Risto Enoteca Pepenero

Eerste Oosterparkstraat 3-5 1091 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206633276

Over restaurant Risto Enoteca Pepenero

Alleen maar genieten

Gelegen in Amsterdam Oost, waar de hippe restaurants uit de grond schieten. Bij Sa Seada doen ze niet aan trends, maar geniet je van een authentiek bordje Italiaanse passie. Puur, vol van smaak en gemaakt van de mooiste producten.

Meer informatie over restaurant Risto Enoteca Pepenero

Eten8,3/10
Service8,2/10
Decor7,3/10
Bert R. Fijnproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Top Italiaans eten! Wij komen hier wel vaker , maar nu had Danielie zich weer overtroffen.
De mixto vooraf is een aanrader en zowel de Dorade van mijn vrouw als mijn Kalfsentrecote waren heerlijk. Het decor is een beetje ouderwets , maar ik begrijp dat daar binnenkort iets aan gaat gebeuren en dan gaat dat waarschijnlijk ook goed komen.
Monique D. 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
We zaten buiten, dus decor niet echt gezien. Eten was heerlijk, wel wat aan de prijs. Heel aardige bediening. Prima en snel gegeten (waar we om hadden gevraagd).
Marie G. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Echt heerlijk gegeten, vooraf de antipasti, daarna gegrilde dorade en lamsvlees en toe de sgroppino. Ze werken met verse producten, vandaar dat hun menukaart beperkt is. Maar het eten is goddelijk. Vriendelijke bediening die daadwerkelijk uitleg geeft bij de producten die ze gebruiken. Decor moet zo blijven wat mij betreft, het is een authentieke Italiaan met gevoel voor eten.
MJP66 . 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Zondag met 2-en gegeten in restaurant dat voor 1/3e gevuld was. Desondanks steeds eindeloos overal op moeten wachten. Op de kaart op het opnemen op het voorgerecht op het hoofdgerecht. Personeel deed zijn best ons te negeren. Voorgerecht (2p gemengde antipasti) staat niet op de kaart: nogal prijzig voor wat je krijgt (veel ingemaakt en garnituur ). Pasta met octopus was lekker maar zanderig. Gegrilde zeebaars was heerlijk.
Albertinedolfing . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Heerlijk gegeten en zeer fijne en vriendelijke bediening! De verse vis is aan tafel gefilleerd en smaakte heel lekker. Zeker het proberen waard.
Ecstolk . Fijnproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De vitello tonnato en octopus carpaccio waren heerlijk. De dorades werden door de ober aan tafel kundig schoongemaakt. De smaak was geweldig. De sgroppini (sorbet van citroen, wodka en prosecco) werden ook aan tafel klaargemaakt, dit maakt het heerlijke frisse gerechtje meteen ook bijzonder. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was uitstekend, zeer vriendelijk en de ober nam ook voldoende tijd voor een praatje.
MSP14 . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Eten is lekker, maar tussen elk gerecht zit een uur, terwijl het restaurant nog niet half bezet is. Ober komt tussendoor niet langs om bijv water/ brood/wijnbehoefte te peilen. We waren met zijn vieren en gaven 240 euro uit, maar een likeurtje kon er pas af, na verzoek van onszelf.
Ober gedroeg zich bij opdienen van gerechten en opnemen van de bestelling alsof wij nog nooit Italiaans hadden gegeten c.q. Italiaanse wijn hadden gedronken. 'Dit is typisch Italiaans' zeggen bijv als uitleg. Ja hèhè, dat mogen we wel hopen.
In Amsterdam zijn vele, betere Italiaanse restaurants in dezelfde (te hoge) prijscategorie, maar in Oost is het nog wat armoedig gesteld wat dat betreft. Dus als je Italiaans wil eten in Oost, zou ik deze voor een keertje wel aanbevelen, maar anders niet.
Jaap T. Gastronoom (35 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Voor de tweede keer deze maand december hier gegeten. Eenmaal met 8 en de 29e met 4 personen. Beide malen hebben we ons laten verassen door een soort meze van voorgerechtjes. Deze zijn super, lekker op smaak en zeer gevarieerd. Mooie hoofdgerechten waaronder wildzwijnravioli en geweldig verse vis. De bediening is geweldig, kundig bekwaam en vriendelijk. Alleen er is net iets te weinig personeel, vooral de tweede maal, waardoor je soms iets langer moet wachten. Voor ons niet een groot probleem. Alles is gewoon beter dan de gemiddelde italiaan/mediteraan, ook wel een beetje prijziger, goedkoop is het zeker niet.
De pino grigio huiswijn is gewoon niet lekker, dus dan de fles, maar die is bijna 30 euro geloof ik. Ook de mooiere rode wijnen zijn goed aan de prijs. Toch zeker proberen als je in de buurt bent..... wij komen zekere terug.
Leen S. Gastronoom (48 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Dit restaurant is als echt Italiaans te betitelen. Het eten is bijzonder goed van smaak. Mijn ravioli met wildzwijn en zwarte truffelsaus was voortreffelijk. De tagliatelle van mijn partner die aan tafel werd "bestrooid" met parmezaan die werd geflambeerd en uit de korst werd geschraapt, was zeer smaakvol. De bediening is ouderwets joviaal Italiaans, met goede uitleg en gemeende adviezen. De wijnen zijn wat aan de dure kant irt het eten. Maar dit is een adres om terug te komen, prima!
Frankvos . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Gisteren met een groep van 17 personen bij Sa Seada gegeten. Als voorgerecht heerlijk gevarieerde antipasti misto gegeten. Als hoofdgerecht keuze uit verse vis van de dag, rib-eye, wild zwijn en risotto met zwarte truffel. Erg lekker allemaal! De vis wordt door de bediening aan tafel gefileerd. Als toetjes zijn we voor de zeer goed smakende scroppino (citroenijs, vodka en prosecco) gegaan, welke ook aan tafel gemaakt werd. Al met al geweldig eten met uitstekende service. De hele groep was onder de indruk. Wij komen zeker terug!
Rene P. Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Prima verse vis en op zijn Italiaans bereid. Was een feest. Ook de rode huiswijn een verrassing. Bediening snel en vriendelijk.
Deimania . Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Heerlijk gegeten. Het was erg druk en dus lawaaierig, net een beetje te eigenlijk. Ondanks dat zeker van plan om nog eens terug te komen want het eten was super.
Emmelyminnee1989 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Wij hebben al vaker gegeten bij Sa Seada en vinden het echt een Italiaans pareltje in oost!
Als je houdt van de traditionele Italiaanse keuken ben je hier aan het goede adres.
Dr zeebaars is heerlijk als ook de melanzane di parmigiani en de rest..
Er werken mensen met passie voor het vak
De sfeer is informeel als ook de inriching.
Heeft (terecht) een 9,5 van Johannes van Dam gekregen
RichardVries . Fijnproever (6 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Het eten was redelijk goed, maar het broodje kalfsvlees was matig belegd, slechts een dun lapje kalfsvlees, dat wel goed smaakte en mals was. Ook het brood zelf was matig. Het andere 'broodje' was een dikke snee bruin brood met 2 kalfskroketten en garnituur, dat smaakte goed. De bediening was wel vriendelijk, maar niet erg efficiënt, ondanks een matige bezetting van het etablissement duurde het tamelijk lang voor de eenvoudige gerechten werden geserveerd. De rode wijn was prima, het (tap-)bier te koud.
Marja V. Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Wij vonden de antipasto mista geweldig. De hoofdgerechten waren ook goed maar alles bij elkaar een beetje te copieus. De wachttijd was aan de lange kant maar alles bij elkaar toch zeker een aanrader.
John V. Gastronoom (27 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
afgelopen zaterdag weer eens in Sa Seada gegeten, een paar jaar geleden voor het laatst geweest. Toen waren we erg enthousiast. Dit keer was het veel minder.
De ober was slecht te verstaan (lag het aan ons?), de bediening had nauwelijks oog voor ons (lag het aan ons?) en het eten (we haden allebei het hertenstoofvlees) was erg middelmatig. Erg fantasieloos opgediend. Wat deed dat stuk geroosterd brood erbij ? Sorry, maar dit was helaas een flinke tegenvaller.
Siske0089 . Fijnproever (9 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Heerlijk gegeten bij Seada, we namen als voorgerecht de carpaccio, viel goed in de smaak. De vispannetje en de pasta met truffels als hoofdgerecht, lekker genoten van de sicilliaanse rode wijn.

