goed Italiaans eten heb gehad. Echt lekker, een mooie wijnkaart , en dat voor een hele schappelijke prijs. Het is een klein restaurant dat pas sinds enkele maanden open is, maar nu al alle avonden is volgeboekt. Dus doe jezelf en de eigenaar een plezier en reserveer een plek.
Jerry K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We werden hartelijk ontvangen door de gastheer die het restaurant met passie draait. Niets is teveel of te gek. Wij hebben genoten van het 4 gangen menu dat voor de prijs die ervoor werd gevraagd verrassend was qua samenstelling en hoeveelheid. Onze complimenten voor Pepenero en het team! Familie Konings
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Fantastisch puur Italiaans restaurant, beleving, gastvrijheid, wijn en verse gerechten, allemaal top! Een dikke 10 voor deze zaak!
Jim R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Perfect Italiaans eten in een gezellige ambiance. Wij hadden het 4 gangen menu, Super! Enthousiast personeel en eigenaar. We komen graag weer terug.
Enak V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Er was een ontzettend aardige en leuke Italiaanse gastheer. We zijn ontzettend goed ontvangen en geholpen tijdens het eten. Het eten was geweldig. We hebben een 4 gangenmenu gegeten, waarbij de kok ons iedere gang verraste.
We komen zeker nog een keer terug.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We gingen er dus met hoge verwachtingen heen en die werden meer dan waargemaakt.
Vooraf namen we de Antipasti misto alla PepeNero. Een heerlijke mix van bekende en minder bekende voorafjes. Allemaal even vers, allemaal bijzonder smaakvol. Mijn partner koos als hoofdgerecht de Costolette d’agnello en ik nam Tagliata di manzo. We hebben er van genoten. De Nero d'Avola paste er goed bij en was netjes geprijsd.
De bediening is prima, vriendelijk, correct.
Het zat goed vol, ik raad wel aan te reserveren.
Lysette P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Maak een reservering, het eten en de bediening zijn fantastisch!!!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We werden door de enthousiaste eigenaar verwelkomt die in korte tijd hier (vrijwel aan de Amstel) een restaurant heeft neergezet waar hij trots op kan zijn. Heerlijke gerechten waarvan de Spaghetti Parmigiano en de Saute de Vongole uitzonderlijk goed waren en smaakten alsof je ergens in Napels in een restuarantje zat. Als hoofdgerecht had ik de Tagliata di manzo alla griglia con Parmigiano, die door de zoete tomaatjes uitzonderlijk van smaak was. Mijn tafelgenoten hadden resp. Gamberoni al sale con dressing al Salmoriglio en de Branzino gratinato al forno en ook hier hoorde ik alleen lovende woorden. Als dessert koos ik voor de Pannacotta ai frutti di bosco, terwijl tafelgenoten kozen voor de aan tafel bereidde Sgroppino al limone. De pannacotta leek niet huisgemaakt te zijn en kon beter, maar de sgroppino's waren uitstekend. Het diner werd afgesloten met doppio's.
Kortom, ik kan dit restaurant van harte aanbevelen.
Charmaine H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten! De service was heel goed, inclusief tijd voor persoonlijke aandacht. Ik zal hier zeker terugkomen.