Prijs-kwaliteits goed.

Wij komen nog eens terug

Femke39 . Gastronoom (12 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Sa Saeda is een restaurant waar je naar blijft terugkomen omdat het eten top is. De inrichting is als een Italiaanse trattoria, een huiskamer met vergeelde foto's van Sophia Loren in haar jonge jaren. Het personeel is Italiaans en spreekt met een zwaar accent. De kaart wisselt per keer en is de afgelopen jaren wel geslonken in de keuzes maar dat maakt de gerechten die men serveert er niet minder op! Wij kozen ditmaal voor het dag gerecht en dat was gevulde kalfsvlees gerold in pasta, de naam van het gerecht ben ik vergeten maar de smaak niet, wat een heerlijk stukje vlees in perfect gemaakte pasta. Als voorgerecht hadden wij de inktvis salade, de inktvis was royaal lekker stevig van bite maar niet te taai.
De porties zijn over het algemeen erg royaal bij Sa Seada, dus een stevige trek is op zijn plaats als je daar gaat eten. Mocht je geen pasta willen eten dan zijn de pizza's ook erg goed en vooral ook groot!
Sluit vooral af met de Scroppino, deze wordt aan tafel gemaakt door de ober, die echt nooit om een praatje verlegen zit. Dat is ook zo fijn aan Sa Seada, in de jaren dat wij er eten is er een vast ploegje aan bedienend personeel, de gezichten veranderen niet.

Auke V. Gastronoom (22 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Gisteravond heerlijk met z'n vijven gegeten De antipasta was geweldig.
Een van ons voelde zich ziek en daar werd heel liefdevol meegegaan.
Gezellig en heel Itialiaans.
Guido . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Bij bezoek zeer vriendelijk ontvangenen en geholpen. Decor is simpel maar gezellig, typisch Italiaans. De antipasto mixed die wij hadden besteld was gevarieerd en zeer smakelijk. De huiswijn was goed. En het dessert als afsluiting was verrukkelijk. De Scroppino is zoals vaker geschreven een ervaring, die je bij bezoek aan dit restaurant echt niet mag missen.